Pomo siis laittoi tekstarin ettei tarvitse enää tulla töihin, eikä mitään syytä ole (ellei sitten se että työllistämiseni tuet loppu joulukuussa!?), kyseessä yksityinen pikku firma jossa olen ollut noin vuoden päivät, ei mitään poissaoloja jne, päinvastoin tehnyt jopa ylimääräisiä tunteja ilman korvausta.
Olen vain kassan jäsen (ytk) joten mitähän tässä nyt pitäisi tehdä? Irtisanomisaika on 14 päivää joten odottelenko tuon ajan ja tsekkaan tuleeko edes palkka, siinäkin on ollut välillä vähän vaikeuksia sitä saada! Vai soitanko heti tiistaina jonnekin (minne??) lakitoimistoon tjn ?
Laiton irtisanominen, miten toimitaan?
3
550
Vastaukset
- lillukanvarsi
Loppiasta voit viettää katsomalla työoikeusvideoita.
http://www.ytk-yhdistys.fi/fi/tyasuhdetietoa/tyaoikeusvideot/
Pyydä oitis työnantajalta paperinen kirjallinen irtisanomisilmoitus syineen sekä työtodistus, missä on myös irtisanomisen syy. Varmista myös, että saat sekä irtisanomisajan palkan että lomakorvauksen, vaikka sinun ei tarvitse olla työssä irtisanomisaikana. Tai sovi työnantajan kanssa, että pidät irtisanomisaikana 1.4.2013 jälkeen kertyneitä lomapäiviä ja saat loput päivät rahana.
Jos saat asialliset paperit ja oikeansuuruisen lopputilin, voit myöhemmin kysellä apua joltain lakimieheltä.- jatkaja
Jos et saa selvitystä työsuhteen päättämisen syystä tai työtodistusta tai lopputiliä, niin pyydä neuvoja aluehallintovirastosta työsuhdeneuvonta
- siis.
jatkaja kirjoitti:
Jos et saa selvitystä työsuhteen päättämisen syystä tai työtodistusta tai lopputiliä, niin pyydä neuvoja aluehallintovirastosta työsuhdeneuvonta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5476946Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3212599Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872015- 1271216
- 301158
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41138- 85975
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel99951Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60925- 41812