Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

joululahjaidea

oppeliini1

Loistava lahja-idea ihmisille joilla jo on kaikkea, lapsille jotka hukkuvat leluihinsa, aikuisille jotka eivät halua mitään:

Lahjoitus heidän nimellään hyväntekeväisyyteen. Valitse itse sopivin (Suomessa on useita jotka todella auttavat hädässä olevia).

11

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvällä maulla

      Muuten kaunis ajatus, mutta kaikki eivät välttämättä halua nimeään näkyviin avustuskohteisiin -kaikkiin ainakaan, jos eivät usko niihin. Eivät siis välttämättä halua tuota julkisuutta. Itse loukkaantuisin lahjasta vaikka hyvää tarkoittava onkin.

      Minusta korrektimpaa olisi lahoittaa raha ihan omalla nimellään, tai vielä pyyteettömämpää, nimettömänä. Ja ilmoittaa vaan läheisilleen että on ohjanut kaikki lahjarahat hyväntekeväisyyteen tänä vuonna.

    • ei niin

      Olisi parempi antaa rahat hyväntekeväisyyteen suoraan omalla nimelläsi. Älä ihmeessä SINÄ lahjoita läheisesi joululahjaa hyväntekeväisyyteen, sen sijaan itse saamasi omat lahjat voit antaa. Ajatushan on sama kuin pakottaisit hänet luopumaan mahdollisesta lahjastaan ja tekisit hänen puolestaan päätöksen antaa lahja pois. - Ehkä myös kutsut heidät luoksesi jouluaterialle ja sitten ilmoitat, että annoit heille tarkoitetun ruuan köyhille.

      Voisin lahjoittaa vuohen Afrikkaan omasta aloitteestani, mutta en halua että läheiseni tekee sen päätöksen puolestani. Lahjoilla myös osoitetaan rakkautta, kiitollisuutta ja halutaan ilahduttaa. En tarvitse lahjoja, mutta olisin tosi pettynyt jos läheiseni kertoisi antaneensa minulle tarkoitetun lahjan tuntemattomalle - tulisi tunne kuin en olisi itse lahjan arvoinen.

      Pienikin henkilökohtainen huomionosoitus tuntuu paremmalta kuin ilmoitus että tein hyväntekeväisyyttä itse siitä päättämättä. Toki sinä säästät jos lahjoitat sinne vain sen mikä olisi muutenkin mennyt lahjoihin, mutta silti suosittelen että teet hyväntekeväisyyslahjoituksesi erikseen ja riippumatta läheistesi lahjoista.

      • näin sen näin

        Minäkään en halua nimeäni hyväntekeväisyyslahjoihin. Mitä väliä sillä on, kenen nimi näkyisi lahjoittajana? Olen antanut keräyksiin ajattelematta että kenenkään tarvitsisi tietää, ja kaikkiin keräyksiin en halua antaa.

        Antakoon kukin avustusrahansa vain omissa nimissään ja säästäköön sen vähentämällä omia hankintojaan. Ei pakoteta ketään muita kuin itsemme hyväntekeväisyyteen.


    • minä

      Olisin erittäin pettynyt ja loukkaantunut sellaisesta "lahjasta". Mieluummin ei mitään.

      • outo idea

        Hyväntekeväisyys erikseen ja lahjat erikseen. Voit toki laittaa rahasi hyväntekeväisyyteen, mutta älä sano että se olisi lahja minulle.


      • xcxxcxc
        outo idea kirjoitti:

        Hyväntekeväisyys erikseen ja lahjat erikseen. Voit toki laittaa rahasi hyväntekeväisyyteen, mutta älä sano että se olisi lahja minulle.

        Lahjan saaja voi esittää toiveen että lahjat ohjataan hyväntekeväisyyteen, mutta lahjan antajan ei pitäisi määrätä sellaista saajan puolesta.


    • affafa

      Kuinka paljon itse lahjoitit, oppeliini1? Kai lahjoitit ainakin 20 paikkaan vähintään 50 euroa, ettei kukaan kohde jää ilman? Tai 5:een kuhunkin sen 20 euroa?

      Joillakin ihmisillä voi olla omat eettiset mielipiteensä, kenen toimintaa haluaa tukea, tukevat esim. unicefia mutteivät greenpeacea. Jos menet lahjoittamaan tämän henkilön nimellä greenpeacelle, joka on terroristijärjestö, olet tehnyt aikamoisen virheen.

      Se, että järjestö tekee muka hyväntekeväisyyttä, ei todellakaan tarkoita, että kaikki sen saamat lahjoitukset menevät suoraan kohteelle. Suurin osa menee hallintokuluihin. Aivan kuten kirkko ottaa itselleen kolehdista ja kirkollisveroista.

      • oppeliini1

        Auttaako UNICEF ja Greenpeace Suomessa hädässä olevia, Suomessa nälkää näkeviä?


    • Jadette

      Hölmöä!
      Lahjoita omista lahjoistasi vaan. Siis ilmoita, ettet halua lahjoa, vaan sinulle varatut lahjavarat hyväntekeväisyyteen.

      Minä en ainakaan ota lapsilta pois heidän lahjojaan, koska aikuiset ne ovat, jotka möhlivät niin, että toiset ovat hädässä ja toiset eivät.
      Syyttömiä lapset ovat, joten jouluna voi lahjoa lapsia. Miten selität kolmevuotiaalle, että pukki ei tule, koska pukki meni Afrikaan viemään nälkäisille ruokaa ja vei sinunkin lahjasi sinne.

      Joten pistähän ilmoituksia sukulaisillesi, että et ota lahjoja vastaan.

    • huh huh

      No huh huh, minäkö määräisin, että jonkun toisen on osallistuttava hyväntekeväisyyteen (ohjaamalla hänelle tarkoitetut lahjat sinne)? Hoidan kyllä itse omat lahjoitukseni, mutta en halua että kukaan osoittaa minun nimissäni lahjoja muualle kuin minulle. Jos haluan, voin ITSE lähettää saamani lahjan tai sen arvoisen rahan parempaan tarkoitukseen. Tuollainen lahjaidea on toisten holhoamista, määräilyä ja "opettamista". Ainakin lapset pettyisivät moisesta opetuksesta.

    • idea

      Tämän idean voi toteuttaa helpoimmin niin, että annat lahjaksi kaksikymppiä, ja mukaan kortti: Laita tämä raha hyväntekeväisyyteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe