Meikkaaja-maskeeraajaksi USA:han tai Kanadaan?

FerJam

Hei!
Olen vasta 19-vuotias, itseoppinut meikkaaja-maskeeraaja. Ei ole siis koulutusta asiaan, mutta olen kehittynyt hyvin ja opin koko ajan lisää.
Aiemmin olen suorittanut sisärakennus & verhoilun pt ylioppilastutkinnon.

Tilanne ei ole ajankohtainen vielä ainakaan pariin vuoteen, mutta haluaisin aloittaa asioiden selvittelyn hyvissä ajoin.

Minua kiinnostaa erityisesti maskeeraajan työt esim. teatterissa tai sitten elokuvatuotannossa.
Suuri haave olisi päästä toteuttamaan itseäni joskus Amerikassa tai Kanadassa.
Mahtaako olla aivan turhaa edes haaveilla..?

Haluaisin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä erityisesti USA:ssa tai Kanadassa asuvilta/asuneilta, jotka tietävät miten asiat oikeasti toimii.

Voinko lähteä aluksi turistiviisumilla ja oleskeluajan etsiä työpaikkaa vai onko fiksuinta etsiä ensin työpaikka ja lähteä vasta sitten?

Kuinka viisumiasiat, työluvat yms yleensäkään hoituu?

Tulevaisuudessa haluaisin tehdä freelancer töitä, riittääkö tämä vai olisiko maskeeraajan tutkinto pakollinen opiskella koulussa, jotta ulkomailta saa töitä?

Kuinka helposti asunto järjestyy ulkomaalaiselle?

Kuinka paljon kannattaa rahaa varata ensimmäiseksi kuukaudeksi?

Miten helppo vakuutus on saada?

Kiitos, jos saan vastauksia näihin kysymyksiin moniin muihin mitä mieleen tulee!

7

1231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jfnfjfjfjfjfnf

      Ihan ekaksi voi sanoa, että ilman korkeakoulututkintoa et tule ikinä saamaan green cardia jenkkeihin. Joten sen pohjalta voit alkaa rakentamaa tulevaisuuttasi. Jenkit on maailman toiseksi vaikein maa saada työlupa, eli jos tänne halajat niin vaikeaa on.

      Kouluta itsesi kunnolla ja ala haaveilemaan sen jälkeen jenkkilästä, ilman kunnon tutkintoa voit heittää hyvästi haaveille ja yrittää ettiä jotain euroopasta, mutta ilman koulutusta sekin tulee olemaan hyvin vaikeaa,

    • it aint easy

      Turistiviisumilla tyonhaku on laitonta ja jos jaat kiinni tulee porttikielto maahan. Homma toimii niin etta sinun on loydettava tyonantaja Suomesta kasin ja han hakee sinulle tyoviisumin kun on ensin todistanut viranomaisille etta koko maasta ei loydy sinun vertaistasi maskeeraajaa. Mahdoton homma joten mahdollisuutesi saada toita on zero to none.
      Kun sinulla ei ole edes alan koulutusta niin yha vaikeammaksi kay. Kuinka paljon on kokemusta mustan tai aasialaisen ihon maskeerauksesta? Oletko eteva haavojen tai arpien tekija jne.? Osaatko tehda ampumahaavat, entry and exit wounds?

      • FerJam

        Ajattelinkin, että työpaikka on siis löydettävä ennen maahan lähtöä.

        Osaan tehdä haavoja ja arpia, myös perus meikkaukset yms, nuorennus, vanhennus.. Nämä siis itseopittuja, tarkoitus on kyllä saada enemmän ja monipuolisempaa kokemusta, myös oppeja ammattilaisilta. Olen tämän harrastukseni vasta aloittanut.
        Olen kysellyt meikkaaja-maskeeraajan oppisopimuspaikkoja, ympäri Suomea, mutta kaikkialta on tullut vastaus, että oppisopimusopiskelijaa ei tarvita.

        En kuitenkaan aio lannistua, vaan tulevaisuudessa aion päästä ulkomaille töihin, oli sitten Kanadassa tai ihan Euroopan maassa :)


      • it aint easy
        FerJam kirjoitti:

        Ajattelinkin, että työpaikka on siis löydettävä ennen maahan lähtöä.

        Osaan tehdä haavoja ja arpia, myös perus meikkaukset yms, nuorennus, vanhennus.. Nämä siis itseopittuja, tarkoitus on kyllä saada enemmän ja monipuolisempaa kokemusta, myös oppeja ammattilaisilta. Olen tämän harrastukseni vasta aloittanut.
        Olen kysellyt meikkaaja-maskeeraajan oppisopimuspaikkoja, ympäri Suomea, mutta kaikkialta on tullut vastaus, että oppisopimusopiskelijaa ei tarvita.

        En kuitenkaan aio lannistua, vaan tulevaisuudessa aion päästä ulkomaille töihin, oli sitten Kanadassa tai ihan Euroopan maassa :)

        Usko nyt etta "harrastuksella" ei USAsta tyopaikkaa loydy, varsinkaan maan ulkopuolelta haettuna.
        Viisumia haettaessa sinun pitaa pystya todistamaan etta sinulla on niin paljon varallsuutta etta et joudu yhteiskunnan elatiksi. Mitaan sosiaalitukia ei tulokkaille ole.
        Meikkaaja/maskeeraajan palkat ovat alhaisia ja tyo on free lance-tyylista ja tyopaivat pitkia.
        Ja ihan sama patee Kanadaan.


      • 9+6
        FerJam kirjoitti:

        Ajattelinkin, että työpaikka on siis löydettävä ennen maahan lähtöä.

        Osaan tehdä haavoja ja arpia, myös perus meikkaukset yms, nuorennus, vanhennus.. Nämä siis itseopittuja, tarkoitus on kyllä saada enemmän ja monipuolisempaa kokemusta, myös oppeja ammattilaisilta. Olen tämän harrastukseni vasta aloittanut.
        Olen kysellyt meikkaaja-maskeeraajan oppisopimuspaikkoja, ympäri Suomea, mutta kaikkialta on tullut vastaus, että oppisopimusopiskelijaa ei tarvita.

        En kuitenkaan aio lannistua, vaan tulevaisuudessa aion päästä ulkomaille töihin, oli sitten Kanadassa tai ihan Euroopan maassa :)

        Jos ulkomailla haluat työskennellä hakeudu opiskelemaan alaa ulkomaille. Opintojen aikana voit luoda kontakteja mahdollisiin työnantajiin. Käytännössä voit unohtaa muut kuin EU-maat ja Norjan ja Islannin. Työlupa-asiat lienevät aika mahdottomia hmuuten kuin korkeakoulututkinnon suorittaneille.

        Jos elokuva-alalle haluat, niin hakeudu maahan, jossa on iso elokuvabisnes (Suomi on elokuva-alalla kääpiö). Vailtse kiinnostava maa ja aloita kielen opiskelu vaikka kansalaisopistossa tai avoimessa yliopistossa.


    • mksmfdsl

      Olet tähtäämässä aika korkealle ilman hyvää pohjakoulutusta.

      Ensimmäisenä suosittelisin vaikka säästämään rahaa sen aikaa kun kouluttaudut ja hankit Suomessa kokemusta maskeeraus- hommista. Koulutus ja portfolio.Suomalaisetkaan kokeneemmat maskeeraajat eivät tuosta noin vain pääse Jenkkilään tähtiä meikkaamaan.

      Maskeeraus on oikeasti yllättävän haastavaa, minäkin uskoin sinun ikäisenäsi tietäväni jo maskeerauksesta kaiken, mutta kosmetologin opintojen aikana huomasin että sitä opittavaa asiaa on ihan hirveästi, mitä ei voi DIY- kirjasta lukea. Harmi vain, että maskeeraus osoittautui hyvin erilaiseksi mitä kuvittelin. Se ei välttämättä ole sinunkaan mielestä niin kivaa kuin voisi olla. Ethän kuitenkaan tule meikkaamaan nukkeja, vaan hyvin erilaisia ihmisiä.

      Ennen kaikkea koulussa oppi hahmotuskykyä ja tarkkuutta, suuri plussa on myös meikit joiden käytöstä ei tarvitse yleensä maksaa. Siellä saat kallisarvoisia neuvoja ammattilaisilta ja myös kritiikkiä, joka tekee sinusta aina vain paremman tulevassa työssäsi.

      Ole tarkkana jos valitset jonkun diplomin suorittamisen Suomessa, kaikki eivät ole niin luotettavia. :/

      Onnea!

    • Anonyymi

      Huh huh ilman pohjakoulutusta itse opiskelemalla ei nyt ihan pärjää. Työlupien saanti Amerikkaan on mahdotonta ilman koulutusta. Käy ensin koulut Suomessa opiskele opettele kunnon englanti jos se ei ole hallussa. Käy maskeeraajan koulutus hanki kokemusta. Näiden jälkeen harkitse USA :aan pääsyä tie ei ole helppo mutta kovasti yrittämällä voi onnistua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16730
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2133
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe