Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Teksiviestillä,

Helga

Siis järkyttävää, sain eilen tekstiviestillä ilmoituksen, että avopuolisoni ei tule enää takaisin yhteiseen asuntoomme ja tämä oli nyt tässä. 10 vuotta yhteistä elämää, ylä-ja alamäkiä niin kuin joka suhteessa, mutta mitä ihmisen päässä liikkuu, kun ilmoittaa tekstiviestillä erosta. Olen täysin tiedottomassa tilassa. Siis apua!

128

4495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan apua...

      No olet shokissa etkä voi uskoa todeksi.Sun täytyis jotenkin saada tietää mistä on kyse ja sitten, jos on lopullinen ero niin siitä alkaa surutyö mikä on tuskainen taival luoja varjele...

      • king1lionlion1

        Sama mieli :(


      • turvallista unta

        ei uskaltanut kasvotusten olla. ja ilmoittaa sen tekstarilla.jos ei kotiin ilmaannu se on totta.ensitöiksesi tilaa lukkoseppä ja lukkopesän vaihto.ei ole asiaa asuntoon jos on ilmoittanut sen jo että ero tuli.heti puhelin kouraan ja lukkoseppä teille.muuten et rauhassa asustele etkä nuku öitäsi.mielummin kun pyydät teille yöksi hyvän ystäväsi siksi aikaa kun lukkoseppä saapuu paikalle.heti tuumasta toimeen.


      • Oma tupa, oma lupa
        turvallista unta kirjoitti:

        ei uskaltanut kasvotusten olla. ja ilmoittaa sen tekstarilla.jos ei kotiin ilmaannu se on totta.ensitöiksesi tilaa lukkoseppä ja lukkopesän vaihto.ei ole asiaa asuntoon jos on ilmoittanut sen jo että ero tuli.heti puhelin kouraan ja lukkoseppä teille.muuten et rauhassa asustele etkä nuku öitäsi.mielummin kun pyydät teille yöksi hyvän ystäväsi siksi aikaa kun lukkoseppä saapuu paikalle.heti tuumasta toimeen.

        Ei asiaa yhteiseen asuntoon? No kyllä vaan on. Omat tavaratkin siellä.

        Ei pidä kirjoittaa höperyyksiä vaikka joku onkin toiminut huonosti.


      • niiih
        Oma tupa, oma lupa kirjoitti:

        Ei asiaa yhteiseen asuntoon? No kyllä vaan on. Omat tavaratkin siellä.

        Ei pidä kirjoittaa höperyyksiä vaikka joku onkin toiminut huonosti.

        Niin, kyseinen lukkoseppä juttu on teinien juttuja! Aikuiset ihmiset haluavat keskustella miksi ja mitä.Ja tietämättä sinun luonnetta yms. heitämpä kysymyksen, oletko itse miten ns. hankala ihminen, eli annatko toiselle puhevuoroa?Olisiko ero onnistunut kekustelemalla? Itselleni tuli vain mieleen että, jotkut ihmiset ovat sellaisia että, on vain parempi vain jättää ja kadota.Mutta, en sano että sinä olisit sellainen.


      • tosi akka
        niiih kirjoitti:

        Niin, kyseinen lukkoseppä juttu on teinien juttuja! Aikuiset ihmiset haluavat keskustella miksi ja mitä.Ja tietämättä sinun luonnetta yms. heitämpä kysymyksen, oletko itse miten ns. hankala ihminen, eli annatko toiselle puhevuoroa?Olisiko ero onnistunut kekustelemalla? Itselleni tuli vain mieleen että, jotkut ihmiset ovat sellaisia että, on vain parempi vain jättää ja kadota.Mutta, en sano että sinä olisit sellainen.

        Vai teinien,,,,luulis, että tekstiviesti erosta on teinien juttu, ei lukkosepät.
        Minä en moista talooni päästäisi enää, hakekoon tavaransa poliisien kanssa, jos kehtaa.
        Paskahousu mieheksi, jos ei voi silmätysten asioitansa hoitaa.


      • EiHerttineTeiäKannsa
        tosi akka kirjoitti:

        Vai teinien,,,,luulis, että tekstiviesti erosta on teinien juttu, ei lukkosepät.
        Minä en moista talooni päästäisi enää, hakekoon tavaransa poliisien kanssa, jos kehtaa.
        Paskahousu mieheksi, jos ei voi silmätysten asioitansa hoitaa.

        Naisena vihaan tuollaista väkeä -.- mitäjos mies on vaikka vakavasti sairas ja haluaisi antaa naiselle aikaa erota? Ettei tulisi kuolemansurua? Minä annan anteeksi enkä ole nalkuttava kusipää kuten sinunkaltaisesi "tosi akka" vai pitäisikö sanoa "viherkukkatäti". Et sinäkään ole täydellinen ja mies on ehkä yrittänyt elvyttää suhdetta mutta et ole huomannut hilajaisia viestejä. Ei aina pidä katsoa omaa napaa MUTTEI JÄTTÄÄ SITÄ MYÖSKÄÄN HUOMIOTTA. Kusi noussu päähä ja samoin itsearvostus = kusipää.


      • niiih
        tosi akka kirjoitti:

        Vai teinien,,,,luulis, että tekstiviesti erosta on teinien juttu, ei lukkosepät.
        Minä en moista talooni päästäisi enää, hakekoon tavaransa poliisien kanssa, jos kehtaa.
        Paskahousu mieheksi, jos ei voi silmätysten asioitansa hoitaa.

        "Vai teinien,,,,luulis, että tekstiviesti erosta on teinien juttu, ei lukkosepät.
        Minä en moista talooni päästäisi enää, hakekoon tavaransa poliisien kanssa, jos kehtaa.
        paskahousu mieheksi, jos ei voi silmätysten asioitansa hoitaa. "

        Niin, sinä taidat olla nyt tuollainen hankala ihminen josta tuossa mainitsen.Tarve on näyttää miehelle rajat missä mennään ja kuka määrää!Jopa vielä siinä vaiheessa kun mies on lähtenyt ja jättänyt. Ei vain jotenkin tajua tuota pentumaista logiikaa.Ja mieshän se on tietysti ihan paskahousu..joskus kannattas vaan miettiä miksi ja ehkä vilkaista sinne omaakin peiliin,menikö homma ihan tasapuolisesti ja oikein!


    • Aika paha

      Hei en ole niin kova hyvää suomen kielisssä mutta voi sanoa suors että on siitä paha kuinka hän ei uskalla vaikka tavata ja kerroma mielistä.. Miksi hän halua eroa ja miksi asiat enää voi parantaa!!
      Ajatelen että nyt hoidat vähän oma asiat ja jos teille on lapset että he ovat ensimäinen juttu pitää hoitaa.
      En tiedä kuinka vanha olet mutta elämä sulle veilä auki ja saat löytää oma mies jossa vaihessa.

    • näin kävi

      Mulla kävi vähän samalla tavalla.Mies Ei halunnut jatkaa vuokrasopimusta,eikä ollut puhunut mitään että muuttaa pois.Nyt itse jouduin jäämään liian kalliiseen asuntoon.En tiedä mitä teen.

      • king1lionlion1

        Paha tilanne...koeta pärjää


      • Idea

        Muuta halvempaan.


    • Kokemusta löytyy

      Itselläni on kokemusta siitä, että "ero otetaan muuttamanna FB:n status naimisissa olosta sinkuksi".... toiselle osapuolelle, eli mulle asiasta informoidaan sitten 10 päivän päästä sähköpostilla. Näitä kuulkaa riittää ja JOS tosiaan onnistutte pääsemään eroon tuollaisista kus'päistä, niin älkää helkkarissa vaan menkö ottamaan takaisin... elämä on ihmeen helppoa, kun ei tarvi enää olla alituiseen varpaillaan!

      • 1122334455667788

        JUSt näin! Ei missään tapauksessa pidä ottaa / mennä takaisin. Jos kerran ovi on omassa kopassa laitettu kiinni, nin se olkoon sitten kiinni. Voipi kaduttaa jossain vaiheessa, mutta soromnoo. Tehty mikä tehty.

        Yhteiseen meno on kuin keittäisi kattilallisen uutta kaurapuuroa. On Kuumaa ja makeeta ja mehevää hotkia kovassa alkunälässä. Sama puuro alkaa ajan myötä jäähtyä ja maarut alkaa olla kylläisiä. Ana vaan uusia lusikallisa ahdetaan ja mäteään, kunnes alkaa yököttämään. Kattila siirretään kylmään odottamaan lopullista ulosheittoa.

        Sitten toinen syöjistä lähtee, mutta putrokattilaan jäi vielä syötävää, eikä se toinen raatsi/jaksa/viitsi/kykene nakkaamaan putroo kankaalle ja poiees mielestään sekä pestä kattilaa. Lähtijälle tuleekin nälkä ja eikusta entiselle putrokattilalle.

        Kovasti sitä lämmitetään ja keitellään. Putro voi olla tulista ja kuumaa, mutta on kuiteskin sitä wanhaa, joka olisi pitänyt jo nakata harakoille tunkiolle. Sitten sitä wanhaa hotkitaan turpa rakkuloilla yötäpäivää jonkun aikaa, mutta kyllä se vaan on sitä wanhaa. JA SIIHEN KYLLÄSTYY ALTA AIKAYKSIKÖN! Tai sitten huomataan, että "sitä se on!" -sanoi Walparin Mari maistaissaan ja korjasi tikulla pois.

        Sit se vasta paha miäli onkin, kun vimosella huomaa, miten asiat oikeesti makaa! Parempi kerran iso parku kuin ainainen kitinä!


      • ei huono laisinkaan
        1122334455667788 kirjoitti:

        JUSt näin! Ei missään tapauksessa pidä ottaa / mennä takaisin. Jos kerran ovi on omassa kopassa laitettu kiinni, nin se olkoon sitten kiinni. Voipi kaduttaa jossain vaiheessa, mutta soromnoo. Tehty mikä tehty.

        Yhteiseen meno on kuin keittäisi kattilallisen uutta kaurapuuroa. On Kuumaa ja makeeta ja mehevää hotkia kovassa alkunälässä. Sama puuro alkaa ajan myötä jäähtyä ja maarut alkaa olla kylläisiä. Ana vaan uusia lusikallisa ahdetaan ja mäteään, kunnes alkaa yököttämään. Kattila siirretään kylmään odottamaan lopullista ulosheittoa.

        Sitten toinen syöjistä lähtee, mutta putrokattilaan jäi vielä syötävää, eikä se toinen raatsi/jaksa/viitsi/kykene nakkaamaan putroo kankaalle ja poiees mielestään sekä pestä kattilaa. Lähtijälle tuleekin nälkä ja eikusta entiselle putrokattilalle.

        Kovasti sitä lämmitetään ja keitellään. Putro voi olla tulista ja kuumaa, mutta on kuiteskin sitä wanhaa, joka olisi pitänyt jo nakata harakoille tunkiolle. Sitten sitä wanhaa hotkitaan turpa rakkuloilla yötäpäivää jonkun aikaa, mutta kyllä se vaan on sitä wanhaa. JA SIIHEN KYLLÄSTYY ALTA AIKAYKSIKÖN! Tai sitten huomataan, että "sitä se on!" -sanoi Walparin Mari maistaissaan ja korjasi tikulla pois.

        Sit se vasta paha miäli onkin, kun vimosella huomaa, miten asiat oikeesti makaa! Parempi kerran iso parku kuin ainainen kitinä!

        Jeesus mikä määrä krijoitusvihreitä, mutta metaforana äärimmäisen kutkuttava.


    • aamen

      No mun entinen ilmoitti tekstarilla myös, että ero... näitä luusereita riittää.Aikuinen ihminen ottaa vastuun omasta käytöksestään ja puhuu kasvotusten, sitten asiat käydään yhdessä läpi ja...
      nyt olen shokin keskellä ja joudun hoitamaan kaiken yksin.Asunto irtisanoa, hakea halvempaa ja pienempää asuntoa, pakkaaminen, muuttaminen, siis se koko paska alone.Eikä äijä ota mitään vastuuta mistään.Hakenut vaan tyhmät romunsa ja elää huoletonta sinkku elämää ja juoksee horojen perässä.

      • Helga

        Kiva, et muitakin apinoita riittää. Kolmessa päivässä kaikki oli ohi. Sama juttu edessä, pienempi, halvempi kämppä etsinnässä ja kaikki muu hemmetin sotku. Saisi edes asunnon niin pääsisi täältä tuskaisesta ahdistavasta paikasta pois. Mukavahan se on täällä isossa kämpässä oleskella lähes ilman mitään huonekaluja ja istuskella muistojen keskellä, voi V*.


      • ykx mies

        Ja meillä toisinpäin,akka ilmoitti tekstarilla, että oli häipynyt, kun olin matkahommissa, mutta jälkeenpäin ajatellen hyvä niin,,ei enää tarvi elättää....


    • nainenmyrskyssä

      Helga, olen samassa tilanteessa, jos haluat vaihtaa ajatuksia voit laittaa meiliä os. [email protected]

    • 5435424

      Tekstarilla ilmoittaminen on kyllä tosi raukkamainen tapa ilmoittaa erosta. Kasvotusten siitä pitää puhua, ja saada selville eron syyt yms.

      • aivan oikein ja...

        Sen takia naiset varmaan tuota tapaa suosivatkin.


      • Txt jätetty mies

        Itse olen kokenut lukemattomien naisten kanssa tekstareilla jättämisen. On helppo pistää viesti ja häipyä kun sitä rakkauden tunnetta ei ilmeisesti koskaan ole ollut. Olen ollut vaan henkilö jonka kanssa hengataan kun joku pitää olla. Edelliselle naiselleni sanoin tästä oppineena jo pian tavatessamme ja kun homma alkoi synkkaamaan että "sitten kun tulee se hetki että haluat jättää mut niin ainoa toive on että älä tee sitä tekstarilla" Kumma kyllä ainoana naisena hän ottikin asian perjantai iltana keittiössä kasvokkain puheeks. Paska fiilis mutta sinällään hyvä että se helevetin tekstari ero ei taas tullut. Viimeinen meni taas perinteen mukaan. txt "oli ihan kivaa mutta..."


    • HIRVEÄjORMA

      Kyllä se riittää, tekstarillakin. Mitali sille ukolle pitäisi myöntää kun jaksoi katsella 10 vuotta tuollaista hapannaamaa.

      • kerttupirkkoliisa

        Jorma, sun äiti on ollut varmasti kauhea ihminen kun tuollainen misogyyni on pojasta tullut. Ja provoksi aika hiton typerä, eli please,,,,ole seuraavassa elämässä siinä jonossa, jossa ja jaetaan aivoja, älä saunan takana onanoimassa.


    • entistä onnellisempi

      Hei, toivon sulle kaikkea hyvää! Itse melkosen samanlaisesta selvinnyt, tapahtui vuosi sitten. Nyt nautin jo elämästä! Ehkä enemmän kuin koskaan, se mikä ei tapa vahvistaa! Muista tämä!

      • Elämästä kiitollinen

        Minä sain 20 avoliittovuoden jälkeen sähköpostilla tiedon reilu vuosi sitten että mies löytänyt muutama kuukausi aiemmin sielunkumppanin ja että kaikki on nyt loppu. Se oli todellisen shokin ja romahtamisen alku ja sitä kesti kaksi viikkoa. Itkin enemmän kuin koskaan elämässä. Mies ei halunnut minun eikä lastemme kanssa asiasta keskustella "koska ei ole keskusteltavaa". Siitä kun nousin ylös, elämäni muuttui täysin. Olen exälleni todella kiitollinen koska hän päästi minut parempaan ja onnellisempaan elämään. Olin kuin uudestisyntynyt. Ja olen yhä. Elämä maistuu paremmalta kuin vuosikausiin ja olen kiitollinen jokaisesta päivästä. Olen muuttunut niin sisäisesti kuin ulkoisesti täysin. Nyt osaan arvostaa itseäni eri tavalla. Teen asioita joita haluan ja joista nautin. Elän nyt-elämää. En sitku- tai mutku-elämää. Ympärilläni on ystäviä ja tykkään tutustua uusiin ihmisiin. Minulla on monia harrastuksia ja toki nautin myös kotona olosta. Olen käynyt useilla treffeillä ja tavannut mukavia miehiä. En ole pettynyt tai katkeroitunut ollenkaan. Edelleen arvostan suomalaista miestä maailman parhaana. Koskaan ei pidä luovuttaa ja kannattaa uskoa siihen että elämä kantaa ja antaa parastaan jos niin haluaa. :)


      • jukipojke

        "Jos se ei tapa niin se todellakin hajottaa" Haloo Helsinki


    • jepjep3

      no löytyy myös hameväestä... 17v ja heippa. sano kuitenkin päin naamaa

      • No, erot sattuu, mut naisella oli kuitenkin "munaa" sanoa kasvokkain. Siitä pisteet.


      • txt
        inkkupinkku-70 kirjoitti:

        No, erot sattuu, mut naisella oli kuitenkin "munaa" sanoa kasvokkain. Siitä pisteet.

        mullapa nainen laitto txt 20v jälkeen.. ja sen jälkeen, kun oli tyhjentänyt talon salaa sellaisena ajankohtana, että tiesi etten saavu kymmeneen tuntiin paikalle. Aika munakasta taas se.


    • 5555555

      Hän teki sen tekstiviestillä todennäköisesti sen takia koska hän ei uskaltanut tehdä sitä kasvotusten

      • Bialoipokku

        Ei uskaltanut ei kun ajatuksissa ja muutenkin oli tietty ollut jo toisen tai ehkä kolmannen ja neljännenkin kanssa. Ei pystynyt olemaan rehellinen. Naiset eivät ole sen parempia eroasioissa, melkein päinvastoin.


    • Vanhanliitonmies

      Mikä on avoliitto? Mikä siitä liiton tekee?

      • Avioliitto leski

        Samaa kysyn. Kuolemantapauksessa avopuoliso on heikoilla. Ei leskeneläkettä,ei työeläkettä puolisolta, ei asumisoikeutta yhteisessä asunnossa. Pahimmassa tapauksessa tulee kuolleen puolison lapset, ja heittää ulos avopuolison. Jos sen ukon saa raahattua kirkkoon tai maistraattiin, pistääkö sen jälkeen tekstarin. Siinä on sen jälkeen myös ukolla menetettävää. ELLIT HEI. MENKÄÄ VIHILLE. SE ON LIITTO, MISTÄ LÄHDETÄÄN.


      • wiki kertoo

      • mek
        Avioliitto leski kirjoitti:

        Samaa kysyn. Kuolemantapauksessa avopuoliso on heikoilla. Ei leskeneläkettä,ei työeläkettä puolisolta, ei asumisoikeutta yhteisessä asunnossa. Pahimmassa tapauksessa tulee kuolleen puolison lapset, ja heittää ulos avopuolison. Jos sen ukon saa raahattua kirkkoon tai maistraattiin, pistääkö sen jälkeen tekstarin. Siinä on sen jälkeen myös ukolla menetettävää. ELLIT HEI. MENKÄÄ VIHILLE. SE ON LIITTO, MISTÄ LÄHDETÄÄN.

        Ei avoleskeään niin vaan pihalle heitetetä mutta asunto pitää olla molempien nimissä niin joko avoleski tai kuolleen lapset lunastavat sen asunnon ja käypään hintaan niin hyvä tulee. Itse miehenä olen avoliitossa jo melkein 25v ja yksi yhteinen lapsi enkä uskp että lapemme ajaa kunpaakaan vanhempaa pois meidän yhteisestä asunnosta ja voidaan tehdä paperit siltä varalta kun ikää tulee lisää. Avoliitossa ei kannata olla jos asunto on vain toisen nimissä ja silloin on heikoilla.


      • avioliitto leski
        mek kirjoitti:

        Ei avoleskeään niin vaan pihalle heitetetä mutta asunto pitää olla molempien nimissä niin joko avoleski tai kuolleen lapset lunastavat sen asunnon ja käypään hintaan niin hyvä tulee. Itse miehenä olen avoliitossa jo melkein 25v ja yksi yhteinen lapsi enkä uskp että lapemme ajaa kunpaakaan vanhempaa pois meidän yhteisestä asunnosta ja voidaan tehdä paperit siltä varalta kun ikää tulee lisää. Avoliitossa ei kannata olla jos asunto on vain toisen nimissä ja silloin on heikoilla.

        Kertomassani tapauksessa avovaimo kuoli. Häneltä jäi aikuiset lapset. Asunto oli avovaimon nimissä miehen ulosoton takia. Avovaimon testamentti olisi pelastanut jotain. Sitä ei ollut. Perukirjan jälkeen mies sai lähteä tyhjin käsin. Avovaimon tytär muutti siihen asumaan. Myös auto oli avovaimon nimissä. Avaimet perillisille.


    • Nfsdsdfsd

      Tekstari ei riitä tarvitaan lakitie ja sellainen jos mikä on kallista lystiä

    • huihai-ihmettelyä

      Helga jätti varmaan kertomatta, että puoliso on varmaan väläytellyt eroa useempaan otteeseen mutta ei nappaa kuunnella vissiin. Ei sitä toinenkaan jatkuvasti halua ottaa asiaa puheeksi jos toinen ei tajua asiaa.. tekstari sopii silloin jos kohde täysin kykenemätön älyämään muuta kuin oman napansa tarpeita.

      Sitäpaitsi, mitä siinä on keskustelemaan jos asia on päätetty. Vanhastaan asia on tehty eropaperilla postissa, kun itse jo lähdetty kävelemään kestämätttömästä tilanteesta.

      • Joo ei

        Kyllä kommunikointikykyisen ihmisen voi odottaa pystyvän vähän parempaan, oli toinen nyt millainen hyvänsä. Tietysti muoviselkärankaiset ihmisnisäkkäät ovat nykyään lisääntymässä vahvasti, joten kaikenlaista sattuu ja tapahtuu...


    • 7349879

      No mulle vaan tuli yllättäen avioeropaperit oikeudelta kotiin.. Muija asu viel samassa osotteessa. Voitte arvata, että meinas akka lähtee niskaperseotteella saman tien lyhintä reittiä ulos kämpästä. Onnex sain hillittyä itteni siinä vaiheessa. Toki oli jo avioliitto menny alamäkeä pidemmän aikaa, mut silti ilman ennakkovarotuksia..

    • sipe2

      Hei, anna sen tyypin mennä. Jossain vaiheessa huomaa ettei tämä niin herkkua ollutkaan. Olen nimittäin itse kokenut saman, silloin tuntui että maailma kaatuu päälle ja kaikki menee päin pers.... . Ole vahva ja usko itseesi, jos teillä lapsia älä missään tapauksessa syyllistä isäänsä heille, he ovat sinun voimavara. Mikäli olitte kahden, tilanne huomattavasti " helpompi" sinun kannaltasi. Voipi olla että hän on jonkinajan päästä ovellasi vonkaamassa takaisin, silloin tiedät kuka on se selviytyjä. Voimia sinulle ja muista että aina kaikella on tarkoituksensa, NAUTI ELÄMÄSTÄ.

    • suomalainen tyttö

      Tunnen naisen, jolla oli suomalainen mies. Olivat olleet naimisissa 20 vuotta. Ruokatunnilla soitti naiselle, joka ei ole suomalainen, että hän ottaa eron. Hän tuli luoksemme vavisten ja itkien.
      Kyllä tama nainen meni sellaisen surun läpi, että ihme kun siitä selvisi. Mies vei kaikki, talot, autot, mökit.

      Raukkamainen teko. Tarvitset nyt tosiystävää. Olen pahoillani puolestasi. Kyllä selviät siitä.

      • gftrhdfregtder

        "Mies vei kaikki, talot, autot, mökit. "

        Miten voi kaikki viedä kun jo lakikin määrää toiselle puolet omaisuudesta?


      • gftrhdfregtder kirjoitti:

        "Mies vei kaikki, talot, autot, mökit. "

        Miten voi kaikki viedä kun jo lakikin määrää toiselle puolet omaisuudesta?

        Jos on avioehto, niin ei määrää.


      • o21
        inkkupinkku-70 kirjoitti:

        Jos on avioehto, niin ei määrää.

        Itseasiassa määrää jos pitkänaikaa ollut yhdessä muistaakseni yli 7vuotta eli yhdessä hankittua omaisuutta.kts avioehto $9e sovelletaan myös avoliittoon


      • mek
        o21 kirjoitti:

        Itseasiassa määrää jos pitkänaikaa ollut yhdessä muistaakseni yli 7vuotta eli yhdessä hankittua omaisuutta.kts avioehto $9e sovelletaan myös avoliittoon

        Lueppa se avoliittolaki uudestaan ja se joka vaatii hyvitystä pitää näyttää toteen että toisen omaisuus on aksvanut avoliiton aikana ja jos se joka omistaa ei halua maksaa mitään niin oikeuteen pitää mennä .Monesti oikeus toteaa että se joka ei omista on asunut vaikka 15v ilmaiseksi toisen omistamassa asunnossa kun ei oel mitää vuokrasopparia ja jos ei vielä pysty tosdistämään että on tuonut rahaa yhteiseen talouteen ja siihen ei sanominen riitä vaan pitää olla faktaa ja se siitä.


    • onnellinenmies

      on tullut koettua tuo.tämä ei paljo lohduta,mutta hän ei voinu kertoa sitä kasvotusten.pitäs vain hyväksyä tämä hänen päätös.jättää sitten rauhaan.aika parantaa ikävätkin haavat.parempi pysyä ystävänä.kerron kokemuksesta.pitää vain voittaa omat tunteet.helppoa se ei oo,ku toinen on kokoajan mielessä.ite aattelin kuinka vaikeita ihmiskohtaloita tähän maailmaan mahtuu.asun ite vankileirin päällä ja voin vain kuvitella sen ikävän jota nuo nuoret miehet kärsi.heidän hautansa näkyy kuoppina metässä.eikä kukaan muista.on kai kaukaa haettua,mutta sain mittasuhteet omaan ikävään.voisinpa auttaa.

    • M-69

      Voimahaleja, niitä tarvitset nyt. Raukkamainen teko kumppaniltasi, mutt´tekstari on niin helppo jos ei oo pokkaa suoraan sanoa. Ansaitset parempaa

    • naurakaa jo!

      shokissa oleva ihminen ei kirjoita tuollaista viestiä kuin sinä "apua, tosi järkyttävää"...

    • JORMA6999

      V*tuttaako? Nami nami.

      • pässi

        Sulla jorma taitaa olla aika isoja mieleen liittyviä ongelmia,käy tarkistamas pääs


    • kohtalotoveri

      Päässä ei liiku mitään. Todennäköisesti hänellä on uusi nainen. Ollut jo pidemmän aikaa, ehkä. On hän todennäköisesti miettinyt eroa jo pitempään mutta ei ole vaan ollut miestä kertoa sitä.
      Raukkamainen temppu sinänsä ilmoittaa tekstiviestillä erosta.
      Jos hän on vielä parin viikon päästä samaa mieltä niin sit se oli siinä. Eroilmoituksen jälkeen tulee shokki, sitten viha ja suru vuorottelee ja kenties katkeruus astuu mukaan kuvioihin. Nämä kun hellittävät voit aloittaa varsinaisen eron käsittelyn ja surutyön. Aika parantaa, ei mikään muu.

    • Tekstarien helinää

      Minäkin sain tekstarilla ilmoituksen ja mitään syytä ei varsinaisesti kerrottu. Silloinhan se vähän otti päähän, mutta näin jälkeen päin sen ämmän lähtö oli helpotus elämään.
      Ennen olin aina syyllinen kaikkeen ja rahat aina loppu.

      • yksämmävaan

        Mä en saanut edes sitä tekstaria. Oli vaan hävitty yks päivä.
        Mutta näin jälkeen päin sen ÄIJÄN lähtö oli helpotus elämään.
        Mäkin olin syyllinen kaikkeen ja mun rahatkaan ei riittäneet meille kahdelle!


      • Kilinää

        "Tekstarien helinää" : ei rahat tietenkään riittäneet kun tietenkin istuit kaverien kanssa kapakassa joka ilta. Ei nainen sellaista kauan katsele.


      • Tekstarien helinee
        Kilinää kirjoitti:

        "Tekstarien helinää" : ei rahat tietenkään riittäneet kun tietenkin istuit kaverien kanssa kapakassa joka ilta. Ei nainen sellaista kauan katsele.

        Hmm niin no minä kävin töissä ja tämä ämmä istui kotona lukien kirjaa ja nettiä selaten... Valitti mulle, että sinäkin voisit kotona tehdä jotain.
        No pihahommat hoidin ynm. myös suurimman osan laskuista maksoin.


    • Näin se vain on

      Ei se paska pöyhimällä parane. Naisilla on ihmeellinen kuvitelma että kaikki asiat pitää märehtiä juurta jaksaen, ei miehet jaksa. Kun juttu on ohi niin se on ohi oltiin kimpassa oltu kaksi viikkoa tai 20 vuotta. Ei asia miksikään muutu vaikka siitä tuntikausia jaariteltaisiin.

      Itse olen aina suhteet tekstiviestillä lopettanut, pari minuuttia puhunut jos/kun nainen soittanut ja se on siinä. Mitä näitä märehtimään, pitää jatkaa eteenpäin. Yleensä uusi nainen/naisia on jo valmiina, voi hypätä liikkuvaan junaan...

      • mää mee ny

        tuskin kaltaisillasi onkaan paukkuja mihinkään muuhun !

        aikuisia ikuisia lapsia.


    • Nilsmaster

      Ehkäpä puolisosi vain pelkäsi sinua ja reaktioitasi? Tai kenties pelkäsi tenttausta miksi, miksi ja miksi?

      Itse, kun kerroin mahdollisimman asiallisesti alkoi tehdä itsemurhaa jne. Ei ollut ihan helppoa minullekaan. Asioilla voi aina olla kaksi osapuolta, vaikka aina ei siltä tuntuisikaan.

      Enpä ole osannut mitään apuja antaa itsekään, mutta älä ainakaan ajattele, että se oli sinun syysi. Jos teillä on lapsia, koettakaa olla käyttämättä lapsianne vihan ja koston välikappaleina (ei tapaamisia ikinä, ei yhteishuoltajuutta jne. jne.). Lapset ja te siinä vain kärsitte.

      Kannattaa ainakin tehdä seuraavalla kerralla avioehto, niin ei tarvitse sitten rahasta riidellä kaiken muun lisäksi.

      Tsemppistä ja kestämistä!

      • raamatusta

        suurinta rakkautta on antaa Hänen mennä.


      • raamatusta myöskin
        raamatusta kirjoitti:

        suurinta rakkautta on antaa Hänen mennä.

        Herra vihaa hylkäämistä.


    • pystyynkuollut

      Kyllähän se sattuu tehtiin se ero sitten miten tahansa. Ei sekään helppoa ole, että "ollaan yhdessä", mutta ei varsinaisesti kuitenkaan. Asunto on sama ja jääkaappi on sama, sekä puolikkaan sänkyä jaetaan mutta eipä sitten paljoa muuta.

    • miemiex

      Tilanne: toinen rakastaa ja toinen taas ei.
      Se, joka rakastaa ei hyväksy, ei pysty edes ymmärtämään toisen ratkaisua. Edes sen ratkaisun suunnittelua.
      Uskoisin, että joku "neutraali" keino otetaan tuolloin käyttöön.
      Se kumppanisi tuntee sut.
      Siksi se textari.

      Seuraavan kerran kun itse joudun tuollaisen ratkaisun eteen. En enää palaa. En edes kertomaan, että tämä on nyt tässä.
      Omasta kokemuksesta voin vaan kertoa: jääräpäisyys, sinnikkyys, ovat hyviä piirteitä, mutta ei silloin siinä tapauksessa, kun toinen on tehnyt päätöksensä.

      Anna sen mennä. Se tekstari oli helpoin tapa - sullekin.

    • Nykymies

      Juuri näin! Kun mies on lopulta valmis eroamaan nalkuttavasta ja komentelevasta suomalaisesta akastaan, joka yrittää pitää asemansa seksiä pihtaamalla niin saman tien vaan tekstari ja vapauteen.

      Siinähän sitten akka nalkuttakoon ja komennelkoon pahvilaatikoita ja tarpeen tullen tehostaa asemaansa kieltäytymällä seksistä vaikka maailman tappiin asti.

      • kiitosnäistävuosista

        Ja mitä nykymies tekee, hieroo keittiön pöydän ääressä isoa ja tyhjää päätään. Toisella kädellä kaivelee muniaan. Se onkin ainut mihin kunnolla nykymies kykenee. Ja todella, sosialiset taidot riittävät juuri ja juuri siihen tekstiviestin kirjottamiseen. Elämäni paras päivä oli, kun mies otti ja lähti.


    • 12+2

      Eipä ole järkeä jatkaa, jos suhde ei toimi eikä aio tehdä mitään asialle. Miksi se ei toimi on sitten eri asia, ja jos haluaa toimivan suhteen, täytyy ymmärtää ongelma. Olen lukenut kirjaa "Särkyneiden sydänten aktiivikirja" ja siitä oli paljon apua suhdesotkujen selkeyttämiseen, kannatta tututustua.

    • Tuttu juttu

      Voimia jaksamiseen. Raukkamainen teko ex mieheltäsi. Minun ex lopetti 22 vuotisen yhteiselon sentään "reilusti" puhelimessa. Oli menossa kuntosalille treeneihinsä. Siinä jäin lasten kanssa suruuni pyörimään, mutta kyllä siitä selviää. Ajan kanssa. Meillä yhtäkkiseen lähtöön oli syynä toinen nainen, jonka salasi... Toivottavasti sinulla on ympärilläsi rakkaita ihmisiä, jotka voivat olla tukenasi. Se auttaa. Vaikka nyt tuntuukin, että et tästä selviä, niin varmasti nouset jaloillesi. Niinhän me kaikki ollaan tehty. Iso voimahali sinulle.

    • taas trolli

      hei Helga. kaverisi löysi paremman patjan. ole iloinen, ettei sun enää tarvitse

      • Ei ole trolli! Luepa muutakin kun suoli24 niin sulle aukenee nykymaailma. Uusavuttomat ei osaa ees käyttää jääkappia, niin saati sitten käsitellä ihmissuhdeongelmia. En tarkoita, että helga on uusavuton, mutta joskus vaan on helpompi avautua anonyymina ku jutella tutuille.


    • Njal

      Yritä löytää positiivisia puolia et sä ainakaan huonompaa voi löytää. Jos löydät niin se voidaan laskea silloinkin huonon mäihän piikkiin. Munaton vätys tollanen.

      Älä kiinnitä yhtään enempää huomiota niin homma hoituu mitä kauemmin asiaa vatvot sitä tuskaisempaa se on.

      Hän teki päätöksen SELVÄ ja sille sinä et mitään voi mitä kuitenkin voit on jatkaa elämää TSEMPPIÄ.

    • bkibsvcas

      Miehesi joutuu helvettiin. Sinä et sitä ymmärrä koska olet ollut Herralle uskoton. Jumala tekee mitä tahtoo. Siunausta.

      • Luomakunnan kruunu

        Ei AVOMIES ole PUOLISO. Eikä ole menossa helvettiin,vaan jonkun ymmärtävän ihmisen luo. Pahempi vaihtari,että hän haluaa olla YKSIN.


    • battery92

      En haluu olla röyhkee enkä provosoiva, mutta älä MISSÄÄ välissä ala itteäs syyttämää. Sun miehes on munaston persläpi jolla ei ollu selkärankaa sanoa asiaa kasvotusten ja perustella asiaa. Kyllä tollaselle pitää olla jo helvetin painavat perusteet.

      Älkää ihmiset IKINÄ tuossa tilanteessa edes harkitko uutta suhdetta ennenku on edellisestä päässy yli ja toipunu. Valitettavasti tunnen ihmisiä jotka on rynnänny heti uutee suhteesee, ku edellinen on päättyny.

      Itse jätin 19-vuotiaana miehen 3 vuoden suhteen jälkee, koska tällä miehellä oli tunteita toisee naisee. Kyllähän se vähän kirpas, ku toi 3 vuottaki on yllättävän pitkä aika. Jälkikätee oon aatellu että ehkä tää toinen nainen pysty tekee tän miehen onnellisemmaks. Sinkkuna viihdyn edelleen.

    • Motoristi14

      Juu, minulla oli kanssa tällainen pelkuri, joka käytti tällasia keinoja, mutta lopuksi tuli kunnolla turpaan. Kannattaa pitää ovi säpissä tällasten temppujen jälkeen.

    • juoksesinähumma

      Samat 10 vuotta joskin minulle selvisi, että puolisoni oli sotkenut minut toiseen ihmiseen vahingossa ja olivat onnettomuuden omaisesti kaatuneet sänkyymme. Huomasin kun tulin päivää aikaisemmin himaan mitä piti, siinä ei selityksiä koskaan tullut ja turha niitä on sinunkaan odottaa.

      Kun pakkasin kamani niin toinen toikin tavaroitaan jo sisään,
      joten ei muuat kun hyvää onnea heille uuteen kotiin,
      minua odottaa uudet seikkailut.

    • Ei reilua =( Olen itsekin lopettanut suhteen tekstiviestillä, mut kyseessä oli vain neljän kuukauden suhde, enkä ole ylpeä siitäkään. Mutta että 10 vuoden juttu....todella sikamainen ihminen on kyseessä.

      • karma baby karma

        Suns tullut yhtään sen parempi ihminen. Tekstiviestillä jättäminen teki sinusta vähintään yhtä sikamaisen kun väität sen toisen olleen.
        Ei se ole ikinä puolustettavissa eikä kestolla onko suhde päivän vai vuoden mittainen saatikka 10 vuotta ole kaltaisesi maailmassa mitään painoarvoa. Eikä sillä todellisuudessa olekkaan, kunniantunto on vain ihmisen oman pään sisällä.
        toivottavasti liukastut banaaniin.


      • karma baby karma kirjoitti:

        Suns tullut yhtään sen parempi ihminen. Tekstiviestillä jättäminen teki sinusta vähintään yhtä sikamaisen kun väität sen toisen olleen.
        Ei se ole ikinä puolustettavissa eikä kestolla onko suhde päivän vai vuoden mittainen saatikka 10 vuotta ole kaltaisesi maailmassa mitään painoarvoa. Eikä sillä todellisuudessa olekkaan, kunniantunto on vain ihmisen oman pään sisällä.
        toivottavasti liukastut banaaniin.

        Pyysinkö muka anteeksiantoa? En! Kaltaisesi "ihmisen" kommentti taas kerra osoitti ettei kannata olla rehellinen. Mätäne suossa!


    • voimia Helga

      En ymmärrä miksi erotaan tekstiviestillä. Kamala tapa ihan kuin toinen ei olisi ollut edes sen arvoinen jotta kaipaisi selityksiä erosta.

      Minut on kerran vaan jätetty edes kertomatta mitään. Mies vain hävisi ja jätti vastaamatta puheluihin, tekstiviesteihin ja sähköposteihini. Olisin halunjut edes tietää onko kaikki hyvin.

      No olihan miehellä kun sain jonkun tutun kautta sen lopulta tietää. Uusi nainen ja kihloissa hänen kanssaan mennyt viikon kuluttua kun oli lähtenyt :(. Kaipaan häntä kuitenkin vaikka mies teki näin. Olisin halunnut saada edes tietää jotain miksi hän lähti. Jonkinlaisen selityksen. Jäin ihmeissäni miettimään hänen tekojaan. Muutamia päiviä ennen häviämistä mies jopa kertoi kuinka haluaa viettää loppuelämänsä kanssani. Sanoi rakastavansa minua paljon.

      Tuollaisella vain jättää rikkoutuneen ihmisen jälkeensä kun ei uskalla sanoa kasvotusten erosta mitään.

      • Jätkä kusetti, mennen tullen. Älä ole liian sinisilmäinen. " Älä luota kehenkään, kunnes toisin todistetaan" .


    • terve menoa

      Eihän siinä ole koskaan uskallettu mihinkään edes sitoutua, pelkurit !

      ja tommonen mies joutaa mennäkkin. laita matkalippu perään timpuktuun.

    • hieno asia

      On se hienoa että omat jälkikasvuni ovat löytäneet kunnolliset vastuulliset kumppanit, jotka ei eroa tekstareilla, eikä millään muullakaan muuten kuin haudan kautta.

      Mutta niitä kumppaneita ei löydy kaljakuppiloiosta eikä muualtakaan retusakeista.

      • annihelena

        Toivon todella, että saa pitää illuusiosi hautaan asti.


    • onnellinenmies

      sika se ukko on

      • onnellinenmies

        jos ei ois maallista lakia ni saunantaa koko paska


    • Myönteisesti

      Onhan se kuitenkin hyvä että ilmoitti, vaikka tekstarilla, ihan nykyaikainen tapa, ennen ei öllut tekstareita,.Olisi voinut jättää ilmoittamatta ja sitten huuhailtu perään

    • bai bai beibi

      Minä katselin sivusta siskon ja lankoni oloa ja eloa.
      En yhtään ihmetellyt, kun lankoni lähti. Oli hakenut tavaransa, kun siskoni oli töissä ja jättänyt lapun jossa ilmoitti muuttaneensa.

      Siskolle asia tuli yllätyksenä muulle perheelle ei.
      Lanko oli jo sanonut, kun ainoa lapsensa on täysi-ikäinen hän lähtee. Heidän avioliittonsa kesti 21v. kaikki laitettiin puoliksi ja sisko osti kaksion johon muutti. Ruikutusta ja martyyrinrooli oli tuskaista katsottavaa, sisko irtisanoi jopa äitiytensä, kun tytär ei ollut hänen puolellaan.
      No kyseessä oli sairaus joka puhkesi hitaasti siskolla on nykyään Skitsofrenia oli jo silloin bulimia.
      Sisko oli täydellinen kaunis osaava hyvä tietävä ja arvostava... Omasta mielestään ja tämä mielipide tuotiin esiin aina vertaamalla johonkin huonompaa kaikki suku ystävät tuttavat jne. Edes hevonen ylikävely ei tuntuisi siltä mitä sisko teki jatkuvasti muille.
      En ole tavanut häntä enkä tapaa.

    • epäkypsää

      Ikävää, itellekin ilmotettiin kerran tekstarilla, että ei kiinnosta enää nähdä... ja sitten reilun viikon päästä sai tietää, että sillä oli jo toinen... se nyt oli alle vuoden suhde, mutta kuitenkin olisin halunnut jonkin selityksen, ettei olis tarttenu itse vahingossa saada selville... Kyllä minusta siinä tilanteessa, että on suhteeseen menty ja kenties tunteita tunnustettu, pitäisi olla pokkaa sanoa päin naamaa, kun ei enää kiinnosta. Tai edes tarjota joku kunnon syy eikä vain mitään "tää ei vaan toimi"-paskaa. Erosta tulee jätetylle usein tuskallinen prosessi, joten olisi kiva tietää ihan oikeasti, että minkä takia se pitää kärsiä. Ja jos on ollut jätetyssä jotain syytä, niin sekin olisi kiva kuulla, että voisi edes ottaa oppia ja välttää sama tilanne tulevaisuudessa. On ikävä kärsiä, jos ei tiedä syytä kaiken takana.

      Ja parasta tietenkin olisi, että niistä ongelmista uskaltaisi puhua jo ennen kuin tekee päätöksen, että jättää. Jos ei ennen eroilmoitusta sano mitään mistään ja antaa toisen uskoa, että kaikki on hyvin ja suhteella on tulevaisuus, niin se yhtäkkinen "ei tää toimi, moikka" -ilmoitus hajottaa todella pahasti. Toiselle pitäisi antaa edes mahdollisuus tehdä jotain suhteen eteen, eikä vain päättää itse yksipuolisesti että ei enää viitsi. Itsekin saisi yrittää, jos tuntuu, että suhde kaipaa korjausta.

      Jotenkin tuntuu, että tuo tekstarilla jättäminen kielii, että ihminen ei itsekään ole varma, tekeekö oikein, tai kokee jättävänsä väärin perustein, eikä siksi halua mitään kyseilyitä eikä halua nähdä toisen ilmettä... ei halua kohdata tekonsa seurauksia ja sitä tekoaan. Jos ei pysty jättämään naamakkain, silloin ei ole kypsä seurustelusuhteeseen lainkaan. Aikuisen ihmisen pitäisi pystyä kohtaamaan tekojensa ja päätöstensä seuraukset, vaikka ne ikäviä olisivatkin. Eri juttu sitten, jos jättäjä pelkää henkensä puolesta... ihan eri juttu se.

    • jjjjjjjjjjfk

      Oletko nyt aivan varma että tämä ero tuli "täysin yllättäen", eikä merkkejä ollut jo ilmapiirissä? Jotenkin epäilen, että toinen mukamas yhtäkkiä vain päättää että heipä hei, kyllä taustalla on ollut jotain mistä ei ole kommunikoitu puolin tai toisin.

    • saketeus

      Raukkamaisinta mitä voi tehdä on erota tekstarilla. Pitäs olla sen verran munaa ja kunnioitusta sitä toista kohtaan et tekee sen kasvotusten ja kertoo todellisen syyn eikä mitään valkosta valhetta. Koska sillon se jätetty saa mielen rauhan ja asian jonkinlaiseen päätökseen. Jos tekstarilla laittaa vaan et se on loppu nyt eikä kerro edes syytä tai oo uskallusta kohdata kasvotusten nii jätetyn on vaikemapi saada asia päätökseen ja ajallisestikkin se kestää paljon kauemmin.

    • ASIaT HALKI!

      Niillä on pillu täynnä möhnää ja miehillä ei munaa!

    • My story

      "Ehkäpä puolisosi vain pelkäsi sinua ja reaktioitasi? " sanoi Nilsmaster nimimerkki.

      Minä JOUDUIN eroamaan juurikin tuosta syystä salaa. En tosin tekstiviestillä mutta toimittamalla eropaperit ex vaimolleni ilman ennakkoilmoitusta.

      Tuon tein siitä syystä että hän oli äärimmäisen kuumaverinen nainen ja kävi sumeilematta kimppuun fyysisesti joskus pienistäkin syistä. Muutaman kerran yritin lähestyä aihetta varovaisesti ja sain vastineeksi puoli vuorokautta kestäneitä ilmitappeluita jotka eivä loppuneet ennenkuin annoin periksi.

      Hän heitti kännykkäni ja autonavaimeni metsään tai hajotti puhelimeni useita kertoja mustasukkaisuuspäissään.

      Miten sellaisesta ihmisestä voisi siis kukaan erota kasvotusten joka ei anna erota? Ei mitenkään.

      En tarkoita että aloittajalla tai kaikilla olisi sama tilanne mutta minulla se meni noin. Exäni ei vieläkään ole päässyt yli minusta 8 vuoden jälkeen vaikka hänellä on uusi mieskin.

      • annihelena

        eXäsi on narsisti, siksi! Nehän ei juuri koskaan päästä irti. "Kerran mun, aina mun".


    • Ompas alkeellista käytöstä mieheltäsi!

      Kun erosin nuoruudensuhteestani 1998, eli kihlaus purkautui ja avoliitosta muutettiin erilleen, asiat keskusteltiin kasvokkain selviksi, ennen erilleen muuttoa!

      Nyt elän jo 15. vuotta onnellisessa parisuhteessa!

      Mies jolla ei ole kanttia hoitaa noin isoja ja tärkeitä asioita, kuin ihmissuhteen päättäminen, KASVOKKAINEN KESKUSTELLEN, on henkisesti hiiri - ei mies! (Hyvä, että elämääsi ei enää rasita ihmissuhteet selkärangattomasti tekstiviestein hoitava pelkuripoju!)

      • luomakunnan kruunu

        Miehet eivät lähde HYVÄSTÄ suhteesta. Miksi ihmeessä niin tekisivät jos yhteiselo toimii.Naiset elävät jossain mielikuvitusmaailmassa. Eivät näe metsää puilta,eivät halua nähdä. Kyllä siellä on paljon ennakkomerkkejä.


      • Tasa-arvo kunniaan!
        luomakunnan kruunu kirjoitti:

        Miehet eivät lähde HYVÄSTÄ suhteesta. Miksi ihmeessä niin tekisivät jos yhteiselo toimii.Naiset elävät jossain mielikuvitusmaailmassa. Eivät näe metsää puilta,eivät halua nähdä. Kyllä siellä on paljon ennakkomerkkejä.

        Ja sitten on tuo asia kuten nimim "My story" sen sanoi eli jos akka on pähkähullu niin se ero on hoidettava etänä tai tulee ruumiita pian. Kukaan jaksa tapella jonkun viirupää femakon kanssa joka on esittänyt hirmuvaltiasta vuosikymmeniä ja luulee omistavansa toisen. Sitten jos tirvaiset takaisin niin aijai kun on sitten väkivaltainen mies ja linnaan joutaa.

        Suomessa nainen saa hakata miestä mielinmäärin mutta ei toisinpäin.


      • PuppyLover273
        Tasa-arvo kunniaan! kirjoitti:

        Ja sitten on tuo asia kuten nimim "My story" sen sanoi eli jos akka on pähkähullu niin se ero on hoidettava etänä tai tulee ruumiita pian. Kukaan jaksa tapella jonkun viirupää femakon kanssa joka on esittänyt hirmuvaltiasta vuosikymmeniä ja luulee omistavansa toisen. Sitten jos tirvaiset takaisin niin aijai kun on sitten väkivaltainen mies ja linnaan joutaa.

        Suomessa nainen saa hakata miestä mielinmäärin mutta ei toisinpäin.

        Tiesin yhden entisen rakennusmestarin, joka asui asuntovaunussa keskellä metsää kesät-talvet. Ei tuntenut ketään. Hyvä mies.


      • ei kyttääjä
        luomakunnan kruunu kirjoitti:

        Miehet eivät lähde HYVÄSTÄ suhteesta. Miksi ihmeessä niin tekisivät jos yhteiselo toimii.Naiset elävät jossain mielikuvitusmaailmassa. Eivät näe metsää puilta,eivät halua nähdä. Kyllä siellä on paljon ennakkomerkkejä.

        Kyllä miehet lähtee suhteesta, kun suhteesta. Hyvä mies ei lähde hyvästä suhteesta, mutta kaikki miehet eivät ole kypsiä vaan itsekeskeisiä.

        Voiko sinun mielestä hyvä mies jättää lapsensa?

        Onko ennakkomerkki se, että mies tulee sinun viereesi joka ilta niin kauan, kunnes yhtä-äkkiä ilmoittaa, että muuttaa pois?
        Vai olisiko pitänyt kytätä hänen ylityönsä, että ylitöt ennakkomerkki? Eli voiko sellaisen miehen kanssa mennä yhteen, jonka työ on sen luontoista, että joutuu tekemään ylitöitä? Pitäiskö kytätä kännykät, että voisi ennakoida jotain? Tai pitäsikö kytätä, että mitä puuhaa tietokoneella, että pystyisi ennakoimaan?

        Minkälaista kyttäysmenetelmiä teet, kun on hyvä suhde kyseessä, että voit ennakoida?


      • kuulostaa
        PuppyLover273 kirjoitti:

        Tiesin yhden entisen rakennusmestarin, joka asui asuntovaunussa keskellä metsää kesät-talvet. Ei tuntenut ketään. Hyvä mies.

        PuppyLover273
        Oma melkoinen aarre metsän keskellä ja vaatimaton. Kuulostaa hyvältä mieheltä.


      • voihan näinkin
        luomakunnan kruunu kirjoitti:

        Miehet eivät lähde HYVÄSTÄ suhteesta. Miksi ihmeessä niin tekisivät jos yhteiselo toimii.Naiset elävät jossain mielikuvitusmaailmassa. Eivät näe metsää puilta,eivät halua nähdä. Kyllä siellä on paljon ennakkomerkkejä.

        Niitä miehiä on jotka aina kuvittelevat, että ruoho on vihreämpää aidan takana. Niin helppoa tuo kuvitelma ettei parisuhteseen tarvitse tulla edes mitään niin voi vain etsiä uutta. Näytellä kavereilleen suosittua miestä jota useat naiset halajaa.

        Tunnen miehen jolla oli naisia joiden tarkoitus oli vain nostattaa hänen imagoaan kavereiden kesken. Vaikka mies oli kihloissa yhden naisen kanssa niin muille hän esitti vapaata miestä. Miestä joita naiset vain kuulemma käyttivät hyväkseen ja kun hän sentään oli niin hyvä mies. Tuollaista esitti, mutta totuus se että hänellä kun niitä suhteita oli useaan naiseen niin luottamus häviää tuollaiseen mieheen.


    • ikävää touhua

      Ei ole oikein että katoaa kuin kettu autiomaahan. Rehti, normaali, edes vähän hyvyyttä omaava ihminen voi hoitaa asiat eri tavoin. Naisen hän kai löysi. "Teinitouhua" sellainen katoilu ja tekstiviestijuttu. Eri asia jos toinen on väkivaltainen, ja olis pakko "ottaa hatkat". On noita nähty maailmansivu, eikö miehet koskaan opi.

    • Heips31

      Minä kerroin, etten voi olla hänen asunnossaan, jos hän polttaa tai on polttanut sisällä , mutta hän on tervetuluut luoksen iedeleen. Vastaus oli : jää hyväti. Molemmat tekstarilla. Oli alkamassa hieno suhde, hauskaa oli ollut jo kolmisen vikkoa.

    • nykyaikaa

      Mikä ihme tuo nyt on jos erosta ilmoitetaan sähköisesti textarilla tai
      s-postilla? Sitä sanotaan nykyajaksi. Missä hevosvankkuri ajassa te oikein elätte?.
      Hei,siellä maailma on muutunut herätkää jo!

      • memee

        Erosta ja varsinkin monen vuoden yhteiselosta ilmoitetaan LIVENÄ! Suullisesti ja vastataan puolin ja toisin esille tulleisiin kysymyksiin. Keskustellaan, jos "nykyaika" tietää mitä se on (kannattaa vaikka googlettaa). Ennen keskusteltiin ja käytiin asia läpi, jotta molemmat saivat sanomisensa sanottua!
        Pelkurimaista ilmoitusluontoisesti vaan laittaa tekstari, mutta se sopii nykyajan vellihousuille, kun ei uskalleta olla MIES tai nainen. Jos haluaa erota, otetaan asiasta myös vastuu!!!
        Tottakai toinen (ainakin) kipuilee ja haluaa vastauksia.
        Mieshän ei suhteestä lähde, jollei hänellä ole jo uusi kuvioissa!


    • Ile tääl

      Suomessa ei ole romanttisia miehiä kuten Kokoomuksen Ilkka Kanerva, joka ei lähettänyt eroviestejä naisille vaan pikemminkin "ollaan yhdessä" viestejä.

      Tketarit ovat Ilelle romanttisessa mielessä suuri juttu, kai hänellä on epävirallinen tekstauksen (nyk. sexting) Suomen Mestaruus:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kanervan–Tukiaisen_tekstiviestikohu

    • Näin on

      Voi kuin minäkin olisin saanut tällaisen viesti 30v piina olis saanut lopun olisin hyppinyt ilosta kattoon se oli siinä Kyllä asian vaistoaa jos vähänkin tuntuu siltä täst ei tuu yhtään mitään siinä se ei kannata antaa tekohengityst uhri on jo kuollut Minun ja perheen henkee olis uhattu jos olisin lähettänyt tällaisen viestin nyt kaikki on onneks ohi olen onellinen Arvostan sitä jos joku uskaltaa tehdä näin

    • memee

      Sain 9 vuotta sitten myös yllättäen tekstiviestin, jossa aviomieheni 21 yhteisen vuoden jälkeen ilmoitti erosta. Kaiken huipuksi tekstiviesti ei ollut mieheni kirjoittama, vaan vaihdokkini " käsialaa"..
      Näin fiksua toimintaa....
      Olen onnellisesti erosta päässyt yli jo aikaa sitten ja kasvatin 2 lastamme yksinhuoltajana aikuiseksi, isää ei niin kiinnostanut muuta kuin bailata ja mennä omia menojaan uuden kanssa.
      Kaikesta selviää..aikaa ja voimia se vie, mutta siitä jatkaa entistä vahvempana kuitenkin!
      Voimia Sinulle jatkoon! Aurinko paistaa vielä!!!!

    • Joutse

      Sama!

      Mun silloinen, nykyinen ex-poikaystäväni lähetti baarista kännissä runomuotoisen (Tunsi mut, tiesi että tykkäisin :) tekstiviestin, jossa kertoi suhteen olevan ohi. Oli kaveri hypännyt jonkun mimmin kelkkaan samana iltana, seuraavana päivänä krapulassa kadutti kaikki.

      Ei vaan ollut takaisin tulemista.

    • Lonelyrider1

      Naiseni ilmoitti tekstarilla kesken duunipäivän että mun pitää ruveta etsii omaa luukkua. Ja sitten piti hirmu kiireellä kämppä tyhjentää omista kamoista ja viedä tavaroita minne sattuu vaikka en ollu vielä omaa asuntoa saanu. No heikostippa tuo suhde oli menny jo pitemmän aikaa, mutta tekstarilla tuollaisten asioitten ilmoittaminen on luuserimaista.
      Hetipä melkein kun sain oman kämpän niin näkyi uusi ukko jo olevan. Ja täys ralli päällä.
      Liekkö siinä ollut syy saada meikäläiset pikaisesti pois "jaloista".
      Enpä ole kysellyt....

    • pää pystyyn !

      Ei tainnut olla jätkällä munaa sanoa asia nokitusten.
      Ala oma elämä nyt ja jonkun ajan päästä huomaat että oikeastaan oli parempi kun häippäsi mokomakin..

    • Hele/vetti

      Ei välttämättä ole uutta ihmistä kuvioissa.
      Jättäjä voi pelätä, että hänet jätetään, JOTA ASIAA HÄN EI KESTÄISI MILLÄÄN ja siksi jättää ensin, varsinkin jos on huomannut merkkejä kyllästymisestä, on loukkaantunut tai masentunut elämän vastoinkäymisistä, sairauksista yms.
      Jättäjä vain haluaa olla yksin ja levätä suhteesta.
      Pinnalta muka "vahva" ihminen voi olla täysin heikko itsetunnoltaan, eikä kestäisi mitään mikä horjuttaa hänen oletettua vahvuuttaan.. toisin sanoen hän pelkää ja pakoilee, luovuttaa, ja livahtaa tiukan paikan tullen ja on kyllä itsekäs ja hänellä ei ole lainkaan tunneälyä!

    • kauhistus1

      Luulempa että hänen on vaikea kohdata omaa tunnemylläkkää tai nähdä sun surua. Toinen vaihtoehto on että sil on toinen.
      Mut kyl jotenkin aikuisten pitäis kohdata ongelma kuin ongelma silmästä silmään kymmenen vuoden yhdessä olon jälkeen. Tai kyl mä ainakin haluisin selvittää mistä on kysymys, eihän "normaali" ihminen voi tollai vaan kadota ja pitäähän sen ne omat kamat nyt sieltä pois hakea!

    • se sen on

      Täyspelkuri.

      Ehkä sille on selvinnyt vihdoin että "Håkan" kanssa on mukavempaa.

      Kyllä sä löydät varsinaisesti "oikeankin miehen" vierellesi.

      Toinen mahdollisuus on myöskin se, että joku tekee sulle pilaa miehesi tietämättä, jos avarisi on hukannut kännynsä.

      Niin kun vanha kansa osuvasti sanoo: älä tuomitse ketään enenmin kun sinut tuomitaan.

    • kjeirut

      Trolli

    • Helppo homma

      Nykyään kaikki on niin helppoa. Yhden illan panot, erot ja asuntojen omistaminen. Ulos vaan ja netilla, kännyllä viesti. Näin helppoa se on.

      Kaikki onnistuu ja ihminenhän on kuin kone ei muuta. Naisetkin tekevät lapsia kuin koneet, jotta saavat lisää erilaisia etuuksia ja ukot helppo laittaa pihalle. Kun kiintiöt on täysiä. Lapset tuntevat edes isiään ja isovanhempiaan.

    • ...

      Lyhyt yhteenvetoni: Pelkuri. Säälittävää. Koeta jaksaa. On oikeus tietää miksi näin. Voimia.

    • Kaikella on syynsä

      vaikka se ei syntipukkeja miellytäkkään.

    • Pragmaatikko

      No yksi ja sama kai se lopputuloksen kannalta on miten sen eron ilmoittaa, jos ja kun lopullinen päätös lähtemisestä on sen toisen osapuolen osalta jo tehty. Ei sitä suhdetta siinä vaiheessa pelasta enää mikään.

      Ero on tietysti aina sille yllättäen jätetyksi tulleelle tuskallisempi. Pommi se on aina riippumatta siitä miten kauniisti ja kasvotusten sen ilmoittaa. Nyt vain tuntuu siltä, että alkuperäinen kirjoittaja ei pääse tuosta tekstiviestiasiasta yli ja se on helppo nostaa tikun nokkaan lyömäaseeksi eksää vastaan. Ero kuin ero.

      Miten paljon parempi tilanne olisi, jos eksä olisi ostanut kukat ja tarjonnut hienon kynttiläillallisen ikään kuin menneiden vuosien kunniaksi, ja jälkiruoan päätteeksi ilmoittanut haluavansa erota? En näe itseäni siinä asemassa yhtään onnellisemmaksi.

    • Päivitys

      Tervetuloa vuoteen 2014!!!!

    • Paska ukko.

      Aikuinen mies jätti takstiviestilä eron.
      Hän oli jo aikuisten lasten isä ja ehtinyt tulemaan isoisäksi.
      Mielestäni .asiat olisi voinnut selvittää ja keskustella kasvotusten.
      Hauskinta oli se kun hän kiltäytyi vastaamaan tekstivisteihin ja puheluihin.

      Eroa en ehtinyt itkemään koska seuraavana päivänä sain rajun vatsataudin ja olin joutumassa sairaalaan tiputukseen, eristyshuoneeseen.
      Podin yli viikon rajua vatsa tautia.
      Olisin halunnut vain kertoa, heitä pois kaikki hammasharjani ja tavarani ja yritä hieman desinfioida paikkoja että lapsesi, sinä ja muut naiset ette saa tätä vatsatautia.
      Koskaan en saannut vietiä perille.

    • 4 + 18

      Olisit antanut tarpeeksi pillua tai kuunnellut miestäsi enemmän etkä vain ajatellut itseäsi. Ihan omaa syytäsi. Toivottavasti mies löytää paremman vaimon itselleen.

    • Kylmää

      12v päättyi siihen kun exä rupesi yhtäkkiä elämään kuin mua ei olisikaan ja ihan siis pari kertaa jopa kertoi sellaisia juttuja mulle täysin yllättäen, että kuin olisi puhunut jollekin kaverille miesseikkailuistaan. Naureskellen ja ihan pokkana sivulauseessa kuin olisi hassusta kauppareissuta kertonut. Olin kuin halolla päähän lyöty. Kysyin, että miks mulle tälläsia puhut noin, niin totes hämmentyneennäköisenä ettei tiedä.

      Ymmärsin sitten lähteä menemään, itki kuin krokotiili mun perään, että älä jätä hän rakastaa... saipa lopulta ruikutettua mut takaisin lyödäkseen sitten ihan helvetin kovaa niillä jutuillansa, aloittamalla lennosta yhteiselämän mun kaverin kanssa.

      Tsemppiä ap... toivottavasti saat jutullesi jonkinnäköisen päätöksen vielä, se helpottaa eteenpäinmenemistä.

    • ikävä kyllä

      Voi vittu mikä väjiviilari. Sinulle ei jää muuta kuinettä olet katkera ja vastaat samalla mitalla. Lukko uusiksi. se on pientä. tee osoitteen muutos kk aiemmin kuin sinulle on ilmoitettu. Koska kaksoiselämää on taatusti eletty jo pitkään jos tekstarilla pitää tosiasiat ilmoittaa. sääli sinua että olit liian hyvä paska perseelle. Näin se vaan menee..

    • Tuhansien murheellisten erojen maa. Siitä sitten väkijuomaa ja unohtamaan murheet :)

    • likkasuomesta

      Totuus on etta kun erot lausutaan tekstiviestilla niin ei uskalleta tulla eteen sita sanomaan. Kumppanisi pelkaa etta kysyt suoraan naamaa pain etta "loysitko toisen"-joka hanella jo on . Anna sen menna ala kysy kysymyksia silla jos kysyt han voittaa-jollet kysy saat nain loukata hanta ilman sanoja. Anna manna vaan.

    • Heippa
      Näin kirjoitettuna, olen puolellasi. VASTAAMALLA UUSI TULEVAISUUS VOI ONNISTUA PAREMMIN.

    • catlady

      Jos ei halua puhua kasvokkain on se kaiketi merkki siitä että on paljon mitä ei ole pystynyt sanomaan tai ei ole tullut kuulluksi ja kokee vastavuoroisen keskustelun sitten turhaksi. On siinä pisteessä ettei halua enää asiaa korjata tai keskustella sen korjaamisesta.

      Syyt on monet. Kuvastaa ehkä enempi suhteiden ja ihmisten tulehtuneisuutta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe