Kannattaako yli 30-vuotiaan naisen nettideittailla?

kysyväeieksytieltä

Palstalla on viime aikoina käyty vilkasta keskustelua naisten iästä ja nettideittailusta. Ajattelin kantaa oman korteni kekoon ja jatkaa aiheesta, kun sattuneesta syystä on oma lehmä ojassa ja aihe kiinnostaa. Haluaisin siis kysyä: kannattaako yli 30-vuotiaan naisen nettideittailla? Olen lukenut tältä palstalta monien yli 30-vuotiaiden naisten kommentteja nettideittailusta. Ne tuntuvat kertovan lähes yksinomaan samaa synkkää tarinaa. Yli 30-vuotias nainen joko ei saa lainkaan aloitteita tai vastauksia omiin aloitteisiinsa tai jos saa, ne ovat sekavia seksipyyntöjä joltain naista kaksi kertaa vanhemmalta lahopäältä jostain 300 kilometrin päästä.

Jotta ei nyt jäisi ihan mutuiluksi, niin tässä vähän tutkimustietoa aiheesta. Yksi maailman suurimmista ja vilkkaimmista deittisaiteista, OKCupid, analysoi käyttäjiensä toiveita haetun kumppanin iän suhteen. Tutkimustulos vahvistaa sen ei-niin-kovin-yllättävän oletuksen, että mitä vanhemmaksi miehet tulevat, sen suuremmaksi muuttuu heidän itsensä ja haetun kumppanin välinen ikäero. Huomatkaa myös, mitä artikkelissa todetaan: miesten todellinen haettu ikähaarukka on itseasiassa vieläkin nuorempi kuin se, minkä he ilmoittavat profiilissaan. Naisilla asia on toisin. Omasta iästään riippumatta naiset hakeavat kumppania, jotka ovat suurin piirtein heidän itsensä ikäisiä miehiä. Mainittu artikkeli löytyy sitten täältä: http://blog.okcupid.com/index.php/the-case-for-an-older-woman/

Ottaen tämän huomioon kysyisin siis, pitäisikö minun jättää suosiolla nettideittailu väliin? Olen harkinnut profiilin luomista jo jonkin aikaa, mutta nyt olen vakavissani kyseenalaistamassa koko hankkeen järkevyyden. Olen 32-vuotias, lapseton nainen pk-seudulta. Lihava en ole, rasvaprosentti päin vastoin alhaisemman puoleinen. Akateemisesti koulutettu, työssäkäyvä, ja entisenä kilpaurheilijana edelleen paljon liikkuva. Aika tyypillinen tapaus kai, sillä kyllähän kaikki demografiset statsit osoittavat, että minunlaisistani on pk-seudulla ylitarjontaa.

Jännä juttu sinällään, että nettideiteissä iälle annetaan niin hirveän suuri painoarvo. Kokemukset irl ovat vallan toisenlaisia, mutta ilmeisesti tämä asia kääntyy netissä sitten täysin päälaelleen...

6

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Täällä olisi 34 vuotias mies joka haluaisia kumppanikseen 30-34 vuotiaan naisen mutta en vain ole kelvannut kenellekään vaikka en asu edes susirajan takana:D

• qmm

Itse olen 39-vuotias nainen ja omien kokemusten perusteella suosittelisin kyllä pistämään ilmoituksen. Kai sekin on tapauskohtaista kuka niitä viestejä saa, itsellä ei niistä ainakaan ole ollut pulaa. Ja jos sinä haluat vielä lapsia niin en ymmärrä miksei viestejä voisi tulla paljonkin. Mulla on tiukka ei, joka sekin itse asiassa jo rajaa aika monta kirjoittelijaa pois (mikä on tarkoituskin).

• jhckej, hewu

Mä olen itseasiassa miettinyt ihan samaa. Viitsisikö laittaa vai ei? Mulla kyllä muutama plus vuosi ap:n päälle ja mulla lapsi. Ja tiedän ettei yh:t ole mitenkään kärkipäässä tuolla markkinoilla ja varsinkaan kun en niitä lapsia enää aio tehdä. Joten en tiedä kannattaako... Mutta sinuna kyllä laittaisin.

• dfgdsgdsgsdg

Minulle kelpaisi mainiosti nainen joka ei halua lapsia mutta niitä lapsia ei myöskään saa valmiiksi olla.

• Hyvin sovit hakemaani ikähaarukkaan. Mutta ei kukaan halua edes tutustua minuun, koska en halua lapsia ja minulla ei ole akateemista koulutusta.

• Yllätyt positiivis..

Eksyin syksyn aika nettideittailun maailmaan. Muutaman vuoden vanhempana miehenä taisin onnistua suht hyvin, Kolmasosa kontakteista johti treffeihin. Totuus lienee että ikäisesi nainen saa vähintään 50 viestiä heti. Siitä vain sitten valikoimaan. Miehet ryntäävät heinäsirkkaparven lailla jokaiseen uuden lyhteen ympärille. Runsauden pula johtaa sitten siihen että naiset alkavat käyttäytyä kuin vaatekaupassa, eri vaatekappaleet kaikki tuntuvat niin mukaville mutta ovat samalla täysin erillaisia. Kun sopivia on riittävän monta ei osata päättää minkä ottaisi ja lopulta kaikki vaatteet jäävät rekille roikkumaan. Oma arvioini on että saatujen viestien määrä laskee selkeämmin yli 40-vuotiaiden naisten kohdalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      159
      5537
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3283
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      256
      3232
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2708
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1854
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      27
      1625
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1596
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1467
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23