Keraaminen hammaskruunu

pop

Mulla lohkesi juurihoidettu poskihammas muutama kuukausi sitten. Se oli aikasemminkin lohjennut, joten hammaslääkärin suosituksesta siihen tehtiin keraaminen kruunu. Osaako kukaan sanoa onko normaalia että koko ajan nyt tunnen sen hampaan olemassaolon? Sitä ei särje, mutta eron muihin hampaisiin kuitenkin tunnen. Kruunu ei heti ensimmäisellä yrittämällä ollut sopiva, vaan omaa hammasta piti hioa lisää että kruunu yleensäkin saatiin paikalleen. Onko ihan tavallista että hammas jää tuntumaan oudolle, vähän sellainen puristava tunne hampaassa? Tämän kanssa kyllä pystyy elämään, jos vaan saan kuulla että se on normaalia :) Pelkään vaan että siellä on joku menny pieleen ja oma hammas mätänee kruunun alle.

4

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Melda62

Mulla oli tuo sama tunne, mutta se hävisi lopulta itsestään. Varmaan suun ja hampaiden kestää mukautua, kun siellä muuttuu asiat. Se puristava tunne oli just sellaista, että ei kipua, mutta koko ajan tunsi sen hampaan. Mulla ei enää ole sitä.

• Kruunusuu

Minulle tehtiin kruunu viime keväänä, metallokeraaminen, ja takimmainen alahammas. Ienraja oli arka noin viikon verran, mutta mitään muita tuntemuksia ei ole ollut.

• jokin_outos

Käy näyttämässä hammasta jollain toisella hammaslääkärillä- sellaisella joka ei tunne voimakasta kollegiaalisuutta. Helpommin sanottu kuin tehty....

• hdtrudu

Paljonko kruunu maksaa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe