Musiikkikriitikkokysely (noin 23 kirjainta)

Katselen tässä suosikkiartistini jo vähän vanhaa konserttitallennetta Yle 2:lta.

Asiasta tuli mieleeni, että mitä virkaa on musiikkikriitikolla?

Ymmärrän tieteen tai vaikkapa politiikan kritiikin. Mutta kuka on se jumala, joka kertoo, mikä biisi kuulostaa tai taulu näyttää hyvältä? Tai miten hyvin se on sävelletty tai toistettu? Entisenä pianistina ymmärrän että soittotaitoa voidaan jotenkin mitata, mutta silti.

Millä sitä mielestänne mitataan? Minusta suosiolla, mutta se on kuulemma joidenkin mielestä väärä mittari...

91

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kritiikki on ennen kaikkea journalistinen tapa tuoda esiin esittelemisen arvoiseksi katsottu juttu. Tai joka muuten herättää yleistä mielenkiintoa, niin että esim. lehti siihen haluaa tarttua. Käytännössä on mahdotonta tehdä kritiikkiä muuten kuin yhden ihmisen kokemuksena, joten ne sitten ovat sen mukaisia.

      Hyvyyden ja huonouden mittaaminen jää kokonaan subjektiivisen kokemuksen varaan, kun ei ole mitään arviointitaulukkoa mihin eri osatekijöitä tällätä ja niistä laskea joku yleisarvosana. Teknistä osaamista voidaan arvioida, mutta harvallapa kriitikolla siihen riittää kykyä. Ja teknisesti täydellinen biisi voi olla kuolettavan tylsä musiikillisesti. Joten mittaamatta lopulta jää ja kuluttajat massana päättää mikä on -suosittua-

    • runontaja off

      Musiikkikriitikon pääasiallinen tehtävä on ärsyttää herkkähipiäisiä artistia, muusikkoa tms. kuten Cheekkiä, joka antoi tiedoitustilaisuuteensa porttikiellon hänen musiikkiaan kritisoineelle toimittajalle. Eräässä haastattelussa kyseinen toimittaja ei omien sanojen mukaan olisi kritisoinut Cheekin stadionkeikkaa josta tuli kaksi keikkaa. Koska olisi mennyt tiedoitustilanteeseen toimittajana, joka ottaa tiedoitteen vastaan.

      • Tuokin osoittaa ettei Cheekissä ole kyse musiikista, vaan loistavasti tuotteistetusta bisnesideasta, johon ei säröjä haluta. Sääli musiikkia.


      • runontaja off
        bravo.bravi kirjoitti:

        Tuokin osoittaa ettei Cheekissä ole kyse musiikista, vaan loistavasti tuotteistetusta bisnesideasta, johon ei säröjä haluta. Sääli musiikkia.

        Kun kuluu parikymmentä vuotta, moni ihmettelee miksi on ostanut Cheekin levyjä. Muutama hyvä kappale hänellä kuitenkin on.

        Ja stadionin keikalle moni fani on ostanut lipun kummallekkin päivälle, joten materiaalia pitää olla niin paljon, että tulee kaksi erilaista keikkaa.

        Menneisyydessä oli outoja, Olavi Virta oli aikanaan kovin suosittu tangolaulaja. Kun sitten joku aviisi kirjoittanut vai oliko joku tanssipaikalla käynyt huutanut. Kävi kuitenkin niinb, että Olavi Virta sai lisänimen "Laulava lihapulla" ja suosio alkoi hiipumaan.


      • runontaja off kirjoitti:

        Kun kuluu parikymmentä vuotta, moni ihmettelee miksi on ostanut Cheekin levyjä. Muutama hyvä kappale hänellä kuitenkin on.

        Ja stadionin keikalle moni fani on ostanut lipun kummallekkin päivälle, joten materiaalia pitää olla niin paljon, että tulee kaksi erilaista keikkaa.

        Menneisyydessä oli outoja, Olavi Virta oli aikanaan kovin suosittu tangolaulaja. Kun sitten joku aviisi kirjoittanut vai oliko joku tanssipaikalla käynyt huutanut. Kävi kuitenkin niinb, että Olavi Virta sai lisänimen "Laulava lihapulla" ja suosio alkoi hiipumaan.

        Kas kas, ei ainakaan ole pihi
        http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288638460826.html


      • runontaja kirjoitti:

        Kas kas, ei ainakaan ole pihi
        http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288638460826.html

        Heh, firmansa kautta. En ole nyt niin hyvin perillä niistä kirjanpidollisista asioista, mutta onko mahdollisesti vähennyskelpoista...? Ja kyllä tällä kikalla niitä paskoja levyjä myydään vielä jonkun verran, joten kyllä saa varmaan omansa pois...

        Joojoo... Olen taas kerran kateellinen ja kaikkea...


      • runontaja kirjoitti:

        Kas kas, ei ainakaan ole pihi
        http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288638460826.html

        Kertokaa nyt tyhmälle, miten joku HUSin projekti poikii jotain lahjoituksia yksityisiltä kansalaisilta? Siis kun HUS on ryssinyt hommansd avuosien ajan, niin ihmiset alkavat lahjoittaa hyvää hyvyyttään rahaa sille? Entäs kun täällä Turussa tarvitaan uusi sairaala, jonka kustannusarvio on tällä hetkellä n. 140 miljoonaa euroa- kuka lähtee keräämään rahaa VSSHP:n puolesta ja mistä löytyy niin tyhmä poliitikko, joka alkaa politikoimaan asialla (niinku Soini?) kuvitelleen piikettelevänsä hallitusta? Tämähän menee nyt aivan naurettavaksi tämä touhu, kun kuvitellaan, että jollain keräysvaroilla voitaisiin sairaanhoitopiirien paskominen korjata, hä?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Heh, firmansa kautta. En ole nyt niin hyvin perillä niistä kirjanpidollisista asioista, mutta onko mahdollisesti vähennyskelpoista...? Ja kyllä tällä kikalla niitä paskoja levyjä myydään vielä jonkun verran, joten kyllä saa varmaan omansa pois...

        Joojoo... Olen taas kerran kateellinen ja kaikkea...

        Tuossa on yksi kärjistävä kolumni asian suhteen. Periaatteessa kun sen voi vähentää verotuksessa, menee suoraan kohteeseen.

        http://www.image.fi/kolumnit/n-pit-irti-veroista


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Kertokaa nyt tyhmälle, miten joku HUSin projekti poikii jotain lahjoituksia yksityisiltä kansalaisilta? Siis kun HUS on ryssinyt hommansd avuosien ajan, niin ihmiset alkavat lahjoittaa hyvää hyvyyttään rahaa sille? Entäs kun täällä Turussa tarvitaan uusi sairaala, jonka kustannusarvio on tällä hetkellä n. 140 miljoonaa euroa- kuka lähtee keräämään rahaa VSSHP:n puolesta ja mistä löytyy niin tyhmä poliitikko, joka alkaa politikoimaan asialla (niinku Soini?) kuvitelleen piikettelevänsä hallitusta? Tämähän menee nyt aivan naurettavaksi tämä touhu, kun kuvitellaan, että jollain keräysvaroilla voitaisiin sairaanhoitopiirien paskominen korjata, hä?

        Kas, kun Kanerva ei ole ottanut teemakseen


      • runontaja kirjoitti:

        Tuossa on yksi kärjistävä kolumni asian suhteen. Periaatteessa kun sen voi vähentää verotuksessa, menee suoraan kohteeseen.

        http://www.image.fi/kolumnit/n-pit-irti-veroista

        Se on sinänsä ihan fine, et jamppa antaa fyrkkaa hyvään tarkoitukseen. Mieluummin sinne lastensairaalalle kuin verottajalle/valtiolle. Me kaikkihan tiedetään kuin vastuullisia rahankäyttäjiä Jykä ja Juttis on. Mutta että siitäkin on pitänyt Uutinen tehdä ja vielä se oma keskoslaisuus asiassa mainita, se ei taas mielestäni ole.

        Mutta sitten jos katsotaan nyt kuitenkin sitä kokonaiskuvaa... Minä olen lopulta sitä mieltä, ettei yhdenkään yksityisen henkilön pitäisi lahjoittaa sinne senttiäkään. Kyllä siihen on jokin syy miksi me kaikki täällä veroja maksetaan. Se syy on jokin muu kuin mitä meille uskotellaan, se on vaan päässyt verorahoista päättävältä taholta jostain syystä unohtumaan...


      • runontaja kirjoitti:

        Kas, kun Kanerva ei ole ottanut teemakseen

        Eikös se oo Turuust...?


      • runontaja kirjoitti:

        Kas, kun Kanerva ei ole ottanut teemakseen

        Olisi kyllä aihetta, koska mistään VSSHP ei sellaisia rahoja saa kasaan tällä menolla. Vaikka ponkaistaisiin kansallinen keräys pystyyn.

        Tuolta löytyy se nykyinen hyväveli-hallitus, mutta ei jaksa googlettaa kuka on minkäkin puolueen listoilla tai kenenkäkin vävypoika tms:

        http://www.vsshp.fi/fi/hallinto

        Siis oudoksuttaa vain tuo kansalaiskeräys, mikä ei sinänsä kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan, koska täällä yhteiskunnan asia on hoitaa homma kotiin- tai siis nykyisin sairaanhoitopiirien sairaaloiden kyseenollessa. Ihan mielenkiintoista tietty, miten käy SoTe-uudistuksen jälkeen.


      • runontaja off
        Genio.Mente kirjoitti:

        Eikös se oo Turuust...?

        On ja VSSHP (VarsinaisSuomenSairaanHoitoPiiri) myös


      • Jos on noin, se toimii huonosti. Joku U2 tuskin on kovin kiinnostunut itseensä kohdistuneesta kritiikistä, mutta aloittelevalle artistille se on tärkeää.

        Cheek on tuote ja se myy perkeleesti. Ei sitä joku marginaalimusiikista pitävä kriitikko pudota.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Jos on noin, se toimii huonosti. Joku U2 tuskin on kovin kiinnostunut itseensä kohdistuneesta kritiikistä, mutta aloittelevalle artistille se on tärkeää.

        Cheek on tuote ja se myy perkeleesti. Ei sitä joku marginaalimusiikista pitävä kriitikko pudota.

        Mut niin se joku yksi kriitikko vaan sai porttarin...Hehe...

        Mut oikeestikin... Joskus 10-20 vuoden kuluttua kukaan muista jotain Cheekiä sen enemmän kuin jotain Mc Nikke T:tä...

        Ja onhan se aika surkuhupaisaa kun viiskymppinen lässähtänyt Cheek vetää jossain kälyisessä räkälässä edelleen jotain Sokkaa irti, örisee joistain ikuisista timanteista jne... Onhan niitä nähty...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mut niin se joku yksi kriitikko vaan sai porttarin...Hehe...

        Mut oikeestikin... Joskus 10-20 vuoden kuluttua kukaan muista jotain Cheekiä sen enemmän kuin jotain Mc Nikke T:tä...

        Ja onhan se aika surkuhupaisaa kun viiskymppinen lässähtänyt Cheek vetää jossain kälyisessä räkälässä edelleen jotain Sokkaa irti, örisee joistain ikuisista timanteista jne... Onhan niitä nähty...

        Vähän niinku Remu. Get on ja Roadrunner...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Vähän niinku Remu. Get on ja Roadrunner...

        Heh, okei... Ehkä se Tallahassee Lassie vielä...

        Datsun 100A ja karvanopat heiluun ja eiku kylille pillurallia veivaan...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Heh, okei... Ehkä se Tallahassee Lassie vielä...

        Datsun 100A ja karvanopat heiluun ja eiku kylille pillurallia veivaan...

        No onhan se koomista, mutta miksi sitä niin angstataan? Mikä estää vain myötätuntoisesti hymiststelemästä?


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        No onhan se koomista, mutta miksi sitä niin angstataan? Mikä estää vain myötätuntoisesti hymiststelemästä?

        Myötätuntoisesti...?

        Heh, mua vaan vituttaa ja samanaikaisesti huvittaa. Ihan samalla tavalla kuin se huuhaa-jartsa. Milloin jengi ottaa päänsä ja korvansa perseestä...? Nääh, ei milloinkaan. Ja hyvä niin, pääsenpä minä jo kenties joku muukin viisasteleen välillä...

        Mut arvelen, että aloituksesi liittyy Madonnaan... Ok, ei ihan mun musaa mut kyllä se parhaat pävänsä musiikillisesti näki 80-luvulla. Minusta Like a Prayer on ollut vanhemmiten kuunneltuna hyvä levy. Kuin myös se...Mikä se nyt olikaan...? No se missä oli se Papa Don't Preach ja La Isla Bonita... Ei ne huonoja ollut, luulen että niistä levyistä sekin kurppa tullaan muistamaan. Myöhemmin muutamia hetkiä lukuunottamatta, se tarjonnut vaan sellaista Saarioisten Äitien tekemää teollista musiikillista einesruokaa...

        Joo, True Blue oli se albumi...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Heh, firmansa kautta. En ole nyt niin hyvin perillä niistä kirjanpidollisista asioista, mutta onko mahdollisesti vähennyskelpoista...? Ja kyllä tällä kikalla niitä paskoja levyjä myydään vielä jonkun verran, joten kyllä saa varmaan omansa pois...

        Joojoo... Olen taas kerran kateellinen ja kaikkea...

        Aivan sama lahjoittaako henk.koht. vai firmansa kautta, koska sillä nyt vaan on laittaa se sata tonnia lastensairaalaan. Ei varmaan keneltäkään toiselta muusikolta irtoa ylimääräistä yhtä paljon, jos edes mitään. Jonkun hikisen ilmaiskonsertin mahtavat taas porukalla järjestää.


    • Kritiikeillä on aina myös se toinen puoli: kriitikko tuo esille ja "mainostaa" uutta levyä/kirjaa/taidenäyttelyä/elokuvaa. Ilman lehdistöä moni taidemuoto jäisi pimentoon kokonaan, eikä moni tietäisi että koko levyä/kirjaa jne. on edes julkaistu. Aika usein kriitikot kuitenkin myös kehuvat. Mutta harvoin ihmisille jäävät mieleen muuta kuin lyttäävät kommentit, etenkin artisteille itselleen.

      Pitää myös muistaa, että kriitikot ovat yleensä arvostelemansa alan suuria harrastajia ja fanittajia, eivät hekään kaikkia hauku. Tietysti laulukeikoista/ levyistä/elokuvista/kirjoista/taidenäyttelyistä voisi tehdä pelkästään artistien henkilöhaastatteluja ja mainoksia. Mutta oikeasti taitavat artistit itse ja kulttuurin harrastajat kuitenkin kaivata myös arviota, rakentavaa palautetta, jopa vertailua itse teoksista myös, hypetyksen lisäksi.

      • Olen itse kirjoittanut jotain kritiikkejä ja parhaita kommentteja on ollut, että tekijä on tullut sanomaan ja kiittämään, että olin ainoita kirjoittajia, jotka tajusivat mistä teoksessa oli kyse.


      • miten päin ?
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Olen itse kirjoittanut jotain kritiikkejä ja parhaita kommentteja on ollut, että tekijä on tullut sanomaan ja kiittämään, että olin ainoita kirjoittajia, jotka tajusivat mistä teoksessa oli kyse.

        Etkö ole joskus kertonut jännittäneesi itsekin lehtikritiikkejä omista tekemisistäsi?


      • miten päin ? kirjoitti:

        Etkö ole joskus kertonut jännittäneesi itsekin lehtikritiikkejä omista tekemisistäsi?

        Joo, on joskus tullut valvottua neljään odotellen jotain hesarin kolahdusta ..

        On niin pienet piirit omalla alalla, että pitää olla joka paikan höylä ja esittää jopa kriitikkoa joskus.. Kuin on melko hyvä monessa, muttei tarpeeks hyvä missään :D


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Olen itse kirjoittanut jotain kritiikkejä ja parhaita kommentteja on ollut, että tekijä on tullut sanomaan ja kiittämään, että olin ainoita kirjoittajia, jotka tajusivat mistä teoksessa oli kyse.

        Minusta taiteen kritiikki on kovin usein vääristynyttä.

        Suurta yleisöä miellyttävää ja paljon myyvää mainstreamia on aina omana aikanaan halveksittu. Kriitikot ovat siis olleet historian silmissä aina väärässä.

        Se, mikä on tänään suosittua, on kriitikoiden silmissä haukuttua. Vasta seuraava sukupolivi antaa synninpäästön. Sen sijaan sen ajan marginaali on unohtunut. Puhumattakaan klassisesta musiiksista, joka ilman patriarkaalista tukijärjestelmää olisi jo kuollut ajat sitten. Se kun ei luo mitään uutta vaan soittaa covereita suurilla kokoonpanoilla.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Minusta taiteen kritiikki on kovin usein vääristynyttä.

        Suurta yleisöä miellyttävää ja paljon myyvää mainstreamia on aina omana aikanaan halveksittu. Kriitikot ovat siis olleet historian silmissä aina väärässä.

        Se, mikä on tänään suosittua, on kriitikoiden silmissä haukuttua. Vasta seuraava sukupolivi antaa synninpäästön. Sen sijaan sen ajan marginaali on unohtunut. Puhumattakaan klassisesta musiiksista, joka ilman patriarkaalista tukijärjestelmää olisi jo kuollut ajat sitten. Se kun ei luo mitään uutta vaan soittaa covereita suurilla kokoonpanoilla.

        Klassisen musiikin luomis- ja sävellystaito on siirtynyt nykyaikana metallimusiikkiin. Minäpä veikkaan, ettei Mozart tai Beethoovenkaan tänäpäivänä sinfoniaorkestereille säveltäisi. Ne tekisi kaiken itse...Se nykyajan teknologia antaisi sen mahdollisuuden...


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Minusta taiteen kritiikki on kovin usein vääristynyttä.

        Suurta yleisöä miellyttävää ja paljon myyvää mainstreamia on aina omana aikanaan halveksittu. Kriitikot ovat siis olleet historian silmissä aina väärässä.

        Se, mikä on tänään suosittua, on kriitikoiden silmissä haukuttua. Vasta seuraava sukupolivi antaa synninpäästön. Sen sijaan sen ajan marginaali on unohtunut. Puhumattakaan klassisesta musiiksista, joka ilman patriarkaalista tukijärjestelmää olisi jo kuollut ajat sitten. Se kun ei luo mitään uutta vaan soittaa covereita suurilla kokoonpanoilla.

        Mä en nyt seuraa ja harrasta kuin näitä "alempia taiteita" :)

        Mun on kyllä erittäin vaikea uskoa, että cheekiä pidettäis minään nerona vielä tulevaisuudessakaan, mutta musiiikki nyt ei olekaan mitään omaa alaa. Eikä musta edelleenkään Uuno Turhapurot ole taidetta, vaikka ne on olleet kansan suosiossa ja niistä on tehty tutkimuksiakin.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mä en nyt seuraa ja harrasta kuin näitä "alempia taiteita" :)

        Mun on kyllä erittäin vaikea uskoa, että cheekiä pidettäis minään nerona vielä tulevaisuudessakaan, mutta musiiikki nyt ei olekaan mitään omaa alaa. Eikä musta edelleenkään Uuno Turhapurot ole taidetta, vaikka ne on olleet kansan suosiossa ja niistä on tehty tutkimuksiakin.

        Nyt minuakin vähän epäilyttää, mutta silti.

        Muistatko miten Dingoon, Hanoi Rocksiin tai vaikkapa Ismo Alangon bändeihin suhtauduttiin aikoinaan? Kovin on kritiikki muuttunut.

        Noin muuten "korkea kulttuuri" tulee olemaan vähän samaisessa asemassa kuin kirkko nykyisin. Siltä häviää joka vuosi 50.000 kannattajaa, mikä on noin 90% ikäryhmästä. Jos opiskelisin Sibiksessä, toivottavasti en ainakaan kanttoriksi valmistuisi. Tosin se meilläkin asuva taiteen maisteri on myös kokki ja lähäri...


      • y.b off..
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Nyt minuakin vähän epäilyttää, mutta silti.

        Muistatko miten Dingoon, Hanoi Rocksiin tai vaikkapa Ismo Alangon bändeihin suhtauduttiin aikoinaan? Kovin on kritiikki muuttunut.

        Noin muuten "korkea kulttuuri" tulee olemaan vähän samaisessa asemassa kuin kirkko nykyisin. Siltä häviää joka vuosi 50.000 kannattajaa, mikä on noin 90% ikäryhmästä. Jos opiskelisin Sibiksessä, toivottavasti en ainakaan kanttoriksi valmistuisi. Tosin se meilläkin asuva taiteen maisteri on myös kokki ja lähäri...

        Kurkkasin vielä tännekin.. Minun mielestäni Dingoa ja Hanoi Rocksia ei vieläkään pidetä minään suurena taiteena.. Noh, ainakaan Suomessa (havaitsin kyllä että Hanoi Rocks oli taas kansainvälisesti huomioitu, mikä on hienoa) Mutta vieläkään ei ole erityisen tyylikästä sanoa diggaavansa noita bändejä tai että joskus on digannut.

        Musta korkeakulttuuria on nykyään esim. Kaija Saariaho. Tota en tiennytkään, että Sibiksestä valmistuu kanttoreita, aukko sivistyksessä, mutta niinhän se tietysti on.
        Hyvähän se on olla monipuolinen; tai sitten soveltaa taidetta kansanomaisempiin muotoihin..
        Mut nyt zzz..


      • y.b off.. kirjoitti:

        Kurkkasin vielä tännekin.. Minun mielestäni Dingoa ja Hanoi Rocksia ei vieläkään pidetä minään suurena taiteena.. Noh, ainakaan Suomessa (havaitsin kyllä että Hanoi Rocks oli taas kansainvälisesti huomioitu, mikä on hienoa) Mutta vieläkään ei ole erityisen tyylikästä sanoa diggaavansa noita bändejä tai että joskus on digannut.

        Musta korkeakulttuuria on nykyään esim. Kaija Saariaho. Tota en tiennytkään, että Sibiksestä valmistuu kanttoreita, aukko sivistyksessä, mutta niinhän se tietysti on.
        Hyvähän se on olla monipuolinen; tai sitten soveltaa taidetta kansanomaisempiin muotoihin..
        Mut nyt zzz..

        Who the Fuck is Kaija Saariaho?

        Kyllä, jos minulta kysytään, se ns. korkeakulttuurikin on paskaa. Kyllä se oikea taide löytyy ihan jostain muualta. Jostain sen korkeakulttuurin ja mainstreamin välistä...


      • nyt öitä..
        Genio.Mente kirjoitti:

        Who the Fuck is Kaija Saariaho?

        Kyllä, jos minulta kysytään, se ns. korkeakulttuurikin on paskaa. Kyllä se oikea taide löytyy ihan jostain muualta. Jostain sen korkeakulttuurin ja mainstreamin välistä...

        Kuten sanottu,en ole perehtynyt korkeakulttuuriin. En sen paskuuteen tai ei-paskuuteen. Mä olen .vaan se Dingo/H.R-fani..


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Who the Fuck is Kaija Saariaho?

        Kyllä, jos minulta kysytään, se ns. korkeakulttuurikin on paskaa. Kyllä se oikea taide löytyy ihan jostain muualta. Jostain sen korkeakulttuurin ja mainstreamin välistä...

        Jooniin, noin mäkin voisin ajatella, jos en käsittäisi, että se oikea "Korkea Taide" löytyy jostain MINUN! käsityspiirini ulkopuolelta. Se Kokemus löytyy Seuraavalta Kokemuspiiriltä- jostain, mitä itse en vielä kykene hahmottamaan, mutta useat muut ovat hahmottaneet jo aikoja sitten. Siellä ne on, valmiina poimittaviksi, mutta me ollaan liian juntteja kuulemaan ja _kokemaan_ sitä. Lisää Viisautta, sano...


      • nyt öitä.. kirjoitti:

        Kuten sanottu,en ole perehtynyt korkeakulttuuriin. En sen paskuuteen tai ei-paskuuteen. Mä olen .vaan se Dingo/H.R-fani..

        Mut Teemu Brunila ja Crash on korkeakulttuuria, eikös niin...? ;)

        Tekotaiteellista paskaa. Vähän niin kuin pilkkuja nussivat akateemiset mulkerot...

        Tom Waits on Taidetta. Nick Cave & the Bad Seeds on Taidetta... Kummatkaan ei ole oikein sen paremmin korkeakulttuuria kuin mainstreamiakaan. Oman tiensä kulkijoita, jotka ovat haistattaneet pitkät vitut kaikille sibiksille yms...

        https://www.youtube.com/watch?v=2kBl86cIV3g


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Jooniin, noin mäkin voisin ajatella, jos en käsittäisi, että se oikea "Korkea Taide" löytyy jostain MINUN! käsityspiirini ulkopuolelta. Se Kokemus löytyy Seuraavalta Kokemuspiiriltä- jostain, mitä itse en vielä kykene hahmottamaan, mutta useat muut ovat hahmottaneet jo aikoja sitten. Siellä ne on, valmiina poimittaviksi, mutta me ollaan liian juntteja kuulemaan ja _kokemaan_ sitä. Lisää Viisautta, sano...

        Montas taulua se Vincent möikään elämänsä aikana...?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Montas taulua se Vincent möikään elämänsä aikana...?

        Mut en minäkään lopulta osaa sanoa, mikä se Korkea Taide on. Siihen kyllä uskallan ottaa kantaa, mitä se EI OLE.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mut en minäkään lopulta osaa sanoa, mikä se Korkea Taide on. Siihen kyllä uskallan ottaa kantaa, mitä se EI OLE.

        Kävin tässä röökillä ja pälkähti päähän kaksi 70-luvun suuruutta. Zeppelin ja Purple. Purple on ihan ok, hienoa sen ajan musaa. Taitavia muusikoita ja sellaista... Mutta... Mutta kun kuuntelee Zeppeliniä, se on kyllä täysin eri sfääreissä... Purple jätti ja jättää edelleen lopulta aika kylmäksi, mutta Zeppelin taas... Se on jotain sanoinkuvaamattoman hienoa...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mut en minäkään lopulta osaa sanoa, mikä se Korkea Taide on. Siihen kyllä uskallan ottaa kantaa, mitä se EI OLE.

        Korkea taide on kai kaikki, mikä `koskettaa` sielua? Sitten voi vetää rajanvetoja siihen, kuinka kovasti ja kuinka syvältä se koskettaa ja sen pohjalta tehdä päätelmä "taiteen" olemassolosta? Se taas, mikä koskettaa toista, on täysin riippuvainen lähetetystä sanomasta ja vastaanottajasta. Siis tasoista.


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Korkea taide on kai kaikki, mikä `koskettaa` sielua? Sitten voi vetää rajanvetoja siihen, kuinka kovasti ja kuinka syvältä se koskettaa ja sen pohjalta tehdä päätelmä "taiteen" olemassolosta? Se taas, mikä koskettaa toista, on täysin riippuvainen lähetetystä sanomasta ja vastaanottajasta. Siis tasoista.

        Heh, eli Cheek on kans sitä korkeampaa taidetta...?

        Pari stadikallista urpoja ei voi olla väärässä...

        En mä oikeastaan tiedä, mutta esimerkiksi Tom Waits ja Nick Cave ovat kulkeneet aika pitkän ja kivisen tien nykyiseen asemaansa(kai..). Ennen vanhaan taiteilijat olivat riippuvaisia mesenaateista, nykyisin jotkut saavat enemmän taloudellista itsemääräämisoikeutta ja vapauksia toteuttaa visioitaan...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Kävin tässä röökillä ja pälkähti päähän kaksi 70-luvun suuruutta. Zeppelin ja Purple. Purple on ihan ok, hienoa sen ajan musaa. Taitavia muusikoita ja sellaista... Mutta... Mutta kun kuuntelee Zeppeliniä, se on kyllä täysin eri sfääreissä... Purple jätti ja jättää edelleen lopulta aika kylmäksi, mutta Zeppelin taas... Se on jotain sanoinkuvaamattoman hienoa...

        Paaaskaa. Zeppelin on täyttä skeidaa Henkan Experienceen verrattuna, mutta oikeasti `suuruus` 70-luvulla oli Cat Stevens. Aivan omanlaista musaa eikä matkinut ketään. Enemmän mä se llaista kunniouitan ku jotain blues-äijiltä biisinsä pöllinyttä zeppeliniä.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Heh, eli Cheek on kans sitä korkeampaa taidetta...?

        Pari stadikallista urpoja ei voi olla väärässä...

        En mä oikeastaan tiedä, mutta esimerkiksi Tom Waits ja Nick Cave ovat kulkeneet aika pitkän ja kivisen tien nykyiseen asemaansa(kai..). Ennen vanhaan taiteilijat olivat riippuvaisia mesenaateista, nykyisin jotkut saavat enemmän taloudellista itsemääräämisoikeutta ja vapauksia toteuttaa visioitaan...

        Toki, en mä nyt mistään suosiosta ole mitään sanonut. Mainitsin vain, että jossain voi olla (ja onkin) sellainen Taiteen muoto, mitä ME (siis sä ja mä ja muut palstalaiset näköjään) ei ymmärretä. Se voi olla yhtä hyvin Saariaho, Cage, Cheek kuin joku Brahms tai Bachkin.


      • uni tuu jo..
        Genio.Mente kirjoitti:

        Mut Teemu Brunila ja Crash on korkeakulttuuria, eikös niin...? ;)

        Tekotaiteellista paskaa. Vähän niin kuin pilkkuja nussivat akateemiset mulkerot...

        Tom Waits on Taidetta. Nick Cave & the Bad Seeds on Taidetta... Kummatkaan ei ole oikein sen paremmin korkeakulttuuria kuin mainstreamiakaan. Oman tiensä kulkijoita, jotka ovat haistattaneet pitkät vitut kaikille sibiksille yms...

        https://www.youtube.com/watch?v=2kBl86cIV3g

        Turhaan muhun akateemis-angstia viljelet, en mä ole akateeminen..


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Paaaskaa. Zeppelin on täyttä skeidaa Henkan Experienceen verrattuna, mutta oikeasti `suuruus` 70-luvulla oli Cat Stevens. Aivan omanlaista musaa eikä matkinut ketään. Enemmän mä se llaista kunniouitan ku jotain blues-äijiltä biisinsä pöllinyttä zeppeliniä.

        Sitä paitsi, laita Purplen "Made In Japan" soimaan ja volat täysille- Zepat ei koskaan soittanut yhteen yhtä hyvin.


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Paaaskaa. Zeppelin on täyttä skeidaa Henkan Experienceen verrattuna, mutta oikeasti `suuruus` 70-luvulla oli Cat Stevens. Aivan omanlaista musaa eikä matkinut ketään. Enemmän mä se llaista kunniouitan ku jotain blues-äijiltä biisinsä pöllinyttä zeppeliniä.

        Kaikkihan lopulta varastaa kaikilta...

        Mutta miten Jimmy Page soitti kitaraa, miten Plant lauloi... Oli se vaan kova...

        Yks frendi sanoi aika hyvin: "Silloin olet valmis kun sulla on varaa mokailla, eikä sun mokat näytä tai kuulosta mokilta..."

        Sellaistahan se parhaimmillaan on ollut. Ei ole niin tarkkaa, saman asian voi tehdä monella eri tavalla ja silti saada se näyttämään ja kuulostamaan hyvältä....

        Cat Stevensillä on kyllä joitakin hienoja biisejä, soittelen joskus muutamaa hänen biisiä mun harvoilla trubakeikoilla itsekin...

        Ps. Niinhän se Hendrixikin nussi vanhoilta blues-ukoilta lähes kaiken. Vei vaan sen soundillisesti uusiin ulottuvuuksiin. Ja Stevie Ray nussi kaiken Hendrixiltä, poisti siitä vaan sen hallitun kaaoksen...


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Toki, en mä nyt mistään suosiosta ole mitään sanonut. Mainitsin vain, että jossain voi olla (ja onkin) sellainen Taiteen muoto, mitä ME (siis sä ja mä ja muut palstalaiset näköjään) ei ymmärretä. Se voi olla yhtä hyvin Saariaho, Cage, Cheek kuin joku Brahms tai Bachkin.

        Meillä kaikilla on kai omat juttumme. Tuskin kukaan meistä on näkemässä sitä mikä se korkea taide on. Toki joistakin voi musiikissa jo jotain päätellä...

        Salierin teoksia(oman aikansa Cheek tai jotain) ei muista kukaan, mutta Mozartin tunnetuimmat sävellykset tunnistaa lähes jokainen. Toisin taisi olla silloin joskus, ainakin taloudellisesti taisi Salieri olla menestyneempi...


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Sitä paitsi, laita Purplen "Made In Japan" soimaan ja volat täysille- Zepat ei koskaan soittanut yhteen yhtä hyvin.

        Mä en vaan diggaa Purplen musasta läheskään niin paljon kuin Zepistä. Purple on aika kliinistä meikäläisen makuun.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mä en vaan diggaa Purplen musasta läheskään niin paljon kuin Zepistä. Purple on aika kliinistä meikäläisen makuun.

        Mä diggaan siitä Tunteella käyvästä paljon enemmän...


      • uni tuu jo.. kirjoitti:

        Turhaan muhun akateemis-angstia viljelet, en mä ole akateeminen..

        En mä nyt sinua tarkoittanut, vaan noita paskantärkeileviä teennäisiä akateemisia mulkeroita yleensä.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Kaikkihan lopulta varastaa kaikilta...

        Mutta miten Jimmy Page soitti kitaraa, miten Plant lauloi... Oli se vaan kova...

        Yks frendi sanoi aika hyvin: "Silloin olet valmis kun sulla on varaa mokailla, eikä sun mokat näytä tai kuulosta mokilta..."

        Sellaistahan se parhaimmillaan on ollut. Ei ole niin tarkkaa, saman asian voi tehdä monella eri tavalla ja silti saada se näyttämään ja kuulostamaan hyvältä....

        Cat Stevensillä on kyllä joitakin hienoja biisejä, soittelen joskus muutamaa hänen biisiä mun harvoilla trubakeikoilla itsekin...

        Ps. Niinhän se Hendrixikin nussi vanhoilta blues-ukoilta lähes kaiken. Vei vaan sen soundillisesti uusiin ulottuvuuksiin. Ja Stevie Ray nussi kaiken Hendrixiltä, poisti siitä vaan sen hallitun kaaoksen...

        Juu... Täyttä skeidaa... Blackmore, Gillan ja kumppanit on parempia...

        https://www.youtube.com/watch?v=_ZiN_NqT-Us


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Juu... Täyttä skeidaa... Blackmore, Gillan ja kumppanit on parempia...

        https://www.youtube.com/watch?v=_ZiN_NqT-Us

        Heh, siis näähän käy vuoropuhelua keskenään. Page ja Plant...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Kaikkihan lopulta varastaa kaikilta...

        Mutta miten Jimmy Page soitti kitaraa, miten Plant lauloi... Oli se vaan kova...

        Yks frendi sanoi aika hyvin: "Silloin olet valmis kun sulla on varaa mokailla, eikä sun mokat näytä tai kuulosta mokilta..."

        Sellaistahan se parhaimmillaan on ollut. Ei ole niin tarkkaa, saman asian voi tehdä monella eri tavalla ja silti saada se näyttämään ja kuulostamaan hyvältä....

        Cat Stevensillä on kyllä joitakin hienoja biisejä, soittelen joskus muutamaa hänen biisiä mun harvoilla trubakeikoilla itsekin...

        Ps. Niinhän se Hendrixikin nussi vanhoilta blues-ukoilta lähes kaiken. Vei vaan sen soundillisesti uusiin ulottuvuuksiin. Ja Stevie Ray nussi kaiken Hendrixiltä, poisti siitä vaan sen hallitun kaaoksen...

        kai ne "varastaa", mutta ei pistä sitä omiin nimiinsä kuten Page- tai varastaa, eikä kerro sitä ja tekee hittibiisejä...


        No ei se nyt pelkistä soundeista ollut kiinni. _Kuuntele_ joskus sitä Henkkaa.

        Tässä 1:

        https://www.youtube.com/watch?v=vyGs6q_TT_g

        Siitä harvinainen keikka, että jätkät oli _kännissä_ ja Henkka vetää parhaimman keikan ikinä. Olis vaan pysyny lestissä kiinni...



      • Genio.Mente kirjoitti:

        Meillä kaikilla on kai omat juttumme. Tuskin kukaan meistä on näkemässä sitä mikä se korkea taide on. Toki joistakin voi musiikissa jo jotain päätellä...

        Salierin teoksia(oman aikansa Cheek tai jotain) ei muista kukaan, mutta Mozartin tunnetuimmat sävellykset tunnistaa lähes jokainen. Toisin taisi olla silloin joskus, ainakin taloudellisesti taisi Salieri olla menestyneempi...

        Tarkoitinkin, että jossain on jokin Korkeampi Totuus, mitä tulee Taiteeseen: harva kurkistaa sinne ja vain tietyt "Valitut" ylipäätään tunnistavat sen, mitä sieltä jonkun Erityisen vallassa on ollut ilmituoda. Kutsu sitä miksi tahdot.


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        kai ne "varastaa", mutta ei pistä sitä omiin nimiinsä kuten Page- tai varastaa, eikä kerro sitä ja tekee hittibiisejä...


        No ei se nyt pelkistä soundeista ollut kiinni. _Kuuntele_ joskus sitä Henkkaa.

        Tässä 1:

        https://www.youtube.com/watch?v=vyGs6q_TT_g

        Siitä harvinainen keikka, että jätkät oli _kännissä_ ja Henkka vetää parhaimman keikan ikinä. Olis vaan pysyny lestissä kiinni...

        Niin Henkka kui Zeppelinkin olisivat lässähtäneet musiikillisesti, jos olisivat vieläkin aktiivisia. Näiden tarinoiden piti loppua niin kuin ne loppu. Eihän se Zeppelinin loppupään tuotanto enää niin loistavaa ollut...Tuskin Henkallakaan olisi enää kovin paljon tarjottavana ollut. Siinä se kiertäisi nyt niin kuin Chuck Berrykin raihnaisena ja managerinsa tökkimänä, ja veivais vaan niitä Hey Joe'ta, Purple Hazea, Little Wingia, All Along the Watchtoweria...

        Surullista mutta totta. Minusta hienoa, et olivat. Hienoa, et tekivät mitä tekivät. Mutta hyvä ettei niistä tullut Rolling Stonesia(ei millään pahalla Rollareita kohtaan)...

        Mut onhan niitä muitakin sen ajan kitaristeja kuin Henkka... Ja aika hyviäkin vielä... Alvin Lee, yksi mun suosikestani...

        https://www.youtube.com/watch?v=bW5M5xljdCI



      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Tarkoitinkin, että jossain on jokin Korkeampi Totuus, mitä tulee Taiteeseen: harva kurkistaa sinne ja vain tietyt "Valitut" ylipäätään tunnistavat sen, mitä sieltä jonkun Erityisen vallassa on ollut ilmituoda. Kutsu sitä miksi tahdot.

        Heh, se on yleensä siellä missä sen vähiten luulisi olevan. On aina ollut, on ja tulee olemaan...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Niin Henkka kui Zeppelinkin olisivat lässähtäneet musiikillisesti, jos olisivat vieläkin aktiivisia. Näiden tarinoiden piti loppua niin kuin ne loppu. Eihän se Zeppelinin loppupään tuotanto enää niin loistavaa ollut...Tuskin Henkallakaan olisi enää kovin paljon tarjottavana ollut. Siinä se kiertäisi nyt niin kuin Chuck Berrykin raihnaisena ja managerinsa tökkimänä, ja veivais vaan niitä Hey Joe'ta, Purple Hazea, Little Wingia, All Along the Watchtoweria...

        Surullista mutta totta. Minusta hienoa, et olivat. Hienoa, et tekivät mitä tekivät. Mutta hyvä ettei niistä tullut Rolling Stonesia(ei millään pahalla Rollareita kohtaan)...

        Mut onhan niitä muitakin sen ajan kitaristeja kuin Henkka... Ja aika hyviäkin vielä... Alvin Lee, yksi mun suosikestani...

        https://www.youtube.com/watch?v=bW5M5xljdCI

        Uijuijui!!! On tää vaan niin hienoa! Tämäkin bändi nousee kevyesti Purplen yläpuolelle...

        https://www.youtube.com/watch?v=jzrUqAtUcpU


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Heh, se on yleensä siellä missä sen vähiten luulisi olevan. On aina ollut, on ja tulee olemaan...

        Mistäs me se tiedettäisiin?


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Mistäs me se tiedettäisiin?

        Tiedä sitä, vaikka tietäisimmekin. Emme vaan vielä välttis olla tietoisia siitä...Ehkä joskus, kuka tietää...?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Tiedä sitä, vaikka tietäisimmekin. Emme vaan vielä välttis olla tietoisia siitä...Ehkä joskus, kuka tietää...?

        Jaa-a. Se vois olla aika lähellä tätä sitten:


        https://www.youtube.com/watch?v=cd0JJYHfv2c


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        kai ne "varastaa", mutta ei pistä sitä omiin nimiinsä kuten Page- tai varastaa, eikä kerro sitä ja tekee hittibiisejä...


        No ei se nyt pelkistä soundeista ollut kiinni. _Kuuntele_ joskus sitä Henkkaa.

        Tässä 1:

        https://www.youtube.com/watch?v=vyGs6q_TT_g

        Siitä harvinainen keikka, että jätkät oli _kännissä_ ja Henkka vetää parhaimman keikan ikinä. Olis vaan pysyny lestissä kiinni...

        Tuli vaan ideoiden nussimisesta mieleen....

        Mikä biisi sulle tulee tästä mieleen...?

        https://www.youtube.com/watch?v=z4eh0NaYNCg

        Mulle tuli heti mieleen yksi biisi bändiltä, mitä diggaillaan kummatkin...





      • Genio.Mente kirjoitti:

        Nääh... Nää on paskantärkeileviä mulkeroita.

        Ehkä tässä...Tai sitten ei...

        https://www.youtube.com/watch?v=qyE9vFGKogs

        Ei se totuus ikinä monimutkainen tai vaikeaselkoinen ole. Se on aina hyvin yksinkertainen. Niin yksinkertainen, ettei siitä ainaisen pohtimisen, pähkäilyn ja analysoimisen takia sitä ehditä näkemään. Lähelle näkee aina huonosti. Mutta kun ottaa vähän etäisyyttä ja katsoo uudestaan, saattaa nähdä koko homman ihan uudessa valossa...




      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Emmä usko. Toi sun maanmiehes on mun nähdäkseni lähempänä Sitä, kuin kukaan muu nykyään.


        http://www.youtube.com/watch?v=Jq-xzHl0Fto


        Jätetään toi turha kristillinen paska pois ja sitten.

        Muun maanimiehistä mä arvostan kirjailija Oskar Lutsin aika korkealle.

        Moni muu niistä taas... Ne oli oikeasti aika paskantärkeileviä mulkeroita, ylimielisiä paskantärkeileviä mulkeroita. Päällisin puolin hienoja, mutta sisältä onttoja.


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Niinkuin tämäkin:

        http://www.youtube.com/watch?v=uwmmnmVFTjg

        Liikutaan kuitenkin sellaisilla alueilla, mihin jollain vitun Cheekillä tai Zeppelinillä ole mitään pääsyä.

        Totuus on taas kaikille ulottuvilla. Sehän siitä totuuden tekee, ei se että se on vaan harvoille ja valituille...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Totuus on taas kaikille ulottuvilla. Sehän siitä totuuden tekee, ei se että se on vaan harvoille ja valituille...

        Eikä se ole mitään kristillistä paskaa. Se on paljon vanhempaa paskaa kuin kristillinen paska...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Muun maanimiehistä mä arvostan kirjailija Oskar Lutsin aika korkealle.

        Moni muu niistä taas... Ne oli oikeasti aika paskantärkeileviä mulkeroita, ylimielisiä paskantärkeileviä mulkeroita. Päällisin puolin hienoja, mutta sisältä onttoja.

        Ja tämä jamppa on mielestäni lähempänä kuin moni noista paskantärkeilevistä mulkuista...

        https://www.youtube.com/watch?v=Fs8JeRqxqJs


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Eikä se ole mitään kristillistä paskaa. Se on paljon vanhempaa paskaa kuin kristillinen paska...

        No mutta kun sen kristillisenä paskana ulos päästät, niin kristillisenä paskanahan se ulos tulee. Musiikki upeaa, kyllä.

        Tässä toinen, missä se uskonto taitaa olla lähinnä pilvi, sienet ja LSD:

        https://www.youtube.com/watch?v=peCO8A1npJI


        Joo, mä kuuntelen nykyään paljon oudompaa musiikkia kuin mitä Cheek on...



      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        No mutta kun sen kristillisenä paskana ulos päästät, niin kristillisenä paskanahan se ulos tulee. Musiikki upeaa, kyllä.

        Tässä toinen, missä se uskonto taitaa olla lähinnä pilvi, sienet ja LSD:

        https://www.youtube.com/watch?v=peCO8A1npJI


        Joo, mä kuuntelen nykyään paljon oudompaa musiikkia kuin mitä Cheek on...

        Sinä vaan haluat nähdä sen kaiken kristillisenä paskana. Mä en ole edes mitenkään erityisemmin perehtynyt siihen kristilliseen paskaan. Mua on ne vanhemmat paskat kiinnostanut paljon enemmän.

        Öitä vielä kerran.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Sinä vaan haluat nähdä sen kaiken kristillisenä paskana. Mä en ole edes mitenkään erityisemmin perehtynyt siihen kristilliseen paskaan. Mua on ne vanhemmat paskat kiinnostanut paljon enemmän.

        Öitä vielä kerran.

        No en, vaan se on säveltäjä tarkoittanut sen silleen. Voisit sä kuunnella ne ja kvg niinq. mutta ainahan sä voit ohittaa sen säveltäjän tarkoittaman Sanoman, mutta silloin jotain menee mun mielestä jotain hukkaan. Niin se on tarkoitettu Kuunneltavaksi ja Ymmärretäväksi. Niillä on ollut joku Idea, kun ne on väsänny noita juttuja, katsos. Joko sä tajuut sen, tai et.

        Jesh, huomasin kans, että enää 4 kaljaa jäljellä. Jotain pitää kehittää.

        http://www.youtube.com/watch?v=pWStaRmuXzY

        Öitä.


      • Puska-PlaMDu
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        No en, vaan se on säveltäjä tarkoittanut sen silleen. Voisit sä kuunnella ne ja kvg niinq. mutta ainahan sä voit ohittaa sen säveltäjän tarkoittaman Sanoman, mutta silloin jotain menee mun mielestä jotain hukkaan. Niin se on tarkoitettu Kuunneltavaksi ja Ymmärretäväksi. Niillä on ollut joku Idea, kun ne on väsänny noita juttuja, katsos. Joko sä tajuut sen, tai et.

        Jesh, huomasin kans, että enää 4 kaljaa jäljellä. Jotain pitää kehittää.

        http://www.youtube.com/watch?v=pWStaRmuXzY

        Öitä.

        Täältä löytyi vielä mainio yöbiisi:

        https://www.youtube.com/watch?v=7n71dXwtZAk

        :)


    • Wanha muistaa

      Sähän oot jo tehny kerran aikasemminkin alotuksen tästä aiheesta ja me samat vastattiin jo sillon kiltisti.

      • en muista.,

        Koska muka?


    • Joskus on ollut kivaa vertailla miten kuullaan sama musiikki ja mitä siinä kuullaan. Olen ollut samoilla linjoilla ja myös täysin eri mieltä.

      Mut näin niinku pääsääntöisesti olen sitä mieltä, että kriitikoilla ei ole lopulta mitään virkaa. Ei ainakaan sellaisilla, jotka vaan kritisoi eivätkä itse oikein harrasta edes vähän musiikkia. Otetaan yhdeksi esimerkiksi vaikkapa Jone Nikula(vaikka se nyt mikään kriitikko varsinaisesti olekaan). En anna paskan vertaa arvoa sen mielipiteille musasta.

    • Kyöstix

      Musiikkikriitikko sanasta tulee mieleen levyraati ohjelma

      • Genio on

        bongannut kaikki sieltä, Klaus Järviseltä ja Pirkko Liinamaalta, joiden mieltymyksiä nyt pitää ominaan.


      • Genio on kirjoitti:

        bongannut kaikki sieltä, Klaus Järviseltä ja Pirkko Liinamaalta, joiden mieltymyksiä nyt pitää ominaan.

        Minusta kumpikin oli paskantärkeä mulkero, joiden ymmärrys musiikista silleen niinku vähän laajemmin oli vähintäänkin kyseenalaista...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Minusta kumpikin oli paskantärkeä mulkero, joiden ymmärrys musiikista silleen niinku vähän laajemmin oli vähintäänkin kyseenalaista...

        Klasu oli fakkiintunut omaan pieneen ympyräänsä ja sen sääntöihin, Liinamaa oli muuten vaan juntti.


      • Tässä hauskassa
        Genio.Mente kirjoitti:

        Klasu oli fakkiintunut omaan pieneen ympyräänsä ja sen sääntöihin, Liinamaa oli muuten vaan juntti.

        videossa relaxed_eyes har-miehen kanssa katselee kyseistä lempiohjelmaasi

        http://www.youtube.com/watch?v=oKxcKo9TVR0


      • Tässä hauskassa kirjoitti:

        videossa relaxed_eyes har-miehen kanssa katselee kyseistä lempiohjelmaasi

        http://www.youtube.com/watch?v=oKxcKo9TVR0

        Tiedätkö muuten...?

        Heh, se levyraati ja vaikkapa Alatalon luotsaama Hittimittari olivat joskus mulle tai oikeastaan meille Tallinnassa harvoja kanavia päästä näkemään jotain videoita. Arvaa vituttuko, jos sieltä sattui ohjelman aikana tulemaan pelkkää paskaa? Heh, ja voi sitä onnen päivää kun niihin ohjelmiin joskus yksi hyvä biisi per ohjelma eksyi... Se oli tosin harvinaista. Yks mieleenpainuvimmista oli Smackin näkemys Paint it Blackista. Vähäks tää jamppa oli fiiliksissä. En kyllä muista minkälaiset bojot se silloin sai... Ettei vaan peräti voittainut...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Tiedätkö muuten...?

        Heh, se levyraati ja vaikkapa Alatalon luotsaama Hittimittari olivat joskus mulle tai oikeastaan meille Tallinnassa harvoja kanavia päästä näkemään jotain videoita. Arvaa vituttuko, jos sieltä sattui ohjelman aikana tulemaan pelkkää paskaa? Heh, ja voi sitä onnen päivää kun niihin ohjelmiin joskus yksi hyvä biisi per ohjelma eksyi... Se oli tosin harvinaista. Yks mieleenpainuvimmista oli Smackin näkemys Paint it Blackista. Vähäks tää jamppa oli fiiliksissä. En kyllä muista minkälaiset bojot se silloin sai... Ettei vaan peräti voittainut...

        Ja sitä tunnetta ku näin ekan kerran Stonen telkkarisa....

        https://www.youtube.com/watch?v=EKduDhR7Y1Q



      • Genio.Mente kirjoitti:

        Ja sitä tunnetta ku näin ekan kerran Stonen telkkarisa....

        https://www.youtube.com/watch?v=EKduDhR7Y1Q

        Hyi kun Europea raiskattiin. Tosin siinähän on koko henkikökohtainen jutun juuri. Sitä kuunnellaan edelleen, mitä kuunneltiin teininä. Minulla se sattui 80-lulun alkupuolelle. Osa kavereista lähti sukkahousuhovitielle ja minä friikahdin poppiin.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Hyi kun Europea raiskattiin. Tosin siinähän on koko henkikökohtainen jutun juuri. Sitä kuunnellaan edelleen, mitä kuunneltiin teininä. Minulla se sattui 80-lulun alkupuolelle. Osa kavereista lähti sukkahousuhovitielle ja minä friikahdin poppiin.

        Heh, sehän olikin se tarkoitus... Vähän pahoinpidellä Europea...

        Mut mitä mieltä tästä...? Hähä!

        https://www.youtube.com/watch?v=QGL8NZ51Qpk

        Mut Europen viimeisin tuotos ei muuten kuulostanut ollenkaan huonolta...




    • määmy

      Radio Suomes lauantaisi pukkaa ulos levylautakuntaa
      http://areena.yle.fi/radio/1653834

      Lisäks o Hitin kaava
      http://areena.yle.fi/radio/1550495

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      908
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe