Kaukosuhde vaikea?

Poikkeli

Hei

Olen tällä hetkellä n. 17.5 vuotias mies/poika. Olen tällä hetkellä USA:ssa vaihto-oppilaana ja aloin seurustelemaan n. 3kk sitten erään "täydellisen" tytön kanssa. Hän on minua n. 9kk nuorempi. Otamme molemmat seurustelumme todella tosissamme ja haluamme molemmat pysyä yhdessä niin pitkään kuin vain mahdollista. Olen täällä vielä n. 6kk mutta sitten on lähtö edessä. En ole koskaa halunnut Suomessa asua loppu elämääni ja aionkin muuttaa USA:han (tekisin siis silti vaikka en seurustelisikaan). Palattuani Suomeen aion siis käydä lukion loppuun ja mahdollisesti käydä armeija (jos on pakko) ja tämän jälkeen hakea aluksi USA:han collegeen ja kahden vuoden jälkeen yliopistoon. Tämän jälkeen on muutamia vaihto ehtoja saada työlupa tai green card mutta se ei varsinaisesti ole tärkeää tällä hetkellä. Joka tapauksessa ennen kuin muutan USA:han minun pitää viettää Suomessa 2-3 vuotta. Olen jo luvannut viettää kesäni USA:ssa jos vain voin. Voiko suhteemme kestää ne seuraavat 2-3 vuotta? Itse en varsinaisesti ole huolissani itsestäni mutta entä jos tyttöystäväni vain yksinkertaisesti kyllästyy odottamaan? Hän on jo luvannut tehdä kaikkensa että voi auttaa minua muuttamaan USA:han mutta olen silti huolissani. Tiedän lähisukulaiseni jolle kävi samalla tavalla ja he menivät naimisiin 5 viiden vuoden seurustelun jälkeen mutta he elivät kaukosuhteessa vain vuoden. Toisaalta tyttöystäväni on jo osin tottunut elämään erossa läheisistä henkilöistään koska hän ei tapaa isäänsä kuin muutaman tai vain kerran vuodessa.

1

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lea

      Neuvon sinua ensinäkin nauttimaan niistä 6kk mitä sinulla on jäljellä äläkä missään nimessä liikaa huolehdi siitä mitä vaihtosi jälkeen tapahtuu :) Tiedän itse kyllä tuon tunteen, olin samanlaisessa tilanteessa vaihtoni aikana Pohjois-Amerikassa. Olin siis vaihdossa ja tutustuin maailman ihanimpaan poikaan (hän tosin eurooppalainen). Olet vielä nuori ja vaikka en millään tavalla halua epäillä aikomuksiasi ja suhteenne vakavuutta pakko sanoa, että suhteenne vakavuuden ja tulevaisuuden näkee sitten kun sieltä saavut kotiin. Sanon itsekin pari vuotta sitten nykyiselle poikaystävälleni jonka siis tapasin siellä Amerikasa, etten tiedä jos pystyn kaukosuhteeseen.. Kuitenkin nautimme niistä viikoista jotka oli jäljellä ja kun sitten hän lähti takaisin Eurooppaan ja minä jäin viel puoleksi vuodeksi Amerikkaan niin en oikeestaan tiennyt mitä suhteessamme tulisi tapahtumaan. Heti hänen palattuaan Eurooppaan pidimme kuitenki päivittäin yhteyttä ja olemme vielä onnelisesti yhdessä :)

      Eli sehän on hyvä juttu mahdollisen suhteenne kannalta jos aiot jenkkeihin muuttaa parin vuoden päästä, mutta ikinä ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan! Eli nauttikaa yhteisestä ajastanne ja kun palaat takaisin Suomeen mieti tarkkaan oletko valmis panostamaan kaukosuhteeseenne. Se vaatii kuitenkin paljon vahvuutta, pitkäjänteisyyttä ja töitä, mutta saattaa kannattaakin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe