Olen ilmeisesti liian romanttinen, kun minulla on haavekuva tosimiehestä. Sellaisesta, joka on vahva, jota voi katsoa ylöspäin, kunnioittaa. Jonka vierellä voi tuntea olevansa turvassa.
Vaikka olen jo 43-vuotias, en ole löytänyt sellaista miestä. Kaikki ovat tavalla tai toisella olleet vain puolikkaita miehiä. En minä täydellisyyttä etsi, mutta olen väsynyt olemaan heikon miehen rinnalla. Olen itse herkkä, vähän taiteilijasielu ja siksi haaveilen vakaasta, rauhallisesta kumppanista, joka olisi minua vahvempi, mutta kuitenkin myös syvällinen.
Olen jo oikeastaan menettänyt toivoni. En tiedä, onko minulla ollut vain huonoa onnea, vai onko vaatimustasoni liian korkea?
Pettymyksestä toiseen, tosimiestä etsiessä.
72
772
Vastaukset
- 3+6
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla vahvalla. Ihmisillä on erilaisia vahvuuksia, jotka tulevat esiin erilaisissa tilanteissa. Siksi ei mielestäni noin vain voi sanoa, että joku on vahvempi tai heikompi.
- hollywood
elät hollywood fantasiaa, et reaalielämää
- bnnkmkl
Minäkin luulin ennen, ettei sellaista miestä olekaan, mutta ihmeen kaupalla tapasi sellaisen yli nelikymppisenä. Eli niitä on, mutta äärimmäisen harvassa.
- Totta kai löytyy :)
Onhan meitä, mistä olet etsinyt, pöytien alta meitä ei löydy ;) Tunnistan hyvin itsestäni nuo piirteet vielä vähän exstraa :) Voisin hyvinkin ajatella ja mieltää viettäväni sinunkaltaisesi naisen kanssa loppuelämäni. Minullakin on tiettyjä toivomukseni ja ajatukseni tulevasta kumppanista. Yksi niistä on, että nainen on sinut itsensä kanssa ja on onnellinen ja tyytväinen elämäänsä nyt, niin kuin minä olen. Tällöin voisimme olla omat itsemme ilman teeskentelyjä.
Yks mun ex-kumppanien ongelma on ollut mun opiskelu :) Innostuin aikuisena opiskelemaan ja pidän siitä tosi paljon. Monelle tämä "kun mies ei käy töissä" tuntuu olevan aika iso ongelma.
Jos haluat tietää lisää, kysy.
Kirjoittelee 47v lähes alkoton, vähän sikarilta tuoksuva Äijä, jolla on elämä hanskassa ja hanskat taatusti kädessä ja tallessa
http://www.youtube.com/watch?v=iy4mXZN1Zzk- Nokkosperhonen
Olen tainnut etsiä juuri sieltä pöytien alta :) luulen, että minulla on myös ollut huonoa onnea ja sen lisäksi olen jostain ihme säälistä ajautunut puolikkaiden miesten seuraan. Enää ei niin tapahdu, sen olen päättänyt. Tiedän, että tosimiehiä on, mutta että sellainen tulee oikeasti vastaan ja on vielä vapaalla jalalla, niin pieni ihme se olisi. Naimisissahan ne tosimiehet ovat, eikä tosimies jätä vaimoaan tai perhettään.
Siinä olet kovin oikeassa, että niin nainen, kuin mies, joka hyväksyy itsensä, on valmis myös tasavertaisen ja hyvään suhteeseen. Mutta täälläkö se tosimies nyt tulikin vastaan? Tervetuloa käymään näyttäytymässä! ;) - Dino Rex
Nokkosperhonen kirjoitti:
Olen tainnut etsiä juuri sieltä pöytien alta :) luulen, että minulla on myös ollut huonoa onnea ja sen lisäksi olen jostain ihme säälistä ajautunut puolikkaiden miesten seuraan. Enää ei niin tapahdu, sen olen päättänyt. Tiedän, että tosimiehiä on, mutta että sellainen tulee oikeasti vastaan ja on vielä vapaalla jalalla, niin pieni ihme se olisi. Naimisissahan ne tosimiehet ovat, eikä tosimies jätä vaimoaan tai perhettään.
Siinä olet kovin oikeassa, että niin nainen, kuin mies, joka hyväksyy itsensä, on valmis myös tasavertaisen ja hyvään suhteeseen. Mutta täälläkö se tosimies nyt tulikin vastaan? Tervetuloa käymään näyttäytymässä! ;)"Tiedän, että tosimiehiä on, mutta että sellainen tulee oikeasti vastaan ja on vielä vapaalla jalalla, niin pieni ihme se olisi."
Oikeasti on myös paljon tosimiehiä vapaalla jalalla, koska tosimiehen ei tarvitse olla naisen kanssa ts. hän on hyvin valikoiva. Hänen ei myöskään tarvitse seurustella, koska muut odottavat sitä häneltä, vaan hän voi esimerkiksi viettää villiä sinkkuelämää jos niin haluaa.
"Naimisissahan ne tosimiehet ovat, eikä tosimies jätä vaimoaan tai perhettään."
Tosimies jättää vaimonsa jos siihen on aihetta ja jos hän kokee sen parhaaksi myös mahdollisten lasten kannalta. Ressukat jäävät roikkumaan huonoihin suhteisiin, kun eivät pärjää yksin.
Kyllä niitä hyviä miehiä on monenlaisissa elämäntilanteissa siinä missä ketä tahansa muitakin :) - Totta kai löytyy :)
Siinä olet kovin oikeassa, että niin nainen, kuin mies, joka hyväksyy itsensä, on valmis myös tasavertaisen ja hyvään suhteeseen. Mutta täälläkö se tosimies nyt tulikin vastaan? Tervetuloa käymään näyttäytymässä! ;)Sulle Nokkoperhonen
Tosimiehiä voi tulla vastaan mitä ihmeellisimmissä paikoissa ;) ja varmaankin just siellä, missä niihin ei uskois törmäävänsä.
Se, olenko mä, se sun tosimiehes, onkin sitten jo aivan eri tarina.
Mut hei, täs muutama speksi musta. Ikä oli toi 47 pituutta on 182 ja puntari pörrää 78-80kg. Hiukset on mukavuussyistä lyhyet :) Ei partaa, joskus sänki kylläkin. Ulkonäön, jokainen ulkopuolinen määrittelee itse, mut en mä ainakaan pelästy kun kattelen itteäni peilistä. Kukaan ei ainakaan oo lähtenyt karkuun ;) tai ei oo sitä tunnustanut julkisesti.
En harrasta mitään aktiivisesti, mut silti tuntuu et joskus aika loppuu vuoroakaudesta kesken.
Joku on musta joskus luonnehtinut et mä muistutan Kameleonttia. Peruslaiska mut löytyy särmää. luonnetta ja mukautumiskykyä. Osaan kuulemma olla hyvin paikoillani mut liikettä löytyy jos sitä tarvitaan. Toisaalta, mikä kiire mulla valmiissa maailmassa on.
Lapset on jo aikuisia ja mä elelen yksikseni, sijainti on Satakunnassa.
Opiskelen nyt Sosiaali- ja terveysalaa ja siellä teen myös pikkuduunia tällä hetkellä.
Tässä näitä. Jos vieläkin tuntuu et täällä vois olla kiinnistava äijä, jatka omalta osaltas juttua. - Nokkosperhonen
Totta kai löytyy :) kirjoitti:
Sulle Nokkoperhonen
Tosimiehiä voi tulla vastaan mitä ihmeellisimmissä paikoissa ;) ja varmaankin just siellä, missä niihin ei uskois törmäävänsä.
Se, olenko mä, se sun tosimiehes, onkin sitten jo aivan eri tarina.
Mut hei, täs muutama speksi musta. Ikä oli toi 47 pituutta on 182 ja puntari pörrää 78-80kg. Hiukset on mukavuussyistä lyhyet :) Ei partaa, joskus sänki kylläkin. Ulkonäön, jokainen ulkopuolinen määrittelee itse, mut en mä ainakaan pelästy kun kattelen itteäni peilistä. Kukaan ei ainakaan oo lähtenyt karkuun ;) tai ei oo sitä tunnustanut julkisesti.
En harrasta mitään aktiivisesti, mut silti tuntuu et joskus aika loppuu vuoroakaudesta kesken.
Joku on musta joskus luonnehtinut et mä muistutan Kameleonttia. Peruslaiska mut löytyy särmää. luonnetta ja mukautumiskykyä. Osaan kuulemma olla hyvin paikoillani mut liikettä löytyy jos sitä tarvitaan. Toisaalta, mikä kiire mulla valmiissa maailmassa on.
Lapset on jo aikuisia ja mä elelen yksikseni, sijainti on Satakunnassa.
Opiskelen nyt Sosiaali- ja terveysalaa ja siellä teen myös pikkuduunia tällä hetkellä.
Tässä näitä. Jos vieläkin tuntuu et täällä vois olla kiinnistava äijä, jatka omalta osaltas juttua."Tottakai löytyy": Kiitos viestistäsi ja kiitti muuten siitä miehekkäästä Robbie Williams-linkistä :) mielenkiintoistahan se olisi tietää,, millainen tosimies siellä on ulkoisten mittojen lisäksi ;) Asun aikas kaukana Satakunnasta, Etelä-Pohjanmaalla. Mutta en ole kyllä varsinaisesti miestä edes jahtaamassa, vaan tietty jos vastustamaton tosimies tulisi vastaan, niin kai sitä voisi miettiä, vieläkö uskaltaisi ryhtyä. Ai niin, mun mitat on 162 ja 58 (paino). Se kai on tärkeää ;)
- Voi jösses :O
"Tottakai löytyy": Kiitos viestistäsi ja kiitti muuten siitä miehekkäästä Robbie Williams-linkistä :) mielenkiintoistahan se olisi tietää,, millainen tosimies siellä on ulkoisten mittojen lisäksi ;) Asun aikas kaukana Satakunnasta, Etelä-Pohjanmaalla. Mutta en ole kyllä varsinaisesti miestä edes jahtaamassa, vaan tietty jos vastustamaton tosimies tulisi vastaan, niin kai sitä voisi miettiä, vieläkö uskaltaisi ryhtyä. Ai niin, mun mitat on 162 ja 58 (paino). Se kai on tärkeää ;)
Kuules nyt Perhonen.... sä vingut täällä et ei löydy tosimiehiä mistään ja sit sulle vastaa tosimies ja sä rupeet peruuttelemaan
""Mutta en ole kyllä varsinaisesti miestä edes jahtaamassa, vaan tietty jos vastustamaton tosimies tulisi vastaan, niin kai sitä voisi miettiä, vieläkö uskaltaisi ryhtyä""
Jos tollanen kun toi ""Totta kai löytyy :)"" kundi on niin älä nyt jarruttele tai sä saat jarrutella lopunikääs !!!!!!!!! mitääs täs elämäs ei saa jos tollai miettii ja funtsii !!!!!!! - Nokkosperhonen
Voi jösses :O kirjoitti:
Kuules nyt Perhonen.... sä vingut täällä et ei löydy tosimiehiä mistään ja sit sulle vastaa tosimies ja sä rupeet peruuttelemaan
""Mutta en ole kyllä varsinaisesti miestä edes jahtaamassa, vaan tietty jos vastustamaton tosimies tulisi vastaan, niin kai sitä voisi miettiä, vieläkö uskaltaisi ryhtyä""
Jos tollanen kun toi ""Totta kai löytyy :)"" kundi on niin älä nyt jarruttele tai sä saat jarrutella lopunikääs !!!!!!!!! mitääs täs elämäs ei saa jos tollai miettii ja funtsii !!!!!!!:)
"Tottakai löytyy": Kiitos viestistäsi ja kiitti muuten siitä miehekkäästä Robbie Williams-linkistä :) mielenkiintoistahan se olisi tietää,, millainen tosimies siellä on ulkoisten mittojen lisäksi ;) Asun aikas kaukana Satakunnasta, Etelä-Pohjanmaalla. Mutta en ole kyllä varsinaisesti miestä edes jahtaamassa, vaan tietty jos vastustamaton tosimies tulisi vastaan, niin kai sitä voisi miettiä, vieläkö uskaltaisi ryhtyä. Ai niin, mun mitat on 162 ja 58 (paino). Se kai on tärkeää ;)
Huomenta Nokkosperhoselle
Etelä-Pohjanmaa vs. Satakunta :) no ei kai toi nyt ihan paha sit kuitenkaan oo. No onhan toi tietysti kilometrejä määrä x, mut ei sitä koskaan tiedä mitä maailma tuo tullessaan. Alueesta en tiedä muuta kun mitä oon joskus auton osia sieltä hakenut ja kuninkuusraveissa käynyt Seinäjoella. Eli mulle aika tuntematonta maaperää.
Mut susta ei vielä voi paljoakaan päätellä 162/58 tiedoista ;) vaikka onhan ne jotenkin tärkeitä ja kertoo ihmisestä ehkä jotain. En mä kuitenkaan noiden perusteella sun osoitettas kysy ;) Lisää kortteja pöytään ja mielummin kuvapuoli ylöspäin, kuka ja millainen nainen on Nokkosperhonen ;)
Vähän mietein tätä sun ed. viestiäs ja siinä kohtaa "Mutta en ole kyllä varsinaisesti miestä edes jahtaamassa" Tos joku vähän kritisoi tätä myöskin, mut se voidaan jättää omaan arvoonsa. Mitä haluaa Nokkosperhonen?
Mä kerron suoraan et mulla ei ole haku päällä, katselen kuitenkin elämää ja vastaantulevia ihmisiä avoimin mielin. Olen aiemmin ollut pitkässä parisuhteessa, se ei ole pelottava eikä vastenmielinen ajatus tulevaisuudessa. Ehkä jonkinlainen tavoite, mut ei pakonomaisesti.
Näin nyt Perjantaiaamuna - Nokkosperhonen
Huomenta Nokkosperhoselle
Etelä-Pohjanmaa vs. Satakunta :) no ei kai toi nyt ihan paha sit kuitenkaan oo. No onhan toi tietysti kilometrejä määrä x, mut ei sitä koskaan tiedä mitä maailma tuo tullessaan. Alueesta en tiedä muuta kun mitä oon joskus auton osia sieltä hakenut ja kuninkuusraveissa käynyt Seinäjoella. Eli mulle aika tuntematonta maaperää.
Mut susta ei vielä voi paljoakaan päätellä 162/58 tiedoista ;) vaikka onhan ne jotenkin tärkeitä ja kertoo ihmisestä ehkä jotain. En mä kuitenkaan noiden perusteella sun osoitettas kysy ;) Lisää kortteja pöytään ja mielummin kuvapuoli ylöspäin, kuka ja millainen nainen on Nokkosperhonen ;)
Vähän mietein tätä sun ed. viestiäs ja siinä kohtaa "Mutta en ole kyllä varsinaisesti miestä edes jahtaamassa" Tos joku vähän kritisoi tätä myöskin, mut se voidaan jättää omaan arvoonsa. Mitä haluaa Nokkosperhonen?
Mä kerron suoraan et mulla ei ole haku päällä, katselen kuitenkin elämää ja vastaantulevia ihmisiä avoimin mielin. Olen aiemmin ollut pitkässä parisuhteessa, se ei ole pelottava eikä vastenmielinen ajatus tulevaisuudessa. Ehkä jonkinlainen tavoite, mut ei pakonomaisesti.
Näin nyt PerjantaiaamunaNokkosperhonen on tällä hetkellä toisaalta iloinen vapaudesta. Toisaalta yksinkään ei ole hyvä olla. Avoimin mielin liikkeellä, nyt kun jaksoi liikkeelle lähteä. Varovaisesti kuitenkin. En halua täällä palstalla nyt ihan kaikenlaista kirjoitella, joten jos uskallat, niin laita mulle jotenkin sähköpostiosoitteesi. Täällä saattaa kyllä joku muukin mielellään ottaa sinuun yhteyttä ;)
Nokkosperhonen on tällä hetkellä toisaalta iloinen vapaudesta. Toisaalta yksinkään ei ole hyvä olla. Avoimin mielin liikkeellä, nyt kun jaksoi liikkeelle lähteä. Varovaisesti kuitenkin. En halua täällä palstalla nyt ihan kaikenlaista kirjoitella, joten jos uskallat, niin laita mulle jotenkin sähköpostiosoitteesi. Täällä saattaa kyllä joku muukin mielellään ottaa sinuun yhteyttä ;)
Tällasen tekasin äsken
[email protected]
Tonne sit tekstiä :) - Totta kai löytyy :)
Tällasen tekasin äsken
[email protected]
Tonne sit tekstiä :)Tää edellisen viestin mailiosoite onpi poistettu
"Tällasen tekasin äsken
[email protected]
Tonne sit tekstiä :) " - ...............
Dino Rex kirjoitti:
"Tiedän, että tosimiehiä on, mutta että sellainen tulee oikeasti vastaan ja on vielä vapaalla jalalla, niin pieni ihme se olisi."
Oikeasti on myös paljon tosimiehiä vapaalla jalalla, koska tosimiehen ei tarvitse olla naisen kanssa ts. hän on hyvin valikoiva. Hänen ei myöskään tarvitse seurustella, koska muut odottavat sitä häneltä, vaan hän voi esimerkiksi viettää villiä sinkkuelämää jos niin haluaa.
"Naimisissahan ne tosimiehet ovat, eikä tosimies jätä vaimoaan tai perhettään."
Tosimies jättää vaimonsa jos siihen on aihetta ja jos hän kokee sen parhaaksi myös mahdollisten lasten kannalta. Ressukat jäävät roikkumaan huonoihin suhteisiin, kun eivät pärjää yksin.
Kyllä niitä hyviä miehiä on monenlaisissa elämäntilanteissa siinä missä ketä tahansa muitakin :)Juuri näin. Täällä ilmoittautuu yksi. Tämä tosimies teki kaikkensa, mutta se naisenpuolikas pönkitti huonoa itsetuntoaan keinoin, joita ei voi hyväksyä. Nyt vietän villiä sinkkuelämää. Olen vaikeasti tavoiteltava, en esitä sellaista. Helkkarin hyvä mies jollekin, joka mut onnistuu kesyttämään.
Väitän, että 2. kierroksella on paljon hyviä miehiä, joiden exät eivät tätä miestä ansainneet. - Millai teiän kävi ?
Tää edellisen viestin mailiosoite onpi poistettu
"Tällasen tekasin äsken
[email protected]
Tonne sit tekstiä :) "Löysikö nainen tosimiehensä :O
- nainen 40 yli
............... kirjoitti:
Juuri näin. Täällä ilmoittautuu yksi. Tämä tosimies teki kaikkensa, mutta se naisenpuolikas pönkitti huonoa itsetuntoaan keinoin, joita ei voi hyväksyä. Nyt vietän villiä sinkkuelämää. Olen vaikeasti tavoiteltava, en esitä sellaista. Helkkarin hyvä mies jollekin, joka mut onnistuu kesyttämään.
Väitän, että 2. kierroksella on paljon hyviä miehiä, joiden exät eivät tätä miestä ansainneet.Missä ilmoittelija vaikuttaa? Täällä ilmoittautuu vastakkaisesta sukupuolesta oleva pimatsu.
- onninsa löytänyt
Etsimällä ei löydä itselleen sopivinta, vaan sellaiseen törmää sattumalta.
Kompromisseja ei kannata alkaa tekemään, jos tuntee itsensä ja tietää, mitä haluaa. Siitä ei seuraa kuin itkua ja hammasten kiristystä, parempi yksin kuin jonkun sellaisen kanssa, joka on "melkein oikea".- Nokkosperhonen
Tuo on kyllä niin totta. Jos heti alkuunsa huomaa toisessa hälyyttäviä piirteitä, mutta ei ymmärrä lopettaa suhdetta, niin huonostihan siinä käy. Sen olen kantapään kautta oppinut.
- ei enää, kiitos
Näinhän siinä aina käy. Jos aluksi ajatteleekin, että sulkee korvansa niiltä "hälytyskelloilta", niin suhteen edetessä meteli kasvaa kasvamistaan ja lopulta on pakko leikata naru/köysi poikki.
Minulla kävi vielä niin, että se olikin toinen osapuoli, joka alkoi dissata - vaikka hän ei luopunut mistään suhteen aikana.
Lopputulema on silti sama: yksinäisyyden saa pyytämättäkin. Ainakin olen yrittänyt, niin ei voi sanoa krantuksi ronkeliksi.
- rillumareiartisti
Veikkaisin, että tuon ikäistä haavoittumatonta miestä on jo vaikea löytää. Ja haavoitettu tapaus voi olla joltain osin aika sulkeutunut. Pitkän suhteen tai monien suhteiden runtelemat miehet saattavat päällepäin käyttäytyä vahvoina, mutta kun tulee ongelma esiin, niin jonkinlaiset reaktiot pyrkii esiin. Minä taas tiedän tuon taiteilijatyypin naisen, kun asun sellaisen kanssa nyt. Sellainen ei huomaa normaalia käytännönläheistä vahvuutta tai herkkyyttä. Kaikki pitäisi olla sielujen halailua ja harmoniaa, kun arki on yleensä pierun hengen leijailua ja hallittua kaaosta, varsinkin kun on pari muksua mukana touhussa.
Ja niinkuin edellä mainittiin, niin vahvuuksia on monenlaisia ja yksi voi olla pitää ne jalat maassa, kun tuollainen taiteija leijailee pilvissä. ;o)- kuykytf
"Minä taas tiedän tuon taiteilijatyypin naisen, kun asun sellaisen kanssa nyt. Sellainen ei huomaa normaalia käytännönläheistä vahvuutta tai herkkyyttä. Kaikki pitäisi olla sielujen halailua ja harmoniaa, kun arki on yleensä pierun hengen leijailua ja hallittua kaaosta, varsinkin kun on pari muksua mukana touhussa.
Ja niinkuin edellä mainittiin, niin vahvuuksia on monenlaisia ja yksi voi olla pitää ne jalat maassa, kun tuollainen taiteija leijailee pilvissä. ;o)"
Just näin! - jklnthn
kuykytf kirjoitti:
"Minä taas tiedän tuon taiteilijatyypin naisen, kun asun sellaisen kanssa nyt. Sellainen ei huomaa normaalia käytännönläheistä vahvuutta tai herkkyyttä. Kaikki pitäisi olla sielujen halailua ja harmoniaa, kun arki on yleensä pierun hengen leijailua ja hallittua kaaosta, varsinkin kun on pari muksua mukana touhussa.
Ja niinkuin edellä mainittiin, niin vahvuuksia on monenlaisia ja yksi voi olla pitää ne jalat maassa, kun tuollainen taiteija leijailee pilvissä. ;o)"
Just näin!Täydennykseksi, ap:n täytyy luopua vaatimuksesta, että mies keskustelisi syvällisiä. helpottaa kummasti tosimiehen löytymismahdollisuutta. keskusteluja voi käydä ystävien kanssa.
- Dino Rex
Niin no, vahvat miehet ovat haluttuja. Onko sulla tarjota sitä mitä vahvat miehet haluaa? Sun tilanteesta en tiedä sinänsä mitään, mutta on selvää että esim. ylipaino tekee vahvan miehen löytämisestä huomattavan vaikeaa.
- Nokkosperhonen
No ei ole ylipainoa ei ja ulkonäkökin on kohdallaan. Mutta olet täsmälleen oikeassa. Vahvat miehet ovat haluttuja ja varattuja. Ja lisäksi tarvitaan melkoista tuuria, että sellainen osuisi kohdalle. Ei tule mieleen nykäistä jokaista charmikasta miestä hihasta ja kysyä: "oletko varattu?"
- joopa joo
".... ylipaino tekee vahvan miehen löytämisestä huomattavan vaikeaa."
Höpö höpö. Siihen juuri tarvitaan vahvaa miestä, että jaksaa nostella ylipainoista naistaan.
Tässä oli siis vähemmän fiksuun kommenttiin yhtä fiksu vastaus, eikö?
- Cassidy B
Oletko miettinyt, että miksi miehen pitäisi olla niin äärimmäisen suojeleva sinua kohtaan? Jäin miettimään, että teetkö sinä myös miehen mieliksi asioita vai pyöriikö suhde vain sen ympärillä, että miehen pitäisi tukea sinua henkisesti, hoitaa puolestasi ikäväksi katsomiasi asioita ja olla kuitenkin pehmoudesta huolimatta macho ja voimakas?
Oletko miettinyt, että aikuisen naisen kuuluu itsekin ottaa vastuuta asioista? Ehkä voisit itsekin tehdä tiettyjä asioita itse sen sijaan, että sysäät ne miehen hoidettavaksi?
Se on selvää, että puolisoa tulee kunnioittaa ja arvostaa, mutta silti pidäthän huolen, ettet tee sitä virhettä, että haluat nostaa ihmisen jalustalle palvottavaksi? Sellainen ei ole tasa-arvoa eikä sellainen sude voi kestää pitkään.
Jokainen parisuhde on yleensä aluksi intohimoinen ja kiihkeä, mutta parisuhde laantuu ja arkipäiväistyy. Olisiko sinun vikasi siinä, ettet kestä sitä, että mies alkaa kohdella sinua alun ihanuuden jälkeen tavallisemmin ja tasa-arvoisemmin? Silloin pitää puhua asioista eikä katkaista suhdetta.- Nokkosperhonen
En kyllä tunnusta olevani itsekäs. Osaan kyllä huolehtia itsestäni, omista asioistani. Minusta on hyvä, että miesten ja naisten työt jakaantuvat perinteisesti, mutta kaikki yhdessä tekeminen lähettää, oli se sitten risusavottaa tai ruoanlaittoa. Kysymys on oikeastaan henkisestä vahvuudesta. Olen väsynyt olemaan henkisesti puolikkaan miehen kumppanina. Minusta olisi kerrassaan ihanaa, jos saisin itse ihan vapaasti olla se heikompi osapuoli edes joskus ja olisi sellainen olkapää, joka ei heti muserru.
Toki myönnän myös olevani turhan romanttinen. Se aiheuttaa juuri sen ongelman, että kun arki tulee vastaan, tulee myös pettymyksiä. Mutta eihän tässä kukaan ole täydellinen, enkä sitä vaadi. Mutta minusta tuntuisi hyvältä se, että voisin turvautua mieheen. - rillumareiartisti
En kyllä tunnusta olevani itsekäs. Osaan kyllä huolehtia itsestäni, omista asioistani. Minusta on hyvä, että miesten ja naisten työt jakaantuvat perinteisesti, mutta kaikki yhdessä tekeminen lähettää, oli se sitten risusavottaa tai ruoanlaittoa. Kysymys on oikeastaan henkisestä vahvuudesta. Olen väsynyt olemaan henkisesti puolikkaan miehen kumppanina. Minusta olisi kerrassaan ihanaa, jos saisin itse ihan vapaasti olla se heikompi osapuoli edes joskus ja olisi sellainen olkapää, joka ei heti muserru.
Toki myönnän myös olevani turhan romanttinen. Se aiheuttaa juuri sen ongelman, että kun arki tulee vastaan, tulee myös pettymyksiä. Mutta eihän tässä kukaan ole täydellinen, enkä sitä vaadi. Mutta minusta tuntuisi hyvältä se, että voisin turvautua mieheen.No minkälainen olet silloin kun haluat turvautua mieheen? Oletko kiukkuinen? Tuletko viereen vai pitääkö sinut ottaa siihen viereen. Monesti me urhot ollaan sellaisia, että ei älytä tulla silloin viereen tai tarjota läheisyyttä kun sitä sinä haluat. Varsinkin jos olet äkäinen, niin silloin sitä pysyy matkan päässä ennemmin kuin hivuttautuu viereen ja ottaa kainaloon. Meillä on juuri tämä propleema kotona..
- Nokkosperjonen
rillumareiartisti kirjoitti:
No minkälainen olet silloin kun haluat turvautua mieheen? Oletko kiukkuinen? Tuletko viereen vai pitääkö sinut ottaa siihen viereen. Monesti me urhot ollaan sellaisia, että ei älytä tulla silloin viereen tai tarjota läheisyyttä kun sitä sinä haluat. Varsinkin jos olet äkäinen, niin silloin sitä pysyy matkan päässä ennemmin kuin hivuttautuu viereen ja ottaa kainaloon. Meillä on juuri tämä propleema kotona..
No edellisessä suhteessani oli niin, että jos minä olin poissa tolaltani tai joku oli loukannut minua, oli minun rauhoiteltava hetken päästä miestäni. Sen sijaan, että hän olisi rauhoitellut minua, hän hermostui. Sehän se vasta olisi ihan huippuihanaa, jos mies olisi niin levollinen, että kestäisi myös kiukunpuuskat. Minä kuljin kahdeksan vuotta varpaisillani, koska miehellä oli niin heikot hermot. Mieheltä vaaditaan kyllä aika paljon vaistoa siinä, milloin on hyvä hetki tulla vireen ja ottaa ympäriltä kiinni ja milloin nainen haluaa olla kiukkunsa kanssa rauhassa. Mutta puhuminen auttaa siinä asiassa.
- rillumareiartist
Nokkosperjonen kirjoitti:
No edellisessä suhteessani oli niin, että jos minä olin poissa tolaltani tai joku oli loukannut minua, oli minun rauhoiteltava hetken päästä miestäni. Sen sijaan, että hän olisi rauhoitellut minua, hän hermostui. Sehän se vasta olisi ihan huippuihanaa, jos mies olisi niin levollinen, että kestäisi myös kiukunpuuskat. Minä kuljin kahdeksan vuotta varpaisillani, koska miehellä oli niin heikot hermot. Mieheltä vaaditaan kyllä aika paljon vaistoa siinä, milloin on hyvä hetki tulla vireen ja ottaa ympäriltä kiinni ja milloin nainen haluaa olla kiukkunsa kanssa rauhassa. Mutta puhuminen auttaa siinä asiassa.
Kristallipalloa siihen tarvitaan! Ja mietippäs itse tilanne, että miehesi raivoaa sinulle vaikka mistä asiasta, joulahtaako mieleesi mennä hänen viereen ja halata?
Mulle ainakaan ei saa taottua päähän, että menisin heti sen viereen joka on minua hetki sitten morkannut. Ja taas jos on tuen tarpeessa, niin eikö sitä apua voisi tulla pyytämään, eikä vaan tyhjästä vaatimaan.
Mulle ainakin on ohtaluuhun asti painunut idea, että jos jotain haluaa, sen eteen tekee itse työtä, eikä odota, että joku muu tulee ja tekee. Sehän on just sitä itsestäänselvänä pitämistä, jota sinunkinlaisesi nainen inhoaa. Eihän sitä toisen rakastamistakaan pidetä itsestäänselvänä. - vittu mitä paskaa
rillumareiartist kirjoitti:
Kristallipalloa siihen tarvitaan! Ja mietippäs itse tilanne, että miehesi raivoaa sinulle vaikka mistä asiasta, joulahtaako mieleesi mennä hänen viereen ja halata?
Mulle ainakaan ei saa taottua päähän, että menisin heti sen viereen joka on minua hetki sitten morkannut. Ja taas jos on tuen tarpeessa, niin eikö sitä apua voisi tulla pyytämään, eikä vaan tyhjästä vaatimaan.
Mulle ainakin on ohtaluuhun asti painunut idea, että jos jotain haluaa, sen eteen tekee itse työtä, eikä odota, että joku muu tulee ja tekee. Sehän on just sitä itsestäänselvänä pitämistä, jota sinunkinlaisesi nainen inhoaa. Eihän sitä toisen rakastamistakaan pidetä itsestäänselvänä.helposti tulee mieleen mennä ja viilentää miestä ;) Jännä kun miehiltä ei saa odottaa mitään etenkään henkiseltä puolelta. Eikö kumppanin tuki ja luottamus tule parhaimmillaan esille tilanteissa joissa alkaa hermostuttamaan, tai muuta.
Onko pakko aina vänistä tuota samaa "ei me miehet tajuta paskaa". Mä ainakin haluan älykkään miehen jolla hoksottimet toimii, joka ymmärtää vähän ihmisen päälle. Ehkä se on enemmän sellasta saamattomuutta ettei oman naisen tunteenpurkauksiin pidä mennä mukaan, ettei muutu liian prinsessaksi ja oma miehisyys säilyy. Täysin idioottimaista toimintaa, ku siihen toisen auttamiseen noissa vaikeissa hetkissä ei varmaan paljoa vaadita. Saa sitten miettiä että miksi avioero prosentit on niin korkeat Suomessa. Kertoisiko osaltaan sitä tarinaa että jollakin on tullut mitta täyteen piittaamattomuutta, saamattomuutta tau suoranaista itsekkyyttä ja laiminlyöntiä omaa puolisoa kohtaan. Ei nainen ole kuin joku koulutyttö joka palkitaan vain hyvästä käytöksestä. Jos on luvannut tukea ylä - ja alamäessä, sen pitäisi käytännössä myös näkyä vaikeissa tilanteissa. - pattu mitä viskaa
vittu mitä paskaa kirjoitti:
helposti tulee mieleen mennä ja viilentää miestä ;) Jännä kun miehiltä ei saa odottaa mitään etenkään henkiseltä puolelta. Eikö kumppanin tuki ja luottamus tule parhaimmillaan esille tilanteissa joissa alkaa hermostuttamaan, tai muuta.
Onko pakko aina vänistä tuota samaa "ei me miehet tajuta paskaa". Mä ainakin haluan älykkään miehen jolla hoksottimet toimii, joka ymmärtää vähän ihmisen päälle. Ehkä se on enemmän sellasta saamattomuutta ettei oman naisen tunteenpurkauksiin pidä mennä mukaan, ettei muutu liian prinsessaksi ja oma miehisyys säilyy. Täysin idioottimaista toimintaa, ku siihen toisen auttamiseen noissa vaikeissa hetkissä ei varmaan paljoa vaadita. Saa sitten miettiä että miksi avioero prosentit on niin korkeat Suomessa. Kertoisiko osaltaan sitä tarinaa että jollakin on tullut mitta täyteen piittaamattomuutta, saamattomuutta tau suoranaista itsekkyyttä ja laiminlyöntiä omaa puolisoa kohtaan. Ei nainen ole kuin joku koulutyttö joka palkitaan vain hyvästä käytöksestä. Jos on luvannut tukea ylä - ja alamäessä, sen pitäisi käytännössä myös näkyä vaikeissa tilanteissa.No tuollatavalla ajattelevia naisia on täällä vaikka millä mitalla. Ei siinä, etteikö haluta saa, mutta voinhan minäkin yhtä hyvin toivoa sellaisen naisen itselleni, että se ymmärtää hieman minun huonoa ymmärrystä tulkita tunteita. Ihmeen paljon sitä vaan törmää naisiin, jotka ihmekyllä pitävät miehestään, joka on jörö, mutta huomaavainen. En minäkään ole omalta kullalta koskaan evännyt syliintuloa tai kainaloa, vaikka se ois kiukunnut, mutta itse sen on siihen pitänyt tulla. Pitäiskös mun ajatella sit niin, että kun kiukuttelen, niin vaimo älyäis antaa joko ruokaa, juomista tai seksiä? Ja jos ei osu oikein, niin kiukuta lisää...Eikö se tolvana tajua, että kun huusin että perkele, niin tarkoitin kaljaa? En näe mitään eroa? Jos minä olen sitten sovinisti, niin mikäs sinä olet? Feministi? Ja kumpikin ollaan sit narsistia? Nämä termithän täällä lentelee...on se hienoa
- elämää tämä on
Nokkosperjonen kirjoitti:
"... että jos minä olin poissa tolaltani tai joku oli loukannut minua,..."
Ja sinäkö tulet loukatuksi tämän tästä? Olisiko siinä itsetutkiskelun paikka?
Katsos se, että mies on vahva, ei muuta sitä, että sinä loukkaannut tyhjästä. - en suostu arvamaan
vittu mitä paskaa kirjoitti:
helposti tulee mieleen mennä ja viilentää miestä ;) Jännä kun miehiltä ei saa odottaa mitään etenkään henkiseltä puolelta. Eikö kumppanin tuki ja luottamus tule parhaimmillaan esille tilanteissa joissa alkaa hermostuttamaan, tai muuta.
Onko pakko aina vänistä tuota samaa "ei me miehet tajuta paskaa". Mä ainakin haluan älykkään miehen jolla hoksottimet toimii, joka ymmärtää vähän ihmisen päälle. Ehkä se on enemmän sellasta saamattomuutta ettei oman naisen tunteenpurkauksiin pidä mennä mukaan, ettei muutu liian prinsessaksi ja oma miehisyys säilyy. Täysin idioottimaista toimintaa, ku siihen toisen auttamiseen noissa vaikeissa hetkissä ei varmaan paljoa vaadita. Saa sitten miettiä että miksi avioero prosentit on niin korkeat Suomessa. Kertoisiko osaltaan sitä tarinaa että jollakin on tullut mitta täyteen piittaamattomuutta, saamattomuutta tau suoranaista itsekkyyttä ja laiminlyöntiä omaa puolisoa kohtaan. Ei nainen ole kuin joku koulutyttö joka palkitaan vain hyvästä käytöksestä. Jos on luvannut tukea ylä - ja alamäessä, sen pitäisi käytännössä myös näkyä vaikeissa tilanteissa."idioottimaista toimintaa, ku siihen toisen auttamiseen noissa vaikeissa hetkissä ei varmaan paljoa vaadita."
"Vaikeissa hetkissä? Tarkoittaako se sitä, että näitä vaikeita hetkiä on joka toinen päivä ja kun kysyt, että mikä sulla on hätänä, niin vastataan että "ei mikään".
Mikä siinä on, että jos on paha mieli (mistä syystä hyvänsä), niin ei voi mennä se oman puolison luokse ja SANOA että "minulla on paha mieli, voinko tulla syliisi"? Meitä miehiä syytetään puhumattomuudesta, mutta toisinaan se on toisin päin: miksi nainen ei puhu, kun häneltä kysytään, että mikä on? Arvatako pitää?
"Onko pakko aina vänistä tuota samaa "ei me miehet tajuta paskaa". "
Emme "me" niin teekään - me sanomme vain, että me kuuntelemme ja yritämme auttaa kun puhutaan, mutta ajatusten arvaamiseen me emme ryhdy, kun ihmiselle on puhelahjakin suotu. Käytä sitä.
Sellaisia miehiä ei ole olemassakaan (ei ainakaan montaa), jotka eivät ota syliin jos toinen siihen haluaa tulla ja sanoo sen. Sellaisia ihmisiä (miehiä JA naisia) taas on paljon, jotka eivät pysty lukemaan ajatuksia ja arvaamaan saako sitä nyt edes kysyä.
- saako tällä kertaa kysyä vai
- pitääkö ottaa syliin kysymättä vai
- pitääkö antaa olla rauhassa, mutta odottaa että asiaa tulee vai
- pitääkö mennä pois ettei vain ärsytä vai
- pitääkö itse silti puhua vaikka toinen ei puhu.
Tai jos toinen puhuu ja kertoo että hänen mieltään painaa joku, niin
- pitääkö vaan kuunnella (jolloin todetaan, että miksi sinä et sano mitään) vai
- ottaa kantaa (jolloin todetaan että sä et ymmärrä) vai
- yrittää ratkaista ongelma (sillä sen me miehet osaamme, mutta sitä naiset eivät halua) vai
- lähteä mukaan voivottelemaan ja piehtaroimaan (mutta yrittämättäkään ratkaista itse ongelmaa) ja tulla myöhemmin tuomituksi akkamaisuudesta - opettele debatoimaan
pattu mitä viskaa kirjoitti:
No tuollatavalla ajattelevia naisia on täällä vaikka millä mitalla. Ei siinä, etteikö haluta saa, mutta voinhan minäkin yhtä hyvin toivoa sellaisen naisen itselleni, että se ymmärtää hieman minun huonoa ymmärrystä tulkita tunteita. Ihmeen paljon sitä vaan törmää naisiin, jotka ihmekyllä pitävät miehestään, joka on jörö, mutta huomaavainen. En minäkään ole omalta kullalta koskaan evännyt syliintuloa tai kainaloa, vaikka se ois kiukunnut, mutta itse sen on siihen pitänyt tulla. Pitäiskös mun ajatella sit niin, että kun kiukuttelen, niin vaimo älyäis antaa joko ruokaa, juomista tai seksiä? Ja jos ei osu oikein, niin kiukuta lisää...Eikö se tolvana tajua, että kun huusin että perkele, niin tarkoitin kaljaa? En näe mitään eroa? Jos minä olen sitten sovinisti, niin mikäs sinä olet? Feministi? Ja kumpikin ollaan sit narsistia? Nämä termithän täällä lentelee...on se hienoa
MIksi sinulta ei voi vaatia tunteiden tulkinnan ymmärrystä kun me kaikki tiedämme että se on silkkaa esitystä miehen puolelta? Kyllä te kavereitanne jeesaatte, ja ymmärrätte, näette kun on vaikeaa.
Feministikortti on jo melko vanha juttu. Kerro lisää itsestäsi älä nimittele jos tahdot tasavertaista keskustelua aiheesta. - heh heh
en suostu arvamaan kirjoitti:
"idioottimaista toimintaa, ku siihen toisen auttamiseen noissa vaikeissa hetkissä ei varmaan paljoa vaadita."
"Vaikeissa hetkissä? Tarkoittaako se sitä, että näitä vaikeita hetkiä on joka toinen päivä ja kun kysyt, että mikä sulla on hätänä, niin vastataan että "ei mikään".
Mikä siinä on, että jos on paha mieli (mistä syystä hyvänsä), niin ei voi mennä se oman puolison luokse ja SANOA että "minulla on paha mieli, voinko tulla syliisi"? Meitä miehiä syytetään puhumattomuudesta, mutta toisinaan se on toisin päin: miksi nainen ei puhu, kun häneltä kysytään, että mikä on? Arvatako pitää?
"Onko pakko aina vänistä tuota samaa "ei me miehet tajuta paskaa". "
Emme "me" niin teekään - me sanomme vain, että me kuuntelemme ja yritämme auttaa kun puhutaan, mutta ajatusten arvaamiseen me emme ryhdy, kun ihmiselle on puhelahjakin suotu. Käytä sitä.
Sellaisia miehiä ei ole olemassakaan (ei ainakaan montaa), jotka eivät ota syliin jos toinen siihen haluaa tulla ja sanoo sen. Sellaisia ihmisiä (miehiä JA naisia) taas on paljon, jotka eivät pysty lukemaan ajatuksia ja arvaamaan saako sitä nyt edes kysyä.
- saako tällä kertaa kysyä vai
- pitääkö ottaa syliin kysymättä vai
- pitääkö antaa olla rauhassa, mutta odottaa että asiaa tulee vai
- pitääkö mennä pois ettei vain ärsytä vai
- pitääkö itse silti puhua vaikka toinen ei puhu.
Tai jos toinen puhuu ja kertoo että hänen mieltään painaa joku, niin
- pitääkö vaan kuunnella (jolloin todetaan, että miksi sinä et sano mitään) vai
- ottaa kantaa (jolloin todetaan että sä et ymmärrä) vai
- yrittää ratkaista ongelma (sillä sen me miehet osaamme, mutta sitä naiset eivät halua) vai
- lähteä mukaan voivottelemaan ja piehtaroimaan (mutta yrittämättäkään ratkaista itse ongelmaa) ja tulla myöhemmin tuomituksi akkamaisuudestaJos on noin vaikeaa naisen kanssa elää ja olla mies niin kannattaa soittaa vaikka äidille ja kysyä neuvoa miten kannattais toimia....
- tiedät itsekin
elämää tämä on kirjoitti:
"... että jos minä olin poissa tolaltani tai joku oli loukannut minua,..."
Ja sinäkö tulet loukatuksi tämän tästä? Olisiko siinä itsetutkiskelun paikka?
Katsos se, että mies on vahva, ei muuta sitä, että sinä loukkaannut tyhjästä.onko sinulla tarve kilpailla naisen kanssa? kannattais näin vanhemmalta (?) saatavalla vinkillä opetella arvostamaan ja tuntemaan sitä omaa naista vielä kun se on siinä vieressä ;)...
- njnknkclll
opettele debatoimaan kirjoitti:
MIksi sinulta ei voi vaatia tunteiden tulkinnan ymmärrystä kun me kaikki tiedämme että se on silkkaa esitystä miehen puolelta? Kyllä te kavereitanne jeesaatte, ja ymmärrätte, näette kun on vaikeaa.
Feministikortti on jo melko vanha juttu. Kerro lisää itsestäsi älä nimittele jos tahdot tasavertaista keskustelua aiheesta.Kiukuttelu on lasten tapa toimia, etsit ilmeisesti isähahmoa. Kasvata itsesi sen sijaan tasapainoiseksi aikuiseksi. Hyvällä miehellä kun on varaa valita rauhallinen nainen, joka hallitsee itsekin tunteitaan.
- vaimitenseoli
"Olen itse herkkä, vähän taiteilijasielu ..."
herkkä = huumorintajutoja joka ottaa herneen nenäänä turhastakin ja kokee itsensä työpaikkakiusatuksi, jos töihin ylipäätän pitää mennä?
taiteilijasielu = boheemi tuuliviiri, joka ei mistä tulle ja mihin on menossa; kämppä ja ajtukset sekaisin; työ ei maistu?
Ja sitten siihen rinnalle pitää saada "tosimies", joka on vakaa, jolla on elämässä suunta ja arvot...? Aha?
"En tiedä, onko minulla ollut vain huonoa onnea, vai onko vaatimustasoni liian korkea?"
Vai onko niin, että tosimiehet haluavat rinnalleen tosinaisen? Sellaisen, jolla on elämän arvot ja moraali kohdallaan.
Ja sitten "herkät taiteilijasielut" viihtyvät samalaisten tuuliviirien seurassa?- Nokkosperhonen
Herkkyys ei ole noin negatiivinen asia. Se on myös voimavara ja herkät ihmiset ovat usein voimakkasti tuntevia, syvästi rakastavia. Myönnän, että olen herkkyyteni takia vähän suojaton. Siksi voin pahoin, jos saan huonoa kohtelua osakseni. Koska olen hauras ja herkkä, voin pahoin miehen kanssa, jolla on liikaa ongelmia ja joka on kova, äkäinen, äkkipikainen. Mutta palatakseni ensimmäiseen artikkeliini, olen tosiaan jo alkanut ajatella, että sellaista miestä, mitä minun kaltaiseni nainen tarvitsee, ei taida löytyä. On parempi olla yksin, kuin puolikkaan miehen kanssa.
- Hmm....
Herkkyys ei ole noin negatiivinen asia. Se on myös voimavara ja herkät ihmiset ovat usein voimakkasti tuntevia, syvästi rakastavia. Myönnän, että olen herkkyyteni takia vähän suojaton. Siksi voin pahoin, jos saan huonoa kohtelua osakseni. Koska olen hauras ja herkkä, voin pahoin miehen kanssa, jolla on liikaa ongelmia ja joka on kova, äkäinen, äkkipikainen. Mutta palatakseni ensimmäiseen artikkeliini, olen tosiaan jo alkanut ajatella, että sellaista miestä, mitä minun kaltaiseni nainen tarvitsee, ei taida löytyä. On parempi olla yksin, kuin puolikkaan miehen kanssa.
"On parempi olla yksin, kuin puolikkaan miehen kanssa. "
Totta. Tässä tosin ajattelen kaikkien niiden miesten parasta. Tässä on nyt jäänyt sellainen vaikutelma että "ongelma" ei ole miesten puolikkuus, vaan sinä itse.
" Myönnän, että olen herkkyyteni takia vähän suojaton. Siksi voin pahoin, jos saan huonoa kohtelua osakseni."
Huonoa kohtelua? Tässä ei nyt taida olla kysmys herkkyydestä. Herkkyys, se että on tunteva ihminen, on aivan eri asia kuin se, että kokee kaiken hyökkäyksenä ja näkee toiset tunteitaan ilmaisevat ihmiset uhkana tai puolikkaina.
Jos olet jo 43 -vuotias, etkä ole siihen ikään menessä oppinut elämään samassa maailmassa muiden ihmisten kanssa, niin sinun pitäisi ehkä hakea apua itsetunnon ja ulkomaailman kohtaamisen kehittämiseksi?. - naisviha?
Hmm.... kirjoitti:
"On parempi olla yksin, kuin puolikkaan miehen kanssa. "
Totta. Tässä tosin ajattelen kaikkien niiden miesten parasta. Tässä on nyt jäänyt sellainen vaikutelma että "ongelma" ei ole miesten puolikkuus, vaan sinä itse.
" Myönnän, että olen herkkyyteni takia vähän suojaton. Siksi voin pahoin, jos saan huonoa kohtelua osakseni."
Huonoa kohtelua? Tässä ei nyt taida olla kysmys herkkyydestä. Herkkyys, se että on tunteva ihminen, on aivan eri asia kuin se, että kokee kaiken hyökkäyksenä ja näkee toiset tunteitaan ilmaisevat ihmiset uhkana tai puolikkaina.
Jos olet jo 43 -vuotias, etkä ole siihen ikään menessä oppinut elämään samassa maailmassa muiden ihmisten kanssa, niin sinun pitäisi ehkä hakea apua itsetunnon ja ulkomaailman kohtaamisen kehittämiseksi?.Aikamoinen analyysi näin muutaman rivin palstakirjoittelun perusteella. Eiköhän 43-vuotias tiedä onko hän herkkä vai enemmän ja sitä itsetuntemusta enemmän kuin sinulla ap:ta kohtaan.
onko sinulla jäänyt koulut käymättä kun pitää lause lauseelta teilata jokainen asia mitä toinen itsestään kertoo vai tuliko tarve kerrankin päästä kiusaamaan vähän jotain vielä herkempää mitä itse olet, täällä internetissä, kun live-elämässä olet saanut paskaa niskaasi koko pienen ikäsi?
mikä tarve sinulla on kyseenalaistaa toisen sanomaa joopa itsestään? toisen persoonaa? kun et ollenkaan toista tunne. se kertoo sinusta paljon paljon enemmän kuten jokainen kirjoittamasi teilaus myös kertoo rivien välistä, mitä ongelmia sinulla itselläsi on todennäköisesti ja paljon. - Nokkosperhonen
naisviha? kirjoitti:
Aikamoinen analyysi näin muutaman rivin palstakirjoittelun perusteella. Eiköhän 43-vuotias tiedä onko hän herkkä vai enemmän ja sitä itsetuntemusta enemmän kuin sinulla ap:ta kohtaan.
onko sinulla jäänyt koulut käymättä kun pitää lause lauseelta teilata jokainen asia mitä toinen itsestään kertoo vai tuliko tarve kerrankin päästä kiusaamaan vähän jotain vielä herkempää mitä itse olet, täällä internetissä, kun live-elämässä olet saanut paskaa niskaasi koko pienen ikäsi?
mikä tarve sinulla on kyseenalaistaa toisen sanomaa joopa itsestään? toisen persoonaa? kun et ollenkaan toista tunne. se kertoo sinusta paljon paljon enemmän kuten jokainen kirjoittamasi teilaus myös kertoo rivien välistä, mitä ongelmia sinulla itselläsi on todennäköisesti ja paljon.Kiitos, kun puolustit minua :) Joo, kyllä tässä iässä on jo itsetuntemusta. Sitä jäin vielä miettimään, että onko se herkän ihmisen vika, että on herkkä ja on vaikea selviytyä kovassa maailmassa. Eikö pikemminkin vika ole se, että liian kovat arvot vallitsevat yhteiskunnassa ja niitä todeksi elävät ihmiset porskuttavat ja teilaavat herkät ihmiset alleen? Minä en herkkydestäni haluaisi " parantua" koska herkkyys on osa minua ja arvostan herkkyyttä ja avoimuutta. Siinä mielessä olen kyllä oikeasti hiukan "vaarallinen" kumppani, että herkkävaistoisuudessani otan itseeni helposti asioita, joita parkkiintuneempi ihminen työntäisi toisesta korvasta ulos. Kannan sisälläni vihaa, jota kiltteyttäni en halua purkaa, kun en kestä rajua riitelyä. Sisälle padottu viha sairastuttaa tai saa aikaan sen, että suhde ei toimi. Puhuminen auttaa.
- voi, voi
naisviha? kirjoitti:
Aikamoinen analyysi näin muutaman rivin palstakirjoittelun perusteella. Eiköhän 43-vuotias tiedä onko hän herkkä vai enemmän ja sitä itsetuntemusta enemmän kuin sinulla ap:ta kohtaan.
mikä tarve sinulla on kyseenalaistaa toisen sanomaa joopa itsestään? toisen persoonaa? kun et ollenkaan toista tunne. se kertoo sinusta paljon paljon enemmän kuten jokainen kirjoittamasi teilaus myös kertoo rivien välistä, mitä ongelmia sinulla itselläsi on todennäköisesti ja paljon.Mietis vähän, että kuka täällä on nimitellyt kaikkia lähemmin tapaamiaan ihmisiä (miehiä) puolikkaisiksi? vain aidan toisella puolella olisi kunnollisia ihmisiä. Eikös se ole aikamoista halventamista ja lapsellista 43 -vuotiaalta? Samalla tämä 43 -vuotias irtisanoutuu kaikesta "vastuusta" - hän on vain kaunis ja herkkä - ja muut ovat "puolikkaita".
"olen jo 43-vuotias,"
-Jos ei tuohon ikään mennessä ole vielä yhtään "tosimiestä" löytynyt, ni tasan 2 eri vaihtoehtoa tulee mieleen:
a) sinulla on ollut poikkeuksellisen huono tuuri
tai
b) vika on sinussa itsessäsi tai hakukriteereissäsi
Kirjoituksesi perusteella kallistun vaihtoehto b:n suuntaan...- mitä väliä a vai b?
tuliko nyt "miehinen olo"? Mitä merkitystä sillä on kumpi vaihtoehto a vai b on totta ja onko se se mitä ap täällä lähti alunperin kysymään.
- luetun ymmärtäminen?
mitä väliä a vai b? kirjoitti:
tuliko nyt "miehinen olo"? Mitä merkitystä sillä on kumpi vaihtoehto a vai b on totta ja onko se se mitä ap täällä lähti alunperin kysymään.
"onko se se mitä ap täällä lähti alunperin kysymään. "
No ap nimen omaan kysyi: "En tiedä, onko minulla ollut vain huonoa onnea, vai onko vaatimustasoni liian korkea? "
huono onni eli a) huono tuuri
vaatimustaso eli b) hakukriteeri
The Onin vastaus ap:n ainoaan kysymykseen oli b) vaatimustaso eli kriteeri eli ap:n asettama vaatimustaso ei ap itse; hän odottaa jotain mitä ei ole löytynyt, koska sellaista ei ehkä ole olemassakaan. Ei ainakaan hänelle. Toisin sanoen, voisiko "vika" tai ongelma sittenkin olla HÄNESSÄ itsessään? mitä väliä a vai b? kirjoitti:
"onko se se mitä ap täällä lähti alunperin kysymään. "
-Luetun ymmärtäminen olisi taas kova sana...
- nettihiirulainen
Hohhoijaa. Olen taapertanut yhteistä taivalta kolmisen vuotta "taiteilijasielumiehen" kanssa (muusikko on ammatiltaankin). Ei ole todellakaan mikään "tosimies", vaan hyvinkin herkkätunteinen ja herkkäsieluinen ihminen monissa asioissa. Itse olen myös hyvin "tuntevainen" ihminen, mutta kuljen koko ajan jalat maassa ilman turhanpäiväisiä haihatteluja. Minä olen suhteessamme ehkä enemmän mies kuin kumppanini (niin henkisesti, kuin käytännön asioissakin)... Edelliset mieheni ovat olleet hyvinkin miehisiä, ja olen tuntenut oloni heidän kanssaan turvalliseksi. Nykyinen mieheni on on virkistävä poikkeus miessukupuolessa, mutta kieltämättä ärsyttää välillä, kun toinen on tietyissä asioissa ihan hiirulainen. No, mitään machomiestäkään en elämääni halua. Ongelmaksi tämä maskuliini-feminiiniakselin poikkeavuus ei ole suhteessamme muodostunut.
- 19+8
Minä löysin ja olen onnellinen, mies on omalla tavallaan vahva ja heikko, tukee minua minun heikkouksissa ja minä häntä hänen heikkouksissa. Yhdessä olemme vahvoja.
Kunnioitan miestäni äärettömästi, ja hän minua. Kumpikaan ei katso toistaan ylös tai alas -päin vaan yhdessä samaan suuntaan.
Mieheni on kuitenkin erittäin romanttinen ja hellivä, rakastava. Täydellinen mies minulle- Nokkosperhonen
Hienoa! Tosirakkautta on, kunhan se osuu kohdalle. Nauti onnestasi, on ihanaa, että sellaista vielä on.
- kakskytkolme
Aloittajalle...Milloin tämä tosimies voi sitten ilmaista inhimillisyyttään, kuten surua, väsymystä, epävarmuutta, tietämättömyyttä? Keneen se tosimies voi sillä hetkellä tukeutua? Mitäs sitten, jos ja ja kun tämä tosimies haluaa myös olla turvassa joskus ilman syyllisyyttä? Olla vahva, mutta samalla ihminen?
- Nokkosperhonen
Siis nimenomaan tosimies uskaltaa myös olla herkkä ja näyttää tunteensa piilottamatta sitä. Sehän on tosimiehen merkki. Suhde on vastavuoroista, jolloin molemmat tukevat toisiaan, keskustelevat, itkevät ja nauravat. En tarkoita todellakaan tosimielellä mitään machoa.
- rillumareiartist
Omalla kohdalla asiat menivät vaan niin tukkoon, kun minun miehenä pitäisi tehdä kaikki mahdollinen. En ole macho, mutta minusta olen mies siinä missä moni muuukin. Mutta ei kaikki asiat voi mennä niin, että mies on aina se ainoa osapuoli, joka tekee aloitteen. Keskimäärin miehet ovat heikompia näyttämään tunteitansa, mutta siinä pitäisi tullakin se vahvempi osapuoli avuksi. Avustanhan minäkin kotona tekemään raskaimpia kaapinkantoja yms. Minusta se vastavuoroisuus missä äsken mainitsit, ei ole ainakaan meillä toiminut kuin yhteen suuntaan.
- mitä sä höpiset
mitä sä nyt höpiset jostain omasta suhteestasi kun ap puhuu varmaan ihan omasta itsestään ja unelmiensa miehestä, otan osaa jos sulle on sattunut laiska nainen kohdalle
- rillumareiartist
Niin, että voisiko oikeanlaisen miehen löytäminen sujua paremmin jos ymmärtäisi vastapuolen reaktiota asioihin? Siis jos tänne krjoittaa, niin tuolla taitaa olla sellaisille fantasijoille oma sivusto, siellä voi loruilla mitä huvittaa, mutta täällä otetaan kantaa.
Ja tuossa tuli mieleen tuosta laiskasta vaimosta, niin luulen olevani myös sitten laiska mies. Mutta todellinen kuvaus olisi varmaankin molempiin, turhautunut. - vahva vai syvää
Ei se ole liian korkea ehkä, vaan et etsi itsellesi täydennystä vaan kopiota itsestäsi.
Mies on monesti puolikas siksi, että puolikkaisuus on ainoa syy tarvita edes ketään.
jos sulle ei maita puolikas mies, ehkä olet itse liian täydellinen?
Jos haluaa löytää miehen, pitää luopua haavekuvista.
Jos olet itse syvällinen, sulle sopii todennäköisesti mies joka on vähemmän syvällinen. Ihminen joka on liian syvällinen, ei pysty olemaan kovin vahva.
koska syvällisyys aiheuttaa herkkyyttä.
Vain yksioikoinen, vähäeleinen ja tunteita näyttämätön mies on tarpeeksi vahva. Mutta kaunosieluiset naiset pelästyy kun mies onkin vahva eikä kuuntele loruja.
Naisen pitäisi ottaa mies miehenä, ja etsiä syvällisyys muualta. Toinen vaihtoehto on ottaa syvällienn mies, josta ei ole kuitenkaan vahvaksi.- Nokkosperhonen
Kiitos. Nyt oli oikeaa asiaa. Sain miettimisen aihetta.
- rillumareiartist
Hei, joku osasi kääntää pointtini naiselle! Just näin. Vaikka on jörö ja ei hempeile, voi silti olla mukava ja toisen huomioonottava.
- höhöhööö
Ei miehet ole tämän elämän "uhreja" sen enempää kuin naisetkaan, päinvastoin miehet selviävät paljon paremmin itsekkyytensä ansioista, toisin kuin naiset joille nimenomaan tuputetaan nauvoja että mielistele miestä ja totu, ja alistu, älä odota mitään, älä vaadi mitään, syyllistetään jopa miehen virheistä. Eikö olisi parempi opettaa naisia pitämään puolensa ja omat rajansa, eikä sietämään paskaa kohtelua
- Vahvuus ja herkkyys
Miten niin herkkyys ja vahvuus ovat vastakohtaisia? Monet miehethän peittävät herkkyyttään olemalla näennäisen "miehekkäitä", siis eivät puhu tunteistaan jne. koska pelkäävät että joku heitä satuttaa!!
Vahva ihminen uskaltaa näyttää herkkyytensä.- vahva vai syvää
Kyllä vaan, miehilläkin on tunteet. Tosimiestä pitää kohdella reilusti ja oikein.
Mies on kyllä vahva, mutta monet naiset käyttävät miehen vahvuutta tekosyynä käyttäytyä itse huonosti ja kohdella miestä huonosti. Tässä huomataan sitten lopulta, että tunteet ne on isollakin miehellä.
Koska miehen vahvuus hämää naista, ja jos nainen on huonosti kasvatettu hän alkaa hyödyntää miehen vahvuutta. Tai valittamaan että mies on liian vahva,ja yrittää sitten tehdä kaikkensa väärin kun on tottunut siihen, että saa jokaisen ihmisen itkemään.
Uskon että mies on ensin vahva, sitten häntä joku satuttaa, sitten tulkitaan että mies peittää herkkyyttä olemalla vahva.
Ei. Mies on vahva ja on aina ollutkin, mutta joku kiero nainen työnsi sukkapuikon hänelle siitä reijästä mikä on ainoa läpipääsy miehen sisinpään keskipisteeseen, ja sekoitti siellä mössöt ja näin mies säilyy vahvana mutta saattaa osoittautua joitain traumoja jotka on aiheuttaneet tylyt naiset.
Tai sitten sinne kuoren keskelle yritetään päästä liian varhain ja liian väkivalloin, siksi mies vahventaa kuortaan: mutta vahva mies on vahva mies, ei se ominaisuus minnekään muutu. Etkä sä nössöstä miehestä saa vahvan näköistä, vaikka potkisit sitä kuinka päähä ja perseelle. - vahvaa vai syvää
vahva vai syvää kirjoitti:
Kyllä vaan, miehilläkin on tunteet. Tosimiestä pitää kohdella reilusti ja oikein.
Mies on kyllä vahva, mutta monet naiset käyttävät miehen vahvuutta tekosyynä käyttäytyä itse huonosti ja kohdella miestä huonosti. Tässä huomataan sitten lopulta, että tunteet ne on isollakin miehellä.
Koska miehen vahvuus hämää naista, ja jos nainen on huonosti kasvatettu hän alkaa hyödyntää miehen vahvuutta. Tai valittamaan että mies on liian vahva,ja yrittää sitten tehdä kaikkensa väärin kun on tottunut siihen, että saa jokaisen ihmisen itkemään.
Uskon että mies on ensin vahva, sitten häntä joku satuttaa, sitten tulkitaan että mies peittää herkkyyttä olemalla vahva.
Ei. Mies on vahva ja on aina ollutkin, mutta joku kiero nainen työnsi sukkapuikon hänelle siitä reijästä mikä on ainoa läpipääsy miehen sisinpään keskipisteeseen, ja sekoitti siellä mössöt ja näin mies säilyy vahvana mutta saattaa osoittautua joitain traumoja jotka on aiheuttaneet tylyt naiset.
Tai sitten sinne kuoren keskelle yritetään päästä liian varhain ja liian väkivalloin, siksi mies vahventaa kuortaan: mutta vahva mies on vahva mies, ei se ominaisuus minnekään muutu. Etkä sä nössöstä miehestä saa vahvan näköistä, vaikka potkisit sitä kuinka päähä ja perseelle.Toisinsanoen naiset jotka uskoo että vahvasta miehestä pitää löytyy herkkä kohta joka tulee esiin, kun hänet painostaa puhumaan tunteistaan, ovat niitä joista vahvan miehen kannattaa pysyä erossa.
Koska jos miehestä ei tunnu jokin asia pahalta, miksi hänen pitäisi alkaa ruikuttaan naiselle?
Onko se ihme, jos mies ei halua puhua tunteista naiselle, joka odottaa milloin saisi miehen heikosta kohdasta kiinni tunteakseen itse olonsa vahvaksi. ei se ole avoimuutta ja avautumista, vaan se on avaimien antaminen toiselle loukata.
Sellainen nainen joka etsii vain heikkoa kohtaa miehestä, haluaa itse olla vahva, ei hän halua vahvaa miestä.
Hän tarvii lässyttäjän itselleeen, mutta kun lässyttäjä sitten tulee ja lässyttää naiselle tunteista, niin nainen pettyy koska se olikin liian helppoa. "Monet miehethän peittävät herkkyyttään olemalla näennäisen "miehekkäitä", siis eivät puhu tunteistaan jne. koska pelkäävät että joku heitä satuttaa!! "
-Iänikuinen klisee joka useammin menee pahasti metsään kuin osuu maaliinsa...
Mitäpä jos antaisi jokaisen olla juuri sellainen kuin on..sukupuoleen katsomatta.
"Vahva ihminen uskaltaa näyttää herkkyytensä."
-Ja uutta klisettä pukkaa.. X)- niinmakaa kuin petaa
vahvaa vai syvää kirjoitti:
Toisinsanoen naiset jotka uskoo että vahvasta miehestä pitää löytyy herkkä kohta joka tulee esiin, kun hänet painostaa puhumaan tunteistaan, ovat niitä joista vahvan miehen kannattaa pysyä erossa.
Koska jos miehestä ei tunnu jokin asia pahalta, miksi hänen pitäisi alkaa ruikuttaan naiselle?
Onko se ihme, jos mies ei halua puhua tunteista naiselle, joka odottaa milloin saisi miehen heikosta kohdasta kiinni tunteakseen itse olonsa vahvaksi. ei se ole avoimuutta ja avautumista, vaan se on avaimien antaminen toiselle loukata.
Sellainen nainen joka etsii vain heikkoa kohtaa miehestä, haluaa itse olla vahva, ei hän halua vahvaa miestä.
Hän tarvii lässyttäjän itselleeen, mutta kun lässyttäjä sitten tulee ja lässyttää naiselle tunteista, niin nainen pettyy koska se olikin liian helppoa.hei hei kyllä ne suhteen dynamiikat määritellään yleensä ihan toinen toistensa käytöstä lukien jos uhteen alkumetreiltä käsin! jos mies esimerkiksi egoilee suhteen alussa tai "testailee" tahallaan naista nainen varmasti kostaa myöhemmässä vaiheessa, kun otetaan todella mittaa; älä viitsi yleistää tuota paskaa koskemaan kaikke suhdeskaalaa
tiukassa tilateessa kuten riidoissa on ihan okei näyttää luonnetta eikä se ole vielä henkistä väkivaltaa, kuten jotnkut tossut ja alistajat väittää
- kohtalotoverisi
Sama haave tai unelma on alkanut elää täällä.
- rillumareiartist
Mitä enempi täällä näitä kirjoituksia lukee, sitä helpommin huomaa, sen että jos on nainen joka antaa miehelle arvostusta ja sattuu sellainen kusipää olemaan, joka sitä käyttää hyväkseen, niin menee hyvä nainen hukkaan ja se murtuu, eikä taas seuraavalle ole samanlainen. Ja jos on huomaavainen mies ja taas liian agressiivinen nainen, joka vaatii liikaa ja paljon, niin menee hyvä mies hukkaan, taas seuraava nainen ei saa samanlaista avautuvaa, mukavaa miestä tästä.
Mutta entäpä jos nämä kaksi olisivat kerran tavanneet ennen muita kusipäitä?
Olisiko auvoinen parisuhde auennut? Enpä tiedä, kun ei ole omalle kohdalle osunut...eikä voi osuakkaan enää, minut on panssaroitu!
- Anonyymi
Nyt menään, tosi miehet ei oota1
- Anonyymi
Näin on!
- Anonyymi
Minä olen etsimäsi uros, aina valmis!
- Anonyymi
Löytyihän se 😃🥰
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi2008480Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä1695769Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y822987- 2912670
Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu1802563Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen182523Yhdysvaltain hyökkäys Venezuelaan on YK:n peruskirjan mukaan laiton hyökkäyssota
Oman sävynsä tähän tuo vielä se, että hyökkäys kohdistettiin nimenomaan valtiojohtoa vastaan. Toki, kun tavoitteena on v6202420Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont1052237Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään301485Laittaisin whatsuppissa viestin
Jos olisin täysin varma että se on toivottua vielä kun aikaa on mennyt ja että toivot sitä edelleen.781361