moi!
olen aloittanut juuri 30v ikäisenä kosketinsoiton. itse olen yrittänyt opiskella kirjoista, mutta tämä nyt eniten mietityttää.. eli mistä tiedän miltä korkeudelta soinnut tulee soittaa? eräässä biisissä on esim Gm ja samaan aikaan pitäisi soittaa toisellakin kädellä d.. mutta jos soinnun soittaa matalemmalta, se kuulostaa tyhmälle..biisi on Bduuri ja gmolli, pitäisikö tästä osata päätellä jotain?
apua pianon soittoon
5
132
Vastaukset
- kakkulat likaisena
Hanki harrastus minkä hallitset paremmin.
- Realismia
Minkä harrastuksen itse harrastat parhaiten? Veikkaan ilkeilyä, eikö osunutkin nappiin!
- 50v soittanut
Otapa yhteys johonkin oikeaan soitonopettajaan niin saat paljon enemmän irti harrastuksestasi. Yksin opetellessa tulee juuri noita epämääräisiä mietittäviä asioita, jotka opettaja kertoo ja perusteleekin hetkessä.
- juuuu
Jos ne nuita perus sointuja on, nii mulle ainaki on opetettu sieltä alempaa ne soittamaan jos päällekkäin menee. En ole ikään aatellu et se kovin tyhmältä kuulostaa, mielipidekysymyshä se on. Tietty sitä improvisoida voi ihan miten tykkää, ei sillä nii väliä jos ne menee "päällekkäin" ku senku jättää jommalla kummalla kädellä sitte samaa kosketinta painamatta.
- Näin meillä päin
Kappaleita harjoitellessa kannattaa soittaa ensin oikeaa kättä n.8-15 kertaa erikseen yhtä riviä kerrallaan. Sen jälkeen siirtyä vasempaan käteen ja sama juttu. Pitäisi pian sujua jo yhteen ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918425
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on968022Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1736180- 145403
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist585238En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛234275Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?54040- 384033
- 373829
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..583692