Missä autossa kaikkein halvin vakuutus

harppuus

Heippa, olen yrittänyt etsiskellä että missä autossa on kaikkein halvin vakuutus. Olen törmännyt enimmäkseen pienellä koneella varustettuihin vanhoihin Suzukeihin, ja kuullut että niissä saattaisi olla jopa alle parin sadan vakuutukset, kuitenkin olen testaillut paria autoa ifin sivuilla ja sain silti kaikkien alennusten ja vähennysten jälkeen reilun 400 e (olen 22 vuotias nainen ja asun melko pienellä paikkakunnalla, pelkkää liikennevakuutusta ottaisin tietenkin)

Missä autossa siis kaikkein halvin vakuutus, mahdollisesti halvempi kuin noissa pienikoneisissa Suzukeissa?

11

15325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm...

      Haluatko autoilla edullisesti vai katseletko pelkästään vakuutuksen hintaa. Jos ostaa vanhan 1-2000 euron auton tai vaikkapa 4-5000 euron niin sillä ei juuri ole merkitystä kuluihin maksaako vakuutus 4-600 euroa vuodessa eikä myöskään käyttääkö se 5,5 vai 7 litraa bensaa. Mutta jos parissa vuodessa joutuu korjauttamaan sen huoltamolla turhan usein niin se maksaa jo tuhansissa pahimillaan, renkaitten uuusiminen etc. Ruudun vaihto 3-600 euroa....Yksi -kaksi ylimmääräinen huolto niin tuhansien kilometrien ajot maksettu. Enemmän katsoisin auton kuntoa ja tulevien huoltojen tarvetta kuin jotain liikennevakuutusmaksua. Merkillä ei niin väliä kun vanhat autot yksilöitä,,,,

    • suuppraah

      Pitää kyllä sanoa että et tiedä autoista juuri mitään. Vanhat autot ovat yleensä kestävämpiä kuin vähän uudemmat.

      Äidilläni -98 toyota corolla ollut jo yli 10 vuotta, mitään ei ole ikinä tarvinnut korjata, muuten kuin tietty öljyt vaihtaa. Nyt alkaa vähän hihna välillä huutaa, mutta silti, mieheni auto -05, alkaahan sekin jo olla kohta kymmenen vuotta vanha mutta kyllä on joka vuosi pitänyt jotain korjata korjaamolla. Tunnen lisäksi monia mummoja ja papparaisia, jotka ajelee vieläkin sillä samalla 80-90-luvulla ostetulla kotterolla joka kerta toisensa jälkeen on mennyt katsastuksesta läpi ilman huomautuksia.

      Ja anteeksi vain, mutta renkaat on kyllä kuluvia osia ihan joka autossa, niin ihan samalla tavalla sinä joudut ostamaan renkaat uudempaankin autoon jos ovat huonot, ei uusienkaan autojen renkaat loputtomiin kestä.

      Uusien ja vanhojen autojen eron huomaa esim. siinä että vanhoissa autoissa on paljon enemmän metallisia ja kestäviä osia, uudemmissa nämä osat on yleensä muovia. Lisäksi jos ostaa 500 €:n auton, niin se ei niin paljon harmita jos menee rikki ja remontti on kallis eikä ole varaa maksaa sitä, kuin, että jos olet ostanut 5500 €:n auton ja ei ole varaa maksaa remonttia. Lisäksi osat YLEENSÄ on halvempia vanhoihin autoihin, ja osia löytää halvalla varaosiksi myötävistä VANHOISTA autoista esim. nettiautostakin.

      Jokainen ostaja varmaan tajuaa katsoa auton kuntoa. Itse ottaisin ainakin autokorjaamolla työskentelevän sukulaiseni mukaan arvioimaan onko halpa vanha auto ihan susi ostos, vai uskomaton helmi joka kestää, kestää ja kestää. (ja ei, tätä ei voi varmasti varmaksi tietää mutta kyllä sen verran nyt osaa katsoa että on ihan ok kunnossa!)

      Niin, ja uusiinkin autoihin pitää tehdä niitä huoltoja kyllä, ja ne ovat ehkä vielä tärkeämpiä mitä vanhoihin. Yli 270 tkm ajettuihin autoihin tajuaisin suhtautua varauksella ihan itsekin, jokainenhan määrittelee tämän rajan itse.

      Auto on maailman huonoin sijoitus. Uutta autoa ei kannata ostaa ellei ole niin paljon ylimääräistä rahaa että ei haittaa jos arvo alenee. Ja sitten kun on olemassa meitä joita ei vähääkään kiinnosta mitä ihmiset ajattelee jos nyt ajan pienikoneisella vuoden -89 autolla kaupan pihaan ja saattaa olla pari lommoa ja ovikin voi vähän natista kun nousee ulos autosta. Voihan sitä miettiä niinkin että ostat n. 10 000 euron arvoisen auton, pidät pari vuotta, sitten arvo onkin enää rapiat 4000, tai voit ostaa 700 e auton ja vaikka mällätä sen seuraavana päivänä.. kummassa häviät enemmän?

    • aqwsxz
    • 1 5

      Mulla -99 farkku polo, diesel. Liikenne vakuutus 70% bonuksin n. 130e/vuosi ja käyttö ja ajoneuvovero yht n. 230e. Ajettu nyt 450 000 km, joista ite ajanut 300 000 km, ei muuta kuin normaali huollot. Aika halpaa ajoa...

    • unohda_ihvi

      Ensinnäkin tuo netissä jollain laskurilla suoritettu laskelma ei ole mitään jumalan sanaa. Itse yritin saada tarjousta myös Ihvin laskurilla moottoripyörääni, ei ensinnäkään onnistunut lainkaan, ei sitten niin mitenkään. Eräillä messuilla näin sitten ko. yhtiön edustajan, jolle kerroin ongelmasta. Hän sanoi, ettei sillä laskurilla saa välttämättä parasta tarjousta ja hän lupasi tehdä heti messujen jälkeen minulle tarjouksen. Sain tarjouksen ja sain tarjouksen myös muista vakuutuksista, tarjous vain ei miellyttänyt ja sain vielä uuden tarjouksen. Tosin kävi niin, että toinen yhtiö teki huomattavasti paremman tarjouksen, joten amerikkalainen moottoripyöräni ja ranskalainen autoni on vakuutettu siellä toisessa yhtiössä.

      Niin, ne autot sitten. Minulla iso farkku Pösö, vakuutus yhdessä erässä ja kaikilla maksutapa-alennuksilla hieman yli 150€/v. Joskus aiemmin minulla oli VW Polo Variant, siinä vakuutusmaksu oli todella halpa, alle mopon vakuutuksen hinnan, alle 100€/v.

      Eli kannattaa kysyä suoraan useammasta yhtiöstä vakuutusta, eroja on oikeasti, jopa satoja euroja vuodessa!!

      • Anonyymi

        Paljonko oli bonuksia sulla silloin?


    • stege444

      Itellä työmatka-autona Smart fortwo -05 jossa 75% bonuksia, vuosimaksuksi jää 99€.

    • Kekekekek

      Urpot, kun nimenoman kysyjä 22v jolla EI Bonuksia...
      Uusi liikennevakuutus ja mikä auto halvin...

    • AutoMerkki

      Noh eipä täältäkään löytynyt vastausta. Itse olen mietiskellyt samaa. Ei oo bonuksia, oon 22v ja mietin minkä merkkisen auton sitä laittaa että onkko tässä vuosien mittaan löytynyt mitään vastausta?

      • Nestori77

        Vakuutuksen hinta voi riippua monesta tekijästä; ikä, sukupuoli, asuinkaupunki, vuotuinen ajomatka, auton merkki ja malli ja ikä, vakuutusbonukset, keskittämisalennus, neuvottelukyky. Toyota Corolla on edullinen. Itse maksan -05 corollan liikennevakuutuksesta 134 e/vuosi POP-vakuutukseen.


    • enska66

      2000 mallinen nissan maxima 2l V6, popista liikenne osakasko (joka sisältää myös autopalvelun) yhteishinta 187 euroa vuodessa täysillä bonuksilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe