Avoin suhde ei toimi.

Että semmosta

16

2675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avoin poly

      Luin jutun. Heli Vaaranen on Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja ja erityistason psykoterapeutti. Onnellisilla ihmisillä hyvin toimivissa suhteissa ei liene tarvetta ottaa yhteyttä parisuhdekeskukseen... Tämä saattaisi selittää, miksi Vaaranen ei ole nähnyt onnistuneita avoimia suhteita.

      Oman kokemukseni mukaan onnelliset avoimet suhteet ovat mahdollisia, mutta erittäin harvinaisia. Avoin suhde vaatii itsenäistä ajattelua, ihmissuhdetaitoja ja itsenäisyyttä paljon enemmän kuin perinteinen parisuhde. Uskallan väittää, että useimpien kohdalla avoin suhde ei toimi, mutta sitten on niitä, joille avoin suhde sopii kuin nenä päähän.

    • Hölmö kansa ruikuttaa

      Papeilla on ruustiinansa ja koko srk.Heillä ei ole mitään mustasukkaisuutta kimpussaan aina he löytävät oikean sanan teoilleen aina 3-4 polveen saakka,Halleluija.

    • Sakarja

      Avoin suhde ei toimi, eikä se ole tarkoitettukaan toimimaan.
      Mies ja nainen on luotu elämään yhdessä avioliitossa, jossa kumpikin osapuoli on uskollinen toisilleen elämänsä loppuun saakka.

      Jos joku väittää ns. avoimen suhteen toimivan, niin se toimii vain väärällä tavalla ja vahingoittaa avioliittoa ja on loukkaus aviopuolisoa kohtaan ja siten tuomittava teko.
      Kaikki avoimet suhteet ovat siten väärin, eikä niitä tule harrastaa, eikä puolustella millään tavalla.

      • karhu3

        Missä niin määritellään? Kyllä aikuisrt ihmiset voi jokainen määritellä itselleen sellaiset suhteet mitkä haluaa jos se on molemmille ok. Itse olen elänyt avoimessa suhteessa nyt joitakin vuosia ja tää on meille molemmille hyvä.


    • kuudes käsky

      Avoimessa suhteessa seksi on haureutta,muuten voisi toimia.

    • LastenhankintAn

      Mitäpä sitä ehjää korjaamaan, tai onneaan kehumaan. Sama se on kaikilla yks silmäsillä, näkee mitä haluaa.

    • Avoin suhde on tässä yhteiskunnassa tabu niin kuin on suurin osa muistakin asioista.

      Minulla on ns. avoin suhde eikä asiasta ole koskaan tullut riitaa, erimielisyyksiä, sukupuolitauteja tai muuta. Se riippuu vain ja ainoastaan suhteesta jossa tätä alalajia harrastetaan. Kaikki eivät sitä siedä ollenkaan ja osa taas tahtoo vimmatusti.

      Olen harrastanut aivan avoimesti mieheni edessä kanssakäymistä toisen henkilön kanssa. Aiemmin olen mieheltäni tosin luvan tähän pyytänyt. Luvan pyytäminen ei ollut vaikeaa, mutta seksin harrastaminen toisen kanssa oli hieman haastavampaa.

      Mieluisaa se oli meille kaikille ja todennäköisesti uusimme tämän jonkunlaisella kokoonpanolla joskus, mutta mikään must tai totaalinen yök se ei ollut kenellekään.

      • tabuja tabuja

        Sanohan rubybellybutton miten kävisi, jos kysyttäisiin sun miehes mielipidettä nimenomaan teidän avoimesta suhteesta, ilman sun läsnäoloa ja niin ettet koskaan sitä vastausta kuulisikaan. Miten luulisit hänen vastaavan?

        Tämäntyyppisiä selvityksiä ko. aiheesta on jonkinverran tehty, ja ne voisi olla aika opettavaista, joskin tylyä luettavaa, nimenomaan sille suhteen vapaudesta hehkuttavalle osapuolelle.


      • 6+9
        tabuja tabuja kirjoitti:

        Sanohan rubybellybutton miten kävisi, jos kysyttäisiin sun miehes mielipidettä nimenomaan teidän avoimesta suhteesta, ilman sun läsnäoloa ja niin ettet koskaan sitä vastausta kuulisikaan. Miten luulisit hänen vastaavan?

        Tämäntyyppisiä selvityksiä ko. aiheesta on jonkinverran tehty, ja ne voisi olla aika opettavaista, joskin tylyä luettavaa, nimenomaan sille suhteen vapaudesta hehkuttavalle osapuolelle.

        Meillä on niin kuin eilisessä siskonpedissä. Mies hehkuttaa vapaata suhdetta ja lentää kukasta kukkaan ja mä olen kotona se osapuoli jota ei kiinnosta moinen. Voin sanoa että helvetin pahalta tuntuu kun ne muut naiset saa suudelmat. Mehän ei koskaan suudella. Hyvä jos kerran vuodessa joku yritelmä. Saa ne oot kaunis tekstiviestit kun mä kotona kuulen olevani ruma ja ne saa mun mieheni syttymään mutta minä en. En tietenkään sano tätä miehelle enkä ikinä myönnä.


      • ihmeentyhmä
        6+9 kirjoitti:

        Meillä on niin kuin eilisessä siskonpedissä. Mies hehkuttaa vapaata suhdetta ja lentää kukasta kukkaan ja mä olen kotona se osapuoli jota ei kiinnosta moinen. Voin sanoa että helvetin pahalta tuntuu kun ne muut naiset saa suudelmat. Mehän ei koskaan suudella. Hyvä jos kerran vuodessa joku yritelmä. Saa ne oot kaunis tekstiviestit kun mä kotona kuulen olevani ruma ja ne saa mun mieheni syttymään mutta minä en. En tietenkään sano tätä miehelle enkä ikinä myönnä.

        Rahastako olet hänelle ylenkatsottava kalsarinpesu- ja tiskausautomaatti??
        Lopulta menetät paitsi miehesi myös kaiken luottamuksen miessukukuntaan, jos et jämäköidy siinä mitä Sinä haluat ja mitä et siedä. Tarviiko kaikkeen sanoa "kyllä rakas" vaikka sisällä voit pahoin??


    • Kyllä se voi toimia

      Mielestäni avoin suhde voi toimia yhtä hyvin kuin perinteinen suljettu suhde. Miksi kaikkien tulisi elää samalla tavalla? Kaikki ihmiset ovat erilaisia, joten miksei suhteetkin voisi olla erilaisia? Avoin suhde voi toimia mielestäni sellaisessa suhteessa, jossa molemmat osapuolet haluavat olla avoimessa suhteessa ja jossa molemmat ovat samaa mieltä siitä, mitä avoin suhde heidän suhteessaan tarkoittaa. Suhde on kuitenkin kahden ihmisen keskinäinen asia, mikseivät he voisi yhdessä päättää, mikä ratkaisu heille toimii parhaiten?

      Olemme mieheni kanssa seurustelleet nyt melkein 6 vuotta, josta olemme olleet avoimessa suhteessa viimeiset 3 vuotta. Avoin suhde on meillä toiminut hyvin ja se on se, joka juuri meillä toimii. Puhumme asioista erittäin avoimesti kaikesta. Jos toinen haluaa tietää jotain suhteen ulkopuolisista seksikokemuksista, niin toinen niistä myös kertoo. Myös ystävämme tietävät, että olemme mieheni kanssa avoimessa suhteessa, ja he ovat suhtautuneet asiaan hyvin positiivisesti.

      Itse en suosittele kenellekään avoimeen suhteeseen ryhtymistä, jos suhde on huonossa jamassa. En myöskään suosittele, että avoimeen suhteeseen ryhdyttäisiin aivan suhteen alussa. Mieheni kanssa seurustelimme melkein kolme vuotta (joista reilu 2 vuotta olimme asuneet yhdessä) suljetussa suhteessa ennen suhteen avaamista. Kun avasimme suhteemme, meille oli jo muodostunut vahva ja vankka suhde, jossa toiseen luotetaan ja jossa asioista pystytään keskustella avoimesti. Kun toiseen luottaa ja asioista keskustellaan, ei mustasukkaisuus ota valtaa yhtä helposti. Toki tervettä mustaisuutta on myös meidän suhteessamme - onhan normaalia olla joskus mustasukkainen, kun toista rakastaa. Kun kokee, että suhteessa menee hyvin ja että molemmat ovat onnellisia, ei synny niin suurta pelkoa siitä, että kumppanin menettää jollekulle toiselle.

      Totuus on se, että hyvin monet pettävät suhteissa, etenkin kun ollaan seurusteltu jo useampi vuosi. Jossain vaiheessa ruoho siellä aidan toisella puolella alkaa näyttääkin vihreämmältä. Avointa suhdetta voi kuvailla niin, että siinä aidassa on portti, josta voi kulkea vapaasti maistamaan sitä ulkopuolista ruohoa. Useinhan sitä toteaakin, ettei se ruoho maistukaan niin hyvältä kuin oma ruoho. Suljetussa suhteessa ongelmana tällöin kuitenkin on, että vahinko on jo tehty - toista on satutettu ja luottamus menetetty. Meillä avoin suhde on tuonut meidät lähemmäs, kun olemme huomanneet ulkopuolisten seksikokeilujen seurauksena, että tuo kumppaninihan on oikea kultakimpale.

      • as.project down

        On " oikea " mut kuinka kauan ;) muista et tunteet voi viedä. Ja aitoa uuttakaan rakastumisen tunnetta on paha kuolettaa. Ukkos viel saa kunno tiukkaa pimperoo ja ähkii kaunii sinisilmäsen d kuppi blondin kaa ja jäät kakkoseksi. Kokemusta oli. Eikä ollu helppoo. 4 wee kesti toi avoin suhde ja 3 seurustelu. Luottamusta kyl oli mut ne tunteet ;) tsähh


      • onnettomat ihmiset

        Voi raukka sinuakin,Rakkaudesta ei teillä ole kysymys vaan kyllästymisestä toisiinne.Ette vaan tajua erota tai olette läheisriippuvaisia.Hankkikaa oma elämä sillä se on liian lyhyt tuhlattavaksi moiseen.Turha sinun on selitellä ja fiksua esittää tällä palstalla.Textisi jo osoittaa typeryytesi ja reppanuutesi.


    • 8+20

      No on tuossa aika pahasti puurot ja vellit sekaisin? Artikkelissahan on kyse pettämisestä ja sen anteeksiannosta.

      Lainaan: "avoimella suhteella tarkoitetaan tässä parisuhdetta jossa on täysin sallittua käydä vieraissa".

      Tuo nyt vain ei mitenkään kuvaa yhtäkään avointa suhdetta jonka tunnen. Niissä kommunikoidaan vatkaamiseen asti että mitä tahansa nyt ollaankaan tekemässä ei sitten varmasti loukkaa toista, ja jos loukkaa, tai on epävarmuutta, niin annetaan olla. Suhde jossa yksi osapuoli saa tehdä mitä tahansa yhtään katsomatta miltä toisesta tuntuu on hyväksikäyttöä, ja jos kumpaakaan osapuolta ei kiinnosta miltä toisesta tuntuu niin, mikä suhde?

    • voi raukkoja

      Kuulkaas se on paskapuhetta,että avoin suhde toimii.Aivan sama ku eroatte,Miksi riekutte toisissanne jos joku muu kiinnostaa.Olettaisin sen olevan vain läheisriippuvaisuutta ja että jos se "avoimmen suhteen vieras antaa hatkat"niin voin palata avoimeni suhteen kumppanin luo.Lopettakaa leikkiminen ja eläkää vaikka yksin ja odotelkaa sitä oikeaa rakkautta tai olkaa avoimia aina eriksenne.Naurettavaa..

    • aviomies

      Miksi avoin suhde ei voisi toimia? Ihmiset eivät vain luota toisiinsa. Sekä minulla ja vaimollani on lupa tehdä mitä vaan. Mutta silti rakastamme palavasti toisiamme. Ainoa sääntö on että parisuhteen ulkopuolisille suhteille uhrattu aika ei saa olla pois meidän yhteisestä ajasta. Ja seksiä riittää ja se on hyvää. Mutta silloin kun toinen on vaikka pidempään pois ja tai on vaan niitä hetkiä että vituttaa joku asia niin miksi toisen pitäisi kärsiä siitä. Tämä on kovaa peliä mutta se myös antaa paljon, vaatii vain 100 prosenttista mielenhallintaa jotta homma ei karkaa käsistä. Ja kun kirkkaimpana pitää mielessä sen että ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella niin miksi sitä koko parisuhdetta romuttaa sen takia että pääsisi kokeilemaan samaa asiaa toisen kanssa.

      Annan hyvän esimerkin. Omistan auton ja vaikka kävisin joku kaunis päivä koeajamassa jonkun autokaupan kaikki myynnissä olevat autot ja nauttisin ajokokemuksista niin silti on aina eri asia palata oman auton rattiin ilman aikomustakaan ostaa yhtään niin koeajetuista autoista. Kokeilkaa ihmeessä edes jotain vapautta suhteessa omaan kumppaniinne. Oma parisuhteeni oli kaatua monista syistä eikä vähinpänä kiusaukset joita pitkässä suhteessa tulee väkisin, sitä ei kukaan voi kiistää. Mutta sitten kun sovittiin että kiusauksille saa antaa periksi niin homma toimii nykyään loistavasti. Antakaa toisellenne vapaus niin se vapauden tuoma onni kasvaa moninkertaiseksi ja hyödyttää kaikkia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      690
      5294
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      157
      3337
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2583
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      101
      1409
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe