Liian mustasukkainen ?

HHYT

Mitä tehdä jos toinen on liian herkästä mustasukkainen ?

Olisiko joitakin keinoja jolla saada tämä syyttely vähemmäksi ?

Tarkoitan tyylillä että: Juttelee töissä toisen pojan kanssa päivittäin ja kertoo tämän kumppanilleen, kumppani rupeaa heti syyttelemään pettämisestä yms..

36

1835

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usein totta

      Voisin sanoa, että 99% mustasukkaisista ihmisistä pettää itse.

    • ei voi yleistää

      Olen myös erittäin mustis omasta puolisostani. En kuitenkaan koskaan ole pettänyt, enkä petä.

      • uskollisuus kunniaan

        Sama täällä, paitsi että monta vuosikymmentä sitten molemmat petimme toisiamme, seurusteluaikana. Sen selvitettyämme päätin itse lujasti, että itse en sitä pahaa tee, koska ri ole oikein!!! En kuitenkaan ole voinut täysin luottaa puolisooni, en aina, ja siihen on selkeät syyt: näen kiinnostuksen muihin, flirtti loukkaa, samoin muiden perään katselu, myös vilpistely ja loukkaavat tempaukset satuttavat. Ne eivät mielestäni sovi parisuhteessa toista rakastavalle, tai osoittavat rakkaudettomuutta.
        Mustaukkaisuus on aito ja oikea, oikeutettu tunne!!! Siinä ei ole mitään väärää, jos kohde antaa itse sellaiselle tunteelle sytykkeitä!!! Jos tunne on TÄYSIN tuulesta temmattu, eli toinen ei anna siihen mitään syytä, on mietittävä, mistä aiheutuu, sillä voi olla jokin jäänne esim aiemman suhteen ajoilta tai lapsuudesta. Syy kannattaa itse perata esille, ettei aiheeton mustasukkaisuus tee vahinkoa parisuhteelle. Jos puoliso käyttäytyy niin tökerösti,
        että loukkaa kumppaniaan, niin syy on yksin hänen ja oireet loppuu, kun huono käytös loppuu!!! Suotta syyttää puolisoaan mustikseks, jos itse on kus.pää!!!


      • Aineeton tavara(ko?)
        uskollisuus kunniaan kirjoitti:

        Sama täällä, paitsi että monta vuosikymmentä sitten molemmat petimme toisiamme, seurusteluaikana. Sen selvitettyämme päätin itse lujasti, että itse en sitä pahaa tee, koska ri ole oikein!!! En kuitenkaan ole voinut täysin luottaa puolisooni, en aina, ja siihen on selkeät syyt: näen kiinnostuksen muihin, flirtti loukkaa, samoin muiden perään katselu, myös vilpistely ja loukkaavat tempaukset satuttavat. Ne eivät mielestäni sovi parisuhteessa toista rakastavalle, tai osoittavat rakkaudettomuutta.
        Mustaukkaisuus on aito ja oikea, oikeutettu tunne!!! Siinä ei ole mitään väärää, jos kohde antaa itse sellaiselle tunteelle sytykkeitä!!! Jos tunne on TÄYSIN tuulesta temmattu, eli toinen ei anna siihen mitään syytä, on mietittävä, mistä aiheutuu, sillä voi olla jokin jäänne esim aiemman suhteen ajoilta tai lapsuudesta. Syy kannattaa itse perata esille, ettei aiheeton mustasukkaisuus tee vahinkoa parisuhteelle. Jos puoliso käyttäytyy niin tökerösti,
        että loukkaa kumppaniaan, niin syy on yksin hänen ja oireet loppuu, kun huono käytös loppuu!!! Suotta syyttää puolisoaan mustikseks, jos itse on kus.pää!!!

        Mustispipi on omistussairaus! Sillä ei ole mitään tekemistä kenenkään muun kanssa kuin kantajansa. "Uskollisuus" taas on sama asia kuin karsina, ahdas ja rajoittava, jolla pidetään toinen ihminen 'aisoissa', hallinnassa eli päätetään toisen ihmisen puolesta, mitä hän saa tehdä ja ajatella. Ja se on syvältä.


      • Revi siitä
        uskollisuus kunniaan kirjoitti:

        Sama täällä, paitsi että monta vuosikymmentä sitten molemmat petimme toisiamme, seurusteluaikana. Sen selvitettyämme päätin itse lujasti, että itse en sitä pahaa tee, koska ri ole oikein!!! En kuitenkaan ole voinut täysin luottaa puolisooni, en aina, ja siihen on selkeät syyt: näen kiinnostuksen muihin, flirtti loukkaa, samoin muiden perään katselu, myös vilpistely ja loukkaavat tempaukset satuttavat. Ne eivät mielestäni sovi parisuhteessa toista rakastavalle, tai osoittavat rakkaudettomuutta.
        Mustaukkaisuus on aito ja oikea, oikeutettu tunne!!! Siinä ei ole mitään väärää, jos kohde antaa itse sellaiselle tunteelle sytykkeitä!!! Jos tunne on TÄYSIN tuulesta temmattu, eli toinen ei anna siihen mitään syytä, on mietittävä, mistä aiheutuu, sillä voi olla jokin jäänne esim aiemman suhteen ajoilta tai lapsuudesta. Syy kannattaa itse perata esille, ettei aiheeton mustasukkaisuus tee vahinkoa parisuhteelle. Jos puoliso käyttäytyy niin tökerösti,
        että loukkaa kumppaniaan, niin syy on yksin hänen ja oireet loppuu, kun huono käytös loppuu!!! Suotta syyttää puolisoaan mustikseks, jos itse on kus.pää!!!

        "Uskollisuus on tunne-elämälle samaa kuin ikuinen kannallaan pysyminen älylle." (Oscar Wilde: Dorian Grayn muotokuva)


      • aviomustuainen
        Aineeton tavara(ko?) kirjoitti:

        Mustispipi on omistussairaus! Sillä ei ole mitään tekemistä kenenkään muun kanssa kuin kantajansa. "Uskollisuus" taas on sama asia kuin karsina, ahdas ja rajoittava, jolla pidetään toinen ihminen 'aisoissa', hallinnassa eli päätetään toisen ihmisen puolesta, mitä hän saa tehdä ja ajatella. Ja se on syvältä.

        Mustasukkaisuus on LUONNOLLINEN tunne. Tietyt lähipiirin toiminnot johtavat siihen. Esim jos äiti paapoo vain vauvaa ja vähän isompi lapsi jää vaille huomiota, kehittyy tuo tunne! Samoin, jos on SITOUDUTTU avioliittoon ja puoliso ei osoitakaan sitoutumista, vaan flirttaa toisten kanssa, kehittyy monelle, ei kaikille, mustasukkaisuuden tunteita. Voihan olla, että ne on sieltä lapsuudesta saakka peräisin, siis alttius ko tunteille, ja sopivassa elämän tilanteessa putkahtaa tunteet esiin. Jollakin taas voi olla niin vahva itsetunto, ettei voi edes ymmärtää sitä, joka kokee mustasukkaisuutta, vaan pitää tätä mielisairaana!!!
        Täysin eri asia on sellainen hallitsematon mustasukkaisuus, jolle ei ole olemassakaan mitään järjellistä syytä, ja joka oirehtii rankoilla tavoilla (esim jatkuva kyttääminen). Samalla tavoin vihan tunteet voivat muuttua sairaaksi (uhkailu, raivo) eikä hlö kykene hillitsemäön itseään, tai olla normaaleja, hallittavia tunteita, joita hlö kykenee käsittelemään.
        On siis terveitä, luonnollisia tunteita, jotka kertovat jotain ympäröivistä asioista, ja sairaita tunteita, jotka ovat menneet täysin överiksi ja oirehtivat vain ylivoimakasta tunnetilaa, jonka hallinta on karannut lapasesta. Normaaleja tunteita ihminen voi hallita ja hillitä ja ymmärtää ja käsitellä, överiks menneitä ei. Överit on niitä vaarallisia tunteita, joista seuraa usein vakaviakin ongelmia.

        Toisen "omistaminen" on ihan kristillinen käsite. Kaikki ihmiset kunnioittavat 10 käskyä, joista yhdessä sanotaan, että älä himoitse lähimmäisesi puolisoa, palvelijoita ym, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa! Siis puoliso on lähimmäisen oma puoliso ja sekä puolisoiden itsensä että ulkopuolisten tulisi kunnioittaa tuota parisuhderta, eikä aiheuttaa toiselle puolisolle mustasukkaisuutta flirttamalla hänen puolisonsa kanssa. Niin, HÄNEN! Se on omistussuhdetta kuvaava sana! Puoliso kuuluu omalle aviosiipalleen, ei ulkopuolisille, ja tässä viitekehyksessä VOI sanoa, että puoliso omistaa toisen, he kuluvat toisilleen, he ovat yksi yksikkö:avioPARI! Siinä omistamisessa ei todellakaanole mitään sairasta!!!


      • uskollisuus ja äly
        Revi siitä kirjoitti:

        "Uskollisuus on tunne-elämälle samaa kuin ikuinen kannallaan pysyminen älylle." (Oscar Wilde: Dorian Grayn muotokuva)

        Erittäin hyvin oivallettu!!! Jos on ymmärtänyt jonkin asian ja se on Jumalan tahdon mukainen, niin siitä kannasta ei ikinä tarvitse luopua. Esim Jeesuksen tunteminen! Hyvin voi uskollisuuteen verrata: kun on ymmärtänyt uskollisuuden oikein oerusteellisesti, siitä ei tarvitse luopua, päinvastoin, voi ilomielin pitää kiinni! (Ja ellei nyt joku ymmärtänyt oikein, niin väännän vielä rautalangasta: voi itse tehdä päätöksen pitää kiinni OMASTA uskollisuudestaan eli pysyä itse uskollisena!)


      • sairasta1
        aviomustuainen kirjoitti:

        Mustasukkaisuus on LUONNOLLINEN tunne. Tietyt lähipiirin toiminnot johtavat siihen. Esim jos äiti paapoo vain vauvaa ja vähän isompi lapsi jää vaille huomiota, kehittyy tuo tunne! Samoin, jos on SITOUDUTTU avioliittoon ja puoliso ei osoitakaan sitoutumista, vaan flirttaa toisten kanssa, kehittyy monelle, ei kaikille, mustasukkaisuuden tunteita. Voihan olla, että ne on sieltä lapsuudesta saakka peräisin, siis alttius ko tunteille, ja sopivassa elämän tilanteessa putkahtaa tunteet esiin. Jollakin taas voi olla niin vahva itsetunto, ettei voi edes ymmärtää sitä, joka kokee mustasukkaisuutta, vaan pitää tätä mielisairaana!!!
        Täysin eri asia on sellainen hallitsematon mustasukkaisuus, jolle ei ole olemassakaan mitään järjellistä syytä, ja joka oirehtii rankoilla tavoilla (esim jatkuva kyttääminen). Samalla tavoin vihan tunteet voivat muuttua sairaaksi (uhkailu, raivo) eikä hlö kykene hillitsemäön itseään, tai olla normaaleja, hallittavia tunteita, joita hlö kykenee käsittelemään.
        On siis terveitä, luonnollisia tunteita, jotka kertovat jotain ympäröivistä asioista, ja sairaita tunteita, jotka ovat menneet täysin överiksi ja oirehtivat vain ylivoimakasta tunnetilaa, jonka hallinta on karannut lapasesta. Normaaleja tunteita ihminen voi hallita ja hillitä ja ymmärtää ja käsitellä, överiks menneitä ei. Överit on niitä vaarallisia tunteita, joista seuraa usein vakaviakin ongelmia.

        Toisen "omistaminen" on ihan kristillinen käsite. Kaikki ihmiset kunnioittavat 10 käskyä, joista yhdessä sanotaan, että älä himoitse lähimmäisesi puolisoa, palvelijoita ym, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa! Siis puoliso on lähimmäisen oma puoliso ja sekä puolisoiden itsensä että ulkopuolisten tulisi kunnioittaa tuota parisuhderta, eikä aiheuttaa toiselle puolisolle mustasukkaisuutta flirttamalla hänen puolisonsa kanssa. Niin, HÄNEN! Se on omistussuhdetta kuvaava sana! Puoliso kuuluu omalle aviosiipalleen, ei ulkopuolisille, ja tässä viitekehyksessä VOI sanoa, että puoliso omistaa toisen, he kuluvat toisilleen, he ovat yksi yksikkö:avioPARI! Siinä omistamisessa ei todellakaanole mitään sairasta!!!

        Siellä on taas yksi mustasukkainen, joka käy keskustelupalstoilla tuntemattomillekin sanomassa, että hänen kumppaninsa on HÄNEN.

        ps. mustasukkaisuuden aiheuttaa yleensä kumppani itse, joka ei ole sitoutunut omaan kumppaniinsa. Kuten sanoitkin. Ei aina ulkopuoliset käy käsiksi varattuun... ja jotkut lähtevät hommaan mukaan, kun kumppani jopa kieltää olevansa osa avioPARIA.


      • sairasta1
        uskollisuus ja äly kirjoitti:

        Erittäin hyvin oivallettu!!! Jos on ymmärtänyt jonkin asian ja se on Jumalan tahdon mukainen, niin siitä kannasta ei ikinä tarvitse luopua. Esim Jeesuksen tunteminen! Hyvin voi uskollisuuteen verrata: kun on ymmärtänyt uskollisuuden oikein oerusteellisesti, siitä ei tarvitse luopua, päinvastoin, voi ilomielin pitää kiinni! (Ja ellei nyt joku ymmärtänyt oikein, niin väännän vielä rautalangasta: voi itse tehdä päätöksen pitää kiinni OMASTA uskollisuudestaan eli pysyä itse uskollisena!)

        Tekopyhää sontaa. Kaikki tuntemani uskovaiset pettävät puolisoaan. Kaikkein kauheinta ovat ne saarnaajat, jotka itse tekevät huorin. Mitenkäs se menikään... hmm...? " Ensimmäinen synnitön heittäköön kiven..."


      • Naurattaaaaaa
        uskollisuus ja äly kirjoitti:

        Erittäin hyvin oivallettu!!! Jos on ymmärtänyt jonkin asian ja se on Jumalan tahdon mukainen, niin siitä kannasta ei ikinä tarvitse luopua. Esim Jeesuksen tunteminen! Hyvin voi uskollisuuteen verrata: kun on ymmärtänyt uskollisuuden oikein oerusteellisesti, siitä ei tarvitse luopua, päinvastoin, voi ilomielin pitää kiinni! (Ja ellei nyt joku ymmärtänyt oikein, niin väännän vielä rautalangasta: voi itse tehdä päätöksen pitää kiinni OMASTA uskollisuudestaan eli pysyä itse uskollisena!)

        Et tainnut ymmärtää "Revi siitä" puheenvuoroa? :D


      • Naura vaa jos helpot
        Naurattaaaaaa kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää "Revi siitä" puheenvuoroa? :D

        Jaaa, tai sitten ihan jotkut muut eivät ummarra ...


      • uskispuskis
        sairasta1 kirjoitti:

        Tekopyhää sontaa. Kaikki tuntemani uskovaiset pettävät puolisoaan. Kaikkein kauheinta ovat ne saarnaajat, jotka itse tekevät huorin. Mitenkäs se menikään... hmm...? " Ensimmäinen synnitön heittäköön kiven..."

        No, minä tunnen myös uskovaisia melko lailla paljon, kun olen itsekin uskovainen, ja uskovaisissa, jos keissä, on todella uskollisia ja omaan puolisoonsa sitoutuneita paljon! He ymmärtävät Jumalan tahdon ja siksi myös toimivat sen mukaan. Siksi myös mustasukkaisuus on harvinaisempaa uskovien keskuudessa, koska molemmilla puolisoilla on sama elämänasenne, sama arvopohja ja sama Jumala, jota palvelevat.


      • 10kaljaa
        uskollisuus kunniaan kirjoitti:

        Sama täällä, paitsi että monta vuosikymmentä sitten molemmat petimme toisiamme, seurusteluaikana. Sen selvitettyämme päätin itse lujasti, että itse en sitä pahaa tee, koska ri ole oikein!!! En kuitenkaan ole voinut täysin luottaa puolisooni, en aina, ja siihen on selkeät syyt: näen kiinnostuksen muihin, flirtti loukkaa, samoin muiden perään katselu, myös vilpistely ja loukkaavat tempaukset satuttavat. Ne eivät mielestäni sovi parisuhteessa toista rakastavalle, tai osoittavat rakkaudettomuutta.
        Mustaukkaisuus on aito ja oikea, oikeutettu tunne!!! Siinä ei ole mitään väärää, jos kohde antaa itse sellaiselle tunteelle sytykkeitä!!! Jos tunne on TÄYSIN tuulesta temmattu, eli toinen ei anna siihen mitään syytä, on mietittävä, mistä aiheutuu, sillä voi olla jokin jäänne esim aiemman suhteen ajoilta tai lapsuudesta. Syy kannattaa itse perata esille, ettei aiheeton mustasukkaisuus tee vahinkoa parisuhteelle. Jos puoliso käyttäytyy niin tökerösti,
        että loukkaa kumppaniaan, niin syy on yksin hänen ja oireet loppuu, kun huono käytös loppuu!!! Suotta syyttää puolisoaan mustikseks, jos itse on kus.pää!!!

        Kaveri puhuu täysin totta. Juuri perimmäiset kommentisi on totta. Aihe on arka.


      • Niiin muakin
        Naurattaaaaaa kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää "Revi siitä" puheenvuoroa? :D

        Ahaa, nyt vasta hokasin. Hittolainen kun ei tota vasenta laitaa pysty 'lukemaan' jos kommentti 'tippuu' kauas alas.


    • pipippipi

      Sun kumppani on tosi epävarma itsestään. Oletko tehnyt hänelle selväksi että olet hänen ja onko teidän suhde turvallinen? Juttelepa asiasta ja sano nätisti että se häiritsee, että toivoisit että hän luottaisi sinuun.

      Onnistuisko näin? :)

      • rompe2

        Eiköhän se onnistuisi! (:


    • Tiedän ja lähdin

      Sairaalloinen mustasukkaisuus on siis sairaus.
      Siihen pitää haluta ja saada apua. Muuten se myrkyttää ja tuhoaa läheistenkin elämän.

    • ………..

      En onnistunut. Ex-mieheni oli mustasukkainen, ja tilanne vain paheni suhteen vanhetessa. Alun pientä mustasukkaisuutta erehdyin pitämään rakkauden osoituksena, ja mies selitti käytöstään myös sillä, että häntä oli edellisessä suhteessa petetty. Myöhemmin kyllä selvisi, että mies itse oli se edellisen suhteensa pettäjä, ja hyvin ahkera sellainen, vieläpä.

      Lopulta päädyimme tilanteeseen, jossa mies oli kello kanssa odottamassa töistä ja harrastuksista tuloani, ja kolme minuuttia oli jo merkki pettämisestä. Kaupassakäynnit kellotettiin myös, ja ystävien kanssa seurusteleminen oli täysin mahdotonta. Mitä enemmän yritin vakuuttaa, sitä pahemmaksi mustasukkaisuus kävi.

      Tarinan opetus: jos mustasukkainen ei itse tee käytökselleen jotain, toisen on vaikea auttaa asiaa.

    • Paha yskä ja yhä pah

      Kertominen vain pahentaa asioita, koska sinä voit olla vaikka miten puhdas pulmunen, niin ongelma asustaa mustiksen päässä eikä se sieltä lähde mihinkään, jos hän itse ei sitä hoksaa ja tee asialle jotakin. Yleensä se myös pahenee iän myötä ja parisuhteen vanhetessa.

      • Samaamieltä

        Kyllä se taitaa olla mustasukkainen yksin, joka voi käytöstään muuttaa. Toiset mustasukkaiset kärsivät hylkäämisen pelosta ja huonosta itsetunnosta, toiset ovat saattaneet itse törttöillä ja yrittävät vain saada puolisonsa "kiinni" jostain kuvitellusta petoksesta ensin. Luultavasti käytös pahenee ajan myötä.

        Itse olen elänyt mustasukkaisen miehen kanssa, joka tutki puhelintani salaa, kyttäsi kelloa ja tunsi kiukkua muita miehiä kohtaan, mikäli nämä osoittivat kiinnostusta minua kohtaan. Myös kavereita. Jatkuva vihjailu ja urkkiminen myrkyttää parisuhteen äkkiä.


    • Ajan myötä syyttely saattaa vähentyä. Mutta kannattaako odottaa 30 vuotta?

    • Mustiskait

      Olen pilannut jo kaksi pitkää rakastavaa suhdetta osoittamalla mustasukkaisuuteni ja näin käyttäytymällä huonosti. Itse en petä ja olen hyvin tunteellinen ja rakastava ja kuulema uskomattoman kaunis nainen.
      Omasta mielestäni olen ollut aiheellisesti mustasukkainen kun olen nähnyt mieheni jättävän minut huomioitta kokonaan esim kotibileissä hänen keskityttyään flirttaillen ,silmät hehkuen juttelemaan keskittyneesti kahden kesken seurueessa olevan minulle tuntemattoman innokkan oloisen naisen kanssa.
      Huom yritin pyytää miestäni useasti tilanteesta pois...sain huutoa älä keskeytä koko ajan etc.
      Kyllä loukkasi.
      Tilanteesta kimpaantuneena huusin seuraavana päivänä liian äänekkäästi ollessani edelleen oikeasti järkyttynyt kuinka mun rakas oli kohdellut minua...niin mies jätti... Tuosta vain.. Sanoi että tuossa on ovi ja jätä avain...lähdin siitä sitten järkytyksestä kankeana...Kolme päivää hiljaisuutta ja kysyessäni tarkoittiko oikeasti ettei tahdo nähdä tai kuulla enää ikinä kun ei puhuttu?
      Tekstiviesti vain että ehkäpä on sitten parempi niin. Laittaa mun avaimen postissa.


      Onko tuo suoraa puhetta ja hyvä reilu tapa ???
      Missä on miesten selkäranka!
      Kyllä nainen eron kestää mutta haluaa tietää syyn voidakseen ehkä ymmärtää korjata tekemiään virheitä seuraavaa suhdetta ajatellen....

      Jäin ihmettelemään tuota ehkäpä sanaa...

    • Ei h-i !

      Hah, ollet blondi, "mustiskait". Onko maailmasi oikeasti niin ahdas, että kaverisi ei saa jutella ja flirtata kenellekään, vaikka sinä itse olet paikalla näkemässä. Järjen vähyyttä ja tunne-elämän sokeutta.

      • paljon kärsinyt

        Järjen vähyyttä osoittaa se, joka ehdoin tahdoin LOUKKAA PUOLISOAAN flirttaamalla toisen kanssa, SYSÄÄMÄLLÄ PUOLISONSA POIS JATKAAKSEEN FLIRTTIÄ, ja vähättelemällä sitä, että toiseen oikeasti sattuu!!! Ei kaikki ihmiset ole kovasydämisiä, heihin oikeasti voi koskea toisen tökerö käytös! Itse olisin käyttäytynyt samoin kuin "mustiskait"!!! Itse asiassa olen käyttäytynytkin siten. Olen kokenut tosi pahaa pettymystä, kun puolisoni katsoi MUKAVAMMAKSI pitää seuraa toiselle, kun itse sain erittäin pahan yskänkohtauksen. Puolisoni ei tullut kysymään, selviänkö, tarvitsenko apua, mutta tuon toisen kaveri tuli, ja vaikka JONKUN huolenpito lohdutti, itkin sydämessäni oman pulisoni TÄYTTÄ VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ! Tuokin tilanne, kun siitä mainitsin, käännettiin sitten, että olen SAIRAALLOISEN MUSTASUKKAINEN!!! Tietoinen loukkaus, olettaisin. Tapa, millä voi tuottaa lisää argumentteja, joilla voi syyllistää minut!!!
        Niiden puolisoiden,jotka loukkaavat omaansa flirttaamalla (ja vielä pahemmillakin tavoilla) olsi syytä mennä itseensä ja LOPETTAA
        a) puolison syyllistäminen, kun itse tekevät väärin
        b) törkeä käytös, kun tietää loukkaavansa läheisintään
        c) mennä hoitoon, jos ei tajua käyttävänsä henkistä väkivaltaa


    • Hämmästynyt

      Mustasukkaisuuden taustalla on joku tunne-elämän ongelma.

      Jos hän on vaivan arvoinen, yritä voittaa hänen luottamuksensa.

      Jos ei, kävele pois suhteestanne.

    • olin idiootti

      Itse en usko, että mustasukkaisuus lieventyy ikinä. Se pahenee. Vika ei ole sinussa, vaan hänessä, hänen epävarmuudessa. Mustasukkaisuus on henkistä väkivaltaa, jollaista kenenkään ei pidä hyväksyä.

      Olin suhteessa tällaisen miehen kanssa, joka teki kaikkea tuota, mistä tässä ketjussa puhutaan. Kadullakin kuvitteli, että tuijotan jotain tyyppiä, jota en oikeasti edes ollut huomannut. Kassapoikaa en voinut edes vilkaista, vaan yritin aina hoitaa maksamisen katsomatta tätä asiakaspalvelijaa kertaakaan. Huh huh, mihin kaikkeen sitä alentuu, kun on niin helevetin rakastunut.

      Alussa lapsellisesti kuvittelin, että hän rupeaa luottamaan, kunhan oppii tuntemaan minut. Sairas tällainen ihminen on, mikään minun tekeminen/ tekemättä jättäminen ei olisi mustasukkaisuutta hänestä kitkenyt.

    • älä kehu sillä

      miksi sinä kerrot puolisollesi juttelevasi muiden miesten/poikien kanssa lortto? yritätkö tehdä tahallasi mustasukkaiseksi tai epävarmaksi, entäs jos keskittyisit siihen joka sinulla NYT on ja jättäisit ne muiden kehumiset vähemmälle, opit kyllä kun sattuu omaan nilkkaan tuo touhu kerran..

    • halki-poikki-pinoon

      Niin että käännä selkäsi ja kävele pois.
      Miksi tuossa ainoaa elämäänsä haaskata!?

    • foijbahoidahg

      kannattaisi kiinnittää huomiota omaan käytökseen, pukeutumiseen ja yrittää olla ns. kunnon tyttö koska kukaan ei halua olla panopatjalta näyttävän tai kuulostavan kanssa

      • kettutyttö

        En tiedä, miltä patjalta kenestäkin näytän, mutta itse tykkään olla sievä, romanttinen, naisellinen, seksikäskin (ei liikaa). Pitkät hiukset olen kasvattanut ihan mieheni toivomuksesta ja laitan ne myös kuten hän toivoo! Pukeudun myös häntä varten, ja omaksi ilokseni, EN MUITA "KYLÄN UKKOJA"!!!! Vaikka hän ei ole kanssani, koen edustavani häntä, missä liikunkin! Hän tietää asenteeni. En käytä vaatteita, joista hän ei pidä, mutta tyylini on hänen mieleensä. Jos jotakuta muuta miellyttää myös, tietäköön, että kiitos vaan, mutta tämä rouva on vain yhden oman miehen "patja"!!! En kaipaa muiden katseita enkä huomionosoituksia! Nautin omasta miehestäni ja hänen ilahduttamisestaan!!!


      • Jokin päivä repeää
        kettutyttö kirjoitti:

        En tiedä, miltä patjalta kenestäkin näytän, mutta itse tykkään olla sievä, romanttinen, naisellinen, seksikäskin (ei liikaa). Pitkät hiukset olen kasvattanut ihan mieheni toivomuksesta ja laitan ne myös kuten hän toivoo! Pukeudun myös häntä varten, ja omaksi ilokseni, EN MUITA "KYLÄN UKKOJA"!!!! Vaikka hän ei ole kanssani, koen edustavani häntä, missä liikunkin! Hän tietää asenteeni. En käytä vaatteita, joista hän ei pidä, mutta tyylini on hänen mieleensä. Jos jotakuta muuta miellyttää myös, tietäköön, että kiitos vaan, mutta tämä rouva on vain yhden oman miehen "patja"!!! En kaipaa muiden katseita enkä huomionosoituksia! Nautin omasta miehestäni ja hänen ilahduttamisestaan!!!

        Kuulostaa siltä, että joku on muovannut itsensä elämään pelkästään miestään varten. Kuka SINÄ oikeasti olet? Selität, mitä sinä teet miehellesi, mitä hän tekee sinun eteesi? Pukeutuuko hän sinua varten? Pitääkö itsestään huolta, niin kuin sinä haluat? Sinulle on aikanaan tulossa identiteettikriisi, jos jatkat tuohon malliin.


      • So funny
        Jokin päivä repeää kirjoitti:

        Kuulostaa siltä, että joku on muovannut itsensä elämään pelkästään miestään varten. Kuka SINÄ oikeasti olet? Selität, mitä sinä teet miehellesi, mitä hän tekee sinun eteesi? Pukeutuuko hän sinua varten? Pitääkö itsestään huolta, niin kuin sinä haluat? Sinulle on aikanaan tulossa identiteettikriisi, jos jatkat tuohon malliin.

        Huutomerkkien käytön ja asenteen perusteella on tullut jo! :D


      • Itsensä satuttanut
        kettutyttö kirjoitti:

        En tiedä, miltä patjalta kenestäkin näytän, mutta itse tykkään olla sievä, romanttinen, naisellinen, seksikäskin (ei liikaa). Pitkät hiukset olen kasvattanut ihan mieheni toivomuksesta ja laitan ne myös kuten hän toivoo! Pukeudun myös häntä varten, ja omaksi ilokseni, EN MUITA "KYLÄN UKKOJA"!!!! Vaikka hän ei ole kanssani, koen edustavani häntä, missä liikunkin! Hän tietää asenteeni. En käytä vaatteita, joista hän ei pidä, mutta tyylini on hänen mieleensä. Jos jotakuta muuta miellyttää myös, tietäköön, että kiitos vaan, mutta tämä rouva on vain yhden oman miehen "patja"!!! En kaipaa muiden katseita enkä huomionosoituksia! Nautin omasta miehestäni ja hänen ilahduttamisestaan!!!

        Miksi olet täällä "riehumassa", jos olet ole kokenut mustasukkaisuutta miehesi puolelta tai ole itse mustasukkainen? Joillekin se on oikeasti oikea vaiva ja saattaa johtaa joskus eroonkin. Itse olen jättämässä miestäni, kun ymmärsin vihdoin, että mustasukkaisuus ei ole rakkautta millään tasolla. Eikä ole myöskään tuollainen sinun miellyttäminen, jotta mustasukkaisuutta ei esiintyisi. Olenko väärässä vai onko parisuhteessanne ollut pettämistä? Se selittäisi kirjoituksesi...


      • kettutyttö
        So funny kirjoitti:

        Huutomerkkien käytön ja asenteen perusteella on tullut jo! :D

        :D Niin, tuon isoilla kirjoitetun olisin voinut kirjoittaa pienellä ja laittaa perään huutomerkkien sijaan muutaman hörönaurun :D Jos se kuvaisi paremmin.


    • miksi kerrot?

      ruokit sitä mustasukkaisuutta alitajuntaisesti kehumalla miten keskustelet päivittäin jonkun kivan pojan kanssa, mitäpä muuta tuosta voisi olettaa kehittyvän kuin suhde, ehkä voisit jotenkin vihjata että poika on läski tai muuta, ettei ala kuvitella että teillä on vispilänkauppaa eli pidät häntä mahdollisena kumppaniehdokkaana

    • ferina

      Pieni mustasukkaisuus kertoo että välittää ja toinen on siis tärkeä. Iso mustasukaisuus kertoo huonosta itsetunnosta, pelosta menettää toinen, omasta turvattomuuden tunteesta. Jos on aijemmassa suhteessa tullut petetyksi voi olla todella vaikeaa luottaa uudessa suhteessa toiseen ja tämä heijastuu mustasukkaisuutena. sinun ei kannattaisi kehua hänelle muita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe