Kuinka moni EI HALUA töihin, vaikka se olisi mahdollista?

Eitöitä

Eli kertokaa minkä takia ette halua töihin? Mitä teidän päiviin kuuluu työttömänä? (esim. monelta heräätte, mitä teette yms). Kuinka kauan olette olleet työttömänä?

12

2750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20 vuotta työttömänä

Eli kertokaa minkä takia ette halua töihin?( kun sossusta saa niin hyvin että palkka pitäisi olla vähintään n 2500e että se kannattaisi) Mitä teidän päiviin kuuluu työttömänä? ( Kuljetan lapsia kouluun, harrastuksiin, käyn kaupassa, kirjastossa ja harrastan paljon erilaisia asioita) (esim. monelta heräätte, ( herään aina n klo 07.00) mitä teette yms) ( kuten edellä jo kerroin, päivät kuluvat nopeasti ja kokoajan saa olla menossa). Kuinka kauan olette olleet työttömänä? ( työttömänä olen ollut jo 20 vuotta, joo ei ole vitsi)

• töitä on niin maan p

Väittäisin, että yli 90% prosenttia työttömistä mielummin valitsee työttömyyden kuin työssäkäymisen. Työtä on jokaiselle tekijälle, mutta kaljan kittaaminen kiinnostaa enemmän!

• Hä hö ..

Porosentit toisinpäin asiallisen palkkatyön vieroksujia tosi vähän, riisto halppis tempputyöt öklöö!

• 20+19

no ne ketkä on ihan itse halunneet pois kun ikä on ollut sopiva.... mutta onneksi heidän ei tarvikkaan haluta.

• Hölmöläisten neuvoja

Työ ei ole mikään metritavara, vaan nykyään on kyse sisällöstäkin, että MITÄ työtä, ja onko se haistavittua.

Kertokaa, miksi ette työllistä oikein ja kunnolla ja laillisesti!

• otsahiessä

Työttömänä olin puolivuotta ja oli ihan ok. Muutamia paikkoja hain, mutta en päässyt mihinkään edes haastatteluun. Nyt olen työvoimakoulutuksessa ja toivon mukaan työllistyn sitä kautta ensi vuoden syksyllä (kestää siihen asti). Mutta varmaahan se ei ole kuten ei mikään. Mutta en halua mihin tahansa tekemään mitä tahansa millä palkalla tahansa. Koulutusta vastaavaa, mielekästä työtä kohtuupalkalla. Opiskeluja takana yhteensä 6 vuotta kun mukaa tulee vielä tämä työvoimakoulutus joten ei mikä tahansa homma nappaa. Etsin niin kauan kuin löydän mielekkään homman. Muuhun en lähde.

• Työ ei ole kannattavaa

"Eli kertokaa minkä takia ette halua töihin?"

Tarkoitatko "työ" sanalla työtä jolla on tarkoitus? vai orjatyötä, jota ei tehdä oikeen minkään tähden, paitsi rahan ja voittoa omistajille?

Mitä teidän päiviin kuuluu työttömänä?
      8-9 aikoihin heräilen näin talvis aikaan. Tähän vuodenaikaan klo 9 on jo niin valoisaa että hyvin näkee mennä tekemään töitä ulos tai ulkorakennukselle, ensin ruokin eläimet ja sen jälkeen vasara heilumaan. Yleensä lopettelen kun alkaa hämärtymään, eli tähän vuodenaikaan 4 on jo niin hämärää että palailen sisälle. Hommia teen leppoisalla tahdilla. Ei minulla kiire mihinkään, kun ei tarvitse voittoa tahkoo, kunhan vain elän.

3 vuotta olen näin elänyt, eli työllistäen itse itseäni, toki olen työkkärin asiakas, koska elämäntapani ei ole oikeaa työtä ja minun ei sallita elää näin. Suomi tai mikälie Eu tehnyt mahdottomaksi kotitila työt, ellei sulla ole sitten maita ja mantuja ja elukoita PALJON!

• Niili

Miksi mennä töihin,kun päivät saa kulumaan paremminkin ja leppoisammin.Yhteiskunta antaa tähän hyvät edellytykset.Ja rahantulon eteen ,ei tarvitse tehdä yhtikäs mitään.Ei mitään,mikä ei itseään huvita.On ilmaisia ruoanjako paikkoja,ilmaisia ruokailupaikkoja tai kahvituksia ja puuroaamiaisia.Kela ja Sossu maksaa vuokrat,ja avustaa monessa muussakin,.Kirkko tarjoaa kahvihetkiä ja Diakoni jakaa kauppaseteleitä.Isovanhemmat kustantaa etelän matkat,eikä tarvitse työttömänä anoa lomia,Terveyshuoltokin on ilmaista,sen kuin ( Hki )käy lääkärillä ja näin välttyy taas hetken työkkäriltä.Kesäisin järjestetään mukavia joko halpoja/ilmaisia päiväretkiä,aika kuluu niissäkin mukavasti.Ja miksi sitoa itseään töihin,kun voi elellä mukavasti muutenkin,ja tehdä mieleisiään asioita

• AhkeraSuomalaisuus

Tietenkään en tekisi palkkatyötä, jos minulla olisi passiivinen tulo muualta ja voisin tulla toimeen sillä. Palkkatyötä tehdään toimeentulon takia. Palkkatyö ei ole itseisarvo. Tekemistä kyllä aina löytyy. Voi toimia vapaaehtoisena, remontoida kotia ja puuhata muuta mielekästä - mikä kenellekin mielekästä on.

Palkkatyön löytyminen on jokaiselle mahdollista, mutta suurelle osalle työnhakijoista erittäin epätodennäköistä. Ja nyt töissä käyvistä on pian työttöminä moni, joten ongelma vain kasvaa. Ja teollisuus alkaa saada yhä enemmän yhä halvempaa, epätoivoista työvoimaa. Rikollisuus lisääntyy, sairastaminen lisääntyy, ja sairastaminen on tässä maassa todella kallista.

Mutta veikkaisin, että Suomessa on tällä hetkellä ainakin 30 000 henkilöä, jotka eivät ole halukkaita rasittamaan itseään työllä, vaan ottavat mieluummin 'heidän rahansa' lepäillen.

• Ärpuri

Työttömän ammattisuoja on 3 kk. Jos työvoimatoimisto kykenee tarjoamaan tämän kuluttua mitä tahansa työtä, eikä ota sitä vastaan, menettää korvaukset.
      Ongelma on, että työpaikkoja on aivan liian vähän. Työttömyysprosentti on nyt n 14 (TEM).
      Kyllä suurin osa ihmisistä haluaa tehdä töitä ja saada toimeentuloa. Esimerkkejä: V 2014 valtiolla oli vajaa 4500 tehtävää ja hakijoita 156 193. Hiljakkoin erääseen kauppakeskukseen haettiin n 250 työntekijää ja hakijoita oli n 9000. Vuosia sitten Tampereen Ilves-hotelliin haettiin työntekijöitä ja erääseenkiin tehtävään oli yli tuhat hakijaa. Kunnat valittavat, ettei ole tarpeeksi hakijoita, jos yhteen tehtävään on vain muutama kymmenen hakijaa. Ongelma on kai silloin se, ettei ole sopivaa jäsenkirjaa. Se ei saa olla este, mutta sen puute on. Revi sitten näistä.

• oloneuvos47112211

Jos löytyisi normaalia palkkaa maksava työpaikka mikä ei ole riistoa niin lähtisin tällä minuutilla töihin ja eläkkeele asti olisin.

Mutta jos vaihtoehtona on esimerkiksi ,vuokratyö minimipalkalla ja töihin tultava kutsuttaessa niin en tekisi minuutiakaan riistäjälle.

Onko se niin vaikeaa ymmärtää ettei kukaan orjaksi rupea tai riistettäväksi lähde,et myöskään sinä itse lähtisi?

Firmat laskelmoi kaiken niin miksi ei mukamas ihminenkin voi laskelmoida siinä ei ole mitään ihmeellistä,luonnossakin eläimet laskelmoi jatkuvasti ja ihmisissä rikkaat vasta laskelmoikin.

Minä laskelmoin niin kauan kuin eläkkeelle pääsen.

• Anonyymi

Jos on on tehnein 40 tehnyt töitä ei päse jo eläke

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe