Ainakin iso isomäärä näyttäs olevan haittavaikutuksia,mutta eihän
niitä tule kaikille .
Venlafaxin 75mg onko kokemuksia ?
15
3486
Vastaukset
- ????
Aijotko riskeerata terveytesi ja kokeilla venlaflaksiasi?
- @vierailija
Kokemuksia on. Kuten sanoitkin, haittavaikutukset ovat yksilöllisiä ja myös eroa miesten ja naisten välillä löytyy. Itse olen nainen. Yleisemmät haittavaikutukset ovat kuitenkin sellaisia, että suosittelen henkisesti varautumaan niihin (ks. esim. seuraavasta linkistä yleisimmät haittavaikutukset http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=23098&i=ORION PHARMA_VENLAFAXIN ORION).
Seksihalut tai kyky saada orgasmi voivat olla mennyttä. Itselläni pahin haittavaikutus oli n. 4-5 päivää kestänyt todella voimakas yökötyksen tunne ja pahoinvointi. Haukottelu lisääntyi ja jokainen haukotus päättyi yökkäykseen. Jouduin olemaan yhden päivän sairaslomalla, sen jälkeen oireet helpottivat siten, että pystyin olemaan töissä. Ensimmäisinä päivinä oli myös päänsärkyä. Parin viikon käytön jälkeen koin itseni huomattavasti energisemmäksi kuin aiemmin ja ruokahalu väheni. Paino laski muutaman kilon. Seksihalut palasivat kyllä takaisin, mutta orgasmi oli aiempaa vaikeampaa saada koko Venlafaxinin käytön ajan. Eräältä miespuoliselta kohtalotoverilta kuulin, että hänen seksihalut eivät hävinneet oikeastaan missään vaiheessa, mutta orgasmista oli turha haaveilla. Tekipä sen eteen lähes mitä tahansa...
Toivon, että selviät vähemmillä haittavaikutuksilla kuin minä, sillä mitään herkkua ko. lääkkeen aloittaminen ei ollut.- Juk...
Kiitos vastauksista ! Juuri sen takia kysyinkin jos kerta sivuvaikutus-
ten määrä on suurempi,kuin hyöty niin mitäpä noita edes tointaa
kokeilla. On näissä olotiloissa kestämistä muutenkin ! - @vierailija
Juk... kirjoitti:
Kiitos vastauksista ! Juuri sen takia kysyinkin jos kerta sivuvaikutus-
ten määrä on suurempi,kuin hyöty niin mitäpä noita edes tointaa
kokeilla. On näissä olotiloissa kestämistä muutenkin !Mukava kuulla, että vastauksesta oli jotain iloa. Toivottavasti et nyt kuitenkaan ota vastaustani ainoana totuutena :) En tiedä, mihin vaivaan olet lääkettä aloittamassa, mutta harkitse vielä sekä aloittamista että aloittamatta jättämistä. Jos kyse on masennuksesta / ahdistuksesta, tässä hieman faktaa:
Jos masennus on lievää, on todettu, että usein liikunta tms. rentouttava / endorfiineja vapauttava toiminta ajaa saman asian kuin masennuslääke. Masentuneisuudesta toipuminen voi olla jopa menestyksekkäämpää liikunnan avulla kuin sillä ryhmällä, joka käyttää masennuslääkkeinä SSRI-lääkkeitä (esim. venlafaxiini, sitalopraami ja essitalopraami kuuluvat noihin lääkkeisiin). Tästä aiheesta on julkaistu useita tieteellisiä tutkimuksia, jotka tukevat sitä, että masennuslääkkeet (nimenomaan SSRI-lääkkeet) ovat lähinnä lumelääkkeiden veroisia, jos hoidetaan lievää masennusta.
Jos masennus / ahdistushäiriö on vakava ja haittaa paljon päivittäistä elämää, lääkkeestä voi todella olla apua! Itselläni lääke ihan oikeasti auttoi, vaikka kurjista sivuvaikutuksista joutuikin sen pari viikkoa kärsimään (ja orgasmiin / seksiin lääke vaikutti hyvin pitkän aikaa, kuukausia). Muutoin mieli kuitenkin piristyi ja tasoittui, eli lääkkeestä oli selvä hyöty. Häiritsevimmät sivuvaikutukset häipyivät n. ensimmäisten kahden viikon aikana.
SSRI-lääkkeiden lopettaminen ei ole niin helppoa, kun voisi kuvitella. Lopettamisesta tulee myös sivuvaikutuksia ja ne kestävät n. viikon-kuukauden riippuen tietenkin siitä, kuinka kauan lääkkeitä on joutunut syömään. Sivuvaikutuksia tulee yleisemmin, jos käyttö on kestänyt yli vuoden.
Muista, että lääkkeet ovat todella yksilöllisiä! Jokin voi sopia toiselle, mutta joku toinen ei saa samasta lääkkeestä mitään hyötyä, vaikka hoidettaisiin samaa vaivaa. Samoin sivuvaikutusten kanssa. Jotkut ovat herkempiä, joillakin ei tunnu missään. Etenkin masennuslääkkeiden sopivuuden kanssa on todellista hakuammuntaa ja lääkärikuntakin lienee aika yksimielinen siitä, että on todellinen lottovoitto, jos lääkitys osuu heti ensimmäisellä kokeilulla kohdilleen ja potilas alkaa toipua. Kyse kun on aivokemiasta ja meillä jokaisella se on jokseenkin erilainen.
Jos henkinen olosi on todella kurja, suosittelen melkeinpä koettamaan lääkitystä. Jos kuitenkin jaksat etsiä jotain muita keinoja pahan olon selättämiseen, suosittelen kokeilemaan niitäkin. Itse tiedät parhaiten! Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja rentoutumiseen suosittelen avantouintia. (varoitus, siihenkin voi jäädä koukkuun ja vierottautuminen on melkein mahdotonta :)).
- 150 mg
Mulla on Venlaflaksin 150 mg, eikä ole ollut mitään haittavaikutuksia. Olen siis nainen.
- 225mg/pvssä
Moro
Itte syön 225mg/pv Venlafaxinia. Mitään ongelmia ei ole ollut millään osa-alueella. Toiminut parhaiten tähän mennessä mitä ollut lääkkeitä vakavaan masennukseen.- Mies 36v
Mulla oli ensimmäisten 2 viikon aikana tosi vaikea saada sperma lentään kesti ekaviikolla naida ja sen jälkeen runkata melkein 2 tuntia ennenkun laukesin toisella viikolla meni yli tunti vaimo oli kauhuissaan ja titty itekkin. Nyt ei mitään sivu vaikutuksia ole.
- Silja33
olen myös käyttänyt Venlafaxinia, eikä sivuvaikutuksia juuri ollut. Käytin kaksi vuotta ja lopettamiseen kului puoli vuotta. On erittäin tärkeää, että lopettaminen tehdään hitaasti, muuten voi tulla ongelmia.
- Tapani 21v
Laukeaminen pitkittyi käsipelillä menee noin tunti. Juuri kokeilin netistä p..noa ja käsi töihin meni tunti 10min. Nyt syönyt venlaa 28 päivä. Toivottavasti palautuu pian normaaliksi.
- 13+51
Tapani 21v kirjoitti:
Laukeaminen pitkittyi käsipelillä menee noin tunti. Juuri kokeilin netistä p..noa ja käsi töihin meni tunti 10min. Nyt syönyt venlaa 28 päivä. Toivottavasti palautuu pian normaaliksi.
Voi jäädä pysyväksi nuo kokemasi ongelmat lopettamisesta huolimatta eli otathan tämän riskin huomioon käytön kanssa.
- Mies 36v
13+51 kirjoitti:
Voi jäädä pysyväksi nuo kokemasi ongelmat lopettamisesta huolimatta eli otathan tämän riskin huomioon käytön kanssa.
Ei jää pysyväksi palautuu normaaliksi 4-6 viikon jälkeen. Kalu seisoo paremmin venlaa syövillä sanoi mun nais lääkäri,en tiedä mistä tälläistä kuullut.
- 13+51
Mies 36v kirjoitti:
Ei jää pysyväksi palautuu normaaliksi 4-6 viikon jälkeen. Kalu seisoo paremmin venlaa syövillä sanoi mun nais lääkäri,en tiedä mistä tälläistä kuullut.
Voi jäädä pysyväksi. Se, että sinulla on palautunut 4-6 jälkeen on mukava kuulla. Et kuulu pysyvästi vammautuneiden joukkoon. Lääkäriltä kuulee, kun osaa kysyä ja tutkimuksia lukemalla oppii ihan kotikoneen ääressäkin. Molemmat lähteet vahvistavat tiedon. Pysyvään seksuaalitoimintojen vauriota kutsutaan nimellä PSSD. Voit googlettaa, jos tahdot tietää tarkemmin. Vitsikästä on, että osalle nämä vammat eivät tule ekalla käyttökerralla, mutta toisellapa saattaakin tulla. Kannattaa siis miettiä haluatko riskeerata miehisyytesi uudelleen, jos tilanne tullee uudelleen eteen.
- 13+51
13+51 kirjoitti:
Voi jäädä pysyväksi. Se, että sinulla on palautunut 4-6 jälkeen on mukava kuulla. Et kuulu pysyvästi vammautuneiden joukkoon. Lääkäriltä kuulee, kun osaa kysyä ja tutkimuksia lukemalla oppii ihan kotikoneen ääressäkin. Molemmat lähteet vahvistavat tiedon. Pysyvään seksuaalitoimintojen vauriota kutsutaan nimellä PSSD. Voit googlettaa, jos tahdot tietää tarkemmin. Vitsikästä on, että osalle nämä vammat eivät tule ekalla käyttökerralla, mutta toisellapa saattaakin tulla. Kannattaa siis miettiä haluatko riskeerata miehisyytesi uudelleen, jos tilanne tullee uudelleen eteen.
ps. pssd = post-ssri sexual dysfunction
tästä saa tällaisen peruspaketin maistiasena masennuslääkkeillä kastroitujen ihmisten kokemuksista. ihanaa eikö?
Buried alive: Post SSRI sexual dysfunction – PSSD
http://wp.rxisk.org/buried-alive-post-ssri-sexual-dysfunction-pssd/
PSSD: If a Drug caused Blindness?
http://wp.rxisk.org/pssd-if-a-drug-caused-blindness/
- masi s
Olen käyttänyt venlafaxinia n.6 kk ja matkalle lähdettäessä jäi lääkkeet kotiin. Vieroitusoireet kylmiltään jäätävät, joten älkää unohtako ottaa nappeja mukaan. Nyt olen vähentänyt annosta reilusti. Kapselin saa helposti kahtia ja jokainen pieni pilleri kapselin sisällä on 12,5mg. Nyt otan 3x12,5mg eli 37,5g aiemman 150mg kapselin sijaan ja vieroitusoireet pysyvät pois. Tarkoitus on päästä eroon venlasta ja palata seroniliin, joka on minulla ollut oireeton ja toiminut aika hyvin.
- Anonyymi
Nainen olen ja käytin monta vuotta. Seksiä ei tehnyt mieli hoidon aikana juuri koskaan. Ehkä ovulaation aikana, mut ei aina silloinkaan. Parisuhde kuivui. Nyt hitaasta lopetuksesta on kulunut kaksi päivää ja edelleen sähköiskumaisia tuntemuksia. Nämä kai kestää aikansa. Mutta seksiä tekee mieli. Onneksi - pelkäsin todella, että venlat pilasi koko loppuelämän. Toinen huomattava vaikutus on se, että pinna on tiukemmalla kun venlahoidon aikana. Mutta ei enää koskaan noita masennukseen. Haitat on niin pahat ja tuotakaan, että seksi oli ihan sama mulle hoidon aikana tai lähinnä olin täysin ilman mitään viestiä, ei mitenkään kerrottu, kun venlat aloitin. Luoja jos tila olisi jäänyt pysyväksi haitaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774612- 1801877
- 1241580
- 1231110
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161031- 351026
- 78933
- 52876
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78862- 4818