Rintaliivit!

65B :O

Tosi monessa paikassa missä olen nettifoorumeilla pyörinyt ja rintojen koosta ollut puhetta, niin yllättävän monella on se numero 75! :O
Miten minulla on vain 65?
Ja siis ihan tässä omassa ikäluokassani (13-15v).
Kun menimme vuosi sitten ostamaan äidin kanssa ensimmäisiä kunnon rintsikoita minulle niin myyjä mittaisi yms ja sanoi että numero (65)
harvemmin muuttuu, että kuppi vaan kasvaa. En oikein pysynyt mukana että mikä se numero nyt on. Kiitos paljon näin etukäteen jos joku viitsii :)

5

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -madde-

No jokaisella on vähän eri levyinen selkä, se riippuu luustosta. Mulla on aina painosta ja iästä riippumatta ollut enimmäkseen koko 70 kuten nytkin vaikken edes ole hoikka. Selkä vaan on kapoisa.

Jotkut liivimerkit ovat lisänneet hieman senttejä nauhaan, joten nykyään voi joutua ottamaan yhtä numeroa pienemmän, varsinkin jos rintaliivin materiaalikin on sellaista joustavaa. Siksi tuo 65 alkaa olla yleisempi koko.

Jos kuppikoko kasvaa, voi myös joutua ottamaan pienemmän ympäryksen, se vaan tukee paremmin rintoja.

Nuo koot eivät ole kiveen kirjoitettuja, vaan kyllä se vaihtelee liivin mallin, materiaalin ja valmistajan mukaan.

• Perustietoa

Ymmärsin että olet aivan alkuaskelilla rintaliivien käytössä. Se numero rintaliivien koossa tarkoittaa rintojen alta mitattua (napakkaa) ympärysmittaa pyöristettynä seuraavaan viidellä jakautuvaan lukuun alaspäin. Rintakehän ympärysmitta vaihtelee suuresti fyysisen ulkomuodon mukaan.

Kuppikoko ilmoitetaan kirjaimella joka määräytyy rinnan alta ja rinnan päältä mitattujen ympärysmittojen erotuksen mukaan. Jos rinnat ovat ryhdikkäät, ympärysmitan voi mitata nännien päältä paljaaltaan mutta riippuvat rinnat on mitattava rintaliivien kanssa.

Rintaliivien koko vaihtelee eri valmistajien ja eri rintaliivityyppien kesken, joten liivit on aina sovitettava ostettaessa.

• perustietoa

Mutta tuo kertoo siitä ,että käytät oikeaa kokoa - suuri osa naisista käyttää ihan liian isoa rinnanympärystä. Olet siis oikeilla jäljillä! Monet 75:sta käyttävät ovat oikeasti 65-70.

• agsbbn67

13-15 vuotias ei ole vielä täysikasvuinen. Luustosi tulee vielä kehittymään "aikuismaiseksi" ja ehkä n. 20-vuotiaana tiedät sen lopullisen koon. Siksi ne tutkijat osaavat kaikissa noissa Bones-tapaisissa TV-sarjoissa määrittää vainajan iän aika tarkasti luiden perusteella. Teinit kehittyvät hyvin paljon eri tahtiin sekä ovat erikokoisia, mikä myös vaikuttaa miksi monilla on jo 75cm koko. Tietenkin riippuen vartalon mallista, elämäntavoista ja geeneistä 65cm koko on ihan normaali aikuseillekkin vartalolle, mutta yleisesti voisi olettaa, että kasvat vielä muutaman centin.

• 85 E

Kyse on pääasiassa rintakehäsi rakenteesta, se harvemmin muuttuu murrosiän jälkeen. Luuston rakenteeseen vaikuttaa eniten perimä mutta myös sairaudet tai urheilu voivat muokata luustoa, esim. uinti ja sukellus voivat kasvattaa keuhkojen tilavuutta.
      Ympärykseltään pieniä liivejä etsiessä kannattaa etsiä aasissa tuotettuja merkkejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe