Vapaapäivänä töihin avainten takia?

Story

Voisiko joku pamilainen tai asiasta muuten tietävä auttaa?

Työskentelen osa-aikaisena kassamyyjänä, töitä n. 10-20h/vk. En siis ole aina peräkkäisinä päivinä työvuorossa ja monesti välissä on useita päiviä. Joudun työskentelemään paljon vuokratyöntekijöiden kanssa, jolloin minulle jää iltavuoron päätteeksi yleensä yhdet työpaikan avaimista. Esimiehen mukaan minun tulisi palauttaa avaimet aina seuraavana tai sitä seuraavana päivänä työpaikalle vapaa-ajallani. Minulla ei ole autoa, ja työmatkaan menee edestakaisin n. 1,5h. Olenko todella velvoitettu tähän?

3

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esaiah1

Et ole velvoitettu vapaapäivänä yhtään mihinkään. Miksei asiaa ole järjestetty siten, että avain olisi esim jollain vartiointiliikkeellä tms, joka sitten tarpeen tullen tulisi avaamaan ovet vuokratyöntekijöille. Työnantaja tietysti ilmoittasi seuraavan päivän vuokratyöntekijän henkilöllisyyden vartiointiliikkeeseen, ja vartiointiliike sitten tarkistaisi henkkarit että oikea henkilö pääsee sisään. Vaikuttaa siltä että työnantajasi on laiska tai pihi. Jotain ne vartiointiliikkeet näistä veloittaa, mutta ei se ketään konkurssiin vie.

Eli kieltäydy kohteliaasti, ja siirrä vastuu työnantajallesi. Kyllä esimiehelle pitää voida sanoa EI, kyllä ne kokeilee kaikkea mistä aita matalin, älä anna viilata itseäsi linssiin. Sanot EI, niin kyllä se keksii avainten jakoon jonkin muun systeemin. Sun ei sitä systeemiä tartte keksiä, ja tuo vartioliikesysteemi oli vain yksi vaihtoehto, mitä moni käyttää.

• Järjen köyhyyttä

Eikö niitä ylimääräisiä sulle jääviä avaimia voi vaan jättää sinne liikkeeseen sisälle työvuoron päätteeksi, vaikka jonnekin kassalaatikkoon, tms?!

• 2+13

Nin tai jos niillä pitää lukita vielä ovi ulkopuolelta niin voisi olla joku lukollinen laatikko tai lokero seinässä johon ne voi pudottaa.

Siis vapaapäivä on vapaapäivä, ei tarvi mennä niitä viemään. Voihan se tulla hakemaan itse ne sinulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joonas Rask viettänyt omasta

mielestään kivaa iltaa hyvässä hengessä.. https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000010582941.html
      Maailman menoa
      4
      2418
    2. Anni Sinnemäki pilasi tämän kaupungin

Matti, 72, on myynyt jäätelöä Espalla 27 vuotta, mutta nyt hänelle riittää: "Anni Sinnemäki pilasi tämän kaupungin". Rep
      Maailman menoa
      43
      1944
    3. Nythän sitä sopii hallituksen lepäillä lomilla

kun on Suomi saatu perikadon partaalle. Työpttömyys on huipussaan ja velkaa on vedetty kaksin käsin. Valtion yhtiöistä o
      Maailman menoa
      73
      1341
    4. J mies jos vain vielä voit

Tule luo https://m.youtube.com/watch?v=F5pinBuBRwE&pp=ygUdam9zIHZhaW4gdmllbMOkIHZvaXQgdHVsZSBsdW8%3D Ikuisuutta ei van
      Ikävä
      15
      1143
    5. Mites ois nainen?

Lähdettäisiinkö yhteiselle lenkille joku ilta? Vaikka sinne metsään. Olisi varmaan juteltavaa puolin ja toisin.
      Ikävä
      59
      972
    6. Onko sulla joku

Suunnitelma jo olemassa
      Ikävä
      58
      957
    7. Nainen haluaisitko

Mieluiten viettää mökkiviikobloppua viinamiehen, himogrillaajan, fitness-addiktin vai vauva kuumeisen miehen kanssa ?
      Sinkut
      27
      917
    8. Koska kumpikaan ei saa sanaa suustaan

niin miten olisi, jos opeteltaisiin viittomakieli ja hoidettaisiin kommunikointi sillä? Olisi varmasti helpompi murtaa j
      Ikävä
      58
      912
    9. Kolme parasta piirrettä sinussa

1 Huumorintaju 2 Turvallisuus 3 Sait minun parhaat puolet esiin Miehelle
      Ikävä
      21
      894
    10. Captain suuttui ja mustaksi muuttui

Nyt on sitten laadittu oikein tiedote. Viimeksi oli siirtämässä laivojaan kun hävisi oikeudessa Savonlinnan kaupunkia va
      Savonlinna
      40
      886
    Aihe