Mun onglema on mun "kuolleet" hiukset... Ne on ohentuneet kauheesti ja päänahka kutiaa.. Sit ku harjaan niitä lavuaarin päällä niin se on heti täynnä katkenneita ja kokonaisia hiuksia :( ääähh pelottaa et pian ei oo yhtään ennää hiuksii päässä :'( ne oli viime kesänä vielä tuohon rintojen kohalle ja nyt ne on enään olkapäille D: okei oon jättänyt nyt ahkeran hiustenvärjäyksen väliin,alkanu syömään d ja b vitamiineja,ja yrittänyt paljon vettä juoda. Sekä oon vaihtanut hiustenhoito tuotteet kuiville ja elottomille hiuksille tarkoitettuihin aineisiin. ei mitään muutakun enemmän hiuksia lähtee :( nyt ajattelin vielä kokeilla yhtä pelastus tekniikkaa: Biotiini strong hair and nail tabletteja. Onko niistä mitään apua jos aloittaa vaikka 6kk kuurin ja että joka ikinen päivä sen ajan syö tuon yhen tabletin et kesäl olisivat vähä jo kunnossa? ja se että missä nuita myydään ja paljonko suurinpiirtein maksaa? Ja onko muita samankaltaisia tabletteja jotka olis kans tehokkaita? Ja hyödyttääkö ne möller tupla omega3 (mitä ne olikaan :D) tabletit hiuksiin? jos jollakin olis hyviä kokemuksia nuista niin otan enemmän kuin ilolla vastaan! :)
biotiini strong hair&nail
13
588
Vastaukset
- hiusten kasvu
runsas hiustenlähtö voi johtua joistakin lääkkeistä, stressistä tai jopa juuri puhkeavasta sairaudesta. myös ikä ja geeniperimä voi vaikuttaa. jos hiuksia lähtee tuppoina, niin kannattaa ehkä mennä keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa.
ps. itse syön säännöllisesti mainitsemiasi tabletteja. Ja ainakin omalla kohdallani ne ovat toimineet. Esimerkiksi hiukseni kasvutahti on nopeutunut, ja hyvä niin koska haluan päästä lopullisesti eroon värjätystä kuontalosta. :)
Kaikille samat keinot eivät välttämättä tehoa, joten en usko että sinun tapauksessa kannattaa turvautua hiusten kasvuun vaikuttaviin ravintolisiin. Tietääkseni on olemassa erikseen nimenomaan hiustenlähtöön tarkoitettuja tabletteja tai lääkkeitä.
Nimiä en muista, koska en ole kärsinyt hiustenlähdöstä, mutta suosittelen lämpimästi että ottaisit asiasta selvää. - kohtahiukseton :(
Oon vajaa 18-vuotias ja en käytä lääkkeitä. Mun äidillä on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja se kuulemma myös hiuksia harventaa? Mutta ei muita oireita kyllä oo joten poissa suljen sen näin alkuun (vois kyllä toki testeissä käydä). Hiukset ei lähde kovin suurina tuppoina ennemmin ne katkee latvoista tai sit läheltä päänahkaa :/ sitten tuo stressi.. No se vois olla pieni osuus varmaan tähän mun hiusten lähtöön ku on nyt tullut stressattua kaikenlaista (onko mitään keinoo millä pääsis stressistä eroon kun aina nukkumaan mennessä stressaaminen alkaa D:?) liekkö tuo öinen päänahan kutina olla siitä johtuvaa,sillä mulla ei kuitenkaan hilseile pää. voisin silti koittaa nuita biotiini strong tablettei,niin että myydäänkö niitä apteekissa kun siellä pitäis käydä,paljonko maksavat? :)
- kilpparikokeisiin
jos kyse on siitä, että hiukset "katkeilevat", on taustalla yleensä liiat kemialliset käsittelyt. Toki hiukset voivat olla myös niin pitkät, että latvaosa on jo hapertunut ja kärsinyt ihan arkikäsittelysta, pesuista, harjaamisesta ym. ja latvat murtuvat rikki. Tätä asiaa et voi juuri korjata muulla, kuin saksilla. Jatkuva suojaavien ja paikkaavien hiustenhoitotuotteiden käyttö kyllä saattaa tilannetta helpottaa, muttei todellakaan mikään, mitä syöt.
Hiusten katkeilu on aivan eri asia, kuin hiustenlähtö.
Kutinaan haet apteekista Nizoral shampoon, ja sen kylkeen kampaajalta superhyvän hiustenhoitotuotteen.
Kilpirauhasen häiriöt aiheuttavat hiustenlähtöä, ihan "juurineen".
- ayyyyy
Tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta en niin kauheasti tiedä mutta se voi kuulemma periytyä just äidiltä lapselle jne. Ja esimerkiksi hiukset harvenee (joillakin) ja yleensä kilpirauhaset kasvaa jonka seurauksena kaula näyttää turpealta (oliko jotenkin näin :d) ja ei oo kokemusta biotiini strong tableteista x) mutta kerron kaverin kokemuksista. Apteekista oli tietääkseni ostanut 12-14e. Hänellä oli keratiini puutosta hiuksissa (katkeili,oli kuivat ja ohuet)ja kynsissä ja se päätti sit kokeilla nuita. Se on nyt syönyt 8kk niitä ja kuukaudessa tehosivat kynsiin ja siinä puolessa vuodessa hänen hiukset oli kasvanut huimasti! :) sen aijemmin päänahassa olleet katkenneet hiukset ovat kasvanee tän 8kk aikana noin 3x nopeampaa kuin että ois jättäny syömättä nuo ja antanu kasvaa vaan. Ovat myös paljon kiiltävämmät ja tuuheammat! Aattelin itekin käydä ostamassa ja syödä niin pitkään kunnes tulosta näkyy! :D Ja kannattaa tosiaan syödä SÄÄNNÖLLISESTI JOKA PÄIVÄ YKSI EIKÄ MIELUUSTI JÄTÄ VÄLISTÄ. Ja vielä, voit toki käydä lääkärissä näyttään sun hiuksia jos ne alkaa kaljuuntumista lähestyä :0 koita rasvata päänahkaa iltaisin ja hommaa semmonen päänhieronta vispilä (näyttää auki leikatulta vispilältä jossa on pieniä erin kokoisia palloja päässä) laittaa veren kiertoon päänahasta joka kanssa lievittää tietääkseni stressiä :) toivottavasti tästä on jotain apua ja sori tää näin yhteen kirjoitettu pitkä teksti x)
- tupe
sinkkiä ei mainosteta hiustuotteena, mutta se on halpa apu hiusten ja ihon hyvinvoinnille
http://www.hyvaolo.com/2012/08/sinkki-ja-sen-hyodyt-terveydelle.html
samaiselta sivustolta myös tällainen artikkeli
http://www.hyvaolo.com/2013/01/nain-saat-hiuksesi-kasvamaan.html - toimii varmasti
Älä laita rahojasi humpuukiin. Lisää päivittäiseen ruokavalionn esim. 1-2 kananmunaa, niin takaan, että sulla on kunnon hiukset 6kk päästä ja muutenkin koko kroppasi kiittää. Toimii mulla.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/hius.htm - Loralius
Itse tuskailin saman asian kanssa. Otin käyttöön hevosille tarkoitetun biotiini jauheen, maistuu veden seassa hyvälle ja tukka kasvaa kohisten! :) Mahtavaa ainetta. Täällä ennen jälkeen kuvia http://socalledwonderland.blogspot.fi/2014/02/hiusten-kasvatusta-part-4.html
- nojoo... .
kukaan, joka vähääkään tietää hiustenkasvusta, tajuaa, että päivämäärät on vinksallaan tai jotain pään asennon / kuvankäsittelyn taikoja. Hius kasvaa kuukaudessa n. 1cm vaikka söisit pieniä kiviä!
- humps ja pöö
kummallista muuten, että "marraskuun tukka" näyttää pidemmältä, kuin joulukuun???
- mariwaa3
nojoo... . kirjoitti:
kukaan, joka vähääkään tietää hiustenkasvusta, tajuaa, että päivämäärät on vinksallaan tai jotain pään asennon / kuvankäsittelyn taikoja. Hius kasvaa kuukaudessa n. 1cm vaikka söisit pieniä kiviä!
Onhan noissa ihan selkee ero eikäkyl merkkei kuvankäsittelyst. Selasin muit kirjotuksii ja toi bannerikii kertoo et päivämäärät voi hyvinkii pitää paikkaaansa. Siis guvii kun kattoo
- sokerinappi naamaan
Jos on runsasta hiustenlähtöä/ohentumista ilman selkeää ulkoista syytä (lääkkeet, sairastelut, vaihdevuodet, liiat kemialliset käsittelyt =värit, vaalennukset, permikset) ensimmäinen asia on mennä lääkäriin otattamaan kilpirauhaskoe. Tarvittaessa lääkäri ottaa muitakin kokeita kertomuksesi perusteella. Tärkeintä on kuitenkin selvittää nämä perusasiat.
B-vitamiinien vaikutuksesta hiusten ja kynsien, ihon, hyvinvointiin on keskusteltu kauan, ihan ammattipiirissäkin. Kaikkien vitamiinien ja hivenaineiden merkitystä ei suinkaan voi tyrmätä (esim. vanhan ajan keripukki, c-vitamiini puutos, irrotti ihmisiltä hampaat!) Monipuolista normaalia ruokavaliota käyttävän perusterveen ihmisen ei ole kuitenkaan missään tieteellisissä tutkimuksissa todistettu saaneen hiuksiensa suhteen minkäänlaista hyötyä b-vitamiinilisistä. Sinänsä niiden lisänauttiminen on harmitonta, koska kyse on vesiliukoisista vitamiineista (=kusee liiat ulos) Vaikutuksen on kuitenkin todettu hiusten suhteen olevan nolla. Hiusten tihys ja kasvuvauhti vaihtelee jo ihan luonnostaan, riippumatta ulkoisista tekijöistä. Jos mennään ongelmatilanteisiin, kuten vaikkapa pälvikaljuun, 90% alopeciasta paranee itsestään, ilman mitään hoitoa. Mitään todisteita ei siis ole, että pälvikalju olisi paratunut vitamiini- tai hivenainelisillä. Nyt on siis tajuttava se asia, että esim. pälvikaljuun sairastunut lisää ruokavalioon jonkin tuotteen, ja palvikalju "paranee", se olisi todennäköisesti tapahtunut myös ilman tätä ravintolisää. (pälvikalju on autoimmuunisairaus, kuten esimerkiksi reuma)
Toisaalta, on olemassa myös paljon tutkimuksia placebovaikutuksista. Jopa todelliset vakavat sairaudet, kuten esimerkiksi Parkinsonin tauti, ovat helpottuneet placebohoidoilla (onko placebon vaikutusta muuten kokeiltu mielenterveyspuolella? en tiedä?) Melkolailla varma olen, ettei hiustenlähdön kohdalla placebovaikutusta ole tutkittu.
Useinmiten terveellä nuorella ihmisellä kokemus runsaasta hiustenlähdöstä liittyy siihen, että hiuksia on kasvatettu "lyhyestä pitkäksi". Lyhyissä hiuksissa ei lähtemistä ole koettu ja huomattu, mutta pituuden kasvaessa sama määrä irtoavia hiuksia jääkin viemärin karvasihtiin, harjaan ym. Pitkien hiusten latva myös on kulunut ja kasvusyklistä johtuen ohuempi/harvempi, kuin tyviosa.
Todellisen epänormaalin hiustenlähdön syyt useinmiten ovat (naisilla) kilpirauhasen toiminnan häiriöt, sekä ns. androgeeninen hiustenlähtö, joka saattaa siis alkaa geeniperimästä riippuen hyvinkin nuorena, eikä ole mikään "vaihdevuosimummojen" ongelma. Kilpirauhaskokeilla selviää ja hoituu se asia. Androgeeniseen hiustenlähtöön naisilla on toistaiseksi vain vähän (tutkittua ja todistettua) hoitoa olemassa. Ulkoisesti käytetty minoksidiili toimii osalla, muttei kaikilla (ja vaatii pitkäjänteistä sitoutumista hoitoon) Vaihdevuosien hormonaaliset mutokset vaikuttavat hiustenlähtöön, ja usein myös tähän liittyvät hormonaaliset hoidot muuttavat jopa hiusten laatua. Seborroinen ekseema saattaa aiheuttaa hiustenlähtöä (ei aina) mutta sen muut oireet ovat jo ulkoisesti helposti todettavina runsaita. Pälvikalju myös omaa selkeät piirteensä hiuspohjan paljaina laikkuina (tai pahimmillaan kaikkien karvojen lähtemisenä) - yjkyujg
moni sairaus aiheuttaa hiustenlähtöä. Esim. Lupus. Vatsasyöpä. Polykystiset munasarjasyndrooma. Munasarjasyöpä. Als? jne jne. Myös keliakia. Tulehdukset, stressi, jopa kortisonit suurina annoksina, ne kertyy elinaikana elimistöön. cushingin oireyhtymä? jne jne jne. Lista on loputon.
- kaiken kokenut
Hiusten kasvua EI voi lisätä millään ihmepillerillä.
Jos näin olisi, niin meillä olisi kaikilla paksut hiukset napaan asti vai?
Älä laita rahojasi humpuukiin. Lisää päivittäiseen ruokavalioon esim. 1-2 kananmunaa, niin takaan, että sulla on kunnon hiukset 6kk päästä ja muutenkin koko kroppasi kiittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251598- 371459
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631299Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!741290- 781214
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761199Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans181002Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per181894