Olen käynyt vain vähäisessä määrin laulukursseja klassisella puolella. Nyt menen pop-/jazz-puolen alkeisiin tammikuussa. Omat henkilökohtaiset tavoitteeni ovat saada laajennettua äänialaani ja saada myös volyymipuolta kuntoon. Nyt en juurikaan pysty säätämään äänenvoimaa, se on pääosin heikohkoa. Ja ääniala on kapeahko, mutta jos laulan korkeampia ääniä (äänialani äärirajoilla), niin alemman rekisterin uudelleen tavoittaminen sen jälkeen on vaikeaa.
Toivottavasti minulla ei tule valtavaa ristiriitaa opettajan kanssa. Haluan keskittyä omiin perustason ongelmiini. Olen liian vanha ja luonteeni ei sovellu miksikään "tähdeksi", joten en tahdo painottaa kohtuuttomasti esiintymistekniseen puoleen tässä vaiheessa. Moneen asiaan keksittyminen on vaikeaa samanaikaisesti. Klassiselle puolelle en kuitenkaan tahdo. Siellä ei ole tällä hetkellä itselleni mieleisiä opettajavaihtoehtoja, ja koen typeräksi seista laulaessani paikallani kuin tatti, ja tavoitteetkin tuntuvat olevan laulaa kuin oopperatähti, jota en arvosta.
Ääneen volyymia laulukurssilta?
Pieni hento nainen
0
113
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1285744
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3962559- 1342467
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv72066- 121323
- 581055
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍91038- 51912
- 76825
Temusta tilaamiseen tulee muutos
Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/101815