Miten siihen pitäisi suhtautua?
vaimo uhkaa avioerolla
20
640
Vastaukset
- brownminds
Saattaa olla säikyttelyäkin, mutta yhtä kaikki, jotain on pielessä. Jos haluat jatkaa ja luulet pystyväsi hieman panostamaan siihen niin tee jotain. Jos tunnet empiväsi vähänkään niin mietippä kunnolla. Jotainhan täytyy olla pielessä. Moni saattaa uhata erolla vaikka sitä ei ottaisikaan, mutta syykin on tiedettävä.
- keskustelun paikka
Tiedätkö syyn/syyt miksi haluaa erota? Jos et tiedä, niin kiinnostaako sinua kysyä ja tietää, niin asialle voi mahdollisesti tehdä jotain? Haluatko itse jatkaa liitossa?
- Kuuntele
Vaimosi on kertonut sinulle, että hän haluaa erota. Edes jotenkin toimivan parisuhteen edellytys on, että kuuntelee toista. - Ja uskoo, mitä toinen sanoo.
Voit esittää tahtosi mukaan, että onko mitään mahdollisuuksia esim parisuhdeterapiaan (perhekeskus, kirkon avioliittoneuvonta, väestöliiton parisuhdeneuvonta). Jos toinen ei halua jatkaa yhdessä, avioliitto ei toimi. - Turha arpoa
Yleissääntö on, että erouhka pitää ottaa eroilmoituksena.
- U. Hattu
Käy hakemassa Bauhaus:ista muuttolaatikoita.
Ja auta häntä pakkaamisessa.- huvittunut
U.hattu, pakko sanoa, tää oli niin paras! :-)
- Yksinkertaista
Erouhkaus kertoo aina huonosti voivasta, joskus jopa sairaasta parisuhteesta. Joko menette pariterapiaan tai pidätte muuttotalkoot -eri osoitteisiin.
uhattu,
Kuten yllä onkin jo sanottu, avioerolla uhkaaminen kertoo siitä, että suhteessa ei ole kaikki kunnossa. Parasta olisi nostaa kissa pöydälle ja jonain rauhallisena hetkenä puhua siitä, mitä kumpikin teistä parisuhteelta toivoo, mikä siinä nyt on vialla ja voiko asialla tehdä jotain.
Keskustelu ei välttämättä ole helppo ja se vaati myös aikaa. Sen takia esimerkiksi ilta ei ehkä ole paras mahdollinen aika. Toinen, yksinkertainen vinkki mitä tuli mieleen on se, että yrittäkää enemmän puhua siitä, siitä, miltä kummastakin tuntuu, kuin siitä mitä odottaa toiselta tai mitä toinen tekee väärin. Kun toiselle ihmiselle alkaa kertomaan hänen vikojaan tai jotain, mitä hänen pitäisi tehdä, ihminen yleensä menee puolustuskannalle ja ottaa asian syyttelynä. Silloin on aika vaikeaa enää päästä eteenpäin. Kertomalla toiselle miltä itsestä tuntuu, tyliin "minusta tuntuu pahalle, koska..." voi päästä paljon pidemmälle.
Ja vielä viimeiseksi, sekä seurakunnilla että kunnilla on perheneuvontaa, joka voisi auttaa pääsemään parisuhteessa etenpäin. Sitä kannattaa myös harkita.
Vilppu H.
pappiMitä jos aloittaja on raumalainen uskonnoton? Raumallahan kirkkoherra kieltäytyy hoitamasta uskonnottomia. Miten sinä voit kaupata palvelua, jota ei kaikkialla saa kaikki?
http://www.satakunnankansa.fi/Paakirjoitukset/1194863357276/artikkeli/rauman seurakunta peruskysymysten aarella.html
Oletatko sinä lähtökohtaisesti kaikkien olevan luterilaisia?mave kirjoitti:
Mitä jos aloittaja on raumalainen uskonnoton? Raumallahan kirkkoherra kieltäytyy hoitamasta uskonnottomia. Miten sinä voit kaupata palvelua, jota ei kaikkialla saa kaikki?
http://www.satakunnankansa.fi/Paakirjoitukset/1194863357276/artikkeli/rauman seurakunta peruskysymysten aarella.html
Oletatko sinä lähtökohtaisesti kaikkien olevan luterilaisia?Mave,
Jos huomasit, niin mainitsin sekä kunnan että seurakunnan tarjoavan perheneuvontaa. Jokainen voi itse valita kenen palveluja käyttää.
Vilppu H.
pappikuunteleva_kirkko kirjoitti:
Mave,
Jos huomasit, niin mainitsin sekä kunnan että seurakunnan tarjoavan perheneuvontaa. Jokainen voi itse valita kenen palveluja käyttää.
Vilppu H.
pappiJuu, mutta et maininnut toisessa olevan rajoitteita. Kun kauppaat omaa tuotettasi, niin olisi syytä kertoa niistä rajoituksista mitä niihin sisältyy.
- suurempi kuin <3
mave kirjoitti:
Juu, mutta et maininnut toisessa olevan rajoitteita. Kun kauppaat omaa tuotettasi, niin olisi syytä kertoa niistä rajoituksista mitä niihin sisältyy.
Mave. Jokainen osaa itsekin ottaa asioista selvää.
Sitä paitsi kommenttisi on virheellinen. Rauman kirkkoherra ei ole ollut sitä mieltä eteikö palvelua saisi kaikki. Hän on ollut sitä mieltä että kirkkoon kuulumattomat maksaisivat osan perheneuvonnan kustannuksista.
Palvelua saa, mutta sillä olisi hinta. Kuitenkin vain osa kustannuksista.
Ja mave toisekseen piispa Kalliala linjasi, että hädässä olevia autetaan ja maksu on toissijainen asia.
Sitä paitsi uutinen koskee vain Raumaa. Kaikkialla muualla seurakunnat ovat varautuneet budjeteissaan seurakuntansa alueella asuvien perheneuvontakulujen kattamiseen.
Jospa mave et niin mielelläsi kertoisi satuja. suurempi kuin <3 kirjoitti:
Mave. Jokainen osaa itsekin ottaa asioista selvää.
Sitä paitsi kommenttisi on virheellinen. Rauman kirkkoherra ei ole ollut sitä mieltä eteikö palvelua saisi kaikki. Hän on ollut sitä mieltä että kirkkoon kuulumattomat maksaisivat osan perheneuvonnan kustannuksista.
Palvelua saa, mutta sillä olisi hinta. Kuitenkin vain osa kustannuksista.
Ja mave toisekseen piispa Kalliala linjasi, että hädässä olevia autetaan ja maksu on toissijainen asia.
Sitä paitsi uutinen koskee vain Raumaa. Kaikkialla muualla seurakunnat ovat varautuneet budjeteissaan seurakuntansa alueella asuvien perheneuvontakulujen kattamiseen.
Jospa mave et niin mielelläsi kertoisi satuja.Eihän Rauma ollut ensimmäinen seurakunta joka tuohon päätyi. Ottaisit asiasta selvää. Eikä sillä ole merkitystä, jos piispa tekee jonkin ratkaisun. Se piispan päätös kun ei sido mitenkään seurakuntia. Kirkkoherrat ja seurakuntien kirkkovaltuusto päättää asiasta. He päättivät periä maksun kirkkoon kuulumattomilta. Turha enää kirkon on vedota tuon jälkeen yhteisöveron suureen osuuteen siihen, että heilä olisi yhteiskunnallisia tehtäviä, muitakin kuin hautaustoimi. Enää ei onnistu siitä narusta nyppiä kirkon.
Papin olisi pitänyt kertoa siitä, että joillekkin tuo on maksullinen. Sen täytyy tunnustaa, että mä en muista mitenkä kirkko lokeroi ihmiset, jos toinen puolisoista olikin eronnut kirkosta. Menikö silloin puolikas maksu vai miten? Muistatko? Tuo on niin vaikeaa, kun kirkon kanssa touhuaa. Siellä kun on monessa kerroksessa ihmisiä. On pappeja, on oikeita uskovaisia, on tapakristittyjä ja jokaisella on oma Jumalansa. Ei tiedä aina mille lokeroon kirkko lokeroi ihmiset.
Miksi sinä et ole huolissasi siitä, että kristityt kertoo satuja? Niitähän ne on kertonut 2000 vuotta ja nyt tuossakaan mun tarinassa ei ollut virhettä. Painotuseroa ainoastaan.- pappi puhui taas
mave kirjoitti:
Eihän Rauma ollut ensimmäinen seurakunta joka tuohon päätyi. Ottaisit asiasta selvää. Eikä sillä ole merkitystä, jos piispa tekee jonkin ratkaisun. Se piispan päätös kun ei sido mitenkään seurakuntia. Kirkkoherrat ja seurakuntien kirkkovaltuusto päättää asiasta. He päättivät periä maksun kirkkoon kuulumattomilta. Turha enää kirkon on vedota tuon jälkeen yhteisöveron suureen osuuteen siihen, että heilä olisi yhteiskunnallisia tehtäviä, muitakin kuin hautaustoimi. Enää ei onnistu siitä narusta nyppiä kirkon.
Papin olisi pitänyt kertoa siitä, että joillekkin tuo on maksullinen. Sen täytyy tunnustaa, että mä en muista mitenkä kirkko lokeroi ihmiset, jos toinen puolisoista olikin eronnut kirkosta. Menikö silloin puolikas maksu vai miten? Muistatko? Tuo on niin vaikeaa, kun kirkon kanssa touhuaa. Siellä kun on monessa kerroksessa ihmisiä. On pappeja, on oikeita uskovaisia, on tapakristittyjä ja jokaisella on oma Jumalansa. Ei tiedä aina mille lokeroon kirkko lokeroi ihmiset.
Miksi sinä et ole huolissasi siitä, että kristityt kertoo satuja? Niitähän ne on kertonut 2000 vuotta ja nyt tuossakaan mun tarinassa ei ollut virhettä. Painotuseroa ainoastaan.Vilppu on ärsyttävä. Haaskalintu. ETsii toisten ongelmia että pääsisi itse loistamaan. Hänen ohjeet olivat yhtä tyhjän kanssa.
Jos sanon miehelleni"minusta tuntuu pahalle koska..."se on aivan sama kuin syyttelisi päin naamaa.
Jokin tuossa papin siirappimaisessa tyylissä ärsyttää, en osaa sanoa mikä.
Jotenkin ilahduin kun joku sano hänelle suoraan että painu vitttuun.
Että tajuaisi tulla sieltä norsunluutornista alas.
Kirkko kaipaa kiitosta ja kehuja ja heidän auttamisensa on yhtä tyhjän kanssa mutta silti se on olevinaan jotain käänteentekevää ja erikoista.
Tarkoitan että he imevät kaiken huomion itseensä jo tahtomattaankin.
Siinä unohtuu alkuperäinen kysymys.
Ei ole varmaan heistä helppoa olla silmätikkuina.
Nyt kun he on aloittaneet niin näyttää siltä että ihmiset pitävät uskollisesti yllä järjen ääntä ja eivät pysty siihen mihin haluaisivat pystyä.
Muka-auttamaan ja sitten hyvillä mielin kehumaan itsejään.
- taitaaerotulla
Kun vaimo uhkaa avioerolla, asiaan syytä suhtautua vakavasti.
Itse uhkasin ensimmäistä miestäni avioerolla ainakin kymmenen kertaa. Toteutin sitten uhkaukseni. Mies pyysi ja rukoili minua takaisin. En mennyt.
Vuosien kuluttua löytyi toinen mies. Tätä avioliittoa on kestänyt melkein 20 vuotta. Ei ole kertaakaan tarvinnut uhata avioerolla.
AP:lle sanoisin, ettei tule avioero sinulle yllätyksenä, kun kerran uhattu on.- 5+4
Meillä mies uhkailee aina humalassa avioerolla. Kuinka tosissaan sitten tuollaiset uhkaukset voi ottaa.
- Yksinkertaista
5+4 kirjoitti:
Meillä mies uhkailee aina humalassa avioerolla. Kuinka tosissaan sitten tuollaiset uhkaukset voi ottaa.
Humalassa ihminen puhuu aina asioita, jotka tulevat sisimmästä. Alkoholi vain alentaa estoja puhua asiasta. Meillä mies puhui humalassa erosta ja erohan se tuli muutama vuosi myöhemmin. Olisi pitänyt vain lähteä itse aiemmin...
Arvosta sitä, että hän uhkaa sinua erolla. Oikeasti, sillä asiat voisi olla sinun kantiltasi katsoen PALJON huonommin.
Uhkaus on merkki siitä, että olet parisuhdetaidoiltasi surkea idiootti ja nyt hän vetää esiin isoimmat aseet, jotta muutoksen aloittava keskustelu saadaan käyntiin. Eli on aika toimia.
Jos hän ei yhtään välittäisi teidän parisuhteesta, niin silloin uhkauksia ei tulisi vaan hän hankkisi uuden kämpän, saisit eroilmoituksen postissa ja kämpästänne olisi puolet kamoist poissa kun yksi päivä tulet töistä.
Suhtaudu siis siihen ilmoitukseen sen mukaan mitä haluat teidän liitoltanne; jos haluat jatkaa, niin sitten on aika pysäyttää kaikki ja alkaa keskustelemaan että mikä on pielessä, mitä hän haluaa ja miten kaikki ongelmat ratkotaan niin, että liittonne saadaan kukoistamaan. Jos toisaalta haluat erota, niin sanot hänelle "Ei kiinnosta, hae vaan eroa senkin läski ämmä".- FUCKIFUU
Jos vaimosi uhkaa avioerolla, sinun tulee miettiä miksi se on uhka sinulle. Jos vaimosi ei rakasta sinua enää on turha jatkaa (jos koskaan rakastikaan). Liittyikö eroihin ehtoja "jos et lopeta juomista niin ero tulee", jos liittyi voit katsoa onko ehdot siedettäviä harkittaviksi esim. se juomisen vähentäminen tai se että vähennät vaimosi hakkaamista. Mutta jos vaimo on jo katsonut valmiiksi toisen miehen eli huoraa ja tahto laittaa sinun syyksi pieleen menneen avion, niin ehdotan että otat eron ennen kuin hän ehtii. Ymmärrän toki jos vaimosi ainoa nainen jonka kanssa peräkammarin poika on päässyt elämään että askel on vaikea ottaa.
Minusta avioeroja ei arvosteta tarpeeksi tai ollenkaan. Jokainen avioero on hyväksi tälle maalle koska ne kasvattavat taloudellista toimeliaisuutta kun taas avioliitot ovat verrattavissa kommunistisiin kolhooseihin. Toki avioliitto tuo taloudellista turvaa ja monelle se on tärkeämpää kuin menestyminen.- uhattu
Kiitos kommenteista, etenkin niistä rakentavista. Tämä on tosielämää. Katsotaan mitä tapahtuu. Itse uskon siihen että jatkuvuudessa on arvoa sinällään. On helppo rikkoa, ylläpitäminem on vaikeampaa. Se vaatii nöyryyttä. Mutta uskon että palkinto on parempi kuin lyhytaikainen ihastus ja sitä seuraava sekava uusperheelämä.
päämäärä kaunistaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893298
- 623057
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802333
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j371945- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311509