EX-anoppi

Menneisyyden haamut

Mitä mieltä olette yhteyden pitämisestä ex-anoppiin tilanteessa, jossa entisestä suhteesta ei ole lapsia eikä muutakaan mikä sitoisi häneen ja tilanteessa jossa tämä yhteydenpito häiritsee nykyistä puolisoa eikä tämä siksi voi olla täysillä suhteessa mukana eikä onnellinen?

Mitä nykyisen puolison pitäisi ajatella kun;

Yhteydenpitäminen ja avunannon suuntaaminen ex-anoppiin tuntuu olevan tärkeämpää kuin nykyisiin appivanhempiin?

Yhteydenpito ja ex-anopin tapaaminen tapahtuvat nykyisen puolison selän takana?

Kun ex-anopin yhteydenoton jälkeen ex-vävykokelas on kiukkuinen nykyiselle puolisolleen vaikkei asiasta ole sanottu mitään?

18

2067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mek

      Miehelläsi on seksi suhde ex anopin kanssa ja ei osaa sitä lopettaa ja pelkää että jää kiinni jossain vaiheessa.

    • jadette

      Ex-anopista on tullut äitihahmo ex-vävykkeelle?

      Jotenkin en usko, ettet olisi sanonut mitään. Normaalisti sitä jotain kysyisi tai kommentoisi.

      • Menneisyyden haamut

        Olen siis alkuun kertonut mielipiteeni etten pidä yhteydenpidosta tähän ex anoppiin, sitä kuitenkaan täysin kieltämättä. Alkuun sainkin tietää milloin tämä otti yhteyttä, mutta nykyisin asia salataan minulta, tiedän vain esiintulevasta kiukusta miehen puolelta milloin yhteyttä on pidetty..


    • onko kauniskin ?

      Ukollasi taitaa olla tunteita entistä anoppiaan kohtaan. Siksi anoppi taitaa olla entinen anoppi. Mitä osaa sinä elät ukkosi elämässä? Onko entisellä anopilla mies esteenä tai hidasteena entisen anopin ja ukkosi suhteelle?

    • Voi jestas,

      Miehelläsi on oikeus pitää yhteyttä anoppiinsa (vaikka onkin ex) ilman sinun lupaasi. Ongelma on se, että sinä tunnut olevan sairaalloisen mustasukkainen. Sinun täytyy kasvaa aikuiseksi tai menetät vielä miehesi.

    • Menneisyyden haamut

      Keskustelun jalo taito.. Aloituksessa kysyttiin mielipidettä tähän asiaan, en avannut näiden kahden suhdetta toisiinsa sen enempään, koska tahdoin keskustelua ja mielipiteitä yhteyksien pitämisestä ex anoppiin, tilanteessa jossa ei ole lapsia tai muutakaan sitovaa. Sen sijaan, että sinä olisit kertonut asiallisesti, että sinun mielestäsi tämä yhteydenpito on ok, sinä päätät vain suoraan haukkua minut tietämättä asiasta sen enempää.

      Minun mielipiteeni on se, että menneisyys kuuluu menneisyyteen. En sano, että välit pitäisi kokonaan katkaista, mutta eivät ne saa tulevaisuuden tielläkään olla.

      • Kenelle?

        Ja kenelle viestisi oli tarkoitettu?


      • Voi jestas,

        Mikäli viestisi oli tarkoitettu minulle (vaikea tietää, kun et ole lainannut yhtään viestiä) niin mitähän haukkumista muka viestissäni oli? Totuus valitettavasti satuttaa, ja nyt on sinulla mahdollisuus tehdä jotain. Sairaalloinen mustasukkaisuus aiheuttaa ongelmia, ja olet nyt siihen törmännyt. Mies joutuu salaamaan yhteydenpidon ex-anoppiinsa sinun vuoksesi. Minä en ikinä antaisi toisen osapuolen sanella minulle ketä minä saan tapailla, ja ketä en.

        Sinulle tuntuu olevan iso mörkö tuo miehesi ex-anoppi. Silloin sinun olisi pitänyt valita mies, jolla ei ole menneisyyttä. Anoppi on miehesi ystävä, ja sinulla on vain kaksi vaihtoehtoa: hyväksyt sen, ja teillä on hyvä liitto tai sitten tuhoat liittosi tuolla mustasukkaisuudellasi. Tulevaisuutenne on nyt sinun käsissäsi.


      • outoa

        Miksi ei ex-anopin kanssa saisi olla ystävä? Ajattele se ihan normaali ystävyytenä niin asia ei varmaan haittaa niin paljoa.

        Et kai muitakaan ystävyyssuhteita päätä ja määrittele toisen puolesta?


    • Grow up

      Ex-anoppi ei ole tässä tapauksessa enää anoppi vaan ystävä. Ei nuo suhteet aina lopu eroon. Jos joidenkin ihmisten kanssa synkkaa, miksei heidän kanssaan saisi olla. Typerää mustasukkaisuutta.

      Ehkä helpottaisi jos et enää puhuttelisi naista puolison ex-anoppina vaan etunimellä.

    • ei mitään pahaa

      Tietysti ystäviin voi pitää yhteyttä, riipumatta onko heihin ex-sukulaissuhteita. Hän ei ole enää ex-anoppi, vaan ystävä muuten vaan, eihän erossa katkaista suhteita muihin kuin puolisoon.

      On ymmärrettävää jos yhteydenpito tapahtuu selkäsi takana, kun olet sitä paheksunut ja osoittanut mieltäsi. Älä vertaa yhteydenpitoa nykyisiin appivanhempiin, koska ex-anoppi ei ole mikään appivanhempi. Mies on sinulle kiukkuinen vaikka asiasta ei puhuta, koska hän huomaa sinun mustasukkaisen tunnetilasi kuitenkin käytöksestäsi. Toisaalta, miehesi ei tarvitse kertoa sinulle yhteydenpidoistaan muihin ihmisiin, ja jokaisella saa olla omia ystäviä joiden tapaamisesta ei ole selvitysvelvollisuutta puolisolle. Äläkä ajattele ex-anoppia enää miehen sukulaisena vaan etunimeltä.

    • Hmmm,

      Oletko sama, joka teit tuonne toiselle palstalla aloituksen tästä samasta asiasta, mutta eri otsikolla (Miehen exän äiti)?

      • Menneisyyden haamut

        "Mikäli viestisi oli tarkoitettu minulle (vaikea tietää, kun et ole lainannut yhtään viestiä) niin mitähän haukkumista muka viestissäni oli? Totuus valitettavasti satuttaa, ja nyt on sinulla mahdollisuus tehdä jotain. Sairaalloinen mustasukkaisuus aiheuttaa ongelmia, ja olet nyt siihen törmännyt"

        Sinulle oli viestini tarkoitettu, minä koen sen haukkumisena, jos suoraan syy on minussa ja vain minussa, eikä kenenkään muun teoissa ole tässä kuviossa parantamisen varaa. Jollei se haukkumista ole, niin vähintäänkin syyllistämistä. Alunperin kun tahdoin vain keskustelua ja mielipiteitä yhteydenpidosta.

        "Toisaalta, miehesi ei tarvitse kertoa sinulle yhteydenpidoistaan muihin ihmisiin, ja jokaisella saa olla omia ystäviä joiden tapaamisesta ei ole selvitysvelvollisuutta puolisolle. Äläkä ajattele ex-anoppia enää miehen sukulaisena vaan etunimeltä."

        Tästä ensimmäisestä lauseesta olen aivan samaa mieltä, mies tietää etten minäkään kaikkia kavereideni kanssa keskusteluja hänelle kerro jollei hän erikseen kysy, ja olen sanonut hänelle ettei hänenkään tarvitse minulle kaikkea raportoida. Tästä lauseesta huolimatta hän kertoo aina, ketä soitti tai lähetti viestin ja mitä asiaa tällä oli, paitsi tämän ex- anopin sekä exänsä kohdalla, joka taas sitten loukkaa minua kun muistakin voi kertoa, mutta nämä pitää salata. Ja jäisi vain salaamiseen, mutta se johtaa auttamattomasti kiukkuisuuteen ja pieneen mykkäkouluun miehen puolelta, vaikka koitan jatkaa normaalisti.

        "Äläkä ajattele ex-anoppia enää miehen sukulaisena vaan etunimeltä."

        Tästä itseasiassa oli puhetta miehen kanssa eräänä päivänä. Aikana jolloin hän vielä kertoi minulle ex-anopin yhteydenotot. Hän kysyi minulta asiallisesti, että häiritseekö minua kun he pitävät yhteyttä. En halua valehdella joten sanoin, että kyllä se häiritsee, mutten halua häneltä toisaalta hänen kavereitansakaan viedä. Samalla pyysin, että mies ei sanoisi että "ex-anoppi soitti" "ex-anoppi lähetti viestin" vaan, että hän käyttäisi tästä ihmisestä tämän etunimeä niin tiedän kyllä kenestä puhutaan, kun tuo ex-anoppi sanana vain saa pahan olon minulle hänen suustaan kuultuna. Mies suuttui tästä asiasta ja tämän keskustelun jälkeen aika pian nämä yhteydenottojen kertomiset loppuivatkin, hän ei suostunut siis luopumaan ex-anoppi nimityksestä.

        "Oletko sama, joka teit tuonne toiselle palstalla aloituksen tästä samasta asiasta, mutta eri otsikolla (Miehen exän äiti)? "

        Kyllä olen sama, huomasin sen tekstin kirjoitettuani, että tekstit menivät enemmän tämän aihealueen alle kuuluviksi, halusin täällä kuitenkin keskustelua yksinomaan mielipiteistä tällaista yhteydenpitoa ajatellen ilman, että nämä hyväksikäyttö ja hyötymisjutut painavat mukana. Nähtävästi kahta mielipidettä on olemassa ihan yleisesti melkopaljon samanverran, kuten ystäväpiirissäni kun olen heidän kanssaan asiasta keskustellut sekä tässä suhteessammekin molemmat mielipiteet löytyvät, minä olen koittanut tulla asiassa vastaan ja ajatella tätä naista yksinomaan hänen kaverinaan, mutta tämä ex-anoppi sanan käyttö estää tämän ajattelutapani. Ja jos jotakuta siis kiinnostaa koko tarina niin se löytyy avoliitto aihealueen alta.


      • Voi jestas,
        Menneisyyden haamut kirjoitti:

        "Mikäli viestisi oli tarkoitettu minulle (vaikea tietää, kun et ole lainannut yhtään viestiä) niin mitähän haukkumista muka viestissäni oli? Totuus valitettavasti satuttaa, ja nyt on sinulla mahdollisuus tehdä jotain. Sairaalloinen mustasukkaisuus aiheuttaa ongelmia, ja olet nyt siihen törmännyt"

        Sinulle oli viestini tarkoitettu, minä koen sen haukkumisena, jos suoraan syy on minussa ja vain minussa, eikä kenenkään muun teoissa ole tässä kuviossa parantamisen varaa. Jollei se haukkumista ole, niin vähintäänkin syyllistämistä. Alunperin kun tahdoin vain keskustelua ja mielipiteitä yhteydenpidosta.

        "Toisaalta, miehesi ei tarvitse kertoa sinulle yhteydenpidoistaan muihin ihmisiin, ja jokaisella saa olla omia ystäviä joiden tapaamisesta ei ole selvitysvelvollisuutta puolisolle. Äläkä ajattele ex-anoppia enää miehen sukulaisena vaan etunimeltä."

        Tästä ensimmäisestä lauseesta olen aivan samaa mieltä, mies tietää etten minäkään kaikkia kavereideni kanssa keskusteluja hänelle kerro jollei hän erikseen kysy, ja olen sanonut hänelle ettei hänenkään tarvitse minulle kaikkea raportoida. Tästä lauseesta huolimatta hän kertoo aina, ketä soitti tai lähetti viestin ja mitä asiaa tällä oli, paitsi tämän ex- anopin sekä exänsä kohdalla, joka taas sitten loukkaa minua kun muistakin voi kertoa, mutta nämä pitää salata. Ja jäisi vain salaamiseen, mutta se johtaa auttamattomasti kiukkuisuuteen ja pieneen mykkäkouluun miehen puolelta, vaikka koitan jatkaa normaalisti.

        "Äläkä ajattele ex-anoppia enää miehen sukulaisena vaan etunimeltä."

        Tästä itseasiassa oli puhetta miehen kanssa eräänä päivänä. Aikana jolloin hän vielä kertoi minulle ex-anopin yhteydenotot. Hän kysyi minulta asiallisesti, että häiritseekö minua kun he pitävät yhteyttä. En halua valehdella joten sanoin, että kyllä se häiritsee, mutten halua häneltä toisaalta hänen kavereitansakaan viedä. Samalla pyysin, että mies ei sanoisi että "ex-anoppi soitti" "ex-anoppi lähetti viestin" vaan, että hän käyttäisi tästä ihmisestä tämän etunimeä niin tiedän kyllä kenestä puhutaan, kun tuo ex-anoppi sanana vain saa pahan olon minulle hänen suustaan kuultuna. Mies suuttui tästä asiasta ja tämän keskustelun jälkeen aika pian nämä yhteydenottojen kertomiset loppuivatkin, hän ei suostunut siis luopumaan ex-anoppi nimityksestä.

        "Oletko sama, joka teit tuonne toiselle palstalla aloituksen tästä samasta asiasta, mutta eri otsikolla (Miehen exän äiti)? "

        Kyllä olen sama, huomasin sen tekstin kirjoitettuani, että tekstit menivät enemmän tämän aihealueen alle kuuluviksi, halusin täällä kuitenkin keskustelua yksinomaan mielipiteistä tällaista yhteydenpitoa ajatellen ilman, että nämä hyväksikäyttö ja hyötymisjutut painavat mukana. Nähtävästi kahta mielipidettä on olemassa ihan yleisesti melkopaljon samanverran, kuten ystäväpiirissäni kun olen heidän kanssaan asiasta keskustellut sekä tässä suhteessammekin molemmat mielipiteet löytyvät, minä olen koittanut tulla asiassa vastaan ja ajatella tätä naista yksinomaan hänen kaverinaan, mutta tämä ex-anoppi sanan käyttö estää tämän ajattelutapani. Ja jos jotakuta siis kiinnostaa koko tarina niin se löytyy avoliitto aihealueen alta.

        "Sinulle oli viestini tarkoitettu, minä koen sen haukkumisena, jos suoraan syy on minussa ja vain minussa, eikä kenenkään muun teoissa ole tässä kuviossa parantamisen varaa. Jollei se haukkumista ole, niin vähintäänkin syyllistämistä. Alunperin kun tahdoin vain keskustelua ja mielipiteitä yhteydenpidosta".

        Sinä sait keskustelua ja mielipiteitä - minulta. Ilmeisesti odotit sitten vain,että kaikki olisivat ylistäneet sinun mielipidettäsi oikeaksi, ja kun näin ei käynyt syytät minua haukkumisesta tai vähintäänkin syyllistämisestä. Toisin sanoen kieltäydyt näkemästä omaa osuuttasi tapahtumiin. Näin toimii sairaalloisen mustasukkainen ihminen.

        Valitettavasti asia on nyt vain näin: sinä yrität kontrolloida miestäsi ketä hän saa tavata, ja ketä ei. Tämä on sairaalloista mustasukkaisuutta, ja häiritsevää on se ettet sitä edes itse huomaa.

        Miehesi ei tarvitse pyyhkiä menneisyyttään pois vain, koska sinulla on vaikeuksia hyväksyä sitä. Sinulla on nyt mahdollisuus tehdä jotain itsellesi, mutta niin kauan kuin et pysty edes myöntämään, että sinä olet sairaalloisen mustasukkainen ihminen, et voi aloittaa parantumista. Sinun pitää kasvaa aikuiseksi.

        Toivon liittonne takia, että onnistut tuossa asiassa, elätte miehesi kanssa onnellisen ja hyvän elämän. Kaikki on nyt sinun käsissäsi.


    • samaa kokenut

      Et varmaan voi estää miestäsi pitämästä yhteyttä tähän henkilöön, joten ainoa mahdollisuus taitaa olla että et välitä. Jos kiellät, pahastut, vihjailet tai mökötät, siitä seuraa vain pahaa välillenne. Jos yrität salata kielteiset tunteesi, ne varmasti kuitenkin näkyvät jotenkin, ja ärsyttävät miestäsi.

      Paras olisi, että teet itsellesi selväksi että tilanne on vaan hyväksyttävä ja yritettävä ymmärtää parhain päin.. Mieti missä määrin ongelmaa aiheuttaa oma mielikuvituksesi, pelkosi ja turha mustasukkaisuus. Mieti, mikä se paha tunne on, jonka tilanne sinussa aiheuttaa, ja muista että tunteisiinsa voi myös itse vaikuttaa.

      Sen sijaan että käytät energiaa toiveeseen saada yhteydenpito loppumaan, suuntaa energiasi siihen, miten teillä olisi keskenänne niin mukavaa että k.o. yhteydenpidosta ei ole mitään vaaraa suhteellenne.

      Pääsin itse samantapaisesta tilanteesta, kun lakkasin välittämästä, sammutin mustasukkaiset ajatukset alkuunsa ja keskitin huomion suhteemme hoitamiseen onnelliseksi. Nyt mies on kokonaan luopunut "harrastuksestaan" ihan oma-alotteisesti kun jotkut muut asiat ovat alkaneet kiinnostaa enemmän.

      • aika hoitaa

        "Nyt mies on kokonaan luopunut "harrastuksestaan" ihan oma-alotteisesti kun jotkut muut asiat ovat alkaneet kiinnostaa enemmän. "

        Tilanteessa on kyse tietyllä tavalla samasta asiasta kuin entisen luokkakaverin kanssa, kouluajan ollaan paljon yhdessä ja sen jälkeenkin vielä paljon, vannotaan ikuista kaveruutta ( ei tietenkään anopin kanssa) , ollaan kiinnostuneita ystävän mielipiteistä jne.
        Jos elämä kuitenkin heittää pitkän matkan päähän ja elämään astuu muitakin ihmissuhteita, välit entiseen koulukaveriin haalistuu ja vähenee vähenemistään kunnes loppuu kokonaan.

        Mies on pitänyt anopistaan ja keskusteluista tämän kanssa, ehkä pitänyt häntä jollaintapaa jopa äidin korvikkeena. Ei sellaisesta ihmissuhteesta noinvain luovuta.... mutta aika tekee tehtävänsä.


    • Menneisyyden haamut

      Nimim. Samaa kokenut ja aika hoitaa..

      Samaa olen ajatellut ja koittanut parhaani mukaan vain hyväksyä tilanteen, välttänyt turhaa meidän kahden välejämme kiristävää draamaa ja niellyt hiljaa kiukkuni ja lopulta päässyt yli taas edellisistä yhteydenotoista tekemättä siitä sen suurempaa numeroa. Nykyiset yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat ja toiveet ovatkin haalistaneet jo mielestäni tätä ex anopin varjoa. Omalta osaltani olen päättänyt juurikin, etten voi elää omaa elämääni onnellisena hienoa tulevaisuutta odottaen jos pelkään ja vihaan mieheni menneisyyttä joka kulkee aina mukana, yritän vain muistaa että menneisyys se on minullakin..
      Uskon, että menneisyys jää yhä enemmän vain muistoihin, mitä enemmän yhteistä tulevaisuutta rakennamme..

    • joo2

      Joo. Paras ajatella että mennyt on mennyttä, jokaisella on menneisyytensä ja saa olla. Ei vähennä hänen rakkauttaan sinuun jos hän pitää k.o. henkilöstä, haluaa ehkä auttaa häntä tai jutella hänen kanssaan. Mies on kuitenkin tehnyt valintansa ja valinnut sinut. Ole iloinen siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe