Elämän ja suunnan muutos

34 v täyttävä

Onkohan täällä muita, jotka ovat miettineet/tekemässä eron jälkeen ja erinäisten syiden vuoksi hyppyä tuntemattomaan.

Olen loppukesästä ollut yksineläjä. Takana vaikea ero.
Haaveilin jo aiemmin vuorotteluvapaasta. Nyt eron myötä ajatus vapaasta elämästä lujittui. Toteutan nyt haaveeni ja luotan elämän kannattelevuuteen.

Jään helmikuussa vuorotteluvapaalle. Mietin tänä aikana asioita/päätöksiä....
Haaveilen pohjoiseen lähdöstä, kenties löydän uuden työpaikan sieltä tai opiskelemaan...
Eniten ajattelen nyt hiljaisuutta, karua ympäristöä ja kiireetöntä elämänrytmiä vaatimattomuuksineenkin.

Onkohan muita?

4

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyrstötähti

      Täällä 40v pohtii ihan samaa elämän ja suunnan muutosta.Erosimme mieheni kanssa toisen kerran.Meillä on kaksi lasta.Ensimmäisellä erotilanteessa oli tärkeitä että lapset ovat minulla.Nyt kun erosimme taas en oikein tiedä.Lapset ovat sen ikäisiä että pärjäisivät isänsä kanssa hyvin.Heillä on lämmin ja hyvä suhde.Tuntuu että erosimmekin sen tähden että minä vain olin porukassa liikaa.Rakastan lapsiani yli kaiken ja siksi haluaisin suoda heille sen oman elämän ilman jäkättävää ilmapiiriä.Mutta en vain tiedä miten sen toteuttaisin.Mutta vahva tunne minulla on että en vain kuulu tänne enää.

      • 34v täyttävä

        Kiitos sinulle (pyrstötähti), kun kirjoitit asiasta.

        Sinulla on lapset ja varmasti vaikuttaa päätöksiisi eri tavalla ja tuo lisää pohdittavaa.

        Mietin päätöstäni ajan kanssa. En hätäillyt. Toki epätietoisuus ennen päätöstä oli myös kuormittavaakin. Päätös tapahtui, kun aika oli tarpeeksi kypsä. Uskon jotenkin kohtaloonkin.

        Uskon ja toivon sinunkin asioiden ratkeavan.
        Välillä elämässä on haasteita, mutta luotetaan huomiseen ja omaan tuntemukseen. Sekin, että ilman rohkeutta ja suunnan muutosta elämä voi jatkua näin. Hyppy tuntemattomaan on pelottavaakin. Se voi olla myös arvokas hyppy parempaan elämänlaatuun ja kaikkeen hyvään.

        Rohkeutta ja voimia alkavaan vuoteen!


    • Et tule katumaan!

      Olen aikanani tehnyt tuon.
      17 vuotta sitten lähdin vuorotteluvapaalle vuodeksi, ja sille tielle jäin.
      Takana erittäin vaikea avioero. Halusin vain pois, irti kaikesta.
      Lähdin ensin pohjoiseen, tarkemmin sanottuna pohjoisimpaan Norjaan mihin pääsee. (En kuitenkaan Huipppuvuorille!)
      Otin siellä oman alani töitä, sijaisuuksia joita riitti tosi mukavasti. Aloin viihtyä. Ympäristö otti hyvin vastaan, tutustuin nopeasti ihmisiin. Vuosi alkoi lähetä loppuaan enkä enää halunnut palata. Otin lopputilin vanhasta työpaikastani, hain ja sain uuden vakituisen työpaikan uudella kotipaikkakunnallani.
      Siellä viihdyin 12 vuotta.
      Ja karua, kirjaimellisesti luonnonläheistä ja paljon säiden armoilla siellä eletään. Kesät on kuitenkin ihania! Talvella kahdenkuukauden kaamos jolloin auringosta ei näe vilaustakaan. Kun se sitten tammikuun puolessa välissä palaa, valo lisääntyy todella nopeasti ja kesällä on sitten kolme kuukautta keskiyön aurinko! Upea elämys.
      Tuon 12 vuoden jälkeen lähdin etelään opiskelemaan ja tänne jäin.Suomessa en enää juurikaan käy, kun ketään läheistä siellä ei ole. Tunnen kuuluvani tänne, ja tänne minut aikanaan haudataan.
      Ihan hyvä idea ottaa vuorotteluvapaa, siloin sinulla on jalka ovenraossa vielä, jos haluatkin palata! pidä vaan varasi, ehkä käy kuten minulle! :-D

      • 34 v täyttävä

        Lämmin kiitos viestistäsi!

        Ihana lukea kirjoitustasi! Voi miten hienosti elämäsi kääntyi.
        Voi että.....olen niin onnellinen puolestasi!

        Sain lisää rohkeutta ja toki hyvän mielen. Uskon ratkaisuni olevan oikea ja tuovan oikeita asioita elämääni.
        En varmasti kadu. On tartuttava mahdollisuuksiin ja elettävä elämää. Olla rohkea pelottavallakin hetkellä.

        Mukavaa alkanutta vuotta ja nautitaan elämästä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe