Onko kunnon mies aina vaimon riidoissa vaimon puolella?

Riidanoja

Onko kunnon mies aina riitelemässä vaimon puolella? Mikä on aviomiehen tehtävä vaimon riidellessä sisarusten, naapureiden tai muiden ihmisen kanssa? Pitääkö aviomiehen olla kaikissa tilanteissa vaimon puolella ja osallistua aktiivisesti hänen riitelyyn?

6

221

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin ehkä

      Siinä tilanteessa, kun puoliso on selkeästi väärässä, käyttäytyy asiattomasti jne. lienee parasta mahdollisuuksien mukaan pysytellä erossa jutusta tai yrittää hienovaraisesti saada tämä tajuamaan omat väärinkäytöksensä. Mikäli toinen on ennemminkin "uhri", niin hyvä on puolustaa, mutta tottakai silloinkin kannustaa asiallisempaan välienselvittelyyn.

    • aehaeheh

      Omassa lapsuuden perheessä on se tilanne, että meitä on kolme sisarusta, ja yli 20 vuotta sitten erittäin riitaisasti eronneet vanhemmat.. Niin kauan kun muistan niin kaikki ovat ollet verisesti toistensa kurkussa kiinni, ja tilanne pahenee vuosi vuodelta...

      Olen itse sanonut omalle miehelle, että tuli mitä tuli, niin pitää itsensä hyvin kaukana siitä sirkuksesta, vaikka häntä on siskoni että vanhempani yrittäneet kaikin keinoin saada provosoitua mukaan. Itse olen jo vuosia ottanut etäisyyttä ja koitan hammasta purren olla kommentoimatta mitään, olla puuttumatta kenenkään asioihin yms vaikka minustakin on vaikka mitä tarinaa sepitetty. Tää koko kuvio on niin sairas, ja sairaammaksi menee vuosi vuodelta.. enkä minäkään sen kummempi loppuenlopuksi ole kun kukaan muukaan... sen minkä muut huutaa, minä ärsytän passiivisuudellani.

      Olen vahvasti sitä mieltä että jokaisen aikuisen ihmisen pitää tapella omat tappelunsa, jos ap sinun tilanteessa vaimo vaan tappelee, niin anna tapella. Tietty on eri asia puolustaa, jos joku turpaan aikoo vetää.

      • riitaa on riittänyt

        "Olen vahvasti sitä mieltä että jokaisen aikuisen ihmisen pitää tapella omat tappelunsa" Minäkin olen niin samaa mieltä! Omat lähisukulaiseni riitelevät useammin, kuin ovat väleissä. Usein he sotkevat minut jollain tapaa selvittämään lapsellisia sotkujaan. Ongelma johtuu osin mielenterveysongelmista, toisaalta silkasta typeryydestä, jota löytyy rutkasti molemmista osapuolista. H..vetin raskasta tämä on koko lähipiirille. Omalla kohdallani en edes jaksa ajatella, että ryhtyisin riitelemään, vaikka joku välillä käveleekin yli. En vaan jaksa! Ehkä jonain päivänä raivostun itse, kun x tulee kertomaan omasta pikku-riidastaan y:n kanssa.


    • Hämmästynyt

      Mielestäni puolison pitää tukea kumppaniaan, mutta ei osallistua riitoihin.

    • vehnää tai ohdakkeit

      Ei toisen typeryyttä tule tukea.
      Kannattaa aina pyrkiä käyttäytymään viisaasti. Tietysti tyhmä ei osaa eikä halua toimia järkevästi.
      Tosin se periaate yleensä elämässä toimii, että mitä kylvät sitä niität.

    • 2 + 15

      Tapauskohtaistahan tämäkin on. Lähtökohtaisesti katsoisin, että miehen tai vaimon pitäisi aina olla toistensa puolella, mutta jos puoliso on selkeästi väärässä tai käyttäytyy typerästi niin siitä pitää pystyä sanomaan. Jos ei oma kumppani ole se, joka näyttää peiliä edessäsi kun olet aasi, niin kuka sitten? Tietysti kaikkiin taisteluihin ei kannata mennä mukaan ollenkaan, niin kuin täällä on jo sanottu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      285
      3023
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      216
      1921
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1370
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1241
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      266
      1178
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      841
    Aihe