Tuli vahvisti: Autovero poistuu
156
101247
Vastaukset
- jeps
Kunhan julkaisisivat vielä aikataulun. =)
Eiköhän tälläiset uutiset nyt saa jo uuden ostajan mietteisiin. Nyt kannattaa tarkkailla tilannetta.- TULLI
HUUHAA
- mullekaikki
TULLI kirjoitti:
HUUHAA
ei kyllä ole. Nyt lähtee HALAVALLA jenkki autoja!! Jenkeissä kun porukka on tehny henkilökohtaisen konkurssin, niin autot ja asunnot on menny kaikki myyntiin! Aika villinlännen meno nyt. Sattuis se itseäkin, kun bränikkä auto myydäänkin jollekkin lanattomalle jullikalle parilla tunanella dollarilla
http://tiny.cc/gqq86
- lösö
Kaikille maan keskustelupalsoille !
- uhri98675756467
Joulukuu 29, 2009 - 12:29 Avoin kirje: Julkaisuvapaa heti.
Korruptiovapaa Suomi?
Ostin vuosi sitten uuden Mersun Pitäjänmäen Veholta hintaan 112.163,- Eur. Ennen tilausta selvitin, mitä vastaava maksaa uutena Saksassa (71.820,55 Eur), ja paljonko siitä menisi veroa. Ilmoitin sitten Veholle 27.2.2008 mihin hintaan olen valmis tilaamaan auton heiltä, koska laskelmieni mukaan Saksasta ostettuna auto tulisi n. 6.000,- Euroa halvemmaksi kuin Suomesta ostettuna. He esittivät autoverolaskelman siitä, paljonko veroa kuulemma menisi. Laskelman mukaan auto olisi kuitenkin liki saman hintainen Veholta kuin Saksasta hankittuna ja itse verotettuna. Tehdessäni sitten tilausta esitin kaupanehdoksi, että Veho toimittaa minulle ns. tilaajavastuulain mukaisen selvityksen verojen maksusta, siis tositteen heidän maksamastaan autoverosta ja ELV:stä, toimituksen yhteydessä.
Selvitystä ei kuitenkaan annettu toimituksen yhteydessä 19.6.2008. Kyselin selvitystä säännöllisesti automyyjältä, mutta sitten tämä nuori myyjä olikin yhtäkkiä erotettu! (Sattuma?) Jatkoin selvityksen pyytämistä Vehon ylemmiltä johtajilta, mutta en sitä saanut. Lopulta 3.2.2009 sain kyseisen selvityksen T.T:lta, kun olin sitä vaatinut myös Vehon toimitusjohtajalta (Mr. Börman).
Ehdin perehtyä asiaan työkiireiden vuoksi vasta maaliskuussa, mutta huomasin heti, että Vehon antaman laskelman laskutapa ei täsmää heidän maksamiensa verojen kanssa. Luvutkin olivat toki hiukan erilaiset varustemuutosten vuoksi. Totesin, että mikäli minut olisi verotettu Saksasta ostamastani autosta kuten Veho, niin olisin saanut autoni n. 2600,- Euroa halvemmalla itse tuomalla. Esitin Veholle pyynnön selvittää tämä asia ja korvaamaan vahinko. Ei vastausta. K. E. lähti seuraavana päivän Thaimaaseen, eikä häntä tavoittanut enää myöskään matkapuhelimesta (Sattuma?)
Mr. Börman vastasi viestiini lopulta, kun sama viesti meni myös HS-toimittajalle ja VVM Jyrki Kataiselle. Kenneth Strömsholm alkoi selvittää asiaa. Asian selvittelyyn meni lukuisia sähköpostiviestejä ja puheluita.
Lyhyesti kuvattuna selvitys eteni seuraavasti:
Mitään virhettä ei olekaan, ja en vain osaa laskea. -> No laskimme asiaa yhdessä.
Virhe johtuu ns. Suomi-varusteista -> Autossa ei ollut lainkaan suomivarusteita.
Virhe johtuu talvirenkaista -> Auto toimitettiin yksillä renkailla.
Tässä vaiheessa keskustelun sävy muuttui, ja olin yhtäkkiä Kenneth Strömsholmin hyvä ystävä(?!!). Yhtäkkiä melkein vuosi auton tilauksen jälkeen he huomasivat laskuttaneensa minua liikaa, lisäksi minulle luvattiin palauttaa 3851,- Euroa, kunhan vain ilmoittaisin tilinumeron. Samalla ehdotettiin, että seuraava autokauppa hoituisi sopivasti, kunhan vain ottaisin yhteyttä suoraan ylimpään johtoon ohi rivimyyjien. No, koska 3851,- euroa on lahja siinä missä lippahattukin, ilmoitin oman tilinumeroni, vaikka auto olikin yritykseni ostama. Yritysten väliset maksupalautuksethan hoidetaan kuitenkin aina hyvityslaskuin siten, että myös ALV tulee käsitellyksi.
Niinpä tililleni sitten tupsahti tuo raha yritykseni ostamasta autosta, vaikkei hinnastosta pysty tuollaista 3851,- euron virhettä edes löytämään. Kävin nimittäin sitä K. E:lta erikseen kysymässä, mutta ei kai automyyjän tarvitse osata OVH:ta edes kertoa? Virheellisen veronlaskentatapaan hän oli kuitenkin saanut ohjeet T. T:lta, siis henkilöltä joka käsittelee em. asioita käsittääkseni työkseen. - jq2i3u21988yeihd
uhri98675756467 kirjoitti:
Joulukuu 29, 2009 - 12:29 Avoin kirje: Julkaisuvapaa heti.
Korruptiovapaa Suomi?
Ostin vuosi sitten uuden Mersun Pitäjänmäen Veholta hintaan 112.163,- Eur. Ennen tilausta selvitin, mitä vastaava maksaa uutena Saksassa (71.820,55 Eur), ja paljonko siitä menisi veroa. Ilmoitin sitten Veholle 27.2.2008 mihin hintaan olen valmis tilaamaan auton heiltä, koska laskelmieni mukaan Saksasta ostettuna auto tulisi n. 6.000,- Euroa halvemmaksi kuin Suomesta ostettuna. He esittivät autoverolaskelman siitä, paljonko veroa kuulemma menisi. Laskelman mukaan auto olisi kuitenkin liki saman hintainen Veholta kuin Saksasta hankittuna ja itse verotettuna. Tehdessäni sitten tilausta esitin kaupanehdoksi, että Veho toimittaa minulle ns. tilaajavastuulain mukaisen selvityksen verojen maksusta, siis tositteen heidän maksamastaan autoverosta ja ELV:stä, toimituksen yhteydessä.
Selvitystä ei kuitenkaan annettu toimituksen yhteydessä 19.6.2008. Kyselin selvitystä säännöllisesti automyyjältä, mutta sitten tämä nuori myyjä olikin yhtäkkiä erotettu! (Sattuma?) Jatkoin selvityksen pyytämistä Vehon ylemmiltä johtajilta, mutta en sitä saanut. Lopulta 3.2.2009 sain kyseisen selvityksen T.T:lta, kun olin sitä vaatinut myös Vehon toimitusjohtajalta (Mr. Börman).
Ehdin perehtyä asiaan työkiireiden vuoksi vasta maaliskuussa, mutta huomasin heti, että Vehon antaman laskelman laskutapa ei täsmää heidän maksamiensa verojen kanssa. Luvutkin olivat toki hiukan erilaiset varustemuutosten vuoksi. Totesin, että mikäli minut olisi verotettu Saksasta ostamastani autosta kuten Veho, niin olisin saanut autoni n. 2600,- Euroa halvemmalla itse tuomalla. Esitin Veholle pyynnön selvittää tämä asia ja korvaamaan vahinko. Ei vastausta. K. E. lähti seuraavana päivän Thaimaaseen, eikä häntä tavoittanut enää myöskään matkapuhelimesta (Sattuma?)
Mr. Börman vastasi viestiini lopulta, kun sama viesti meni myös HS-toimittajalle ja VVM Jyrki Kataiselle. Kenneth Strömsholm alkoi selvittää asiaa. Asian selvittelyyn meni lukuisia sähköpostiviestejä ja puheluita.
Lyhyesti kuvattuna selvitys eteni seuraavasti:
Mitään virhettä ei olekaan, ja en vain osaa laskea. -> No laskimme asiaa yhdessä.
Virhe johtuu ns. Suomi-varusteista -> Autossa ei ollut lainkaan suomivarusteita.
Virhe johtuu talvirenkaista -> Auto toimitettiin yksillä renkailla.
Tässä vaiheessa keskustelun sävy muuttui, ja olin yhtäkkiä Kenneth Strömsholmin hyvä ystävä(?!!). Yhtäkkiä melkein vuosi auton tilauksen jälkeen he huomasivat laskuttaneensa minua liikaa, lisäksi minulle luvattiin palauttaa 3851,- Euroa, kunhan vain ilmoittaisin tilinumeron. Samalla ehdotettiin, että seuraava autokauppa hoituisi sopivasti, kunhan vain ottaisin yhteyttä suoraan ylimpään johtoon ohi rivimyyjien. No, koska 3851,- euroa on lahja siinä missä lippahattukin, ilmoitin oman tilinumeroni, vaikka auto olikin yritykseni ostama. Yritysten väliset maksupalautuksethan hoidetaan kuitenkin aina hyvityslaskuin siten, että myös ALV tulee käsitellyksi.
Niinpä tililleni sitten tupsahti tuo raha yritykseni ostamasta autosta, vaikkei hinnastosta pysty tuollaista 3851,- euron virhettä edes löytämään. Kävin nimittäin sitä K. E:lta erikseen kysymässä, mutta ei kai automyyjän tarvitse osata OVH:ta edes kertoa? Virheellisen veronlaskentatapaan hän oli kuitenkin saanut ohjeet T. T:lta, siis henkilöltä joka käsittelee em. asioita käsittääkseni työkseen.Olin tehnyt asiasta myös tutkintapyynnön poliisille. Poliisi oli kuitenkin ilmeisen haluton tutkimaan asiaa, ”kun ei ne kuitenkaan minnekään etene.” Poliisi kuitenkin sai selvitettyä asiaa sen verran että tulli joutui tekemään tästä autosta uuden veropäätöksen ja määräämään Veholle lisää veroja maksettavaksi. Sain itse poliisin raportin käteeni 3.6.2009.
Päätöksessä todettiin mm. ;
”Tullilta saadun alustavan selvityksen mukaan ha:n AJY-346 verotusasiassa on tehty virheitä ja verotuksellinen menettely on saatettu oikeaan tilaan. ”
ja
”Vehon osalta on saattanut olla kyse virheellisestä menettelystä, mutta asiassa ei ole kuitenkaan ilmennyt sellaisia selkeitä rikosoikeudellisia seikkoja, että olisi syytä epäillä rikosta.
Poliisin toimivaltaan ei kuulu sen selvittäminen, onko tapauksessa kyse sellaisista järjestelyistä, että kyse olisi ns. verosuunnittelusta. Eri toimenpiteiden seurauksena syntyneet veroseuraamukset eivat välttämättä täytä veropetoksen tunnusmerkistöä. Kunkin yksittäistapauksen osalta on ollut mahdollista saattaa asia oikaisumenettelyn piiriin. Virhe tai virheet eivat sinällään käynnistä esitutkintaa.”
Päättelin lauseesta ”verotuksellinen menettely on saatettu oikeaan tilaan” että asiasta on tehty uusi veropäätös. Näin olikin, mutta sen toimittaminen oli yhtä vaikeata kuin edellisenkin. Pyysin sitä ensimmäisen kerran Veholta 26.6.09 ja Tullilta/ Tapani Erlingiltä 27.6.09. Samalla kysyin tullilta myös sitä ”Miten tullihallitus aikoo selvittää nämä uusien autojen tuontiin liittyvät veronkierto epäilyt?” Samaa asiaa kysyin tullilta ja Veholta 3.8.2009 ja tullilta vielä uudestaan 1.9.2009 jolloin laitoin kysymyksen tiedoksi myös Valtiontalouden tarkastusvirastoon. Tähän mennessä olen saanut vastaukseksi ”Asiaa selvitetään”. (Tulli/N. V. 1.10.2009) Ja kysymys oli siis niinkin vaikea kuin, miten tulli on varmistunut, että uusista autoista on verot maksettu oikein!
Eli tilasin auton Suomesta, koska Veho informoi minua virheellisesti veron määrästä. Tämän lisäksi Veho laskutti liikaa 1.4. laaditun hinnaston mukaan, jonka mukaan he maksoivat myös verot. Tilaus tehtiin kuitenkin aiemmin voimassa olleen hinnaston mukaan, ja minun on vaikea kuvitella, etten muka osaisi lukea hinnastosta oikeaa hintaa. Tätä hinnastoa minulla ei enää ole, minulla on vain lasku jossa lukee automyyjän hinnastosta kaivamat hinnat. Auto on siis kuitenkin toimitettu sopimuksen mukaisella hinnalla.
Nämä hinnat poikkesivat kuitenkin 3851,- Euroa niistä hinnoista mistä Veho oli verot maksanut. Myös 1.4. päivätyn hinnaston mukaan (hinnaston, jota Kenneth Strömsholm voi omien sanojensa mukaan muuttaa vaikka joka päivä vaikka /- 10.000,- Eur) verot oli maksettu väärin.
Nämä ovat tietysti ensisijaisesti VEHOn ja verottajan välisiä aisoita, vaikka pidänkin ihailtavana sitä että VEHO koki tarpeelliseksi maksaa näistä pelkästään asioista kysyneelle henkilöllekin 3851,- Euroa!
Tätä vaatimatonta muistamista mm. Koivuhaan Vehon Myyntijohtaja Omar Boughzou piti ihan vaan
”Good Willinä”.
Mutta itse asia; sain siis tullilta kaivettua lopullisen autoveropäätöksen itselleni 1.10.2009. Tämänkin päätöksen saaminen muuten edellytti kymmeniä yhteydenottoja tulliin, miksi?
Tässä päätöksessä 25.5.2009 autoni lopulliseksi autoveroksi on määrätty 31513,42 Euroa (sis. ELV)
Saksasta olisin saanut ostaa vastaavan auton hintaan 71820,55 Eur (sis Mwst 19%)
Maksoin kuitenkin Veholle tästä autosta 8029,03 Euroa enemmän, eli sen 112.163.- Euroa! Jos neutraloimme Mwst 19% / ALV 22 % hinnan eron, niin edelleen vahinko on 6218,43 Euroa!
Lisäksi on ihmeteltävä myös sitä, miten tulli edes voi verrata Saksasta itse tuotua autoa aitoon Suomi-autoon, jossa on kuulemma paksummat kaapelit yms, vuoristopurojen raikkaudessa neitsyen pisulla huuhdellut ostajan silmät. Ja siis määrätä verot tällaisen ”erikoishöylätyn tuppilaudan” mukaan, vaikka Saksasta ostaja toisi pelkää perus-bulkkia. - 78247y280d08dh
jq2i3u21988yeihd kirjoitti:
Olin tehnyt asiasta myös tutkintapyynnön poliisille. Poliisi oli kuitenkin ilmeisen haluton tutkimaan asiaa, ”kun ei ne kuitenkaan minnekään etene.” Poliisi kuitenkin sai selvitettyä asiaa sen verran että tulli joutui tekemään tästä autosta uuden veropäätöksen ja määräämään Veholle lisää veroja maksettavaksi. Sain itse poliisin raportin käteeni 3.6.2009.
Päätöksessä todettiin mm. ;
”Tullilta saadun alustavan selvityksen mukaan ha:n AJY-346 verotusasiassa on tehty virheitä ja verotuksellinen menettely on saatettu oikeaan tilaan. ”
ja
”Vehon osalta on saattanut olla kyse virheellisestä menettelystä, mutta asiassa ei ole kuitenkaan ilmennyt sellaisia selkeitä rikosoikeudellisia seikkoja, että olisi syytä epäillä rikosta.
Poliisin toimivaltaan ei kuulu sen selvittäminen, onko tapauksessa kyse sellaisista järjestelyistä, että kyse olisi ns. verosuunnittelusta. Eri toimenpiteiden seurauksena syntyneet veroseuraamukset eivat välttämättä täytä veropetoksen tunnusmerkistöä. Kunkin yksittäistapauksen osalta on ollut mahdollista saattaa asia oikaisumenettelyn piiriin. Virhe tai virheet eivat sinällään käynnistä esitutkintaa.”
Päättelin lauseesta ”verotuksellinen menettely on saatettu oikeaan tilaan” että asiasta on tehty uusi veropäätös. Näin olikin, mutta sen toimittaminen oli yhtä vaikeata kuin edellisenkin. Pyysin sitä ensimmäisen kerran Veholta 26.6.09 ja Tullilta/ Tapani Erlingiltä 27.6.09. Samalla kysyin tullilta myös sitä ”Miten tullihallitus aikoo selvittää nämä uusien autojen tuontiin liittyvät veronkierto epäilyt?” Samaa asiaa kysyin tullilta ja Veholta 3.8.2009 ja tullilta vielä uudestaan 1.9.2009 jolloin laitoin kysymyksen tiedoksi myös Valtiontalouden tarkastusvirastoon. Tähän mennessä olen saanut vastaukseksi ”Asiaa selvitetään”. (Tulli/N. V. 1.10.2009) Ja kysymys oli siis niinkin vaikea kuin, miten tulli on varmistunut, että uusista autoista on verot maksettu oikein!
Eli tilasin auton Suomesta, koska Veho informoi minua virheellisesti veron määrästä. Tämän lisäksi Veho laskutti liikaa 1.4. laaditun hinnaston mukaan, jonka mukaan he maksoivat myös verot. Tilaus tehtiin kuitenkin aiemmin voimassa olleen hinnaston mukaan, ja minun on vaikea kuvitella, etten muka osaisi lukea hinnastosta oikeaa hintaa. Tätä hinnastoa minulla ei enää ole, minulla on vain lasku jossa lukee automyyjän hinnastosta kaivamat hinnat. Auto on siis kuitenkin toimitettu sopimuksen mukaisella hinnalla.
Nämä hinnat poikkesivat kuitenkin 3851,- Euroa niistä hinnoista mistä Veho oli verot maksanut. Myös 1.4. päivätyn hinnaston mukaan (hinnaston, jota Kenneth Strömsholm voi omien sanojensa mukaan muuttaa vaikka joka päivä vaikka /- 10.000,- Eur) verot oli maksettu väärin.
Nämä ovat tietysti ensisijaisesti VEHOn ja verottajan välisiä aisoita, vaikka pidänkin ihailtavana sitä että VEHO koki tarpeelliseksi maksaa näistä pelkästään asioista kysyneelle henkilöllekin 3851,- Euroa!
Tätä vaatimatonta muistamista mm. Koivuhaan Vehon Myyntijohtaja Omar Boughzou piti ihan vaan
”Good Willinä”.
Mutta itse asia; sain siis tullilta kaivettua lopullisen autoveropäätöksen itselleni 1.10.2009. Tämänkin päätöksen saaminen muuten edellytti kymmeniä yhteydenottoja tulliin, miksi?
Tässä päätöksessä 25.5.2009 autoni lopulliseksi autoveroksi on määrätty 31513,42 Euroa (sis. ELV)
Saksasta olisin saanut ostaa vastaavan auton hintaan 71820,55 Eur (sis Mwst 19%)
Maksoin kuitenkin Veholle tästä autosta 8029,03 Euroa enemmän, eli sen 112.163.- Euroa! Jos neutraloimme Mwst 19% / ALV 22 % hinnan eron, niin edelleen vahinko on 6218,43 Euroa!
Lisäksi on ihmeteltävä myös sitä, miten tulli edes voi verrata Saksasta itse tuotua autoa aitoon Suomi-autoon, jossa on kuulemma paksummat kaapelit yms, vuoristopurojen raikkaudessa neitsyen pisulla huuhdellut ostajan silmät. Ja siis määrätä verot tällaisen ”erikoishöylätyn tuppilaudan” mukaan, vaikka Saksasta ostaja toisi pelkää perus-bulkkia.Tämä, hyvät herrat, on kartelli nimeltä Suomen autoverotus. Minä en siis kyennyt ostamaan 13 EU vuoden jälkeenkään autoa vapaasti, vaan minua kusetettiin ostamaan se kartellilta! Kartellilta, jolla on oma yhdistyksensä Autontuojat ry. Tämän kartellin, jonka puheenjohtajana toimii Mr. Börman, tehtävänä on heidän omien nettisivujensa mukaan seuraava: ”Autotuojat pyrkii toiminnallaan turvaamaan jäsentensä liiketoimintamahdollisuudet sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä. Autotuojat on asiantuntijaorganisaatio, joka seuraa autoalaa koskevaa lainsäädäntöä ja on mukana sen valmistelussa.”
Mr. Börman on siis itse ollut mukana valmistelemassa lainsäädäntöä, jonka noudattamiseen hänen yrityksensä ei taivu. Taitaa olla ”Maan tapa”?
Erityisen törkeäksi kartellin tekee se, että se on mm. Valtiovarainministeriön erityisessä suojeluksessa; VVM Jyrki Katainen sanoi eduskunnan kyselytunnilla 28.5.09 ” jottei kilpailu vääristyisi niin ettei suomalaiset autokauppiaat häviäisi,, häviäisi markkinaosuuksia kohtuuttomasti käytetyille autoille Saksasta vaikka, niin meidän on väl,,välttämättä tehtävä käsin se työ, jossa arvioidaan autoveron osuus ja, ja saadaan tavallaan öö Saksalaiset käytetyt autot Suomessa myytyjen autojen kanssa samalle viivalle verotuksellisesti arvioituna, tämä johtaa valitettavasti tähän valtavaan käsityöhön jossakin tapauksissa jopa, jopa ruuhkiin,,," siis Suomen autoverotuksella puolustetaan Suomalaisten autokauppiaiden markkinaosuuksia. Eli jos käytetty auto on halvempi Saksassa, niin hinta korjataan verolla suomalaisen autoliikkeen hinnastoon sopivaksi.
Väitteet Suomen halvemmista tehdashinnoista yms. voi asettaa omaan arvoonsa, tai ainakin hyöty niistä kertyy täysimääräisesti muiden kuin kuluttajan eduksi, Jos saksalainen jälleenmyyjä kykenee myymään auton 7-8 % halvemmalla, niin Suomen maahantuojilla täytyy olla katteet kohdillaan.
Ja niin heillä onkin:
Verot maksaa Veho Group, liikevaihto 420 miljoonaa ja tulos 16,6 miljoonaa
ja autot myy Veho autotalot liikevaihto 472 Miljoonaa ja tulos 2,4 Miljoonaa
Siis maahantuonti ja autoveron maksu on 8-kertaa parempaa bisnestä kuin autojen ja varaosien myynti sekä huolto. Tuo liikevaihtoero tulee varmaan aikalailla huollosta eli sama roina vaihtuu molempien firmojen kautta.
Ketkä tähän sitten ovat syyllisiä? Faktoja minulla ei ole, mutta…
Lain mukaan ainakin KHO:n presidentin Pekka Hallbergin tulisi valvoa lainkäyttöä hallinnonalallaan. Lisäksi tullin pääjohtaja Tapani Erling olisi voinut epäkelvon kartellilainsäädännön oloissakin huolehtia siitä, ettei yksittäistuojia syrjitä yksittäistapauksessakaan, vaikka sitten määrämällä verot varmistuskertoimeella -50%. Selkänojana tälle hänellä olisi ollut EU-lainsäädäntö käytettävissään 1.1.1995 alkaen. Pääsyylliset ovat kuitenkin valtiovarainministeriössä, jonka ministeriön ihmiset ovat joko olleet erittäin tyhmiä tai sitten heidät on lahjottu. Joka tapauksessa Autontuojat ry on kyennyt pystyttämään lainsäädännön, joka tehokkaasti suojaa heidän liiketoimiaan ja toimii siten kartellin tavoin. Kansanedustajiltammehan meidän on turha odottaa mitään, sen verran vajaata porukkaa sinne on seulottu.
Koska em. henkilöillä on ollut vähintään riittävästi aikaa toimia mikäli kykyä riittäisi, olen lähettänyt tämän viestin myös EU-komissioon [email protected]
Lopuksi; Vaikka autoverotus poistuisi huomenna, ei näitä vanhoja rikoksia saisi päästää vanhenemaan.
Älkää siis ostako autoanne ylihintaan näiltä maahantuojilta http://www.autotuojat.fi/Linkit.htm
Terveisin
”Lahjomaton”
J. J.
Viitetiedot:
Auto: s/no WDB2110221B353160 Rek.no AJY-346
Autoveropäätökset;
32001508157000100 Pvm 5.6.2008
32001508157000101 Pvm 25.05.2009
Poliisin tutkinta;
8010/R/125669/09 Pvm 28.05.2009
Edit: soitin Ketoselle, Nyt on nimi ja yhteystiedotkin hänellä.
Ja tuleva oikeusjuttuhan ei enää käsittele väärin maksettuja veroja. Eli sen, että niitten maksamiset on sekaisin voi ainakin uutisoida. -Jos ei muuten uskalla juttuun tarttua.
- Eipäs riemuita turhasta
Tässä meidän demokraattisessa järjestelmässä kansan valitsemat kansanedustajat päättävät kuitenkin tämän asian eikä tulli ole muuta kuin toimeenpaneva elin ,joten tuollaisella lausunnolla ei ole todellakaan mitään arvoa.
- kjlkklj
Nyt monikaan ei uskalla ostaa
uutta autoa ja jää odottamaan
vuoden vaihdetta.
- Artikkeli
Eihän tuollaisen tiedon jälkeen kukaan uskalla ostaa uutta autoa, mitä jos autosi onkin ensi vuoden alussa 7te halvempi
- :):):):):):):):)
Minä olen koko ajan siirtänyt auton ostoa ja ajatelin ostaa nyt uuden, muuta enpäs ostakkaan, täytyy odottaa vielä muutamia vuosia ja korjata vanhaa romua, romun arvo ei enään huonone, mä en saa siitä enempää mitä nyt saisin, joten odottelu kannataa
- tauluttaja
No eipä ole aikataulua, ja voi olla että ritsasi on jo maatunut ennen kuin verolle mitään tapahtuu.
Se on kuitenkin varmaa että kukaan tämän palstan lukijoista ei uutta autoa vuonna -04 enään osta. - :):):):):):):):)
tauluttaja kirjoitti:
No eipä ole aikataulua, ja voi olla että ritsasi on jo maatunut ennen kuin verolle mitään tapahtuu.
Se on kuitenkin varmaa että kukaan tämän palstan lukijoista ei uutta autoa vuonna -04 enään osta.En osta uutta autoa nyt vähään aikaan, nyt odotellaan, piti lauantaina mennä katsomaan, joten mennään muijan kanssa vaan vaateostoksille. Nyt mä teen itse koneremontin autooni, ei pitänyt mutta mieli muuttui. Runko on helvetin hyvä, ei maadu
- Luetun ymmärtäminen
ensin se linkki, ja lukekaa mistä siellä puhutaan.
Kyse ei suinkaan ollut autoista, vaan moottoripyöristä, haloo!- luijäirijöinen
Sitäpaitsi luuletteko etttä se laskee veroa jotenkin-->tilalle käyttömaksu joka varmasti ihan yhtäsuuri kuin verotkin.
- tauluttaja
Jos herra vaikka itse lukisi artikkelin vaikka ihan loppuun asti ennen kuin alkaa hehkuttamaan muiden lukihäiriöistä!!
- :-(
tauluttaja kirjoitti:
Jos herra vaikka itse lukisi artikkelin vaikka ihan loppuun asti ennen kuin alkaa hehkuttamaan muiden lukihäiriöistä!!
kyllä nolottaa, auts-auts:-(
- "oppinut"
kyllä siinä mainittiin ihan että AUTOJEN JA MOOTORIPYÖRIEN VERO TULEE ALENEMAAN ELLEI JOPA KOKONAAN POISTUMAAN...että siinä sulle lukihäiriöinen...=)
- Jere
Aken sivuilla oli uudistuvasta ajoneuvoverosta tietoa, tässä linkki:
www.ake.fi/uudistuva_ajoneuvovero/- jerkku
tä? vanha juttu, eikä liity mitenkään autoveroon!
- noppa
tuli vahvisti sen
- Yleismies
Mitähän iloa autoveron poistumisesta on, jos köyhän kansan turvalliset työpaikat viedään kiinaan??? Miten niitä euroja sitten saadaan lompakkoon, jotta niitä halpoja autoja päästäisi ostamaan? Kannattaa miettiä asia loppuun asti.
- exJoHan
Miten se autoveron alennus/poisto voi viedä työpaikat Kiinaan ? Kerro ! Ainakaan minun työpöytäni ei liikahda milliäkään itäänpäin vaikka autovero muuttuis millä lailla, taas teollisuus investoi Kiinaan aivan riippumatta meidän autoverotilanteesta, kai ne pienemmät kustannukset siellä idässä ovat se avaintekijä, ei suomen autovero!
Käsittämätöntä höpinää! - JOuMan
exJoHan kirjoitti:
Miten se autoveron alennus/poisto voi viedä työpaikat Kiinaan ? Kerro ! Ainakaan minun työpöytäni ei liikahda milliäkään itäänpäin vaikka autovero muuttuis millä lailla, taas teollisuus investoi Kiinaan aivan riippumatta meidän autoverotilanteesta, kai ne pienemmät kustannukset siellä idässä ovat se avaintekijä, ei suomen autovero!
Käsittämätöntä höpinää!MInä ainakin ajan kohta työmatkani paremmalla tuontiautolla kun nykyinen 21 vanha saksalainen työjuhtani on. Mutta vasta kun veropelleily on saatu päätökseen. Työmotivaatio kasvaa kun saa kaasutella kunnon kärryllä aamuin illoin ja tehokkuus kasvaa. Kansantalous nousuun!!!
Kyllä tuo kommentti todella paljasti fosun typeryyden taas kerran. - Yleismies
exJoHan kirjoitti:
Käsittämätöntä höpinää!Ei autovero tietenkään ole syyllinen siihen, että työpaikat menevät Kiinaan, mutta ei siitä autoveron poistumisestakaan mitään hyötyä ole, jos ihmisellä ei ole työtä eikä rahaa. Miten sen halvemmankaan auton saa ostettua, jos säännöllistä tuloa ei ole?
Kuulehan, JoHan! Käyhän lukemassa Autoverot ja vakuutukset palstalla se eilinen kirjoitukseni siitä nimimerkkien varaamisesta. Laitoin tänään ylläpidolle tiukkasanaisen kirjeen, jossa pyysin näiden vanhojen tuttujen nimimerkkien ( Ahonen, Johan ja Fossiili) palauttamista oikeille omistajille. Tämä uusin tarinani löytyy samasta ketjusta. Voihan olla niin, että ylläpito ei kiireissään ehdi ehdotustani lukemaan, mutta yritin ainakin kaikkeni tilanteen palauttamiseksi ennalleen.
Syksyisin terveisin
Fossiili - Joo
""Mitähän iloa autoveron poistumisesta on, jos köyhän kansan turvalliset työpaikat viedään kiinaan??? Miten niitä euroja sitten saadaan lompakkoon,""
Ja rahat Fossiilien eläkkeisiin,menee kohto Tojo myyntiin ja joudut siirtymään luontaistalouteen kuten eläkeläiset Venäjällä,ilman omaa kasvimaata voi kuolla nälkään. - Yleismies
Joo kirjoitti:
""Mitähän iloa autoveron poistumisesta on, jos köyhän kansan turvalliset työpaikat viedään kiinaan??? Miten niitä euroja sitten saadaan lompakkoon,""
Ja rahat Fossiilien eläkkeisiin,menee kohto Tojo myyntiin ja joudut siirtymään luontaistalouteen kuten eläkeläiset Venäjällä,ilman omaa kasvimaata voi kuolla nälkään.Tässä nykyisessä tilanteessa ( ikää on paljon) hyvää onkin se, että minulla on oma kasvimaa ja niin varmatoiminen auto, että en joudu sitä enää elinaikanani vaihtamaan. Puutarhasta saan juurekset ja perunat, ja Tojotalla pääsen Essolle kaljalle ja kuuntelemaan päivän parhaat jutut. Elämiseni on ihan mallillaan.
Nuorilla ihmisillä asiat ovat paljon huonommin kuin minulla. Hyviä sijoituskohteita etsivä kansainvälinen pääoma poistaa vähitellen Suomesta kaikki työpaikat, jolloin nuoriso ei pääse elämässään eteenpäin. Vaikka autot olisivat jatkossa verottomiakin, niin eihän työttömällä ole niitä tehdashinnallakaan varaa ostaa. - Veronkerääjä
Rehellisen, ruumiilliseen työhön valmiin kansanosan työpaikkoja ei uhkaa mikään, kunhan on valmis iskemään kätensä siihen ihteensä: Kiinassa ei pahemmin suomalaisasuntojen vessanpönttöjä korjailla.
Sen sijaan teollisen valmistuksen työpaikat karkaavat, mutta ne työllistävät jo tällä hetkellä vain noin 10% työssäkäyvistä (yli puolet tehtaallakin töissä olevistahan ei nykyään koske varsinaiseen valmistettavaan tuotteeseen tai valmistukoneisiin käsillään). Duunaristareita on hyvää vauhtia tulossa demareille samanlainen suojattava rälssi, kuin jyvänpiilottajat olivat aikoinaan kepuleille. Rälssin merkitys kansantaloudelle pienenee koko ajan. - Joo.
Yleismies kirjoitti:
Tässä nykyisessä tilanteessa ( ikää on paljon) hyvää onkin se, että minulla on oma kasvimaa ja niin varmatoiminen auto, että en joudu sitä enää elinaikanani vaihtamaan. Puutarhasta saan juurekset ja perunat, ja Tojotalla pääsen Essolle kaljalle ja kuuntelemaan päivän parhaat jutut. Elämiseni on ihan mallillaan.
Nuorilla ihmisillä asiat ovat paljon huonommin kuin minulla. Hyviä sijoituskohteita etsivä kansainvälinen pääoma poistaa vähitellen Suomesta kaikki työpaikat, jolloin nuoriso ei pääse elämässään eteenpäin. Vaikka autot olisivat jatkossa verottomiakin, niin eihän työttömällä ole niitä tehdashinnallakaan varaa ostaa.""Tojotalla pääsen Essolle kaljalle ja kuuntelemaan päivän parhaat jutut. Elämiseni on ihan mallillaan.""
Yleismies.
Sot sot Yleismies Fossiili,rattijuoppous on Suomessa rikos,eikö sua ole tuosta alkoholista jo varoiteltu? - voi olla
Joo. kirjoitti:
""Tojotalla pääsen Essolle kaljalle ja kuuntelemaan päivän parhaat jutut. Elämiseni on ihan mallillaan.""
Yleismies.
Sot sot Yleismies Fossiili,rattijuoppous on Suomessa rikos,eikö sua ole tuosta alkoholista jo varoiteltu?kannissa ennenkuin paasee sinne kaljalle?
kannissa on sita paitsi paljon rennompi ajella.
- Käytetty tilalle
Koko ajan tulee isoja määriä vähänkäytettyä autoa liikkeisiin myyntiin ja vuosimallit on 2004. Olen katsellut kun joilakin on ollut aivan uusi auto ja nyt ajavat muutaman tonnin rämällä, eikä niillä ole rahasta pulaa, joten täytyy olla sisäpiiri tietoa.
- insideout
Automaahantuojien ja liikkeidenkin käsissä on seilannut jo kuukausia tiedote muutoksesta ja näköjään jo myyjätkin sitä asiakkailleen puhuvat.
"Ei ole kuin nämä esittelyautot, uusia saa vasta vuodenvaihteen jälkeen..." lisäksi asiakkaalle kerrotaan miksi kannattaa odottaa...
Käy autokaupassa ja tiedät sinäkin! - KIITOS
insideout kirjoitti:
Automaahantuojien ja liikkeidenkin käsissä on seilannut jo kuukausia tiedote muutoksesta ja näköjään jo myyjätkin sitä asiakkailleen puhuvat.
"Ei ole kuin nämä esittelyautot, uusia saa vasta vuodenvaihteen jälkeen..." lisäksi asiakkaalle kerrotaan miksi kannattaa odottaa...
Käy autokaupassa ja tiedät sinäkin!Sen takia ne on koittanut mulle käytettyjä kamalasti kaupata ja sanonut jos ei ole tässä niin hommataan sulle mieleinen käytetty. Saatana ne on koitanut kusettaa mua linssiin, sen takia ne niin helvetin kohteliaita on ollut. KIITOS SULLE
- Poistunut
tässä alkuperäisen viestin linkin takaa löytynyt kirjoitus, koska näemmä artkkeli on poistettu. Kenenköhän toimesta????
Motoristit haluavat irti verosta
Suomen Motoristit haluavat eroon moottoripyörien hankinnan verotuksesta. Moottoripyörää voidaan motoristien mielestä verrata vapaa-ajan kulkuvälineenä matkailuautoihin tai veneisiin, mutta tästä kolmikosta vain moottoripyörää verotetaan.
Motoristien arvion mukaan Suomeen tuodaan ensi vuonna noin 200 000 uutta ja käytettyä autoa ja 20 000 moottoripyörää. Veroa kertyy autoista noin 1,3 miljardia euroa ja moottoripyöristä 60 miljoona euroa.
Motoristien kokouksessa Mäntsälässä lauantaina puhunut johtaja Reijo Virtanen tullihallituksesta sanoi, että autojen ja moottoripyörien vero tuleekin alenemaan ellei poistu kokonaan ja tilalle tulee käyttömaksu- ON SIELÄ
On se sielä, mutta välillä sinne ei pääse, kun on jumalaton liikenne kyseisellä sivulla. Mä kans eka luulin että on poistettu. Näyttää siltä että kota loppuu vallan autokauppa Suomesta, niitten on pakko lopettaa se verotus, kun kaikki odottelee nyt
- yksi syy
Uuuden tuonti
Kirjoittanut: Tarkka markka, 22.9.2004 klo 11.32
Yritin tuossa alemmalla palstalla herättää keskustelua tilanteesta vuodenvaihteen jälkeen, kun tilapäinen 6kk/6000km laki vanhenee, mutta ilmeisesti kansakuntaa kiihoittavana tms juttu poistettiin.
Ideahan oli se, että tuleeko yksityiselle myös uuden auton ostaminen ulkomailta kannattavaksi.
Asiahan voisi edetä vaikka niin, että ostetaan auto edullisimmasta paikasta, (mm Saksassa on useinkin kampanjoita, joissa autotehtaat myöntävät mojovia alennuksia markkinaosuuksista taistellessaan), ja rekisteröidään se Saksaan tai Viroon (ei välttämättä omiin nimiin ), ja maksetaan alvi tietenkin ko maahan.
Muutaman päivän kuluttua auto tuodaan Suomeen käytettynä autona ja maksetaan autovero, joka on pienempi kuin uuden vastaava, koska autokaupan katteesta kannettavaa autoveroa ei syrjimättömyysperiaatteen mukaan saisi periä yksityiseltä tuojalta.
Näin menetellen, ja jopa liikkeiden listahinnoilla laskien esim. MB200dies. hinta 34100 € / 54500 € , vaikka Suomeen tuotuna joutuisi maksamaan uutta autoa vastaavan veron alv.n, niin hinta olisi n.3000 € edullisempi.
Tähän hintaan ei sisälly rekisteröinti- tai tuontikustannuksia, ja joku toteaa, että ei Suomessa tarvitse maksaa uutta ostaessa täyttä hintaa, tai että siihen sisältyy sitä sun tätä, mutta tinkiminen kaupankäynnin yhteydessä on, päinvastaisista luuloista huolimatta. aika tuttua muissakin kulttuureissa.
Tässä varmaan joitakin tahoja hiertää se, että alv ja myyntivoitot jäävät Suomen ulkopuolelle, ja todennäköisesti kuumeisesti mietitään keinoja idean torppaamiseksi, ja varmaan autoveron lasku on yksi varteenotettava ratkaisu. - HIDASTELU
Ahaa....
Kirjoittanut: exJoHan, 22.9.2004 klo 12.52
Pistähän linkki siitä EU-Direktiivistä joka määrää tuon 6kk/6000 km säännön ! sitä nimittäin ei ole missään muualla kuin suomessa, sen piti poistua jo 01,01,2004, mutta kans,ed, Olavi Ala-Nissilä teki aloitteen jonka perusteella lakia jatkettiin 31,12,200 asti,jonka jälkeen se poistuu, nimenomaan EU-säädösten takia, sivumennen sanoen kans, ed, Olavi Ala-Nissilän suku omistaa uusia autoja myyvän autoliikekonsernin etelä-Suomessa...oliskohan kyse jonkinlaisesta nepotismista, tai ainakin sinnepäin !- Veronkerääjä
Autoveron kannossa 6 kk:n sääntö on suomalaisten omaa keksintöä. Sen sijaan alvin kanto perustuu direktiiviin:
Kuudes NDir 77/388/ETY jäsenvaltioiden liikevaihtoverolainsäädännön yhdenmukaistamisesta - yhteinen arvonlisäverojärjestelmä: yhdenmukainen määräytymisperuste 17.5.1977
Sen:
XVI a OSASTO
JÄSENVALTIOIDEN VÄLISEN KAUPAN VEROTUKSEN SIIRTYMÄJÄRJESTELMÄ (91/680)
Sen sovelaltamisalamääräyksissä todetaan:
"2. Tässä osastossa:
a) "kulkuneuvoina" pidetään yli 7,5 metrin pituisia veneitä, ilma-aluksia, joiden kokonaislähtöpaino on suurempi kuin 1 550 kilogrammaa, ja henkilö- tai tavarankuljetukseen tarkoitettuja maakulkuneuvoja, joiden moottorin sylinteritilavuus on suurempi kuin 48 kuutiosenttimetriä tai joiden moottoriteho on suurempi kuin 7,2 kilowattia, lukuun ottamatta 15 artiklan 5 ja 6 alakohdassa tarkoitettuja vesi- ja ilma-aluksia;
b) "uusina kulkuneuvoina" ei pidetä a alakohdassa tarkoitettuja kulkuneuvoja, jos seuraavat kaksi edellytystä täyttyvät samanaikaisesti:
- luovutus suoritetaan myöhemmin kuin kolmen kuukauden kuluttua ensimmäisestä käyttöönottopäivästä. Edellä a alakohdassa määriteltyihin moottorikäyttöisiin maakulkuneuvoihin sovelletaan kuitenkin kuuden kuukauden määräaikaa;
- kulkuneuvoilla on kuljettu enemmän kuin 6 000 kilometriä, jos on kyse moottorikäyttöisestä maakulkuneuvosta, purjehdittu enemmän kuin 100 tuntia, jos on kyse vesialuksista, tai lennetty enemmän kuin 40 tuntia, jos on kyse ilma-aluksista.
Jäsenvaltioiden on vahvistettava edellytykset, joiden perusteella edellä olevat seikat voidaan todeta." (94/5)
Direktiivi löytyy osoitteesta:
http://europa.eu.int/eur-lex/fi/lif/reg/fi_register_093010.html
- vaikuttaako
veron poistuminen mitenkään monta vuotta sitten tehtyihin korinvaihtoautoihin?
- ostaja
Mutta se tulee taatusti seisomaan tallissa ennen tulliin vientiä!!sitten kilpiin,kunhan nämä verot laskevat!!kaikki jotka tuotte auton,älkää viekö vielä tulliin!!!
- Näin
Sama juttu, kärry tosin vielä Saksassa vaikkakin on jo ostettu. Eipähän ole kiire sitä sieltä hakea..
- ei näin
Näin kirjoitti:
Sama juttu, kärry tosin vielä Saksassa vaikkakin on jo ostettu. Eipähän ole kiire sitä sieltä hakea..
Autot tulliin vaan, omansa saa pois pienellä viiveellä ja 0.5% korolla, lainarahalla ei kannata, mutta ei ole autoilu persaukisten puuhaa.
- Näin
ei näin kirjoitti:
Autot tulliin vaan, omansa saa pois pienellä viiveellä ja 0.5% korolla, lainarahalla ei kannata, mutta ei ole autoilu persaukisten puuhaa.
Millähän perusteella kukaan maksettuja veroja takaisin maksaisi?
Jos näin olisi niin se tarkoittaisi että kaikki valtion keräämät autoverot tulisi palauttaa kokonaisuudessaan jo vuodesta kivijamiekka. - näinnäin
Näin kirjoitti:
Millähän perusteella kukaan maksettuja veroja takaisin maksaisi?
Jos näin olisi niin se tarkoittaisi että kaikki valtion keräämät autoverot tulisi palauttaa kokonaisuudessaan jo vuodesta kivijamiekka.Samoin tässä menetellään kuin muuttoautojenkin verotuksen kanssa, odota vain niin näet...
- Savon ukko
Mie ainakkii pijän autoin tallisa niin kauan notta ottavatten sen veron pois. En aja, en. Oppiivathan, mokokomattii kutaleet.
- Isäntä ite
Savon ukko kirjoitti:
Mie ainakkii pijän autoin tallisa niin kauan notta ottavatten sen veron pois. En aja, en. Oppiivathan, mokokomattii kutaleet.
Miekään en sitte aja autollain enneko tiputtaat sen veron. Suavatpaha nähhä mitä se o ko Mattilan isäntä ei aja.
- ;).
Kannataa odotella, ei se ole hullu joka pyyttää, vaan se on tyhmä joka paksaa liikaa.
- Kalkulaattori
Tuli vaan mieleen että lähes 30 000 ihmistä on nyt lukenut tätä ketjua ja tuon linkin. Jos jokainen kertoo asiasta kahdelle tai kolmelle kaverille niin sitten asian tietää 60 000-90 000 ihmistä. Jos autoala taas arvioi noin 140 000 uuden auton myyntiä tänä vuonna ja noin moni tietää miten verotuksen tulee käymään jos tullijohtajakin on julkisuudessa kertonut mitä tulee käymään niin mitenkähän käy loppuvuoden autokaupoille? Kuitenkin olettaisin että monella tämän palsta lukijoista on auton hankinta enemmän tai vähemmän mielessä.
Tässä nyt on pari kuukautta vuoden vaihteeseen aikaa joka olisi looginen aika muuttaa verotusta kuten viimeksikin, mutta jos myynti loppuu kuin seinään niin se voi olla monelle autokaupalle liian pitkä aika selvitä. Kyllä sen verotuksen voisi uudistaa vielä tämän vuoden puolellakin jos tahtoa löytyy.
Ja linkkihän löytyy varmaan aika monelta muultakin palstalta joten tuo 30 000 lukijaa koskee vain tätä palstaa, todellisuudessa se on vielä useamman tiedossa.- Näin
Laitoin koko jakelulistani testiin, eli linkki tähän keskusteluun lähti noin 50:lle tutulle.
Luulen että muutkin tekevät samoin, eli laskelmasi voi olla aavistuksen alakanttiin!
Viikon päästä ei kukaan osta autoa mistään! - Kunnolla
Sama juttu, olen kanssa laskenut näitä ja saanut vieläkin isomman luvun. Itse olen ostamassa autoa ja olin jo ostamassakin, mutta ajattelin katsoa mitä seuraa. Olen sanonut 34 naapurilleni, joista 3 on miettinyt auton vaihtoa ja jokainen ajateli kanssa katsoa mitä seuraa, lisäksi kaverit ja kaverin kaverit, joten kohta yhteen tullaan. Mitä tästä seuraa, jos ihmiset eivät mene autokaupoille, niin tule todella pakkolaskea veroja. Valtio toimii markinatalouden pelisäännöillä, jos ei kauppa käy, niin sitten on tehtävä jotain. Veikkaan että korjaamoilla käy hyvin pisnes. Serkku tossa äskettäin sanoi, että on oikein korjaus puumi meneillään, joten hinnat tulee laskemaan
- Kalkulaattori
Näin kirjoitti:
Laitoin koko jakelulistani testiin, eli linkki tähän keskusteluun lähti noin 50:lle tutulle.
Luulen että muutkin tekevät samoin, eli laskelmasi voi olla aavistuksen alakanttiin!
Viikon päästä ei kukaan osta autoa mistään!Varmasti oli alakanttiin ja tämähän on vasta muutaman päivän vanha ketju, saas nähdä kuinka monta tämän on lukenut huomenna tai ensi viikolla samaan aikaan! Voi olla suomi24:n historian ennätystä hipovin luetuissa.
Viinaveron kanssa homma oli vähän erilainen kun valtiolla on siinä monopoli mutta tälläinen uutinen koskettaa niin paljon suomalaista autokauppaa joka on yksityisissä käsissä että tarttis varmaan tehrä jotain ja nopeasti ennen massiivista konkurssi aaltoa:) - linkittäkää
Kunnolla kirjoitti:
Sama juttu, olen kanssa laskenut näitä ja saanut vieläkin isomman luvun. Itse olen ostamassa autoa ja olin jo ostamassakin, mutta ajattelin katsoa mitä seuraa. Olen sanonut 34 naapurilleni, joista 3 on miettinyt auton vaihtoa ja jokainen ajateli kanssa katsoa mitä seuraa, lisäksi kaverit ja kaverin kaverit, joten kohta yhteen tullaan. Mitä tästä seuraa, jos ihmiset eivät mene autokaupoille, niin tule todella pakkolaskea veroja. Valtio toimii markinatalouden pelisäännöillä, jos ei kauppa käy, niin sitten on tehtävä jotain. Veikkaan että korjaamoilla käy hyvin pisnes. Serkku tossa äskettäin sanoi, että on oikein korjaus puumi meneillään, joten hinnat tulee laskemaan
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000338&posting=22000000004715106 Linkittäkää esim:volvolandia,ffp-motorsport,audiclub,dynamiitti,bomber,fintoys...kohta tämän tietävät kaikki,eikä varmasti autot tee kauppaansa!!!!
- paljon
Kunnolla kirjoitti:
Pitää varmaan paikkansa, katselin, että autoasentajia haetaan tällähetkellä aika reippaasti, joten ihmiset odottelee ja korjauttaa menopelejään.
- Whatver
Kalkulaattori kirjoitti:
Varmasti oli alakanttiin ja tämähän on vasta muutaman päivän vanha ketju, saas nähdä kuinka monta tämän on lukenut huomenna tai ensi viikolla samaan aikaan! Voi olla suomi24:n historian ennätystä hipovin luetuissa.
Viinaveron kanssa homma oli vähän erilainen kun valtiolla on siinä monopoli mutta tälläinen uutinen koskettaa niin paljon suomalaista autokauppaa joka on yksityisissä käsissä että tarttis varmaan tehrä jotain ja nopeasti ennen massiivista konkurssi aaltoa:)...luulla että autokauppa olisi yksityisissä käsissä siinä mielessä, etteikö se pystyisi vaikuttamaan poliittisiin päätöksiin. Autokauppojen liitto on kovimpia lobbareita tässä maassa ja aika monta päättäjää on pelkkiä käskyläisiä vaan...ainakin jos vähän kärjistää...
- Kalkulaattori
Samaa ihmettelee moni muukin mutta on ess:n serverit sen verran kuormitettuja kun samaa artikkelia lukee tai yrittää lukea aika monta ihmistä yhtä aikaa. Välillä se aukeaa ja välillä on tukossa.
Nytkin pienen ajan sisään tämä on luettu taas 2000 kertaa enemmän.
- Kyykkäs
Etelä-Suomen sanomat verkkopalvelu ihan juntturassa, eipä ole taidettu ottaa huomioon että halpoja autoja hamuavat ihmiset tukkivat koko saitin!
- Tulli
Jos kaikki on yhtä mieltä auton verotuksesta,jo alkaa tapahtua.Aika alkaa olla kypsä nyt.
Siirretään sitä uuden pelin hankintaa alku vuoteen.- näin
Älkää tehkö sitä virhettä,että veisitte tuodun auton tulliin puhumattakaan uuden ostosta!verot tippuvat varmastikkin,ei tälläsiä lausuntoja tyhjästä keksitä!kyllä nyt on tapahtumassa!!!
- Tuonti
näin kirjoitti:
Älkää tehkö sitä virhettä,että veisitte tuodun auton tulliin puhumattakaan uuden ostosta!verot tippuvat varmastikkin,ei tälläsiä lausuntoja tyhjästä keksitä!kyllä nyt on tapahtumassa!!!
Tehkö sitäkään virhettä että alatte ostamaan autoja jos veroale jää pieneksi.
Kunnon ale,ennen ei osteta uusia,mikään yhden prosentin ale ei enään riitä! - VEROON
Tuonti kirjoitti:
Tehkö sitäkään virhettä että alatte ostamaan autoja jos veroale jää pieneksi.
Kunnon ale,ennen ei osteta uusia,mikään yhden prosentin ale ei enään riitä!Ei anneta ennen periksi, kunnes vero on laskenut tarpeeksi. Tässäkin pätee markkinalaki, jos kauppa ei käy, niin valtio joutuu laskemaan veroa. Se ei pysty sitä pitämään korkealla, jos autot ei käy kaupaksi. Joten malti on valtia, ja vanhemmallakin pelillä pystyy kyllä ajamaan, kunnes saadaan hinnat kohdalleen.
- !!!!!!!!!!!!!!!
Valtio laskee veroa kahdessa erässä, vuoden vaihteessa anetaan pienempi alennus jolla saadaan kauppa käymään ja myöhemmin toinen isompi alennus, käyttömaksut tulee tilalle, jolloin autoveronmaksanut joutuu maksamaan käyttömaksu. Jotkut saa takkiinsa ja kunnolla.
- sepe
Mistä moinen tieto on peräisin?
- tahallasi??
Tieto on HTT:stä (Hevosmiesten TietoToimisto) peräisin.
- VEROTALAS
Nokian renkaitten johtaja kertoi taannoin taloussanomissa. Isot muutokset on tulossa ensivuona autoveroon.
- -J-
En usko, että on mahdollista rokottaa 2004 ja sitä myöhemmin rekisteröityjä tupla maksuilla(hankintavero iso käyttömaksu). Jotenkin maalaisjärki sainoisi, että isompi käyttömaksu koskisi vain näitä uusia 2005- malleja(?)
Ainakin aluksi...
Joka tapauksessa tervettä kehitystä.- VIULUT
Valtio on niin rahan ahne, se vie kaiken mitä vaan saa irti, joten sielä puhutaan terveestä maalaisjärjestä, milloin saadaan nyyhdettyä rahaa ja se tulee koskemaan kaikkia. Tänä vuonna auton ostaneet häviävät kaikista eniten.
- -J-
VIULUT kirjoitti:
Valtio on niin rahan ahne, se vie kaiken mitä vaan saa irti, joten sielä puhutaan terveestä maalaisjärjestä, milloin saadaan nyyhdettyä rahaa ja se tulee koskemaan kaikkia. Tänä vuonna auton ostaneet häviävät kaikista eniten.
Nyt puhutaan tavallisen tallaajan 6kk bruttopalkan kokoisista summista, joten en usko että edes valtio tällaiseen pystyy. Saattavat tietysti yrittää, mutta tuskin menee läpi.
- hepuli
-J- kirjoitti:
Nyt puhutaan tavallisen tallaajan 6kk bruttopalkan kokoisista summista, joten en usko että edes valtio tällaiseen pystyy. Saattavat tietysti yrittää, mutta tuskin menee läpi.
Se mistä tässä on varminta tietoa on että uusien autojen verotus muuttuu vuodenvaihteessa, asettunee sinne 8.5%:n tietämiin, käytettyjen hinnat laskevat kun uusien hinta laskee jolloin auton tuonti ulkomailta tulee entistä kannattavammaksi.
- Yleismies
hepuli kirjoitti:
Se mistä tässä on varminta tietoa on että uusien autojen verotus muuttuu vuodenvaihteessa, asettunee sinne 8.5%:n tietämiin, käytettyjen hinnat laskevat kun uusien hinta laskee jolloin auton tuonti ulkomailta tulee entistä kannattavammaksi.
Taas tämä uusin autoverohuhu on saanut kansalaiset täysin suunniltaan. Näitä intomielisiä juttuja lukiessa vaikuttaa siltä, että kylläpä täällä Suomessa on paljon varakkaita ihmisiä. Tuntuu siltä, että jokainen kirjoittaja tuosta vaan ostaa uuden auton, jos autovero hieman laskisi. Mistä ihmeestä ne rahat ovat peräisin nykyisten suurten irtisanomisten aikana?
Sitäkään en ollenkaan ymmärrä, että muutamat miettivät vielä tuovansa käytettyjä autoja Suomeen, vaikka uusien hintakin laskisi. Maassamme on jo nyt aivan riittävästi hyväkuntoisia käytettyjä autoja, joten niitä ei tarvita täällä yhtään lisää. Rahtaamalla Saksasta tänne lisää vanhaa kalustoa pahennamme vain tulevaa romutusongelmaa.
Minä ainakin odottelen tulevia tapahtumia täysin rauhallisesti. Ensi vuonna Tojotani täyttää 14 vuotta, ja tulen ajelemaan sillä ihan tyytyväisenä silloinkin. Ei minun tarvitse mennä autokauppaan, sillä olen aikoinani osannut valita kestävän auton itselleni. Rahaakin tällä konstilla säästyy suunnattomasti parempiin tarkoituksiin. Moni vouhottajakin voisi toimia yhtä järkevästi kuin minä, jos itsetunto vain olisi riittävä. - Änkeröinen
Yleismies kirjoitti:
Taas tämä uusin autoverohuhu on saanut kansalaiset täysin suunniltaan. Näitä intomielisiä juttuja lukiessa vaikuttaa siltä, että kylläpä täällä Suomessa on paljon varakkaita ihmisiä. Tuntuu siltä, että jokainen kirjoittaja tuosta vaan ostaa uuden auton, jos autovero hieman laskisi. Mistä ihmeestä ne rahat ovat peräisin nykyisten suurten irtisanomisten aikana?
Sitäkään en ollenkaan ymmärrä, että muutamat miettivät vielä tuovansa käytettyjä autoja Suomeen, vaikka uusien hintakin laskisi. Maassamme on jo nyt aivan riittävästi hyväkuntoisia käytettyjä autoja, joten niitä ei tarvita täällä yhtään lisää. Rahtaamalla Saksasta tänne lisää vanhaa kalustoa pahennamme vain tulevaa romutusongelmaa.
Minä ainakin odottelen tulevia tapahtumia täysin rauhallisesti. Ensi vuonna Tojotani täyttää 14 vuotta, ja tulen ajelemaan sillä ihan tyytyväisenä silloinkin. Ei minun tarvitse mennä autokauppaan, sillä olen aikoinani osannut valita kestävän auton itselleni. Rahaakin tällä konstilla säästyy suunnattomasti parempiin tarkoituksiin. Moni vouhottajakin voisi toimia yhtä järkevästi kuin minä, jos itsetunto vain olisi riittävä....pyhä yksinkertaisuus..
Mietippä perheellisenä kummin tekisit (käännä ensin kelloa 30-vuotta taaksepäin). Ajaisit sillä iänikuisella ritsalla työ,vapaa-aika ja muut lomareissut kolme kiljuvaa kakaraa takapenkillä, ilman ilmastointia ja tietoakaan saisiko tojotasi edes puolikkaan tähden nykyisissä kolaritesteissä, todennäköisesti ei!
Vai, Ottaisit lainan pienellä korolla viideksi vuodeksi, mahdollisen verouudistuksen jälkeen vain kolmeksi. Auto voisi olla vaikka ihan uusi Toyota.
Jälkimmäisestä vaihtoehdosta valitsisin kolmen vuoden lainan, entä sinä? - Tojo
Yleismies kirjoitti:
Minä ainakin odottelen tulevia tapahtumia täysin rauhallisesti. Ensi vuonna Tojotani täyttää 14 vuotta, ja tulen ajelemaan sillä ihan tyytyväisenä silloinkin. Ei minun tarvitse mennä autokauppaan, sillä olen aikoinani osannut valita kestävän auton itselleni. Rahaakin tällä konstilla säästyy suunnattomasti parempiin tarkoituksiin. Moni vouhottajakin voisi toimia yhtä järkevästi kuin minä, jos itsetunto vain olisi riittävä.Jaa sulla on vain 14 vuotta vanha auto, ei toi nyt mitään ole. Minulla on 25-vuotta vanha toyota ja on tulossa perheen lisäystä, vaimo sanoi nyt laitat rotiskon pois jo pelkästään vauvan turvallisuuden takia. Mä olen odottanut hemmetin kauan autoveron laskua ja jos sitä ei tapahdu, haen saksasta auton. Voi olla että Suomessa on hyväkuntosia autoja, mutta kalliimpia kuin Saksassa, joten on ehkä tulossa Saksan reissu
Esim. minä kuulun siihen ammatti ryhmään joilla riittää töitä ja tulee olemaan töitä, muista en tiedä miten muilla. Jos kiinassa lisäänty työt, niin se tietää minulle töitä. - zivi
Yleismies kirjoitti:
Minä ainakin odottelen tulevia tapahtumia täysin rauhallisesti. Ensi vuonna Tojotani täyttää 14 vuotta, ja tulen ajelemaan sillä ihan tyytyväisenä silloinkin. Ei minun tarvitse mennä autokauppaan, sillä olen aikoinani osannut valita kestävän auton itselleni. Rahaakin tällä konstilla säästyy suunnattomasti parempiin tarkoituksiin. Moni vouhottajakin voisi toimia yhtä järkevästi kuin minä, jos itsetunto vain olisi riittävä.Tarvitsen autoa työssäni, maalta kun on aina pitkä matka sinne mihin työni puolesta joudun ajamaan.
Ei kyse ole siitä että korottaisin autolla itsetuntoani, se on minulle työväline.
Ilmeisesti sinulla ei enää vanhoilla päivilläsi ole muuta käyttöä autolle kuin ajaa Essolle kaljalle, siihen riittää varsin hyvin nykyinen ajopelisi tai vaikka potkukelkka.
Älä kuitenkaan ala saarnaamaan meille kuin vähä-älyisille miten meidän tulee rahojamme käyttää, toisille auto on välttämättömyys ja jos rahaa ei paljon ole se ostetaan sieltä mistä sen halvimmalla saa. Uuteen ei ole varaa, Suomen hyviin käytettyihin ei ole varaa, joten haen Saksasta. - Joo.
Yleismies kirjoitti:
Minä ainakin odottelen tulevia tapahtumia täysin rauhallisesti. Ensi vuonna Tojotani täyttää 14 vuotta, ja tulen ajelemaan sillä ihan tyytyväisenä silloinkin. Ei minun tarvitse mennä autokauppaan, sillä olen aikoinani osannut valita kestävän auton itselleni. Rahaakin tällä konstilla säästyy suunnattomasti parempiin tarkoituksiin. Moni vouhottajakin voisi toimia yhtä järkevästi kuin minä, jos itsetunto vain olisi riittävä.""Moni vouhottajakin voisi toimia yhtä järkevästi kuin minä, jos itsetunto vain olisi riittävä.""
Yleismies
Kukahan se täällä vouhottaa?
Hyvän itsetunnon yksi merkki on että ei tyrkytä neuvojaan toisille liikaa;) - puuhaa
Joo. kirjoitti:
""Moni vouhottajakin voisi toimia yhtä järkevästi kuin minä, jos itsetunto vain olisi riittävä.""
Yleismies
Kukahan se täällä vouhottaa?
Hyvän itsetunnon yksi merkki on että ei tyrkytä neuvojaan toisille liikaa;)Kokeiles Yleismies vaikka liittyä johonkin lahkoon, siellä olisi käyttöä kaltaisellesi henkilölle!
- Yleismies
puuhaa kirjoitti:
Kokeiles Yleismies vaikka liittyä johonkin lahkoon, siellä olisi käyttöä kaltaisellesi henkilölle!
Olen jo muutama vuosi sitten löytänyt sopivan lahkon, jonka kannattajille olen yrittänyt järkeä puhua. Jo pitkään olen näille autoverouskovaisille yrittänyt saarnata oikeaa sanaa, mutta kovin huonoilta tulokset ovat vaikuttaneet. Nytkin lähes kaikki kiihkeät lahkolaiset elävät täydessä hurmoksessa, ja ainoastaan saarnamies on enää selväjärkinen ja täysin tajuissaan.
- huugo
Yleismies kirjoitti:
Olen jo muutama vuosi sitten löytänyt sopivan lahkon, jonka kannattajille olen yrittänyt järkeä puhua. Jo pitkään olen näille autoverouskovaisille yrittänyt saarnata oikeaa sanaa, mutta kovin huonoilta tulokset ovat vaikuttaneet. Nytkin lähes kaikki kiihkeät lahkolaiset elävät täydessä hurmoksessa, ja ainoastaan saarnamies on enää selväjärkinen ja täysin tajuissaan.
Ei saarnamies voi lahkolle päinvastaisia uskomuksia esittää, eiköhän se oma lahkosi ole siellä Esson baarissa. Hopi hopi, menee happy hour kohta ohi.
- !!!!!!!
huugo kirjoitti:
Ei saarnamies voi lahkolle päinvastaisia uskomuksia esittää, eiköhän se oma lahkosi ole siellä Esson baarissa. Hopi hopi, menee happy hour kohta ohi.
Autokauppiaat yrittää välillä iskeä tänne, kun niillä ei ole nyt muuta tekemistä. Taitaa olla kaupoissa aika hiljaista, taitaa asiakkaat olla vaan ikkunaostoksilla
- Joo.
!!!!!!! kirjoitti:
Autokauppiaat yrittää välillä iskeä tänne, kun niillä ei ole nyt muuta tekemistä. Taitaa olla kaupoissa aika hiljaista, taitaa asiakkaat olla vaan ikkunaostoksilla
Kirjoittelee vain töistä,ei ikinä iltaisin.
- KANSANLIIKE
Meillä on nyt mahdollisuus saada autovero alas, se on meistä itsestämme kiinni. Ei autokaupoille ennen, kuin verot on sopivalla tasolla. Joten joka paikkaa tätä asiaa tiedoksi. Valtio ei mahda mitään jos jokainen nyt toimii oikein, maailma pelaa markkinoilla. Sitäpaitsi euroopassa autoteollisuus on iso loppaja, sille ei mahda mitään pieni Suomi.
- Yleismies
Mitkä ovat villat tästä mahdottomasta vouhottamisesta? Vaikka minä huutaisin tänään Esson baarissa kurkku suorana tätä ilosanomaa autoveron alenemisesta, niin ei minun lompakkoni lihoisi tästä huutamisesta ollenkaan. Ei ihminen turhalla vouhottamisella ja mekastamisella saa yhtään lisää maksukykyä.
Vaikka autoteollisuus onkin iso lobbaaja, niin sekään ei mahda mitään sille tosiasialle, että rikkaat ihmiset ajelevat hyvillä ja kalliilla autoilla ja köyhät ihmiset vanhoilla roposilla. Eivät isot autotehtaat tule koskaan köyhille rahaa taskuun laittamaan, jotta nämä pääsisivät uuteen autoon käsiksi. Ei se autonvalmistus mitään hyväntekeväisyyttä ole. - BAARISSA
Yleismies kirjoitti:
Mitkä ovat villat tästä mahdottomasta vouhottamisesta? Vaikka minä huutaisin tänään Esson baarissa kurkku suorana tätä ilosanomaa autoveron alenemisesta, niin ei minun lompakkoni lihoisi tästä huutamisesta ollenkaan. Ei ihminen turhalla vouhottamisella ja mekastamisella saa yhtään lisää maksukykyä.
Vaikka autoteollisuus onkin iso lobbaaja, niin sekään ei mahda mitään sille tosiasialle, että rikkaat ihmiset ajelevat hyvillä ja kalliilla autoilla ja köyhät ihmiset vanhoilla roposilla. Eivät isot autotehtaat tule koskaan köyhille rahaa taskuun laittamaan, jotta nämä pääsisivät uuteen autoon käsiksi. Ei se autonvalmistus mitään hyväntekeväisyyttä ole.Kyllä tosiaan huomaa että olet Esson baarin asiakas, ja parempi että pysyt sielä
- wool
Yleismies kirjoitti:
Vaikka autoteollisuus onkin iso lobbaaja, niin sekään ei mahda mitään sille tosiasialle, että rikkaat ihmiset ajelevat hyvillä ja kalliilla autoilla ja köyhät ihmiset vanhoilla roposilla. Eivät isot autotehtaat tule koskaan köyhille rahaa taskuun laittamaan, jotta nämä pääsisivät uuteen autoon käsiksi. Ei se autonvalmistus mitään hyväntekeväisyyttä ole.Jospa kysyisit siellä Esson baarissa joltain kaveriltasi mitä mieltä hän on ja jos vaikka kävisi niin iloisesti että hän olisi kanssasi samaa mieltä niin voisitte molemmat mennä tyytyväisinä nukkumaan.
Turhaan täällä joriset omiasi, ei ketään yksinkertaisesti kiinnosta. Autovero laskee, autojen hinnat laskevat. Sinunkin ajokkisi alkaa olla jo siinä pisteessä ettei sen arvoa enää verot heilauta, joten vastaavalla rahalla kuin nyt saisit hikisen menopelin saisit jatkossa vähän uudemman ja paremman. Ei tuo muutos mitään maailmoja mullista, mutta nykyinen käytäntö ei ole muuta kuin jäänne vanhoilta ajoilta, jolloin haluttiinkin varmistaa etteivät köyhät ole teitä tukkimassa.
- Vieras
Valtioneuvoston sivulta napattua
Talousarvioesitys 2004
Autoveron tuloarvio 2004 => 1 294 000 000 Euroa
http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2005/he_2005.html
Kohta numerotaulu ja sieltä tuloarviot
Talousarvioesitys 2004
Autoveron tuloarvio 2004 => 1 020 000 000 Euroa
http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2004/he_2004.html
Paljonkohan tuon perusteella autovero laskee, kun sen pitäisi tuottaa 274 000 000 Euroa enemmän ensi vuonna kuin tänä vuonna?- Vieras
Siis ensimmäisen piti olla 2005 joten alla oikeat vuosiluvut ;-)
Talousarvioesitys 2005
Autoveron tuloarvio 2005 => 1 294 000 000 Euroa
Talousarvioesitys 2004
Paljonkohan tuon perusteella autovero laskee, kun sen pitäisi tuottaa 274 000 000 Euroa enemmän ensi vuonna kuin tänä vuonna? - VALTIO
Vieras kirjoitti:
Talousarvioesitys 2005
Talousarvioesitys 2004
Paljonkohan tuon perusteella autovero laskee, kun sen pitäisi tuottaa 274 000 000 Euroa enemmän ensi vuonna kuin tänä vuonna?Niin pitäisi. Mutta mitäs sitten kun kaikki on jo pelästynyt ja autokauppa pysähtyy, eikös silloin tule uudet päätökset. Painetta valtiota kohtaan, mehän kansaliset ollaan valtio, se ei ole Halonen eikä kalliomäki, eikä vanhanen. Me ratkasut tehdään ei he
- Arvio
Vieras kirjoitti:
Talousarvioesitys 2005
Talousarvioesitys 2004
Paljonkohan tuon perusteella autovero laskee, kun sen pitäisi tuottaa 274 000 000 Euroa enemmän ensi vuonna kuin tänä vuonna?Näilä näkymin niihin tavotteisiin ei päästä. Tämän vuoden on autojen myynti laskenut reippaasti, joten noi luvut on täysin unta.
- touho
Vieras kirjoitti:
Talousarvioesitys 2005
Talousarvioesitys 2004
Paljonkohan tuon perusteella autovero laskee, kun sen pitäisi tuottaa 274 000 000 Euroa enemmän ensi vuonna kuin tänä vuonna?nii...ainakin valtion talousarvioesityksessä on vuodella 2005 ajoneuvovero 536 085 000 €
ja 2004 tuo summa on 285 000 000..joten aika roima korotus siihen..vai ymmärsinkö väärin?! - Kappas
touho kirjoitti:
nii...ainakin valtion talousarvioesityksessä on vuodella 2005 ajoneuvovero 536 085 000 €
ja 2004 tuo summa on 285 000 000..joten aika roima korotus siihen..vai ymmärsinkö väärin?!Näin ollen voisi olettaa autoveron pienenevän vuodenvaihteessa, tai sitten autoilusta rokotetaan ihan isän kädestä!
- Postman
touho kirjoitti:
nii...ainakin valtion talousarvioesityksessä on vuodella 2005 ajoneuvovero 536 085 000 €
ja 2004 tuo summa on 285 000 000..joten aika roima korotus siihen..vai ymmärsinkö väärin?!Ymmärsit väärin. Vuoden 2005 luvuissa on yhdistettynä ent. ajoneuvovero ja ent. dieselvero. Ei siis mitään uutta eikä ihmeellistä.
- hereillä
vaikkakin törmäsin seuraavaan ilmoitukseen etusivulla
WWW.ESS.FI
Hei!
Netlarin suuren kävijämäärän takia päivitämme palvelua tehokkaammaksi.
Valitamme väliaikaista toimintahäiriötä.
Heh! - HELPPOHOMMA
Ostaa uuden auton Saksasta ja vie mittarin säätöön auton liikkestä ja laitta mittariin 6001 km. Eikös se silloin täyty. Saksassa viritettään pienempiä lukemia joten Suomalaisille isommat lukemat mittariin. Tämä on tohon alla olevaan tekstiin
"Yritin tuossa alemmalla palstalla herättää keskustelua tilanteesta vuodenvaihteen jälkeen, kun tilapäinen 6kk/6000km laki vanhenee, mutta ilmeisesti kansakuntaa kiihoittavana tms juttu poistettiin". - verotettu
Jos veroja peritään nykyisten periaatteiden mukaisesti niin ei autoveron tuotto pahemmin mihinkään laske, arvioidaan vain verrokit vähän entistä kalliimmiksi ja autokansa kiittää ja kumartaa, päästinsä niistä korkeista prosenteista.
HU-HUH! - Joo.
loppuu lopettamalla ostaminen.
Jotainhan tietysti tulee tilalle. - Rikollista
Oletteko ajatellut sitä miten tämä vaikuttaa autokauppiaisiin, aika moni saa elantonsa autojen myynnistä. Tässä tulee moni liike kaatumaan, jo pelkästään tämän jutun takia. Isä kertoi että myynti on hiljentynyt, vielä ei osata sanoa miten loppuvuosi menee, mutta ei hyvältä näytä, tulee työttömiä. Joten lopettakaa tämmöinen, veroale tulee jos tulee, mutta ei sitä sentään väkisin auta yrittää, ajatelkaa muitakin.
- Kekee
Kukaan ei ole pakottanu valitsemaan automyyjän tehtävää. Shit happends.
- Lassi maalta
Jos veroale tulee, niin uusia autoja menee kuin kuumille kiville. Loppuvuoden tappio kääntyy suureksi voitoksi. Minä ainakin sijoitan vehon osakkeisiin...
- Lainattu
faktaa, katelkaa tuolta
Kirjoittanut: HOj, 23.9.2004 klo 13.48
Löytyy eduskunnan web sivuilta, KK 474/2004 vp
Hassi kysyy Kalliomäeltä mites hybridiautojen verokohtelu, vastaus alla:
Tarkoituksena on käydä läpi kaikki henkilöautoja koskevat veromuodot eli auton hankinnan verotus (autovero), vuotuinen verotus (ajoneuvovero) ja polttoaineverotus. Työssä keskitytään erityisesti hiilidioksidipäästöihin, mutta myös muita päästöjä pyritään ottamaan huomioon.
Kun työn tulokset ovat valmistuneet, niitä voidaan käyttää apuna harkittaessa päästöjen vähentämistoimenpiteitä ilmastostrategiaa uudistettaessa. Näitä koskevia hallituksen linjauksia on odotettavissa aikaisintaan kuluvan vuoden lopulla.
Helsingissä 30 päivänä kesäkuuta 2004
Valtiovarainministeri Antti Kalliomäki- Joo.
Ainakin autokaupoissa on yleisesti jaossa AKE:n vihkosta jossa on kaikkien uusien autojen kulutustiedot,hinnat ja päästöt.
Tuskin noita ihan turhaan jaetaan.
http://tietopalvelu.ake.fi/servlet/tulkku?url=index_kulutus&language=fi&down=none&mainf=/fi/co2/co2main.html
Arvaus,autovero EU:n suosittelema maksimi 10%,käyttömaksu CO2 päästöjen mukaan.
Tosin tuskin kerralla putoaa tuohon 10%. - Keijo Ossi
Joo. kirjoitti:
Ainakin autokaupoissa on yleisesti jaossa AKE:n vihkosta jossa on kaikkien uusien autojen kulutustiedot,hinnat ja päästöt.
http://tietopalvelu.ake.fi/servlet/tulkku?url=index_kulutus&language=fi&down=none&mainf=/fi/co2/co2main.html
Tosin tuskin kerralla putoaa tuohon 10%.Kauanhan tätä onkin odotettu !!!!
- arvaaja
Joo. kirjoitti:
Tosin tuskin kerralla putoaa tuohon 10%.Kuten täällä on joku jo todennutkin, maaginen luku on 8.5%...
- sidenote
... Mitään suuria muutoksia ei hyvin pian tule tapahtumaan.
Tämä tuttu kartellinelikko (Suuret Uusien Autojen Maahantuojat, VVM, Tulli ja AKE) tulevat varmasti pitämään huolen siitä että autojen verotus ja tekniset esteet autojen vapaaseen liikkumiseen tulevat jatkumaan... vain pienen, valitun joukon eduksi... kansakunnan edut ovat olleet ja tulevat jatkumaan vielä pitkään toissijaisena.
Joten... please, DON'T HOLD YOUR BREATH!!!- exJoHan
Enkä aio tuota tuontiautoani mihinkään vaihtaa, kävi vertukselle miten vaan..
Mutta tämän jutun on lukenut tähän mennessä jo yli 50000 ihmistä, joten tällä on jo vaikutusta ihmisten ostokäyttäytymiseen, ja se taas pistää vauhtia tuon vääjäämättä tulossa olevan muutoksen aikatauluun..Siispä : Herra vain tautia lisätköön ! - rekku
exJoHan kirjoitti:
Enkä aio tuota tuontiautoani mihinkään vaihtaa, kävi vertukselle miten vaan..
Mutta tämän jutun on lukenut tähän mennessä jo yli 50000 ihmistä, joten tällä on jo vaikutusta ihmisten ostokäyttäytymiseen, ja se taas pistää vauhtia tuon vääjäämättä tulossa olevan muutoksen aikatauluun..Siispä : Herra vain tautia lisätköön !50 000 luettua jaettuna vajaalla sadalla (viestiketjun pituus)
Eli oikeita lukijoita noin 500.
Ei tällä nyt vielä valtio nöyrry, mutta kyllä se varmaan sana leviää ja moni siirtää ostopäätöstä parilla kuukaudella. Minä ainakin. - ttttttttttttttttt
rekku kirjoitti:
50 000 luettua jaettuna vajaalla sadalla (viestiketjun pituus)
Eli oikeita lukijoita noin 500.
Ei tällä nyt vielä valtio nöyrry, mutta kyllä se varmaan sana leviää ja moni siirtää ostopäätöstä parilla kuukaudella. Minä ainakin.ei olla taidettu olla hereillä matematiikantunneilla?mitenköhän tuo viestiketjun pituus tuohon lukijoiden määrään vaikuttaisi?
- sama
ttttttttttttttttt kirjoitti:
ei olla taidettu olla hereillä matematiikantunneilla?mitenköhän tuo viestiketjun pituus tuohon lukijoiden määrään vaikuttaisi?
Se vaikuttaa siten, että jokainen avattu viesti tuo sivulatauksen. Eli kun yksi ihminen lukee 100 saman ketjun viestiä, siitä päätyy tasan 100 pojoa lisää Luettu-listaan.
- Virkamies
Vaikken saisi asiasta näin yleisellä tasolla puhua, taikka mitenkään kommentoida, niin ostajien rauhoittaminen lienee paikallaan.
Virtasen puheet ko. tilaisuudessa olivat vain heitto johonkin tulevaisuuteen, ehkä viiden taikka kymmenen vuoden aikajänteelle.
Ensivuoden autoverotuotto on jo budejetoitu ja lyöty lukkoon ja yleiskeskustelussa valiokunnissa ei autoveroasiaa ole edes käsitelty, joten nykyinen verotuskäytäntö ei tule lähivuosina muuttumaan, varsikin kun EU:ssa se on todettu kunkin maan omaksi asiaksi. Kun valtio on saanut nykyverotuksella verotulot nousuun, niin miksi se tappaisi hyvin lypsävän lehmän?
Näitä vastaavia huhuja ja spekulointeja on ollut vuosien saatossa aiemminkin, mutta kaikki ne ovat olleet vain toiveunia.- trollari
Kuten Fossiilikin on meitä persaukisia maalaisia valistanut, parasta olisi mennä SUOMALAISEEN autokauppaan ostamaan ihan aito SUOMI-AUTO.
Näytetään autontuojille että verotus se on mikä Suomessa pistää rattaat pyörimään eikä tuoda enää yhtään autoa ohi merkkimaahantuojien!
Olavikin järkkäsi Loimaalle uutta päällystettä, nyt kelpaa SUOMI-AUTOLLA ajella.
Autoverotus ei lopu koskaan, Suomi eroaa EU:sta jos ei saa pitää veroja, siinä näytetään Rysselin herroille että Suomi kyllä saa verottaa jos haluaa. - PASKAA
Katotaan miten käy, ihimiset on hemmetin epävarmoja, ja valtio pyörii myös markkinatalouden pelisäännöillä. On monta asiaa mikä virkamiehiä painaa autoverossa. Eräs millä saadaan veroja alas on uuden auton ostaminen ulkomailta. Ei osteta enään Suomesta. Toinen on se että laitetaan ostamisille stoppi, mistäs sitten saat ne autoverot. Nyt tietysti koitatte saada ihmiset rauhottumaan, ja sitten lätkäsette veroalen, autoliikkeissä on vielä autoja jotka pitäisi myydä pois, mutta katotaan miten käy. Paniikki lisääntyy Suomessa ja siinä teillä on hommaa
- AUTOKAUPPIAS
JOKO ON ISKENYT PANIIKKI HÄHÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
- Joo.
""Kun valtio on saanut nykyverotuksella verotulot nousuun, niin miksi se tappaisi hyvin lypsävän lehmän?""
Ja mitäs verotuloja valtio saa jos autoja ei osteta?
Ei ainakaan autoverotuloja!
- TUULILASISSA
Käyttömaksut ja ympäristövaikutukset
Lobbaajat autoverotusta uudistamassa
Autoverotusta ollaan muuttamassa. EU:n tavoite on lisätä ympäristönäkökohtien osuutta autoista kerättävissä veroissa. Aiheuttamisperiaatteen soveltaminen taas merkitsee, että autoilijaa verotetaan auton käytöstä. Sitomalla käyttömaksu ympäristövaikutuksiin voidaan ohjata niin uuden kuin käytetynkin auton valintaa.- JIPIIIIIIIII
Selvästi näyttää siltä, että autovero poistuu. Jotkut häviää ja jotkut voittaa asiassa, toiset joutuu maksamaan veroa kahteen kertaan ja toiset saa auton verottomana, ja kaikilla on käyttömaksu. Tähän jo viittaa Kioton ilmastosopimus
- Verottippuu
Eu:n isoissa maissa on myös isot kauppa ketjut, suomeen on tullut Lidel, Gigantti, Ikea jne. Autoketjut tulevat perässä, kun Suomessa on hyvät markkinat, Suomi joutuu laskemaan veroja eu:n määräyksestä. Suomi joutui muuttamaan lakiaan keskikaljan suhteen kun Lidel alkoi sitä myymään alle kustannushintojen, valtio ei voinut sille mitään. Eli samalla tavalla tule käymään autoveron, isot ulkolaiset liikkeet saavat tahtonsa läpi.
- Tulli perseen alla
maksun nimi vaan muuttuu.Se nyt on ihan sama onko sen nimi autovero vai käyttömaksu kun kuitenkin joudut saman maksamaan.Tai se vasta ovela temppu ois jos käyttömaksu olisikin vähän enemmän.Mut eipähän ois ainakaan veroa;)
- tämä keskustelu
jippii,btcf,audiclub,subaruclub,coshwortclub,sportpug,bomber,LINKITTÄKÄÄ NÄIHIN JOS TEILLÄ ON TUNNUKSET!myöskin iltalehti,iltasanomat ym,ym.autojen myynti tippuu tod.paljon.
- Kellä OIKEUDET
Kellä on tunnukset yllämainittuihin osoitteisiin, niin laittakaa niitä niihin ja muuaallekin. TÄLLÄ SAADAAN AUTOMYYNTI SEISOKKIIN ja VEROT ALAS
- V10 TDI
Niin kauhea polemiikki on syntynyt tuosta kirjoitelmasta. Nyt pitäisi lamautaa kaikki autojen ja mp:en ostotoiminta...jotta saataisiin tuo asia reilaan ettei tarvitsisi arpoa ja miettiä asiaa miten käy!!!
- ostako nyt !
Menetätte muuten rahaa todella paljon.
- Tietäjät
Autoveromuutos tulee voimaan vuoden vaihteessa. Puolen vuoden sääntöä noudattaen, uusi auto joka on ostettu sen ajan sisällä ennen muutosta, saavat autoveron erotuksen takaisin tai vaihtoehtoisesti voivat pitää entisen suuruisen käyttömaksun.
Uusi käyttömaksu tulee olemaan uusilla autoilla, ajoneuvon päästöluokasta riippuen noin 1000 - 2000 euroa vuodessa. Vanhemmilla autoilla porrastetusti enemmän.- tietäjät(tm)
Myös ensi kesästä tulee ennakoitua lämpimämpi!
Kerättyjä verovaroja ollaan myös siirtämässä bongoloton hypersuperjättipottiin, voittaja saa ilmaiseksi niin monta autoa kuin haluaa eikä hänen tarvitse koskaan maksaa käyttömaksuja! - Verovalmistelija
Ensi vuodesta lähtien ne jotka omistavat nykyisen autoverolain mukaisen korkeasti verotetun auton saavat vähentää kolmen vuoden poistoina autossaan jäljellä olevan veromäärän omassa verotuksessaan. Poistettavan veromäärän perusteena on jokavuotisessa veroilmoituksessa omaisuudeksi ilmoitettu ajoneuvo. Ilmoituksistahan käy ilmi ko. ajoneuvon merkki, vuosimalli, hankintavuosi, hankintahinta ja verotusarvo kunakin vuonna.
- tuli vahvisti
pitäs kirjoittajan käydä edes alaluokat loppuun, että osais kirjoittaa oikein näin julkisille palstoille. hei haloo a b c jne...
pitäsköhän pölkkypäälle lainata vähän hilloo, et sais ressukka edes ladan alle, ettei tarviis joka palstalla yrittää manipuloida ihmisiä ja heitellä noita älyttömiä ale -juttuja..- autokauppias?
Kun pitää tulla tänne mesoamaan,ei taida autot tehdä kauppaansa?eipä kai teekkään,kuka nyt ennen veronlaskua uuden ostaisi?
- Boss
autokauppias? kirjoitti:
Kun pitää tulla tänne mesoamaan,ei taida autot tehdä kauppaansa?eipä kai teekkään,kuka nyt ennen veronlaskua uuden ostaisi?
Taisit osua naulankantaan. Nyt alkaa autokaupan alamäki. Itsekin myin just pois reilu vuoden ikäisen diesel-Saabin, enkä toistaiseksi uutta osta. Talven aion pärjäillä halvalla kotterolla.
Muutenkin kyrsii tuo Suomalaisten autoliikkeiden huononeva palvelu, se ajaa kohta minutkin hakemaan auton ulkomailta. - suuntaan
Boss kirjoitti:
Taisit osua naulankantaan. Nyt alkaa autokaupan alamäki. Itsekin myin just pois reilu vuoden ikäisen diesel-Saabin, enkä toistaiseksi uutta osta. Talven aion pärjäillä halvalla kotterolla.
Muutenkin kyrsii tuo Suomalaisten autoliikkeiden huononeva palvelu, se ajaa kohta minutkin hakemaan auton ulkomailta.Suomeen ostetaan maailman halvimpiin tehdashintoihin autoja, kovan autoveron takia.
-Mitä tapahtuu kun valtionverot laskevat?
-Mitä tapahtuu vaihtoautosi hinnalle kun autovero laskee?
-Mitä tapahtuu käyttömaksulle, kun autovero laskee?
-Onko ne autot jotka tänä vuonna ostettu ja saavat pitää halvemman käyttömaksun, halutumpia esim, 5 vuoden päästä?
Ettei nyt vaan näillä hehkuttajilla osuis omaan nilkkaan. Korostan etten ole autokauppias enkä tykkää veroista mutta tää kliimaksi vaan pisti kommentoimaan. Spekulatiivista loppuvuotta. - Pera
suuntaan kirjoitti:
Suomeen ostetaan maailman halvimpiin tehdashintoihin autoja, kovan autoveron takia.
-Mitä tapahtuu kun valtionverot laskevat?
-Mitä tapahtuu vaihtoautosi hinnalle kun autovero laskee?
-Mitä tapahtuu käyttömaksulle, kun autovero laskee?
-Onko ne autot jotka tänä vuonna ostettu ja saavat pitää halvemman käyttömaksun, halutumpia esim, 5 vuoden päästä?
Ettei nyt vaan näillä hehkuttajilla osuis omaan nilkkaan. Korostan etten ole autokauppias enkä tykkää veroista mutta tää kliimaksi vaan pisti kommentoimaan. Spekulatiivista loppuvuotta.Olisi parempi ettei autovero laskisi sillä joka tapauksessa valtio ottaa autoilijoilta rahat pois, tavalla tai toisella. Autot varmaan paranee liikenteessä mutta autoilu tulee kalliimmaksi. Köyhille tämä suuntaus on huono sillä auton voi kyllä hankkia mutta sitä ei pysty pitämään. Miten käy köyhän syrjäseudun ihmisen joka tarvitsevat autoa työssä käymiseen ja kulkemiseen?
Nykyäänhän korkean verotuksen takia Suomi saa tehtaalta autot halvemmalla mutta jos vero laskee, autot maksavat silloin myös enemmän eli tämänkin menetyksen maksavat autoilijat.
Minusta pitäisi autoilijoiden kustannuksia pienentää että ihmiset jotka tarvitsevat autoa välttämättä, voisivat sitä käyttää. - minä
Pera kirjoitti:
Olisi parempi ettei autovero laskisi sillä joka tapauksessa valtio ottaa autoilijoilta rahat pois, tavalla tai toisella. Autot varmaan paranee liikenteessä mutta autoilu tulee kalliimmaksi. Köyhille tämä suuntaus on huono sillä auton voi kyllä hankkia mutta sitä ei pysty pitämään. Miten käy köyhän syrjäseudun ihmisen joka tarvitsevat autoa työssä käymiseen ja kulkemiseen?
Nykyäänhän korkean verotuksen takia Suomi saa tehtaalta autot halvemmalla mutta jos vero laskee, autot maksavat silloin myös enemmän eli tämänkin menetyksen maksavat autoilijat.
Minusta pitäisi autoilijoiden kustannuksia pienentää että ihmiset jotka tarvitsevat autoa välttämättä, voisivat sitä käyttää.Tehdashinnat nousevat,joka tapauksessa suomessa 1-2vuoden sisällä oli suomen autovero muutos mikä tahansa.Eu vaatii samat ulos myyntihinnat autotehtaille myytiin auto sitten itään tai länteen unionin alueella tietysti lisättynä rahdilla ym. kululla(cif).
Onko sama,jos joudut pulittamaan nyt,jostakin käytetystä paskasta 10000€ ja vero muutoksen jälkeen ilman veroja 3000€. Sinulla jää 7000€ käteen maksaan käyttömaksua ja loput tilille muuhun käyttöön!
Sinä siis otat miellelläsi esim.pankista tuon 7000€ lainaa ja annat sen valtiolle,kuin maksat autosta 25-30% vähemmän ja 500€ käyttömaksua!
Mikä vaikutus tuolla ylimääräisellä rahalla olisi kotimaan kulutukseen ja rahan kiertoon?
Mikä rahallinen vaikutus olisi liikenne kolari vammautumisiin/kuolemiin ja niiden hoitoon. - Arep
Pera kirjoitti:
Olisi parempi ettei autovero laskisi sillä joka tapauksessa valtio ottaa autoilijoilta rahat pois, tavalla tai toisella. Autot varmaan paranee liikenteessä mutta autoilu tulee kalliimmaksi. Köyhille tämä suuntaus on huono sillä auton voi kyllä hankkia mutta sitä ei pysty pitämään. Miten käy köyhän syrjäseudun ihmisen joka tarvitsevat autoa työssä käymiseen ja kulkemiseen?
Minusta pitäisi autoilijoiden kustannuksia pienentää että ihmiset jotka tarvitsevat autoa välttämättä, voisivat sitä käyttää.... olet täysin väärässä.
Uusienautojen maahantuojat/kauppiaat ovat kätyreittensä avulla (tulli ja Ake)jo tapreeksi kauan pitäneet Suomen kansaa vankeina.
Nyt vihdoinkin näyttää siltä että kansalle on tulossa apua. Ikävä asia vain on että apu ei ole kotoisin "omista riveistä", vaan ulkopuolisesta... EU:n direktiivien pakottamista muutoksista.
Toivon hartaasti että nämä epäoikeudenmukaiset, autojen vapaata liikkumista estävät muurit vihdoinkin murtuvat, vapauttaen Suomen automarkkinat nykyisten maahantuojien rautaisesta otteesta.
Suomen kansa ansaitsee samat mahdollisuudet kuin muidenkin kehittyneiden maiden kansalaiset... vapauden hankkia mieluisan ja turvallisen kulku/tyovälineen (auton) mahdollisimman edullisesti.
Mitä autojen käyttokustannuksiin tulee... en ymmärrä miksi pitäsi olla enemmän kuin muissa hyvinvointivaltioissa.
- Tuli
Kuka hölmö luulee autoveron poistuvan yhdessä yössä!?
Ei taatusti poistu. Ja kun EU:sta ei ole suurempaa painostusta, vaan ovat juuri antaneet kunkin maan itse päättää kyseisen veron kannosta itse, niin ei varmasti tule poistumaan! Ja sitäpaitsi moisen veron poistumisella on niiiiiin suuri merkitys maamme talouteen, niin Suomi jos kuka on joskus EU:n muuttaessa mieltänsä anomassa ainakin taas 15 vuoden siirtymä aikaa.
Ja kelailkaa nyt itsekin! Ei noita veroja ole ikinä aikaisemminkaan ihan tosta vaan poisteltu!!! Jostain se sama raha pitäisi saada takaisin, jotta homma pyörisi!!!- TIETOA
AUTOKAUPPA ROMAHTANUT, TAMMIKUUSSA POISTUVAN AUTOVERON VUOKSI.
- artikkelin
Eihän artikkeli väittäntkään että autojen käyttö/verotuotoista luovutaan, vaan siirrytään käyttömaksupainoitteiseen verotukseen.
Se miten tällainen sammakko on päästetty ilmoille on käsittämätöntä.
Jos pihallani seisoisi vaikkapa 30 vaihtoautoa niin kävisin kertomassa sammakkomiehelle ihan henkilökohtaisesti mielipiteen asiasta, nythän on niin ettei niitä saa myytyä edes puoleen hintaa kun ihmiset odottavat veroalennusta kuin kuuta nousevaa!
- Autovero pois
Mä ainakin laitoin autonoston jäihin, katotaan ensi vuona, miltä näyttää
- FAKTAAA
Täällä on käyty kovaa keskustelua siitä että autovero tulee poistumaan.
Jotkut sanoo, että kannataa ostaa, saa veron takutuvasti pois. Nämä on ollut autokauppiaitten puheita, koska ei kannata ostaa, kun ei tiedetä millä tavalla käyttömaksu määrätään, tai sen voi aavistella. Kioton ilmasto sopimus vaikuttaa aika tavalla. Käyttömaksu voi olla 1000-3000€, saastutamisen mukaan. Eli tällä hetkellä hybridi autot on suomessa kalliita, koska autovero on kova. Ruotsissa ne on paljon edullisempia mitä Suomessa. Joten voi tulla järkevämmäksi vaihtoehdoksi ostaa hybridi auto, koska käyttömaksu tulee olemaan niissä pienempi. Mitä sitten jos olet ostanut kalliin käyttömaksun auton, se ei menekkään enään kaupaksi, vaan arvo laskee entisestään, myyt "ilmaiseksi".- fiction
Olikos tuo... "Käyttömaksu voi olla 1000-3000€..." kymmenvuoden vaiko viidentoistavuoden käyttömaksuarvio?
- käyttömaksusta
Kirjoitatko jonkinlaisesta auton käyttöön perustuvasta käyttömaksusta vai auton käytön mahdollistavasta omaisuusverosta? Eikös tuo käyttö olisi helpointa verottaa polttoaineen kulutuksen mukaan eli bensan hintaan jokunen sentti taas lisää?
- Kysymykseen
käyttömaksusta kirjoitti:
Kirjoitatko jonkinlaisesta auton käyttöön perustuvasta käyttömaksusta vai auton käytön mahdollistavasta omaisuusverosta? Eikös tuo käyttö olisi helpointa verottaa polttoaineen kulutuksen mukaan eli bensan hintaan jokunen sentti taas lisää?
Poltoaineen verotuksessa on se, jos hinta nousee niin ihmiset vähentää autolla ajamista ja tällöin valtion tulot pienenee. Mutta, kun jokaisella on auto niin sitä on silloin helppoverottaa, vaikka ei ajaisi kuin 10km vuodessa. Samalla periaatteella toimii tämä käyttömaksu mikä on ollut 90-luvun alusta, jos auto on rekisterissä niin lappu tipahtaa luukusta ja on pakko maksaa, tai tulee ulosmittaaja. Valtio tulee laittamaan aivan varmasti isomman käyttömaksun, kuinka iso se on niin sitä ei tiedä, kai ne kokeilee kepillä jäätä.
- Jaaha
Keskusteluiden etusivulta tämä linkki on poistunut viikon suosituinpien osastolta vaikka siellä on muitakin 20.9 alkaneita ketjuja. Mikähän nyt mättää...
- Heeeee
Täällähän on selvästi MOPO karannut HeH Heeeee
- retsi
Höpö höpö, koko mies, ei päätä veroja eikä käyttömaksuja, hoitais palkat ym, omalle väelle ensin kuntoon...
- VEROT ALAS
Korkea verotus ja myös riistokorkea autoverotus johtuu liian sosialistisesta politiikasta.
Jokainen, joka on äänestänyt vasemmistoa (SDP, Vasemmistoliitto, Vihreät, kommarit) vuosina 1945-2004 on osasyyllinen kovaan riistoverotukseen.
Vasemmistolaisuus kun merkitsee kovaa verotusta, oikeistolaisuus matalaa verotusta.
Äänestäkää nyt sosialismi vihdoin pois Suomesta, tilalle AITO demokratia. Varokaa riistoverottavaa vasemmistoa.
JO riittää kansan alistaminen sosialismilla.
Alas sosialismi -alas riistoverotus.- Mazda 323 vm. 89
Täytyy myöntää et tämä autoveronalennus keskustelu siirtää auton vaihtoa muutaman kuukauden. En ainakaan häviä mitään..
- vanha auto
Mazda 323 vm. 89 kirjoitti:
Täytyy myöntää et tämä autoveronalennus keskustelu siirtää auton vaihtoa muutaman kuukauden. En ainakaan häviä mitään..
Jos ei työssätarvitse autoa ja ajaa vuodessä vähän voi aivan hyvin ajaa vanhalla räpsyllä ja ajatella että siinähän verottja nielee pakokaasuja kun ei ole vähäpäästöistä vara ostaa.
Vaihtaa sitten kun jättää tielle. - 626 pöllittiin
vanha auto kirjoitti:
Jos ei työssätarvitse autoa ja ajaa vuodessä vähän voi aivan hyvin ajaa vanhalla räpsyllä ja ajatella että siinähän verottja nielee pakokaasuja kun ei ole vähäpäästöistä vara ostaa.
Vaihtaa sitten kun jättää tielle.poistuuko vai ei vai oliko pelkkää bs:ä
- Torpparisukua
Taitaa olla vika oikeiston autokauppakaverien; on niin suuret rahat kyseessä, että kokoomus keskusta kyllä tätä nykyistä autoverotusta kannattaa.
Miksi olemme EU:ssa, kun esim. auto oluthinnoittelu on jostain peräreijästä?
Tyhmä kansa, viisaat päättäjät, ja perse jos tämä periytyy.
- rruotsalainen
Ei kauhean todesta otettava juttu.
- 2004
Huomasitko aloituksen päivämäärän? 6 vuotta vanha ketju...
- J8.L
2004 kirjoitti:
Huomasitko aloituksen päivämäärän? 6 vuotta vanha ketju...
ketjun aloittaja vielä elossa ?
- Lalli Köyliöstä
J8.L kirjoitti:
ketjun aloittaja vielä elossa ?
Aloittajasta en tiedä, mutta verottaja ei kuole koskaan. Verotuksen kohteet vain vaihtelevat, milloin maksetaan veroa taksvärkkinä milloin autoverona. Yksi on varmaa: "suomalaista verotetaan aina ja raskaimman mukaan"
- munat pataan
ootellaan...............
- biznis
Ketjun aloittaja salamatkusti itsensä vanhan hiacen sisällä Afrikkaan kunnostettavaksi.
- oh my mercedes benz
Ja kyllä vormana se autovero poistuu, jossain vaiheessa. viimesitään silloin kun koittaa se maailmanloppu!
- ent automyyjä
juu, ja silloin kun valtio päättää luopua autoilun verottamisesta, näemme myös muita ihmeitä: "Katsokaa! Lentääkö tuo lehmä todellakin?!"
- aatulia
Tottahan autovero poistuu.. Minullakin autovero poistui kun päätin heittää autoilun pois. Nyt liikkumistani tuetaan verovaroin kun liikun vain bussilla. Tämähän on ihan oma valinta, millä kuljet / mitä maksat...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."472192Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1912009- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933835- 61736