Onko kunnon mies aina riitelemässä vaimon puolella? Mikä on aviomiehen tehtävä vaimon riidellessä sisarusten, naapureiden tai muiden ihmisen kanssa? Pitääkö aviomiehen olla kaikissa tilanteissa vaimon puolella ja osallistua aktiivisesti hänen riitelyyn?
Onko kunnon mies aina vaimon riidoissa vaimon puolella?
6
266
Vastaukset
- näin ehkä
Siinä tilanteessa, kun puoliso on selkeästi väärässä, käyttäytyy asiattomasti jne. lienee parasta mahdollisuuksien mukaan pysytellä erossa jutusta tai yrittää hienovaraisesti saada tämä tajuamaan omat väärinkäytöksensä. Mikäli toinen on ennemminkin "uhri", niin hyvä on puolustaa, mutta tottakai silloinkin kannustaa asiallisempaan välienselvittelyyn.
- aehaeheh
Omassa lapsuuden perheessä on se tilanne, että meitä on kolme sisarusta, ja yli 20 vuotta sitten erittäin riitaisasti eronneet vanhemmat.. Niin kauan kun muistan niin kaikki ovat ollet verisesti toistensa kurkussa kiinni, ja tilanne pahenee vuosi vuodelta...
Olen itse sanonut omalle miehelle, että tuli mitä tuli, niin pitää itsensä hyvin kaukana siitä sirkuksesta, vaikka häntä on siskoni että vanhempani yrittäneet kaikin keinoin saada provosoitua mukaan. Itse olen jo vuosia ottanut etäisyyttä ja koitan hammasta purren olla kommentoimatta mitään, olla puuttumatta kenenkään asioihin yms vaikka minustakin on vaikka mitä tarinaa sepitetty. Tää koko kuvio on niin sairas, ja sairaammaksi menee vuosi vuodelta.. enkä minäkään sen kummempi loppuenlopuksi ole kun kukaan muukaan... sen minkä muut huutaa, minä ärsytän passiivisuudellani.
Olen vahvasti sitä mieltä että jokaisen aikuisen ihmisen pitää tapella omat tappelunsa, jos ap sinun tilanteessa vaimo vaan tappelee, niin anna tapella. Tietty on eri asia puolustaa, jos joku turpaan aikoo vetää.- riitaa on riittänyt
"Olen vahvasti sitä mieltä että jokaisen aikuisen ihmisen pitää tapella omat tappelunsa" Minäkin olen niin samaa mieltä! Omat lähisukulaiseni riitelevät useammin, kuin ovat väleissä. Usein he sotkevat minut jollain tapaa selvittämään lapsellisia sotkujaan. Ongelma johtuu osin mielenterveysongelmista, toisaalta silkasta typeryydestä, jota löytyy rutkasti molemmista osapuolista. H..vetin raskasta tämä on koko lähipiirille. Omalla kohdallani en edes jaksa ajatella, että ryhtyisin riitelemään, vaikka joku välillä käveleekin yli. En vaan jaksa! Ehkä jonain päivänä raivostun itse, kun x tulee kertomaan omasta pikku-riidastaan y:n kanssa.
- Hämmästynyt
Mielestäni puolison pitää tukea kumppaniaan, mutta ei osallistua riitoihin.
- vehnää tai ohdakkeit
Ei toisen typeryyttä tule tukea.
Kannattaa aina pyrkiä käyttäytymään viisaasti. Tietysti tyhmä ei osaa eikä halua toimia järkevästi.
Tosin se periaate yleensä elämässä toimii, että mitä kylvät sitä niität. - 2 + 15
Tapauskohtaistahan tämäkin on. Lähtökohtaisesti katsoisin, että miehen tai vaimon pitäisi aina olla toistensa puolella, mutta jos puoliso on selkeästi väärässä tai käyttäytyy typerästi niin siitä pitää pystyä sanomaan. Jos ei oma kumppani ole se, joka näyttää peiliä edessäsi kun olet aasi, niin kuka sitten? Tietysti kaikkiin taisteluihin ei kannata mennä mukaan ollenkaan, niin kuin täällä on jo sanottu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654450Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553493Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073207Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972144Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361793Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201751- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446