Miehen suku=Näen punaista

8+15

Olen asunut mieheni ja kahden lapsemme kanssa nyt vuoden miehen kotiseudulla. Kaikki tuntui olevan ok appivanhepien suhteen ennen minun muuttoani tänne lasten kanssa. En edes tiedä mistä kaikki varsinaisesti alkoi.. mutta kutakuikin pääpiirteet nämä:
Mies sai töitä täältä ja kohtuu hyväpalkkaisen. No sitten korviini kantautui keskustelu siitä kuinka miehen sisko ja äiti oli keskustellut ja laskenut paljonko mieheni tienaa jne.. No mainitsin asiasta ja sovittiin miehen kanssa ettei rahaa lainailla kun se aina tuppaa olemaan riidan aiheuttaja.
Tilanne tuli kun miehen sisko pyyteli rhaa lainaan ja mies ei suostunut sitten lainaan niin syyhän oli heti minussa. Jonka jälkeen anoppi ja miehen sisko tuli meille kotiin muistuttelemaan kuinka he ovat auttaneet joskus vuonna nakki ja makkara miestäni. Ja kuinka minä ajan mieheni ahtaalle kun ei ole varaa lainata heille rahaa. Sitten asiaa ei auttanut kun muutettiin appiukon omistamaan asuntoon vuokralle koska asunto oli hhuomattavasti sopivamman kokoinen perheellemme. Siitä sitten alkoi jatkuva kyttäys ollaanko aamulla hereillä ja mitä tehdään. Appiukko ajelee autolla aamuisin kääntämässä asunnon pihalla ja jos ei valot näy ulos niin soittelee heti miehelleni että miksi meillä ei olla hereillä jo ja ehtiikö poika edes hoitoon. Kauheeta huutamista ja valittamista seuraa ilman mitään syytä. Kaikki asiat väännetään väkisin muuksi mitä ne ovat. Esim. Jos vanhempi poika saa muutaman kerran viikossa pelata pelejä n.1h, niin sekin on käännetty jo siihen että lapsi pelaa vaan aamusta iltaan eikä ole edes hoidossa. Ja jos on flunssa niin ei olla puettu päälle tarpeeksi eikä muutoinkaan huolehdittu. Paras oli että yhdestä fb päivityksestä oltiin saatu väännettyä että muutan pois lasten kanssa ja mies ei saa nähdä lapsia enään, ja tää mun päivitys meni näin että lähden käymään kotipaikkakunnalla. Tää nyt oli pähkinänkuoressa.
Mitä ihmettä mä teen?
Mun niin tekis mieli muuttaa pois koko paikasta kun tää on aika raskasta kun nyt tätä touhua vuoden kattonu ilman taukoo ja pahemmaksi menee kokoajan. Puhetta appivanhemmat ei kuuntele, takasin huudellaan että älä puhu paskaa, sulla ei ole oikeuksia sun lapsiin jne.. aivan sairasta sanon minä.

9

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkökanta

      Onko tuo rahojen lainailu joku useasti toistuva juttu? sellaisen käsityksen tuosta kirjoituksesta sain. Jos asia näin on, eikä puhe mene appivanhemmille perille, niin vähän alkaa valitettavasti loppumaan vaihtoehdot kesken. Välien katkaisu alkaa jäämään ainoaksi vaihtoehdoksi, suosittelisin kuitenkin miehesi kanssa keskustella tästä asiasta ja päätätte sitten yhteistuumin miten etenette tämän asian kanssa.

    • 8+15

      Miehen sisko ei muuten ota yhteyttä tai koita hetkellistä "sopua" ellei tarvi jotain. Ja kun tämähän ei minulle passaa (aiempien kokemusten perusteella) että ollaan vaan rahaa lainailemassa ja ei kuitenkaan koskaan makseta takaisin. Jos miehen sisko on esim. lapsillemme hommannut jotain lahjaksi tai muuten vaan, muistaa kyllä siitäkin mainita että onhan hän ostanut lapsille sitä ja tätä, ne pitää lyhentää velasta jne.. vaikka ei oltaisi pyydetty mitään. Tää on jotain tyyliin "mää tarjoon, sää maksat".
      Tuo rahan lainaaminen on yksi ongelma, mutta pahin on kai nyt tuo apen jatkuva kyttääminen ja ohi ajelu muuten vaan. Kolmesti tämän päivän aikana ajanut ohi ja koittanut aamulla soitella miehellenikin kun tämä ei ollut töissä ja samaa illallakin, ei tosin vastattu puhelimeen.
      Mietityttää kauankohan tätä nyt meinaa jatkua, kun jatkunut tota kyttäämistä 3kk jo. Tuntuu että itestä tulee vainoharhainen pian. Nytkään ei huvita kauheesti mennä ulos muksujen kanssa kun jotenkin vaan ahdistaa tää tilanne.

      Olen nyt sopinut mieheni kanssa ettei olla tekemisissä anopin, apen ja miehen siskon kanssa.

    • Jadette

      Oletko varma, että appi kyttää? Ettei nyt sattuisi tämä apelta vuokraamanne asunto muuten vaan olemaan hänen reittinsä varrella.
      Ei kannattaisi alkaa mihinkään riippuvuuksiin kuin nyt asuntonne suhteen on.

      Etsitte asunnon sellaiselta vuokranantajalta, johon ei ole sukulaissiteitä.

    • 8+15

      Ei oo appiukon kulkureitillä, ellei nyt keskelle metsää satu oleen monesti päivässä menossa.

      • afafafa

        Muuttakaa muualla, ei ole mitään syytä lihottaa appiukon pankkitiliä säännöllisillä tilisiirroilla. Pienempikin asunto käy hetken aikaa.

        Sukulaisten kanssa (oppi parisuhteeni alkuvuosilta) ei Koskaan pitäisi tehdä rahasopimuksia, siirtää rahaa tai olla missään riippuvuussuhteessa.


      • Jadette
        afafafa kirjoitti:

        Muuttakaa muualla, ei ole mitään syytä lihottaa appiukon pankkitiliä säännöllisillä tilisiirroilla. Pienempikin asunto käy hetken aikaa.

        Sukulaisten kanssa (oppi parisuhteeni alkuvuosilta) ei Koskaan pitäisi tehdä rahasopimuksia, siirtää rahaa tai olla missään riippuvuussuhteessa.

        ... tai LAIHDUTTAA apen kukkaroa, jos vuokra kattaa hädin tuskin yhtiövastikkeen!

        Ja jos appi hyvää hyvyyttään on antanut alennettua vuokraa poikansa perheelle, niin riippuvuussuhdehan on kyseessä ja kaikenlainen kälätys ynnä vahtiminen taattua.

        Joten antakaa apen vuokrata asuntonsa jollekin toiselle, jolta hän voi pyytää isomman vuokran, niin ei ole kellään nokkansa koputtamista.


      • fafafafa
        Jadette kirjoitti:

        ... tai LAIHDUTTAA apen kukkaroa, jos vuokra kattaa hädin tuskin yhtiövastikkeen!

        Ja jos appi hyvää hyvyyttään on antanut alennettua vuokraa poikansa perheelle, niin riippuvuussuhdehan on kyseessä ja kaikenlainen kälätys ynnä vahtiminen taattua.

        Joten antakaa apen vuokrata asuntonsa jollekin toiselle, jolta hän voi pyytää isomman vuokran, niin ei ole kellään nokkansa koputtamista.

        Joo, mä ainakin uskon, että kun tuleva vuokralainen näkee tämän appiukon, niin heti tunnistaa hyvän vuokranantajan ja maksaa siitä ilosta vaikka 1000 kuussa.


      • Jadette
        fafafafa kirjoitti:

        Joo, mä ainakin uskon, että kun tuleva vuokralainen näkee tämän appiukon, niin heti tunnistaa hyvän vuokranantajan ja maksaa siitä ilosta vaikka 1000 kuussa.

        Tuskin appiukko niin kiinnostuu ulkopuolison vuokralaisen asioista kuin pojan ja perheen asioista, jotka kämppäävät hänen omistamassaan asunnossa.

        Joten mie ainakin lähtisin livohkaan kyseisestä asunnosta, jos olisin aloittajan asemassa.


    • Onnea matkaan

      Leikatkaa jo napanuora poikki ja alkakaa elää omaa elämäänne!
      Jos se ei onnistu nykyisellä kotipaikkakunnalla, niin sitten jossain muualla.

      Elämä on ainutkertaista, joten miettikää minkälaisen elämän haluatte ja tehkää tarpeelliset ratkaisut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe