Hei,
Mistä mahtaa johtua yht'äkkinäinen kiveksen turpoaminen? On hiukan kipeä ja arka jos koskettelee. Ei muistikuvaa, että olen sitä lyönyt mihinkään tai vastaavaa. Tämä alkoi perjantaina ja lauantaina kävin lääkärissä. Kyseinen lääkäri ei pitänyt sitä vakavana vaan sanoi että voi johtua nyt vellovasta flunssa-aallosta tjsp. (mitä helvettiä?). Määräsi kumminkin 600mg buranaa (josta ei saanut kuin vatsan sekaisin) ja 500mg antibioottia (jos tulehdus?), jota olen syönyt nyt kolmatta päivää - tuloksetta. Veri,- ja virtsakokeissa ei ollut mitään poikkeavaa.
Täytyisikö mennä johonkin erikoislääkärille vai mitä tämän kanssa pitäisi tehdä? Voiko tämä johtua liiallisesta istumisesta, koska työni on suurimmaksi osaksi istumista työmatkat ja kotona tietysti koneella/sohvalla?
Virtsaaminen ei satu. Ärsyttää vaan tuo pieni paineen tuntu/jomotus oikean puoleisessa kiveksessä. Huom. tämä siis nyt varmaan kolme kertaa isompi kuin vasen.
Kiitokset vastauksista!
Terv,
Mies 25v.
Turvonnut kives
14
9900
Vastaukset
- Lääkäri
Oireistasi päätellen tapaus kuulostaa kivessyövältä. Kannattaa hakeutua heti hoitoon ennen kuin on liian myöhäistä. T: 39 vuotias lääkäri
- jsipaa
No sitä tässä on pelättykin. Outoa vaan kun lääkäri lähetti kotiin ja määräsi lääkkeitä, joista on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. Miksi määrätä antibiootteja jos kokeista ei löytynyt tulehdusta? Oli kyllä tosi nuori kaveri tämä. Täytyypi heti varata aika yksityiselle erikoislääkärille tai vastaavalle asiantuntijalle. Kyllä täytyy saada mielenrauha oli se syöpä tai ei.
Yksi krooninen sairaus on jo. Ei sekään tunnu riittävän... - jsipaa
Yksityiselle ois päässyt tänään yleislääkärille, mutta vaadein erikoislääkäriä jotenka maanantaina ois aika urologille. Sieltä todennäköisesti ultraääneen. Toivottavasti selviää.
- jsipaa
Muuten 39 v lääkäri mitä tarkoitit että "ennen kuin on liian myöhäistä"? Jos se kivessyöpä on niin se on jo nyt myöhäistä. Siihenhän ei auta kuin kiveksen poisto.
- Läääääkärih
Jos kivessyöpä on ei ole liian myöhäistä. Tai se kives pitää tietty poistaa, mut jos sitä ei poista vuoden sisällä saattaa ihminen menettää koko peniksen ja toisen kiveksenkin...
miten tapaus eteni? Itselläni kipeytyi ja turposi flunssan tulon kanssa samaan aikaa oikeanpuoleinen kives. Siitä on nyt vajaa viikko. Kives on kaksinkertainen normaaliin kokoonsa nähden, sitä särkee lievästi ja se on kosketusarka. Pari päivää sitten huomasin siemensyöksyn olevan punaista verestä. En ole vielä tehnyt asialle muuta kuin tutkinut netistä mistä voisi olla kysymys, eli googlannut sanoilla flunssa, kives, veri, sperma. Ajattelin odottaa flunssan menoa, ehkä kiveskin sitten palautuisi ennalleen.
- leguriin
Tuossa linkissä on lueteltu melkoinen joukko kivessaurauksia: http://www.terve.fi/munuaisten-ja-virtsaelinten-sairaudet/kivesten-sairaudet
Ei välttämättä sulla ole mikään niistä. Mielestäni sun kannattaa mennä leguriin, koska vaiva on kestänyt noinkon kauan ja vertakin erittyy. - dasdaasdsa
Oliskohan sikotauti.... siinä menee sitten lapsilisät & perillisten riitelyt...
- ei.pelitä
Siinä turpoo muutakin kuin kivekset. Ja tauti taitaa olla tapettu jo Suomesta rokotuksilla näin luotettava Terveyskirjasto kertoo:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00607 - dasdadDASAS
No ei välttämättä, kaikki on yksilöllistä. Toisekseen: sikotautia on maailmassa olemassa edelleen, sitä liikkuu myös Suomessa, joten mikään mahdottomuus se ei ole rokotuksista huolimatta.
- kaltsu1939
minulla on ilmennyt että oikenpuoleinen kives on kymmenen kertaa isopi.syytä en tiedä.kysyin aikoinani urologilta mutta en saanutt minkaanlaista vastausta.olen 79 vuotta vanha.mitä pitäisitehdä
- Anonyymi
Itsellä turvonnut jo 2 kertaa ja olen 13v
Syynä oli lääkeessä oleva jokin ainesosa joka sai turpoamaan.
Mutta jos sie et käytä mitää lääkkeitä nii voi olla normi tulehdus,vesikives tai tulehtunut lisäkives tai kives syöpä - Anonyymi
Itselläkin on ollu 2 kertaa ja aina oikeanpuoleinen kives joka on pallo ja vasemmanpuoleinen on normi kokoinen
- Anonyymi
Tein marraskuun räntäsateessa taittomallisen katon valmiiksi. Vaikka mulla oli toppahousun ja niiden päällä sadelahkeet, kivekset turposivat päärynän kokoisiksi.
Jouduin työ jälkeen vielä sohkemaan fillarilla kauppaan kun safka oli finis. Meni seuraavana päivänä teveyskeskuksen päivystäjälle mut sei kellit siitä kyttyrää tykkineet.
Sanoin tiskillä että mulla on tuskallinen kivestulehdus. Ne laitto sermin suojaan pötkölleen. Saattoi olla että antibiootteja virolainen naispuolinen lääkäri määräsi. Kylmettymisestä se turpoominen johtus. En uskaltanu jättää arvuuttamatta.
> joonas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693