KYLKITATUOIDUT HUOMIO!

sidepiece

Heippahei! Mulla on tuolla maaliskuun alussa aika tatuoitavaksi ja se on mun ensimmäinen tatuointi. Oon nyt lukenut kauheita kauhuskenaarioita kylkitatskoista ja no mua ei haittaa kipu on vain mielentila. Kuitenniin kertokaa teidän kokemuksia sidepiecestä: Kipu, missä asennossa olit, laita kuvaa ja kerro vaikkapa hinta luokka niin osaan myös määritellä omani. Kauan tatuointisi teko kesti, oliko kamalaa tuskaa? Osaatko kuvailla kipua? Olisi tosi kivaa saada vähän infoa, ennenkuin itse sinne tatuointipöydälle menen! :) Kiitoksia!

29

9173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sidepiece

      Eikö kellään tosiaan ole mitään sanottavaa? Kertokaa vaikka kaverin kertomia kokemuksia!

      • kohtalokas tatska

        Ei ole kukaan selvinnyt tänne kertomaan ;)


      • sidepiece
        kohtalokas tatska kirjoitti:

        Ei ole kukaan selvinnyt tänne kertomaan ;)

        Ilmeisesti näin on käynyt! Täytyypäs harkita uudelleen, minne tatuointini otan!


    • Nutella

      Miksi kysyt jos olet jo lukenut niistä. Mikä tapahtuu kyljessä, jää kylkeen! Maaliskuussa tiedät...

      • sidepiece

        Haluan kuulla jos jollain olisi jotain hyvääkin kerrottavaa, ilmeisesti sinulla ei ole niin olisit voinut olla kommentoimatta ollenkaan! Ja eihän se nyt aivan nuin jokatapauksessa mene, että mikä tapahtuu kyljessä jää kylkeen.. jos oikein pilkkuaviilataan. JA koko pointti oli se, että jos saisin lukijoitten omista sidepieceistä kuvia ja hieman hintavertailua kehiin. Jos sinulla ei sitä ole, eikä muutakaan fiksua sanottavaa, poistu!


      • sidepiece
        sidepiece kirjoitti:

        Haluan kuulla jos jollain olisi jotain hyvääkin kerrottavaa, ilmeisesti sinulla ei ole niin olisit voinut olla kommentoimatta ollenkaan! Ja eihän se nyt aivan nuin jokatapauksessa mene, että mikä tapahtuu kyljessä jää kylkeen.. jos oikein pilkkuaviilataan. JA koko pointti oli se, että jos saisin lukijoitten omista sidepieceistä kuvia ja hieman hintavertailua kehiin. Jos sinulla ei sitä ole, eikä muutakaan fiksua sanottavaa, poistu!

        Jatkan vielä, että jos itse tatuoinnin ottaisit, haluaisit varmasti kaiken tiedon mitä vain irti saat etukäteen. Ei sitä nuin vain mennä ottamaan :) Hyvää joulua sinne!


      • ...
        sidepiece kirjoitti:

        Jatkan vielä, että jos itse tatuoinnin ottaisit, haluaisit varmasti kaiken tiedon mitä vain irti saat etukäteen. Ei sitä nuin vain mennä ottamaan :) Hyvää joulua sinne!

        Taidat pelätä tatuoinnin ottoa?


      • sidepiece
        ... kirjoitti:

        Taidat pelätä tatuoinnin ottoa?

        En sano, että pelkään. Kun on rautaakin naama täynnä. Mutta tosiaan ensimmäinen tatuointi _kylkeen_, vartalon kipeinpään paikkaan jännittää kovastikkin. Tokihan se on ihmiskohtaista, että miten sen kivun tuntee ja no luutahan se ainakin minun kohdalla tulee hakkaamaan kokoajan. Ja kun tiedän, että joudun olla hakattavana ainakin sen 4tuntia niin vähemmästäkin jänskättää.


      • turha pelätä
        sidepiece kirjoitti:

        En sano, että pelkään. Kun on rautaakin naama täynnä. Mutta tosiaan ensimmäinen tatuointi _kylkeen_, vartalon kipeinpään paikkaan jännittää kovastikkin. Tokihan se on ihmiskohtaista, että miten sen kivun tuntee ja no luutahan se ainakin minun kohdalla tulee hakkaamaan kokoajan. Ja kun tiedän, että joudun olla hakattavana ainakin sen 4tuntia niin vähemmästäkin jänskättää.

        Kipu kyljessä on noin prosentin luokkaa siitä, mitä se on verrattuna selkärangan alueelle tai päänähkaan tatuoitaessa.


      • sidepiece
        turha pelätä kirjoitti:

        Kipu kyljessä on noin prosentin luokkaa siitä, mitä se on verrattuna selkärangan alueelle tai päänähkaan tatuoitaessa.

        Se pelottaa eniten, että jos kipukynnys laskeekin parintunnin päästä sinne nollaan, eikä kestäkkään ennään! Noh, on kai sitä pahempaakin kestetty ja onhan mulla täsä parikuukautta aikaa ressata :D


      • Nutella
        sidepiece kirjoitti:

        Se pelottaa eniten, että jos kipukynnys laskeekin parintunnin päästä sinne nollaan, eikä kestäkkään ennään! Noh, on kai sitä pahempaakin kestetty ja onhan mulla täsä parikuukautta aikaa ressata :D

        Hyvin näkee kirjoituksistasi ettet tiedä tatuoinnin ottamisesta yhtään mitään.


      • sidepiece
        Nutella kirjoitti:

        Hyvin näkee kirjoituksistasi ettet tiedä tatuoinnin ottamisesta yhtään mitään.

        Saanko nuista jotain hyötyä? Pyysin kokemuksia, en että tänne tullaan valittamaan kuin en tiedä. Ehkä juuri siksi kysynkin. Tiedän hyvin sen, että kylki kuuluu kipeinpiin paikkoihin tatuoida, koska kylkiluut. Ja kyllä, aluksi kipuun tottuu mutta loppujenlopuksi se kipu menee jo aivan sietämättömäksi. Tosi asioita. Mutta jos sinä olet ammattilainen, niin kerro, kerro kaikki mitä tiedät kylkitatuoinneista? Minä luutavasti tiiän asiasta enempi kuin sinä, aika paljon oon moisten asioiden kanssa elänyt. Jos sinä tietäisit asiasta, olisit luutavasti jo kertonut. Haet vain mielihyvää toisten mollaamisella. Herranjumala minkälaisia ihmisiä tänne maailmaan mahtuu. hävettää oikein.


      • sidepiece
        sidepiece kirjoitti:

        Saanko nuista jotain hyötyä? Pyysin kokemuksia, en että tänne tullaan valittamaan kuin en tiedä. Ehkä juuri siksi kysynkin. Tiedän hyvin sen, että kylki kuuluu kipeinpiin paikkoihin tatuoida, koska kylkiluut. Ja kyllä, aluksi kipuun tottuu mutta loppujenlopuksi se kipu menee jo aivan sietämättömäksi. Tosi asioita. Mutta jos sinä olet ammattilainen, niin kerro, kerro kaikki mitä tiedät kylkitatuoinneista? Minä luutavasti tiiän asiasta enempi kuin sinä, aika paljon oon moisten asioiden kanssa elänyt. Jos sinä tietäisit asiasta, olisit luutavasti jo kertonut. Haet vain mielihyvää toisten mollaamisella. Herranjumala minkälaisia ihmisiä tänne maailmaan mahtuu. hävettää oikein.

        Haluan vielä korostaa, että ammatilaiset ovat sanoneet, ettei ensimmäistä tatuointia kannata ottaa esim. kylkeen. JA asenteesi tietäen, aijot sanoa taas vastaan mutta tiedän sen olevan totta.

        http://www.69tattoo.com/69_kipeinkohta.html

        Ja myös Tampereen Putka tattoo sanoo, että kylki kuuluu kipeimpiin kohtiin :)

        Hoida asenneongelmasi ja tuli kertomaan mielipiteesi sitten kun osaat sen asiallisesti ilmaista! Kiitos!


      • infoa
        sidepiece kirjoitti:

        Haluan vielä korostaa, että ammatilaiset ovat sanoneet, ettei ensimmäistä tatuointia kannata ottaa esim. kylkeen. JA asenteesi tietäen, aijot sanoa taas vastaan mutta tiedän sen olevan totta.

        http://www.69tattoo.com/69_kipeinkohta.html

        Ja myös Tampereen Putka tattoo sanoo, että kylki kuuluu kipeimpiin kohtiin :)

        Hoida asenneongelmasi ja tuli kertomaan mielipiteesi sitten kun osaat sen asiallisesti ilmaista! Kiitos!

