Kaukosuhde vaikea?

Poikkeli

Hei

Olen tällä hetkellä n. 17.5 vuotias mies/poika. Olen tällä hetkellä USA:ssa vaihto-oppilaana ja aloin seurustelemaan n. 3kk sitten erään "täydellisen" tytön kanssa. Hän on minua n. 9kk nuorempi. Otamme molemmat seurustelumme todella tosissamme ja haluamme molemmat pysyä yhdessä niin pitkään kuin vain mahdollista. Olen täällä vielä n. 6kk mutta sitten on lähtö edessä. En ole koskaa halunnut Suomessa asua loppu elämääni ja aionkin muuttaa USA:han (tekisin siis silti vaikka en seurustelisikaan). Palattuani Suomeen aion siis käydä lukion loppuun ja mahdollisesti käydä armeija (jos on pakko) ja tämän jälkeen hakea aluksi USA:han collegeen ja kahden vuoden jälkeen yliopistoon. Tämän jälkeen on muutamia vaihto ehtoja saada työlupa tai green card mutta se ei varsinaisesti ole tärkeää tällä hetkellä. Joka tapauksessa ennen kuin muutan USA:han minun pitää viettää Suomessa 2-3 vuotta. Olen jo luvannut viettää kesäni USA:ssa jos vain voin. Voiko suhteemme kestää ne seuraavat 2-3 vuotta? Itse en varsinaisesti ole huolissani itsestäni mutta entä jos tyttöystäväni vain yksinkertaisesti kyllästyy odottamaan? Hän on jo luvannut tehdä kaikkensa että voi auttaa minua muuttamaan USA:han mutta olen silti huolissani. Tiedän lähisukulaiseni jolle kävi samalla tavalla ja he menivät naimisiin 5 viiden vuoden seurustelun jälkeen mutta he elivät kaukosuhteessa vain vuoden. Toisaalta tyttöystäväni on jo osin tottunut elämään erossa läheisistä henkilöistään koska hän ei tapaa isäänsä kuin muutaman tai vain kerran vuodessa.

1

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lea

      Neuvon sinua ensinäkin nauttimaan niistä 6kk mitä sinulla on jäljellä äläkä missään nimessä liikaa huolehdi siitä mitä vaihtosi jälkeen tapahtuu :) Tiedän itse kyllä tuon tunteen, olin samanlaisessa tilanteessa vaihtoni aikana Pohjois-Amerikassa. Olin siis vaihdossa ja tutustuin maailman ihanimpaan poikaan (hän tosin eurooppalainen). Olet vielä nuori ja vaikka en millään tavalla halua epäillä aikomuksiasi ja suhteenne vakavuutta pakko sanoa, että suhteenne vakavuuden ja tulevaisuuden näkee sitten kun sieltä saavut kotiin. Sanon itsekin pari vuotta sitten nykyiselle poikaystävälleni jonka siis tapasin siellä Amerikasa, etten tiedä jos pystyn kaukosuhteeseen.. Kuitenkin nautimme niistä viikoista jotka oli jäljellä ja kun sitten hän lähti takaisin Eurooppaan ja minä jäin viel puoleksi vuodeksi Amerikkaan niin en oikeestaan tiennyt mitä suhteessamme tulisi tapahtumaan. Heti hänen palattuaan Eurooppaan pidimme kuitenki päivittäin yhteyttä ja olemme vielä onnelisesti yhdessä :)

      Eli sehän on hyvä juttu mahdollisen suhteenne kannalta jos aiot jenkkeihin muuttaa parin vuoden päästä, mutta ikinä ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan! Eli nauttikaa yhteisestä ajastanne ja kun palaat takaisin Suomeen mieti tarkkaan oletko valmis panostamaan kaukosuhteeseenne. Se vaatii kuitenkin paljon vahvuutta, pitkäjänteisyyttä ja töitä, mutta saattaa kannattaakin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6620
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3948
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1515
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe