niin suostutko typen asiakkaaksi?
Jos jäät työttömäksi,
36
252
Vastaukset
Mikä on type? Työvoimatoimistoko? Jos, niin tietysti suostuisin.
- kantakysely
Työttömien palvelukeskus (Typ). Sinusta tehdään siellä mm. päihde- ja mielenterveysarvio ja jos jätät leikin sikseen, menetät työttömyyskorvauksesi. Lisäksi sinun ystäväpiirisi kartoitetaan, tietojasi vaihdellaan eri tahojen kesken, asumismuotosi kartoitetaan, vuokranantajasi nimet tiedustellaan ja ylipäätään kaikki yksityisasiasi kirjataan ylös. Menet töihin ilman palkkaa ja ilman työstä saatavia eläke-etuuksia. Luovut henkilötietosuojastasi. Työssäoloehtosi ei tokikaan kartu typpi-aikana.
- Ratikkakuski(kok)
siis tietäen , että kaisen alekaljalta jaen "pääsekään"töihin
Vaikka toop.setä olenkin, en sentään niin toistaitoinen kuopuakseni paaap betalar
life stylestäni - POKS?
Ratikkakuski(kok) kirjoitti:
siis tietäen , että kaisen alekaljalta jaen "pääsekään"töihin
Vaikka toop.setä olenkin, en sentään niin toistaitoinen kuopuakseni paaap betalar
life stylestänimontako päivää sun maksa kestää vielä tota dokaamista?
- kantakysey
Tavallaan ihminen asettuu vapaaehtoisesti syyntakeettoman asemaan sekä holhouksenalaiseksi. Mikään yksityisasiasi ei enää ole yksityisasiasi. Seksuaaliset tapasikin syynätään.
kantakysely kirjoitti:
Työttömien palvelukeskus (Typ). Sinusta tehdään siellä mm. päihde- ja mielenterveysarvio ja jos jätät leikin sikseen, menetät työttömyyskorvauksesi. Lisäksi sinun ystäväpiirisi kartoitetaan, tietojasi vaihdellaan eri tahojen kesken, asumismuotosi kartoitetaan, vuokranantajasi nimet tiedustellaan ja ylipäätään kaikki yksityisasiasi kirjataan ylös. Menet töihin ilman palkkaa ja ilman työstä saatavia eläke-etuuksia. Luovut henkilötietosuojastasi. Työssäoloehtosi ei tokikaan kartu typpi-aikana.
Joo, voi minusta tehdä päihde- ja mielenterveysarvion. Lisäksi voin esitellä kotini, vaimoni ja kaverinikin. Enkä pane pahaksi, vaikka katsoisivat tiliotettani, sairaskertomustani tai rikosrekisteriäni. Voivat myös vaihtaa tietoja keskenään, koska minulla ei ole mitään salattavaa.
Pitkäänköhän sitä pitää kotona lorvia, että moinen tehdään? Luulen kuitenkin, että työllistyisin nykyisellä koulutuksella ja kokemuksella vapaillekin työmarkkinoille melko pikaisesti. Etenkin kun voin vallan mainiosti lähteä täyttämään kaupan hyllyjä tai siivoamaan. On sitä ennenkin tehty työttömyyden estämiseksi.- ätmi-sinkku
kantakysely kirjoitti:
Työttömien palvelukeskus (Typ). Sinusta tehdään siellä mm. päihde- ja mielenterveysarvio ja jos jätät leikin sikseen, menetät työttömyyskorvauksesi. Lisäksi sinun ystäväpiirisi kartoitetaan, tietojasi vaihdellaan eri tahojen kesken, asumismuotosi kartoitetaan, vuokranantajasi nimet tiedustellaan ja ylipäätään kaikki yksityisasiasi kirjataan ylös. Menet töihin ilman palkkaa ja ilman työstä saatavia eläke-etuuksia. Luovut henkilötietosuojastasi. Työssäoloehtosi ei tokikaan kartu typpi-aikana.
En suostu ja kielsin myös tietojen vaihdon työkkärin ja typen välillä.
- kantakysely
Ratikkakuski kirjoitti:
Joo, voi minusta tehdä päihde- ja mielenterveysarvion. Lisäksi voin esitellä kotini, vaimoni ja kaverinikin. Enkä pane pahaksi, vaikka katsoisivat tiliotettani, sairaskertomustani tai rikosrekisteriäni. Voivat myös vaihtaa tietoja keskenään, koska minulla ei ole mitään salattavaa.
Pitkäänköhän sitä pitää kotona lorvia, että moinen tehdään? Luulen kuitenkin, että työllistyisin nykyisellä koulutuksella ja kokemuksella vapaillekin työmarkkinoille melko pikaisesti. Etenkin kun voin vallan mainiosti lähteä täyttämään kaupan hyllyjä tai siivoamaan. On sitä ennenkin tehty työttömyyden estämiseksi.Jos sinulla ei tosiaan ole mitään salattavaa, niin miksi kirjoitat nimimerkilläsi, joka on mahdollisimman harhaanjohtava ja ristiriidassa puheidesi kanssa?
- kantakysely
ätmi-sinkku kirjoitti:
En suostu ja kielsin myös tietojen vaihdon työkkärin ja typen välillä.
Tuo oli jo radikaali veto, sillä eikö typpi ole osa työkkäriä?
- ätmi-sinkku
kantakysely kirjoitti:
Tuo oli jo radikaali veto, sillä eikö typpi ole osa työkkäriä?
typpi eiole viranomaislaitos joten tietojenkieltäminen ei haittaa.
- Et ole ainoa
Ratikkakuski kirjoitti:
Joo, voi minusta tehdä päihde- ja mielenterveysarvion. Lisäksi voin esitellä kotini, vaimoni ja kaverinikin. Enkä pane pahaksi, vaikka katsoisivat tiliotettani, sairaskertomustani tai rikosrekisteriäni. Voivat myös vaihtaa tietoja keskenään, koska minulla ei ole mitään salattavaa.
Pitkäänköhän sitä pitää kotona lorvia, että moinen tehdään? Luulen kuitenkin, että työllistyisin nykyisellä koulutuksella ja kokemuksella vapaillekin työmarkkinoille melko pikaisesti. Etenkin kun voin vallan mainiosti lähteä täyttämään kaupan hyllyjä tai siivoamaan. On sitä ennenkin tehty työttömyyden estämiseksi."Etenkin kun voin vallan mainiosti lähteä täyttämään kaupan hyllyjä tai siivoamaan."
Niin voi moni muukin.
- Rentukka
Eikös se rekisteri ole vain pitkäaikaistyöttömille?
Tavallaan silloin leimaa itse itsensä jos näin on... tosin en ole varma asiasta.
Muistelen vaan lukeneeni jostain syksyn aikana ...
Jospa "Kantakysely" selvittäis...?
En välittäis taas hakata "blondin kalloa seinään", viime öinenkin vielä kirvelee....
Mut ei surra...omallekkin tyhmyydelle pitää osata nauraa,muiden mukana. =)))))- kantakysely
Ei ole ja sinne saa jopa itse hakeutua. Typpiin päästään eikä jouduta, virallinen tieto on se. Lait tiukkenevat työttömiä kohtaan koko ajan.
- Rentukka
Niin ilman palkkaa teet töitä, mut työttömyysturva korvaus tulee 8€/vrk joka päivältä kun käyt töissä. Niin mä asian tulkitsin silloin syksyllä kun sitä asiaa "tongin".
Yhdelle tuttavalle kun tarjottiin kyseinen palvelu ja sit koulunkäyntiavustajan työtä; työttömyys avustuksella 8 €/vrk. Sanoin hänelle et hän on erehtynyt! Ei ollut.
Kolmen kuun karenssi napsahti päälle, kun ei ottanut kyseistä pestiä.
Saatiin porukalla järjestettyä (puskaradio etsi työtä) hänelle työpaikka, ens elokuuhun asti ainakin. (äitiyslomasijaisuus)
Eikä kyseinen henkilö ole "laitapuolen kulkija" koskaan ollut, mut luultavasti oltiin leipomassa sellaista. - harmaatalouskuriin
Rentukka kirjoitti:
Niin ilman palkkaa teet töitä, mut työttömyysturva korvaus tulee 8€/vrk joka päivältä kun käyt töissä. Niin mä asian tulkitsin silloin syksyllä kun sitä asiaa "tongin".
Yhdelle tuttavalle kun tarjottiin kyseinen palvelu ja sit koulunkäyntiavustajan työtä; työttömyys avustuksella 8 €/vrk. Sanoin hänelle et hän on erehtynyt! Ei ollut.
Kolmen kuun karenssi napsahti päälle, kun ei ottanut kyseistä pestiä.
Saatiin porukalla järjestettyä (puskaradio etsi työtä) hänelle työpaikka, ens elokuuhun asti ainakin. (äitiyslomasijaisuus)
Eikä kyseinen henkilö ole "laitapuolen kulkija" koskaan ollut, mut luultavasti oltiin leipomassa sellaista.Juu näihin orjatöihin on nyky-yhteiskunnassa suostuttava tai karenssi napsahtaa heti. Halpaa työvoimaa riistoyrityksille ja samalla työtön on pois työttömyystilastoista.
- Rentukka
harmaatalouskuriin kirjoitti:
Juu näihin orjatöihin on nyky-yhteiskunnassa suostuttava tai karenssi napsahtaa heti. Halpaa työvoimaa riistoyrityksille ja samalla työtön on pois työttömyystilastoista.
Jep ja samaan aikaan liitot tappelee töissä olevien eduista (20€/kk: sama kuin esim. aski tupakkia joka viikko!), mut ne rannalle jääneet "työttömät", heitä ei puolusta kukaan. Osalta työttömistä peritään toki liiton jäsenmaksut silti, toisissa liitoissa niitä taas ei peritä.
harmaatalouskuriin kirjoitti:
Juu näihin orjatöihin on nyky-yhteiskunnassa suostuttava tai karenssi napsahtaa heti. Halpaa työvoimaa riistoyrityksille ja samalla työtön on pois työttömyystilastoista.
"Halpaa työvoimaa riistoyrityksille ja samalla työtön on pois työttömyystilastoista"
Juu, tämä oli yksi periaatteellinen syy, miksi halusin pois tuosta kuviosta.- kantakysely
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
"Halpaa työvoimaa riistoyrityksille ja samalla työtön on pois työttömyystilastoista"
Juu, tämä oli yksi periaatteellinen syy, miksi halusin pois tuosta kuviosta.Mitä tarkoitat, että halusit pois tuosta kuviosta? Olet itse ollut työttömien ohjaajana eli osa tuota byrokratiaa.
- yb korjaa
kantakysely kirjoitti:
Mitä tarkoitat, että halusit pois tuosta kuviosta? Olet itse ollut työttömien ohjaajana eli osa tuota byrokratiaa.
No en ole ollut koskaan työkkärin leivissä. Mun kursseilla on ollut sekä työttömiä, työssä olijoita ja opiskelijoita, kaikkia yhtäaikaa samalla kurssilla. Opettaminen on vain yksi homma muiden joukossa, ei mikään päätyö. En ole opettanut nyt muutamaan vuoteen, kun on ollut muuta. Ei voi opettaa, jos ei tee välillä sitä, mitä opettaa.
- kantakysely
yb korjaa kirjoitti:
No en ole ollut koskaan työkkärin leivissä. Mun kursseilla on ollut sekä työttömiä, työssä olijoita ja opiskelijoita, kaikkia yhtäaikaa samalla kurssilla. Opettaminen on vain yksi homma muiden joukossa, ei mikään päätyö. En ole opettanut nyt muutamaan vuoteen, kun on ollut muuta. Ei voi opettaa, jos ei tee välillä sitä, mitä opettaa.
Miksi olet korostanut olleesi työttömien ohjaaja / opettaja? Mikä kurssi on sellainen, että täytyy opettajalle kertoa työllisyysstatuksensa?
- sauna-y.b
kantakysely kirjoitti:
Miksi olet korostanut olleesi työttömien ohjaaja / opettaja? Mikä kurssi on sellainen, että täytyy opettajalle kertoa työllisyysstatuksensa?
Öh, en ole korostanut. Työttömyydestä on kokemusta niin henkilökohtaisesti, tuttujen, kavereiden kuin vaikka opiskelijoiden kautta. Yritetään räätälöidä kullekin sopiva koulutuspaketti. Täytyyhän sitä tietää, onko kyseessä uuden ammatin oppiminen, uuden alueen oppiminen, täydennyskoulutus, taidon käyttäminen omassa nykytyössä tai jotain muuta. Mielellään opiskelija sen statuksen kertoo, että saa vastinetta rahoilleen. Jos on päässyt siis niin pitkälle, että on jo pääsykoevaiheessa, sinne on aika tiukka karsinta. Vain tarpeeksi motivoituneet pääsee, ei ole ainakaan pakko-opiskelua :)
Nyt uuden vuoden saunaan ;) Raketeista lensi jo puolet..
En suostu enää työvoimatoimistoasiakkaaksi ylipäätään, vaikka olisinkin välillä työtön. Tosta typestä en ole kuullut.
Mutta siis yksi lieka taas vähemmän, kun ei ole pankkiakaan kahleena (ei enää velkoja). En siis työttömyysjaksojen aikana enää nostele työttömyyskorvausta, vaan pärjäilen pienillä muilla omilla tuloilla. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot:)
Ei kiinnosta selvitellä omia tilkkutäkkimäisiä työkuvioita kellekään. Enkä ole koskaan työvoimatoimiston kautta oman alan töitä saanut (n. 1%:n mahdollisuus) Mielummin pienemmät tulot, kuin orjuus johonkin instituutioon. I´m free :)- Härr Yberg
Ai sää tyätön vai´, eukkoseni?
Mennyh ottamaa kanalast kakat taltte ja pese mun kalsongit - Rentukka
Härr Yberg kirjoitti:
Ai sää tyätön vai´, eukkoseni?
Mennyh ottamaa kanalast kakat taltte ja pese mun kalsongitEipä toi toinen blodi ihan niinkään sanonut! Tekee töitä satunnaisesti käsittääkseni. En tiedä mitä, mut ensmäisenä tulee mieleen pienyrittjä! Kampaaja/parturi hierooja, maalari, taiteilija, verhoilija/entisöijä :onhan näitä ammatteja joissa tehdään töitä kun on ja muuten eletään siivosti ja yleensä maaseudulla tai kaupungin laitamailla. Mulla noita ihmisiä tuttavissa, se on yks hyvä tapa elää.
Maksavat kyllä veroa pienistä tuloistaan. Menotkaan ei ole suuret, kun elintavat on suhtaudetut tuloihin. Eivätkä tosiaan ole kenenkään elättejä. Usein moni taitureita ja kekselijäitä. Nostan hattua! (en kyllä omista sellaista,viel ainakaan) - kaxkerran plondi tyo
Rentukka kirjoitti:
Eipä toi toinen blodi ihan niinkään sanonut! Tekee töitä satunnaisesti käsittääkseni. En tiedä mitä, mut ensmäisenä tulee mieleen pienyrittjä! Kampaaja/parturi hierooja, maalari, taiteilija, verhoilija/entisöijä :onhan näitä ammatteja joissa tehdään töitä kun on ja muuten eletään siivosti ja yleensä maaseudulla tai kaupungin laitamailla. Mulla noita ihmisiä tuttavissa, se on yks hyvä tapa elää.
Maksavat kyllä veroa pienistä tuloistaan. Menotkaan ei ole suuret, kun elintavat on suhtaudetut tuloihin. Eivätkä tosiaan ole kenenkään elättejä. Usein moni taitureita ja kekselijäitä. Nostan hattua! (en kyllä omista sellaista,viel ainakaan)Kato setsuuri!
Siin on santta ja siin sonntaa
mut mää syän sensenttäs
Vihreiden Anni Sinnemäen mielestä yritykset, jotka jatkuvasti käyttävät ilmaisia työntekijöitä rikkovat lakia. Mikäli itse joutuisin typeen, tekisin jokaisesta harjoituspaikasta tutkintopyynnön. Ainakin työllistäisin virkamiehiä.
Lisäksi alkaisin pitämään tarkkaa blogia."Typen virkaija se ja se passitti minut siihen ja siilhen firmaan. Heti ensimmäisenä päivänä sain etsiä tulevaa esimiestäni sitä ja sitä, koska hän ei saapunut edeltä sopimaamme paikkaan. Ensimmäiset kolme tuntia meni siinä, kun tuleva esimieheni opasti muita typeläisiä. Sen pienen hetken ehdin jo olettaa minusta tulevan muiden esimies, jotta nykyinen pääsisi helpommalla.
Riemuitsin liian aikaisin, pääasiallinen tehtäväni tuli olemaan työmaa-rakennuksen ulkopuoleisten kävelytieosuuksien hiekotus.
Iltapäivällä sain moitteita siitä, että olin käyttänyt liikaa hiekkaa. Jalankulkijoiden mielestä jalankulkuväylät oli ensimmäistä kertaa hiekoitettu kunnolla."- kantakysely
Anni Sinnemäki on itse lakeja ollut säätämässä, joten tekisi tutkintapyynnön poliisille eikä vain mielistelisi yleisöä kaksinaamaisesti.
kantakysely kirjoitti:
Anni Sinnemäki on itse lakeja ollut säätämässä, joten tekisi tutkintapyynnön poliisille eikä vain mielistelisi yleisöä kaksinaamaisesti.
Työministerinä ei mitään saanut aikaan, eikä nykyinenkään
On tedennäköisempää, että syttyy kolmas maailmansota kuin, että minä joutuisin tuollaista tosissani miettiä.
- kantakysely
Jos firmasi menee konkkaan, niin typistä itsesi löydät.
Velaton firma vakiintuneella asiakaskunnalla konkkaan?
- kantakysely
Niinhän ne Tavivaaran alihankkijatkin olivat. :(
No ei tuokaan ole oikein vertailukelpoista. Ei mulla ole kaikki yhden kortin varassa.
Tarkennan ensimmäistä kommenttiani: On todennäköisempää, että syttyy kolmas maailmansota kuin se, että minä joutuisin työttömäksi.- Ei kok-fasisteille:.
.
"Ei koskaan kok-fasistien armoille"
http://www.soundjay.com/mechanical/machine-gun-01.wav
har!
. - määmy
En menis. Menisin puolisoni tai äidin firmaan. Hätätapaukses ostaisin tai perustaisin firman.
Pitäis mulle tulla juhlamoka (en oo Paulikil duunis), et potkut tulis. Duunipleisi o vakaal pohjal
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181057- 130940
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten297755Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504