        Moi, olen nyt kahdesti käynyt nakutettavana. pakarasta kainaloon asti, koko kyljen leveydeltä. Ensimmäinen kerta oli hahmon ääriviivat jotka tehtiin yhdellä neulalla. Paljon viivaa, kesti reilu 3 tuntia, olin melko kalpeassa kunnossa sen jälkeen. otettiin pari viiden minsan taukoa, söin makeisia ja join vettä teon aikana joka helpotti. Toisella kerralla tehtiin tausta varjostuksia useammalla neulalla, tämä oli siedettävämpää kun viivojen teko. Toisen istunnon kesto kanssa 3 tuntia. Olen melko rasvaton kaveri ja kylkiluut napisi ja vatsan puolelta ja lantioluun päältä tuntui molemmilla kerroilla eniten. ...... Ihan siedettävää se kyllä oli hengitellä rauhassa jutella taiteilijan kanssa ym. En turhaa ihmettelisi asiaa liikaa... pöydälle vaan ja ottamaan kuvaa, ihan hyvin se menee. Hinta tähän asti 950e varmaan pari kertaa vielä niin ollaan valmiita.


      • nutella
        sidepiece kirjoitti:

        Haluan vielä korostaa, että ammatilaiset ovat sanoneet, ettei ensimmäistä tatuointia kannata ottaa esim. kylkeen. JA asenteesi tietäen, aijot sanoa taas vastaan mutta tiedän sen olevan totta.

        http://www.69tattoo.com/69_kipeinkohta.html

        Ja myös Tampereen Putka tattoo sanoo, että kylki kuuluu kipeimpiin kohtiin :)

        Hoida asenneongelmasi ja tuli kertomaan mielipiteesi sitten kun osaat sen asiallisesti ilmaista! Kiitos!

        Et vaan tajua niin et tajua mut eisr mun vika ole.


      • sidepiece
        infoa kirjoitti:

        Moi, olen nyt kahdesti käynyt nakutettavana. pakarasta kainaloon asti, koko kyljen leveydeltä. Ensimmäinen kerta oli hahmon ääriviivat jotka tehtiin yhdellä neulalla. Paljon viivaa, kesti reilu 3 tuntia, olin melko kalpeassa kunnossa sen jälkeen. otettiin pari viiden minsan taukoa, söin makeisia ja join vettä teon aikana joka helpotti. Toisella kerralla tehtiin tausta varjostuksia useammalla neulalla, tämä oli siedettävämpää kun viivojen teko. Toisen istunnon kesto kanssa 3 tuntia. Olen melko rasvaton kaveri ja kylkiluut napisi ja vatsan puolelta ja lantioluun päältä tuntui molemmilla kerroilla eniten. ...... Ihan siedettävää se kyllä oli hengitellä rauhassa jutella taiteilijan kanssa ym. En turhaa ihmettelisi asiaa liikaa... pöydälle vaan ja ottamaan kuvaa, ihan hyvin se menee. Hinta tähän asti 950e varmaan pari kertaa vielä niin ollaan valmiita.

        Kiitos, vihdoin fiksu vastaus. Juuri tänään sain tietää, että tatuointi tehdään kertarykäisyllä ja aikaa menee kuulemma 'koko päivä' (mitä lie se sitten tarkoittaakin). Minun kuvaan ei onneksi niitä ääriviivoja niin hirveesti tule joka on ilmeisestikkin hyvä asia, kerta se on se kivuliain osa. Eiköhän siitä selvitä ja on mukava kuulla muidenkin kokemuksia (juurikin, että missä kohtaa mahdollisesti tuntuu eniten). Kiitos :) Kun on kuitenkin koko kylki kyseessä niin tuntuu hurjalta, että kerralla tehdään koko kuva mutta silti kuitenkin helpottaa, että se on yhdessä päivässä ohitse, ettei tarvi toiseen kertaan mennä!


      • Lopeta jo!
        nutella kirjoitti:

        Et vaan tajua niin et tajua mut eisr mun vika ole.

        Käyttäydy asiallisesti.


      • Nutella
        Lopeta jo! kirjoitti:

        Käyttäydy asiallisesti.

        En näe käytöksessäni mitään asiattomuutta. Yritän vaan opettaa, ei se ole minun vika josset sinä sitä ymmärrä. No, ette te tatuoidut yleensä mitään ruudinkeksijöitä olekkaan.


      • häpee ittees!
        sidepiece kirjoitti:

        En sano, että pelkään. Kun on rautaakin naama täynnä. Mutta tosiaan ensimmäinen tatuointi _kylkeen_, vartalon kipeinpään paikkaan jännittää kovastikkin. Tokihan se on ihmiskohtaista, että miten sen kivun tuntee ja no luutahan se ainakin minun kohdalla tulee hakkaamaan kokoajan. Ja kun tiedän, että joudun olla hakattavana ainakin sen 4tuntia niin vähemmästäkin jänskättää.

        olet varmaan aika ruma kun naama täynnä rapalan uistimia. Hyi helvetti.


      • sidepiece
        Nutella kirjoitti:

        En näe käytöksessäni mitään asiattomuutta. Yritän vaan opettaa, ei se ole minun vika josset sinä sitä ymmärrä. No, ette te tatuoidut yleensä mitään ruudinkeksijöitä olekkaan.

        Ilmeisesti et itse edes omista tatuointia? Ja tulet vastaamaan kysymykseeni tatuoinnista ja sen ottamisesta?


      • sidepiece kirjoitti:

        Kiitos, vihdoin fiksu vastaus. Juuri tänään sain tietää, että tatuointi tehdään kertarykäisyllä ja aikaa menee kuulemma 'koko päivä' (mitä lie se sitten tarkoittaakin). Minun kuvaan ei onneksi niitä ääriviivoja niin hirveesti tule joka on ilmeisestikkin hyvä asia, kerta se on se kivuliain osa. Eiköhän siitä selvitä ja on mukava kuulla muidenkin kokemuksia (juurikin, että missä kohtaa mahdollisesti tuntuu eniten). Kiitos :) Kun on kuitenkin koko kylki kyseessä niin tuntuu hurjalta, että kerralla tehdään koko kuva mutta silti kuitenkin helpottaa, että se on yhdessä päivässä ohitse, ettei tarvi toiseen kertaan mennä!

        Jossain 4h paikkeilla mulla tuli omassa stoppi. Jos alkaa tuntua siltä ettei kestä enää niin tatuoijan ei pitäs kyllä suivaantua, 2 erässä ainaki itelle oli helpompi kun kroppa rupes jo hermonytkähyksiä tekemään lainien teon jälkeen kuvan laatu pysyi hyvänä. 1 sessiolla varmaan helpompi mutta ei taatusti mukavampi :D


    • tattooed4

      Nyt täytyy kyllä aloittajalta kysyä, että miten pienestä/suuresta kuvasta on kysymys jos tatuoija aikoo sen tehdä kertarysäyksellä?? Olet kuitenkin ilm. menossa ammattilaiselle kuvaa ottamaan?? Itsellä on muutama kuva ammattilaisen tekemänä, eikä koskaan piikata kuin jtn. 4 h kerralla. Tatuointihan on ihon haava. Mitä suuremmalle alalle sitä tehdään, sitä enemmän siinä on riskiä mm. kuumeiluun ja ihon oireiluihin yms. Muista nyt ainakin ihan kiitettävästi juoda koko operaation ajan. Ehkä olis kannattanut aloittaa jollain muulla paikalla ensimmäistä kuva tekemään. Kipuun ei turru, se muuttuu koko aika sietämättömämmäksi. Mun tatuoinnit on niskasta alas selkään ja kylkiin, että tiedän kyllä mistä puhun ja omaan myös korkean kivunsietokyvyn.

      -Ja nutella, tatuoinnit ei liity mitenkään siihen,onko ihminen "ruudinkeksijä". Se on ihan yhtä elävä legenda kuin se, että hiustenväri liittyy viisauteen ;)

      • sidepiece

        Koko kylki tatuoidaan. Ja tottakai tehtäis leima osissa mutta ongelma on se, että asun niin kaukana, että leima on pakko tehdä kerralla :/ Ja kyllä, ihan ammattilainen on kyseessä :) Olen tatuoijan kanssa jutellut asiasta ja hän sanoi myös, että juotavaa paljon mukaan. Ja sitten siihen, että kannattaisi aloittaa jollain muulla paikalla, olen koko pienen ikäni haaveillut juurikin tästä kuvasta tähän paikkaan niin haluan viimein toteuttaa unelmani :)!


      • tattooed4
        sidepiece kirjoitti:

        Koko kylki tatuoidaan. Ja tottakai tehtäis leima osissa mutta ongelma on se, että asun niin kaukana, että leima on pakko tehdä kerralla :/ Ja kyllä, ihan ammattilainen on kyseessä :) Olen tatuoijan kanssa jutellut asiasta ja hän sanoi myös, että juotavaa paljon mukaan. Ja sitten siihen, että kannattaisi aloittaa jollain muulla paikalla, olen koko pienen ikäni haaveillut juurikin tästä kuvasta tähän paikkaan niin haluan viimein toteuttaa unelmani :)!

        Eipä sitten muuta kuin onnea matkaan =) Ja sillä, että oisit ottanut ekan kuvan muualle, tarkoitin lähinnä sitä, että oisit saanut tuntumaa siihen miltä se kuvan teko tuntuu.


    • ...........

      Mulla on kyljessä tatuointi, joka ylettyy lantioluusta alimpaan kylkiluuhun ja voin sanoa, että sattui ihan älyttömästi.

      Ensimmäisellä kerralla tehtiin ääriviivat (n. 2 h) ja toisella väritys (sekin taisi olla n. 2 h). Ääriviivat sattuivat vähän enemmän, varsinkin sellaiset pitkät vedot olivat ihan kamalia. Lantio- ja kylkiluiden kohdalta sattui eniten, mutta onneksi niiden kohdalla ei osunut niin paljon kuvaa.

      Mulla on omasta mielestä tosi matala kipukynnys, mutta tatuoija sanoi, että kestin sen paremmin kuin jotkut, en kuulemma kouristellut niin paljon. :D

      Tsemppiä! Onneksi siihen ei sentään kuole. :)

      • ihdykjdtlbgskkof

        Oliko aika jo? Miten meni tehtiinkö yhteen syssyyn ja telikö perkeleen kipeetä??


    • 6+8

      Kivusta.. mulla ei ole kuvaa (ainakaan vielä, heh) kyljissä, mutta mulla sekä ylä- että alaselässä, korvan takana, kaulassa, niskassa, nilkassa, ranteen sisäpuolella, pakarassa ja nivustaipeessa. Kaikkein kipeimmin otti luonnollisesti nivustaive (ohut iho ja paaljon hermoja) mutta ei tuo alaselkä rangan kohdalta paljoa helpompi ollut ;-)

      Pakarasta olisin luullut että on helppo nakki koska on pehmeetä mutta aijai ku sielläkin on pirusti hermoja ;-)

    • DitaVonCheezeburger

      Itselläni ei ole vielä kylkeä tatuoitu, toukokuulle suunniteltu.
      Tatuointeja ennestään kuitenkin käsissä, selässä, rinnassa ja lonkassa. Lonkassa oleva kuva nousee suoliluun päälle ja osittain myös lähestyy kylkeä, teki kipeempää kun olisin ikinä uskonut, sillä kivunsietoni on yleisesti ollut suht korkea.
      Kokemuksesta huolimatta seuraava kuva on kuitenkin suunniteltu kylkeen ja on isoin mitä olen ottanut, vähän jännittää ja toisaalta innostaakin.

      Ja vaikka täällä nyt napistaan siitä että ensimmäinen tatuointi ja kylkeen ja lääpälääpälää, niin muista että se on se kuva jonka olet ainakin sanojesi mukaan pitkään halunnut ja paikkakin suunniteltu, todennäköisesti kipu on sen arvoista. Ensimmäinen kerta on kaikilla joskus ollut ja siitä saa olla just niin innoissaan ja tiedonahne kun haluaa. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      nyt oon kyllä vitun monta vuotta myöhässä mut tuli otettuu eilen kylki tatuointi ni se koski kaikista eniten ku kylkiluita oli vähemmän alla ja nyt poltteleeki mukavasti 😅

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe