Anoppi sai ansionsa mukaan...

miniä.

...ja voi että minä nautin :)

Hieman taustaa:
Minulla ja miehelläni on uusperhe; miehen poika edellisestä liitosta, sekä yhteinen poikamme.

Anoppi on aina suosinut mieheni edellisen liiton poikaa, ja vähätellyt ja ollut välinpitämätön yhteistä poikaamme kohtaan. Mieheni pelasi aikoinaan kiekkoa, mutta ei siinä edennyt kovin korkealle; pelasi pienehkön kaupungin edustusjoukkueessa, siinäpä se. Anoppi satsasi kaiken mieheni "kiekkouraan". Hän laittoi siihen aikansa ja rahansa, miehestäni piti tulla seuraava nhl-tähti. No, eipä tullutkaan. Mieheni on ok asian kanssa, mutta anopille se oli kova pala.

Mieheni ensimmäinen poika innostui ala-asteikäisenä jääkiekosta. Anoppi oli kuin taivaassa. Hän alkoi heti puhua, kuinka tästä pojasta tulee se seuraava nhl-tähti. Hän ravasi kaikissa peleissä ympäri maakuntaa, osti joka vuosi pojalle tuliterät kamppeet ja luistimet. Hänelle tuli asiasta päähänpinttymä; kun oma poika ei päässyt sinne ameriikkoihin asti, niin pojan poika pääsee, ja hänestä tulee julkkis, joka tekee kaikki voittomaalit MM-kisoissa.

Noh, anopin rakkaus riitti vain mieheni ensimmäiselle pojalle. Yhteinen poikamme on ollut pienestä asti urheilullinen, mutta ei ole pelannut kiekkoa pienestä asti. Poika harrasti yleisurheilua, pärjäsi koulujenvälisissä, ja pelailee kaikkia mailapelejä mielellään. Anoppi teki aina selväksi, ettei nuoremmasta pojasta ole mihinkään, etenkään nhl:ään. Hän työnsi nuorempaa poikaa pois luotaan, piteli vanhempaa sylissään ja kovaan ääneen puheli, kuinka mummo rakastaa tätä vanhempaa poikaa. Hieroi jalkoja, käytti uimahallissa, osti kaiken mitä poika halusi, passasi, että poika pysyisi hyvässä terässä.
Anoppi on jättänyt yhteisen poikamme synttäritkin väliin, mennäkseen katsomaan isomman pojan harjoituksia.

Mieheni poika pelasi vuosia, mutta ei hän koskaan ollut mitenkään super-lahjakas. Ihan ok pelaaja, ja tärkeintähän lasten harrastamisessa on se itse harrastus, ei kilpaileminen. Ei poika esim. tehnyt koskaan maaleja. Joukkueessa oli pari poikaa, joilla oli selvästi lahjoja, ja jotka joten kuten pitivät joukkueen sarjassa mukana. Anoppi aina sanoi, että "noh, hän säästelee maaleja sinne nhl:ään"...

Mieheni ja minun yhteinen poika alkoi pelata jääkiekkoa hänkin, yläasteella. Anoppi sanoi, ettei kenestäkään voi tulla kovin hyvä lajissa, jos aloittaa noin vanhana (?). No, kävipäs sitten niin, että loppujen lopuksi yhteinen poikamme on osoittautunut mieheni ensimmäistä poikaa urheilullisemmaksi ja lahjakkaammaksi. Noin pari vuotta sitten mieheni poika ilmoitti, ettei häntä kiinnosta enää pelata. Hän kävi neljättä vuotta ammattikoulua, ja jätti sen lopulta kesken. Nyt poika on työttömänä, asuu omassa kämpässä ja pelaa lähinnä pleikkaria. Hän on lihonut, ja tykkää käydä baarissa.

Anopin maailma luhistui. Hän on maanitellut poikaa 2 vuotta jatkamaan pelaamista, mutta poika sanoi suoraan mummolleen, että tämän on minun elämäni, ei sinun. Ja että ei kiinnosta enää pelata. Miehenikin on ok asian kanssa. Poika haluaa kulkea omia polkujaan, koko pienen ikänsä poika on kuunnellut mummon nhl-juttuja ja yrittänyt epätoivoisesti täyttää mummon odotuksia. Poika sai tarpeekseen, ja mieheni tietää tasan tarkkaan, miltä hänestä tuntuu.

Yhteinen poikamme pelaa edelleen. Häntä ei ole kukaan koskaan painostanut, eikä kukaan ole koskaan odottanut häneltä mitään. Minä olen poikaani aina tukenut, ja jääkiekko on aina ollut hänelle hauska harrastus. Mutta täytyy sanoa, että poika on lahjakas, ja että on alkanut ilmetä, että hänellä on oikeasti mahdollisuuksia vaikka mihin.

Anoppi on yrittänyt lämmittää suhteitaan nuorempaan lapsenlapseensa. On sanonut jopa, että ehkä sinusta on sittenkin sinne nhl:ään. Mutta poikaani ei kiinnosta. Hänestä ei koskaan tullut läheinen mummonsa kanssa. Mummo on vähätellyt häntä lapsesta asti, ja kyllä poika on sen jo silloin ymmärtänyt. Mummo ei ole koskaan tehnyt hänen kanssaan mitään kahdestaan, ei ole koskaan jutellut mukavia, ei ottanut syliin, eikä mitään. Mummo on hänelle vieras ja etäinen ihminen. Poika on läheinen minun äitini kanssa, äitini on ollut hänelle läheinen ja tärkeä aina.

Anoppi sössi itse omat asiansa. Hän menetti nhl-unelmansa, ja vaikka poikani joskus oikeasti sinne pääsisi, ei mummo pääse siitä nauttimaan kuten haluaisi. Ei hän ole läheinen pojalleni, hän teki itse virheensä ja saa nyt maistaa oma lääkettään. Ja minä, minä nautin :)

23

1308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miniä.

      Mainittakoon vielä, että vanhempi pojista ei pahemmin halua enää olla tekemisissä mummonsa kanssa. Hän välttelee tätä, eikä vastaa puhelimeen. Ei kuulemma jaksa enää sitä hössötystä. Ei siis hänkään ole enää mitenkään läheinen anoppini kanssa. Kun poika ilmoitti lopettavansa pelaamisen, väheni mummonkin kiinnostus poikaa kohtaan, ja kiinnostus nuorempaa poikaa kohtaan heräsi. Se on merkki siitä, että kaikessa oli kyse vain siitä jääkiekosta ja kuuluisuudesta, ei siis aidosta välittämisestä ja rakkaudesta lapsenlapseen.

    • ketä luulet kiinnost

      Mitäpä jos kirjoittaisit kirjan tuosta. Tai tuossa olikin jo kirjan verran.

    • Yak

      Rikkailla on näköjään rikkaiden huvit.... syytää omaisuus harrastukseen niittääkseen mainetta ja toisten panettelu.... No, tämä ei tullut yllätyksenä. Siitä se ylenkatse muitakin kohtaan tulee...

      En edes vaivautunut lukemaan loppuun....

      • kesituloinen äijä

        Miten niin rikkaiden? Kenellä tahansa keskituloisella on varaa rahoittaa lapsen jääkiekkoharrastus, kysehän on vain prioriteeteista.

        Esimerkiksi minun vanhemmillani, eläköitynyt virkamiespariskunta, olisi aivan varmasti heittää joka vuosi muutama tuhat euroa vaikka takkaan, vaikka ovat tosiaan ihan tavallisia keskituloisia. Talot ja velat on maksettu, joten käyttörahaa kertyy vaikka eivät mitään jätti-eläkkeitä saakaan koska elinkustannukset ovat matalat.


    • Jadette

      Vai nautit?
      Minä en nauttisi.
      Mikä tässä on nautittavaa? Sekö, että vanhempi poika on nyt työttömänä, pelaa pleikkaria, on lihonut ja käy baarissa?

      Koetko jotenkin voitonriemua, että lapselle kävi yllämainitulla tavalla?
      Minusta tämä on valtava ja tavaton tragedia, jossa miehesi on osasyyllinen, ettei laittanut missään vaiheessa kapuloita hörhön äitinsä rattaisiin.

      Katson, että vastuullisempi koko tapahtumaketjussa on ollut miehesi. Joten pistäpä vain sitä ylimääräistä vahingoniloasi sinne päin, niin katso mitä tulee vastaan.
      Ihan nousi melkein itku kurkkuun, kun näen, miten kepeästi kirjoitat erään poikalapsen traagista elämänkohtaloa, jonka lankoja olette pitäneet niin sinä kuin miehesi ja anopille, joka päästettiin liikaa dominoimaan.

      Pelihän ei ole vielä pelattu sinunkaan osaltasi. Koskaan ei tiedä, mitä elämä tuo eteen.

      • ukko mustilainen34

        "Mikä tässä on nautittavaa? Sekö, että vanhempi poika on nyt työttömänä, pelaa pleikkaria, on lihonut ja käy baarissa?"

        No eipä se AP:lle kuulu, miten jonkun toisen lapset elää elämänsä.


    • Eh heh hee

      Just joo - yläasteella kiekkokaukaloon ja NHL:ään. No joulu on satujen luvattua aikaa.....

      • mummon rakas

        Jääkiekosta en tajua mitään, mutta eikö sinne NHL:ään kovin harva lahjakaskin pääse. Mutta sen tajuan, että aloittajan kirjoitus kertoo itsestään. Mummot toki tekevät virheitä suojellessaan eroperheiden lapsia, ehkäpä juuri ilkeiltä äitipuolilta.:))


      • ap ei ole syytön
        mummon rakas kirjoitti:

        Jääkiekosta en tajua mitään, mutta eikö sinne NHL:ään kovin harva lahjakaskin pääse. Mutta sen tajuan, että aloittajan kirjoitus kertoo itsestään. Mummot toki tekevät virheitä suojellessaan eroperheiden lapsia, ehkäpä juuri ilkeiltä äitipuolilta.:))

        "Mutta sen tajuan, että aloittajan kirjoitus kertoo itsestään. Mummot toki tekevät virheitä suojellessaan eroperheiden lapsia, ehkäpä juuri ilkeiltä äitipuolilta.:)) "

        Juuri näin ajattelen minäkin ja tuskin tuo ap on täysin syytön poikapuolensa pahaanoloon, eiköhän ole mustasukkaisuuksissaan tehnyt kaikkensa pojan itsetunnon lyttäämiseksi.

        Turhaan ap täällä elvistelee ja itseään pesee, jokainen tuollaisen luonteen tunteva tietää kuinka vattumainen tuollainen osaa olla.


      • miniä.
        ap ei ole syytön kirjoitti:

        "Mutta sen tajuan, että aloittajan kirjoitus kertoo itsestään. Mummot toki tekevät virheitä suojellessaan eroperheiden lapsia, ehkäpä juuri ilkeiltä äitipuolilta.:)) "

        Juuri näin ajattelen minäkin ja tuskin tuo ap on täysin syytön poikapuolensa pahaanoloon, eiköhän ole mustasukkaisuuksissaan tehnyt kaikkensa pojan itsetunnon lyttäämiseksi.

        Turhaan ap täällä elvistelee ja itseään pesee, jokainen tuollaisen luonteen tunteva tietää kuinka vattumainen tuollainen osaa olla.

        "Juuri näin ajattelen minäkin ja tuskin tuo ap on täysin syytön poikapuolensa pahaanoloon, eiköhän ole mustasukkaisuuksissaan tehnyt kaikkensa pojan itsetunnon lyttäämiseksi."

        Huvittavaa, kuinka tässäkin tapauksessa kaikki yritetään kaataa äitipuolen niskaan. Mutta niinhän se aina menee, en ole yllättynyt.

        Minä säälin mieheni poikaa. Olen aina säälinyt. Välitän hänestä, enkä ole koskaan tehnyt mitään aiheuttaakseni hänelle pahaa oloa. En myöskään ole koskaan tuntenut mustasukkaisuutta yhtäkään lasta kohtaan.
        Minä tein aikanaan kaikkeni pojan itsetunnon kohottamiseksi. Yritin hänelle kertoa, että tärkeintä on harrastaa ja että tykkää siitä mitä tekee. Saman teki mieheni. Mieheni puhui lukuisia kertoja myös äidilleen. Mutta minkäs teet. Anoppi on äärettömän temperamenttinen, tulinen ja itsepäinen luonne. Hän haukkui meitä, että emme tukeneet poikaa tarpeeksi "urheilu-urallaan", kun emme puhuneet hänelle nhl:stä ja "kannustaneet häntä parempiin suorituksiin". Anoppi on kuin sukunsa patriarkka; hänen sanansa on laki ja häntä kuunnellaan. Hän pilasi itsekkäästi yhden pojan rakkauden lajiin, ja minua syytetään siitä? Outoa.

        Ja minua syytetään vattumaiseksi. Siksikö, koska nautin siitä että anoppi saa maistaa omaa lääkettään? Maailma on sitten vattumaisia ihmisiä pullollaan :D

        Mieheni pojan kanssa olen jutellut paljon lähiaikoina. Olen hänelle sanonut, kuinka isänsä ja minä olemme aina hyväksyneet hänet juuri sellaisena kuin hän on. Ja että jos hän nyt haluaa pelata ja käydä baarissa, niin siitä vaan. On täysin ymmärrettävää, että hän tuntee turhautumista ja kapinaa mummoaan kohtaan. On ihan ok elää välillä noinkin. Mutta että pitemmällä tähtäimellä ei kannata omaa elämäänsä pilata mummon takia. Mummo on mitä on, mutta pojalla on oman elämänsä langat käsissään, ja maailma on hänelle avoin ja hän on vielä nuori, ei kannata mummon vuoksi heittää kirvestä kaivoon.

        Ja minäkö tässä olen se paha? En usko.


    • Jadette

      Mummon siis annettiin ostaa tuliterät vermeet pojanpojalle joka vuosi ja annettiin kuskata harjoituksiin
      ... ja herää kysymys, kuka poikaa kuskasi ympäriämpäri peleihin?
      Mummoko eli anoppi? Vai isä ja äiti?
      Ja kukaan ei saanut kapuloita rattaisiin?
      Miehesi ja pojan äiti seurasivat sivusta, kun mummu omisti lapsenlapsensa, hörhösi hälläpyöränä?
      Vai oliko se kaikille muille helpompaa, kun mummu hoiti pojan harrastuksen. Ristiriitaista, mutta helpompaa.

      Nyt sitten annetaan tämän stressatun nuoren miehen pörheltää baarit, kuin korvauksena siitä, että mummun illuusiot olivatkin liikaa hänelle.

      Kuulkaas hei, ensin annetaan mummun ryöstää vastuu isältä ja äidiltä pojan urheilukasvatuksesta, ja nyt annetaan pojan olla ottamatta vastuuta omasta koulustaan...
      eli vastuut ovat hukassa edelleen.

      Itse en antaisi pojalle löysää baarihillumiseen ja koulun keskeytymiseen sen kustannuksella, että mummu oli hörhö ja muut seisoi sivussa tumput suorina, mitä nyt pientä mörinää on pidetty kun olisi pitänyt olla riuska.

      Unohtakaa herran tähden se vanha ihminen ja pankaa piste kaikelle, mitä on annettu tapahtua menneisyydessä.

      Nyt tämä nuori tulevaisuuden lupaus, juippi, vedättää teitä KAIKKIA, isää, äitiä, äitipuolta... mummua.
      Olette mäheltäneet mummon päälle sellaiset syyllisyyden nuotit, että nuori lupaus on ryhtynyt kokopäiväiseksi marttyyriksi ja laiskuriksi, niin kuin maailma olisi loppunut yhteen muoriin.

      Ottakaa vastuu omasta puolestanne ja laittakaa nuori mies kantamaan vastuuta omasta elämästään. Mummo ei saa olla TEKOSYY sille, että koulut keskeytetään, kaljoitellaan, maataan ja pelataan pelejä.
      EI. Ei näin.

      On katsottava eteenpäin eikä annettava tätä kautta mummun vaikuttaa edelleen asioihin negatiivisesti.

      • kasvatusta

        Hyvin sanottu. lapsen äitipuoli ja isänsä ovat lapsesta vastuussa. Heille kuuluu rajojen asettaminen lapsen kappakierroksiin. Heille kuuluu vastuu lapsen koulumenestyksestä. Heille kuuluu vastuu lapsen hesnkisestä hyvinvoinnista!

        Isä on huolellisesti ja harkiten saanut tuon lapsen aikaiseksi.
        Lapsen äitipuoli on huolellisti ja harkiten hyväksynyt lapsen isän puolisokseen ottamalla samalla vastuun lapsen hyvinvoinnista. Aitipuoli ei halua ymmärtäää lainkaan mitä tuo vastuu sisältää.

        Ei niin että iloitaan lapsen henkisestä pahoinvoinnista, ei niin että nautitaan muiden ( anopin ) epäonnistuneesta kasvatusmetodista, ei niin että:

        että tarinaa muutetaan sen mukaan mitä vastaajat kirjoittavat!

        Tässä sekä lapsen isä että äitipuoli ovat kovaa vauhtia epäonnistumassa lapsen suhteen.

        Ellei nyt viimeistään ole halua oppia kuinka rajat laitetaan tuolle lapselle, lapselle joka noita rajoja huutaa äänettomästi, joka todella kärsii siitä ettei kukaan niitä viitsi laittaa. Lapsi yksinkertaisesti ei sitä taitoa itse osaa!

        Aikuisilla on vastuu ja VELVOLLISUUS hoitaa lapsensa. Mitvtahaansa kautta he ovat sen velvollisuuden itselleen hankkineet!


      • -----
        kasvatusta kirjoitti:

        Hyvin sanottu. lapsen äitipuoli ja isänsä ovat lapsesta vastuussa. Heille kuuluu rajojen asettaminen lapsen kappakierroksiin. Heille kuuluu vastuu lapsen koulumenestyksestä. Heille kuuluu vastuu lapsen hesnkisestä hyvinvoinnista!

        Isä on huolellisesti ja harkiten saanut tuon lapsen aikaiseksi.
        Lapsen äitipuoli on huolellisti ja harkiten hyväksynyt lapsen isän puolisokseen ottamalla samalla vastuun lapsen hyvinvoinnista. Aitipuoli ei halua ymmärtäää lainkaan mitä tuo vastuu sisältää.

        Ei niin että iloitaan lapsen henkisestä pahoinvoinnista, ei niin että nautitaan muiden ( anopin ) epäonnistuneesta kasvatusmetodista, ei niin että:

        että tarinaa muutetaan sen mukaan mitä vastaajat kirjoittavat!

        Tässä sekä lapsen isä että äitipuoli ovat kovaa vauhtia epäonnistumassa lapsen suhteen.

        Ellei nyt viimeistään ole halua oppia kuinka rajat laitetaan tuolle lapselle, lapselle joka noita rajoja huutaa äänettomästi, joka todella kärsii siitä ettei kukaan niitä viitsi laittaa. Lapsi yksinkertaisesti ei sitä taitoa itse osaa!

        Aikuisilla on vastuu ja VELVOLLISUUS hoitaa lapsensa. Mitvtahaansa kautta he ovat sen velvollisuuden itselleen hankkineet!

        ""lapsen äitipuoli ja isänsä ovat lapsesta vastuussa.""

        Ei pidä paikkaansa. Lapsesta ovat vastuussa hänen huoltajansa = vanhempansa = äitinsä ja isänsä.

        ""Lapsen äitipuoli on huolellisti ja harkiten hyväksynyt lapsen isän puolisokseen ottamalla samalla vastuun lapsen hyvinvoinnista. Aitipuoli ei halua ymmärtäää lainkaan mitä tuo vastuu sisältää.""

        Se, että ap on yhdessä miehen kanssa jolla lapsi ennestään, ei tarkoita sitä, että ap olisi vastuussa kyseisestä lapsesta. Vastuu lapsesta on lapsen HUOLTAJILLA, ei äidin tai isän puolisoilla.

        ""Aikuisilla on vastuu ja VELVOLLISUUS hoitaa lapsensa. Mitvtahaansa kautta he ovat sen velvollisuuden itselleen hankkineet!""

        Nimenomaan: LAPSENSA. Ap ei ole miehensä pojan äiti. Hän ei ole "hankkinut" mitään velvollisuutta lapseen menemällä yhteen tämän isän kanssa. Ainoastaan jos hän olisi adoptoinut pojan, mutta näin ei käsittääkseni ole tapahtunut.

        Olette naurettavia kun syyttelette ap:ta. Hän ei ole tilivelvollinen miehen pojasta millään tavoin. Vanhemmilla on vastuu lapsistaan, ja jos he eivät hoida vastuutaan, ei se vastuu siirry kenellekään toisellekkaan.


    • joopajoopajj

      Ompa ihmeellisiä vastauksia, lienee anoppeja tässä ollut vastailemassa.. Niin sai maistaa minunin anoppini tänä jouluna omaa lääkettään. On myös ohjaillut poikaansa hyvin pitkälle. Ei ohjaile enää. Sallittakoon se minullekkin että nautin olostani jossa kukaan ei ole sanomassa miten täällä eletään meidän perheessä.

      Mitä ihmeellistä siinä on jos nuori istuu baareissa ja on työtön. Tuollaista aikaa riittää kyllä valtaosalle nuoria kun ei ole töitäkään eikä aina saa sopivaa koulutusta kättelyssä.. Herätys todellisuuteen!

      • joopajoopajj

        ps. Lapsesta on vastuussa vain huoltaja/t, eikä naimisiinmeno tee ap stä ko lapsen huoltajaa.


    • en ymmärrä

      En ymmärrä. Onko jääkiekon pelaaminen muka jotenkin tärkeää? Entä onko siinä jotain nautittavaa että miehesi vanhimmalla pojalla menee elämässä huonosti?

      • hwhfuhfhfh

        Siis nuorella menee elämässä huonosti, jos se pelaa pleikkaria ja käy baarissa?
        Lähes kaikilla tuntemillani nuorilla miehillä menee sitten huonosti :)

        Ja luuletteko tosiaan, että ap:n miehen poika on ainoa, jonka lapsuudenaikainen harrastus jää jossain vaiheessa teini-iän aikana? Se on hyvin tavallinen ilmiö. Harva junnukiekkoilija pelaa enää tosissaan tai etenee jonnekin nhl:ään kun aikuistuu. Että älkääpä nyt tehkö kärpäsestä härkästä :)

        Minä veikkaan, että ap:n vahingonilo anoppia kohtaan ei liity mitenkään miehensä poikaan. Tai siihen, että hän nauttisi siitä, että pojalla "menee huonosti". Eiköhän se vahingonilo kumpua siitä ap:n oman pojan laiminlyömisestä ja tämän huomiotta jättämisestä. Aika julmalta kuulostaa mummon metodit; toista lapsenlasta suositaan ja toinen jätetään systemaattisesti ilman rakkautta ja huomiota. Varmasti mummon käytös on jättänyt arpensa molempiin poikiin.


    • Jadette

      Lapsen isä ja äiti ovat tämän "epäonnistuneen" pojan kasvatuksesta täysin vastuussa. Äitipuolta en syytä, mutta aikuisena ihmisenä hänkin on ollut silminnäkijän asemassa.
      Ja toki luulisin, että miehensä lapsesta jossain määrin myös välittänyt.

      Tällainen liuta aikuisia on siis seurannut hörhömummon NHL-pelaajailluusioita, pojan höykyttämistä, ja jopa annettu mummon kustantaa varusteita. Mummo ostanut rahalla siis valmentajan oikeudet itselleen.

      Täällä jotkut sitä mieltä, että pojan nykyinen baarihilluminen ja pelien pelaaminen ihka normia. No, niin... tietyssä määrin kyllä onkin, mutta koulun keskeyttäminen EI ole normaalia.
      Poika vedättää nyt koko tätä revohkaa, mummoa ja sivustakatsojia, eikä ota vastuuta elämästään. Jos minä olisi tämän pojan huoltaja, niin kyllä se ammattitutkinnon suorittaminen olisi pääpuheenaihe.
      Löysää en antaisi silläkään verukkeella, että yksi muori pääsi huseeraamaan.

      Joten kuriin on poika saatava, baarit ja pelit ovat elämän sivumauste eikä mikää päätoimi.

    • friikkejä..

      vai että oikein "Jadette".. oletpa päässyt tässä pätemään taas suurella imagollasi. WTF se sulle kuuluu, onko ap lla mitkä välit miehensä mukulaan???

      • Jadette

        Hah, ai mitä mulle kuuluu? No, todellisuudessa ei mitään.

        Mutta jos joku laittaa tälle foorumille viestin ja kertoo perheensä tilanteesta, niin tottahan se on laitettu kuuluville.
        Ja jos jotain laittaa näkyville ja kuuluville, niin voi olettaa saavansa kommentteja.
        Eikö se ole keskustelupalstojen tarkoitus.

        Yhtä hyvin sinun imagosi on suuri, kun olet raapustanut viestin.
        Tietysti olisi voinut laittaa alkup. myötäilevän mielipiteen ja mennyt mukaan nauttimaan anopin epäonnistumisesta kasvatuksestaan.

        Niinhän aloittajan kirjoitus alkoi:" .... voi että minä nautin."

        Siinä on vain se onneton puoli, että nautinnolla oli traaginen aihe, erään nuoren ihmisen epäonnistuminen ja koulun keskeyttäminen.


      • jaettei
        Jadette kirjoitti:

        Hah, ai mitä mulle kuuluu? No, todellisuudessa ei mitään.

        Mutta jos joku laittaa tälle foorumille viestin ja kertoo perheensä tilanteesta, niin tottahan se on laitettu kuuluville.
        Ja jos jotain laittaa näkyville ja kuuluville, niin voi olettaa saavansa kommentteja.
        Eikö se ole keskustelupalstojen tarkoitus.

        Yhtä hyvin sinun imagosi on suuri, kun olet raapustanut viestin.
        Tietysti olisi voinut laittaa alkup. myötäilevän mielipiteen ja mennyt mukaan nauttimaan anopin epäonnistumisesta kasvatuksestaan.

        Niinhän aloittajan kirjoitus alkoi:" .... voi että minä nautin."

        Siinä on vain se onneton puoli, että nautinnolla oli traaginen aihe, erään nuoren ihmisen epäonnistuminen ja koulun keskeyttäminen.

        Tää Jadette taitaa saada jotain kicksejä näistä lukuisista viesteistään eri palstoilla. Hanki elämä, äläkä soosaa muiteen juttuja.


      • Jadette
        jaettei kirjoitti:

        Tää Jadette taitaa saada jotain kicksejä näistä lukuisista viesteistään eri palstoilla. Hanki elämä, äläkä soosaa muiteen juttuja.

        Sorry, kiitos neuvosta, olen luullut että tänne keskustelupalstalle saa kirjoittaa.
        Ilmeisesti sitten ei.
        Mitä tarkoittaa, että älä soosaa muiteen juttuja?

        Ilmeisesti sana "keskustelu" tarkoittaa sinulle sitä, että yhden kerran saa kirjoittaa, siihen ei muut saa vastata.
        Sen jälkeen ei saa enää ikinä kirjoittaa sanaakaan.

        Thanks. Loppui sitten sullakin se muiden juttujen soosaaminen, tilisi tuli täyteen.


    • Noniin

      Eikö poika ollut mukana joukkueissa ja liigoissa? Sitä kauttahan matkat tehdään, saadaan ostetuksi kamppeita, saadaan valmennus ja tiedetään mihin asti rahkeet riittävät. Ei pelkät mummot voi ketään viedä NHL:ään.
      Jos jääkiekkoa todella haluaa harrastaa viimeisen päälle, on siihen satsattava kesät talvet. Harjoitella joka päivä, käydä kilpailemassa. Treenattava ja tehtävä voimaharjoituksia, lenkkeillä jne.

      Taitaa olla nyt tämä mummotarina vähän sinnepäin keksitty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe