Auttakaa, pahin ahdistus päällä :(

aquama

Kerron oman tarinani, yritän kertoa lyhyen version..
Tapasin miehen ekan kerran jo 8 vuotta sitten.. silloin tapailu päättyi siihen että hän petti ja katosi.. Mutta jotenkin hän oli ehtinyt saada minut jo silloin koukkuunsa ja kävin nuorena naiviina ihmisenä kamalan helvetin läpi.. Sitten hän aloitti sen että soitteli aina baarin sulkeuduttua ja pyysi luokseen, minä menin. Pitkään hän käytti minua hyväkseen näin mutta en voinut lopettaakaan kun olin niin koukussa.
Sitten hän taas katosi ja minulla meni useampi vuosi toipuessa ja löysin miehen.
Tämän uuden miehen kanssa olin 5 vuotta josta 3 viimeistä tämä mahd narsku pommitti öisin puheluin, en vastannut koskaan.
Kunnes hän aloitti ihan päiväsaikaankin viestittelyn ja viestit olivat sitä mitä oli aina halunnut kuulla eli hän oli tajunnut miten tyhmä oli ollut ja nyt tajunnut että minä olin se ainoa mitä hän elämältä halusi.. koitin taistella vastaan mutta hän lupaili niin suuria ja ihania asioita että lopulta sorruin lähtemään hänen mukaansa, kyllä tästä omasta suhteestani hyppäsin suoraan hänen mukaansa.
Parin kk aikana hän sai raahattua minut saman katon alle asumaan. Ensin tosin etsittiin omaa asuntoa, omakotitaloa jonka hänen äitinsä tai exänsä olisi ostanut ottamalla lainan hänelle, näin hän asian kertoi.
Asunto haaveet jäi hänen osaltaan, hän muuttui heti kun muutimme yhteen..
Aloin jo silloin syyttämään itseäni että onko hän siksi niin etäinen että minussa on jotain vikaa vai ahdistanko häntä kun hän on niin etäinen ja kylmä.. koskaan hän ei sanonut mitään kaunista tai hyvää.. en osaa selittää sitä miten hän sen teki vaikka hän ei haukkunut niin silti hän jotenkin mitätöi minut niin että tunsin itseni riittämättömäksi, kamalaksi, huonoksi ihmiseksi..
Menin niin huonoon kuntoon että peiliin katsoessa itkin.
Yritin nukkua peiton alla piilossa, jotten aiheuta hänelle kuvotusta,
Yritin olla mahdollisimman hiljainen ja huomaamaton sillon kun hän oli kotona.
Yritin kaikkeni miellytääkseni häntä, kellotaulutin oman elämäni hänen aikataulujen mukaan, jätin harrastuksen, väsyin liikaan yrittämiseen.. en tiedä miten hän minusta sellaisen teki, se oli jotenkin outoa kun en ole sellainen ihminen. Teki hän myös karmeita asioita, riidan päätteeksi heitteli minua pitkin seiniä, repi vaatteet päältäni, heitti sängylle mahalleen, kurkusta kiinni ja raiskasi.. koskaan ei pyytänyt anteeksi ja jos asiasta koitin puhua niin olin hullu joka oli kuvitellut kaiken vaikka olin mustelmia täynnä.. jotenkin hän saikin asian käännettyä päässäni niin että olin varmaan vain ansainnut sen koska kerran hän sen verran möläytti että se oli mun oma syy..
Kerran humalassa hän tuli kotiin, meni saunaan, minulla oli kaveri kylässä, hän tuli keppi seisoen ja sanoi "tulkaa tytöt sänkyyn", halusi siis meitä molempia..
Tätäkään ei koskaan pyytänyt anteeksi vaan viikon mykkäkoulun jälkeen taisin itse madella hänen luokseen kun olinhan niin huono ihminen niin ei ole ihme että hän haluaa muitakin...

Miten he tekevät tämän ja miksi???

Minä pääsin hetkeksi lomalle ulkomaille ja huomasin siellä olevani iloinen pitkästä aikaa.
Kun palasin kotiin, koin järkyttävän ahdistuksen, leposykkeenikin hyppi reippaasti yli 100.. tajusin että täällä en voi hyvin. Aloin etsiä asuntoa.
Tein pikkuhiljaa eroa. Pyysin kaverini kylään, kaveriksi häntä luulin.
Mies tuli kotiin, aloitti työnsä heti eli flirttailun kaverilleni joka ei tiennyt hänen luonnettaan ja minun kokemuksia. Nainen lähti flirttiin tosissaan mukaan ja käskin hänenkin poistua koska mieheni oli tosi iljettävä kun heitti sellaisen "sinua ei ole, näen vain kaverisi" asenteen päälle. He olivat samaisena iltana päätyneet sänkyyn.
Minä muutin pois seuraavana päivänä, menin ystävieni luo siihen asti että pääsin omaan asuntoon.
Minulla oli tosi helppo olla, pidin häntä narsistina ja olin helpottunut, kunnes..
Kului vajaa kuukausi kun mies alkoi katua, katua, katua niin syvästi.. hän jotenkin kaiken jälkeen vieläkin pääsi uimaan elämääni takas..
Oli niin muuttunut mies ja taas se ihana ihminen jonka mukaan lähdin alunperinkin.. lupasi tehdä kaikkensa että petos unohtuu ja aikoi itse muuttua..
Tuli ensimmäinen paha olo minulle tästä tapahtuneesta asiasta, katosi hän taas.. siis ei kokonaan mutta viesteihin vastasi parilla sanalla milloin huvitti ja oli muka "kaikki hyvin"..
Miten on mahdollista että nyt tämä ero tuntuu vaikeammalta kuin sen petoksen jälkeen.. Koko ajan sormet syyhyävät puhelimella että tekisi mieli ottaa yhteyttä..
Ikävä on kamala.. Mitä ihmettä ne ihmismielelle tekee, kun tämä koukku on niin valtava..
Rintaa puristaa :(

17

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hirveä tarina. En

"Nainen lähti flirttiin tosissaan mukaan ja käskin hänenkin poistua koska mieheni oli tosi iljettävä "

Hirveä tarina. En voi kun toivoa, että jaksat tutustua narsismiin sen verran, että opit tajuamaan, minkälainen vaiva se on.

Itseäni on auttanut eniten, että aloin ajattelemaan omaa narsismiani pelkkänä kuorena. Hän oli siis kuori, jonka takana ei ollut mitään...

Tuon ajatuksenkin löytää oikeasti vasta sitten, kun on tutustunut todellakin narsismiin vaivana. Siihen, että narsisti ei ole todellinen millään tavalla, vaan kaikki mitä hän tekee, puhuu ja toimii, on pelkkää teatteria. Hänellä ei ole empatiakykyä ja se, kenen kanssa hän on, riippuu siitä, mikä kannattaa.

Hänen kannatti siinä vaiheessa, kun veit kaverisi luoksesi ja olit lähdössä tietysti näyttää sinulle, mitä hän moisille kavereille tekee.

Vositko ajatella, että niin kauan, kun sinulla on se kyy povellasi, eli narsisti, niin sinulla ei ole myöskään oikeita ystäviä, koska sinuakaan ei voi käsittää, toimit ainoastaan narsistin marionettina, ja niiltä osin sinuakaan ei ikään kuin ole olemassa, vaan olet kuoren morsian...

Miksi poimin tuon lainauksen, niin sen takia, kun tituleerasit pelkkää ihmisen kuorta mieheksi. Mielestäni ei ole moista arvoa ansainnut kuitenkaan... Kai ihmisnaisen miehen pitää olla jotenkin enemmän?

Minä edelleen tapailen narsistiani. Jätän hänet heti kun hetki koittaa, eli löydän uuden ihmisen, joka voi olla oikea mies...

• Tuttu tunne. Siksi

"Koko ajan sormet syyhyävät puhelimella että tekisi mieli ottaa yhteyttä..
      Ikävä on kamala.. Mitä ihmettä ne ihmismielelle tekee, kun tämä koukku on niin valtava.."

Tuttu tunne. Siksi olen hänen käytettävissään vielä nytkin, vuosien kuluttua. Tosin käytän häntä näin itsekin.

Se, mitä ne tekee ihmismielelle, niin tuossa rakkaustilanteessa, ne peilaavat takaisin sen, minkä itse saavat. Siis monet ovat rakastaneet narsistia, minä rakastan häntä ja hän toimii peilinä ja saan omat ja niiden muiden aallonpituudet itselleni.

Samoin kun minä sitten rakastin häntä monta kuukautta, niin hän antoi minun rakkauteni rupukaljakoille... Eli siellä rupulassa oli kova meno minun tunteillani. Rupuruususta leipoutui lady yhdessä yössä! Jne.

Samoin kun hän sitten on tullut sieltä rupulasta minun luokeseni, niin jossain vaiheessahan minua kohdeltiin kuin kolpakkokaijaa... : }.

No, huomaan nyt miten vanha katkeruus ja kalkki nousee pintaan tuon sinun tarinasi myötä. Mutta toivon, että pääset ajattelussa alkuun ja mietit tuota uudelta kantilta. Googleta Sam Vaknin, niin saat myös tietoa heistä. Jokin käsitys sinulla onkin kun löysit tänne sivustolle. Itselläni meni useampi vuosi, ennen kuin totuus alkoi valjeta, että mikä on.

Ehdotan, että teet jonkinlaisen selviytymistrategian, jonka avulla saat etäisyyttä. Ehkä joku terapeutti uskotuksi, sitten se harrastus ehdottomasti takaisin ja mielellään vielä muutakin, mutta mieli liikkeelle, se on ehdotonta.

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja toivon, että jaksat edetä... Tänne kirjoittelu on myös terapeuttista, joskin täällä saa varautua koiranleukoihinkin... Mutta niistä ei kannata välittää.

• hei haloo,

Hirveä tarina, tuo mieshän on jo pahemman kerran psyykkisesti sairas. Taustalla on tasan tarkkaan joku vielä pahempi mielenterveyden häiriö. Vaikuttaa vahvasti siltä että tuolla kaverilla ei ole realiteetit kaikistellen tallella. Onko peräti psykoottinen? Miten h......ssä olet uskaltanut olla tollasen kanssa! Ja vielä haikailet takas, nyt herää pahvi, ja ala tajuta missä tilantessa olet! Ihan saat syyttää itseäsi, jos et nyt älyä lopettaa.
        Oletko tehnyt rikosilmoitukset pahoinpitelystä ja raiskauksesta?
        Tuo kuulostaa jo sen tason ongelmaiselta, että henkesi voi olla vaarassa yks päivä.
        Tiedätkö missä tämä tyyppi on majaillut ne välivuodet?
        Äkkiä pois ja välit poikki. Ja infoa kaikkia kavereitas, etteivät saata itseään hengenvaaraan tuollaisen kanssa.
        Älä nyt enää päästä elämääsi. Lopeta välittömästi yhteydenpito ja kerro vanhemmillesi, millaiseeen tilanteeseen olet joutunut ja hanki apua.
        Parempi että joku muukin tietää tilanteestasi, jotta tietävät rientää apuun jos jotain odottamatonta sattuu. Älä nyt ainakaan enää asuntoosi päästä, tollanen voi tappaa sut jos vastustelet, tai olet taipumaton hänen tahtoonsa.
        Olet ollut hengenvaarassa tuollaisen kanssa. Tuosta on jo leikki kaukana!
        Tollanen saattaa ihan oikeasti tappaa. Se etäisyyden otto, ja ärtyiseksi muuttuminen voi olla merkki psykoosiin menosta, jota tollaset peittelee.
        Tee nyt rikosilmoitus, ja tarkista, ettei jo joku ole tehnyt.
        Mitä tiedät kaverin taustoista?
        Nyt lopeta tuo haaveilu ja perään haikailu ja ole vain onnellinen että selvisit hengissä! Ja palaa arkitodellisuuteen ja pian.

• Sinä hei haloo.
        hei haloo, kirjoitti:

Hirveä tarina, tuo mieshän on jo pahemman kerran psyykkisesti sairas. Taustalla on tasan tarkkaan joku vielä pahempi mielenterveyden häiriö. Vaikuttaa vahvasti siltä että tuolla kaverilla ei ole realiteetit kaikistellen tallella. Onko peräti psykoottinen? Miten h......ssä olet uskaltanut olla tollasen kanssa! Ja vielä haikailet takas, nyt herää pahvi, ja ala tajuta missä tilantessa olet! Ihan saat syyttää itseäsi, jos et nyt älyä lopettaa.
        Tuo kuulostaa jo sen tason ongelmaiselta, että henkesi voi olla vaarassa yks päivä.
        Äkkiä pois ja välit poikki. Ja infoa kaikkia kavereitas, etteivät saata itseään hengenvaaraan tuollaisen kanssa.
        Älä nyt enää päästä elämääsi. Lopeta välittömästi yhteydenpito ja kerro vanhemmillesi, millaiseeen tilanteeseen olet joutunut ja hanki apua.
        Parempi että joku muukin tietää tilanteestasi, jotta tietävät rientää apuun jos jotain odottamatonta sattuu. Älä nyt ainakaan enää asuntoosi päästä, tollanen voi tappaa sut jos vastustelet, tai olet taipumaton hänen tahtoonsa.
        Tollanen saattaa ihan oikeasti tappaa. Se etäisyyden otto, ja ärtyiseksi muuttuminen voi olla merkki psykoosiin menosta, jota tollaset peittelee.
        Nyt lopeta tuo haaveilu ja perään haikailu ja ole vain onnellinen että selvisit hengissä! Ja palaa arkitodellisuuteen ja pian.

Sinä hei haloo.

"Taustalla on tasan tarkkaan joku vielä pahempi mielenterveyden häiriö. Vaikuttaa vahvasti siltä että tuolla kaverilla ei ole realiteetit kaikistellen tallella"

Selitäpä nyt minulle, koska narsistilla on ollut realiteetit tallella? Itse kun luin tarinaa, niin ajattelin, että minun psykopaatti-narsistini voisi olla jonkun kanssa juuri tuollainen.

Sanopa muuten, mitkä on ne realiteetit, mitä tarkoitat tuolla "kaikki"? Olen tässä miettinyt, että meillä useammilla taitaa olla puutteita pakassamme. Varsinkin nykyään kun on sitä syrjäytymistä muutenkin, niin helposti voi joutua kastiin -ei niin suositut, ja jos on sitten vielä narsisti, niin voi olla kovilla.

Ja uhrit sitämyöden.

Mutta toki olen jossain määrin samaa mieltä kanssasi, että jos vain kykenee, niin välit poikki. Mutta itsestäni tiedän, että vaikka mies on pöhkö kuin käkikello, niin ei kun uudestaan ja taas vaan... No, vielä hänestä pääsen, jonain päivänä minulla on uusi ja ihan oikea mies, eikä pelkkä kuori.

• eikun
        Sinä hei haloo. kirjoitti:

Sinä hei haloo.

"Taustalla on tasan tarkkaan joku vielä pahempi mielenterveyden häiriö. Vaikuttaa vahvasti siltä että tuolla kaverilla ei ole realiteetit kaikistellen tallella"

Selitäpä nyt minulle, koska narsistilla on ollut realiteetit tallella? Itse kun luin tarinaa, niin ajattelin, että minun psykopaatti-narsistini voisi olla jonkun kanssa juuri tuollainen.

Sanopa muuten, mitkä on ne realiteetit, mitä tarkoitat tuolla "kaikki"? Olen tässä miettinyt, että meillä useammilla taitaa olla puutteita pakassamme. Varsinkin nykyään kun on sitä syrjäytymistä muutenkin, niin helposti voi joutua kastiin -ei niin suositut, ja jos on sitten vielä narsisti, niin voi olla kovilla.

Ja uhrit sitämyöden.

Mutta toki olen jossain määrin samaa mieltä kanssasi, että jos vain kykenee, niin välit poikki. Mutta itsestäni tiedän, että vaikka mies on pöhkö kuin käkikello, niin ei kun uudestaan ja taas vaan... No, vielä hänestä pääsen, jonain päivänä minulla on uusi ja ihan oikea mies, eikä pelkkä kuori.

jonain päivänä voitkin olla vainaa sen sijaan....

• Tuo lienee koht.
        eikun kirjoitti:

jonain päivänä voitkin olla vainaa sen sijaan....

"jonain päivänä voitkin olla vainaa sen sijaan.... "

Tuo lienee kohtalomme... Vai sinunko ei?

Toivottavasti ei sentään uhkaus, vaikka täällä niitä sairaitakin kirjottelee.

• ELÄMÄNI KEVÄT
        hei haloo, kirjoitti:

Asiaa puhut...psykopaatti narsisti meillä mellasti...kaiken aikaa pikku hiljaa yhä kovempi ahdistus. Sain lopulta tarpeekseni..ei normi suhde...jos toista mitätöidään...uhkaillaan... tappouhkaillaan jopa lapsia, kontrolloidaan ym.
        Koko ajan hengen lähtö lähellä...läheiset huolestu.
        Eipä taittunu tämä nainen...sen verran hyvä itsetunto.

Viestit tallessa ja muutama kammottava puhelu nauhoitettu...rikospoliisiin otin jo yhteyttä. laitoin pihalle. Kyttäs nurkilla ja rellesti puolivuotta...nyt uusi uhri koukussa. Kuinkahan kauan sitä kiduttaa. Naiset kuulema rakastaa häntä, mutta hän ei niitä. vaan panee niille kapuloita suuhun,. TÄYS HULLU

• Aloittajalle pohdittavaksi:

Oletko valmis maksamaan minkä tahansa korkeimman hinnan siitä, että saisit kaipaamasi, jota oikeasti ei ole edes olemassa tai jolla ei ole mitään pysyvyyttä?

Sinua on jo satutettu kaikilla mahdollisilla väkivallan muodoilla. Miten pitkälle vielä olet valmis menemään saadaksesi haluamasi? Mieti, onko tämä toisaan vaivan arvoista.

• Aquama

Kiitos vastauksistanne

• "vaikka tiedän että se ei koskaan tuollaisen ihmisen kanssa tule olemaan muuta kuin sitä samaa minkä olen jo nähnyt."

Niin, jospa miettisit välillä itseäsi, yrittäisit nähdä itsesi ikäänkuin jonkun toisen silmin...

Minut aikoinaan herätti se kuuluisa Helstenin lause..."jos et pidä jalanjäljistä kasvoillasi, miksi makaat lattialla...

Miksi sinä annat kohdella itseäsi noin ?
        Etkö katso ansaitsevasi elämältä parempaa?

• Tuo asunto ja

"Asunto haaveet jäi hänen osaltaan, hän muuttui heti kun muutimme yhteen.."

Tuo asunto ja nimenomaan omakotitalo taitaa olla narsisteilla se yksi suuri täky millä se pyörittää uhrejaan alkuun. Narsisteilla on monia piirteitä, jotka ovat nimenomaan heille tyypillisiä. Ensin alkuun valtava huuma uhrille päälle, että uhri ei sitten lähde karkuun, kun totuus alkaa paljastua.

Eli se kotileikki, mistä hän luo valtavan unelman, jää haaveeksi, mutta siitä on tullut narsistin kehon ja seksin ja kaiken läheisyyden myötä niin totta uhrille, että uhri ei saata luopua siitä tilasta, johon narsisti on hänet vienyt... Tiedän kokemuksesta. Olen tuon huuman läpikäynyt. En tahtonut pitkään pitkään aikaan luopua siitä asiasta, tuntui aivan tovottomalta ja jopa mahdottomalta alkaa elämään elämäänsä ilman sitä täyttymystä.

Kuten olen kertonut, olen vieläkin tapailusuhteessa, mutta todellisuus on jo läsnä. Mitä sanoisin tässä vaiheessa elämästäni? Olisihan se ollut upeaa, jos siitä olisi tullut totta, minkä kuvaelman narsisti minulle loi.

Tavallaan olen tullut itsekseni jälleen, ja jos oikein tarkkaan ajattelen, niin ehkä narsisti ei ole vienyt minulta mitään.

Mutta edelleen lisäisin, että tuo mistä yltkin kirjoitti, että kannattaa myös katsoa itseen... Ettei anna kohdella itseään huonosti. Missä menee sinun rajasi? Minun rajani meni siinä, että minun edessäni ei lääpitä toisia naisia, eikä narsisti saa tuoda heitä minun tietoisuuteeni millään tavalla eikä millään tasolla.

Jos hän tuota sääntöä rikkoo, niin minun kanssani on asiat silloin huonosti. Mielenkiintoista tässä on se, että minä en edes pysty alentumaan siihen. Narsisti katoaa tietoisuudestani siinä vaiheessa, kun raja alkaa ylittyä. Ja se, että hän katoaa tietoisuudestani, tarkoittaa, että en edes muista häntä enää.

Eli temppu ja miten se tehdään?

"Tätäkään ei koskaan pyytänyt anteeksi vaan viikon mykkäkoulun jälkeen taisin itse madella hänen luokseen kun olinhan niin huono ihminen niin ei ole ihme että hän haluaa muitakin...

Miten he tekevät tämän ja miksi???"

Ikävä kyllä asuit narsistin asunnossa, jos käsitin oikein.

Seksuaalisuuden merkitystä ei tuollaisessa suhteessa voi väheksyä. Sitähän röyhkeä narsisti käyttää hyväkseen. Sinä olet uskollinen, hän taas ei. Ainakin omalla narsistillani on lukuisia paikkoja, missä käy ja minne voi aina mennä, jos minä teen seksilakon. Eli häntä en pysty kiristämään seksillä kuin ihan rajallisessa määrin.

Voisin sanoa, että minulla on jonkinlainen ote hänestä, mutta olen erittäin herkkä hänen ja hänen mielenliikkeidensä suhteen. Samoin olen täysin omillani, enkä pyydä häneltä mitään. Että olen monella tapaa enemmän antavalla kuin saavalla puolella. Ei hän minua hyväkseen taloudellisestikaan käytä, mutta ehkä hänestä on hyvä ajatus, että hänellä voisi olla mahdollisuus... Tietää varmasti, että on pelkkä ajatus.

• Näit ehkä ens.

"Näin sen, että hän tuskin on koskaan oikeasti edes välittänyt ja se järkytti minua eniten ja siitä jäänyt ihan kamala tuska.."

Näit ehkä ensimmäisen kerran sitten narsistin omana itsenään. Juuri siitä syystä, että narsisti kykenee vain tunteen peilaukseen eikä sitäkään halua kovin pitkään jatkaa, täytyy uhrin vahvistua itse jotenkin.

Eli joku strategia, jonka tavoite on narsistiton elämä. Jos sinusta tuntuu, että et kykene hänestä luopumaan (ymmärrän, huokaus), niin ajattele ero etäämmäs, jonnekin tulevaisuuteen... Ja vain niin, että eroat hänestä jos haluat, ja et eroa, jos et halua. Eli älä tee erosta itsellesi pakkoa.

Mutta ota ero tavoitteeksi. Tee itsellesi sellainen elämä, mitä voit kuvitella eläväsi ilman narsistia. Rakenna itsellesi haave, josta voisi tulla totta. Ota tavoitteeksi o m i e n haaveittesi toteuttaminen. Täytä omilla haaveillasi se tila, minkä narsisti vei sinulta ja täytti omilla katteettomilla ajatuksillaan ja valheilla.

Edelleen menestystä : ).

• en142000

Laita välit poikki mahd. pian!
      Narsistin kanssa voi olla VAIN on tai off-nappula päällä. Ota heti etäisyyttä vastusteluista huolimatta esim. harrastus, mene vaikka lenkille jotta voit ajatella rauhassa - juokse pois tuskaasi. Tee rikosilmoitus - se edes jotenkin auttaa Sinua tässä projektissasi. Narsku vain näyttelee tunteita ja kerjää sääliä tarvittaessa kun haluaa saada tahtomansa. Hyvä neuvo olisi itsellenikin aikoinaan ollut heti alussa: Juokse karkuun niin kauan kuin vielä voit! Siihen aikaan ei tosin vielä edes puhuttu narsisteista enkä tiennyt koko asiasta mitään. Jälkikäteen selvisi että isäni ja entinen mieheni (lasteni isä oli sitä). Erosin hänestä 14 v sitten, vihdoin viimein.Kerrottakoon että hän ei edes halunnut lopulta olla koskaan lapsiensa kanssa, mutta minusta ei halunnut koskaan erota, vaikka teki vaikka mitä! Huom. muutaman kuukauden kuluttua erostani aloin seurustella, nyt jo 13 v.. Voin sanoa että olen elänyt HELVETISSÄ ja nyt ELÄN PARATIISISSA - joka päivä nykyisen puolisoni kanssa! Olen sitä mieltä JOKA päivä.
      Isästäni on tosin harmia vieläkin, vaikken ole käynyt siellä enää 2,5 vuoteen.
      Narsisti ei muutu - sinä muutu. Pakene ja voimia Sinulle

• aquama

Kiitos teille kaikille, suuri kiitos

• voimahali

Juuri tuollaista elämää olen itsekin elänyt. se on vaikeaa ja kuluttaa ihmistä niin paljon. Narsistiti ovat hyviä manipuloimaan toista lupaamalla muuttua ja katumalla tekojaan. Se on kuitenkin hetkellistä sen itse sain huomata. Oli jopa meillä niin että uskoin hänen sanoihinsa ja katumuksiinsa ja seuraavana päivänä narsisti hävisi elämästäni toisen naisen luokse. Jokaisen puhelun aikana mitä hän otti uudelleen yhteyttä oli samantyylinen. narsisti kertoi katuvansa ja rakasti vain minua. Ja minä uskoin yhä uudelleen ja uudelleen.

Olin koukutettuna häneen. Narsisti pitää selkeästi koukutettuna muutamia naisia joita kierrättää, kun joku jättää. sitten puhuu ympäri jonkun toisen ja katuu tälle tekojaan. Nyt en ole kuullut hänestä pitkään aikaan mitään vuosi lähestyy, kun viimeksi hän hävisi elämästäni. Kaipaan kyllä ajoittain häntä, mutta tiedän voin hänen kanssaan huonosti. Näen kuinka hän valehteli minulle kaiken ja kuinka helposti vain hän vaihtoi toiseen ja katoaa elämästäni. Se ei ole rakkkautta. Itse vaan tuhlaan rakkauttani väärään kohteseen. Ihmiseen joka ei ole sitä ansainnut.

Yritä miettiä kun kaipaat häntä: mitä todellisuudessa kaipaat ja palaa hetkiin jolloin olit onneton hänen seurassaan. Nauti elämästäsi ilman narsistia. On normaalia tuntea kaipausta ihmistä kohtaan jota rakastaa. Kaikki paha olo helpottuu aikanaan kunhan et päästä narsistia uudelleen elämääsi. Sillä silloin toipuminen jota käyt alkaa uudelleen jokaisen kerran jälkeen kun narsisti häviää elämästäsi.

• Ex kynnysmatto

Hyviä kannanottoja ja tsemppauksia täällä. Ihan kun omia juttuja lukisi. AP:n kirjoituksissa ja elämässä myös niin paljon tuttua..

Narsismista ei voi tietää oikein mitään, ennen kuin se omalle kohdalle osuu. Tai voi tietää, muttei täysin ymmärtää. En olisi vielä reilut neljä vuotta sitten uskonut, jos joku olisi kertonut vastaavanlaisia juttuja elämästään, mitä nyt olen itse kokenut. Erosin narsistista vuosi sitten.

Kolmen vuoden yhdessäolomme aikana hän ehti tehdä hyvin paljon henkistä pahaa. Koskaan hän ei ollut fyysisesti väkivaltainen. Alku oli ihana, Hän oli (olevinaan) huumorimiehiä, järkevä, taloudellinen, vaatimaton, hellä, rakastava, avulias ja komeakin.

Asiat alkoi muuttua, kun puolen vuoden jälkeen muutimme yhteen. Pikkuhiljaa kaikkea elämääni kontrolloitiin; ystävieni, sukulaisteni tekstiviesteistä, puheluista jatkuvia kommentointeja, epäilyjä ja syytöksiä. Mitkään vakuuttelut eivät auttaneet, päinvastoin. Jos vakuuttelin syyttömyyttäni, oli sitten ainakin jotain olin vehdannut jonkun miehen kanssa. Jos en taas puolustanut itseäni, niin silloinkin olin takuulla vehtaillut, koska mulla ei ollut mitään sanottavaa hänen syytökseensä. Harrastukset jäivät ja ystävät. En halunnut tuottaa toiselle pahaa mieltä...Hänen mielestään viihdyin paremmin ystävieni ja sukulaisteni seurassa, jos kävin peri kertaa kuussa kyläilemässä ja olin muutaman tunnin kerrallaan pois kotoa. Jatkuvaa syyllistämistä kaikesta, milloin en osannut puhua oikein, milloin "katsoin väärin" tai hymyilin väärässä paikassa tai olin liian vakavana väärässä paikassa. Maiskutin syödessäni. Joskus puhuin "hunajaisella" äänellä kaupassa miesmyyjille... ym, ym. Lista on loputon, sillä hän keksi oikeasti aiheen syyllistämiseen mitä ihmeellisimmistä asioista. Kaikki hänelle uskotut, minulle herkät ja isot asiat, hän heitti silmilleni loukkausten muodossa tasaisin välein. Seurustelun lopussa viimeisenä asiana kommentoi, että lapsettomuuteni oli kuulemma ihan omaa syytäni ja itseaiheutettua ja ihan ansaittuakin näin ollen. Laittoi koirani vesi- ja ruokakuppiin astianpesuainetta, ilmeisesti siinä toivossa että koira saisi jotain myrkytysoireita.. Koiraa ei olisi saanut ottaayksi sisään 25 -asteen pakkasella..

Tuossa vaiheessa ne hänen jalanjäljet mun kasvoilla alkoivat olla liikaa ja nousin ylös lattialta.!!! Tuli ero, hän muutti mun omakotitalosta pois, lopulta. Siinä mielessä taisi olla poikkeus narsistiksi, ettei jäänyt mua mitenkään vainoamaan. Ehkä siksi, että löysi uuden uhrin samassa rytäkässä, kun muutti luotani pois.

Sen kamoja on vieläkin mun luona läjäpäin... Tekis mieli polttaa ne.

Nyt tiedän, miltä narsisti "näyttää". Oppi meni kerrasta perille. En enää ikivä vähättele kanssaihmisten kertomuksia näistä persoonallisuushäiriöisistä yksilöistä. Yksi sellainen yritti tosissaan pilata mun elämän. Narsisti koukuttaa... Ja todella, ne alun haavekuvat yhteisestä ihanasta kodista, rakastavasta puolisosta, niistä oli todella vaikea luopua. Hän osasi olla halutessaan ihana, mutta myös maailman kylmin ja julmin, jolta ei myötätuntoa herunut pisaraakaan.

Olen onnellinen, että pääsin hänestä eroon ja pysyin järjissäni. Onneksi ei saatu tämän hirviön kanssa jälkikasvua aikaiseksi, vaikka jopa lapsettomuushoidoissa kävimme... Silloin en vielä ymmärtänyt, mistä oli kyse.

Tsemppiä AP:lle!! Sinä selviät kyllä =)

• UUSIA TUULIA

Lista todellakin loputon.
        Samanlaista just ku meillä oli,laitoin lopullisesti pihalle.Ei kukaan jaksa semmoisessa suhteessa.
        Arvaamaton hullu, kontrolli koko ajan toisesta. Henkensä kaupalla mietti, mitä seuraavaksi tulossa.
        Ihan sairasta touhua häneltä. Onneksi en saman katon alle ottanut asumaan.

Kun vieraili...ei millään saanut pois lähtemään. jumitti mun kotiin. Piti ajaa pois, että pääs lähtemään omille asioille tai tapaamaan ystävätärtä.

Omat työmenot jos oli, kyttäs tai tarkisti sata kertaa, lopulta en kertonut asioitani tai menojani. Ollessani kotona viikonloppuna, edes kerran, puheluita ja tekstiviestejä puolentunnin välein, jos en vastannut, kohta ovella vaanimassa.

KAMALA IHMINEN JA KOVA VALEHTELEMAAN.
        Onnek asiat palautunut lähes normaaliksi. Vielä toki seurailee, vaikka UUS UHRI KOUKUSSA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1422
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      872
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      811
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      667
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      9
      646
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      330
      639
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      57
      629
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      594
    Aihe