Leuka ongelmia!

Anu89

Hei!

Kaipaisin neuvoja leuka ongelmaani. :(
Niin kauan kuin muistan, leukaniveleni ovat naksuneet mutta tällöin minulle sanottiin sen olevan todella yleinen vaiva, eikä sille tarvitse tehdä mitään.
Kärsin kuitenkin jatkuvasta ohimojen kohdalla tuntuvasta jomottavasta kivusta, leukojen voimattomuudesta/jäykkyydestä ja vaikka miten yritän avata suutani suoraan, kääntyy leukani aina selvästi vasemmalle.
Otin asian esille sitten vihdoin hammaslääkärin kanssa ja leuoistani otettiin röntgenkuva. Kuvasta selvisi, että minulla on kulmikkaat leukanivelet ja toispuoleinen purenta. Johon lääkäri uskoi, minun tarvitsevan purentakiskot.. mutta miten purentakiskot auttaa jos leukaniveleni on "ihan väärän malliset ja väärää paria" :/ Pelkään että aina kun leukani rutisevat ne kuluvat ja myöhemmällä iällä olen isoissa ongelmissa niiden kanssa. Pitäisikö varata aikaa erikois hammaslääkärille? vai voiko purentakiskot tässä tapauksessa auttaa?

10

316

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pureskelija

Ensin yleensä kokoeillaan noilla purentakiskoilla, jos saataisiin purentalihaksisto rentoutumaan ja leukanivel toipumaan. Jos ei apua tule, saat lähetteen erikoishoitoon (pyydä). Saattaa olla, että sinulla on välilevy pois paikoiltaan, joten siksi purenta on nyt toispuoleinen. Ehdottomasti vaadit hoitoa ja selvitystä. Oikeastaan voit varata suoraan ajan yksityiselle purentafysiologille kysymään mielipidettä. Ei ole edes kallista, kun vaikka yhden baarikerran jätät väliin.

• Anu89

Taidan tehdä niin, paljon kiitoksia avusta! :)

• Toispuoleinenpurenta

Eikö hammaslääkärisi tutkinut tarkemmin mikä aiheuttaa tämän toispuoleisen purentasi? Kuinka purentakisko voisi korjata toispuoleisen purennan, ja muut kertomasi virheet ja vaivat?

• Anu89

Hei,

Hammaslääkärini varasi ajan erikoishammaslääkärille mutta erikois hammaslääkäri perui kirjeellä aikani, eikä uudesta ole tullut vielä tietoa. Kuulemma kirjeella uusi aika tulee.
      Hammaslääkärini oli kuitenkin sitä mieltä, että purentakiskot on ainoa tarvittava hoitokeino vaivaani, mitä minun on vaikea uskoa, koska saan jatkuvasti kuunnella leukojeni rutinaa, kun yritän syödä mitään missä suuta joutuu vähän enemmän aukaisemaan. Tämä aukominen aiheuttaa lisäksi jyskyttävän pääkivun.. En siis ymmärrä, miten vain yöllä pidettävät kiskot voisi auttaa. Hammaslääkärini ei ottautunut vaivaan toivomalla tavalla. Siksi kysyn täältä, onko kenelläkään samanlaista ongelmaa kuin minulla ja miten asia eteni ja saatiin kuntoon. :/

• Anu89

Puren lisäksi hampaita yöllä yhteen, mikä on kuluttanut hampaideni pintaa ja on syynä yhden hampaani lohkeamiseen (ainakin luulisin niin, hammaslääkäri ei välittänyt miten hammas oli lohjennut, vaan miten sen saa kasaan). Elämän tilanteeni on todella hyvä, enkä usko puremisen johtuvan stressistä. Tiedän että purentakiskot estää hampaideni kulumisen mutta jääkö varsinainen vaiva hoitamatta... Eikä purentakiskoa huvittaisi ostaa turhanpäiten, koska se ei ole halpa. Lisäksi en voi pitää sitä päivällä.. :/

• .. .. ..
        Anu89 kirjoitti:

Puren lisäksi hampaita yöllä yhteen, mikä on kuluttanut hampaideni pintaa ja on syynä yhden hampaani lohkeamiseen (ainakin luulisin niin, hammaslääkäri ei välittänyt miten hammas oli lohjennut, vaan miten sen saa kasaan). Elämän tilanteeni on todella hyvä, enkä usko puremisen johtuvan stressistä. Tiedän että purentakiskot estää hampaideni kulumisen mutta jääkö varsinainen vaiva hoitamatta... Eikä purentakiskoa huvittaisi ostaa turhanpäiten, koska se ei ole halpa. Lisäksi en voi pitää sitä päivällä.. :/

Yöllinen hampaiden narskuttaminen vetää helposti lihakset jumiin ja aiheuttaa mm. päänsärkyjä. Purentakisko estää narskuttamisen ja näin myös lihasten pitäisi päästä rentoutumaan yöllä - siitä on sitten päivälläkin apua. (Olen seurannut kiskon käyttäjää läheltä, ja näin se hänellä toimii. Jokainen on tietysti omanlaisensa tapaus.)

• Normi homma?

Mistähän johtuu, että niitä varsinaisia SYITÄ vaivoihin ja ongelmiin ei sitten millään haluta selvittää? Kuitenkin kaikenlaisia virityksiä ja vempaimia mielellään suositellaan ja myydään ongelmien ratkaisemiseksi.

• okij

Niistä saa helpot rahat.

• teknikkopate

ja helppoja tehdä

• Anonyymi00010

menkää läkäriin htehk omaeisafryö ei kerjätstä muist asikainta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      58
      1616
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      364
      1151
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      133
      924
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      13
      742
    5. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      622
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      598
    7. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      90
      548
    8. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      45
      529
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      498
    10. Mies Naiselle pyydän...

älä satuta minua.
      Ikävä
      45
      462
    Aihe