Anoppi ja appiukko "kylässä"

Harmittaaaaa

Olen ollut seitsemän vuotta saman naisen kanssa ja meillä on 5 -vuotias poika. Anoppi ja appiukko suhde on aina ollut hankala mutta nyt kyllä koetellaan hermoja. Kertokaa vaan jos olen teidän mielestä väärässä. ?

Eli nämä tulivat meille kylään 2,5 viikkoa sitten ja tarkoituksena oli viettää joulu täällä. Nyt ne meinaavat olla täällä vielä ensi vuonnakin!

Mulla on tasan 2 viikkoa lomaa ennen kun taas työt jatkuu ja en todellakaan suunnitellut viettäväni sitä anopin ja appiukon kanssa. Mielessä oli että lepäilen ja vietän oman perheeni kanssa aikaa ennen kun työt alkaa.

Sanoin tänään vaimolleni saunassa että toivoisin noiden lähtevän , koska en halua heidän olevan enää meillä. Vaimo suuttui asiasta vaikka kerroin että haluan viettää lomani oman perheeni kanssa. ! Siis sisäisen perheen! Hänen mielestä asia on ihan ok että hänen vanhemmat ovat täällä meillä kylässä melkein kuukauden!

Itselle ei tulis mieleenkään että omat vanhemmat olisisvat meillä kylässä noin pitkän aikaa.
Mitä mä oikein voin tehdä? Lähdenkö vaan omille teilleni ja tulen takas vasta sitten kun joskus haluan tulla?

35

4391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma tupa oma lupa

      Et lähde mihinkään omasta kodistasi.
      Kysyt vierailta millonka olisivat kotona jos nyt lähtisivät. Kyllä kolmannen päivän jälkeen vieraat alkavat haista.
      Jos ei muu auta niin sanot tyynen rauhallisesti etteivät he voi jäädä uuden vuoden viettoon koska teillä on muita suunnitelmia muine vieraineen.
      Ole jämäkkä mutta ystävällinen. Älä taivu äläkä anna vaimosi manipuloida.
      Jos tämä ei auta niin pyydät omat vanhempasi myös yökyliin ja kaikki kynnelle kykenevät kaverit ja naapurit rientoihin mukaan ja pidätte oikein tajuttomat pirskeet.

      • Anonyymi

        Kun muutimme omakotitalosta kerrostalokolmioon,emme vieneet sinne muita petivaatteita,kuin omamme. Eikä ole muita sänkyjä,kuin parivuoteemme. Yövieraaksi pyrkivälle sanon ettei sitä ilkeä vierasta sohvalla makuuttaa,kun ei ole petivaatteita,eikä sänkyä . Kunnon vieraat majoitamme mökillä aittaan kesällä,mökille ei edes päästetä ,kuin ystäviä joskus harvoin. Jokainen määrää kotinsa meiningit,röyhkeät on laitettava järjestykseen ajoissa. Päivällä otamme kunnon vieraat kyllä vastaan mielelläänkin. Jos päästää muut kotiinsa isännöimään,alkaa loputon kiusa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun muutimme omakotitalosta kerrostalokolmioon,emme vieneet sinne muita petivaatteita,kuin omamme. Eikä ole muita sänkyjä,kuin parivuoteemme. Yövieraaksi pyrkivälle sanon ettei sitä ilkeä vierasta sohvalla makuuttaa,kun ei ole petivaatteita,eikä sänkyä . Kunnon vieraat majoitamme mökillä aittaan kesällä,mökille ei edes päästetä ,kuin ystäviä joskus harvoin. Jokainen määrää kotinsa meiningit,röyhkeät on laitettava järjestykseen ajoissa. Päivällä otamme kunnon vieraat kyllä vastaan mielelläänkin. Jos päästää muut kotiinsa isännöimään,alkaa loputon kiusa.

        En usko et sun luo on kukaan tulossa kylään.
        Ihmiset välttelee tuon kaltaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko et sun luo on kukaan tulossa kylään.
        Ihmiset välttelee tuon kaltaisia.

        Onpa tulossa isokin joukko,mutta saavat käydä päiväseltään vain. Silloin ovat tervetulleita. Oletko kateellinen? Ei taida sinulla käydä vieraita eikä olla ystäviä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko et sun luo on kukaan tulossa kylään.
        Ihmiset välttelee tuon kaltaisia.

        Onneksi ainakin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko et sun luo on kukaan tulossa kylään.
        Ihmiset välttelee tuon kaltaisia.

        Sinullapa onkin kokemusta asiasta. Kun kerran tiedät ihmisten välttelevän sinua eikä ole ongelmia liioista vieraista. Turhaan heitä vieläpä toivot kylään ja kadehtit siksi minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko et sun luo on kukaan tulossa kylään.
        Ihmiset välttelee tuon kaltaisia.

        Kyllä on. Älä ole kateellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko et sun luo on kukaan tulossa kylään.
        Ihmiset välttelee tuon kaltaisia.

        En sinua ottaisikaan vieraaksi. Johan sen päältä näkisi,millainen olet. Joten älä ollenkaan hätäile!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko et sun luo on kukaan tulossa kylään.
        Ihmiset välttelee tuon kaltaisia.

        Mitä taiteilijanimeä 🅜🅐🅡🅣🅣🅘 🅢🅔🅡🅥🅞 käyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko et sun luo on kukaan tulossa kylään.
        Ihmiset välttelee tuon kaltaisia.

        On ollut juutalaisia,venäläisiä hollantilaisia,ranskalaisia,inkeriläisiä ,saksalaisia,englantilaisia vieraita suomalaisten lisäksi. Puhe oli liian pitkistä vierailuista,jos muistat vielä. Kestitsen ja otan mielelläni vieraita vastaan sovitussa rajoissa. Eikä sinun tarvitse olla huolissasi minun vieraitteni määristä ollenkaan, kunhan pidät vain omistasi lukua.


    • dhd

      On kyllä samperin kinkkinen tilanne! Pitäisköhän niille kohta antaa osoitteenmuutosilmoitus :)??
      Kyllähän siinä pää sekois monella jos vanhemmat on kylässä monta viikkoa. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

    • Jadette

      Ohhoh!
      Paha tilanne.
      Olet kyllä oikeutettu omaan rauhalliseen lomaan. Ihan tsemppistä vaan, olet oikeassa: vierailu on liian pitkä.
      Vaimosi on tosi ymmärtämätön, jos ei tajua, että sinun ei tarvitse olla mikään lomakodin pitäjä.

      Kunhan saat kyörättyä vuoden vaihteen jälkeen appivanhemmat ulos talosta, niin asia ON puitava vaimosi kanssa perin juurin.
      Koti on molempien koti ja sinulla on yhtä suuri oikeus sanoa sanottavasi. Jonkinlainen kompromissi olisi löydettävä.
      Mitähän jos ensi joulunpyhät viettäisitte jossain muualla kuin kotona. Näin tulisi eliminoitua appivanhemmat ainakin vähäksi aikaa.

      Ei voi kyllä muuta todeta, että melkoisen typerät appivanhemmat olet saanut, kun eivät tajua, että vierailuilla on rajansa. Niin kuin kaikella.

      • Kaki yötä maksimi

        Joidenkin mielestä ovat niin valloittavia ja ihania ihmisiä, että ovat tervetulleita milloin vain ja minne vain.
        Muistan erään tuttavani, jonka appiukko kuoli. Hautajaisissa leski valitsi perheen, jonka luokse lähti, eikä IKINÄ enää palannut kotiinsa asumaan, vaan muutti paikasta toiseen sukulaisiin. Hän ihmetteli miniälleen, kuinka tympeiksi sukulaiset ovat muuttuneet. Hän asui esim. Tukholmassa veljentyttären perheen kaksiossa kaksi kuukautta ja hoiti heidän vauvaansa ja teki ruuat, kun perhe oli työssä. Ja se ei sitten kelvannut, vaan tuli kamalia riitoja ja välit katkesivat. Kummaa sakkia, niin ystävällinen kun hän kuitenkin oli kaiken aikaa ollut!
        Ihme kyllä, miniän huusholliin hän ei pesiytynyt, mutta pariskunta olikin eroamassa jo siinä vaiheessa. Myöhemmin anoppi muutti eronneen pojan kotiin ja sai silloin hyvän esimerkin avioeron syistä. Ihmetteli ex-miniälleen, kuinka perhe oli oikein tullut toimeen, kun mies ei anna talousrahaa.
        Mutta kotiinsa ei koskaan palannut kuin käymään, vain siksi aikaa kunnes joku sukulainen pahaa aavistamatta otti hänet luokseen.

        Minun neuvoni on remontti, jonka seurauksena varavuoteet on hävitetty ja vierashuoneesta tehty työhuone tms. tarpeellinen kodin osa. Siskonpeti superlonpatjalla kovalla lattialla ei varmaankaan kauan ikäihmisiä viehätä, joten oma sänky alkaa pian houkuttaa appivanhempia kotiinsa takaisin.


      • Anonyymi

        Ei kai sentään elimentointia,voi hyvä en aika ! jätä edes henkitoreisiinsa kuitenkin...


    • lumumba

      Paljoin riippuu siitä miten sanoit vaimollesi miksi toivoisit noiden lähtevän. Jos sanoit vaat että "haluat" niin kyllä vainosi suuttuu. Yrittää selittä hänelle sinun tunteitasi. Että silloin kun ne kotonasi sinun aina mietittava mitä laitat päällesi, mitä sanot, miten syöt, ja niin pois päin. Että ne ovat kivoja ja sinä kunnioitat niitä mutta se on rankkaa muutaman viikon aikana käyttäytyä kuin hyvä poika ja haluaisit rentoutua lomalla kotonasi.
      Ja tämän kaiken selittämisen lisäksi mietti etukäteen miten voit auttaa vaimoasi selittämään hänen vanhemmilleen että niiden pitäisi lähtee, koska vaikka hän itse jo toivoisi samaa kuin sinä niin ehkä hän ei osa vaan niille esittää tämän oman toivomuksensa.

    • ukhhjklphgt

      Näitä naisia jotka eivät ole katkaisseet napanuoraansa, on huomattavasti paljon enemmän kun miehiä, jotka eivät ole katkaisseet pmaa napanuoraa äitiinsä.

    • eräs vaimo

      Niin ja varsinkin jos mies soittaa omalle äidilleen riidan jälkeen eikä edes kerro koko totuutta asioista niin silloin voidaan jo miettiä sitä että onkohan napanuori katkennut...

      • Rauha talossa

        Aikuisten ihmisten riidat ovat ihmeellinen asia. Eikö erimielisyyksiä voi hoitaa riitelemättä? Mistä ihmiset riitelevät? Millainen on kahden aikuisen välinen riita?
        Vedetäänkö riidoissa esiin vanhat kaunat tyyliin:.... "silloinkin sanoit, vaikka valehtelit, ja muut luulivat, syyttelet minua, vaikka itse teit... ikinä en olisi uskonut...!"

        Emmerdalessa Tv:ssä ihmiset huutavat raivoamalla kaikki asiansa, ihmettelen, millaista olisi elää riitelevässä perheessä..., ja että sitten jatketaan juttu vielä puhelimessa äidin kanssa...

        Eivätkö ihmiset nykyisin lainkaan aikuistu? Millaisia lapsia perheissä kasvaa?


      • väsynyt4
        Rauha talossa kirjoitti:

        Aikuisten ihmisten riidat ovat ihmeellinen asia. Eikö erimielisyyksiä voi hoitaa riitelemättä? Mistä ihmiset riitelevät? Millainen on kahden aikuisen välinen riita?
        Vedetäänkö riidoissa esiin vanhat kaunat tyyliin:.... "silloinkin sanoit, vaikka valehtelit, ja muut luulivat, syyttelet minua, vaikka itse teit... ikinä en olisi uskonut...!"

        Emmerdalessa Tv:ssä ihmiset huutavat raivoamalla kaikki asiansa, ihmettelen, millaista olisi elää riitelevässä perheessä..., ja että sitten jatketaan juttu vielä puhelimessa äidin kanssa...

        Eivätkö ihmiset nykyisin lainkaan aikuistu? Millaisia lapsia perheissä kasvaa?

        kysyit miksi ihmiset riitelevät?! jos sinulle sattuu narsistinen puoliso niin sitä saat ihmetellä kun syytöksiä tulee ja narsisti oikein haastaa riitaa..että saa taas toista haukkua :( että sillee täällä.. jos on sairaus, niin se on ja siinä voi tulla riita vaikka pienestä pölyhiukkasesta.


      • ukko.mehtäläinen.
        Rauha talossa kirjoitti:

        Aikuisten ihmisten riidat ovat ihmeellinen asia. Eikö erimielisyyksiä voi hoitaa riitelemättä? Mistä ihmiset riitelevät? Millainen on kahden aikuisen välinen riita?
        Vedetäänkö riidoissa esiin vanhat kaunat tyyliin:.... "silloinkin sanoit, vaikka valehtelit, ja muut luulivat, syyttelet minua, vaikka itse teit... ikinä en olisi uskonut...!"

        Emmerdalessa Tv:ssä ihmiset huutavat raivoamalla kaikki asiansa, ihmettelen, millaista olisi elää riitelevässä perheessä..., ja että sitten jatketaan juttu vielä puhelimessa äidin kanssa...

        Eivätkö ihmiset nykyisin lainkaan aikuistu? Millaisia lapsia perheissä kasvaa?

        "Aikuisten ihmisten riidat ovat ihmeellinen asia. Eikö erimielisyyksiä voi hoitaa riitelemättä? Mistä ihmiset riitelevät?"

        Niinhän sitä luulisi. Mutta miten hoidat jos toinen ei kuuntele mitään mitä sanot?


    • kaivataan raporttia

      No, joko anoppi ja appiukko on ulkoistettu? Kyllä tämä niin kiinnostava tilanne on, että aloittajan on syytä raportoida asiain tila loppumetreille saakka.
      Vai onkohan aloittaja ottanut repun pykälään ja lähtenyt luontoretkelle?

      • aloittaja1

        Sain olla viimeisen viikon kotona ainoastaan ydinperheen kanssa. Eli minä,poika ja vaimo. Teki kuulkaas pirun hyvää :) Nyt ollaan duunissa ja sama arki jatkuu.
        Kaamee sota siitä kyllä syttyi kun kerroin toiveeni. Anoppi varsinkin suuttui kun ei ymmärtänyt että ihminen haluaa myös omaa rauhaa.


    • petos on poikaa

      Aika paha. Ja ihan ymmärrän että alkaa ottaan päähän vaikka kuinka läheisiä oltaisi. Tässäkin tilanteessa auttaa valkoinen valhe. Kerrotte että lähdette matkalle sukuloimaan sinun puolellesi sukua/ tuttavaperheen luo, jollekin ketä eivät tunne tai muista, luulisi talon sillä tyhjentyvän.

      Ihan mitä vaan... Ja yritä saada se "vaimokulta" tajuamaan tämä omalta kannaltasi. Entä jos itse pyytäisit sukuasi teille kuukaudeksi -miltähän tuntuisi??

    • Kauheat kakaraiset

      No voi elämän kevät teitä joitakin. Minulla ei ole mitään ongelmaa tuollaisen kanssa, voin olla vaikka vuoden sekä omien vanhempieni, että appivanhempieni kanssa. Ja käymmekin molempien luona monta kertaa kuukaudessa viikonloppuja viettämässä, vaikka välimatkaa on tunnin-parin automatkan verran.

      Jos kerran vaimosi on eri mieltä, niin ei todellakaan kannata ruveta vieraita (eli lähisukua) pois ajamaan, tai voi olla kohta entinen liitto. Niin kuin hyvin usein onkin, ei voi kun hämmästellä kuinka joidenkin pitää väkisin etsiä "pari" itselleen, vaikka edes elämän perusasiat eivät ole kunnossa, kuten toisesta ja tämän perheestä välittäminen.

      Ei mitään sympatioita tuollaiselle. Keski-Euroopassa eri sukupolvet ASUVAT saman katon alla ja niin tässäkin maassa vielä muutama vuosikymmen sitten. Nykynuorista osa vaan nenäänsä nyrpistelee.

      Onneksi minulla on nainen, joka rakastaa anoppiaan ja appiukkoaan ja minä rakastan omiani. Ei tulisi muuten elämästä mitään.

      • näinkin

        Meitä on niin moneen junaan. Minulla on aikuinen tytär asunut pari kuukautta täällä, kun ei kannattanut vuokrata asuntoa siksi aikaa, ennen vakituisen asuinpaikan saamista.
        Poika, asunut ulkomailla, asui luonani pari kuukautta ennen kuin sai asunnon.
        Hyvin selvittiin ja kiitos myös ihanalle avomiehelle, joka kesti tilanteen mallikkaasti ja ilman sen kummempaa stressiä.


      • Anonyymi

        Itse samaa mieltä että on tärkeää pitää hyvät suhteet molempien vanhempiin. Sitten kun tullaan siihen että appivanhemmat viettävät puolet vuodesta teidän kotona alkaa hermo mennä ainakin itselläni. Minulle koti on rauhoittumis paikka jossa voin olla juuri niin kuin itse halua, mutta jos siellä jatkuvasti on appiukko asumassa ei se enää tunnu omalta kodilta enkä ainakaan itse osaa rentoutua.


      • Anonyymi

        Niin te siis käytte vieraisilla ,ettekä itse kärsi liiasta tunkeilusta. On aivan eri asia tunkeilla itse,kuin kärsiä tunkeilusta omaan kotiin.


    • Sydän syrjällään

      Mistä voisi johtua jatkuva appiukon ressaaminen?vaikka kuinka yrittää olla appiukon mieleksi ni mikään ei riitä,välissä sit puututaan jo koiran hoitoonkin liittyvissä asioissa.ennen tätä oli aikasempina vuosina sillointällöin mut nykyään miltein päivittäin,sitten kun sanon vastaa nii suuttuu vielä enempi.neuvot vähissä :/,kertokaapa te muut jos kokemusta vastaavanlaisesta :/

    • jotainrajaa

      No voi kamalaa mikä päänsärky.., meillähän ei yövy kukaan sukulainen sopimatta etukäteen ja en kyllä naisena ottaisi omaa äitiäkään kuin hätätilassa(vakava sairaus tms) saman katon alle moneksi yöksi.. anoppini ei onneksi käy ollenkaan enää kylässä kun mies ei pyydä.. Suuttuisin minäkin ja sanoisin jo etukäteen ettei tuollainen vetele. Toki varmaan löytyy niitä joille on ihan se ja sama keitä kotona nurkissa on.. mutta ellei toiselle osapuolelle sovi niin ei voi väkisin pakottaa. Itse sanoisin suoraan appiväelle, että mikä sopii ja mikä ei.

    • Niin se menee

      Miten olla mieleksi jos ei oo mieleksi.?

    • Anonyymi

      Pääsin nenäänsä asioihin työtävästä appiukosta sillä että aloin lähenellä häntä.
      Puristelin housun etumusta , ohimennen kun olivat meillä.Ukko pelkäsi eukkonsa näkevän tilanteen.. Ja kas nykyään he käyvät kerran vuodessa kylässä. Miehenikin on
      tyytyväinen kun isukki ei tunge kokoajan kylään...

    • Anonyymi

      Mutta miten kukaan vihtyy poissa kotoaan omasta rauhasta noin pitkään sukuaisissa edes? Mä en menisi, enkä tännekään ottaisi moneksi viikoksi ainkaan kysymättä ensin miehen mielipidettä. Joskus ollut nuorena vanhemmilla jokusen yön, pois lapsuuden kotoa muuttamisen jälkeen.

      • Anonyymi

        Niinpä kuka haluaa yleensä mennä semmoiseen paikkaan jossa odottaa joku vihamielinen ihminen,joka mielivaltaisesti määräilee kaikkia.
        Paljon hauskenpaa on kyläillä paikassa, jossa on kivat asukit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä kuka haluaa yleensä mennä semmoiseen paikkaan jossa odottaa joku vihamielinen ihminen,joka mielivaltaisesti määräilee kaikkia.
        Paljon hauskenpaa on kyläillä paikassa, jossa on kivat asukit.

        aivan, se paikka ei ole meillä, ei minun eikä miehen toivomuksesta. Kumpikaan ei haluta lähisukua kotiimme asumaan/olemaan ja on ihan varma että lähisuku ei tuppaa edes minnekään/toisilleenkaan


    • Anonyymi

      Sinähän se olet isäntä talossa vai ootko ? Oot niin vässykkä, ettet saa suutas auki ja käske niiden painua hiiteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe