Kuinka paljon UUDELLA autolla on ajettu

500 km?

Olisikohan joku tällä palstalla minun lisäksi saanut ihan uuden, siis ihan uuden auton.

Itse sain jokunen viikko sitten, ja huomasin että mittarissa melkein 500km, onkohan tämä normaali lukeman, tai normaali enemmän, tai jopa vähemmän?

52

3658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CincinnatiJim

Mulla oli 11 km. Lisäksi ainakin vag-tuotteissa saa kerran nollattua ajomäärän ensimmäisen kerran kun ajomäärä vielä alle 100km tietääkseni. Onkohan oma autosi ajettu Hangon satamasta piirimyyjälle? Aika outoa.

• kuusitoista+

Omissa uusissa autoissa on ollut yleensä 20-30 km, joskus vähemmänkin. 50 km voisin vielä hyväksyä, mutta 500 km on liikaa. Itse vaatisin hinnanalennusta.

• ei paljoa

No 500km ei ole kyllä paha, koska "alusta" tullut ties mistä maasta, koppa tehty paikassa X perälauta asennettu paikassa X lämmitin paikassa X ja tietenkin auton teippaukset paikassa X

Mutta kaikki oli siis valmiina kun sain auton avaimet veholla käteen, ja tuo päivä on myös rekisteröintipäiväksi merkattu

• mitä veholla nykyis
        ei paljoa kirjoitti:

No 500km ei ole kyllä paha, koska "alusta" tullut ties mistä maasta, koppa tehty paikassa X perälauta asennettu paikassa X lämmitin paikassa X ja tietenkin auton teippaukset paikassa X

Mutta kaikki oli siis valmiina kun sain auton avaimet veholla käteen, ja tuo päivä on myös rekisteröintipäiväksi merkattu

Niin varmaan, viimeisessä paikassa laitettu renkaat alle.

• fr5r
        mitä veholla nykyis kirjoitti:

Niin varmaan, viimeisessä paikassa laitettu renkaat alle.

Kyllä renkaat on jo tehtaalla laitettu siihen "alustaan"

• Nähtyhän se on

En kyllä ite täyttä hintaa jo noinkin paljon ajetusta autosta maksaisi. Satamassahan noilla auton siirtelijöillä on tapana antaa kenkää aika surutta autoja liikutellessa.

• 030 82 03

Kyllä semmonen 100km on ihan OK kaikin puolin vielä.

Ja henkilöautoilla yleensä näin onkin koska se tulee tehtaalta valmiina, mutta aloittaja puhuikin KUORMA-AUTOSTA siinä

Auto tulee paikasta A

Esim .Virtasen autokorilla asennetaan kori

Mikunin liikkeesä asennetaan korin jäähdytin/lämmitin

Focoliftin liikeessä saatetaan asentaa perälauta

Jossain sähköhuollossa asennetaan perälaudan kukosäädin, ja vaikkapa peruutuskamera

ja viimeisempänä joku teippausliike tekee auton teippaukset

• Alle 3000 km noin

Skodassa normaalia, koska Suomeen tuotavat ovat kaikki vanhoja esittelyautoja muista maista. Mm. Romaniasta tulee esittely Skodat ja Audit Suomeen. Paikallinen myyjäliike nollaa mittarin enne vientiä, joskus se unohtuu.

• esrdtfyguhijk

Ei mulle kyllä ole mitää väliä tommosil kilometreil. Paska auto jos 500 km ajosta kuluu niin paljo

• 435i odotellessa

Eikait se olekkaan jos on vanhoilla pommeilla joutunut ikänsä ajamaan. Uusi auto aina uusi.

• kmm2

Missä aloittaja mainitti että on kuormaauto? niilläkään tuskin 20km enempää ja henkilöautot ajetaan tehtaasta välipysäköinninkautta laivaan jns eli max 2 km muuten on ollu esittelykäytössä.monestti liikkeet tekee niinki ainaki jos uudempi malli .

• 423423

SIllä on koeajettu melko runsaasti. Aika normaalia mutta ikävää.

• kolme autoa

Olen ostanut kolme uutta autoa. Kilometrejä on ollut mittarissa 10-15 km.

• 314

Minäkin olen ostanut muutaman uuden auton.
      Kaikki alle 20 km ajettuja.
      500 km tarkoittaa kyllä hinnanalennusta tai muuta hyvitystä,
      ellei asiasta ole mainittu tai selvitetty mistä km johtuvat.

• Lähes parikymmentä uutta on tullut ostettua ja lukemat ovat yleensä 1-15km olleet joten jonkunlaisesta esittelyautosta täytyy olla kyse jos tuollaiset on kilometrit.

• uusi poloilija

Nykyisessä oli mittarissa uutena 13 km, edellisessä 15.

500 km:iin mahtuu jo monta esittelyauton koeajoa.

• Onhan noissa km

No jos kerta on uusi auto, niin mittarissa on 12-13km, muut on jo vähän käytettyjä. Olen ostanut aika monta autoa ihan käytettynä, niissä mittarissa vähimmillään ollut 324km (edellinen omistaja oli ajanut yhden päivän) ja 348km (jolla oli ajettu neljä päivää), sekä myös aika monta, joilla on ajettu alle 1000km.

• vauhtiakin piisaa

Minä olisin tullut meuhkaamaan kilometreistä tänne heti auton saatuani, enkä vasta näin muutaman viikon jälkeen...

No alle 20 km on ollut jokaisessa uudessa autossani. 7 km taitaa olla minimi.

Nykyisen autoni navigaattori oli muuten rekisteröinyt maksiminopeudeksi 158 km/h. Auto ei ole saksalainen, joten tuskin on ollut laillinen nopeus. Myyjäliike sijaitsee moottoritien vieressä.. taidettu luovutushuollon yhteydessä käydä kokeilemassa, että renkaat on tasapainossa.

• Ei hät

Kuorma-autossa tuo 500km on ok, miksei enemmänkin, koska ei sitä autoa todellakaan tehdä yhdessä paikassa

• Autoja ostanut

80 km oli uudessa Octaviassa viime kesänä. Oli kait ajamalla tuotu viereisestä kaupungissa missä auto oli varastoituna. Vähän harmitti kun oli ensimmäinen uusi auto jonka ostin ja kilometrejä liikaa valmiiksi. Pääsin koeajamaan kahta uutta Toyotaa ( Auris ja Avensis). Niiden mittareista oli noin 10 km. Antoivat Toyota kaupassa koeajoon ihan ajamattomat autot.

• rääkki annettu

Ja moottorit on huudatettu testipenkissä jonkun aikaa.

• jokke

Vittu mikä urpo

• Huoltomies rääkkää
        rääkki annettu kirjoitti:

Ja moottorit on huudatettu testipenkissä jonkun aikaa.

Sitten noita uusia autoja siirretään autotehtaalta rahtilaivaan, laivasta satamaan jne saavat autot kunnolla kenkää. Viimeistään paikallisen autoliikkeen huoltomies siirtää autoa kylmällä koneella kumit savuten. Ostaja saa sitten uuden auton joka valmiiksi hajotettu myyntiketjun toimesta.

• Jokke onkin Urpo
        jokke kirjoitti:

Vittu mikä urpo

Samaa mieltä Jokke. Todella älykkään kommentin heitit.

• Mtä väliä

Alle 50km on normaali henkilöautoissa

Kuorma-autot ja erityisvarustellut autot kuten matkailuautot, ruumisautot yms. on sitten asia erikseen, niitä kun ei tehdä yhdessä paikassa

• Nollatoleranssi

Höh, eihän se ole sitten enää uusi, jos on jo ajettu ....

• loppuunajettu

Tätini uudessa ladassa oli mittarissa 700 metriä, kun noudin sen liikkeestä Kokkolasta

• jakke4

Riippuu autosta.Esim.Skodalla noilla kilometreillä alkaa jo paalauksen ajankohta häämöttää...

• Sir M

Bentleyssäni oli 65 km mittarissa, kun autokauppias ajoi sen liikkeestään kotiini. Autoliike on noin 50 km päässä.

Vaikuttihan tuo auto jo aika käytetyltä niillä kilometreillä. Valitinkin asiasta ja sain 100 litraa bensaa ja aaltomaljakon.

• repesin joo

Huumorinkukka se on kaunein kukka. =D

• pienikm

297tkm oli itellä.aika uus auto.

• 3rrk1e

Mulla ollut kahdes eri autos 12 ja 25 km uutena.

• pragma tiger

Minulla on ollut auto 2 viikoa ja siöllä on ajettu 2300 km. Minne hoin valittaa. Dieseliäkin on pitänyt ostaa jo 4 kertaa.

• Paljonko on uusi

Tästä ei käynyt ilmi että oliko auto liikkeessä kun menit kauppoja hieromaan vai laitettiinko se tilaukseen kun nimet iskitte papereihin. Tilaustavarana tuo on melko paljon mutta valmiiiksi liikkeessä olleena myydään joko uutena tai käytettynä. Itse ostin esittelyauton jolla oli ajettu 190km. Oli ollut myymälämannekiinina muutaman kuukauden. Rahoituspapereissa lukee 'käytetty auto'.

Ja voihan myös olla että autosi on ajettu Hangosta myyjäliikkeeseen jos ei yhteiskyytiä ole ollut siedettävästi tarjolla.

• faktaa123

Saanut tai ostanut en ole yhtään ihan uutta autoa. Luovuttanut olen useita. Jos ostat uuden auton sillä ei saa olla ajettu 500km. Esittelyautot erikseen.

• tuleehan sitä

Miten niin?

Auto tulee satamaan paikkaan 1

Koppa asennetaan suomessa paikassa 2

Perälauta paikassa 3

Lämmityslaite koppaan paikassa 4

Teippaukset/maalaukset paikassa 5

Sähkötyöt (peruuruskamerat yms) paikassa 6

Auto luovutetaan myyjäliikkessä paikassa 7

• pwnttipwra

Siinä on Ketosen ketku ajanut pidemmän koeajon.

• pakosarjat punaiseks

Itse muistan erään Golfin joka oli uutena ostettu ja mittarissa oli se 11 km jotenka testilenkki heitetty. Ja nykyjään ikävä tosiasia on että tehdas huudattaa koneita rajoittimille saakka ennen kuin ne pääsevät maahantuojan varastoon jotenka kun ohjekirjassa sanotaan että aja ensimmäiset 1000 km rauhassa niin se on yhtä tyhjän kanssa, nykymoottorit kestävät kyllä lämää aika huolella ennen kuin mitään radikaalia tapahtuu. ja monesti nuo moottorit rikotaan juuri sillä hissuttelulla ja supertaloudellisella ajolla välttäen antamasta jenkaa motille. Nykymoottorit vaativat kierroksia toimiakseen ja pysyäkseen puhtaana.

Autot on testattu tehtaalla muutamaan kertaan että kaikki toimii,koska jos niitä ei testattaisiin niin tulisi aika kalliiksi lähetellä autoja edestakaisin Suomesta Saksaan väliä maahantuoja-liike-tehdas..

MUTTA JOS mittarissa oli 500 km niin sinua on kusetettu ja pahasti.

• akkaspetti

Mistä sait? Vaimolta?

• dewqd qdewq

Ihan pomo sen osti :)

Itse en ole VIELÄ ainakaan upouutta autoa tarvinnut, aina on vähän käytetyistä löytynyt semmonen missä on on vaaditut omainaiduudet ja varusteet :)

• ysivitonen

Tarkistin erään entisen autoni "vahakantisen" vihkosen. Auto oli ostettu v. -87. Mittarissa oli 14 km.
      Nyt ei ole ihan tarkkaa tietoa toisista uusina ostamistani, mutta muistelen erästä viimeisistä, jonka valmistumista ja kuljetusta autoliikkeen pihaan seurasin netistä. Siinä oli muistaakseni myös alle 20 km kun sen sain. Sitä oli käytetty pesulassa myyjän toimesta ennen luovutusta.

• Monosta ja Halosta

Kait niitä kilometrejä tulee, tänäänkin kävin ajamassa kahta luovutusta odottavaa uutta autoa, koska liikkeellä ei ollut esittelyautona vastaavaa.
      Lienee ihan normaalia, että uuden ostaja saattaa saada osittain esittelykäytössä olleen auton. Tunnetustihan esitelyautoja käsitellään hellävaroen ja moottoria rasittamatta. Meikä kyllä monottaa niitä ihan sikana, että kuka onkaan onnellinen joka saa nekin tänään ajetut autot.

• justjoo

Kuinka uskottava tarina.

• Autoja ostanut
        justjoo kirjoitti:

Kuinka uskottava tarina.

No mä pääsin ajamaan kahta täysin ajamatonta Toyotaa. Myyjä laittoi vain koeajokilvet kiinni ja mittarissa oli reilu 10 km. En tosin kehdannut kunnolla polkea niitä. Mieluummin olisin ajanut oikeaa koeajoautoa ja testannut kunnolla miten kulkee.

• muutaman ostanu

500km tarkoittaa, että se on ollut jo esittelyautona. Kyllä uudessa autossa matkamittarissa on muutama km. Ei sitä autoa ajamalla viedä varusteluun naapurikuntaan vaan trailerilla tai lavetilla.

Se on ollut jonkinlaisena esittelyautona.

• 4564565

Tuskimpa auto millä on kova kiire saada alle se, ja tilattu juuri omaan tarkoitukseen varusteltuna, olisi esittelyautona.

Ja tosiaan. se 1. käyttöönottopäivä on silloin kun on KAIKKI paikalla, teippauksia myöten

• ostaja dafsdf

5 uutta autoa, kilometrit 7 - 16 km.

• vähät kilsat

Joo, olen kaksi autoa ostanut uutena, molemmissa on ollut alle 10km
      ajettuna..

• 367228

Itsellä oli 9km

• 500 on liikaa

Kolme uutta olen ostanut 7- 11 ja 15 km. Tuo millä oli ajettu 11 km oli jollakin esittelypäivillä näytillä aitojen sisällä ja ikkunassa kyltti "olen myyty ethän koske"
        mutta ei se minua harmittanut kerta se sanottiin jo kun tilasin auton että se on näytillä kamppanjapäivänä saat sen hintaan xx xxx€ ota tai jätä.

• Mikä maksaa?
        500 on liikaa kirjoitti:

Kolme uutta olen ostanut 7- 11 ja 15 km. Tuo millä oli ajettu 11 km oli jollakin esittelypäivillä näytillä aitojen sisällä ja ikkunassa kyltti "olen myyty ethän koske"
        mutta ei se minua harmittanut kerta se sanottiin jo kun tilasin auton että se on näytillä kamppanjapäivänä saat sen hintaan xx xxx€ ota tai jätä.

Miksi kirjoitit auton hinnan Roomalaisilla numeroilla?

Eli eikös tuo xx xxx€ ole jotakuinkin 1010101010€ aika kallis siis

• mbman
        Mikä maksaa? kirjoitti:

Miksi kirjoitit auton hinnan Roomalaisilla numeroilla?

Eli eikös tuo xx xxx€ ole jotakuinkin 1010101010€ aika kallis siis

Ei kun se on 50.-€. Kyseessä ilmeisesti skoda tai joku muu vastaava kaalihakkuri.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      50
      2375
    2. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      151
      1958
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      58
      1875
    4. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      44
      1840
    5. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      120
      1608
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      57
      1210
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      72
      1172
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      83
      1115
    9. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      143
      959
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      901
    Aihe