moi!
olen aloittanut juuri 30v ikäisenä kosketinsoiton. itse olen yrittänyt opiskella kirjoista, mutta tämä nyt eniten mietityttää.. eli mistä tiedän miltä korkeudelta soinnut tulee soittaa? eräässä biisissä on esim Gm ja samaan aikaan pitäisi soittaa toisellakin kädellä d.. mutta jos soinnun soittaa matalemmalta, se kuulostaa tyhmälle..biisi on Bduuri ja gmolli, pitäisikö tästä osata päätellä jotain?
apua pianon soittoon
5
142
Vastaukset
- kakkulat likaisena
Hanki harrastus minkä hallitset paremmin.
- Realismia
Minkä harrastuksen itse harrastat parhaiten? Veikkaan ilkeilyä, eikö osunutkin nappiin!
- 50v soittanut
Otapa yhteys johonkin oikeaan soitonopettajaan niin saat paljon enemmän irti harrastuksestasi. Yksin opetellessa tulee juuri noita epämääräisiä mietittäviä asioita, jotka opettaja kertoo ja perusteleekin hetkessä.
- juuuu
Jos ne nuita perus sointuja on, nii mulle ainaki on opetettu sieltä alempaa ne soittamaan jos päällekkäin menee. En ole ikään aatellu et se kovin tyhmältä kuulostaa, mielipidekysymyshä se on. Tietty sitä improvisoida voi ihan miten tykkää, ei sillä nii väliä jos ne menee "päällekkäin" ku senku jättää jommalla kummalla kädellä sitte samaa kosketinta painamatta.
- Näin meillä päin
Kappaleita harjoitellessa kannattaa soittaa ensin oikeaa kättä n.8-15 kertaa erikseen yhtä riviä kerrallaan. Sen jälkeen siirtyä vasempaan käteen ja sama juttu. Pitäisi pian sujua jo yhteen ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka323345Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032545Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv692508- 1002112
- 111658
- 411408
Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli3781026Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos35822TVssä TomCruisen superjännä Vaarallinen tehtävä Mission Impossible Rogue Nation
Alkaa uskomattomalla lentokone kuvauksella. Toimintaelokuvan jatko-osa agentti (Tom Cruise) on hankaluuksissa, kun järje28808Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6770