Olen käyttänyt aiemmin sitalopraamia, muistan että siitä tuli unettomuutta mut se meni kuitenkin ohi.
Sittemmin essitalopraamista tuli unettomuutta ja muita oireita joiden takia jätin kesken kahden viikon jälkeen, siitä lähtien olen nukkunut huonosti ja syönytkin nyt ketipinoria 25-50 mg unensaantiin.
4 päivää sitten aloitin paroksetiinin 5 mg /aamu, noin pienellä annoksella juurikin tuon essitalopraami kokemuksen takia psykiatrin ohjaamana. Silti jo heti tokana iltana alkoi se unettomuus joka on nyt ollut melkein täydellistä, ketipinorkaan ei tuo enää unta. Pyörin sängyssä ja ehkä aamulla / aamupäivällä saan tunnin tai kaksi nukuttua.
Meneeköhän tää unettomuus ohi vai pitääkö taas lopettaa lääke? En tiedä mitä muuta enää kokeilla kun olen ollut jo pitkään tosi ahdistunut ja masentunut, huonommaksi vaan menee, terapiakaan ei auta vaikka olen jo puoli vuotta käynyt.
Sitalopraamista sain aikoinaan ihan mielettömän avun, mutta tehot vuosien jälkeen niin piti lopettaa.
Kuinka kauan muilla käyttäjillä on unettomuutta esiintynyt jos sitä on ollut, saitko mistään apua unettomuuteen?
Ja sitten tietty kun pitäis nostaa tuo lääke vielä 20 mg, syön nyt ainakin kk 5 mg, niin paheneeko unettomuus aina?
Sittemmin essitalopraamista tuli unettomuutta ja muita oireita joiden takia jätin kesken kahden viikon jälkeen, siitä lähtien olen nukkunut huonosti ja syönytkin nyt ketipinoria 25-50 mg unensaantiin.
4 päivää sitten aloitin paroksetiinin 5 mg /aamu, noin pienellä annoksella juurikin tuon essitalopraami kokemuksen takia psykiatrin ohjaamana. Silti jo heti tokana iltana alkoi se unettomuus joka on nyt ollut melkein täydellistä, ketipinorkaan ei tuo enää unta. Pyörin sängyssä ja ehkä aamulla / aamupäivällä saan tunnin tai kaksi nukuttua.
Meneeköhän tää unettomuus ohi vai pitääkö taas lopettaa lääke? En tiedä mitä muuta enää kokeilla kun olen ollut jo pitkään tosi ahdistunut ja masentunut, huonommaksi vaan menee, terapiakaan ei auta vaikka olen jo puoli vuotta käynyt.
Sitalopraamista sain aikoinaan ihan mielettömän avun, mutta tehot vuosien jälkeen niin piti lopettaa.
Kuinka kauan muilla käyttäjillä on unettomuutta esiintynyt jos sitä on ollut, saitko mistään apua unettomuuteen?
Ja sitten tietty kun pitäis nostaa tuo lääke vielä 20 mg, syön nyt ainakin kk 5 mg, niin paheneeko unettomuus aina?
Vastaukset 4
Vanhimmat
Lopeta itsesi myrkyttäminen. Siitä voi olla apua. Ohjeet saat asiantuntevalta lääkäriltä. Ketipinor ei ole unilääke vaan kovanluokan hermomyrkky eli neurolepti. Pitkässä käytössä on vienyt unet monilta muiltakin kuukausiksi tai vuosiksi. SSRI:den tiedetään häiritsevän unta niin ikään.
Ketipinorin jälkeen et saa unta millään konstilla
No turhapa sitä on sitten edes yrittää lopettaa. Olen kyllä varautunut syömään lääkkeitä loppuelämäni, ja kyllä, minulla on omakohtaista kokemusta masennuslääkkeiden kamalista haitoista, mutta muuta keinoa ei nyt oikein ole jäljellä, niin ikään tiedän myös neuroleptien olevan haitaksi.
Kuitenkin, kysymykseni ei ollut näistä asioista, vaan paroksetiinista ja sen aiheuttamasta unettomuudesta, näistä turhista vastauksista, vaikka niillä hyvää tarkoitetaankin, ei ole mitään hyötyä.
Kaikki SSRI:t ovat vaikutuksiltaan lähes identtisiä, toisin sanoen kukaan ei pysty erottamaan mitä SSRI:tä olet käyttänyt, kun saat oireita. Ainoa mistä voisi saada jotain apua arvaukseen on, jos tuntisi henkilön metabolointikyvyn. Kuten aikaisemmin mainitsin kaikki SSRI:t häiritsevät unta. Ne voivat väsyttää varsinkin käytön aloittaessa ja lopettaessa tai annosta ylös tai alas muutettaessa, mikä voi hetkellisesti kyllä auttaa unettomuuteen, mutta isossa kuvassa ne tulevat häiritsemään unta ja sen syvyyttä.