Moloch_horriduksen kanssa jäi kana kynittäväksi, eka matsissa, koska tupelsin turhaan tasapeliksi 3-sotilaan johdon, tai kaksi se todellisuudessa olisi ollut se ero, jos peli olisi mennyt optimaalisesti, mutta se olisi riittänyt voittoon valkeille.
Mutta jos suomi24:lla ja muilla ryhmän seuraajilla ei ole mitään sitä vastaan, että teemme samantapaisen säikeen, kuin *JC:n aloittamassa säikeessä viimeksi, niin pelaamme HITAAN ja HYVÄTASOISEN pelin.
Voi joku muukin matsata, vaikka Illuminatus, mutta hän saattaa olla vähän liian hyvä minulle, vaikka eihän Moloch_Horriduskaan,:kaan huono ollut, ellen lopuksi olisi vähän liikaa "armahtanut", vaikken tietysti tietoisesti sitä tehnyt.
Vaikka olen Veikko, ja siitä voisi kovana luulla vain valkoisella pelaamisen, niin vois se tarkoittaa sitäkin, että Valkoinen EI kuitenkaan Oikeasti.
Mutta olen nyt siis nimimerkillä "Nuori_Akim".
Minun vuoroni pelata mustilla, kuka akoittaa?
Vai pelaako *JC?
Tai jos jotain keskustelua, evoluutioperiaatteella pelattavasta shakista olisi, niin sekin käy....
Kohta mun pitää vain mennä, tunniksi pariksi katsomaan naivistista taidenäyttelyä ryhmän mukana, eli emme varmaan pelaisi, kuin korkeintaan kymmenen siirtoa päivässä, joten viikon pelirupeama varmaan olisi edessä, jos tämä ei ole suomi24:n sääntöjä vastaan?
Kuka aloittaisi valkeilla? Vai pelaanko minä uudestaan valkeilla?
Tai jos ette mua vastaan halua pelata, niin voittehan pelata muidenkin kanssa....
Evoluutio ja shakki.
364
349
Vastaukset
- Nuori_Akim
"Klassisessa" Shakissahan on max. X*10^47(X= 0.1-10) asemaa, ja mahdollisia asemia varmaan 100-100 000 kertaa vähemmän, jos soltut eivät voi olla missä tahansa, tai mitkä tahansa sotilas-rivistöt eivät ole mahdollisia, ja sotilaskoroituksiakaan ei voisi normaalipelissä tulla mitä tahansa määriä. Laskelman löydätte suomi24:n tiede->matematiikka palstalta, ja voitte sitäkin kommentoida, jos löydätte vielä sen säikeen sieltä.
1.d4
- Akim1
1. d4 d5
- Nuori_Akim
2. e3 Rf6
3.c4
- Nuori_Akim
3. c4 e6
Kuningatar gambiitti?
Suo-Ukkosesta siirsit Suo-Suolle.
Minä siirsin Maa-Tuulesta Maa- Vuorelle.- Nuori_Akim.
3. c4 e6
Kuningatar gambiitti?
Minä siirsin Taivas-Tuulesta Taivas-Tuleen.... Nuori_Akim. kirjoitti:
3. c4 e6
Kuningatar gambiitti?
Minä siirsin Taivas-Tuulesta Taivas-Tuleen....4.Rc3
- Nuori_Akim
moloch_horridus kirjoitti:
4.Rc3
4.Rc3 Lb4
Siirsit Vesi-Maasta Suo-Veteen
Siirsin Tuuli-Taivaasta Vesi-Suohon. Nuori_Akim kirjoitti:
4.Rc3 Lb4
Siirsit Vesi-Maasta Suo-Veteen
Siirsin Tuuli-Taivaasta Vesi-Suohon.5.Rf3
- Aki5
5.Rf3
Tässä vaiheessa olisin odottanut 5. a3, niin olisi tullut aloitusteroian mukainen juttu, enkä olisi heti ehtinyt linnottautua, ja daamisi olisi päässyt shakkaamaan? Niin ei mennyt, mutta toisaalta, sekin asema saattaisi olla valkealle yhtä vaikea....
- Nuori_Akim.
5. Rf3 0-0
Siirsit Ritarin(Ratsu) Tuli-Maasta Tuuli-Veteen
Siirsin Tornin Vuori-Taivaasta Tuuli-Taivaaseen
ja Kuninkaan Taivas-Taivaasta, Tuli-TaivaaseenIhan vain neuvona Aki, että keskity pitämään pelipöytäkirjasi koko ajan ajantasalla ja itse peliin. Keskityt niin paljon kaikkeen epäolennaiseen, että pelkään sinun taas jossain vaiheessa alkavan sekoilemaan siirtojesi kanssa.
- Nuori_Akim.
solon1 kirjoitti:
Ihan vain neuvona Aki, että keskity pitämään pelipöytäkirjasi koko ajan ajantasalla ja itse peliin. Keskityt niin paljon kaikkeen epäolennaiseen, että pelkään sinun taas jossain vaiheessa alkavan sekoilemaan siirtojesi kanssa.
http://personal.inet.fi/koulu/karppi/IChing.htm
Olen pelipöytäkirjani tähän saakka pitänyt ajan tasalla.
- Akim6
6. Ld3 dxc
8.O-O
- Nuori_Akim
8. O-O cxd
10.Dh4.
- Akim10.
10. Dh4 Lxc3
- Akim.
Shakki on pelien "Maagog" ja Go on lautapelien Gog. Ja kohta niille alkaa Harmageddon?
- Vikstori
Ja Illuminatus, minä tein virheen, siinä Kd2-jatkossa, minun ei olisi pitänyt siirtää kuninkaalla h-rville, vaan jättää se ffään kestättekö sen pelin vielä nähdä:
Molokkikin voi tsekata tuleeko siitäkin tasapeli?
8OOOOOOOk
7OOOOOOOO
6OOOOOOOO
5OOOSOOOO
4dOOOOOKO
3OOOOOOOO
2OOOOOODO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Jaksaako joku nhdä, että valkoinenhan pääsee kuninkaalla shakkia pakoon parempaan paikkaan F5 tossa!
Haluaako joku nähdä, mitä tosta tulee?
Jos kuningas pääsee f5:een daami voi tulla e6:een, ja olisko SE jo voittoasema valkealle?
Jaksaako Illuminatus tai Mploch_Horridus sen sekvenssin nähdä? - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Ja Illuminatus, minä tein virheen, siinä Kd2-jatkossa, minun ei olisi pitänyt siirtää kuninkaalla h-rville, vaan jättää se ffään kestättekö sen pelin vielä nähdä:
8OOOOOOOk
7OOOOOOOO
6OOOOOOOO
5OOOSOOOO
4dOOOOOKO
3OOOOOOOO
2OOOOOODO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Jaksaako joku nhdä, että valkoinenhan pääsee kuninkaalla shakkia pakoon parempaan paikkaan F5 tossa!
Jos kuningas pääsee f5:een daami voi tulla e6:een, ja olisko SE jo voittoasema valkealle?
Jaksaako Illuminatus tai Mploch_Horridus sen sekvenssin nähdä?Tai vielä parempi olisi ollut pitää kuningas koko ajan aluksi F-rivillä, niin mustan taktikointi ei olisi voinut estää missään jatkopelissä valkoisen daamin tuloa e6:een
8OOOOOOOk
7OOOOOOOO
6OOOOOOOO
5OOOSOOOO
4OOOOOKOO
3dOOOOOOO
2OOOOOODO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Minusta tulota e6-paikkaa on jo mustan taas astetta vaikeampi voittaa?
Eli mustan vuoro, mistä shakkaa, ei väliä, shakkaako valkealta vai mustalta ruudulta? - Akim11
Vikstori kirjoitti:
Tai vielä parempi olisi ollut pitää kuningas koko ajan aluksi F-rivillä, niin mustan taktikointi ei olisi voinut estää missään jatkopelissä valkoisen daamin tuloa e6:een
8OOOOOOOk
7OOOOOOOO
6OOOOOOOO
5OOOSOOOO
4OOOOOKOO
3dOOOOOOO
2OOOOOODO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Eli mustan vuoro, mistä shakkaa, ei väliä, shakkaako valkealta vai mustalta ruudulta?Tai siis tuloa De4:een sori, mutta tuo meidän uusi valkoiselta löysä peli-daamigambiitti, näyttäisi hetikin tupeltuvan vain tasapeliksi....
Musta tosin musta sai heikkouden valkean c-sotilaaseen, tosin valkea voi kohta hiukan yrittää uhata mustan linnoitusta, mutta en usko, että siitä mitään tulee?
Mutta tietysti loppupelissä lähetään hyökkämään linnotiussotilailla, ja siinä saattaa olla valkealla parempi asema? Vikstori kirjoitti:
Tai vielä parempi olisi ollut pitää kuningas koko ajan aluksi F-rivillä, niin mustan taktikointi ei olisi voinut estää missään jatkopelissä valkoisen daamin tuloa e6:een
8OOOOOOOk
7OOOOOOOO
6OOOOOOOO
5OOOSOOOO
4OOOOOKOO
3dOOOOOOO
2OOOOOODO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Eli mustan vuoro, mistä shakkaa, ei väliä, shakkaako valkealta vai mustalta ruudulta?Tuo on käyty jo läpi, kyseessä on tasapeli. Esim. Db4 .
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
8OOOOOOOk
7OOOOOOOO
6OOOOOOOO
5OOOSOOOO
4OOOOOKOO
3dOOOOOOO
2OOOOOODO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Eli mustan vuoro, mistä shakkaa, ei väliä, shakkaako valkealta vai mustalta ruudulta?Eli tottakai mustan olisi pitäyt shakata b4:sta, mutta en huomannut että Illu pisti sinne, olisin päässyt daamillani De4:een siinä jatkossa, mutta en turhaan siitä rankaissut, koska tokihan Illu olisi saanut perua sen siirtonsa b4:ksi....
Eli juurikin pysyttely mustilla, tekisi turhaksi valkean yritelmät, ja pitää siinä tosiaan silti tulla g-riville kuninkaalla ensin, siinä jatkossa, eli kyllä Illuminatus vastasi hieman huoosti kun pisti a4:een, mutta vahinko kun luulin hänen pistäneen b4:een, tai mitä välii, se siirto olisi tietysti peruttu b4:ksi.... - Nuori_Akiv
Vikstori kirjoitti:
Eli tottakai mustan olisi pitäyt shakata b4:sta, mutta en huomannut että Illu pisti sinne, olisin päässyt daamillani De4:een siinä jatkossa, mutta en turhaan siitä rankaissut, koska tokihan Illu olisi saanut perua sen siirtonsa b4:ksi....
Eli juurikin pysyttely mustilla, tekisi turhaksi valkean yritelmät, ja pitää siinä tosiaan silti tulla g-riville kuninkaalla ensin, siinä jatkossa, eli kyllä Illuminatus vastasi hieman huoosti kun pisti a4:een, mutta vahinko kun luulin hänen pistäneen b4:een, tai mitä välii, se siirto olisi tietysti peruttu b4:ksi....Eli jos musta olisi tullut Db4 niin miten olisi jatkunut jatkolla Kg3?
- Vigstori
Nuori_Akiv kirjoitti:
Eli jos musta olisi tullut Db4 niin miten olisi jatkunut jatkolla Kg3?
Kuningas kasteelle tuli-veteen?
Eli Venäjälle sanottiin 1-4 ei neloseen, Kanadalle, 1-5 ei sotilaan viitosrivielle, mutta Ruotsi-peli-paljasti kyllä kolmosrivelle G-hen. 2-3 - kvasi2
Nuori_Akiv kirjoitti:
Eli jos musta olisi tullut Db4 niin miten olisi jatkunut jatkolla Kg3?
Jos et keskity meneillään olevaan peliin, niin todennäköisyys, että voitat sen luisuu alle 1/15380937.
Vikstori kirjoitti:
8OOOOOOOk
7OOOOOOOO
6OOOOOOOO
5OOOSOOOO
4dOOOOOKO
3OOOOOOOO
2OOOOOODO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Jaksaako Illuminatus tai Mploch_Horridus sen sekvenssin nähdä?Opettele nyt Aki vaan itseksesi se loppupelien pelaaminen.
- Akiv
illuminatus kirjoitti:
Opettele nyt Aki vaan itseksesi se loppupelien pelaaminen.
Okei, mutta voitko estää tuossa loppupelissä tällaisen aseman(Kg3:n jälkeen)
8OOOOOOOk
7OOOOOOOO
6OOOOOOOK
5OOOSdOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOODO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Vai saatko sen tosta vielä tasapeliksi? Epäilen. Akiv kirjoitti:
Okei, mutta voitko estää tuossa loppupelissä tällaisen aseman(Kg3:n jälkeen)
8OOOOOOOk
7OOOOOOOO
6OOOOOOOK
5OOOSdOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOODO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Vai saatko sen tosta vielä tasapeliksi? Epäilen.Siinähän epäilet.
Mustan siirtovuorossa tuo on triviaali tasapeli alkaen siirrolla Df6 . Sinä voit kaivella siitä loppupeliä ihan miten päin lystäät, mutta se loppupeli päättyy kannaltasi korkeintaan tasan. Aina.
Keskity nyt vaan tuohon uuteen peliisi.
- *JC
kvasi2:n neuvo on paikallaan, Aki.
Analyysisi tästä pelistä on varsin osuva. moloch salli sotilasasemansa heikentyä, mutta toisaalta molochilla on lähettipari ja pieni kehitysetu. Peli kuitenkin vasta alussa. Jatka Aki vain samalla tasolla peliäsi, niin voit hyvin vielä voittaa.
Samoin toivotan molochille hyvää peliä tulevaksi.- Akim.
Molokki pieni vihje - Ole jatkossa Volochi....
Epätoivoiselta näyttää, mutta kokeillaan vielä: 26.f3
- Akim.
26. f3 Ld3
Akim. kirjoitti:
26. f3 Ld3
Juu, eipä tuossa ole enää mitään tehtävissä. Onnittelut voittajalle. Itselleni oli yllätys siirtosi c5, en muista nähneeni tuota ainakaan pitkään aikaan. Tuntui, että se pilasi pelini. Ratsun uhraus ei ollut niin suuri virhe, kuin annat ymmärtää: yhdessä tornin uhrauksen kanssa sain kuninkaasi paljaaksi ja itselleni vapaasotilaita. Se teki lisäksi pelistä terävämmän, itseäni ei houkutellut sinun kaavailemasi sotilasloppupeli, en ole niissä kovinkaan hyvä. Totta on kuitenkin, että sinulla oli liikaa materiaalia paikalla ratkaisun tekoon. Pahin virheeni lienee siirto Dxh6, olisi pitänyt siirtää Dh5, mitä mietin, mutta jostakin syystä jätin tekemättä.
Akim. kirjoitti:
26. f3 Ld3
Niin ja nyt voit sanoa olevasi ensimmäinen kreationisti, joka on voittanut minut tällä palstalla :)
- Krevo
Niin ja nyt voit sanoa olevasi ensimmäinen kreationisti, joka on voittanut minut tällä palstalla :)
ÖÖ, en ole absotluuttisen kreationisti, olen Krevo. Minulla on jopa sama synttäripäivä kuin Darwinilla 12.2, mutta en ole kumpaakaan teoriaa nähnyt kokonaan valheeksi....
- Akim.
Krevo kirjoitti:
ÖÖ, en ole absotluuttisen kreationisti, olen Krevo. Minulla on jopa sama synttäripäivä kuin Darwinilla 12.2, mutta en ole kumpaakaan teoriaa nähnyt kokonaan valheeksi....
Mutta mikä oli selitykseksi siihen Txh6-siirtoon, et olisi hävinnyt peliä ilman sitä siirtoa? Ja ei silti kannata tavallisesti vaihtaa ratsua ja lähettiä torniin ja sotilaaseen?
Mutta minulla oli taas oli taas ehkä liikaa aikaa miettiä siirtojani, oliko sulla taas jotain töitä, a yhden aseman syötin shakkitietokoneellenikin, sen missä tulit La3:een, mutta ei kannata siitä minua liikaa syyttää, en olisi silti tehnyt välttämättä eri siirtoa. Mutta en koskaan enää käytä sitä konstia, se saattoi silti ratkaista pelin, mutta en käyttänyt shakkitietokonetta mielestäni muihin kohtiin....
Olisin saattanut eretyä tosin pistämään toisen ratsun sen toisen lähetin linjan eteen ennemmin, mutta ehkä se ei olisi kauheasti muuttanut itse asemaa....
Mutta ei se kauniiden animaatioiden Battleschess todellakaan ole yleensä edes vahvempi pelaaja kuin minä, olen voittanut sen tasolla kolme todella monesti.... Vaikka en sitä silti pikapelissä ole koskaan muisttaakseni voittanut.... Enkä olisi silti pikapelissä voittanut sinua taaskaan.... Akim. kirjoitti:
Mutta mikä oli selitykseksi siihen Txh6-siirtoon, et olisi hävinnyt peliä ilman sitä siirtoa? Ja ei silti kannata tavallisesti vaihtaa ratsua ja lähettiä torniin ja sotilaaseen?
Mutta minulla oli taas oli taas ehkä liikaa aikaa miettiä siirtojani, oliko sulla taas jotain töitä, a yhden aseman syötin shakkitietokoneellenikin, sen missä tulit La3:een, mutta ei kannata siitä minua liikaa syyttää, en olisi silti tehnyt välttämättä eri siirtoa. Mutta en koskaan enää käytä sitä konstia, se saattoi silti ratkaista pelin, mutta en käyttänyt shakkitietokonetta mielestäni muihin kohtiin....
Olisin saattanut eretyä tosin pistämään toisen ratsun sen toisen lähetin linjan eteen ennemmin, mutta ehkä se ei olisi kauheasti muuttanut itse asemaa....
Mutta ei se kauniiden animaatioiden Battleschess todellakaan ole yleensä edes vahvempi pelaaja kuin minä, olen voittanut sen tasolla kolme todella monesti.... Vaikka en sitä silti pikapelissä ole koskaan muisttaakseni voittanut.... Enkä olisi silti pikapelissä voittanut sinua taaskaan...."Mutta mikä oli selitykseksi siihen Txh6-siirtoon, et olisi hävinnyt peliä ilman sitä siirtoa? Ja ei silti kannata tavallisesti vaihtaa ratsua ja lähettiä torniin ja sotilaaseen?"
Siis huono siirtoni oli Dx6, ei välttämättä Txh6, sillä putsasin kuninkaasi edustan. Dh5:llä olisin saanut lähettisi tornin vaihdon lisäksi ja peli olisi ollut aivan pelattavissa. Mutta tuo aseman analysointi tietokoneella kesken pelin on kyllä huijausta ja saitkin sillä parhaan siirron, mutta pelini oli lienee jo menetetty siinä vaiheessa.- Akim.
Akim. kirjoitti:
Mutta ei se kauniiden animaatioiden Battleschess todellakaan ole yleensä edes vahvempi pelaaja kuin minä, olen voittanut sen tasolla kolme todella monesti.... Vaikka en sitä silti pikapelissä ole koskaan muisttaakseni voittanut.... Enkä olisi silti pikapelissä voittanut sinua taaskaan....Eka pelissä en varmasti käyttänyt shakkitietokonetta ainoaankaan siirtoon, mutta tuoosa toka pelissä sen La3:een syötin shakkikoneelle, ja rehellisesti sanoen katsoin kyllä kaksikin siirtoa shakkikoneelta, mutta et sinä tehnyt montaa vaikeasti vastattavaa siirtoa, se La3 oli minulle ainoa ongelmallinen vastauspaikka....
. - Puolimutkevo
Krevo kirjoitti:
"ÖÖ, en ole absotluuttisen kreationisti, olen Krevo"
No ilmankos oonkin sun rehellisyyttäs kehunu. Eikä sekään oo sitten mikään ihme että matematiikkaa selvästi ymmärrät.
- Akim.
No, jos totta puhutaan, emme olleet edes sopineet, että saako käyttää jotain vanhaa huonoa shakkitietokonetta johonkin siirtoon, mutta voit lohduttaa siis itseäsi sillä, että et pelannut pelkästään ihmistä vastaan -. tällä kertaa. Eka peli oli minulta täysin puhdas, toka siis hieman rikkaampi minulta ja rikollisempi....
Illminatus olisi tietysti ollut meitä vastaan täysin ylivoimainen, jos käyttäisi sitä "3400 tason Houdiniaan"....
Se ei ole se BattleChess todellakaan maailman paras shakkitietkone, 90-luvulla tehty, varmaan tuskin tasoa 2600? En todellakaan edes aina häviä sitä vastaan, jollakin koneen melko pienellä misttimisajalla, kolmos tasoa vastaan, sen voitin monesti, en ole juuri muita tasoja vastaan sitä vastaan pelannut. Mefisto ei kyllä pärjää, jos en ihan sokeasti katso hetken asemaa...
BattleChessini suorastaan niiden parin siirron jälkeen kaatui, ilmoitti: "De Huff"-error:-) - Akim.
Pitäneeköhän syöttää se eka pelin asema sille vanhalle shakkitietokoneelleni, Battle-Chessille, ja katsoa onko se peli sen mielestä tasapeli? Illmuminatukselle ehdotin sitä, kun sillä on vissiin se Houdini on mutta itte oon varma, ettei se eka pelikään olisi ollut tasapeli välttämättä, sillä Kd2:lla, ja De7 n vastauksella Db2 :een tai Df8:n vastauksella De4:een?
Mutta oma pikashakkistautukseni ei ole edes 2000-tasoa, mutta pitemmillä miettimisajoilla, minua ei ole helppoa voittaa, jos saan kokeilla laudalla useita asemia, sama pätee tietysti kaikkiin, huonoihinkin pelaajiin, tuskin olen alle 3000 jos saan miettiä siirtoja liikuttamalla nappuloista laudalla, tunnin miettimisajalla....
Mutta ilman nappujen liikuttamisia, pelkällä mielikuvituksella, noissa asemissa olen korkeintaan se 2100, tuskin sitäkään....>> tuskin olen alle 3000 jos saan miettiä siirtoja liikuttamalla nappuloista laudalla, tunnin miettimisajalla....
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
>> tuskin olen alle 3000 jos saan miettiä siirtoja liikuttamalla nappuloista laudalla, tunnin miettimisajalla....
En tiedä täysin tietenkään noita pisteytys periaatteita, olet varmaan oikeassa.
Mutta okei, otit haasteen vastaan, kiitän sinua siitä.
Dc2 - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Dc2Mutta varmasti eroa on pelitasossa silloin, kun saa nähdä siirron edessään kokonaan laudalla, eikä joudu miettimään vain pimeästi....
Ja ei sillion tarvi välttämättä käydä kuin puoletkaan kaikista siirroista läpi, koska ihminen näkee nopeammin kuin kone turhat siirrot pois.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Dc2Tulen siis daamilla f5:een, mihin pistätkin, lopulta valkea pääsee etenemään kuninkaallaan d8:n ja sotilas d7:aan sieltä alta puikahtaa asemaan, jossa mustan ainoa shakkipaikka on sellainen, jossa ainoa shakkipaikka, johtaa daamin tulemiseen väliin, jossa valkea daami shakkaa samaan aikaan, siihen peli käytännössä päättyy... En usko, että musta voi estää sitä asemaa....
Tietysti jos musta yrittää lähteä kauaskin kuninkaallaan, saattaa kyseisen aseman löytymiseen mennä useita kymmeniä siirtoja, mutta sitä ei voi välttää....
Eli kyllä tuo on voittopeli valkealle - silti.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Tulen siis daamilla f5:een, mihin pistätkin, lopulta valkea pääsee etenemään kuninkaallaan d8:n ja sotilas d7:aan sieltä alta puikahtaa asemaan, jossa mustan ainoa shakkipaikka on sellainen, jossa ainoa shakkipaikka, johtaa daamin tulemiseen väliin, jossa valkea daami shakkaa samaan aikaan, siihen peli käytännössä päättyy... En usko, että musta voi estää sitä asemaa....
Tietysti jos musta yrittää lähteä kauaskin kuninkaallaan, saattaa kyseisen aseman löytymiseen mennä useita kymmeniä siirtoja, mutta sitä ei voi välttää....
Eli kyllä tuo on voittopeli valkealle - silti....Daamilla shakkaaminenkaan ei auta, huomaatteko miksi?
8OOOOOOOO
7OOOOOdkO
6OOOOOOOO
5OOOSODKO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Musta ei tuossa aluksi vaijhtaa daameja, ja jos ei heti, valkea daami tulisi jossain vaiheessa kuutosriville, vaikka kuinka musta kuningas yrittäisi sotilaan alle, se ei sinne hedi....
Mutta tuossa pitää lähteä hakemaan todella vaikeaa "ikuista" shakkia, ja jättää musta kuningas aluksi kauas sotilaasta, mutta se sekvenssi päättyy juuri kuvaamanilaiseen daamishakin torjumiseen daamishakilla....
Tuo kuvattu loppupeli loppuu lyheen....
Ja varmaan Illuminatus ei tuota kuvan loppupeliä pelaisi? - Akiv.
Vikstori kirjoitti:
Daamilla shakkaaminenkaan ei auta, huomaatteko miksi?
8OOOOOOOO
7OOOOOdkO
6OOOOOOOO
5OOOSODKO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Musta ei tuossa aluksi vaijhtaa daameja, ja jos ei heti, valkea daami tulisi jossain vaiheessa kuutosriville, vaikka kuinka musta kuningas yrittäisi sotilaan alle, se ei sinne hedi....
Mutta tuossa pitää lähteä hakemaan todella vaikeaa "ikuista" shakkia, ja jättää musta kuningas aluksi kauas sotilaasta, mutta se sekvenssi päättyy juuri kuvaamanilaiseen daamishakin torjumiseen daamishakilla....
Tuo kuvattu loppupeli loppuu lyheen....
Ja varmaan Illuminatus ei tuota kuvan loppupeliä pelaisi?Ja se Molokin vastaus Df8:iin ja vastaukseni De4 johtaa todennäköisesti ihan samaan loppupeliin, missä sotilas pääsee muutamassa kohden etenemään, shakkipaikkojen loppuessa, ja kuningas joutuu luikahtamaan sotilaan alle d8:iin, ja valkea daami on usean shakin väliinmeoon jälkeen, lähellä sotilasta ja kuningasta esim e7:ssa, ja valkea kuningas hivuttautuu kohtaan missä mustan ainoa shakkipaikka on paikka, jossa valkea daami pääsee viimeisen shakin väliin, samoin shakein....Ja sen jälkeen siis valkean sotilas pääsee d8-riville, kyseistä loppupeliä ei voi estää... Mustan kuningas ei voi päästä sellaiseen paikkaan, jossa kysesitä shakkia ei tapahdu...
Mutta totta, varmaan yli 10-ketaa tupelsin huonoja asemia tasapeleiksi, ja todellisuudessa molemmat pelit, Molokkia ja Illmuninatusta vastaa, olisit tietysti tuomittu tasapeliksi, koska en huomannut oikeaa jatkoa tarpeeksi heti....
. Vikstori kirjoitti:
Tulen siis daamilla f5:een, mihin pistätkin, lopulta valkea pääsee etenemään kuninkaallaan d8:n ja sotilas d7:aan sieltä alta puikahtaa asemaan, jossa mustan ainoa shakkipaikka on sellainen, jossa ainoa shakkipaikka, johtaa daamin tulemiseen väliin, jossa valkea daami shakkaa samaan aikaan, siihen peli käytännössä päättyy... En usko, että musta voi estää sitä asemaa....
Eli kyllä tuo on voittopeli valkealle - silti....Hevonpaskaa. Et koskaan pääse kumpaankaan kuvittelemistasi asemista: et siihen missä valkea K olisi d8:ssa, etkä siihen fantasia-asemaasi missä vKg5 ja mKg7. Huvittavinta siinä kuviossasi on se, että siinäkin musta saisi helpon tasapelin alkaen De7 .
Varsinaisessa analyysijatkossa pelaamaasi Dc2 seuraa tietysti Kg7
(Asema olisi siis nyt V: Kh5, Dc2, sd5 M: Kg7, De7)- Viksotir
illuminatus kirjoitti:
Hevonpaskaa. Et koskaan pääse kumpaankaan kuvittelemistasi asemista: et siihen missä valkea K olisi d8:ssa, etkä siihen fantasia-asemaasi missä vKg5 ja mKg7. Huvittavinta siinä kuviossasi on se, että siinäkin musta saisi helpon tasapelin alkaen De7 .
Varsinaisessa analyysijatkossa pelaamaasi Dc2 seuraa tietysti Kg7
(Asema olisi siis nyt V: Kh5, Dc2, sd5 M: Kg7, De7)Kyllä pääsen, et voi sitä estää.
Miten sitten vastaat siihen kun tuun daamilla
Tuun Daamilla f5:een? miten siitä saat tasapelin?
Kg7:aan ja Daami Kf5:een....
Kununkaani siis pääsi h5:een.... Kun shakkasit Db4 Kg4:sta - Vikstori
Viksotir kirjoitti:
Kyllä pääsen, et voi sitä estää.
Miten sitten vastaat siihen kun tuun daamilla
Tuun Daamilla f5:een? miten siitä saat tasapelin?
Kg7:aan ja Daami Kf5:een....
Kununkaani siis pääsi h5:een.... Kun shakkasit Db4 Kg4:staEli Aema oli tää.
8OOOOOOOO
7OOOOdOkO
6OOOOOOOO
5OOOSODOK
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli Aema oli tää.
8OOOOOOOO
7OOOOdOkO
6OOOOOOOO
5OOOSODOK
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGHMitä se sun Dg7 : muka estää, ei yhtään mitään!
Voidaan pelata se jatkopeli, jos haluat.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mitä se sun Dg7 : muka estää, ei yhtään mitään!
Voidaan pelata se jatkopeli, jos haluat....De7 :ka siis...
- ShakstoriDaami f4:ee
Vikstori kirjoitti:
De7 :ka siis...
Siihen De7: :aan vastaisin Kf4:een...
Kuninkaasi on siis vielä g7:ssa ja mun daami f5:ssa ja sotilas d5:ssa.
Daami Df6:een ei auta, sinnekö pistäisit? ShakstoriDaami f4:ee kirjoitti:
Siihen De7: :aan vastaisin Kf4:een...
Kuninkaasi on siis vielä g7:ssa ja mun daami f5:ssa ja sotilas d5:ssa.
Daami Df6:een ei auta, sinnekö pistäisit?Sopiiko, että vastaat vain yhdellä viestillä. Kommentoin nyt ilman lautaa, mutta menköön: analyysipelissä siirtoon Df5 pelaan tietysti De8
Fantasia-asemastasi (vKg5 MKg7), johon et siis todellisuudessa koskaan oikeasti pääsisi, laskin asian näin:
1. -De7 2. Kf4 Dd6 seuraten joko
A (De5 )
3. De5 Df6
4. Ke4 Kf7
5. Dc7 Ke8
6. d6 De6
7. Kd4 Dd7
seuraten joko 8. Db8 Dd8 9. Da7/Db7/Db5 Dd7
tai 8. Kc5 Dxc 9. dxc Kd7
tai B (Ke4)
3. Ke4 Db4 4. Ke5 Db8 5. d6 Db5 5. Ke6 De8 6. Ke5 Db5
Kaikki tasapelein- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Sopiiko, että vastaat vain yhdellä viestillä. Kommentoin nyt ilman lautaa, mutta menköön: analyysipelissä siirtoon Df5 pelaan tietysti De8
Fantasia-asemastasi (vKg5 MKg7), johon et siis todellisuudessa koskaan oikeasti pääsisi, laskin asian näin:
1. -De7 2. Kf4 Dd6 seuraten joko
A (De5 )
3. De5 Df6
4. Ke4 Kf7
5. Dc7 Ke8
6. d6 De6
7. Kd4 Dd7
seuraten joko 8. Db8 Dd8 9. Da7/Db7/Db5 Dd7
tai 8. Kc5 Dxc 9. dxc Kd7
tai B (Ke4)
3. Ke4 Db4 4. Ke5 Db8 5. d6 Db5 5. Ke6 De8 6. Ke5 Db5
Kaikki tasapeleinDe9 :ssa et edes shakkaa h5:stani....
- Shakstori
Vikstori kirjoitti:
De9 :ssa et edes shakkaa h5:stani....
Koska pistän daaimin välin tietysti g6.een
- Shkasotir
Shakstori kirjoitti:
Koska pistän daaimin välin tietysti g6.een
Ei vaan tietysti Kuninkaan g5:een...
- Vikstori
Shkasotir kirjoitti:
Shakkatko nyt d8:sta?
Tulen Kf4:een.... Shkasotir kirjoitti:
Nyt olet tehnyt 3 vastausviestiä, joista 2 ensimmäistä olivat täyttä sekoilua. Vieläkö haluat päivittää?
Jos et, niin vastaisin siirtoon Kg5 De7
- Vikstori
Kg5 De7
Kf4- Akim.
illuminatus kirjoitti:
Kf4 Dd6 jos pelaat De5 niin Df6
Eli jos pistät Df6 :een niin solttuni etenee....
- Vikstori
Ei se ole shakki tuo Df6:een koska välissä on daami, mutta siis Ke4:een....
Jos pistät kuninkaasi alle, etenen sotilaalla....Lue mitä kirjoitin: jos olisit pelannut De5 niin silloin Df6 olisi shakki.
Kuninkaan siirtoosi Ke4 vastaan Db4- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Lue mitä kirjoitin: jos olisit pelannut De5 niin silloin Df6 olisi shakki.
Kuninkaan siirtoosi Ke4 vastaan Db4Db4 Ke5:een...
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Ke5 Db8
Db8 d6
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
d6 Db5
Se d6 oli huono, sen sijaan haluaisin pelata Ke6:een....
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Se d6 oli huono, sen sijaan haluaisin pelata Ke6:een....
Jos et suutu, niin siis d6:n sijaan Ke6....
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mutta saatko todella siitä vastauksesta De6 tasapelin De7 :aan vastauksena?
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Db4 Ke5:een...
Hei, et päääse Db4 :een!
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli olit Df6:ssa miten sieltä pääset b4:een?
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli olit Df6:ssa miten sieltä pääset b4:een?
Jos tuut ton jälkeen shakkaamaan De7 tän jälkeen pistän daamini tietysti e5:een ja game is over.....Koska se on samalla shakki
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Jos tuut ton jälkeen shakkaamaan De7 tän jälkeen pistän daamini tietysti e5:een ja game is over.....Koska se on samalla shakki
Mutta jos olisit päässyt f6:sesta suoraan Db4 :een niin silloin tuo liisi ollut eittämättä tasapeli.....
Mutta eikö pelata kuitenkin oikein? Vikstori kirjoitti:
Haloo, Shakkasin daamilla d6:sta, ja sanoin siirtäväni Df6, JOS siirrät De5 . Sinä pelasit Ke4, jolloin siirsin Dd6-b4
Vikstori kirjoitti:
Jaha, taas alkaa virvelöinti, kun jatkosi eivätkään toimi - kuinka yllättävää :-)
Senkun perut, tasapeliksi jää silti: Ke6 Dc8- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Haloo, Shakkasin daamilla d6:sta, ja sanoin siirtäväni Df6, JOS siirrät De5 . Sinä pelasit Ke4, jolloin siirsin Dd6-b4
EMutta mun kuningas siis oli tuossa vaiheessa E4:ssa?
Ei se ole shakki se d6-paikka? Mutta sinnekö pistät?
Jos pistät d6:een pistän daamini De5 :een, miksi sanoit shakiksi tuota d6-paikaa, kuninkaani eikö olluyt e4:ssa?
Mutta jos se oli se aikaisempi tilanne pistän daamin tietysti De5 :een.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
EMutta mun kuningas siis oli tuossa vaiheessa E4:ssa?
Ei se ole shakki se d6-paikka? Mutta sinnekö pistät?
Jos pistät d6:een pistän daamini De5 :een, miksi sanoit shakiksi tuota d6-paikaa, kuninkaani eikö olluyt e4:ssa?
Mutta jos se oli se aikaisempi tilanne pistän daamin tietysti De5 :een....Mutta siinäkin olisit siis pistänyt kaksi kertaa, eli Df6:n jälkeen seurasi Ke4 Ja jos pistätä d6:een Daami tulee siinäkin tapauksessa De5
- Shakstori
Vikstori kirjoitti:
Mutta siinäkin olisit siis pistänyt kaksi kertaa, eli Df6:n jälkeen seurasi Ke4 Ja jos pistätä d6:een Daami tulee siinäkin tapauksessa De5
Tai jos et pistänyt f6:een ollenkaan, vaan suoraan d6:een niin siihen siis De5
- Viksotri
Vikstori kirjoitti:
Mutta siinäkin olisit siis pistänyt kaksi kertaa, eli Df6:n jälkeen seurasi Ke4 Ja jos pistätä d6:een Daami tulee siinäkin tapauksessa De5
Eli se Ke4:een tuli vastauksena Df6:sesta....
Ja jos et siirre f6:een vaan shakkaad d6 :sta niin pistän daamin De5 :aan.... Vikstori kirjoitti:
Siirrostasi Df5 alkaen pelattiin näin:
Df5 De8
Kg5 De7
Kf4 Dd6
Ke4 Db4
...
Kaikki meni siis ihan oikein, mutta tuo sekoilusi on kroonista. Jatka nyt vaan peliä ja kiinnitä huomiota pöytäkirjaasi.- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Siirrostasi Df5 alkaen pelattiin näin:
Df5 De8
Kg5 De7
Kf4 Dd6
Ke4 Db4
...
Kaikki meni siis ihan oikein, mutta tuo sekoilusi on kroonista. Jatka nyt vaan peliä ja kiinnitä huomiota pöytäkirjaasi.Ei pelattu noin:
Df5 De8
Kg5 De7
Kf4 Dd6
De5 :aan
Se Ke4:nen tuli vastauksena Df6:sesta, luulisin sen säikeen olevan vielä tallella...
Eli et tietenkään nyt pistäisi Dd6:een koska se ei ole edes shakki, eli minne pistät? - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Ei pelattu noin:
Df5 De8
Kg5 De7
Kf4 Dd6
De5 :aan
Se Ke4:nen tuli vastauksena Df6:sesta, luulisin sen säikeen olevan vielä tallella...
Eli et tietenkään nyt pistäisi Dd6:een koska se ei ole edes shakki, eli minne pistät?ELi jos siis Dd6 Niin siihen De5 ja sitten Df6 ja sitten d6....
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ELi jos siis Dd6 Niin siihen De5 ja sitten Df6 ja sitten d6....
ÖÖ, sori Kunungas Ke4:enn jos vastaa siihen De5:een Df6
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, sori Kunungas Ke4:enn jos vastaa siihen De5:een Df6
Shakkaatko siihen reunalta vai tuotko kuninkaasi f7:kaan?
Kuninkaan siirtoon vastaan d6:lla.... Vikstori kirjoitti:
Shakkaatko siihen reunalta vai tuotko kuninkaasi f7:kaan?
Kuninkaan siirtoon vastaan d6:lla....Eli sinä pelasit sen De5 etkä Ke4 kuten viestistäsi ymmärsin? Ja asema siirtosi jälkeen on siis V: Ke4, De5, sd5 M: Kg7, Df6 ,niinkö ?
Ihmettelen kyllä miten arvelit tuossa jatkossa pelaavasi kuninkaasi ruutuun e5 kuten sittemmin pelasit :-)
Ok, jatketaan sitten tuosta:
1. - Kf7
2. d6 De6- Viksotori
illuminatus kirjoitti:
Eli sinä pelasit sen De5 etkä Ke4 kuten viestistäsi ymmärsin? Ja asema siirtosi jälkeen on siis V: Ke4, De5, sd5 M: Kg7, Df6 ,niinkö ?
Ihmettelen kyllä miten arvelit tuossa jatkossa pelaavasi kuninkaasi ruutuun e5 kuten sittemmin pelasit :-)
Ok, jatketaan sitten tuosta:
1. - Kf7
2. d6 De63.Öö, mun daami on f5:ssa se on paljastushakki?
Mutta luuisin sinun Kf7:n sijaan yrittävän shakata reunalta? - Shakstori
Viksotori kirjoitti:
3.Öö, mun daami on f5:ssa se on paljastushakki?
Mutta luuisin sinun Kf7:n sijaan yrittävän shakata reunalta?Ja siihen en siis vastaisi tietenkään d6....
Viksotori kirjoitti:
3.Öö, mun daami on f5:ssa se on paljastushakki?
Mutta luuisin sinun Kf7:n sijaan yrittävän shakata reunalta?Minua ei kiinnosta mitä sinä luulit. Mitä sinä vastasit siirtooni Dd6 : De5 vai Ke4 ?
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Minua ei kiinnosta mitä sinä luulit. Mitä sinä vastasit siirtooni Dd6 : De5 vai Ke4 ?
Dd6 :aan De5 tietysti ja säkö Df6 :een?
Siihen Ke4:seen.... Vikstori kirjoitti:
Dd6 :aan De5 tietysti ja säkö Df6 :een?
Siihen Ke4:seen....Jolloin daamisi ei siis ole f5:ssa kuten yllä höpötät.
Asema on tuossa vaiheessa siis V: Ke4, De5, sd5 M: Kg7, Df6
Jatkan kuten äskenkin Kf7, Mitä teet nyt?- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Jolloin daamisi ei siis ole f5:ssa kuten yllä höpötät.
Asema on tuossa vaiheessa siis V: Ke4, De5, sd5 M: Kg7, Df6
Jatkan kuten äskenkin Kf7, Mitä teet nyt?Joo okei, Siihen Kd4:een...
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Joo okei, Siihen Kd4:een...
Tai siis siihen olisin pistänyt sen d6:en, mutta jos jatketaan sitä peliä mitä ruvettiin niin tulee sama asema....
Jos jos sitten De6:een niin Kd4:een.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Tai siis siihen olisin pistänyt sen d6:en, mutta jos jatketaan sitä peliä mitä ruvettiin niin tulee sama asema....
Jos jos sitten De6:een niin Kd4:een....Kuningas f7:sta tuli siis d6:nen ja sä pistit De6:een
Mää pistän kuninkaan d4:een - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Kuningas f7:sta tuli siis d6:nen ja sä pistit De6:een
Mää pistän kuninkaan d4:eenÖÖ, siis Kf7:n jälkeen daami tulee tietenkin takaisin F5:een...
Onko asema tämä?
OOOOOOOO
OOOOOkOO
OOOOOdOO
OOOSODOO
OOOOKOOO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
Sun huki! Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, siis Kf7:n jälkeen daami tulee tietenkin takaisin F5:een...
Onko asema tämä?
OOOOOOOO
OOOOOkOO
OOOOOdOO
OOOSODOO
OOOOKOOO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
Sun huki!Asema on tuo, jos pelaat Df5.
Vastaan Dxf- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Asema on tuo, jos pelaat Df5.
Vastaan DxfÖÖ, ei ole vaan se oli tämä;
OOOOOOOO
OOOOOkOO
OOOSdOOOO
OOOODOOO
OOOKOOOO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
Siis sun vuoro mää pistin d4:een
Tostahan me aluksi haluttiin pelata? Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, ei ole vaan se oli tämä;
OOOOOOOO
OOOOOkOO
OOOSdOOOO
OOOODOOO
OOOKOOOO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
Siis sun vuoro mää pistin d4:een
Tostahan me aluksi haluttiin pelata?Tämä oli sitten ehdottomasti viimeinen siirto, jonka saat virvelöidä takaisin.
Tuosta asemasta jatkan Dd7- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Tämä oli sitten ehdottomasti viimeinen siirto, jonka saat virvelöidä takaisin.
Tuosta asemasta jatkan Dd7Okei, koetan parantaa tapani....
Kd5:een...
Mutta säkun halusit nähdä, niitä tasapelisekvenssejä? Vikstori kirjoitti:
Okei, koetan parantaa tapani....
Kd5:een...
Mutta säkun halusit nähdä, niitä tasapelisekvenssejä?Mä olen koko ajan sanonut että se Kd2 johtaa tasapeliin, ei minun tarvitse näitä jatkoja läpikäydä sen tietämiseksi.
Kd5 Db7- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Mä olen koko ajan sanonut että se Kd2 johtaa tasapeliin, ei minun tarvitse näitä jatkoja läpikäydä sen tietämiseksi.
Kd5 Db7EI tule tasapeliä välttämättä, alakuomassa odottaisi yllätys...
Kd4:een... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
EI tule tasapeliä välttämättä, alakuomassa odottaisi yllätys...
Kd4:een...Tai tossa olisi ollut parempi Kc4:een....
Vikstori kirjoitti:
EI tule tasapeliä välttämättä, alakuomassa odottaisi yllätys...
Kd4:een...Kd4 Db2
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Tai tossa olisi ollut parempi Kc4:een....
Mutta pääsisin sinne myöhemminkin, ei tule tosta tasapeliä....
Vikstori kirjoitti:
Mutta pääsisin sinne myöhemminkin, ei tule tosta tasapeliä....
Vastaa (Kd4 Db2 ) äläkä höpötä
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Kd4 Db2
Kb2 Ke4
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Ke4 De2
Oieko mun Kd4:n sijasta pitänyt shakata?
Dh6 :teen ensin? Dd7:n jälkeen
Miksen saa virvelöidä takaisin siirtoja, sinähän halusit tasapeliejä, mutta voittopelini sulla vielä näkemättä?
Ei ollut kyse siitä saitko pelin tasapeliksi, mutta voiko tuota asemaa voittaa!
Vai etkö vain usko, että tuosta tulee valkean voittopeli? - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Oieko mun Kd4:n sijasta pitänyt shakata?
Dh6 :teen ensin? Dd7:n jälkeen
Miksen saa virvelöidä takaisin siirtoja, sinähän halusit tasapeliejä, mutta voittopelini sulla vielä näkemättä?
Ei ollut kyse siitä saitko pelin tasapeliksi, mutta voiko tuota asemaa voittaa!
Vai etkö vain usko, että tuosta tulee valkean voittopeli?Tottakai mun on ensin hätisteltävä syn kuningas kauemmas.
Dh5 sori, uskallatko sen jatkon nähdä? - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Tottakai mun on ensin hätisteltävä syn kuningas kauemmas.
Dh5 sori, uskallatko sen jatkon nähdä?Tostahan saattaa tulla mattki jopa kohta?
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Tostahan saattaa tulla mattki jopa kohta?
Tai saat tietysti luovuttaa, jos et halua nähdä peli Dh5 jatkoa?
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Tai saat tietysti luovuttaa, jos et halua nähdä peli Dh5 jatkoa?
Mutta täytyy myöntää, että olet vahva pelaaja, kun sait multa tuon shakkausjatkonkin eka mielleyhtymästä pois, ,meni vain ehkä aikaa hukkaan?
Olen luokatun pikashakin pelaaja, olisi pitänyt katsoo taas asemaa kauemmin..... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mutta täytyy myöntää, että olet vahva pelaaja, kun sait multa tuon shakkausjatkonkin eka mielleyhtymästä pois, ,meni vain ehkä aikaa hukkaan?
Olen luokatun pikashakin pelaaja, olisi pitänyt katsoo taas asemaa kauemmin.....Asema olisi nyt tämä
8OOOOOOOO
7OOOdOkOO
6OOOSOOOO
5OOOOOOOD
4OOOKOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH Vikstori kirjoitti:
Olen luokatun pikashakin pelaaja, olisi pitänyt katsoo taas asemaa kauemmin.....>>Vai etkö vain usko, että tuosta tulee valkean voittopeli?
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Asema olisi nyt tämä
8OOOOOOOO
7OOOdOkOO
6OOOSOOOO
5OOOOOOOD
4OOOKOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGHEli jos saisin perääntymään Mustan Kuninkaan yhdenkin askeleen esim. Kg7, tulisin daamillani C5:een....
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
>>Vai etkö vain usko, että tuosta tulee valkean voittopeli?
EN pistäisi Kg7:jälkeen muualle, daaminin Dc4:een....
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
EN pistäisi Kg7:jälkeen muualle, daaminin Dc4:een....
ÖÖ, Dc5:een sori.
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, Dc5:een sori.
Joko keksit Illuminatus tasapeliposen Dc5-siitoon? Epäilen...
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Joko keksit Illuminatus tasapeliposen Dc5-siitoon? Epäilen...
Eli sen shakkauksen Dh4: jälkeen Kg7
Ja sitten c5:een - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Ja sitten c5:eenKohta se on sen näköinen asema, mistä mielestäni Valkealle voitto napsahtaa?
Vikstori kirjoitti:
Ja sitten c5:eenPitäisikö minun päivystää täällä vain siksi koska et osaa pelata edes sen vertaa että näkisit itse mikä tuossa on vikana?
No esim. tähän tapaan
1. Dc5 Kf7
2. Dc7 Ke6
3. Kc4 Dxc
4. dxc Kd7
5 Kb6 Kc8
tai vaikka näinnikkää
1. Dc5 Kf7
2. Kd5 De6
3. Kc6 Dc8
Äläkä viitsi lässyttää kun mitään et kerran tajua, jatkossa terminologia ei ole yhtä siistiä.illuminatus kirjoitti:
Pitäisikö minun päivystää täällä vain siksi koska et osaa pelata edes sen vertaa että näkisit itse mikä tuossa on vikana?
No esim. tähän tapaan
1. Dc5 Kf7
2. Dc7 Ke6
3. Kc4 Dxc
4. dxc Kd7
5 Kb6 Kc8
tai vaikka näinnikkää
1. Dc5 Kf7
2. Kd5 De6
3. Kc6 Dc8
Äläkä viitsi lässyttää kun mitään et kerran tajua, jatkossa terminologia ei ole yhtä siistiä.panovirhe: p.o. 3. Kc5 eikä Kc4 mutta asiaa se ei muuta
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Kohta se on sen näköinen asema, mistä mielestäni Valkealle voitto napsahtaa?
Hieman tragikoomista, sama peli pelattiin tasapeliksi valehtelematta ainakin 20-kertaa, mutta lopulta saattaisi löytyä joku voittosauma?
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Pitäisikö minun päivystää täällä vain siksi koska et osaa pelata edes sen vertaa että näkisit itse mikä tuossa on vikana?
No esim. tähän tapaan
1. Dc5 Kf7
2. Dc7 Ke6
3. Kc4 Dxc
4. dxc Kd7
5 Kb6 Kc8
tai vaikka näinnikkää
1. Dc5 Kf7
2. Kd5 De6
3. Kc6 Dc8
Äläkä viitsi lässyttää kun mitään et kerran tajua, jatkossa terminologia ei ole yhtä siistiä.2. Ke4 tietysti tossa välissä.
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
2. Ke4 tietysti tossa välissä.
ÖÖ, siis Kd4:een tietyst Lf7:n jälkeen
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, siis Kd4:een tietyst Lf7:n jälkeen
Kd5:een tietysti, saat tietysti shakkailla hetken mutta se ei auta.
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Kd5:een tietysti, saat tietysti shakkailla hetken mutta se ei auta.
Eli Kf7:n jälkeen Kd5:een....
Vikstori kirjoitti:
Eli Kf7:n jälkeen Kd5:een....
öö-öö-öö ja pöö, Vikstorin virveli alkaa kohta taas heilua.
Kts ylle kirjoittamaani viestiä tollo:
Kd5 De6
Kc6 Dc8
voit painua kuninkaallasi minne lystäät, mutta sotilaan luo sillä ei ole asiaa- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
öö-öö-öö ja pöö, Vikstorin virveli alkaa kohta taas heilua.
Kts ylle kirjoittamaani viestiä tollo:
Kd5 De6
Kc6 Dc8
voit painua kuninkaallasi minne lystäät, mutta sotilaan luo sillä ei ole asiaaKd5 De6
Kc4:een...
Tosta et taida ihan ehtiä Kuninkaallasi sotilaan alle, jos vaihdat daamit? Vikstori kirjoitti:
Kd5 De6
Tosta et taida ihan ehtiä Kuninkaallasi sotilaan alle, jos vaihdat daamit?Eikun taidan lyödä kuninkaasi c4:stä. Siirsit tollo sen shakkiruutuun.
Jos menet takaisin Kd4:n niin pelaan Dd7 etkä ole edistynyt yhtään mihinkään. Etkä edisty muutenkaan, koska (a) olet tollo ja (b) se on mahdotonta.- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Kd5 De6
Tosta et taida ihan ehtiä Kuninkaallasi sotilaan alle, jos vaihdat daamit?ÖÖ Kc3:een tietysti, sori...
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ Kc3:een tietysti, sori...
Kd4: siis...
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ Kc3:een tietysti, sori...
Ahaa, nyt kuninkaasi liikkuu kuin ratsu: yhdellä siirrolla d5:stä c3:een.
Olet ihan oikeasti jo täyspelle. Mene opettelemaan shakkia jonkun muun kanssa, mun täytyy valmistautua viikonlopun sarjamatsiin.- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Eikun taidan lyödä kuninkaasi c4:stä. Siirsit tollo sen shakkiruutuun.
Jos menet takaisin Kd4:n niin pelaan Dd7 etkä ole edistynyt yhtään mihinkään. Etkä edisty muutenkaan, koska (a) olet tollo ja (b) se on mahdotonta.No äläpäs nyt hätäile Kc4:een....
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Ahaa, nyt kuninkaasi liikkuu kuin ratsu: yhdellä siirrolla d5:stä c3:een.
Olet ihan oikeasti jo täyspelle. Mene opettelemaan shakkia jonkun muun kanssa, mun täytyy valmistautua viikonlopun sarjamatsiin.Kc4:een siis mutta et ole vielä saanut tätä tasapeliksi...
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Kc4:een siis mutta et ole vielä saanut tätä tasapeliksi...
Sen Dd7 jälkeen Kc4:een....
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Sen Dd7 jälkeen Kc4:een....
Eipä tota voi enää tasapeliksi saada, vaikka musta saisi jopa kuninkaansa tuonne alle, siitä on vain haittaa, koska sellainen sekvenssi löytyy, missä kuningas ei ehdi sotilaan alle....
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eipä tota voi enää tasapeliksi saada, vaikka musta saisi jopa kuninkaansa tuonne alle, siitä on vain haittaa, koska sellainen sekvenssi löytyy, missä kuningas ei ehdi sotilaan alle....
Mutta ei ole näet mitään kiirettä tuoda kuningasta vaikka reunan kautta tonne...
Mutta jos seuraa Ke6:een nyt niin Dd5 - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mutta ei ole näet mitään kiirettä tuoda kuningasta vaikka reunan kautta tonne...
Mutta jos seuraa Ke6:een nyt niin Dd5Illuminatus siis luovutti?
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Illuminatus siis luovutti?
Eli pääsen tuolta b-rivin kautta peliin, tosin ensin voisn shakata mustan kuningasta, jos se tulee lähelle sotilastani, en usko, että on tasapeli, vaikka Illu voisi nyt shakkakkailla vähän enemmänkin?
Vikstori kirjoitti:
Mutta jos seuraa Ke6:een nyt niin Dd5Kc4 Ke8
ja esim.
Dh5 Kd8
Dh1 De8
tasapelein, vaikka sinä et sitä tajuakaan.
Soronoo sunnuntaihin tollo, tää on pelkkää ajanhukkaa.illuminatus kirjoitti:
Kc4 Ke8
ja esim.
Dh5 Kd8
Dh1 De8
Soronoo sunnuntaihin tollo, tää on pelkkää ajanhukkaa.Panovirhe taas Dh8 , ei Dh1
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Kc4 Ke8
ja esim.
Dh5 Kd8
Dh1 De8
Soronoo sunnuntaihin tollo, tää on pelkkää ajanhukkaa.Kb4 tietysti seuraavaksi, kärsivällisyyttä, pyydän....
Ke8:n jälkeen siis... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Kb4 tietysti seuraavaksi, kärsivällisyyttä, pyydän....
Ke8:n jälkeen siis...Olen juur tämän sekvenssin laskenut, mutta joku yllättävä siirto sulla saattaa olla?
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Olen juur tämän sekvenssin laskenut, mutta joku yllättävä siirto sulla saattaa olla?
Tai kuningas e8N jälkeen Kd5:een?
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Tai kuningas e8N jälkeen Kd5:een?
Mutta siis kohta tulle asema, kossa muta ei ehdi sotilaan alle, vaikka nyt musta varmaa shakkaa vähän eri kohdasta?
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mutta siis kohta tulle asema, kossa muta ei ehdi sotilaan alle, vaikka nyt musta varmaa shakkaa vähän eri kohdasta?
Olisin voinut pakottaa sen sionne e8:iin Dd5 : shakkauksellakin, ja silloin kuningas olisi tullut c5:een....
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Olisin voinut pakottaa sen sionne e8:iin Dd5 : shakkauksellakin, ja silloin kuningas olisi tullut c5:een....
Illulle siis tuli muita menoja, eli aikaa säästääkseni pelasin silti Ke8 jälkeen kb4:een ja toivo vvielä elää voitosta!
Vikstori kirjoitti:
Olen juur tämän sekvenssin laskenut, mutta joku yllättävä siirto sulla saattaa olla?
Ei tuossa mitään yllätyksiä tarvita
1 Kb4 Db7 jolloin esim. joko
A Db5 Dxb
tai B
Ka5 Da8
Kb6 Db8
Kc6 Dc8
Kd5 Dxc
tai C
Ka5 Da8
Kb5 Db7
Db6 Dxb
kaikki tasapelein. Kuninkaani marssii oppositioon heti kun daamit vaihtuvat oikeassa ruudussailluminatus kirjoitti:
Ei tuossa mitään yllätyksiä tarvita
1 Kb4 Db7 jolloin esim. joko
A Db5 Dxb
tai B
Ka5 Da8
Kb6 Db8
Kc6 Dc8
Kd5 Dxc
tai C
Ka5 Da8
Kb5 Db7
Db6 Dxb
kaikki tasapelein. Kuninkaani marssii oppositioon heti kun daamit vaihtuvat oikeassa ruudussaJa pyydän, esitä jokin järjellinen jatko ennen sunnuntaita. Mun pitää oikeasti keskittyä ihan muihin juttuihin.
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Illulle siis tuli muita menoja, eli aikaa säästääkseni pelasin silti Ke8 jälkeen kb4:een ja toivo vvielä elää voitosta!
Ei herttileijaa tietysti kannattaa taas shakata h5:sta Ke8:in jälkeen
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Ja pyydän, esitä jokin järjellinen jatko ennen sunnuntaita. Mun pitää oikeasti keskittyä ihan muihin juttuihin.
Okei eli Ke8:iin tulisi Dh5 :een varmasti....
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Okei eli Ke8:iin tulisi Dh5 :een varmasti....
Ei vaan, Kb4:een, varmaan illu miettii vielä miten siihen vastaa?
JOS vastaa Dd8:iin niin tulee Ka5:een.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Ei vaan, Kb4:een, varmaan illu miettii vielä miten siihen vastaa?
JOS vastaa Dd8:iin niin tulee Ka5:een....Eli jos vastaus siihen oli Db7 niin sekin käy....
- Vikstori
Soei, meen syömään jatketaan about tunnin sisällä, mutta jos haluat tuosta pitkän pelin, siitä tulee juuri se kuvaamani tilanne että kuniingas pääsee riveille, A-D ja sotilas pääsee silloin tällöin etenemään, ja kuningas joudutaan välillä pistämään d-stoilaan alle....
- Vikstori
Eli Asema on tämä
8OOOOkOOO
7OOOdOOOO
6OOOSOOOO
5OOOOOOOD
4OOKOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Muutamia loppupelejä tossa asemassa sain päättymään itselleni edullisesti, mutta todennäköisesti Illuminatus tekee niissä silti eri siirrot......
Lähteekö musta änkeymään daamin ja valkean sotilaan alle?
Jos ei niin sitten tämä on ihan triviaali loppupeli.- Vikstori
Tornilla shakkaus e5:sta taitaa olla parempi
8OOOOkOOO
7OOOdOOOO
6OOOSOOOO
4OOOODOOO
3OOKOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=AVCDEFGH - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Tornilla shakkaus e5:sta taitaa olla parempi
8OOOOkOOO
7OOOdOOOO
6OOOSOOOO
4OOOODOOO
3OOKOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=AVCDEFGHEli jos Illuminatus jatkaa,vastaus Ke8:iin oli De8
8OOOOkOOO
7OOODOOOO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOKOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli jos Illuminatus jatkaa,vastaus Ke8:iin oli De8
8OOOOkOOO
7OOODOOOO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOKOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGHÖÖ, De5 tietysti...
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, De5 tietysti...
Eli valkea kuningas kiertää E-H puolelle, shakkasi musta eli ei, siellä tulee paikka jossa valkea pääsee shakkaamaan mustaan, js mustan daamin olisi parasta silloin olla pois kohdasta f7 Ja jos taas daami ei mitään tee, valkea saa tuossa asemassa suorastaan matin daamilla ja kuninkaalla, mustata...
OOOOOkOO
OOOOdOOO
OOOSOOOO
OOOODOKO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
Jos musta shakkaamalla tai muuten, voi estää tuon aseman, niin sitten voi olla varma matti, eli tässä tapauaksessa sotilaan koroittumis-sekvenssit vähissä....
Eli se siirto Dh6-olisi antanut mutalle vain lisää hieman aikaa odottaa tuota kohtaa... Eli vlakea olisi silti joutunut tulemaan kohtaan De5
Mutta itse näkisin, ettei nuo daamin ylle ahtautuminen auta, siinä taitaisi olla vielä helpommat loppuelit siinä asemassa, siksi pistin c4:een kuninkaan jossain vaiheessa.... Vaikka olisi tuota sekvenssiä voinut ruveta pelaamaan hetikin....
Eli voitkteko tuossa asemassa Illumintatus tai Moloch löytää vielä mustalle pelastusta matista?
Ja jos kyseisen tilanteen voi estää, niin silloin se ei vain tule....
Jos mustaa kuningasta yritää takaisin kohtaan f7 sen aiemmin näytetyn shakkauksen De5 jälkeen sieltä valkean daamin shakatessa, musta tulisikin f6:een, mutta silloin valkea daaminsa d5:n ansiosta todennäköisesti pääsee nousemaan puolelle A-D kuninkallaan....
Ja siinä asemassa voisi olla jotain pelattavaa, vaikkei sitäkään helppoa ole saada tasapeliksi, ja vielä vaikeampi voittaa.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli valkea kuningas kiertää E-H puolelle, shakkasi musta eli ei, siellä tulee paikka jossa valkea pääsee shakkaamaan mustaan, js mustan daamin olisi parasta silloin olla pois kohdasta f7 Ja jos taas daami ei mitään tee, valkea saa tuossa asemassa suorastaan matin daamilla ja kuninkaalla, mustata...
OOOOOkOO
OOOOdOOO
OOOSOOOO
OOOODOKO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
OOOOOOOO
Jos musta shakkaamalla tai muuten, voi estää tuon aseman, niin sitten voi olla varma matti, eli tässä tapauaksessa sotilaan koroittumis-sekvenssit vähissä....
Eli se siirto Dh6-olisi antanut mutalle vain lisää hieman aikaa odottaa tuota kohtaa... Eli vlakea olisi silti joutunut tulemaan kohtaan De5
Mutta itse näkisin, ettei nuo daamin ylle ahtautuminen auta, siinä taitaisi olla vielä helpommat loppuelit siinä asemassa, siksi pistin c4:een kuninkaan jossain vaiheessa.... Vaikka olisi tuota sekvenssiä voinut ruveta pelaamaan hetikin....
Eli voitkteko tuossa asemassa Illumintatus tai Moloch löytää vielä mustalle pelastusta matista?
Ja jos kyseisen tilanteen voi estää, niin silloin se ei vain tule....
Jos mustaa kuningasta yritää takaisin kohtaan f7 sen aiemmin näytetyn shakkauksen De5 jälkeen sieltä valkean daamin shakatessa, musta tulisikin f6:een, mutta silloin valkea daaminsa d5:n ansiosta todennäköisesti pääsee nousemaan puolelle A-D kuninkallaan....
Ja siinä asemassa voisi olla jotain pelattavaa, vaikkei sitäkään helppoa ole saada tasapeliksi, ja vielä vaikeampi voittaa....ÖÖ, sori tuo asema oli tietysti täysin väärin katsottu, sori
tältä se näyttäisi:
8OOOOOOOO
7OOOdOkOO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOOOKOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Jos musta estää valkean tulon F4:een D4:n kautta, esim. G4:lla, valkea silti kohta pääsnee siinä variaatiossa E4:ään ja se on varmaan vähän helpompi loppupeli, mutta toinen vaihtoehto on, että valkea kuningas pääseekin silloin sotilaan päälle heti, jos musta shakkaa silloin D1:stä ja se on varmaan vielä helpompi loppupeli valkealle...
Eli valkea oli ennen mustan siirtoa e8:ia ja sen jälkeisiä shakkauksia E5:sta.... kuninkaallaan C4:ssa....
Tossa vairaiaatiossa ehkä menetin yhden tempon turhaan, mutta tuossa asemassa ei mustalle ole shakkauksista hyötyä, jos ei saa valkean kuningasta liian kauas oikeaan alakulmaan seikkailemaan.....
Teoriassa silti tarvitsin tuo Kc4:siirron, koska sillä eliminoitiin mustta ainakin se kuninkaan daami ja valkean sotilaan päälle d8:iin änkeytymisen hyöty, mutta tuskin tuumme sitä loppupeliä näkemään......
Tai jos musta haluaa perua Kc4:jälkeisen Ke8:iin, niin sekin käy.... Koska sen jälkeen siis tulee shakki De5:sta. Mutta se ei muuta sitä, että valea
Musta voi shakata myös A4:sta mutta siinä tapauksessa tulee juuri uo näyttämäni kuvio....
Pelistä saattaa tulla vielä pitkä ja hivuttava, kymmeniä siirtoja tän jälkeen ja monta tasapelivirhettäkin olisi mulla vielä jäljellä, mutta ehkä en niitä enää tee?
Teoriassa luulen jonkun shakkikirjan sanoneen, että kun valkea on päässyt 5:riville, eikä valkea kuningas mahottoman kaukana ole ja daami on päässyt lähelle sotilasta, se on aina valkean voittopeli, jos peli menee oikein?
Tuossa asemassa valkea kuningas ei saa joutua kauas kuningattarestaan, muuten seuraa mustan De6:een, silloin kun musta siis f7:ssa....
Sori kauheasti vikoja mulla nyt pelissä, olenhan Vikstori....
Mutta se ei tarkoita, etten niidenkin kanssa voi vielä voittaa?
Jos musta asemasta De8 ja De6: jälkeen änkäytyy d8:iin, tulee kiva loppupeli valkeallle, sen jatkot luultavasti näin jo oikein, laudallani.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, sori tuo asema oli tietysti täysin väärin katsottu, sori
tältä se näyttäisi:
8OOOOOOOO
7OOOdOkOO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOOOKOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Jos musta estää valkean tulon F4:een D4:n kautta, esim. G4:lla, valkea silti kohta pääsnee siinä variaatiossa E4:ään ja se on varmaan vähän helpompi loppupeli, mutta toinen vaihtoehto on, että valkea kuningas pääseekin silloin sotilaan päälle heti, jos musta shakkaa silloin D1:stä ja se on varmaan vielä helpompi loppupeli valkealle...
Eli valkea oli ennen mustan siirtoa e8:ia ja sen jälkeisiä shakkauksia E5:sta.... kuninkaallaan C4:ssa....
Tossa vairaiaatiossa ehkä menetin yhden tempon turhaan, mutta tuossa asemassa ei mustalle ole shakkauksista hyötyä, jos ei saa valkean kuningasta liian kauas oikeaan alakulmaan seikkailemaan.....
Teoriassa silti tarvitsin tuo Kc4:siirron, koska sillä eliminoitiin mustta ainakin se kuninkaan daami ja valkean sotilaan päälle d8:iin änkeytymisen hyöty, mutta tuskin tuumme sitä loppupeliä näkemään......
Tai jos musta haluaa perua Kc4:jälkeisen Ke8:iin, niin sekin käy.... Koska sen jälkeen siis tulee shakki De5:sta. Mutta se ei muuta sitä, että valea
Musta voi shakata myös A4:sta mutta siinä tapauksessa tulee juuri uo näyttämäni kuvio....
Pelistä saattaa tulla vielä pitkä ja hivuttava, kymmeniä siirtoja tän jälkeen ja monta tasapelivirhettäkin olisi mulla vielä jäljellä, mutta ehkä en niitä enää tee?
Teoriassa luulen jonkun shakkikirjan sanoneen, että kun valkea on päässyt 5:riville, eikä valkea kuningas mahottoman kaukana ole ja daami on päässyt lähelle sotilasta, se on aina valkean voittopeli, jos peli menee oikein?
Tuossa asemassa valkea kuningas ei saa joutua kauas kuningattarestaan, muuten seuraa mustan De6:een, silloin kun musta siis f7:ssa....
Sori kauheasti vikoja mulla nyt pelissä, olenhan Vikstori....
Mutta se ei tarkoita, etten niidenkin kanssa voi vielä voittaa?
Jos musta asemasta De8 ja De6: jälkeen änkäytyy d8:iin, tulee kiva loppupeli valkeallle, sen jatkot luultavasti näin jo oikein, laudallani....Siis De5 Ke7:n jällkeen tietysti....
Onko Illu nähnyt kovan tasapeliposen siitäkin jatkosta? - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Siis De5 Ke7:n jällkeen tietysti....
Onko Illu nähnyt kovan tasapeliposen siitäkin jatkosta?Taas virhe koordinaateissa, sori: De5 De8:n jälkeen, mutta vaikka musta sen peruisi ja alkaisi shakkailemaan valkea pääsee silti samaan asemaan, ottamaan tuo kuvattu asema.....
Eli Illu oli oikeassa, Dc5: oli vain ajantauhlausta, koska ei mustan kuningas varmaan aio-A=>D puolelle vielä tässä vaiheessa kuninkallaan tulla? Minne sen saisi pakotettua, jos musta siirtää Ke8: ja siellä on pari daamin vaihdosta saatavaa pattin aseman tuhoamista ja jopa helppo mattikin mahdollisesti tiedossa....
Eikä musta saa jää kovin usein poukkoilemaan E7:aan takaisin tai voi tulla matti Db8:sta De5 :n jälkeen heti.....Jos sen jälkeen De7:
Mutta en usko siihen ansaan Illun menevän, eli suosiolla jatkan vain tuota De8 =>De5 asemaa....
Eli olisi tuossa toinenkin loppupeli jatko sitten, jos musta sitten meneekin Kf8: Dd5 :n jälkeen mutta sitä ei varmaan nyt pelata?
Mutta loppupeli olisi sitli melko vaikea, valkealle voittaa, mutta siinä voi pelata virheettömästäkin meikäläiinen jatkossa jos haluan....
- kvasi2
Aki on nyt palstan shakkikunkku. Onnittelut!
- Akim.
Kiitos, mutta toinen pelini Molokkia vastaan oli melkein huijausta, koska katsoin pari siirtoa shakkitietokoneella mutta peli oli tainnut jo ratketa siinä vaiheessa....
Molokin ei olisi pitänyt antaa tornia sotilaasta tieteenkään.... - Vikstori
Ja en tietenkään ole Molkkia ja Illuminatusta parempi shakinpelaaja, koska niinkuin monta kertaa totesin, pikashakkitaitoni on aika kehnot, turnauksissa saataa unohtaa jopa hakata kelloa....
Mutta kun saa lähes tunnin aikaa per siirto, niin sellaista peliä on vaikea saada minuakaan vastaan, kuin parhaimmillaan tasapeliksi... Minä en usko siihen, että ihminen voittaa enää koskaan konetta, jos ei saa kokeilla asemia muuallakin kuin mielessään, koska se on vain sokean peliä olla näkemättä nappuja ja vain yrittää muistaa paikkoja, jostain asemasta.... En usko MM-pelaajienkaan näkevän järjettömän pitkiä sekvenssiä vain tuijottamalla asemaa, vaan on saatava kokeilla niitä paikkoja silminnähtävästi....
Ja saihan Illu tuosta sen yhden tasapelin lisääkin, vaikka kaksi siirtoa noista perumalla ehkä se Kb3 ja aiemmin daami takaisin f6:een olisi ollut tasapeli, mutta ei Illukaan halunnut mun sinne laittavan... sulan hattuunsa siitäkin, mutta sehän oli vain Molochin pelin jatkoa, tuskin voittaisin Illuminatusta, jos pelattaisiin alusta lähtien ja pienellä miettimisajalla....
Mutta meillä oli taas hiukan riitaa merkinnöistä, luulin Illun siirtäneen f6:sesta suoraan b3:een De7:kan jälkeen, ja se olisi ollut väärä siirto.... Tai mulla ei ollut sitä Illuminatuksen d6-shakki-siirto silloin oikein havaittu....
Älkää luulko minusta liikoja, olen ihan keskitason shakkipelaaja, kuin kaikki tupelot harrastajat lukee mukaan, en vielä mikään huippu....
Ja tuosta Molochin eka pelin jatkostakaan ei tietenkään vielä voi olla varma, voidaanko se ne muutamat tasapelitupellukset perumalla voittaa, mutta itse kokeilin melko montaa jatkoa mustalle, tuosta uusimmasta asemasta, eikä ne auttaneet, mutta Molochilla tai Illuminatuksella voisi olla joku minulle yllättävä siirto jossain välissä.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Ja en tietenkään ole Molkkia ja Illuminatusta parempi shakinpelaaja, koska niinkuin monta kertaa totesin, pikashakkitaitoni on aika kehnot, turnauksissa saataa unohtaa jopa hakata kelloa....
Mutta kun saa lähes tunnin aikaa per siirto, niin sellaista peliä on vaikea saada minuakaan vastaan, kuin parhaimmillaan tasapeliksi... Minä en usko siihen, että ihminen voittaa enää koskaan konetta, jos ei saa kokeilla asemia muuallakin kuin mielessään, koska se on vain sokean peliä olla näkemättä nappuja ja vain yrittää muistaa paikkoja, jostain asemasta.... En usko MM-pelaajienkaan näkevän järjettömän pitkiä sekvenssiä vain tuijottamalla asemaa, vaan on saatava kokeilla niitä paikkoja silminnähtävästi....
Ja saihan Illu tuosta sen yhden tasapelin lisääkin, vaikka kaksi siirtoa noista perumalla ehkä se Kb3 ja aiemmin daami takaisin f6:een olisi ollut tasapeli, mutta ei Illukaan halunnut mun sinne laittavan... sulan hattuunsa siitäkin, mutta sehän oli vain Molochin pelin jatkoa, tuskin voittaisin Illuminatusta, jos pelattaisiin alusta lähtien ja pienellä miettimisajalla....
Mutta meillä oli taas hiukan riitaa merkinnöistä, luulin Illun siirtäneen f6:sesta suoraan b3:een De7:kan jälkeen, ja se olisi ollut väärä siirto.... Tai mulla ei ollut sitä Illuminatuksen d6-shakki-siirto silloin oikein havaittu....
Älkää luulko minusta liikoja, olen ihan keskitason shakkipelaaja, kuin kaikki tupelot harrastajat lukee mukaan, en vielä mikään huippu....
Ja tuosta Molochin eka pelin jatkostakaan ei tietenkään vielä voi olla varma, voidaanko se ne muutamat tasapelitupellukset perumalla voittaa, mutta itse kokeilin melko montaa jatkoa mustalle, tuosta uusimmasta asemasta, eikä ne auttaneet, mutta Molochilla tai Illuminatuksella voisi olla joku minulle yllättävä siirto jossain välissä....ÖÖ, tai se kuningas B4:een ei olisi ollut kuin sama asema kohta uudelleen, mutta ainoa virhe, mikä minulle tuli, etten ymmärtänyt heti että Illuminatus shakkasi minua d6:sesta.....
Ei ne Illuminatuksen suutahtamiset siirtojen uudelleen kalastelusta tällä kertaa olleet totta, mutta tietysti jos Kb4: olisi tullut Ke8:n jälkeen eikä vlissä siirtoa De5 :aan niin sitten olisi ollut mahdotonta edes haaveilla voitosta, nyt vielä toivo elää...
Illuminatus siis sanoi keskittyvyänsä pari päivää johonkin muuhun, ja tulee sunnuntaina jatkamaan? Tulneeko aiemmin jo?
Mutta näin kyllä monta valkean voittopeliäkin, jos musta tekee virheen, kovin montaa sekvenssiä en loppuun katsonut tuo De5 jatkon mielestäni mustallekin parhain siirroin katsoin valkean voitoksi.... Mutta käsittääkeni oikea todellisuus shakissa on se, että viitosrivin sotilasta, jos esim sotilasta puolustava daami kerrankin pääsee sijottautumaan hyvään paikkaan, niin sitä ei enää tasapeliksi saa.... Mutta ei saa mennä vaihtamaan daameja silloin paikassa, jossa musta kuningas ehtii sotilaan alle....
Tietysti en halua enää pilata Illuminatukselta tasepelin iloa, jos vielä teen virheen, sikäli hyväksyn jo tuon Illuminatuksen kiellon, siirtojen uudelleen virvelöinnöille. Mutta teoriassahan niin tehdään silloinkin, kuin vain mietitään vielä siirtojaan.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, tai se kuningas B4:een ei olisi ollut kuin sama asema kohta uudelleen, mutta ainoa virhe, mikä minulle tuli, etten ymmärtänyt heti että Illuminatus shakkasi minua d6:sesta.....
Ei ne Illuminatuksen suutahtamiset siirtojen uudelleen kalastelusta tällä kertaa olleet totta, mutta tietysti jos Kb4: olisi tullut Ke8:n jälkeen eikä vlissä siirtoa De5 :aan niin sitten olisi ollut mahdotonta edes haaveilla voitosta, nyt vielä toivo elää...
Illuminatus siis sanoi keskittyvyänsä pari päivää johonkin muuhun, ja tulee sunnuntaina jatkamaan? Tulneeko aiemmin jo?
Mutta näin kyllä monta valkean voittopeliäkin, jos musta tekee virheen, kovin montaa sekvenssiä en loppuun katsonut tuo De5 jatkon mielestäni mustallekin parhain siirroin katsoin valkean voitoksi.... Mutta käsittääkeni oikea todellisuus shakissa on se, että viitosrivin sotilasta, jos esim sotilasta puolustava daami kerrankin pääsee sijottautumaan hyvään paikkaan, niin sitä ei enää tasapeliksi saa.... Mutta ei saa mennä vaihtamaan daameja silloin paikassa, jossa musta kuningas ehtii sotilaan alle....
Tietysti en halua enää pilata Illuminatukselta tasepelin iloa, jos vielä teen virheen, sikäli hyväksyn jo tuon Illuminatuksen kiellon, siirtojen uudelleen virvelöinnöille. Mutta teoriassahan niin tehdään silloinkin, kuin vain mietitään vielä siirtojaan....Jännittää nyt pistääkö Illuminatus kuninkaan d8:iin, siitä pelistä ei tule pitkä jos sinne päättää laittaa, ja luulee minun nyt pettävän häntä siinä asiassa....
Pitkä ja hivuttava tasapeliksi virheelläni toivominen olisi vuorossa, jos siirtäisi nyt takaisin f7:aan, mutta onkohan Illuminatus laskenut nyt Kd8-jatkoa De5 jälkeen vielä oikein?
Se Dh5 : ei mitään muuta saisi muutaman kerran shakata vain siinä välissä Illu, koska pistäisin kohta kuitenkin takaisin De5, joko shakilla tai ilman.....
Jos Illu ei usko, että olen Kd8 sekvenssin laskenut oikein, niin sinne pistää....
Eli minun täytyy saada anteeksi se Kb4:nnen se oli huono siirtoa ainkain tossa välissä, mutta muistaakseni tein sen De5 : n jälkeen? - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Jännittää nyt pistääkö Illuminatus kuninkaan d8:iin, siitä pelistä ei tule pitkä jos sinne päättää laittaa, ja luulee minun nyt pettävän häntä siinä asiassa....
Pitkä ja hivuttava tasapeliksi virheelläni toivominen olisi vuorossa, jos siirtäisi nyt takaisin f7:aan, mutta onkohan Illuminatus laskenut nyt Kd8-jatkoa De5 jälkeen vielä oikein?
Se Dh5 : ei mitään muuta saisi muutaman kerran shakata vain siinä välissä Illu, koska pistäisin kohta kuitenkin takaisin De5, joko shakilla tai ilman.....
Jos Illu ei usko, että olen Kd8 sekvenssin laskenut oikein, niin sinne pistää....
Eli minun täytyy saada anteeksi se Kb4:nnen se oli huono siirtoa ainkain tossa välissä, mutta muistaakseni tein sen De5 : n jälkeen?Kc4:ssa paikassa juuri nyt ei minulle suurta ongelmaa ole....Varsinkin jos Illuminatus päättää tulla nyt daaminsa päälle(Vai allako se silloin on?)
Kc4
De8
De5
Miten jatkuu,
Jos Illu haluaa shalta tuon Kc4:n jälkeen kun kuningas on F7:ssa, niin sekin käy.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Kc4:ssa paikassa juuri nyt ei minulle suurta ongelmaa ole....Varsinkin jos Illuminatus päättää tulla nyt daaminsa päälle(Vai allako se silloin on?)
Kc4
De8
De5
Miten jatkuu,
Jos Illu haluaa shalta tuon Kc4:n jälkeen kun kuningas on F7:ssa, niin sekin käy....Ja vaikka musta saisi kuninkaansa sotilaan päälle suoraan, sen Kb4:n takia niin sekään ei mustaa pelasta, koska valkea kuningas voi helposti kieträä E-H puolelle, ja vain shakata kummalta tahansa puolelsta, ja siitä tulee siis sama asema, minkä näytin eli ei mustalla kai ole mitään tsäännssiä vaikka pistin välillä n4:eenkin
Mutta se musta voisi yrittää saada vaalean sotilaan kylkeen sekä daamin että kuninkaan, jos se saa, niin vaikea sitä enää voitoksi punnertaaa....
Eli ies Kb4:ssakaan suoranaisesti mitää vikaa ole
Ainoa mitä vallean pitää varoa, on se, että musta saa sotilaan kimppuun kerralla kaksi hyypiötä.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Ja vaikka musta saisi kuninkaansa sotilaan päälle suoraan, sen Kb4:n takia niin sekään ei mustaa pelasta, koska valkea kuningas voi helposti kieträä E-H puolelle, ja vain shakata kummalta tahansa puolelsta, ja siitä tulee siis sama asema, minkä näytin eli ei mustalla kai ole mitään tsäännssiä vaikka pistin välillä n4:eenkin
Mutta se musta voisi yrittää saada vaalean sotilaan kylkeen sekä daamin että kuninkaan, jos se saa, niin vaikea sitä enää voitoksi punnertaaa....
Eli ies Kb4:ssakaan suoranaisesti mitää vikaa ole
Ainoa mitä vallean pitää varoa, on se, että musta saa sotilaan kimppuun kerralla kaksi hyypiötä....Luultavasti teen valkoiselle sen puolustusposen silti A-D sarakkeille, on vähemmän paikkoja shakata!
Ja hyökkäys on aina luvassa, jos daamien vaihto, on minulle edullinen...
Eli voidaan Illuminatus jatkaa silti siitä Kb4-siirrosta.... Jos olit siirtänyt Ke8:iin mutta jos Ke6:een niin silloin kuninkaani oli Kc4:ssa ja daami shakkaa D5:sta....
Ke6:een et missään vaiheessa siirtänyt siksi uskalsin tehdä sen siirron, ellen taas ole vahingossa katsonut siirtoja väärin....
Vaikka toki Kb4:sijaan ja kuninkaan C4:ssa lähtisin vain nostamaan kuningastani tuolta.....
Tietenkään en Ke6:een vastaa Kb4:een, se olisi itsemurha.....
Mutta jos sun kuinkaasi silloin oli f7:ssa, niin silloin olit saanut taas yhden
tasapelin lisää, mutta muistaakseni se ei niin mennyt....
Olen kattonut monta jatko tuostakin, ja saatan siis hylätä tuon alkuperäisen suunnitelmani, koska siitä tulee ehkä vaikeampi....
Lainaa: Illuminatus
Kc4 Ke8
ja esim.
Dh5 Kd8
Dh1 De8
EI siitäkään olisi tullut tasapeli, mutta aion selvitä vielä helpommalla...
Soronoo sunnuntaihin tollo, tää on pelkkää ajanhukkaa.
Huojennukseni oli melkoinen, kun huomasin, ettei se koiran löytämä 6 vuotias poika vielä ton takia kuollut, eli en tehdnyt siinä idioottimaistavirhettä
Kc4:Ke8 vastaan De5 tai vain alan nostaa kuninastani koska se on c4:ssa nyt
Mutta jos Kb4:sta naurat ja pistät kuninkaan alle, niin sen hätistän pois aluksi Da5 :lla
Mutta jos jatketaan c4:seta....
Kc4 Ke8 Kb4, jos tulet Kd8:iin shakkaan Da5:sesta....
Sitten Ke8:n jälkeen pistän daamini takaisin Kc5:een ja jos taas tulet kuninkaan aolle, pistän tällä kertaa
Db6 Aaan, sitten en tiedä, menetkö E-H puolelle vai aiotko tulla pieneen kotiini A-D:hen?
Ne tuolla löysällä tilalla tehhdyt sekvenssit oli vähän liian monimutakaisia, mutta tässä tiukassa tilassa helpompaa ehkä? - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Luultavasti teen valkoiselle sen puolustusposen silti A-D sarakkeille, on vähemmän paikkoja shakata!
Ja hyökkäys on aina luvassa, jos daamien vaihto, on minulle edullinen...
Eli voidaan Illuminatus jatkaa silti siitä Kb4-siirrosta.... Jos olit siirtänyt Ke8:iin mutta jos Ke6:een niin silloin kuninkaani oli Kc4:ssa ja daami shakkaa D5:sta....
Ke6:een et missään vaiheessa siirtänyt siksi uskalsin tehdä sen siirron, ellen taas ole vahingossa katsonut siirtoja väärin....
Vaikka toki Kb4:sijaan ja kuninkaan C4:ssa lähtisin vain nostamaan kuningastani tuolta.....
Tietenkään en Ke6:een vastaa Kb4:een, se olisi itsemurha.....
Mutta jos sun kuinkaasi silloin oli f7:ssa, niin silloin olit saanut taas yhden
tasapelin lisää, mutta muistaakseni se ei niin mennyt....
Olen kattonut monta jatko tuostakin, ja saatan siis hylätä tuon alkuperäisen suunnitelmani, koska siitä tulee ehkä vaikeampi....
Lainaa: Illuminatus
Kc4 Ke8
ja esim.
Dh5 Kd8
Dh1 De8
EI siitäkään olisi tullut tasapeli, mutta aion selvitä vielä helpommalla...
Soronoo sunnuntaihin tollo, tää on pelkkää ajanhukkaa.
Huojennukseni oli melkoinen, kun huomasin, ettei se koiran löytämä 6 vuotias poika vielä ton takia kuollut, eli en tehdnyt siinä idioottimaistavirhettä
Kc4:Ke8 vastaan De5 tai vain alan nostaa kuninastani koska se on c4:ssa nyt
Mutta jos Kb4:sta naurat ja pistät kuninkaan alle, niin sen hätistän pois aluksi Da5 :lla
Mutta jos jatketaan c4:seta....
Kc4 Ke8 Kb4, jos tulet Kd8:iin shakkaan Da5:sesta....
Sitten Ke8:n jälkeen pistän daamini takaisin Kc5:een ja jos taas tulet kuninkaan aolle, pistän tällä kertaa
Db6 Aaan, sitten en tiedä, menetkö E-H puolelle vai aiotko tulla pieneen kotiini A-D:hen?
Ne tuolla löysällä tilalla tehhdyt sekvenssit oli vähän liian monimutakaisia, mutta tässä tiukassa tilassa helpompaa ehkä?Eli tottakai mieluiten vastaisin sitten Dd8 Ka5:een.
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli tottakai mieluiten vastaisin sitten Dd8 Ka5:een.
Eli pelasin todella Kb4-ensin, ja sää Ke8:iin
Sitten määä Ka5
8OOOkOOOOO
7OOOdOOOOO
6OOOSOOOOO
5KODOOOOOO
4OOOOOOOOO
3OOOOOOOOO
2OOOOOOOOO
1OOOOOOOOO
=ABCDEFGH
Jatkentaanko tällä?
Mustan vuoro! - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli pelasin todella Kb4-ensin, ja sää Ke8:iin
Sitten määä Ka5
8OOOkOOOOO
7OOOdOOOOO
6OOOSOOOOO
5KODOOOOOO
4OOOOOOOOO
3OOOOOOOOO
2OOOOOOOOO
1OOOOOOOOO
=ABCDEFGH
Jatkentaanko tällä?
Mustan vuoro!ÖÖ, tai nyt oli siirrot sekaisin sori, jos
1: Kc4 Ke7
2. Kb4 Ke8
3. Ka5:een....
.. - Viksotri
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, tai nyt oli siirrot sekaisin sori, jos
1: Kc4 Ke7
2. Kb4 Ke8
3. Ka5:een....
..Helekuuti, enää en löyä millään sitä illun säiettä missä hän vastasi Kb4:een?
Vastasiko hän siihen Kd8:iin?
JOS SE niin Ka5:een tietysti, se oli alkuperäinen suunnitelmani, ja jos en olisi turhaan muutellut siirtojani, niin sinne...
. - Vikstori
Viksotri kirjoitti:
Helekuuti, enää en löyä millään sitä illun säiettä missä hän vastasi Kb4:een?
Vastasiko hän siihen Kd8:iin?
JOS SE niin Ka5:een tietysti, se oli alkuperäinen suunnitelmani, ja jos en olisi turhaan muutellut siirtojani, niin sinne...
.Okei Kb4: oli väärä siirto, koska Iluuhan shakkasi De6:sesta ajatellin hänen shakneen vaakariviltä, sori kun en kattonyt tarkkaan.....
Eli vastaukseni illun siirtoon oli De5
Sitä peliä hieroin monta tuntia, turha siitä sekvenssistä luopua....
Anteeksi että olen näin "hullu-helluntalainen". - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Okei Kb4: oli väärä siirto, koska Iluuhan shakkasi De6:sesta ajatellin hänen shakneen vaakariviltä, sori kun en kattonyt tarkkaan.....
Eli vastaukseni illun siirtoon oli De5
Sitä peliä hieroin monta tuntia, turha siitä sekvenssistä luopua....
Anteeksi että olen näin "hullu-helluntalainen".Tämä on tilanne, ja nyt lopetan tämän idioottimaisen viestitulvani toviksi
8OOOOkOOO
7OOOdOOOO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOOEOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Tämä on tilanne, ja nyt lopetan tämän idioottimaisen viestitulvani toviksi
8OOOOkOOO
7OOOdOOOO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOOEOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGHJos kuningas ryömii daamin alle Dd8, De8 :jälkeen n seuraa Df6
Nuo muut, muljahtaminen f8:iin johtaa mustan kuninkaan g8:iin, loppupeli ei ole kovin vaikea valkealla siinä siirtosarjassa, koska mustan shakkaukset loppuvat pian, eikä toivoakaan edullisista daamikaupoista enää....
.
Mutta jos musta pääsee melko paljon ehkä shakkalilemaan, kun sotilas etenee, en muista mitsen se sekvenssi meni, tuossa daamin alle muljathamisessa oli jotain vikaa..... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Jos kuningas ryömii daamin alle Dd8, De8 :jälkeen n seuraa Df6
Nuo muut, muljahtaminen f8:iin johtaa mustan kuninkaan g8:iin, loppupeli ei ole kovin vaikea valkealla siinä siirtosarjassa, koska mustan shakkaukset loppuvat pian, eikä toivoakaan edullisista daamikaupoista enää....
.
Mutta jos musta pääsee melko paljon ehkä shakkalilemaan, kun sotilas etenee, en muista mitsen se sekvenssi meni, tuossa daamin alle muljathamisessa oli jotain vikaa.....Tuon Dd8:n jälkeen seuraisi shakkaus kulmasta, valkean eduksi....
- Shakstori
Vikstori kirjoitti:
Tuon Dd8:n jälkeen seuraisi shakkaus kulmasta, valkean eduksi....
ÖÖ, JOs musta nyt pelaa
1:- Dd8
2. Da5 Dd8
3. Dc6 Dd7
4. Kd5 Kd8
5. ja Ka8 helpoin voitoin
ELi mustan on tultava takaisin De8:iin
Db6 Da8=> Dd8, Dc6 eli mustan on on lähdettävä kokonaaan toiselle puolken....
Eli Dd8:n jälkeen seuraisi Da5 - Vikstori
Shakstori kirjoitti:
ÖÖ, JOs musta nyt pelaa
1:- Dd8
2. Da5 Dd8
3. Dc6 Dd7
4. Kd5 Kd8
5. ja Ka8 helpoin voitoin
ELi mustan on tultava takaisin De8:iin
Db6 Da8=> Dd8, Dc6 eli mustan on on lähdettävä kokonaaan toiselle puolken....
Eli Dd8:n jälkeen seuraisi Da5Väärin taas soroi
1. Dd8
2. -Da5 De8
3. Kd5
öö, unohtui välistä tietysti Kd5:een ja se muuttaa tilannetta taas
Eli musta vissiin shakkailee sen jälkeen.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Väärin taas soroi
1. Dd8
2. -Da5 De8
3. Kd5
öö, unohtui välistä tietysti Kd5:een ja se muuttaa tilannetta taas
Eli musta vissiin shakkailee sen jälkeen....Jos tämä viesti tulee perille, niin vahvistan jatkoni
1.: De8
2. De5 Dd8
3. Da5 De8
4. Db6 - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Jos tämä viesti tulee perille, niin vahvistan jatkoni
1.: De8
2. De5 Dd8
3. Da5 De8
4. Db6Jos mentäisiin silti siirto kerrallaan: De8 vastauksen De5
En enempää halua harhauttaa teitä, Db6 on huono, koska musta pääsee liikaa shakkailemaan.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Jos mentäisiin silti siirto kerrallaan: De8 vastauksen De5
En enempää halua harhauttaa teitä, Db6 on huono, koska musta pääsee liikaa shakkailemaan....Jos musta pistää Dd8:iin De5 jälkeen, valkea pistää Da5 :aan....
Vikstori kirjoitti:
Jos musta pistää Dd8:iin De5 jälkeen, valkea pistää Da5 :aan....
Kun katsoo tuota ketjua pitkine yksinpuheluinesi toistuvine virheineen ja sekoiluineen, niin sitä alkaa väkisinkin miettimään kannattaako sulle vastata. Se ei välttämättä tee hyvää sun terveydellesi - ihan oikeasti.
Jos siis jatkat samaan tapaan tuota järjetöntä floodausta, niin jätän analyysin kesken.
Jos pelaat
1 De5 Kd8
2 Da5
niin vastaan Ke8
- Vikstori
1. De5 Kd8
2. Da5 Ke8
3, Da8
Noissa ei ole kuin yksi vastaussekvenssi, jota en ole vielä ehtinyt katsoa loppuun, ja nimenomaan valkean voittoon, toivottavasti löydät sen.
Ja mää olen aina ollut keskutelupalstoilla tälläinen, vastailen vaikka itselleeni kymmeniä kertoja, jos innostunut jostakin aiheesta.
Ja en ole tosiaankaan edes kaikkien mielestä mieleltäni terve ollut aina, sillä olen ollut mielenterveyshoidossa, joten et ihan valhetta minusta puhunut tossa tietenkään.
Ja onhan sunkin laudalla mun kuningas nyt e4:sessa?- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Sun kuninkaasi on ruudussa C4.
ÖÖ, mielestäni vain se oli silloin väärä siirto koska olit shakannut sen pois e6:lla? ja se vaihdettiin Ke4:een, mutta ei se mitään voin silti tuonkin pelin pelata, tuskin olisin silti tota sekvenssiä eri tavalla pelannut vaikka se olisi ollut nyt c4:ssakin.
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, mielestäni vain se oli silloin väärä siirto koska olit shakannut sen pois e6:lla? ja se vaihdettiin Ke4:een, mutta ei se mitään voin silti tuonkin pelin pelata, tuskin olisin silti tota sekvenssiä eri tavalla pelannut vaikka se olisi ollut nyt c4:ssakin.
Katso vaan yltä äläkä höpötä, c4:ssä se kuninkaasi on, ja spekuloit vielä viikonloppuna itsekin sen siirtämisellä ruutuun b4.
Jos siis edelleen pelaat Da8 niin vastaan Kf7
Nyt siis asema on V: Kc4, Da8, sd6 M: Kf7, Dd7- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Se mun kuningas Ke4 jatko olis sinulle parempi, kokeiletko sitä?
Siisnä De6 Saattoi olla vain se vika, että mulla saattoi silloin olla daami ja kuningas molemmat sen e6;n kimpussa en muista ihan varmasti. Vai olinko jo silloin siirtänyt kuninkaani e5:sesta c5:een?
Eli siks ehkä silloin teitkin daamillasi sen viitosrivin vaakatasoshakkausen Df5 ?
No, kyllä teen silti saman siirron.
Eli Da5 vaikka kuningas olikin c4:ssa eikä e4:ssa. - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Se mun kuningas Ke4 jatko olis sinulle parempi, kokeiletko sitä?
Siisnä De6 Saattoi olla vain se vika, että mulla saattoi silloin olla daami ja kuningas molemmat sen e6;n kimpussa en muista ihan varmasti. Vai olinko jo silloin siirtänyt kuninkaani e5:sesta c5:een?
Eli siks ehkä silloin teitkin daamillasi sen viitosrivin vaakatasoshakkausen Df5 ?
No, kyllä teen silti saman siirron.
Eli Da5 vaikka kuningas olikin c4:ssa eikä e4:ssa.Ja Da8 päälle.
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Ja Da8 päälle.
Kf7 vastaan Dd5
Vikstori kirjoitti:
Kf7 vastaan Dd5
Emme kokeile enää yhtään mitään: kuninkaasi on c4:ssä ja sen mukaan pelataan. Keskity pitämään sitä pöytäkirjaa, niin sinun ei tarvitse ennen jokaista siirtoasi arpoa asemaa eikä selittää jokaista siirtoasi useilla viesteillä.
Jos edelleen pelaat Dd5 , niin vastaan Kf6
Nyt siis asema on V: Kc4, Dd5, sd6 M: Kf6, Dd7- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Emme kokeile enää yhtään mitään: kuninkaasi on c4:ssä ja sen mukaan pelataan. Keskity pitämään sitä pöytäkirjaa, niin sinun ei tarvitse ennen jokaista siirtoasi arpoa asemaa eikä selittää jokaista siirtoasi useilla viesteillä.
Jos edelleen pelaat Dd5 , niin vastaan Kf6
Nyt siis asema on V: Kc4, Dd5, sd6 M: Kf6, Dd7Seuraava siirtosi vähän jännittää, tähän Kf6:een vastaan Kd4
Vikstori kirjoitti:
Seuraava siirtosi vähän jännittää, tähän Kf6:een vastaan Kd4
SInua se ehkä jännittää, minua ei. Tämä on lapsellisen helppo tasapeli, kuten olen koko ajan sanonut.
Kd4 Da4- Viksotir
illuminatus kirjoitti:
SInua se ehkä jännittää, minua ei. Tämä on lapsellisen helppo tasapeli, kuten olen koko ajan sanonut.
Kd4 Da4Ei valitettavasti ole tasapeli, vaikka torppasit sen Ke4-vastauksen, sama peli tästä voi vielä tulla, tai sitten erilainen, koska kohta loppuu tyyni aika. Etkä pysty olemaan sotilaan päällä välttämättä enää kauaa....
Eli vastaan Kc3 Viksotir kirjoitti:
Ei valitettavasti ole tasapeli, vaikka torppasit sen Ke4-vastauksen, sama peli tästä voi vielä tulla, tai sitten erilainen, koska kohta loppuu tyyni aika. Etkä pysty olemaan sotilaan päällä välttämättä enää kauaa....
Eli vastaan Kc3Joutavaa uhoa.
Minun ei enää tarvitse edes välittää sotilaastasi kunhan pidän kuninkaani f6:ssa. Shakkailen sinua tässä lämpimikseni niin kauan kuin juoksentelet kuninkaallasi pitkin lautaa kuin päätön kana (vaikka sinne e4:n, jossa et saa mitään aikaan sielläkään). Ja jos laitat daamin väliin sopivalla hetkellä, niin pistetään mammat laatikkoon ja marssin kuninkaallani tervehtimään sotilastasi.
On se helppoa. Sano sitten kun tajuat ettet voita.
Kc3 Da3
- Vikstori
No okei, en rupea testaamaan reflejeksäsi enempää eli joudu palaamaan c4:neen, miten siihen vastaat`?
Mutta kohta näet sen voittosiitoni tämä oli vain testausta.
ASDL-tietkoneeni hieman ryppyilevät, siksi menee vastauksissa kauan.- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Kc4 Da4
Joo, okei, se ei menny kovin vaikeesti vielä, mutta
Da4 Kc5
Kc5 Da5
- Vikstori
Tai okei, mun olisi pitänyt tulla c2:een asti...
Miten vastaan Kc2:een - Vikstori
ELi tiedän sinun vastaavan Kc2: Da4 , sitten Kb2....
Mitä sitten?
Äläkä ala nyt urputtaa mistään kolme kertaa toistuvista asemista, se on säälittävää...- Vikstori
Sinulta jää voittosiirtoni näkemättä jos et vastaa Kc2:een!
Ei virvelöintejä, ja Kc2 olisi sekin ollut ihan yhtä tyhjän kanssa, siihen voi vastata esim. Da4 .
Ja jos pelaat Kc6 vastaan Da8
Sinä et yksinkertaisesti voita tätä peliä, Ei voittaisi kukaan muukaan.
Nyt saat jatkaa itseksesi aseman pohtimista, sulla ei ole ollut koko aikana ensimmäistäkään ideaa, joka olisi ollut edes vaarallinen. Ja syykin on selvä, asema on koko ajan ollut tasapeli.
.- Vikstori
Ka4 Kb2
EI ole kauaa tasapeli, valitettavasti, miten vastaat Kb2:een...
Kb2 Db4 Et sinä sieltä pääse mihinkään idiootti.
- Vikstori
Valitettavasti pääsen, Kc2 ensin...
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Valitettavasti pääsen, Kc2 ensin...
Mikset siirtänyt sotilaan päälle nyt se olisi ollut loogisempaa, saat sen perua jos haluat.... Toi siirto oli kauhea virhe
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mikset siirtänyt sotilaan päälle nyt se olisi ollut loogisempaa, saat sen perua jos haluat.... Toi siirto oli kauhea virhe
Tai okei Kb8 on varmaan ihan hyvä nyt.
- Vikstori
Hei näetkö sinä lautaa ollenkaan, kun väitit etten pääse tuolta minnekään?
- Vikstori
Nythän tästä tulee jännää vaihteeksi!
- Vikstori
Eikö tilanne ole tämä:
8OOOOOOOO
7OOOOOOOO
6OOOSOkOO
5OOODOOOO
4OdOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOKOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Eli eihän tossa ole mustalla daamilla juuri nyt enempää shakkauspaikkoja, vaan pakko siirtää yläriville, ettei sotilas pääse etenemään?
Mikstori- Vikstori
Okei, a4:ssa on, mutta sinnekö pistää?
Huomaatko muuten, ettei kannata uhata pelkällä daamilla ja kuninkaalla mun daamia koska sotilas pääsee karkuun? Eli tietysti ne silloin vaihtaisin?
Eihän tässä silloin ole mitään vaikeaa jos musta rupeaa helpppja shakkuspaikkoa etsimään, mutta valkea kuningas välttää sen värisiä nappuja, ettei se tulisi alle....
- Vikstori
Eli Da4 :n jälkeen Kd3, tämä ei ole ihan niin "peace of cace kuin sinä kuvittelet illumiantus
- Vikstori
ÖÖ, sori Kd2, ettei tulisi siirtojen toistoa....
Toisen Da4 jälkeen Kd4 - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, sori Kd2, ettei tulisi siirtojen toistoa....
Toisen Da4 jälkeen Kd4Ei jatketaanpa, Illuminatus, etten pääsisi A5:een?
Mutta siltikään et saa tätä tasapeliksi - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Ei jatketaanpa, Illuminatus, etten pääsisi A5:een?
Mutta siltikään et saa tätä tasapeliksiTarkotin h5:een...
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Tarkotin h5:een...
Seuraava Da4 Dd2
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Seuraava Da4 Dd2
Mutta paljon kivempi peli olisi tullut, jos koko rupeama olisi taannoin aloitettu Kd3
Se on se voittosiirtoni.... Revi siitä Illu, jos sen saat tasapeliksi, niin sitten myönnän että tämä oli tasapeli....
Sait taas yhden tasapelin, mutta Kd3 on mahdotonta saada tasapeliksi, kai sen myönnät sen Dd5 jan Kf7:n jälkeen.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mutta paljon kivempi peli olisi tullut, jos koko rupeama olisi taannoin aloitettu Kd3
Se on se voittosiirtoni.... Revi siitä Illu, jos sen saat tasapeliksi, niin sitten myönnän että tämä oli tasapeli....
Sait taas yhden tasapelin, mutta Kd3 on mahdotonta saada tasapeliksi, kai sen myönnät sen Dd5 jan Kf7:n jälkeen....Älä Helvetti koko ajan jankuta Illuminatus että nämä pelit on tasapelejä, jos kykenet saamaan jatkon Dd5 Kf7 Kd3 tasapeliksi niin sitten tämä oli varmasti tasapeli, mutta et siihen pysty.
Lopeta tuo tasapelin jankuttaminen, nyt näytin sinulle voittosiirtoni, minkä lupasin. - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Älä Helvetti koko ajan jankuta Illuminatus että nämä pelit on tasapelejä, jos kykenet saamaan jatkon Dd5 Kf7 Kd3 tasapeliksi niin sitten tämä oli varmasti tasapeli, mutta et siihen pysty.
Lopeta tuo tasapelin jankuttaminen, nyt näytin sinulle voittosiirtoni, minkä lupasin.ELi taas aloitti Illu vannomaan tasapelin nimeen, mutta nyt murran sinut valitettavasti
8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOODOOOO
4OOOOOOOO
3OOOKOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
= ABCDEFGH
Älä ole niin lapsi Illuminatus että haluat aina tahtosi läpi, ja vastustaltasi huonoja siirtoja.... Kaiken maailman idiootiksi haukkumisinesi....
Tossa ei ole shakkauksesta suuremmin hyötyä, mitä aiot tehdä...
ÄLÄKÄ TAAS HELEKUTTI VÄITÄ, että tasapeli
Sen Ke4;nkin jostain syystä pilasit, jo pelin aluksi, vaikka niinhän me pelattiin, eikä suinkaan Kc4:sta, mutta annoin sinun siinä saada tahtosi läpi, ja nyt siis seurasi Kd3 - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ELi taas aloitti Illu vannomaan tasapelin nimeen, mutta nyt murran sinut valitettavasti
8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOODOOOO
4OOOOOOOO
3OOOKOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
= ABCDEFGH
Älä ole niin lapsi Illuminatus että haluat aina tahtosi läpi, ja vastustaltasi huonoja siirtoja.... Kaiken maailman idiootiksi haukkumisinesi....
Tossa ei ole shakkauksesta suuremmin hyötyä, mitä aiot tehdä...
ÄLÄKÄ TAAS HELEKUTTI VÄITÄ, että tasapeli
Sen Ke4;nkin jostain syystä pilasit, jo pelin aluksi, vaikka niinhän me pelattiin, eikä suinkaan Kc4:sta, mutta annoin sinun siinä saada tahtosi läpi, ja nyt siis seurasi Kd3ÖÖ, kuviossa virhe:
8OOOOOOOO
7OOOdOOOO
6OOOSOkOO
5OOODOOOO
4OOOOOOOO
3OOOKOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
= ABCDEFGH - Shakstori
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, kuviossa virhe:
8OOOOOOOO
7OOOdOOOO
6OOOSOkOO
5OOODOOOO
4OOOOOOOO
3OOOKOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
= ABCDEFGHPakkohan se oli edellinen matsi taas tasapeliksi vääntää, koska Illulla ei nyt ole oikea tieto vielä sotilasdaamiloppupeleistä, jos luulee, että ne kaikki on mahdollista saada tasapeliksi...
Kd4:n pelasin siksi että Illu saisi taas yhden tasapelin, mutta lupasin hälle voittosiirronkin... Kd3 se oli koko ajan, ja tokikin luulin aluksi, että pääsen sen tekemään myöhemmin, mutta se oli totta, ettei sitä voinut Kd4:n jälkeen tehdä....
Mutta jos ton aseman Illumnatus taas saa tasapeliksi, niin sitten uskon jo tämän olleen olleen tasapeli.... - Aki V.
Shakstori kirjoitti:
Pakkohan se oli edellinen matsi taas tasapeliksi vääntää, koska Illulla ei nyt ole oikea tieto vielä sotilasdaamiloppupeleistä, jos luulee, että ne kaikki on mahdollista saada tasapeliksi...
Kd4:n pelasin siksi että Illu saisi taas yhden tasapelin, mutta lupasin hälle voittosiirronkin... Kd3 se oli koko ajan, ja tokikin luulin aluksi, että pääsen sen tekemään myöhemmin, mutta se oli totta, ettei sitä voinut Kd4:n jälkeen tehdä....
Mutta jos ton aseman Illumnatus taas saa tasapeliksi, niin sitten uskon jo tämän olleen olleen tasapeli....Tota asemaa että Illuminatus saa enää tasapeliksi vaikka kuinka itkisit, ja kyllä, se tuli silti pelisiirrolla...
- Vikstori
Aki V. kirjoitti:
Tota asemaa että Illuminatus saa enää tasapeliksi vaikka kuinka itkisit, ja kyllä, se tuli silti pelisiirrolla...
Eli
SIirrot tässä pelissä nyt olivat
1. Kc4 Ke8
2. De5 Kd8
3. Da5 Ke8
4. Da8 Ke8
5. Dd5 Kf7
6. Kd3! (Kd4?)
Minkä siirron Illuminatus nyt tekee, jos saa ton tasapeliksi, niin nostan jo hänelle hattua...
Se on varmasti totta, että siirtoja perumalla kaikki pelit saa voitoiksi ja vastusta ei saa perua yhtään, jos on sotilaankin ylivoima, ei tosin kaikissa asemissa voi voittaa, vaikka olisi sotilas enemmän, mutta tämä asem silti on sellainen...
Tossa oli niin monta turhaa siirtoa tuon Kd4:n jälkeen. Näkihän se heti, että valkea kuningas olisi parhaimmallankin päässyt vain h5-poseen, ja sitten olisi mustan ollut helppoa likvidoida sotilas, mutta se olli huono siirto taas, anteeksi että olen huono pelaaja....
Anteeksi kun tupelsin taas selvän voittopelin tasapeliksi sillä Kd4? siirrolla, mutta Kd3 olisi Illuminaattorillekin jo vaikea.... - Aki V.
Vikstori kirjoitti:
Eli
SIirrot tässä pelissä nyt olivat
1. Kc4 Ke8
2. De5 Kd8
3. Da5 Ke8
4. Da8 Ke8
5. Dd5 Kf7
6. Kd3! (Kd4?)
Minkä siirron Illuminatus nyt tekee, jos saa ton tasapeliksi, niin nostan jo hänelle hattua...
Se on varmasti totta, että siirtoja perumalla kaikki pelit saa voitoiksi ja vastusta ei saa perua yhtään, jos on sotilaankin ylivoima, ei tosin kaikissa asemissa voi voittaa, vaikka olisi sotilas enemmän, mutta tämä asem silti on sellainen...
Tossa oli niin monta turhaa siirtoa tuon Kd4:n jälkeen. Näkihän se heti, että valkea kuningas olisi parhaimmallankin päässyt vain h5-poseen, ja sitten olisi mustan ollut helppoa likvidoida sotilas, mutta se olli huono siirto taas, anteeksi että olen huono pelaaja....
Anteeksi kun tupelsin taas selvän voittopelin tasapeliksi sillä Kd4? siirrolla, mutta Kd3 olisi Illuminaattorillekin jo vaikea....Uskallatko enää Illuminatus tarttua haasteeseen, myönnän että olin idiootti, kun pelasin Kd4 olin itse pelannut kerran laudallni ihan saman pelin, ja odottelin vain milloin saisisin esitellä tuon siirron Kd3, koska sulla on tapana aina aluksi vannoa pelit tasapeleiksi, vaikka sotilas enemmän ei yleensä sitä ole....
Enempää en sinua tämän pelin tiimmoilta kiusaa, jos nyt keksit samanlaisen "lapsellisen helpon" tasapelipsen.... - Vikstori
Aki V. kirjoitti:
Uskallatko enää Illuminatus tarttua haasteeseen, myönnän että olin idiootti, kun pelasin Kd4 olin itse pelannut kerran laudallni ihan saman pelin, ja odottelin vain milloin saisisin esitellä tuon siirron Kd3, koska sulla on tapana aina aluksi vannoa pelit tasapeleiksi, vaikka sotilas enemmän ei yleensä sitä ole....
Enempää en sinua tämän pelin tiimmoilta kiusaa, jos nyt keksit samanlaisen "lapsellisen helpon" tasapelipsen....Luulisin sun kokeilevan Db8:iin
Shakstori kirjoitti:
Pakkohan se oli edellinen matsi taas tasapeliksi vääntää, koska Illulla ei nyt ole oikea tieto vielä sotilasdaamiloppupeleistä, jos luulee, että ne kaikki on mahdollista saada tasapeliksi...
Mutta jos ton aseman Illumnatus taas saa tasapeliksi, niin sitten uskon jo tämän olleen olleen tasapeli....>>Pakkohan se oli edellinen matsi taas tasapeliksi vääntää, koska Illulla ei nyt ole oikea tieto vielä sotilasdaamiloppupeleistä, jos luulee, että ne kaikki on mahdollista saada tasapeliksi...>Kd4:n pelasin siksi että Illu saisi taas yhden tasapelin, mutta lupasin hälle voittosiirronkin... Kd3 se oli koko ajan, ja tokikin luulin aluksi, että pääsen sen tekemään myöhemmin, mutta se oli totta, ettei sitä voinut Kd4:n jälkeen tehdä....>Mutta jos ton aseman Illumnatus taas saa tasapeliksi, niin sitten uskon jo tämän olleen olleen tasapeli....
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
>>Pakkohan se oli edellinen matsi taas tasapeliksi vääntää, koska Illulla ei nyt ole oikea tieto vielä sotilasdaamiloppupeleistä, jos luulee, että ne kaikki on mahdollista saada tasapeliksi...>Kd4:n pelasin siksi että Illu saisi taas yhden tasapelin, mutta lupasin hälle voittosiirronkin... Kd3 se oli koko ajan, ja tokikin luulin aluksi, että pääsen sen tekemään myöhemmin, mutta se oli totta, ettei sitä voinut Kd4:n jälkeen tehdä....>Mutta jos ton aseman Illumnatus taas saa tasapeliksi, niin sitten uskon jo tämän olleen olleen tasapeli....
No, vastaa siihen Kd3:een,please.
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
No, vastaa siihen Kd3:een,please.
Illulle tuli heti pupu pöksyyn, kun ei ollutkaan enää helppo tasapeli:-)
Meriittisi on huomattavat, minun suurin meriittini oli pelata siskonmiestä vastaan pari tasapeliä, yli kymmenestä tappio-otelusta, siskomies Pauli, oli jonain vuonna Mäntän Suomenmestaruusshakkijoukkueessa.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Illulle tuli heti pupu pöksyyn, kun ei ollutkaan enää helppo tasapeli:-)
Meriittisi on huomattavat, minun suurin meriittini oli pelata siskonmiestä vastaan pari tasapeliä, yli kymmenestä tappio-otelusta, siskomies Pauli, oli jonain vuonna Mäntän Suomenmestaruusshakkijoukkueessa....Mutta kiitos Illuminatus tähänastisista peleistä, opin paljon juurikin tuosta "tasapeliin pakottamisesta"....
Mutta jos jaksat voit koettaa vastata siirtoon Kd3....
Mitä helekutin ilmaanhuitomista? Olet siirtopakossa, ja jos shakkaat kolmosriviltä ja voin nousta Kd4:een sen jälkeen, ja kohta alkaisi hyökkäys A-D sarakkaeilla... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mutta kiitos Illuminatus tähänastisista peleistä, opin paljon juurikin tuosta "tasapeliin pakottamisesta"....
Mitä helekutin ilmaanhuitomista? Olet siirtopakossa, ja jos shakkaat kolmosriviltä ja voin nousta Kd4:een sen jälkeen, ja kohta alkaisi hyökkäys A-D sarakkaeilla...Mutta tietysti Illuminatuksella on oikeus kieltäytyä tästä loppupelistä, sehän oli Moloch-Horriduksen peli, jonka olisi siis saanut silti voitoksi ekankin.
Tai ehkä paras saavutukseni shakissa oli saada Molokkia vastaan 1,5 pistettä.
Sopimusvuoren pikashakkiturnauksissa, minulta loppuu aina aika(vartti koko peli), vaikka olisinkin materiassa voitolla, ja ei se silloin ole kuin tasapeli...
Hyvin vähän shakkia pelanneet jopa minä voitan helposti. Vikstori kirjoitti:
Mutta kiitos Illuminatus tähänastisista peleistä, opin paljon juurikin tuosta "tasapeliin pakottamisesta"....
Mitä helekutin ilmaanhuitomista? Olet siirtopakossa, ja jos shakkaat kolmosriviltä ja voin nousta Kd4:een sen jälkeen, ja kohta alkaisi hyökkäys A-D sarakkaeilla...Ei kestä.
Ei tuota kannata jatkaa. Sotilaasi ei pääse koskaan korottumaan, koska pystyn pakottamaan aina jatkon, jossa joko menetät sotilaasi tai kuningattaresi, tai sitten kuninkaasi jää ikushakkiin, josta se pääsee vain daamit väärässä ruudussa vaihtamalla. Sotilaasi oli jo alkutilanteessa aivan liian kaukana korotusruudusta että voittoon olisi ollut mahdollisuutta ilman vastustajan karkeaa virhettä. Kd3 -jatkossa musta D vain palaa h3:sta tarvittaessa d7:n ja syntyvät jatkot päätyvät jo nähtyihin tai ideoiltaan vastaaviin jatkoihin.
Kiitos kuitenkin innokkaasta lajin promoamisesta.- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Ei kestä.
Ei tuota kannata jatkaa. Sotilaasi ei pääse koskaan korottumaan, koska pystyn pakottamaan aina jatkon, jossa joko menetät sotilaasi tai kuningattaresi, tai sitten kuninkaasi jää ikushakkiin, josta se pääsee vain daamit väärässä ruudussa vaihtamalla. Sotilaasi oli jo alkutilanteessa aivan liian kaukana korotusruudusta että voittoon olisi ollut mahdollisuutta ilman vastustajan karkeaa virhettä. Kd3 -jatkossa musta D vain palaa h3:sta tarvittaessa d7:n ja syntyvät jatkot päätyvät jo nähtyihin tai ideoiltaan vastaaviin jatkoihin.
Kiitos kuitenkin innokkaasta lajin promoamisesta.Mutta huomasit kai, että jos d7:aan palatasessa, shakin jälkeen, kuningas on jo d4:ssa ja voi shakata daamilla seuraavalla mustan kuningasta, jos musta palaa daamin päälle....
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mutta huomasit kai, että jos d7:aan palatasessa, shakin jälkeen, kuningas on jo d4:ssa ja voi shakata daamilla seuraavalla mustan kuningasta, jos musta palaa daamin päälle....
Ja jos musta antaa shakata, ja menee kuninkaallaan g6;een valkea daami pääsee e7:kaan, eikä mustan shakkaus kauaa kestä....
Se toinen paikka mustalle kuninkaalle on vlelä kehnompi, koska seuraisi Dh5
Eli valkea väkistenkin tulisi kuninkaallaan c5:een ja mustan asema on murskana....
vaikka shakkaisinkin Dc8 :sta, koska valkean daami pääsee väliin....
- Vikstori
Eli ei musta voi sen varaan laskea että valkea daami pääsisi shakkaamaan e5:een vaan se on pakko taistella A-D puolelta tulevaa invaasiosta vastaan kohta.
Siinä ei todellakaan ole mahdollista pitää daamia koko ajan sotilaan päällä, koska valkean daami pääse shakkailemaan muuten liikaa....- Vistori
Tota peliä ei kukaan hyvä pelaaja voi enää tupeltaa tasapeliksi, mutta minä tietysti voin, ellet taas rupea melkein vannomaan tasapeliä, koska eihän edelleenkään kenenkään sanoja saa murtaa....
Mikael tosin murtaisi, ja olenhan nuori_Akim. Vistori kirjoitti:
Tota peliä ei kukaan hyvä pelaaja voi enää tupeltaa tasapeliksi, mutta minä tietysti voin, ellet taas rupea melkein vannomaan tasapeliä, koska eihän edelleenkään kenenkään sanoja saa murtaa....
Mikael tosin murtaisi, ja olenhan nuori_Akim.Älä nyt viitsi enää höpöttää: valkeilla tuota asemaa ei hyväkään pelaaja voita asiansa osaavaa mustaa vastaan. Ei sitä sotilasta tarvitse olla jatkuvasti tukkimassa.
Esim. (Kd4 Dd7 jälkeen)
A
1 De5 Kf7
2 Df4 Ke6
3 Kc5 Da7
B
1 De5 Kf7
2 Kd5 Db5
C
1 De5 Kf7
2 Kc5 Dc8
3 Kd5 Db7
4 Kc5 Dc8
D
1 De5 Kf7
2 Kc5 Dc8
3 Kb6 Db8
4 Kc6 Dc8
kaikki tasapelein. Ymmärrätkö nyt?- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Älä nyt viitsi enää höpöttää: valkeilla tuota asemaa ei hyväkään pelaaja voita asiansa osaavaa mustaa vastaan. Ei sitä sotilasta tarvitse olla jatkuvasti tukkimassa.
Esim. (Kd4 Dd7 jälkeen)
A
1 De5 Kf7
2 Df4 Ke6
3 Kc5 Da7
B
1 De5 Kf7
2 Kd5 Db5
C
1 De5 Kf7
2 Kc5 Dc8
3 Kd5 Db7
4 Kc5 Dc8
D
1 De5 Kf7
2 Kc5 Dc8
3 Kb6 Db8
4 Kc6 Dc8
kaikki tasapelein. Ymmärrätkö nyt?A De5 Kf7
B Dh6 - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
A De5 Kf7
B Dh6B Dh5
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
B Dh5
"Ja jokainen on häviäjä" - Ismo Alanko....
illuminatus kirjoitti:
Dh5 Kg7
Meinasin sanoa, että Ke6 olisi tasapeli myös, mutta se ei itse asiassa sitä olisi.
Jos jatkat tuosta Kg7:sta, niin esitä jokin järjellinen voittojatko, jos haluat peliä jatkaa.- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Dh5 Kg7
Okei et tehnyt virhettä viilä, mutta siis takaisinko Kf7: aan De5
Jos sitten Kf7?
Ja sitten Ke4:een ja kohta se on se pose, jossa valkoinen voittaa kummalta puolelta musta shakkaa? - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Okei et tehnyt virhettä viilä, mutta siis takaisinko Kf7: aan De5
Jos sitten Kf7?
Ja sitten Ke4:een ja kohta se on se pose, jossa valkoinen voittaa kummalta puolelta musta shakkaa?Jos daami shakkaa De8 seuraa vain Kf5:ee, eikä musta voi vaihtaa...
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Jos daami shakkaa De8 seuraa vain Kf5:ee, eikä musta voi vaihtaa...
ÖÖ, tuo De8 ei siis olisi shakki vaan daamin vaihtoyritys....
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, tuo De8 ei siis olisi shakki vaan daamin vaihtoyritys....
Tai okei Kg7:n jälkeen Dc5:een
- Vikstori
Eli yhden temmon sain kaivettua tuolla reunashakkauksella, ja muuta ei tarvittukaan.
Temmon menetykset ovat yleensä sotilaan arvoisia, ja lopulta siis esim. daamin.- Vikstori
Kiitos Iluminatus, että edes lopuksi taivuit myöntämään, että tuossa on voittomahdollisuuksia....
- Nuori_Akim.
Vikstori kirjoitti:
Kiitos Iluminatus, että edes lopuksi taivuit myöntämään, että tuossa on voittomahdollisuuksia....
Eli enhän minä normaalin miettimisajan puitteissa olisi tietenkään voittanut, enkä ilman siirtojen perumisia, mutta kun aikansa tupelsi hulluja "idioottimaisia" siirtoja, niin lopulta "sokeakin kananen löysi jyvän".
Tosin seuraavalla kerralla, ei vastaavassa tilanteessa tietenkään tarvitse miettiä ollenkaan, se hyöyty on harjoittelusta...
Valkoisen daami ei saanut jättää kahden ruudun rakoa, d-sotilaansa ja h-sarakkeen väliin, siksi shakkaaminen pelasti siitä posesta ja, esim. g-sarakkeelle ei kannata daamia jättää, kun kuningas on h8-kulmassa . daamin jättämisestä g-riville ei ollut hyötyä, koska h8-ruudussa oleva kuningas pääsee yhtenään patti asemaan, daamien vaihtuessa g6:een ja muutoin "ikuinen shakki", tai aseman kolminkertainen toistuminen, mutta tuleminen d-h ruutujen väliin f-sarakkeelle, tai sotilaan viereen ee:hen oli mahdollista voittaa....
Ja lopulta vaikka Illuminatus pelasi täydellisesti, ja ilman ainoatakaan siirron perumista, (kuten ei Molokkikaan perunut siirtojaan), mitä todella ihailen, tuo oli lopulta sotilaan omannelle valkealle daamin lisäksi voittopeli.... - Vikstori
Nuori_Akim. kirjoitti:
Eli enhän minä normaalin miettimisajan puitteissa olisi tietenkään voittanut, enkä ilman siirtojen perumisia, mutta kun aikansa tupelsi hulluja "idioottimaisia" siirtoja, niin lopulta "sokeakin kananen löysi jyvän".
Tosin seuraavalla kerralla, ei vastaavassa tilanteessa tietenkään tarvitse miettiä ollenkaan, se hyöyty on harjoittelusta...
Valkoisen daami ei saanut jättää kahden ruudun rakoa, d-sotilaansa ja h-sarakkeen väliin, siksi shakkaaminen pelasti siitä posesta ja, esim. g-sarakkeelle ei kannata daamia jättää, kun kuningas on h8-kulmassa . daamin jättämisestä g-riville ei ollut hyötyä, koska h8-ruudussa oleva kuningas pääsee yhtenään patti asemaan, daamien vaihtuessa g6:een ja muutoin "ikuinen shakki", tai aseman kolminkertainen toistuminen, mutta tuleminen d-h ruutujen väliin f-sarakkeelle, tai sotilaan viereen ee:hen oli mahdollista voittaa....
Ja lopulta vaikka Illuminatus pelasi täydellisesti, ja ilman ainoatakaan siirron perumista, (kuten ei Molokkikaan perunut siirtojaan), mitä todella ihailen, tuo oli lopulta sotilaan omannelle valkealle daamin lisäksi voittopeli....Ja tietenkään tämä peli ei ollut Illuminatusta vastaan, hän vain väitti, että kyseinen asema ei ollut niiden shakkien jälkeen, jossa valkean daami pääsi f-:een, valkean voittoasema, ja sitä en uskonut, ja olin oikeassa....
- Nuori_Akiv
Vikstori kirjoitti:
Ja tietenkään tämä peli ei ollut Illuminatusta vastaan, hän vain väitti, että kyseinen asema ei ollut niiden shakkien jälkeen, jossa valkean daami pääsi f-:een, valkean voittoasema, ja sitä en uskonut, ja olin oikeassa....
Loppua edeltävä asema olisi vonut olla tämä:
8DOOkOOOO
7OOOdOOOO
6OOOOOOOO
5OOSOOOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Eli vaikka musta kuningas pääsi oppositioon sotilaan alle, oli valkean vuoro, koska kuningas joutui tulemaan sinne g-sarakkeelta, eikä f:stä asti, ja se pääsi shakkaamn D5:sesta....
Mustan shakeista tuota ennen ei olisi suuresti hyötyä, koska valkean kuningas pääsisi vielä parempaan asemaan A-D puolelle.... Ja pääsisi työntämään daamin väliin, kun musta lopulta yrittäisi epätoivoista shakkiaan.... Tietysti pitäisi koko ajan tarkkailla, ettei sotilas jäisi suojatta niin, että samaan aikaan daami tai vastustajan kuningas sitä uhkaisi.... - Nuori_Akiv
Nuori_Akiv kirjoitti:
Loppua edeltävä asema olisi vonut olla tämä:
8DOOkOOOO
7OOOdOOOO
6OOOOOOOO
5OOSOOOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Eli vaikka musta kuningas pääsi oppositioon sotilaan alle, oli valkean vuoro, koska kuningas joutui tulemaan sinne g-sarakkeelta, eikä f:stä asti, ja se pääsi shakkaamn D5:sesta....
Mustan shakeista tuota ennen ei olisi suuresti hyötyä, koska valkean kuningas pääsisi vielä parempaan asemaan A-D puolelle.... Ja pääsisi työntämään daamin väliin, kun musta lopulta yrittäisi epätoivoista shakkiaan.... Tietysti pitäisi koko ajan tarkkailla, ettei sotilas jäisi suojatta niin, että samaan aikaan daami tai vastustajan kuningas sitä uhkaisi....ÖÖ, sori asema oli väärin:
8DOOkOOOO
7OOOdOOOO
6OOOSOOOO
5OOKOOOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Nyt se on oikein.... Vikstori kirjoitti:
Ei sinulla ole tässä mitään erityisiä aitoja "voitonmahdollisuuksia", jotka perustuisivat omiin siirtoihisi. Ainoa mahdollisuutesi on siinä, että tekisin jonkun tyhmyyden. Sama pätee tuon Kg7 jälkeen.
Myös tuo Dc5 voisi jatkua tähän tapaan esim
A
1 Dc5 Kf6
2 Dc7 Ke6
3 Kc5 De8
4 Kb6 Dd7
5 Kc5 De8
tai
B
1 Dc5 Kf6
2 Dc7 Ke6
3 Kc5 De8
4 Dc6 Dd7
5 De4 Kf6
6 Df4 Kg7
7 Dg5 Kf7
tasan päättyisiNuori_Akiv kirjoitti:
ÖÖ, sori asema oli väärin:
8DOOkOOOO
7OOOdOOOO
6OOOSOOOO
5OOKOOOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Nyt se on oikein....Taas rakentelet noita mielikuvitusasemiasi. Tuossa asemassasi ovat molemmat kuninkaat väärissä ruuduissa. Sinun kuninkaasi oli C4:ssä ja minun e8:ssa.
- Shakstori
illuminatus kirjoitti:
Taas rakentelet noita mielikuvitusasemiasi. Tuossa asemassasi ovat molemmat kuninkaat väärissä ruuduissa. Sinun kuninkaasi oli C4:ssä ja minun e8:ssa.
No, siitä shakkasin sen pois De5 :lla.
Jos meet daamin alle, shakkaan sen sen Da5 :lla ja tulee sama kuvio, kuin äsken.. - Vikstori
Shakstori kirjoitti:
No, siitä shakkasin sen pois De5 :lla.
Jos meet daamin alle, shakkaan sen sen Da5 :lla ja tulee sama kuvio, kuin äsken..Eli kuninkaasi joutuu tulemaan F7:aan, ja mää siirrään kuninkaan d3:een taas seuraavaksi. Ja siis Kd8:sta shakkaan sen pois Da8 :lla.
Ja jos se siirtää Da5 jälkeen heti f7:aan? Niin siitäkin seuraa heti Dd5
Mutta totta, on tossa erilainen loppupelikuvio, jos sen haluat kattooo?
Tai jos siirrät De5:n jälkeen heti Df7:aan tulee taas Dd5 :aan....
Ja taas kohta se Kd3... Ja tuosta siis vielä "sama asema".
Eli jos rupeat shakkailemaan kuninagasta d3:sessa, ja d4:nkin jälkeen shakkaat? - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli kuninkaasi joutuu tulemaan F7:aan, ja mää siirrään kuninkaan d3:een taas seuraavaksi. Ja siis Kd8:sta shakkaan sen pois Da8 :lla.
Ja jos se siirtää Da5 jälkeen heti f7:aan? Niin siitäkin seuraa heti Dd5
Mutta totta, on tossa erilainen loppupelikuvio, jos sen haluat kattooo?
Tai jos siirrät De5:n jälkeen heti Df7:aan tulee taas Dd5 :aan....
Ja taas kohta se Kd3... Ja tuosta siis vielä "sama asema".
Eli jos rupeat shakkailemaan kuninagasta d3:sessa, ja d4:nkin jälkeen shakkaat?Eli tietysti f7:n jälkeen shakkaan daamini sotilaan alle, Dd5 :lla, ja sitten jos mustan kuningas tuli f6:een, seuraa Kd3....
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Ei sinulla ole tässä mitään erityisiä aitoja "voitonmahdollisuuksia", jotka perustuisivat omiin siirtoihisi. Ainoa mahdollisuutesi on siinä, että tekisin jonkun tyhmyyden. Sama pätee tuon Kg7 jälkeen.
A
1 Dc5 Kf6
2 Dc7 Ke6
3 Kc5 De8
4 Kb6 Dd7
5 Kc5 De8
tai
B
1 Dc5 Kf6
2 Dc7 Ke6
3 Kc5 De8
4 Dc6 Dd7
5 De4 Kf6
6 Df4 Kg7
7 Dg5 Kf7
tasan päättyisiNo, pelataan se Kg7 jatko sitten loppuun, mää pistän Dc5:een....
Tossa se on niin kaukana että kuviosta voi kohta tulla juurikin se, mistä aluksi puhuin, että kuninkaani tulee sotilaan alle.... - Vikstori
illuminatus kirjoitti:
A
1 Dc5 Kf6
2 Dc7 Ke6
3 Kc5 De8
4 Kb6 Dd7
5 Kc5 De8
tai
B
1 Dc5 Kf6
2 Dc7 Ke6
3 Kc5 De8
4 Dc6 Dd7
5 De4 Kf6
6 Df4 Kg7
7 Dg5 Kf7
tasan päättyisiDc5 Kf6:n jälkeen tulee Kd5:een
Vikstori kirjoitti:
Eli tietysti f7:n jälkeen shakkaan daamini sotilaan alle, Dd5 :lla, ja sitten jos mustan kuningas tuli f6:een, seuraa Kd3....
Voit lopettaa tuon "tajunnanvirtasi" koko asemasta, koska sellaista asemaa ei missään vaiheessa syntynyt. Katso nyt jumalauta sitä omaa kuviotasi tuossa yllä ja mieti joskus itse.
Oma kuninkaasi on satukuviossasi c5:ssä, jolloin daamisi ei pääsisi e5:stä a5:n shakkaamaan, toinen idioottimaisuus siinä on se, että shakkiasi Da5 olisi seurannut kuninkaani siirtyminen pois d8:sta, mutta kuviossasi se on edelleen samassa ruudussa vaikka olet jo shakkaamassa sitä a8:sta. Asemasi on siis täysin sekaisin kuten sinä muutenkin.
Sitä paitsi emme enää pelaa kuin tuon Kg7 jatkon loppuun.
- Vikstori
Eli valkean daami hivuttautuu lähemmäs jos shakkaat, toisen kerran sitten tai et shakkaisikaan, ja todella tästä tulee sittenkin se sama loppupelikuvio, kuin BattleChessissä, anteeksi kun sen pelin pelasin jo, mutten kyllä itse en BattleChessin siirtoja minun puolella tähän tarvi.
Jos Kd5 Df5 Kc6:een - Viksotir
Vieläkö yrität tosta tasapeliä saada Illuminatus?
- Vikstori
8OOOOOOOO
7OOOdOOOO
6OOOSOkOO
5OODKOOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
ELi shakkaatko f5:sesta, mulla on jatko valmiina jos sinne pelaat? - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
8OOOOOOOO
7OOOdOOOO
6OOOSOkOO
5OODKOOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
ELi shakkaatko f5:sesta, mulla on jatko valmiina jos sinne pelaat?1. - Df5
2. Kc6 Dc8
3. Kb5 - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
1. - Df5
2. Kc6 Dc8
3. Kb5ÖÖ, sori, painovirhe,
3. Kb6 - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, sori, painovirhe,
3. Kb6Eli 3. Kb5 olisi johtanut vain aseman toistumiseen....
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Olet täyspelle.
Kb6 Db8Db8
Ka6
- Vikstori
Da8 Da7
- Vikstori
ÖÖ, sen sekvenssi laskin väärin. Kb5 Ka7 sijaan
- Vikstori
Mulla oli taas naput ihan missä saattuu, sori, tarkistin aseman, Kb5 nyt
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mulla oli taas naput ihan missä saattuu, sori, tarkistin aseman, Kb5 nyt
Siis kuningas Kb5, kun shakkaat Da8 :sta ja sitten
Anteeksi kovasti, mulla oli välillä ihan eri tilanne laudalla, tällaisia virheitä ei tulisi normaalissa pelissä, mutta kun katsoo pitkiä jatkopelejä, niin naput joutuu välillä asemista väkistenkin vääriin paikkoihin.
Lupaan, että viimeinen perättely.
- Vikstori
Eli tuo oli vain kokeilu sille shakkaatko, sitten pelasin monta siirtoa, ja kaukukseni huomasin, että pelitilanne oli taas ihan eri mulla ehkä.
Kb5 nyt eli ei se mitään muuta varsinaisesti, tämä jatkopeli, Kb5:een joudun pistämän....- Vikstori
Kb6 mitään muuttanut varsinaisesti, mutta sitten tuli taas ihan eri tilanne jonnekin mulla oli kai sotilaskin tossa vaiheessa edennyt yhdellä, eli anteeksi, että taas tupeloin.
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Kb6 mitään muuttanut varsinaisesti, mutta sitten tuli taas ihan eri tilanne jonnekin mulla oli kai sotilaskin tossa vaiheessa edennyt yhdellä, eli anteeksi, että taas tupeloin.
Eli jos Da8 :n jälkeen Kb5 tietysti, eihän typerinkään shakinpelaaja nyt daamia tossa vaihtaisi, koska kuningas ei ehdi suojaamaan sotilasta....
Se oli vain testi mistä shakkaat, sitten pelasin monta siirtoa, ja naput oli ihan muualla, kuin tässä pelissä....
Kb5 seuraa Ke6 tasapelein.
Jos Dc7 niin Dd5
Jos Kc4 niin Da6
Jos Kb6 niin Dd8 ja 2 Kc6 Dd7
Jos Dd4 niin Db7 ja joko 2 Kc5 Da7 tai Kc4 Dc6
Emme jatka tästä, sinä tuhlaat aikaani.- Vikstori
Ei vaan et pelannut loppuun, Kb5 jälkeen mistä shakki?
Vikstori kirjoitti:
Lue idiootti mitä kirjoitin. Siihen vastataan Ke6 ja nuo jatkot ovat siihen.
Nyt voit jatkaa itkemistä yksinäsi.- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli jatko oli todella Ka6: n jälkeen Kc7:aan, anteeksi näittä hulluja ehdolmia välissä... Siitä et enää selviä?
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli jatko oli todella Ka6: n jälkeen Kc7:aan, anteeksi näittä hulluja ehdolmia välissä... Siitä et enää selviä?
Itkepäs itse Illu, Ka6 jälkeen Kc7
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Itkepäs itse Illu, Ka6 jälkeen Kc7
Kiitos silti kun toivotit onnea, Kc7-oli se jatko, jota tohon suunnittelin.
Vikstori kirjoitti:
Kuninkaasi ei muuten edes pääse a6:sta c7:n, oi idiootti.
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
8dOOOOOOO
7OOkOOOOO
6OOOSOOOO
5OODOOOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
ENkö idiotti nyt huomaa edes shakkipaikkoja heti tossa? - Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Kuninkaasi ei muuten edes pääse a6:sta c7:n, oi idiootti.
Okei tulen ensin takas Kb6:een jo shakkaat Kb8:sista
Ka5:een jälkeen, jo shakkaatko taas Ka8:sista?
Sitten Kb4:een... Vikstori kirjoitti:
8dOOOOOOO
7OOkOOOOO
6OOOSOOOO
5OODOOOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
ENkö idiotti nyt huomaa edes shakkipaikkoja heti tossa?Ei siinä shakkipaikkoja tarvitse ollakaan kun et tuohon pääse idiootti. Kun kuninkaasi oli b6:ssa niin shakkasin sitä daamilla ruudusta b8.
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
8dOOOOOOO
7OOkOOOOO
6OOOSOOOO
5OODOOOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
ENkö idiotti nyt huomaa edes shakkipaikkoja heti tossa?ÖÖ, tai jos ensin Kb6:een, sitä seuraa shakka Kb8 ?
sitten Ka5:een
Kohta tämä humppa on ohi, lupaan.... - Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Ei siinä shakkipaikkoja tarvitse ollakaan kun et tuohon pääse idiootti. Kun kuninkaasi oli b6:ssa niin shakkasin sitä daamilla ruudusta b8.
Db8 Ka5 , kyllä olet oikeassa se oli väärä asema....
Mutta lopputulos tulee sitli olemaaan sama... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, tai jos ensin Kb6:een, sitä seuraa shakka Kb8 ?
Kohta tämä humppa on ohi, lupaan....Mutta tiedän että janoat taas sitä ikuista shakkia, mutta sitä et tule todennäköisesti saamaan....
Vikstori kirjoitti:
ÖÖ, tai jos ensin Kb6:een, sitä seuraa shakka Kb8 ?
Kohta tämä humppa on ohi, lupaan....Ka5 Ke6
Helpotan vähän, tuossa voisi seurata:
1 De3 Kd7 2 De7 Kc6
tai
1 Df4 Kd7 2 Dg4 Kc6
tai
1 Df4 Kd7 2 Da4 Ke6
tai
1 Dc7 Dxc 2 dxc Kd7 3 Kb6 Kc8
kaikki tasapelein - totta kai.- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mutta tiedän että janoat taas sitä ikuista shakkia, mutta sitä et tule todennäköisesti saamaan....
Tosin parempi jatko olisi ollut Kg7:aan vain Ke5 . Sillä ei olisi taas tarvinnut ruveta pelaamaan Illulle tasapelejä....
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Ka5 Ke6
1 De3 Kd7 2 De7 Kc6
tai
1 Df4 Kd7 2 Dg4 Kc6
tai
1 Df4 Kd7 2 Da4 Ke6
tai
kaikki tasapelein - totta kai.Jos haluat nähdä sen posen, jonka olen kohta sata kertaa pelannut laudallani, niin pistetää Kg7 jälkeen Ke5 :een, tosta ei olekaan enää helppo puristaa tasapelejä....
- VIkstori
Vikstori kirjoitti:
Jos haluat nähdä sen posen, jonka olen kohta sata kertaa pelannut laudallani, niin pistetää Kg7 jälkeen Ke5 :een, tosta ei olekaan enää helppo puristaa tasapelejä....
ÖÖ, De5 Kg7:n jälkeen, mikshän taas rupesin tupeltamaan tasapelipaikkoja, koska tuo oli helppo puristaa voitoksi tuolta....
- Vikstori
VIkstori kirjoitti:
ÖÖ, De5 Kg7:n jälkeen, mikshän taas rupesin tupeltamaan tasapelipaikkoja, koska tuo oli helppo puristaa voitoksi tuolta....
Mutta jos olen vienyt liikaa aikaasi, niin voimme lopettaa, mutta tuosta Ke5 :sesta saa kohta helposti sen aseman minkä näytin aiemmin parikymmentä säiettä sitten.. Kg7 jatkona. Eli totta vie, ei tosta paljaalla puolella pelaamisesta ole hyötyä, täytyy olla sun kuningas vähän tielläkin sulle....
Älä luule, että sitä peliä saa tasapeliksi, tai joudut syömään sanasi.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mutta jos olen vienyt liikaa aikaasi, niin voimme lopettaa, mutta tuosta Ke5 :sesta saa kohta helposti sen aseman minkä näytin aiemmin parikymmentä säiettä sitten.. Kg7 jatkona. Eli totta vie, ei tosta paljaalla puolella pelaamisesta ole hyötyä, täytyy olla sun kuningas vähän tielläkin sulle....
Älä luule, että sitä peliä saa tasapeliksi, tai joudut syömään sanasi....De5 kun musti oli Kg7; eli saman aseman saa sitten tuostakin mitä äsken pelattiin varmaan toistona jos pelaa hyvin, ettei ajaudu, ikuiseen shakkiin tuolta toiselta puolelta kokeillessaa...
Vikstori kirjoitti:
Älä luule, että sitä peliä saa tasapeliksi, tai joudut syömään sanasi....Tämä peli on nyt pelattu.
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
De5 kun musti oli Kg7; eli saman aseman saa sitten tuostakin mitä äsken pelattiin varmaan toistona jos pelaa hyvin, ettei ajaudu, ikuiseen shakkiin tuolta toiselta puolelta kokeillessaa...
Peru se vannomasi tasapeli, niin näät minultakin kunnon peliä, etkä huonoja siirtoja minulta jatkuvasti. "Vannomatta paras". EIkö tarkoituksena ole silti pelata optimaalisesti?
- Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Tämä peli on nyt pelattu.
Pystytkö tekemään enää mielestäsi mitään sitten Ke5 Kg7:aan?
Olen samaa mieltä, siitä ei saa tasapeliä enää...
Pelleilin aikani, mutta nyt näit sen voittojatkoni.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Pystytkö tekemään enää mielestäsi mitään sitten Ke5 Kg7:aan?
Olen samaa mieltä, siitä ei saa tasapeliä enää...
Pelleilin aikani, mutta nyt näit sen voittojatkoni....De5 Ke7 Ke3
Shakkauksista ei ole paljoa hyötyä juuri enää, valkea pääsnee kuninkaallaan Kg5:een, mutta missä silloin on mustan daami lienee kysymysmerkki.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
De5 Ke7 Ke3
Shakkauksista ei ole paljoa hyötyä juuri enää, valkea pääsnee kuninkaallaan Kg5:een, mutta missä silloin on mustan daami lienee kysymysmerkki....De5 Kf7 Ke3, sori kun tulee virheitä, jos musta shakkaa, valkean kuningas käy kakkosrivillä ensin.... Mustan daami pallannee sotilaan päälle, ja sen jälkeen voi valkean kuningas kaikessa rauhassa nousta G5:een, musta ei aivan ehdi yrittää daamien vaihtoa e6:ssa koska valkean kuningas ehtii hätiin....
Ja silti tosta jatkostakin tulisi lopulta se Battlchessiä vastaan pelaamani jatko, jossa mustan daamin on lähdettävä sotilaan alta.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
De5 Kf7 Ke3, sori kun tulee virheitä, jos musta shakkaa, valkean kuningas käy kakkosrivillä ensin.... Mustan daami pallannee sotilaan päälle, ja sen jälkeen voi valkean kuningas kaikessa rauhassa nousta G5:een, musta ei aivan ehdi yrittää daamien vaihtoa e6:ssa koska valkean kuningas ehtii hätiin....
Ja silti tosta jatkostakin tulisi lopulta se Battlchessiä vastaan pelaamani jatko, jossa mustan daamin on lähdettävä sotilaan alta....Illuminatus saattaaisi estää sen jatkon jossa kuninkaani on g5:ssa, mutta silloin valkea kuningas pääsisi jopa e5:een, ja saisi itse jopa aloittaa shakkaukset....
Eli tokikaan suotta kakkosrivillä käytäisi, vaan f-riviltä tuikattaisi mustan daamiensin hiukan huonoon shakkauspaikkaan....' - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Illuminatus saattaaisi estää sen jatkon jossa kuninkaani on g5:ssa, mutta silloin valkea kuningas pääsisi jopa e5:een, ja saisi itse jopa aloittaa shakkaukset....
Eli tokikaan suotta kakkosrivillä käytäisi, vaan f-riviltä tuikattaisi mustan daamiensin hiukan huonoon shakkauspaikkaan....'Halusin vain nähdä, voiko tuolta tyhjältä puolelta saada aika hyökkäystä, mutta totta ei voi mutta tuo D=>H pose on helppo pelata hyvään asemaan valkealta....
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Halusin vain nähdä, voiko tuolta tyhjältä puolelta saada aika hyökkäystä, mutta totta ei voi mutta tuo D=>H pose on helppo pelata hyvään asemaan valkealta....
Mutta kiitos Molochin pelin jatkopeleistä. Oli hauskaa tupeltaa lähes sata tasapeliä, ja MAHDOLLISESTI se yksi voitto, samasta pelistä sua vastaan....
Vai intätkö että tuolta D=_>H puolelta hyökätessäni voi puolustaa jatkon tasapeliksi....
.
Jos et niin hyvä. - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Mutta kiitos Molochin pelin jatkopeleistä. Oli hauskaa tupeltaa lähes sata tasapeliä, ja MAHDOLLISESTI se yksi voitto, samasta pelistä sua vastaan....
Vai intätkö että tuolta D=_>H puolelta hyökätessäni voi puolustaa jatkon tasapeliksi....
.
Jos et niin hyvä.Eli asema, jonka erinomainen valkoinen pelaaja olisi HETI pelannut, eikä niinkuin minä, vasta toisella tai kolmannalla yrittämällä,
8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOKOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Musta pelannee f7:aan?
Sitten seuraa Ke3....
Shakkaako musta B3:sesta? Valkea f4:een ensin...
Sitten joko musta palaa sotilaan päälle, tai antaa valkean päästä e4:een kuninkaallaan, jopa shakkaukset itse ensin aloittaen...
Jos musta yltyy nyt alapuolelta kauheasti shakkailemaan, niin siinä käynee huonommin....
Mutta JOS Illuminatus jo tän loppupelin lopetti, voin pelata itsekseni....
Tai voi joku muukin yrittää tuota vielä tasapeliksi saada, JOS se on mahdollista, mitä en silti enää usko.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli asema, jonka erinomainen valkoinen pelaaja olisi HETI pelannut, eikä niinkuin minä, vasta toisella tai kolmannalla yrittämällä,
8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOKOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Musta pelannee f7:aan?
Sitten seuraa Ke3....
Shakkaako musta B3:sesta? Valkea f4:een ensin...
Sitten joko musta palaa sotilaan päälle, tai antaa valkean päästä e4:een kuninkaallaan, jopa shakkaukset itse ensin aloittaen...
Jos musta yltyy nyt alapuolelta kauheasti shakkailemaan, niin siinä käynee huonommin....
Mutta JOS Illuminatus jo tän loppupelin lopetti, voin pelata itsekseni....
Tai voi joku muukin yrittää tuota vielä tasapeliksi saada, JOS se on mahdollista, mitä en silti enää usko....Eli musta daami ei pääse nyt b3:een, siksi shakki h3:sesta ehkä ja sitten valkea kuningas f4:een
Joko musta antaa valkealle kuninkaalle paikan g5, tai mahdollisesti yrittää jotain muuta? - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli musta daami ei pääse nyt b3:een, siksi shakki h3:sesta ehkä ja sitten valkea kuningas f4:een
Joko musta antaa valkealle kuninkaalle paikan g5, tai mahdollisesti yrittää jotain muuta?Eli olisin päässyt jokseenkin samaan asemaan tuosta edellisestäkin yrityksestä, eli siitäkään en siunaa vielä tasapeliä tietenkään....
- Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Eli olisin päässyt jokseenkin samaan asemaan tuosta edellisestäkin yrityksestä, eli siitäkään en siunaa vielä tasapeliä tietenkään....
ELi toki totakin peliä olisi voinut jatkaa lähtemällä kuninkaalla alariveille tuolla, mutta musta daami seuratessaan hetken shakeilla olisi vain joutunut palaamaan asemaan, sotilaan päälle, ellei ihan olisi poistunut linjoiltaan, ja asema olisi kohta ollut sama kuin hetkeä aiemmin, eli sitä olisi seurannut taas sama tilanne Kd3:een ja kohta Dh5:sen jälkeen Kg7 ja sieltä De5 :aan, musta Kf7:aan? ja sitten se on asema, joka on helppoa valkean voittaa..
Ke3 seuraisi siitä.... Mustan daami nyt d7:ssa....
'
. - Vikstori
illuminatus kirjoitti:
Ka5 Ke6
1 De3 Kd7 2 De7 Kc6
tai
1 Df4 Kd7 2 Dg4 Kc6
tai
1 Df4 Kd7 2 Da4 Ke6
tai
kaikki tasapelein - totta kai.Joo, olet oikeassa, jatko Kd5 tuohon Dc5:een oli äärimmäisen huono siirto ja olin itsekin laskenut sen huonouden taannoin siitä Kc4-asemasta lähtien, kun daamini oli Dc5:ssa silloin, minä vain unohdin sen pelin. Mutta jos et enempää halua nähdä tasapelejä, niin pistäpä vaikkapa koko Houdinisi ruksuttaan vastausta De5 kun mustalla Kg7 ja mun kuningas Kd4 silloin, sitä se ei voita, vaikka joutuisi pelaamaan minua vastaan(okei, minut saattaisi silti höpläyttää), tai BattleChessiäni vastaan, ei mahdottomista asemista voi isokaan shakkitietokone tietenkään nousta....
- Vikstori
ÖÖ, anteeksi, sanoin väärin, tuolla Kd5-jatkolla, ei olisi ollut enää paluuta entiseen, vaan sen olisi saanut pakottavasti tasapeliksi....
Mutta siksi pistänkin De5
Ja mustan kuningas Kf7 ja mun d4:ssä
Totta, olen idiootti, ei minun pitäisi viljellä koko ajan huonoja jatkosiirtoja, mutta kun minä yksinkertaisesti olin katsonut ton sekvenssin jo kokonaan, tuolla d-h puolellella niin luulin, että voiton olisi saanut tuolla tyhjälläkin puolella, mutta ei saa....
Illu, Isoisi tuli kylään De5 Kg7:siirtoosi....- Vikstori
Tehdäänpä inventaario, montako todella typerää siirtoa taannoin tein...
Molokkia vastaan se tasapeli siirto oli taanoin Kd3 Kd2:en sijaan.... Silloin musta sai sotilaat saaliinsa heti, ja pääsi kohta shakkaamaan....
Illuminatusta vastaan pelasin yhden tasapelin sillä asemalla, että mulla oli Daami g2:ssa, sen siirron peruin sja Kb2-hakkauksen kautta daamini pääsi d5:een aluksi
Sen jälkeen tein toisen tasapeliin johtaneen kohelluksen, esim. d4: Kc4:sta
ja d5-samoin Kc4:sesta, mutta voittosiirto olis siis sillion Kd3:een
Ja nyt jatkaisin voittpeliäni pistämällä daamin De5 :aan, siinä ei ole enää mitään vaikeuksia, edes minulla.... Jos musta tulee Kf7
Tulen ensin Ke3:een, tai voisin tulla varmaan e4:een hetikin, se ei ole paljoa huonompi....
Mutta tässäkö vaiheessa Illuminatus luopui leikistä?
Luulin tosiaan aluksi, että tostahan voittaa melkein mistä tahansa, mutta tosiasiassa virheisiin ei olisi varaa, koska ikuisen shakin saa niin helposti.
Nyt on jo siis kolme tasapeliä Illuminatuksella ja yksi Molokilla
Mutta seuraava 3,5 tasapelin jälkeen kääntyy jo voitoksi, koska ei minua ikuisesti saa sokeaksi tässä asemassa..... Vaikka vannoisitte edelleen tämän olevan tasapeli.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Tehdäänpä inventaario, montako todella typerää siirtoa taannoin tein...
Molokkia vastaan se tasapeli siirto oli taanoin Kd3 Kd2:en sijaan.... Silloin musta sai sotilaat saaliinsa heti, ja pääsi kohta shakkaamaan....
Illuminatusta vastaan pelasin yhden tasapelin sillä asemalla, että mulla oli Daami g2:ssa, sen siirron peruin sja Kb2-hakkauksen kautta daamini pääsi d5:een aluksi
Sen jälkeen tein toisen tasapeliin johtaneen kohelluksen, esim. d4: Kc4:sta
ja d5-samoin Kc4:sesta, mutta voittosiirto olis siis sillion Kd3:een
Ja nyt jatkaisin voittpeliäni pistämällä daamin De5 :aan, siinä ei ole enää mitään vaikeuksia, edes minulla.... Jos musta tulee Kf7
Tulen ensin Ke3:een, tai voisin tulla varmaan e4:een hetikin, se ei ole paljoa huonompi....
Mutta tässäkö vaiheessa Illuminatus luopui leikistä?
Luulin tosiaan aluksi, että tostahan voittaa melkein mistä tahansa, mutta tosiasiassa virheisiin ei olisi varaa, koska ikuisen shakin saa niin helposti.
Nyt on jo siis kolme tasapeliä Illuminatuksella ja yksi Molokilla
Mutta seuraava 3,5 tasapelin jälkeen kääntyy jo voitoksi, koska ei minua ikuisesti saa sokeaksi tässä asemassa..... Vaikka vannoisitte edelleen tämän olevan tasapeli....Idioottimaisin siirtoni oli Kd5:een tossa vaiheessa, koska sen olin itsekin laskenut laudallani aikaisemmin tasapeliksi....
Mutta idioottien aika on jo ohi, De5 sen sijaan.... - Nuori_Akim
Vikstori kirjoitti:
Idioottimaisin siirtoni oli Kd5:een tossa vaiheessa, koska sen olin itsekin laskenut laudallani aikaisemmin tasapeliksi....
Mutta idioottien aika on jo ohi, De5 sen sijaan....Ja Molokille Tuomarien päätös: Vaikka käytin vain pariin merkityksettömään sirtoon shakkitiietokonetta, siinä toisessa pelissä, se peli on mitätöity, pelataan joskus uudelleen, minä mustilla, ja silloin en vahingossakaan huijaa....
Mutta peltaanpa nyt se eka pelikin, muttaman huonon siirron mitätöimisella valkan voitoksi.... - Vikstori
Nuori_Akim kirjoitti:
Ja Molokille Tuomarien päätös: Vaikka käytin vain pariin merkityksettömään sirtoon shakkitiietokonetta, siinä toisessa pelissä, se peli on mitätöity, pelataan joskus uudelleen, minä mustilla, ja silloin en vahingossakaan huijaa....
Mutta peltaanpa nyt se eka pelikin, muttaman huonon siirron mitätöimisella valkan voitoksi....Minun oli pakko vain odottaa se "Raamatullinen", yksi aika kaksi aikaa ja puoli aikaa, ennen voittosiirtoani, anteeksi että olen näin ovela;-)
Ei aloittelijaa ole vaikea hölpläyttää, ja minä en rehellisesti sanoen ole paljoa pelannut vielä shakkia....
Mutta olen silti melko älykäs ihminen, ja opin virheistäni....
Idioottikin on tavallisesti älykäs ihminen, jolle tulee virhe.... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Minun oli pakko vain odottaa se "Raamatullinen", yksi aika kaksi aikaa ja puoli aikaa, ennen voittosiirtoani, anteeksi että olen näin ovela;-)
Ei aloittelijaa ole vaikea hölpläyttää, ja minä en rehellisesti sanoen ole paljoa pelannut vielä shakkia....
Mutta olen silti melko älykäs ihminen, ja opin virheistäni....
Idioottikin on tavallisesti älykäs ihminen, jolle tulee virhe....Nyt minäkin jo uskallan lähes vannoa, tämän valkean voitoksi.
ELLEI joku vitun Illun "Houdini" shakkitietokone murra minua, ja pistä minulle 3400 tasollaan vielä neljättä virhettä!
Sossu- nimissäni ei ole yhteensä kolmea koota, vaan neljä..... - Vikstori
Vikstori kirjoitti:
Nyt minäkin jo uskallan lähes vannoa, tämän valkean voitoksi.
ELLEI joku vitun Illun "Houdini" shakkitietokone murra minua, ja pistä minulle 3400 tasollaan vielä neljättä virhettä!
Sossu- nimissäni ei ole yhteensä kolmea koota, vaan neljä.....Nyt loppui pelleily, anteeksi Illuminatus, etten enenpää jaksanut pelata tasapelejäsi....
- Nuori_Akim.
Vikstori kirjoitti:
Nyt loppui pelleily, anteeksi Illuminatus, etten enenpää jaksanut pelata tasapelejäsi....
Illuminatus siis kesti mukana niin kauan, (vai tuleeko lopultakin takaisin ottamaan "turpiin" oikein kunnolla"), kun tupelsin selviä tasapelejä, mutta kun lopulta tein se siirron, millä voitin, niin äijä katosi kuvasta?
Mutta oli jo onneksi vähän nöyrtynyt Illukin, kun sen Kg7:aan joutumisen jälkeen ei enää vannonut tasapeliä....
Minulla sattui siis monta, aloittelijan virhettä, tuossa loppupelissä, ja Illuminatus ehkä pysyi mukana vain sen vuoksi, että olin myöntänyt sen, enkä väittänyt vielä olevani parempi pelaaja kuin hän....
8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOKOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Älköön kukaan enää TÄSTÄ asemasta enää rukoilko tasapelejä, tai se on vastoin totuutta....
Mustan vuoro, varmaan Kf7:aan, sitten valkoinen kuningas Ke4:een, tai Ke3:een, ei suurta eroa kumpaan laittaa ehkä? Joku ehkä yrittäisi shakata lisää, mutta se johtaisis vain uudestaan kuninkaan Kg7:aan, pakko siis siirtää valkean kuningasta....
Tosin Ke4:sessa, valkean kuningas tulisi ehkä silti shakkauksen jälkeen Kd5:een, tai samaan kuin mihin Ke3 tähtää, paikkaan, eli kohta ehkä Kg5:een.
Tätä asemaa on mahdotonta saada enää tasapeliksi, jos molemmat pelaavat optimaalisesti
Kd5 ei nyt olisi huono paikka valkoisen paikka, koska valkoinen saa aloittaa shakkauksen.... Tässä tilanteessa, jos valkea saa mustan uudelleen Kg7 tai Kg8:iin,, se on nyt huono paikka, koska valkoisen kuningas olisi pääsyt jo Kd5:een, ja siksi daami voisi tulla ilkeästi kohtaan Ke7 kohta... Ton jälkeen siis mustan kuninkaan saa helposti sinne, jos musta ei luovu daaminsa paikasta sotilaan edessä, ei tule pitkä peli enää....
Mutta se saattaa olla silti huonompi paikka, kuin jos pääsisi Kg5:een, tosin mustan vuoro olisi seuraavaksi, Kg5:enn päästessä, en tiedä vielä....
Valkoisen kuninkaan mahdollisesti saavuttamassa Kg5:ssa siis musta ei pääse enää shakkaamaan mitenkään murhaavasti, vaan valkea voisi suorastaan yhtenään pistää daamiaan väliin shakkauksilleen...
Mutta ymmärrän Illuminatusta, hän uskoi saavansa monta asemaa tasapeliksi tuosta, ja minua vastaan, jota piti "heikkona pelaajana"; ja en olekaan todella maailman ilkein shakkipelaaja vielä(haluaisin kyllä olla, olen Ilves-fani-jääkiekossakin), mutta jos joku alkaa näillä kauhean kovilla nettikirjaimilla vannomaan tasapelejä, niin tottakai niitä silloin on pakko muutama tehdä?
Vankila on auki, valkoisen valon kristityt d6:ssa(vai kuka muu hyvänsä) eivät jääneet vankilaan, vaan pääsivät posestaan, onnellisina voitostaan:-)
Illu ei tietenkään halua pelata loppuun nyt selvää luuserimatsia, enkä minäkään, vaikka ei tuota ole helppoa voittaa tuolloinkaan, kun pelaisi tuota asemaa, koska jos valkea unohtaisi yhden kerran shakata tuossa loppupelin loppupelissä, musta kuningas riittävän kauas, kun valkea kuningas olisi pääsemässä sotilaan alle ja mustalta olisi muutaman siirronkin ajan shakkaukset torpattu, se olisi silti tasapeli.... Jos musta kuningatar ei nyt lähde karkuun tilannetta, jo kohta, niin silloin siitä saa daamin vaihdolla hetikin sotilaan koroitettua, ja jo kohta....
En olisi kyllä edes itse silti välttämättä yrittänyt kovaa pelajaa vastaan ruveta tasapelejä vänkäämään, kun sotilas d5:ssa ja jos sen oma vuorokin oli, kun sai sen vastustajan helpon shakkauspiirin yhden siirron ajaksi silloin pois, vaikka olisihan semmosellekin voinut tulla joku vastaavanlainen virhe, kuin minulle nuo pari-kolme, joista jossain mainitsin....
Mutta hyvä oli että rupesimme siltä pelaamaan, ehkä molemmat oppivat jotain uutta?
Oleellista oli saada oma kuningatar "vain kerran"; kunnon paikkaan, ei liian suurta rakoa sotilaaseen, ettei sieltä pääse ikuista shakkia ikuisesti koettamaan..... Ja ajaa aina aika-ajoin mustan kuningas tarpeeksi kauas sotilaasta....
Kai mää saan vähän liian suuren maineen tästä, jos pystyn tämän voittamaan, mutta ei huolta, olisitte itse pystyneet samaan, jos olisitte vain kokeilleet laudallta, TARPEEKSI kovalla shakkisilmällä, edes muutamia parhaita siirtoja....
Tietysti jos yhtään ei osaa shakkia, niin jo viidestä siirrosta parhaan valkaamminen on ongelmalista ja usein se on juuri niin, että vain sillä parhaalla siirrolla voi voittaa....
Kyllä määkin välillä hieman valehtelin, kun väitin, että lähes mistä tahansa noista asemista ja millä tahansa, kuninkaan liikulla, olisi saanut vielä valkoisen voiton(no musta olisi niissäkin voinut mokata), mutta niin valehteli Illuminatuskin, jos väitti, ettei milllään siirrolla, sillä PARHAALLA siirrolla noista saisi valkoisen voittoa....
Jos Illuminatus jo lopetti, voin ton pelin pelata ketä muuta hyvänsä vastaan vielä valkean voitoksi, kokeilkaa.... Jos pystytte tasapeliin, niin se on jo kai teoriassa ihme, koska en ole niin huono pelaaja, kuin Illuminatus aina väitti.... Ellei taas joku ala vannomaan uudestaan tostakin, tasapeliä, mutta varoitan, valehtelijat voivat joutua Hellvettiin.... - Nuori_Akim.
Nuori_Akim. kirjoitti:
Illuminatus siis kesti mukana niin kauan, (vai tuleeko lopultakin takaisin ottamaan "turpiin" oikein kunnolla"), kun tupelsin selviä tasapelejä, mutta kun lopulta tein se siirron, millä voitin, niin äijä katosi kuvasta?
Mutta oli jo onneksi vähän nöyrtynyt Illukin, kun sen Kg7:aan joutumisen jälkeen ei enää vannonut tasapeliä....
Minulla sattui siis monta, aloittelijan virhettä, tuossa loppupelissä, ja Illuminatus ehkä pysyi mukana vain sen vuoksi, että olin myöntänyt sen, enkä väittänyt vielä olevani parempi pelaaja kuin hän....
8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOKOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Älköön kukaan enää TÄSTÄ asemasta enää rukoilko tasapelejä, tai se on vastoin totuutta....
Mustan vuoro, varmaan Kf7:aan, sitten valkoinen kuningas Ke4:een, tai Ke3:een, ei suurta eroa kumpaan laittaa ehkä? Joku ehkä yrittäisi shakata lisää, mutta se johtaisis vain uudestaan kuninkaan Kg7:aan, pakko siis siirtää valkean kuningasta....
Tosin Ke4:sessa, valkean kuningas tulisi ehkä silti shakkauksen jälkeen Kd5:een, tai samaan kuin mihin Ke3 tähtää, paikkaan, eli kohta ehkä Kg5:een.
Tätä asemaa on mahdotonta saada enää tasapeliksi, jos molemmat pelaavat optimaalisesti
Kd5 ei nyt olisi huono paikka valkoisen paikka, koska valkoinen saa aloittaa shakkauksen.... Tässä tilanteessa, jos valkea saa mustan uudelleen Kg7 tai Kg8:iin,, se on nyt huono paikka, koska valkoisen kuningas olisi pääsyt jo Kd5:een, ja siksi daami voisi tulla ilkeästi kohtaan Ke7 kohta... Ton jälkeen siis mustan kuninkaan saa helposti sinne, jos musta ei luovu daaminsa paikasta sotilaan edessä, ei tule pitkä peli enää....
Mutta se saattaa olla silti huonompi paikka, kuin jos pääsisi Kg5:een, tosin mustan vuoro olisi seuraavaksi, Kg5:enn päästessä, en tiedä vielä....
Valkoisen kuninkaan mahdollisesti saavuttamassa Kg5:ssa siis musta ei pääse enää shakkaamaan mitenkään murhaavasti, vaan valkea voisi suorastaan yhtenään pistää daamiaan väliin shakkauksilleen...
Mutta ymmärrän Illuminatusta, hän uskoi saavansa monta asemaa tasapeliksi tuosta, ja minua vastaan, jota piti "heikkona pelaajana"; ja en olekaan todella maailman ilkein shakkipelaaja vielä(haluaisin kyllä olla, olen Ilves-fani-jääkiekossakin), mutta jos joku alkaa näillä kauhean kovilla nettikirjaimilla vannomaan tasapelejä, niin tottakai niitä silloin on pakko muutama tehdä?
Vankila on auki, valkoisen valon kristityt d6:ssa(vai kuka muu hyvänsä) eivät jääneet vankilaan, vaan pääsivät posestaan, onnellisina voitostaan:-)
Illu ei tietenkään halua pelata loppuun nyt selvää luuserimatsia, enkä minäkään, vaikka ei tuota ole helppoa voittaa tuolloinkaan, kun pelaisi tuota asemaa, koska jos valkea unohtaisi yhden kerran shakata tuossa loppupelin loppupelissä, musta kuningas riittävän kauas, kun valkea kuningas olisi pääsemässä sotilaan alle ja mustalta olisi muutaman siirronkin ajan shakkaukset torpattu, se olisi silti tasapeli.... Jos musta kuningatar ei nyt lähde karkuun tilannetta, jo kohta, niin silloin siitä saa daamin vaihdolla hetikin sotilaan koroitettua, ja jo kohta....
En olisi kyllä edes itse silti välttämättä yrittänyt kovaa pelajaa vastaan ruveta tasapelejä vänkäämään, kun sotilas d5:ssa ja jos sen oma vuorokin oli, kun sai sen vastustajan helpon shakkauspiirin yhden siirron ajaksi silloin pois, vaikka olisihan semmosellekin voinut tulla joku vastaavanlainen virhe, kuin minulle nuo pari-kolme, joista jossain mainitsin....
Mutta hyvä oli että rupesimme siltä pelaamaan, ehkä molemmat oppivat jotain uutta?
Oleellista oli saada oma kuningatar "vain kerran"; kunnon paikkaan, ei liian suurta rakoa sotilaaseen, ettei sieltä pääse ikuista shakkia ikuisesti koettamaan..... Ja ajaa aina aika-ajoin mustan kuningas tarpeeksi kauas sotilaasta....
Kai mää saan vähän liian suuren maineen tästä, jos pystyn tämän voittamaan, mutta ei huolta, olisitte itse pystyneet samaan, jos olisitte vain kokeilleet laudallta, TARPEEKSI kovalla shakkisilmällä, edes muutamia parhaita siirtoja....
Tietysti jos yhtään ei osaa shakkia, niin jo viidestä siirrosta parhaan valkaamminen on ongelmalista ja usein se on juuri niin, että vain sillä parhaalla siirrolla voi voittaa....
Kyllä määkin välillä hieman valehtelin, kun väitin, että lähes mistä tahansa noista asemista ja millä tahansa, kuninkaan liikulla, olisi saanut vielä valkoisen voiton(no musta olisi niissäkin voinut mokata), mutta niin valehteli Illuminatuskin, jos väitti, ettei milllään siirrolla, sillä PARHAALLA siirrolla noista saisi valkoisen voittoa....
Jos Illuminatus jo lopetti, voin ton pelin pelata ketä muuta hyvänsä vastaan vielä valkean voitoksi, kokeilkaa.... Jos pystytte tasapeliin, niin se on jo kai teoriassa ihme, koska en ole niin huono pelaaja, kuin Illuminatus aina väitti.... Ellei taas joku ala vannomaan uudestaan tostakin, tasapeliä, mutta varoitan, valehtelijat voivat joutua Hellvettiin....Ja toistan, tämä peli ei ollut Illuminatusta vastaan, hän vain jatkoi Moloch_Horriduksen peliä(ei varmaan sama henkilö), joka oli jäänyt hieman tappiolliseen tilanteeseen, josta tosin Molochi sai tasapelin, koska tein virheen Kd3 eikä Kd2, eräässä tilanteessa, ja Molokille sen mielellään myönnän, koska ei kertaakaan pelin aikana, mua herjannut, toisinkuin Illuminatus, sikis Illulle mieluummin nyt lopuksi tappio, tästä pelistä:-)
Illu olisi luultavasti silti minut useita kertoja voittanut, jos olisimme pelanneet peliä alusta asti, se on varmasti totta. Mutta ei kaikki matseja, kymmenestäkään, tuskin:-)
Siskon miestä Paulia vastaan sain 20 matsista vain 2 tasapeliä, oli vähän liian pikapeliä mulle ne matsit:-) Mutta en mää sillekään ikuisesti häviä, siitä olen varma.... Montaa muuta pelajaa vastaan, ehdin kyllä jopa pikashakissa tehdä matin, vaikka 5-15 minuutissa, mutta en toki kaikkia, tavallisesti minä häviäisin ajalla, jos tilanne olisi tasan, ja minulta loppuisi aika, ja ei murskaavassa materiatilanteessakaan, saa voittoa plakkariin, jos itteltä aika loppuu, se on silloin vain tasapeli, vaikka olisi itse materiassa voitolla, ja silloin pitää olla tarpeeksi selväti johdossa, eikä selvää asemallista heikkoutta.... - Mikael4
Nuori_Akim. kirjoitti:
Ja toistan, tämä peli ei ollut Illuminatusta vastaan, hän vain jatkoi Moloch_Horriduksen peliä(ei varmaan sama henkilö), joka oli jäänyt hieman tappiolliseen tilanteeseen, josta tosin Molochi sai tasapelin, koska tein virheen Kd3 eikä Kd2, eräässä tilanteessa, ja Molokille sen mielellään myönnän, koska ei kertaakaan pelin aikana, mua herjannut, toisinkuin Illuminatus, sikis Illulle mieluummin nyt lopuksi tappio, tästä pelistä:-)
Illu olisi luultavasti silti minut useita kertoja voittanut, jos olisimme pelanneet peliä alusta asti, se on varmasti totta. Mutta ei kaikki matseja, kymmenestäkään, tuskin:-)
Siskon miestä Paulia vastaan sain 20 matsista vain 2 tasapeliä, oli vähän liian pikapeliä mulle ne matsit:-) Mutta en mää sillekään ikuisesti häviä, siitä olen varma.... Montaa muuta pelajaa vastaan, ehdin kyllä jopa pikashakissa tehdä matin, vaikka 5-15 minuutissa, mutta en toki kaikkia, tavallisesti minä häviäisin ajalla, jos tilanne olisi tasan, ja minulta loppuisi aika, ja ei murskaavassa materiatilanteessakaan, saa voittoa plakkariin, jos itteltä aika loppuu, se on silloin vain tasapeli, vaikka olisi itse materiassa voitolla, ja silloin pitää olla tarpeeksi selväti johdossa, eikä selvää asemallista heikkoutta....SInä Illuminatus väitit, ettei Jeesukset eikä Neitsyt Mariatkaan auta minua voittoon, olit väärässä. Et olisi ollut väärässä, jos sinulla ittelläsi olis ollut vastaava tilanne, en olisi saanut sitä tasapeliksi tietenkään yhtään kertaa:-)
Mutta älä rupea Illuminatus nyt miltään Satanistisilla herjoilla, enää lisää pehmittämään päätäni, jos aiotkin pelata tämän loppuun, se on huonoa käytöstä, vaikka ei se mitään, mulla on hullun paperit muutenkin, enkä mää enää pelkistä sanoista suivaannu kovin paljoa, tuskin yhtään...
Ja tietysti veljekset toisiaan haukkuu, ei pelkkä puhe ole mitään "anteeksiantamatonta pyhän hengen pilkkaa", vaan se että murhaisi toisen ruumiin, sanojensa pitimiksi.... Ja ei murhakaan ole se anteeksiantamaton synti, silloin kun on kyseessä oikeat sotilaat, koska he vain inkarnoituvat tänne takaisin, kostamaan sen ehkä seuraavassa jälleensyntymisessän, samanoloiselle hyypiöille silloin.... - Vikstori
Mikael4 kirjoitti:
SInä Illuminatus väitit, ettei Jeesukset eikä Neitsyt Mariatkaan auta minua voittoon, olit väärässä. Et olisi ollut väärässä, jos sinulla ittelläsi olis ollut vastaava tilanne, en olisi saanut sitä tasapeliksi tietenkään yhtään kertaa:-)
Mutta älä rupea Illuminatus nyt miltään Satanistisilla herjoilla, enää lisää pehmittämään päätäni, jos aiotkin pelata tämän loppuun, se on huonoa käytöstä, vaikka ei se mitään, mulla on hullun paperit muutenkin, enkä mää enää pelkistä sanoista suivaannu kovin paljoa, tuskin yhtään...
Ja tietysti veljekset toisiaan haukkuu, ei pelkkä puhe ole mitään "anteeksiantamatonta pyhän hengen pilkkaa", vaan se että murhaisi toisen ruumiin, sanojensa pitimiksi.... Ja ei murhakaan ole se anteeksiantamaton synti, silloin kun on kyseessä oikeat sotilaat, koska he vain inkarnoituvat tänne takaisin, kostamaan sen ehkä seuraavassa jälleensyntymisessän, samanoloiselle hyypiöille silloin....Minusta oikea sääntö olisi daamisotilas loppueplissä, missä sotilas on jo viidennällä rivillä, antaa 1- pistettä daamisotilaan omanneele, ja tasapelin nimiin vannoneelle , jos vastustaja silti löytää voittavan sekvenssin, kun oli ensin tupeltanut muutamia jatkoasemia tasapeliksi..: Tietenkään pikapeleissä tämä ei ole oikea säätnö...
ELi varmasti en saanut tästä täyttä 1 pistettä, kun monta kertaa tupelsin tätä tasapeliksi.... Mutta en puoltakaan:-)
0,75 ! Oen syntynyt 1975!
Tai jos Illuminatus tai joku muu, yltää ihmeeseen, jotain aivan uskomatonta, että tuon De5 kuninkaalleen Kf7 jatkon saa vielä tasapeleiksi, niin silloin se on vain puoli pistettä, en tosin nähnyt tuossa niitä mahdollisuuksia....
Eli tietenkin kohta tulisin daamillani Df6:een, ja musta saisi hiukan yrittää shakata, mutta ei se mitään muuta.... Mustan kuningas saisi olla silloin Ke8:ssa, ja vaikka ehtisi hetken olla kuninkaallan tai daamilla sotilaan alla d7:ssa, se ei riitä mustalle tasapeliin, tällä kertaa...
Ehkä se silti oli tämä se peli, jonka Illuminatuskin myönsi valkean voittpeliksi, ja toivotti "onnea"....
Se peli oli silti "onneton"; missä lähdin sillä tyhjällä A-C puolella meuhkaamaan.... - Nuori_AKim
Vikstori kirjoitti:
Minusta oikea sääntö olisi daamisotilas loppueplissä, missä sotilas on jo viidennällä rivillä, antaa 1- pistettä daamisotilaan omanneele, ja tasapelin nimiin vannoneelle , jos vastustaja silti löytää voittavan sekvenssin, kun oli ensin tupeltanut muutamia jatkoasemia tasapeliksi..: Tietenkään pikapeleissä tämä ei ole oikea säätnö...
ELi varmasti en saanut tästä täyttä 1 pistettä, kun monta kertaa tupelsin tätä tasapeliksi.... Mutta en puoltakaan:-)
0,75 ! Oen syntynyt 1975!
Tai jos Illuminatus tai joku muu, yltää ihmeeseen, jotain aivan uskomatonta, että tuon De5 kuninkaalleen Kf7 jatkon saa vielä tasapeleiksi, niin silloin se on vain puoli pistettä, en tosin nähnyt tuossa niitä mahdollisuuksia....
Eli tietenkin kohta tulisin daamillani Df6:een, ja musta saisi hiukan yrittää shakata, mutta ei se mitään muuta.... Mustan kuningas saisi olla silloin Ke8:ssa, ja vaikka ehtisi hetken olla kuninkaallan tai daamilla sotilaan alla d7:ssa, se ei riitä mustalle tasapeliin, tällä kertaa...
Ehkä se silti oli tämä se peli, jonka Illuminatuskin myönsi valkean voittpeliksi, ja toivotti "onnea"....
Se peli oli silti "onneton"; missä lähdin sillä tyhjällä A-C puolella meuhkaamaan....Mutta oli tietysti vahvan ja "klassista" shakkia rakastavan pelaajan merkki, Illuminatuksellakin, ettei alkanut sen pahemmin manamaan minua syteen ja saveen, kun huomasi, etten aina pelannut ekana parasta siirtoa, vaan halusi nähdä, onko tuossa asemasa mahdollista silti voittaa...
Jaksaako säiettä seuranneet nähdä tämän mattiin asti?
Eli silti ei mitään väärää siirtoa varsinaisesti tapahtunut, siirtoja vain peräteltiin, aina huonoon siirtoni, ja koetettiin uudestaan. Illuminatus pelasi koko ajan täydellisesti - sitä en kiistä.... - VIkstori
Nuori_AKim kirjoitti:
Mutta oli tietysti vahvan ja "klassista" shakkia rakastavan pelaajan merkki, Illuminatuksellakin, ettei alkanut sen pahemmin manamaan minua syteen ja saveen, kun huomasi, etten aina pelannut ekana parasta siirtoa, vaan halusi nähdä, onko tuossa asemasa mahdollista silti voittaa...
Jaksaako säiettä seuranneet nähdä tämän mattiin asti?
Eli silti ei mitään väärää siirtoa varsinaisesti tapahtunut, siirtoja vain peräteltiin, aina huonoon siirtoni, ja koetettiin uudestaan. Illuminatus pelasi koko ajan täydellisesti - sitä en kiistä....Ja jos Molokkikin olisi perunut eka pelissään, sen siirron, missä vaihtoi heti daaminsa torniin, viime pelissä(siis itse asiassa juuri tässä, mitä Illu jatkoi), ja olisi yrittänyt saada hyökkäyksen daamilla, ja torneillaan, sieltä mun g--h reijistä, se olisi voinut olla Molokillekin voitto.....
EN olis välttämättä pystynyt estämään tornin menettämistä sotilaasta, jos Molokki olisi niin pelannut.... - Melkein_KYPSÄ-AKIM
VIkstori kirjoitti:
Ja jos Molokkikin olisi perunut eka pelissään, sen siirron, missä vaihtoi heti daaminsa torniin, viime pelissä(siis itse asiassa juuri tässä, mitä Illu jatkoi), ja olisi yrittänyt saada hyökkäyksen daamilla, ja torneillaan, sieltä mun g--h reijistä, se olisi voinut olla Molokillekin voitto.....
EN olis välttämättä pystynyt estämään tornin menettämistä sotilaasta, jos Molokki olisi niin pelannut....Ja vaikka kaikki suomalaiset ei tätä ymmärrä, niin ei pilkkapuheet tee kunnialle mitään pahaa, eikä nöyryydelle. Nuoret Kuninkaat, ja iloiset ylpeät nuoret rakastavat mielistelyjä, mutta eivät tietenkään kunnialliset ja nöyrät.
Kunnianloukkaussyyte ei tule pilkkapuheista tietääkseni, tai pitäisi tulla, vaan siitä, että mielistelee ihmisen valheelliseen varmuuteen omista kyvyistään...
Ylpeitä pitää kauheasti kehua, sun muuta, ja siksi se ylpeytensä kovuus, on aah niin helppoa murtaakin, kun se on ollut usein vain valheluuloja, joistakin asioista....
Mutta ei kaikkea ylpeyttä voi murtaa, sellainen pelikin, missä oikeasti se "ylpeä kuningas" tietää miten pelata oikein ja tehokkasti, voi aina voittaa, jos on tarpeeksi materiaeroja, mutta harvoinpa sekään eka kerralla onnistuu....
Mutta en katsoisi itse silti olevani niin kypsä sielu vielä, että haluaisin herjaa kauheasti kuulla.... - Nuori_Akim.
Melkein_KYPSÄ-AKIM kirjoitti:
Ja vaikka kaikki suomalaiset ei tätä ymmärrä, niin ei pilkkapuheet tee kunnialle mitään pahaa, eikä nöyryydelle. Nuoret Kuninkaat, ja iloiset ylpeät nuoret rakastavat mielistelyjä, mutta eivät tietenkään kunnialliset ja nöyrät.
Kunnianloukkaussyyte ei tule pilkkapuheista tietääkseni, tai pitäisi tulla, vaan siitä, että mielistelee ihmisen valheelliseen varmuuteen omista kyvyistään...
Ylpeitä pitää kauheasti kehua, sun muuta, ja siksi se ylpeytensä kovuus, on aah niin helppoa murtaakin, kun se on ollut usein vain valheluuloja, joistakin asioista....
Mutta ei kaikkea ylpeyttä voi murtaa, sellainen pelikin, missä oikeasti se "ylpeä kuningas" tietää miten pelata oikein ja tehokkasti, voi aina voittaa, jos on tarpeeksi materiaeroja, mutta harvoinpa sekään eka kerralla onnistuu....
Mutta en katsoisi itse silti olevani niin kypsä sielu vielä, että haluaisin herjaa kauheasti kuulla....Jos Illuminatus ei halua pelata tätä loppuun asti, jos kokee ton toivottomaksi, voin pistää shakkitietokoneeni pelaamaan itteeni vastaan, juuri tuolla asemalla, vaikka vartin antemalla miettimisaikaa, 90öuvun-BattleChessin tai ihan magneetilaudalla pelattavan vanhan 80-luvun Mefiston ja kolmaskin shakkiohjelma mulla on, ja neljäs on se, mitä itse ohjelmoin silloin tällöin, Pelaisin vain sitä vastaan inhimillisesti, ja katsoisin saako se minusta montakin tasapeliä, TUOLLA asemalla.... Vasta sittenhän näkisin, onko tuota edes mahdollista ENÄÄ saada tasapeliksi, vaikka saattaisi Illumnatus johonkin kohtaan pistää vielä paremman siirron, varsinkin jos laskee sen sillä "Houdinillaan"....
Jos olisin tähän käyttänyt loppupelissä "vilunkia", ei varmaan Illuminatus olisi saanut minusta yhtään lisää tasapelejä pursitettua tietenkään... Olen ihminen ja erehtyväinen, vaikka eivät kaikki ihmiset ole shakinpelajaanakaan kauhean erehtyväsiä enää, kun puhutaan tasoista yli 2500.... - Akim1
Nuori_Akim. kirjoitti:
Jos Illuminatus ei halua pelata tätä loppuun asti, jos kokee ton toivottomaksi, voin pistää shakkitietokoneeni pelaamaan itteeni vastaan, juuri tuolla asemalla, vaikka vartin antemalla miettimisaikaa, 90öuvun-BattleChessin tai ihan magneetilaudalla pelattavan vanhan 80-luvun Mefiston ja kolmaskin shakkiohjelma mulla on, ja neljäs on se, mitä itse ohjelmoin silloin tällöin, Pelaisin vain sitä vastaan inhimillisesti, ja katsoisin saako se minusta montakin tasapeliä, TUOLLA asemalla.... Vasta sittenhän näkisin, onko tuota edes mahdollista ENÄÄ saada tasapeliksi, vaikka saattaisi Illumnatus johonkin kohtaan pistää vielä paremman siirron, varsinkin jos laskee sen sillä "Houdinillaan"....
Jos olisin tähän käyttänyt loppupelissä "vilunkia", ei varmaan Illuminatus olisi saanut minusta yhtään lisää tasapelejä pursitettua tietenkään... Olen ihminen ja erehtyväinen, vaikka eivät kaikki ihmiset ole shakinpelajaanakaan kauhean erehtyväsiä enää, kun puhutaan tasoista yli 2500....Tai jos ette halua enää nähdä "ihmisen inhimillisiä virheitä"; niin voitaisiin pistää Illuminatuksen Houdini ja BattleChess vastakkain tästä asemasta lähtien:
8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOKOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Ton aseman pelasin ihan hyvin ja ei se ollut huono siirto taannoin se Kc4:nenkaan, koska sainhan sillä yhden tempon puristettua itselleni tuohon jatkopeliin... EN kattonut sitä shakkitietokoneella. Se jälkimmäinen Dc5, jonka tein saatuani mustan kuninkaan Kg7:aan, oli huono siirto.... Sen olisi siitä vielä saanut tosin samaksikin asemaksi ehkä, mutta se Kd5, oli siinä tilanteessa hullu, koska olin sen aseman huonouden itsekin jo laskenut taannoin käsipelillä omalla laudallani, kuninkaani Kc4-paikasta kähtien. Se olisi jatkunut uudestaan Ke5 :lla....
Ei tässä auta välttämättä Houdinkaan 3400 ylivoima enää edes 2600-tason BattleChessiä vastaan, jos itse asema on jo mahdoton voittaa....
Tai vaikkapa olisi >BattleChess vain 2000 en tiedä, vaikka olisi jopa niin kehno.... - Akim1
Akim1 kirjoitti:
Tai jos ette halua enää nähdä "ihmisen inhimillisiä virheitä"; niin voitaisiin pistää Illuminatuksen Houdini ja BattleChess vastakkain tästä asemasta lähtien:
8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOKOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Ton aseman pelasin ihan hyvin ja ei se ollut huono siirto taannoin se Kc4:nenkaan, koska sainhan sillä yhden tempon puristettua itselleni tuohon jatkopeliin... EN kattonut sitä shakkitietokoneella. Se jälkimmäinen Dc5, jonka tein saatuani mustan kuninkaan Kg7:aan, oli huono siirto.... Sen olisi siitä vielä saanut tosin samaksikin asemaksi ehkä, mutta se Kd5, oli siinä tilanteessa hullu, koska olin sen aseman huonouden itsekin jo laskenut taannoin käsipelillä omalla laudallani, kuninkaani Kc4-paikasta kähtien. Se olisi jatkunut uudestaan Ke5 :lla....
Ei tässä auta välttämättä Houdinkaan 3400 ylivoima enää edes 2600-tason BattleChessiä vastaan, jos itse asema on jo mahdoton voittaa....
Tai vaikkapa olisi >BattleChess vain 2000 en tiedä, vaikka olisi jopa niin kehno....Mutta kiitos Illuminatus tästä pelistä, oma shakkitietouteni ja pelinopeutenikin jasilmäni varmaan parani tässä oppirupeamassa paljon, vaikka eipä silti, et silti voittanut, sinä vain hoit liikaa sitä tasepeliä, enkä yksinkertaisesti uskaltanut pahoittaa mieltäsi vielä....
Se De5 pahoittaisi mielesi Kg7:aan, ei pelata sitä, jos et tahdo....
SInulla olisi Illuminatus saumaa varmaan ainakin Suomen Mestariksi asti, jos pelaisit turnauksissa lisää, mutta korjaa tuo virhe tiedossasi, että 5-rivin daamisotilaan saa patiksi H-ruudusta, ikuiseksi shakiksi tai lyödyksi mukamas pakottavasti, vaikka valkean daami pääsi vain yhden kerran hyvin sitä suojaamaan, eikä oma kuningas liian kaukana.... - Akim1
Akim1 kirjoitti:
Mutta kiitos Illuminatus tästä pelistä, oma shakkitietouteni ja pelinopeutenikin jasilmäni varmaan parani tässä oppirupeamassa paljon, vaikka eipä silti, et silti voittanut, sinä vain hoit liikaa sitä tasepeliä, enkä yksinkertaisesti uskaltanut pahoittaa mieltäsi vielä....
Se De5 pahoittaisi mielesi Kg7:aan, ei pelata sitä, jos et tahdo....
SInulla olisi Illuminatus saumaa varmaan ainakin Suomen Mestariksi asti, jos pelaisit turnauksissa lisää, mutta korjaa tuo virhe tiedossasi, että 5-rivin daamisotilaan saa patiksi H-ruudusta, ikuiseksi shakiksi tai lyödyksi mukamas pakottavasti, vaikka valkean daami pääsi vain yhden kerran hyvin sitä suojaamaan, eikä oma kuningas liian kaukana....Selitykseni miksi mokasin niin monta kertaa ton tasapeliksi, kunnes löysin parhaan siirron, enkä aina sitä ekana siirtona ilmaissut, niinkuin vahvojen pelaajien pitäisi, enkä ole vielä kovin vahva shakkipelaajana, paitsi keskivälin, puoleen väliin asti - pelissä, loppupelini on heikkoa, koska minullakaan ei ole tarpeeksi aikaa, ainakaan shakkiin vielä.
Selitys on se kuuluisa U.S.A:n Baseball pelaajan: "Mokasin U.F.On takia".
Mutta se moka ei siis vienyt minulta silti tietoa siitä, mikä oli voittosiirto tuossa asemassa.
Muutaman kerran siis jouduin turvautumaan toiseen mielleyhtymääni, tässä nopeassa pelissä, johon minulla ei yksinkertaisesti ollut aikaa, ei aina eka mielleyhtymä ole oikein.... - Vikstori
Akim1 kirjoitti:
Selitykseni miksi mokasin niin monta kertaa ton tasapeliksi, kunnes löysin parhaan siirron, enkä aina sitä ekana siirtona ilmaissut, niinkuin vahvojen pelaajien pitäisi, enkä ole vielä kovin vahva shakkipelaajana, paitsi keskivälin, puoleen väliin asti - pelissä, loppupelini on heikkoa, koska minullakaan ei ole tarpeeksi aikaa, ainakaan shakkiin vielä.
Selitys on se kuuluisa U.S.A:n Baseball pelaajan: "Mokasin U.F.On takia".
Mutta se moka ei siis vienyt minulta silti tietoa siitä, mikä oli voittosiirto tuossa asemassa.
Muutaman kerran siis jouduin turvautumaan toiseen mielleyhtymääni, tässä nopeassa pelissä, johon minulla ei yksinkertaisesti ollut aikaa, ei aina eka mielleyhtymä ole oikein....Illuminatus on hyvä pelaaja, koska antoi minun koettaa parikin kertaa, kolmanteen siirtoon, yhden siirron tapauksessa, ei tarvinnut tässä pelissä kai kertaakaan turvautua...
- Uusi sananlasku
Vikstori kirjoitti:
Illuminatus on hyvä pelaaja, koska antoi minun koettaa parikin kertaa, kolmanteen siirtoon, yhden siirron tapauksessa, ei tarvinnut tässä pelissä kai kertaakaan turvautua...
Se ei kultaa peleissäkään, jos joutuu kolmanteen kertaan ja liian varmaan silmäpeliin turvautumaan siirroissaan, ystävällismielisessä shakkimatsissa, se on pronssia....
Vain kiihtyvät elävät, nopeille hopeaa.... Ne, jotka näkevät pitkän siirtosekvenssin, mutta siihen tulee yksin virhe, tulee pronssia.... - Akim1
Uusi sananlasku kirjoitti:
Se ei kultaa peleissäkään, jos joutuu kolmanteen kertaan ja liian varmaan silmäpeliin turvautumaan siirroissaan, ystävällismielisessä shakkimatsissa, se on pronssia....
Vain kiihtyvät elävät, nopeille hopeaa.... Ne, jotka näkevät pitkän siirtosekvenssin, mutta siihen tulee yksin virhe, tulee pronssia....Ei sellaisen kannata pelata mitään, joka ei edes toivo tasapeliä vähintään. Jos on tottta, että vastustaja on liian ylivoimainen, voi pyytää tasoitusta.... Mutta mestaruuspeleissä, kaikki silti oletetaan samalle tasolle, niin ei ole silti "Harmageddon shakissa....". Siinä palautetaan kuolleita, uusine ominaisuuksineen...
Jos on varma tappiostaan, niin parempi luovuttaa matsi heti ja jättää matsi väliin, niin ei mene keneltäkään aikaa hukkaan....
Mutta ei ainoa voitto ole ole olla ykkönen, on muitakin sijoituksia, joita voi voittaa, ja monet loppupään tulokset, ja sijanumerot on välttämättömiä, että totuus silmälle toteutuu, jonkun muun voitonkin suhteen, joka ei aina ole se henkilö itse....
http://personal.inet.fi/koulu/karppi/omat_tekstit.html
Oliko se pelin sekoittanut ufoni tuo? Ehkä, en tiedä.... - Pakstori
Akim1 kirjoitti:
Ei sellaisen kannata pelata mitään, joka ei edes toivo tasapeliä vähintään. Jos on tottta, että vastustaja on liian ylivoimainen, voi pyytää tasoitusta.... Mutta mestaruuspeleissä, kaikki silti oletetaan samalle tasolle, niin ei ole silti "Harmageddon shakissa....". Siinä palautetaan kuolleita, uusine ominaisuuksineen...
Jos on varma tappiostaan, niin parempi luovuttaa matsi heti ja jättää matsi väliin, niin ei mene keneltäkään aikaa hukkaan....
Mutta ei ainoa voitto ole ole olla ykkönen, on muitakin sijoituksia, joita voi voittaa, ja monet loppupään tulokset, ja sijanumerot on välttämättömiä, että totuus silmälle toteutuu, jonkun muun voitonkin suhteen, joka ei aina ole se henkilö itse....
http://personal.inet.fi/koulu/karppi/omat_tekstit.html
Oliko se pelin sekoittanut ufoni tuo? Ehkä, en tiedä....EI Raamattu ole hyvä kirja, jos se on vain Helevetin varma Saattanan tappiosta....
- Åke.
Pakstori kirjoitti:
EI Raamattu ole hyvä kirja, jos se on vain Helevetin varma Saattanan tappiosta....
Men det är riktigt bra att vi svenskar har nu bara 2 goldar och 10 silverna, du finska gick bara 4 grade to deras unga is-hokey-silver-hombsters nu.... Ja, du har nu tre golden nu, men kanske du är inte mycket tid över os i Is-hockey-medal-tablerna...
Våras 30-number är snart så hard att behandla....
Du ser hur fint det ser ut är at 2 är 10 i binärerna.... - Pakstori
Pakstori kirjoitti:
EI Raamattu ole hyvä kirja, jos se on vain Helevetin varma Saattanan tappiosta....
Ei Saattana hävinnyt Tampereella ja minun elämästäni ainakaan, minut häädettiin edellisestä hoitopaikastani pois, jossa ei ollut enää mitään mahdollisuutta täällä jatkaa opiskeluja koska rahaa edes bussimatkoihin kouluun Hervantaan ei ole. Ja siellä oli ainoa minun mahdollinen tyttökaverikin, mutta se nyt ei sekään päättäjille mitään merkinnyt.
Paha voitti ja sillä sipuli.... - Pakstori
Pakstori kirjoitti:
Ei Saattana hävinnyt Tampereella ja minun elämästäni ainakaan, minut häädettiin edellisestä hoitopaikastani pois, jossa ei ollut enää mitään mahdollisuutta täällä jatkaa opiskeluja koska rahaa edes bussimatkoihin kouluun Hervantaan ei ole. Ja siellä oli ainoa minun mahdollinen tyttökaverikin, mutta se nyt ei sekään päättäjille mitään merkinnyt.
Paha voitti ja sillä sipuli....Mutta minä ymmärrän kotikaupunkiani Tamperetta, Tampere parka on joutunut aina joutunut olemaan joku ahne Perkele, mutta se nyt ei silti ole totta, että se mikään "lopullinen" voitto olisi ollut paholaiselle.
- Akim1
Pakstori kirjoitti:
Mutta minä ymmärrän kotikaupunkiani Tamperetta, Tampere parka on joutunut aina joutunut olemaan joku ahne Perkele, mutta se nyt ei silti ole totta, että se mikään "lopullinen" voitto olisi ollut paholaiselle.
Helvetti on vasta Helppo valhe, naisen vallassa se asia Maan syvyyksissä... Taivas valehtelee Taitavasti, silloin kun haluaa voittaa valtaa lisää....
Pakstori kirjoitti:
Mutta minä ymmärrän kotikaupunkiani Tamperetta, Tampere parka on joutunut aina joutunut olemaan joku ahne Perkele, mutta se nyt ei silti ole totta, että se mikään "lopullinen" voitto olisi ollut paholaiselle.
Tilanteesi ei käy kateeksi ja sun ongelmiesi syvyys kieltämättä tuntuu pahalta. Mä vilpittömästi pahoittelen hermostumistani (vaikken analysointia enää jatkakaan).
Jos et ole jo pyytänyt, niin sun kannattaisi pyytää apua myös sukulaisiltasi ja ystäviltäsi tuohon byrokratian rattaissa sompailemiseen.
Vihjeenä sulle: sikäläinen shakkikerho Tammer-Shakki pelaa Etappi ry:n ruokalassa osoitteessa Vuolteenkatu 11. Kerhoillat on torstaisin klo 17.45. Tammer-Shakki on erittäin kovatasoinen kerho ja kerhoillassa pelataan luultavasti usein pikashakkia, mutta eiköhän siellä joku suostune pelaamaan pidemmilläkin miettimisajoilla - ja voi hyvin olla, että heillä pelataan turnauksia myös pidemmillä miettimisajoilla, varsinkin koska kerholla ja sen jäsenistön pyörittämällä Shakkilinna oy:llä on runsaasti junioritoimintaa Tampereen seudulla. Ainakin kerholla osataan neuvoa sua harrastuksessa eteenpäin. Tammer-shakilla on myös avoin Facebook-ryhmä, jonka kautta voit kysellä asiasta lisää.
- Veikko.
Eli ei Illuminatus tietenkään väärin siinä pelannut, ettei antanut minun perua siirtoani Kd5 voittosiirroksi Da5 enää tilanteessa, missä se toinen siirtoni, jonka kyllä silti ekana ilmaisin, jos seuraatte noita säikeitä tarkasti, mutta valitisin silti pistää silloin huonoon paikkaan Kd5, ja siinä oli sama heti uhrata koko sotilaani, koska eihän kuningas daamien vaihdossa ruutuun Kxa7 jäi paikkaan, jossa valkean kuningas ei ehdi enää sotilasta suojaamaan...
Mutta ei se ollut väärin pelattu minultakaan... Jos kirjaimilla ja kirjotiuksilla jotain vannoo, vaikka Illminatus tuota tasapeliä, niin ei sellaista ole mahdollista rikkoa, ainakaan helposti, eikä sitäkään, että valkoinen tuolla siirron perumisella olisi melko todennäköisesti voittanut... Mutta se ei olisi ollut enää minun siirtoni, vaan sinun....
Voitettu ei ketään oikeasti, ja silti voitettin kaikki oikeasti, ymmärrettekö miten se on mahdollista....- Akim1
Eli se paikka, missä minulle tuli hölmö virhe, voiton kannalta toka siirrtovalinnallani, oli tämä:
Mutta se oli hölmöö Illullekin, että ensimmäinen siirtoni tuossa jatkosiirtosekvnssinssä murrettiin toka siirrokseni ja voitosta irti...
8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOODOOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Eli minulta hämärtyi jatkossa valinnalla Dd5=>Dc5 yksinkertaisesti mustan daamin loistava puolustusshakkaussiirto jatkossa Db7 :aan. Db8 :iin olisi johtanut valkean voittoon, ja jostain syystä vain sen hoksasin, koska minulla oli taas liian kiire.... Kun valkean kuningas olisi ollut jatkossa esim b5:sessa, olisi shakttu siis Db7 . (b4:sessa olisi tullut esim. shakkaus Da7=>De4 ). Tuo asema olis silti pelissämme Dd5=> Dc5=>Kd5, ja tasapeli siinäkin tapauksessa, että valkean kuningas lähtisi siirtämään mustaan daamin shakkauksia kohden E=>H reunaa,koska en usko että Illmuminatus olisi sielläkään tehnyt virhettä....
Herrani ei halunut hyökätä H-E puolelle, liian viisas valinta minulta, anteeksi....
Valkean voittoon johtanut sekvenssi olisi ollut tuossa asemassa varmaan shakata uudestaan De5 :sesta.... Ei sitäkään jatkopeliä olisi ihan järjettömän helppoa olisi ollut voittaa, mutta ei kovin vaikeaakaan....Olin sen pelin jo pelannut laudallani, monella siirovaihtoehdolla mustallekin, ja BattleChessi pelasi heti pelin siihen tilanteeseen, ilman mustan daamin pelleilyä d7:ssa, melko monella siirrtosekvenssillä, mutta halusin nähdä olisiko ollut mahdollista voittaa tuolla mustasta kuninkaasta tyhjällä A=>C puolella, ei olisi siis ollut.... (Tai huonompaa pelaajaa kuin Illmunatus olisi silti ollut)....
Ei tässä ollut kyse siitä, että tätä peliä olisi pakko ollut voittaa, koska Illuminatus oli hieman tyhmästi lähtenyt pakottamaan peliä kirjoituksillaan tasapeliksi, siksi en tähän jatkopeliin kovin vakavasti suhtautunut.... - Akim1
Akim1 kirjoitti:
Eli se paikka, missä minulle tuli hölmö virhe, voiton kannalta toka siirrtovalinnallani, oli tämä:
Mutta se oli hölmöö Illullekin, että ensimmäinen siirtoni tuossa jatkosiirtosekvnssinssä murrettiin toka siirrokseni ja voitosta irti...
8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOODOOOO
4OOOOOOOO
3OOOOOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Eli minulta hämärtyi jatkossa valinnalla Dd5=>Dc5 yksinkertaisesti mustan daamin loistava puolustusshakkaussiirto jatkossa Db7 :aan. Db8 :iin olisi johtanut valkean voittoon, ja jostain syystä vain sen hoksasin, koska minulla oli taas liian kiire.... Kun valkean kuningas olisi ollut jatkossa esim b5:sessa, olisi shakttu siis Db7 . (b4:sessa olisi tullut esim. shakkaus Da7=>De4 ). Tuo asema olis silti pelissämme Dd5=> Dc5=>Kd5, ja tasapeli siinäkin tapauksessa, että valkean kuningas lähtisi siirtämään mustaan daamin shakkauksia kohden E=>H reunaa,koska en usko että Illmuminatus olisi sielläkään tehnyt virhettä....
Herrani ei halunut hyökätä H-E puolelle, liian viisas valinta minulta, anteeksi....
Valkean voittoon johtanut sekvenssi olisi ollut tuossa asemassa varmaan shakata uudestaan De5 :sesta.... Ei sitäkään jatkopeliä olisi ihan järjettömän helppoa olisi ollut voittaa, mutta ei kovin vaikeaakaan....Olin sen pelin jo pelannut laudallani, monella siirovaihtoehdolla mustallekin, ja BattleChessi pelasi heti pelin siihen tilanteeseen, ilman mustan daamin pelleilyä d7:ssa, melko monella siirrtosekvenssillä, mutta halusin nähdä olisiko ollut mahdollista voittaa tuolla mustasta kuninkaasta tyhjällä A=>C puolella, ei olisi siis ollut.... (Tai huonompaa pelaajaa kuin Illmunatus olisi silti ollut)....
Ei tässä ollut kyse siitä, että tätä peliä olisi pakko ollut voittaa, koska Illuminatus oli hieman tyhmästi lähtenyt pakottamaan peliä kirjoituksillaan tasapeliksi, siksi en tähän jatkopeliin kovin vakavasti suhtautunut....Se on hyvä asia, että Saattana ei osaa, se punainen lohikäärme(dinosaurus) itse varmastikaan kirjoittaa, koska silloin se saattaisi voittaa Jumalankin. Se ei ole yhtä suuri tieto kirjoittamisissa kuin ihminen, vaikka ei ihminekään ole kaikista enkeleistä suurin kirjoittaja, mutta se Perkkele uskoo vain lähinnä fyysisen voiman käyttöön ja pelkäksi ilmaksi ja helposti unohtuviin puheisiin.. Mikael osaa kirjoittaa, ja ei Johanneksen ollut vaikea luvata Perkkele- pedoilla ALUKSI voittoa pyhistä luvussa 13, mutta lopussa, luvussa 20, siis Saattanalle on vanoottu tappio, KUINKA Jumala sen järestää pyhät ja hyvät ihmiset, muut enkelinsä ja eläimensä ja koneensa suorittamaan, niin en tiedä....
Minä, Aki en järjettömän mieluusti murra kenenkään kirjoituksia valheeksi, jos siihen ei ole hyvää syytä, tällä kertaa ei ollut, joskus on, mutta ei sen takia kannata ruveta jollakin keskustelupalstalla ruveta vannomaan voittoa, omalle joukkueelleen seuraavissa peleissä, esim. jääkiekossa, koska ne lupaukset voidaan silti murtaa, ja silloin henkilö oli vain valehtelija, tietysti, jos se voitto olisi silti ollut vastoin todennäköisyysksiä liikaa, ja muita tilastollisia totuuksia....
Mutta älä toista kertaa, enää koskaan Illuminatus ruepa vannomaan tai muutenkaan voittoakaan tai tasapeliä eikä tappiotakaan heti pelin aluksi, epävarooissa tilanteissa, varsinkaan kirjoituksillasi, se on epäreilua peliä.... SIinä on kultaista olla vain hiljaa, ja antaa jokaisen löytää mieluummin paras mahdollinen, optimaalinen peli, ilman vääriä ja valheellisia puheita....
Ruotsi tietysti tällä kertaa hävisi nuorten jääkiekossa siihen, että alkoi liikaa puhua etukäteen mukamas varmasta finaalivoitostaan... "Puhuminen on hopeaa, vaikeneminen kultaa", Mutta mykkyys ei ole silti kultaa....
Se oli silti ihan hyvä yritys Ruotsilta siinä mielessä, että nimenomaan kolmanteen kultaan, tarvitaan inhimillistä typeryyttäkin melko paljon.
- *JC
Haluan vielä minäkin sanoa sanottavani tähän keskusteluun, sillä alkoihan se eräällä tapaa avauksestani "Shakki ja evoluutio".
Ensiksi haluan kiittää Shakstoria ja molochia pelaamistaan peleistä. Ne olivat virheistään huolimatta aivan mukavia seurata, eivätkä antaneet mitenkään erityisen huonoa kuvaa esittäjistään.
Ensimmäisestä pelistä mieleeni jäi Shakstorin virittämä ansa, Rg5, johon moloch ei kuitenkaan langennut. Samoin muutama myöhempi Shakstorin välisiirto kertoi, että ymmärrystä shakista löytyy. moloch puolestaan eteni sotilaillaan tarmokkaasti ja saikin vaarallisen vapaasotilaan. Kuitenkin moloch oli huolimaton sotilaansa hyödyntämisessä, uhrasi tarpeettomasti materiaa ja etu kääntyi Shakstorille.
Myöhemmin illuminatuksen kanssa analysoitu loppupeli D s vs D oli toki tasapeli.
Toinen peli oli heikompi. Siinä Shakstori pelasi avauksen vahvasti ja tuli sotilaalla c5 keskustaan. Tämän jälkeen moloch yritti uhrauksin paljastaa Shakstorin kuninkaan, mutta voimavarat hyökkäyksen päättämiseen ehtyivät ja peli oli selvä.
Kiitos vielä illuminatukselle, joka on palstan ainoita evoja, jota voin vielä arvostaa. Shakissa minulla ei ole hänen kanssaan erimielisyyksiä - tuskinpa muissakaan loogis-matemaattisissa kysymyksissä. Jos illuminatus tapaat K.Konsalaa ja voit viedä hänelle kiitokseni kirjoistaan, olisin iloinen.
Shakki on kova peli, joka ei aina kohtele harrastajiaan hyvin. Se on pelien kuningas, mutta yksin sitä ihminen ei voi eikä saa palvoa.Shakissa meillä ei ole erimielisyyksiä. Eräällä palstalla usein käsitellyllä matematiikan sektorilla ajatuksemme eivät kohtaisi, mutta ei sotketa sitä tähän.
Kimmolle kerron terveisesi, kun satun häntä näkemään.- *JC
illuminatus kirjoitti:
Shakissa meillä ei ole erimielisyyksiä. Eräällä palstalla usein käsitellyllä matematiikan sektorilla ajatuksemme eivät kohtaisi, mutta ei sotketa sitä tähän.
Kimmolle kerron terveisesi, kun satun häntä näkemään.Palstalla usein käsitelty matematiikan tiettyyn osa-alueeseen kuuluva kysymys sai jo ratkaisunsa matematiikkapalstalla. Totuus tuli siellä kiistattomasti hyväksytyksi 20 viestin ja muutaman päivän aikana.
Tällä palstalla niin ei valitettavasti käynyt. Silti haluan vielä lainata Em. Laskeria:
“On the chessboard, lies and hypocrisy do not survive long” *JC kirjoitti:
Palstalla usein käsitelty matematiikan tiettyyn osa-alueeseen kuuluva kysymys sai jo ratkaisunsa matematiikkapalstalla. Totuus tuli siellä kiistattomasti hyväksytyksi 20 viestin ja muutaman päivän aikana.
Tällä palstalla niin ei valitettavasti käynyt. Silti haluan vielä lainata Em. Laskeria:
“On the chessboard, lies and hypocrisy do not survive long”Lasker oli kova pelimies, jonka psykologinen silmä oli usein vielä matemaattista tarkkuutta suurempi.
- *JC
illuminatus kirjoitti:
Lasker oli kova pelimies, jonka psykologinen silmä oli usein vielä matemaattista tarkkuutta suurempi.
Niinhän se taisi olla.
Tal vastasi, kun häntä verrattiin Laskeriin, että se on liian suuri kunnia. Hänellä virhe sattuu vain joka toiseen peliin, Laskerilla jokaiseen.
Hyvin vahva pelaaja Lasker varmasti oli, kun voitti niin paljon ja pelasi huipulla kymmeniä vuosia. Fischerin, Capablancan tai Karpovin selkeät tyylit ovat mielestäni harrastajalle helpommat seurata ja ainakin minulle ne tuntuvat syvällisemmältä. Mutta Laskerhan osasi melko lailla kaikki osa-alueet, oli vahva myös loppupeleissä. *JC kirjoitti:
Niinhän se taisi olla.
Tal vastasi, kun häntä verrattiin Laskeriin, että se on liian suuri kunnia. Hänellä virhe sattuu vain joka toiseen peliin, Laskerilla jokaiseen.
Hyvin vahva pelaaja Lasker varmasti oli, kun voitti niin paljon ja pelasi huipulla kymmeniä vuosia. Fischerin, Capablancan tai Karpovin selkeät tyylit ovat mielestäni harrastajalle helpommat seurata ja ainakin minulle ne tuntuvat syvällisemmältä. Mutta Laskerhan osasi melko lailla kaikki osa-alueet, oli vahva myös loppupeleissä.Hyvä pelaaja ehdottomasti, mutta maailmanmestarina ilmeisen haluton kohtaamaan haastajiaan titteliottelussa. Lasker myös hyötyi I maailmansodasta tittelin säilymismielessä.
Tuo Talin lausuma on sikäli hauska, koska hänen ja Laskerin pelityylit eivät juuri toisiaan muistuttaneet. Tal oli armoton hyökkäyspelaaja, kun taas Lasker puolustusekspertti.
Mun suurimpia suosikkejani ovat olleet Fischer ja Kasparov, jonka olen myös tavannut (mutten pelannut häntä vastaan)..- *JC
illuminatus kirjoitti:
Hyvä pelaaja ehdottomasti, mutta maailmanmestarina ilmeisen haluton kohtaamaan haastajiaan titteliottelussa. Lasker myös hyötyi I maailmansodasta tittelin säilymismielessä.
Tuo Talin lausuma on sikäli hauska, koska hänen ja Laskerin pelityylit eivät juuri toisiaan muistuttaneet. Tal oli armoton hyökkäyspelaaja, kun taas Lasker puolustusekspertti.
Mun suurimpia suosikkejani ovat olleet Fischer ja Kasparov, jonka olen myös tavannut (mutten pelannut häntä vastaan)..Olen vähän kateellinen sinulle illuminatus, kun olet noin paljon saanut nähdä shakin maailmaa.
Itse pelasin kouluaikoinani varsin pienessä kaveripiirissä liian huonosti ja liian heikkoja vastustajia vastaan. Luulin tuolloin osaavani pelata paremmin kuin osasinkaan. Totuus paljastui sitten koulujenvälisissä kilpailuissa, joissa voitin vain yhden pelin enkä päässyt alkua pidemmälle.
Sittemmin pelasin kohtuullisen säännöllisesti erästä nuoriso-ohjaajaa vastaan, jolla oli hyvin puolustusvoittoinen pelityyli. Hän oli kuitenkin nopea pelaaja ja niin vahva, että kun kävi turnauksissakin pelaamassa, saavutti jonkin verran menestystä. Sitkeydellään hän oli ajanut aikapulaan vastustajiaan ja ylpeili sillä ettei suostunut luovuttamaan. Lopulta voitin hänet melko usein, koska pääsin oikeastaan aina painostamaan, mutta virheistä hän kyllä rankaisi armotta.
Noiden aikojen jälkeen lähinnä tietokoneshakkia olen pelaillut. Mm. sellaisella ohjelmalla, joka ilmoitti siirrot vain kirjoitettuna. Sitten Windows aikona Chessmaster oli pitkään käytössä, mutta tuolloin pelailin enää harvakseltaan.
Nyt MM-ottelun myötä olen vähän palaillut shakin pariin. Lähinnä kc:n ja Maton analyyseja seuraamalla. Loppupelejä olen hieman harjoitellut chessgymissä ja jonkun verran pelejäkin pelaillut. Taso rook oli siinä oletusarvona, tasoa queen pystyn nyt kohtuullisesti pelaamaan. Tason king luulisin olevan pelitasollani vaikea voitettava edes muunnelmia läpikäymällä.
Siinä muuten Shakstori erehtyy, että miettimisaikaa lisäämällä tai takebackkejä ottamalla oma taso kovin suuresti nousee. Harrastajasta ei tule suurmestarin vahvuista pelaajaa, vaikka siirtojen peruminen sallittaisiin. Peliaikaa ainakin alkaa kulua siinä puuhassa toivottoman paljon. *JC kirjoitti:
Olen vähän kateellinen sinulle illuminatus, kun olet noin paljon saanut nähdä shakin maailmaa.
Itse pelasin kouluaikoinani varsin pienessä kaveripiirissä liian huonosti ja liian heikkoja vastustajia vastaan. Luulin tuolloin osaavani pelata paremmin kuin osasinkaan. Totuus paljastui sitten koulujenvälisissä kilpailuissa, joissa voitin vain yhden pelin enkä päässyt alkua pidemmälle.
Sittemmin pelasin kohtuullisen säännöllisesti erästä nuoriso-ohjaajaa vastaan, jolla oli hyvin puolustusvoittoinen pelityyli. Hän oli kuitenkin nopea pelaaja ja niin vahva, että kun kävi turnauksissakin pelaamassa, saavutti jonkin verran menestystä. Sitkeydellään hän oli ajanut aikapulaan vastustajiaan ja ylpeili sillä ettei suostunut luovuttamaan. Lopulta voitin hänet melko usein, koska pääsin oikeastaan aina painostamaan, mutta virheistä hän kyllä rankaisi armotta.
Noiden aikojen jälkeen lähinnä tietokoneshakkia olen pelaillut. Mm. sellaisella ohjelmalla, joka ilmoitti siirrot vain kirjoitettuna. Sitten Windows aikona Chessmaster oli pitkään käytössä, mutta tuolloin pelailin enää harvakseltaan.
Nyt MM-ottelun myötä olen vähän palaillut shakin pariin. Lähinnä kc:n ja Maton analyyseja seuraamalla. Loppupelejä olen hieman harjoitellut chessgymissä ja jonkun verran pelejäkin pelaillut. Taso rook oli siinä oletusarvona, tasoa queen pystyn nyt kohtuullisesti pelaamaan. Tason king luulisin olevan pelitasollani vaikea voitettava edes muunnelmia läpikäymällä.
Siinä muuten Shakstori erehtyy, että miettimisaikaa lisäämällä tai takebackkejä ottamalla oma taso kovin suuresti nousee. Harrastajasta ei tule suurmestarin vahvuista pelaajaa, vaikka siirtojen peruminen sallittaisiin. Peliaikaa ainakin alkaa kulua siinä puuhassa toivottoman paljon.Joo, Shakstorin käsitykset eivät ole ihan kohdallaan siinäkään. Miettimisajan lisääminen ja siirtojen kokeilukaan eivät paranna ihmisen pelivahvuutta kuin johonkin rajaan asti, ja toisaalta on huippupelaajia, jotka pelaavat erittäin vahvasti lyhyilläkin ajoilla, koneista nyt puhumattakaan. Pelitilanteessa mun siirtoni eivät siitä yleensä parane, jos käytän niihin enemmän kuin 2-3 minuuttia, mutta ihmiset ovat tässäkin suhteessa erilaisia. On pelaajia, jotka käyttävät avauksiin ja keskipeliin runsaasti aikaa ja pelaavat viimeiset siirrot ennen ajantarkistusta pikapelinä.
Shakki on antanut mulle vuosikymmenien varrella todella paljon ja se on vaikuttanut valtavasti elämääni pelaamisen ulkopuolellakin. Opin siirrot 7-vuotiaana, ja notaation seuratessani Hesarista Reykjavikin MM-ottelua Fischer - Spasski. Sitten harrastus jotenkin puolittain unohtui kunnes ollessani 13 tapasin erään kilpapelaajan, joka opetti mulle melkoisen joukon lajin perusasioita ja vei sitten myös shakkikerhoon. Ensimmäisen kilpailuni pelasin 14-vuotiaana ja Selo-turnauksen 17-vuotiaana - eli paljon myöhemmin kuin useimmat nykyisin lajin pariin tulevat nuoret.
Mä olen shakinharrastajana ollut aina hieman epäsäännöllinen, ja olen tietyissä elämänvaiheissa pitänyt taukoakin harrastuksessani. Perhe ja työ ovat aina olleet tärkeämpiä, eikä shakki ole myöskään ainoa harrrastukseni. Mutta aina mä olen mielelläni laudan ääreen palannut ja varsinkin kilpailutilanteista nauttinut.- *JC
illuminatus kirjoitti:
Joo, Shakstorin käsitykset eivät ole ihan kohdallaan siinäkään. Miettimisajan lisääminen ja siirtojen kokeilukaan eivät paranna ihmisen pelivahvuutta kuin johonkin rajaan asti, ja toisaalta on huippupelaajia, jotka pelaavat erittäin vahvasti lyhyilläkin ajoilla, koneista nyt puhumattakaan. Pelitilanteessa mun siirtoni eivät siitä yleensä parane, jos käytän niihin enemmän kuin 2-3 minuuttia, mutta ihmiset ovat tässäkin suhteessa erilaisia. On pelaajia, jotka käyttävät avauksiin ja keskipeliin runsaasti aikaa ja pelaavat viimeiset siirrot ennen ajantarkistusta pikapelinä.
Shakki on antanut mulle vuosikymmenien varrella todella paljon ja se on vaikuttanut valtavasti elämääni pelaamisen ulkopuolellakin. Opin siirrot 7-vuotiaana, ja notaation seuratessani Hesarista Reykjavikin MM-ottelua Fischer - Spasski. Sitten harrastus jotenkin puolittain unohtui kunnes ollessani 13 tapasin erään kilpapelaajan, joka opetti mulle melkoisen joukon lajin perusasioita ja vei sitten myös shakkikerhoon. Ensimmäisen kilpailuni pelasin 14-vuotiaana ja Selo-turnauksen 17-vuotiaana - eli paljon myöhemmin kuin useimmat nykyisin lajin pariin tulevat nuoret.
Mä olen shakinharrastajana ollut aina hieman epäsäännöllinen, ja olen tietyissä elämänvaiheissa pitänyt taukoakin harrastuksessani. Perhe ja työ ovat aina olleet tärkeämpiä, eikä shakki ole myöskään ainoa harrrastukseni. Mutta aina mä olen mielelläni laudan ääreen palannut ja varsinkin kilpailutilanteista nauttinut.[Event "ChessGYM Level: Queen"]
[Site "www.chessgym.net"]
[Date "2014.1.19"]
[Round "n\a"]
[White "Computer"]
[Black "Human"]
[Result "*"]
1. g3 d5 2. Bg2 Nf6 3. Nf3 c5 4. O-O d4 5. Ne5 Qc7 6. f4 Nc6 7. Nxc6 bxc6 8. e4 e5 9. fxe5 Qxe5 10. d3 Qe6
11. Bf3 h5 12. Bg5 Bd6 13. Bxf6 gxf6 14. Nd2 h4 15. gxh4 Rxh4 16. Rf2 Bf4 17. Rg2 Be3 18. Kh1 Qh3 19. Nc4 Ke7 20. Qe2 Bf4
21. Na5 Bd7 22. Nb7 Rah8 23. Kg1 Bxh2 24. Kf2 Rf4 25. Na5 Qe6 26. Nc4 Rh3 27. Nd2 Qe5 28. Qd1 Qh5 29. Ke1 Bg3 30. Ke2 Bg4
31. Qf1 Bh2 32. Rxg4 Rfxf3 33. Nxf3 Qxg4 34. Qf2 Rg3 35. Qf1 Rg2 36. Ke1 Qg3 37. Kd1 Rf2 38. Nxh2 Rxf1 39. Nxf1 Qf2 40. Rc1 Qxf1
41. Kd2 Qf2 42. Kd1
Olen huomannut, että kun pelaan aloituksen "out of book" ja keskityn vain rajoittamaan koneen kehitystä ja ottamaan aloitteen, saan usein hyvän pelin. Voitin tuon pelin lyhyemmälläkin tavalla, mutta tapanani on yleensä palata peliin eri muunnelmilla. Ylläolevassa pelissä sain aikaan melko raskaan painostuksen. Aljechinin tykinkin sain kasaan, vai pitikö siinä D:n olla taaimmaisena?
Tietokone on vähän erikoinen vastustaja. Sillä on taktista iskukykyä paljon, mutta näillä harrastelijalle sopivilla tasoilla myös selviä puutteita. Mutta muutenhan häviäisi aina.
Onhan shakki tavattoman hieno peli. Oikeastaan se on minulle enemmän taidetta kuin peliä, kun varsin vähän pelaan, mutta aika paljon mestaripelejä läpi käyn. Siten kulmamme peliin on vähän erilainen, shakista kun voi nauttia niin monella tapaa.
Mieluusti näkisin sinulta illuminatus jonkin hyväksi katsomasi pelin. *JC kirjoitti:
[Event "ChessGYM Level: Queen"]
[Site "www.chessgym.net"]
[Date "2014.1.19"]
[Round "n\a"]
[White "Computer"]
[Black "Human"]
[Result "*"]
1. g3 d5 2. Bg2 Nf6 3. Nf3 c5 4. O-O d4 5. Ne5 Qc7 6. f4 Nc6 7. Nxc6 bxc6 8. e4 e5 9. fxe5 Qxe5 10. d3 Qe6
11. Bf3 h5 12. Bg5 Bd6 13. Bxf6 gxf6 14. Nd2 h4 15. gxh4 Rxh4 16. Rf2 Bf4 17. Rg2 Be3 18. Kh1 Qh3 19. Nc4 Ke7 20. Qe2 Bf4
21. Na5 Bd7 22. Nb7 Rah8 23. Kg1 Bxh2 24. Kf2 Rf4 25. Na5 Qe6 26. Nc4 Rh3 27. Nd2 Qe5 28. Qd1 Qh5 29. Ke1 Bg3 30. Ke2 Bg4
31. Qf1 Bh2 32. Rxg4 Rfxf3 33. Nxf3 Qxg4 34. Qf2 Rg3 35. Qf1 Rg2 36. Ke1 Qg3 37. Kd1 Rf2 38. Nxh2 Rxf1 39. Nxf1 Qf2 40. Rc1 Qxf1
41. Kd2 Qf2 42. Kd1
Olen huomannut, että kun pelaan aloituksen "out of book" ja keskityn vain rajoittamaan koneen kehitystä ja ottamaan aloitteen, saan usein hyvän pelin. Voitin tuon pelin lyhyemmälläkin tavalla, mutta tapanani on yleensä palata peliin eri muunnelmilla. Ylläolevassa pelissä sain aikaan melko raskaan painostuksen. Aljechinin tykinkin sain kasaan, vai pitikö siinä D:n olla taaimmaisena?
Tietokone on vähän erikoinen vastustaja. Sillä on taktista iskukykyä paljon, mutta näillä harrastelijalle sopivilla tasoilla myös selviä puutteita. Mutta muutenhan häviäisi aina.
Onhan shakki tavattoman hieno peli. Oikeastaan se on minulle enemmän taidetta kuin peliä, kun varsin vähän pelaan, mutta aika paljon mestaripelejä läpi käyn. Siten kulmamme peliin on vähän erilainen, shakista kun voi nauttia niin monella tapaa.
Mieluusti näkisin sinulta illuminatus jonkin hyväksi katsomasi pelin.No tässä esimerkki: se ei ole virheetön peli, mutta vauhdikas ja vastus oli kivikova.
NN - illu
1 d4 Rf6 2 c4 g6 3 Rc3 Lg7 4 e4 d6 5 Le2 0-0 6 Lg5 c5 7 d5 Da5 8 Dd2 a6 9 Ld3 Rbd7 10 f4 b5 11 cxb5 Rb6?! 12 Rf3 c4 13 Lc2 axb5 14 0-0 b4 15 Rd1 La6 16 Te1 Tfc8 17 h3 Tab8 18 Kh2 c3 19 bxc3 bxc3 20 Df2 Rc4 21 Rd4 Lb5 22 Ld3 La4 23 Lc2 Lxc2 24 Rxc2 Ra3 25 Rxa3 Dxa3 26 Dc2 h6 27 Lh4 Tb7 28 Tc1 Rh5 29 Tf1 Rxf4 30 Txf4 g5 31 Tg4 gxh4 32 Re3 Kf8 33 Tf1 Le5 34 Kh1 Tb2 35 Dd1 c2? (35 - Da6) 36 Df3? (36 Tg8 !) Lf6 37 Tg8 Kxg8 38 Dg4 Kh7 39 Df5 Kg7 40 Dg4 Lg5 41 Txf7 Kxf7 42 De6 Kf8 43 Dxc8 Kg7 0-1- *JC
illuminatus kirjoitti:
No tässä esimerkki: se ei ole virheetön peli, mutta vauhdikas ja vastus oli kivikova.
NN - illu
1 d4 Rf6 2 c4 g6 3 Rc3 Lg7 4 e4 d6 5 Le2 0-0 6 Lg5 c5 7 d5 Da5 8 Dd2 a6 9 Ld3 Rbd7 10 f4 b5 11 cxb5 Rb6?! 12 Rf3 c4 13 Lc2 axb5 14 0-0 b4 15 Rd1 La6 16 Te1 Tfc8 17 h3 Tab8 18 Kh2 c3 19 bxc3 bxc3 20 Df2 Rc4 21 Rd4 Lb5 22 Ld3 La4 23 Lc2 Lxc2 24 Rxc2 Ra3 25 Rxa3 Dxa3 26 Dc2 h6 27 Lh4 Tb7 28 Tc1 Rh5 29 Tf1 Rxf4 30 Txf4 g5 31 Tg4 gxh4 32 Re3 Kf8 33 Tf1 Le5 34 Kh1 Tb2 35 Dd1 c2? (35 - Da6) 36 Df3? (36 Tg8 !) Lf6 37 Tg8 Kxg8 38 Dg4 Kh7 39 Df5 Kg7 40 Dg4 Lg5 41 Txf7 Kxf7 42 De6 Kf8 43 Dxc8 Kg7 0-1Kiitos pelistä. Nopea arvioni:
Pelasit alun vahvasti, eikä valkea löytänyt parasta jatkoa Rb6 vastaan. Varsin loogisesti ja vastustamattomasti sotilaillasi etenit ja sait vastustajasi näyttämään melko avuttomalta. Johdit peliä.
Peli meni sitten aika raskaaksi ja monimutkaiseksi, joten en ihmettele loppuvaiheen epätarkkuuksia molemmin puolin.
Sotilashaarukkaa, jota käytit siirrossa 30 T ja L vastaan pääsin itsekin eilen käyttämään D ja T vastaan, pakottamalla vaihdolla/lyönnillä tilanteen syntymään. Varsin yksinkertaista taktiikkaa, mutta voi jäädä huomaamatta.
Vastustajasi vahvuus näkyi sitten lopussa, joka näytti kannaltasi hieman uhkaavalta. Tasapeli oli ilmassa. Mutta Tg8 jäi häneltä huomaamatta ajoissa ja oli siirrossa 37 jo myöhäistä.
Hyvä peli. Nähdäkseni oma pelivahvuuteni ei aivan tuolle tasolle riitä, tai kun riittää, niin vain ajoittain. Silti olen huomannut nykyään näkeväni laudan siten, että jonkinlainen hallinnan tunne jopa syntyy. Näen syntyviä uhkia aiemmin ja riskini karkeisiin virheisiin on vähentynyt. Pitänee kokeilla ylintä vahvuustasoa chessgymissä, koska queen tuntuu välillä jopa helpolta, vähän päämäärättömältä. *JC kirjoitti:
Kiitos pelistä. Nopea arvioni:
Pelasit alun vahvasti, eikä valkea löytänyt parasta jatkoa Rb6 vastaan. Varsin loogisesti ja vastustamattomasti sotilaillasi etenit ja sait vastustajasi näyttämään melko avuttomalta. Johdit peliä.
Peli meni sitten aika raskaaksi ja monimutkaiseksi, joten en ihmettele loppuvaiheen epätarkkuuksia molemmin puolin.
Sotilashaarukkaa, jota käytit siirrossa 30 T ja L vastaan pääsin itsekin eilen käyttämään D ja T vastaan, pakottamalla vaihdolla/lyönnillä tilanteen syntymään. Varsin yksinkertaista taktiikkaa, mutta voi jäädä huomaamatta.
Vastustajasi vahvuus näkyi sitten lopussa, joka näytti kannaltasi hieman uhkaavalta. Tasapeli oli ilmassa. Mutta Tg8 jäi häneltä huomaamatta ajoissa ja oli siirrossa 37 jo myöhäistä.
Hyvä peli. Nähdäkseni oma pelivahvuuteni ei aivan tuolle tasolle riitä, tai kun riittää, niin vain ajoittain. Silti olen huomannut nykyään näkeväni laudan siten, että jonkinlainen hallinnan tunne jopa syntyy. Näen syntyviä uhkia aiemmin ja riskini karkeisiin virheisiin on vähentynyt. Pitänee kokeilla ylintä vahvuustasoa chessgymissä, koska queen tuntuu välillä jopa helpolta, vähän päämäärättömältä.Se Rb6 on aika vaikeasti arvioitava siirto, koska sotilaanuhrauksen vastaanottamisesta musta saa kohtuullisen paljon kompensaatiota nopeamman upseerikehityksen ansiosta.
Ne loppuvaiheen epätarkkuudet johtuivat osaltaan molemminpuolisesta aikapulasta, ajantarkistus oli 40 siirron kohdalla. Rxf4 ja sotilashaarukka oli mielestäni hyvä idea kahdessa mielessä: se yksinkertaistaa asemaa aikapulassa, ja toisaalta varmistaa lähettini aktiivisuuden.
- Shakstori
Tsekkaan kohta ton *JC:n pelin, näytän kuitenkin pelin "saksalaista" Mefistoa vastaan:
1. e4 e5
2. Rf3 Rc6
3. Lc4 Lc5
4. a3 Rf6
5. d3 d5
6. exd5 Rxf6
7. Rg5 0-0
8.Rh5 Lf5
9. Rc3 Rd4
10. Lxd5 Rxc2
11. Kd1 Rxa1
12. Lxf7 Kh8
13 g4 Dxd3
14. Ld2 Ld7
15. Lc4 Dc2
16. Ke1 Lxf2
17. Ke2 Le8
18. Kh3 Ld4
19 Tf1 Lg6
20. Rxh7 Rxf1
21. Rg5 Lh7
22. Kxf1 Tf8
23. Ke1 Rb3
24. Rf1 Txf
25. Lxf7 Lxd2
26. Rh5 Kb2
27. Re2 Le3
28. Lg6 Da1
29. Rc1 Dxc1
30. Ke2 Lh6
31. g5 Dd5
32. Lxh7 Dd5
33. gxh6 Dg2
34 Kd3 Kxh7
35. hxg7 Kxg7
36. Dxe5 Kg6
37. De6 Kh7
38. Kf7 Kh6
39. De5 Kh5
40. Df7 Kh4
41. Kg5 Dg7
Ja sittenhän tuo oli "pieece of cake", koska mustalta meni daami.
Minun voittoni oli päästä huoneeseen 401. Mustalla oli puolivälissä peliä aikamoinen materiajohto, muttaa ainakin Mefisto taso 3 tupelis tuon tappiokseen.- Shakstori.
Mefisto ei ole vielä voittanut yhtään peliä, mun "Italialaista avausta" vastaan, jos ei muutamaa siirron perumista lasketa.
Älkää luovuttako, murskaavassakaan materiatappioasemassa, jos teillä on selvä mattiuhka tulossa vastustajaa vastaan, koska peli voi kohta vähintäänkin tasoittua.
Ei Mefiston asemanarvionti ollut vielä täydellinen, mutta en tiedä onko 2000-luvun Mefisto paljon parempi, todennäköisesti on.....
Mutta jotten häviäisi liikaa, on luovuttaminen, ainakin shakkitietokonetta vastaan älyksät, jos ei halua ihailla sitten jotain muutakin voittoaan kuin omaansa. Vanha Testamentti kirosi erään kuninkaansa, että hän halusi "katsoa vain omaa voittoaan". Siksi älkää luovuttako, jos vastustaja ei sitä halua. - Shakstori....
Shakstori. kirjoitti:
Mefisto ei ole vielä voittanut yhtään peliä, mun "Italialaista avausta" vastaan, jos ei muutamaa siirron perumista lasketa.
Älkää luovuttako, murskaavassakaan materiatappioasemassa, jos teillä on selvä mattiuhka tulossa vastustajaa vastaan, koska peli voi kohta vähintäänkin tasoittua.
Ei Mefiston asemanarvionti ollut vielä täydellinen, mutta en tiedä onko 2000-luvun Mefisto paljon parempi, todennäköisesti on.....
Mutta jotten häviäisi liikaa, on luovuttaminen, ainakin shakkitietokonetta vastaan älyksät, jos ei halua ihailla sitten jotain muutakin voittoaan kuin omaansa. Vanha Testamentti kirosi erään kuninkaansa, että hän halusi "katsoa vain omaa voittoaan". Siksi älkää luovuttako, jos vastustaja ei sitä halua.Aki vs. Horridus.
1. e4 e5
2. Rf3 Rc6
3. Lc4 Lc5
4. Rc3 Rf6
5. Rg5 0-0
6. a3 d6
7. d3 Rd4
8. Rd5 c6
9. Re3 d5
10. exd5 Rxd5
11. h4 b5
12. La2 h6
13. Rxd5 cxd5
14. c3 Rf5
15. Df3 Le6
16. g3 Dd6
17. g4 Re7
18. Rh3 f5
19. g5 e4
20. Dd1 f4
21. gxh6 Lxh3?
22. hxg7 Kxg7
23. Txh3 De6
24. Th2 f3
25. d4 Ld6
26. Th1 Lf4
27. Thg1 Kh8
28. Lxf4 Txf4
29. Dc2 e3
30. 0-0-0 e2
31. Tde1 Rf5
32. Dd2 Re3
33. fxe3 Te4
34. Tg5 Tad8
35. Teg1 Txa4
36. De1?! Dxe3
37. Dd2 Dxg1
38. Txg1 f2
39. Te1! Te8
40. Lxd5 f1D
41. Lc6 Te7
42. Kc2 Df5
43. Kb3 Th2
44. d5 Tc7
45. Lxb5 Tb7
46. Ka4 Th4
47. b4 Txb5
48. Kxb5 Dd7
49. Ka5 Th5
50. Dd4 Kh7
51. De4 Kh8
52. c4 Th3
53. Ta1 Dc7
54. Ka4 Dd7
55. b5 a6
56. Dxe2 axb5
57. cxb5 Da7
58. Kb4
8OOOOOOOk 8OOOOdOOk
7dOOOOOOO 7OOOOOOOO
6OOOOOOOO 6OOOOOOOO
5OSOSOOOO 5OOOSODOK
4OKOOOOOO 4OOOOOOOO
3SOOOOOOt 3OOOOOOOO
2OOOOOOOO 2OOOOOOOO
1TOOOOOOO 1OOOOOOOO
_ABCDEFGH _ABCDEFGH
Eli voittohan silti valkealle tuosta "piece of cake". Mutta onneksi pelasin Illuminatuksen hienot tasapelisekvenssit nähdä ensin, haluaako joku pelata tuosta valkealle helpon voiton? Ei auta mikään Houdini, ei edes Battle_Chessini enää tosta tasapeliksi....
Pelatkaa silti omalla laudallanne, tai omaa shakkitietokonettanne vastaan, kummalla värillä tahansa, luultavasti ihminen tossa asemassa silti pystyisi tilanteessa tupeltamaan ihan mitä tahansa.... - Shakstori.
8. Dh5 Lf5
Ketjusta on poistettu 88 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212198Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1891807Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j561432Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1681222- 551198
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751016Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62912Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56831