Auto ei käynnisty

ro60

Minulla citroen xantia 2.0i automatic vm -94. Auto ei käynnisty millään. Viimexi akku oli tyhjä ja jumpperilla käynnistyi heti. Nyt kun yrittää niin se välillä pyörittää mutta toisinaan kuuluu vaan nax.
Citikassa on varkaudenestokoodi systeemi ja ajonestolaite. Auton kuskin ovi ei aukene avaimessa olevalla napilla, vaan sisään pääsee "kakkosavaimella" kartturin ovesta, jolloin ovet aukee. Lukitakin pitää ovet kartturin puolelta.
Tuli vaan pieneen mieleen: johtuuko ei käynnistyminen ajonestolaitteesta eli onko esto nyt koko ajan päällä? Mitä tehdä jos on ja mistä sen pystyy toteamaan. Neuvoja please.

Terv. neuvoton

6

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sähkövikaa..

      Tsekkaapa johdot starttimoottorille..hapettumiset..akun navat, laturi, puola jne..uskoisin että ihan normi iän tuomaa sähköhäikkää.

      • ro60

        kiitti, mut mä veikkaan sitä ajonestoo


      • Exit von Amel
        ro60 kirjoitti:

        kiitti, mut mä veikkaan sitä ajonestoo

        Miksi ihmeessä sitten kyselet, jos kerta kaikki muu paitsi veikkauksesi ovat vääriä?


    • patonki1

      Kyllä tuonikäinen sitroeen kuuluu jo paalattavaksi.

    • hra-47-66

      Moro.Itsellä xanttu meribel-96.Lukot ei toimineet vuosiin.Onneksi ei koodeja kun ratiossa.ABS ja turvatyynyn merkkivalot sekoili muutama vuosi sitten, mutta helpotti kun poistin tyynyn ratista ja ABS tunnistimet vetareista.Sitten paikallinen "autosähköguru"teki jotain ja merkkivalot toimii ok.Leimattukin 5 kertaa tämän jälkeen huomautuksitta.Eli jos vaan löydät jonkun "sähkögurun"joka osaa ohittaa/poistaa varkausajonesto ym.turhanpäiväiset zydeemit niin mukava kyyti sitikalla jatkuu.PS.citikan lukkojen mekaaninen toteutus on sanonko mistä.Korjattavissa mutta hel...työlästä

    • zantiamies

      Laturi ja akku vaihtoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe