Jos Jumala on olemassa

sarisusannass73

niin se on se joka sai aikaan evoluutiomekanismin johon ei itsessään liity mitään yliluonnollista.

Jumalaa voisi kuvata sanoilla älykäs suunnittelija.

Oma isäni oli rakennusinsinööri. Aina tarvitaan kunnon harkitut piirrustukset ennen kuin taloa voidaan alkaa rakentamaan.

Jotain tällaista.

En usko että kukaan on tässä elämässä oikeasti kohdannut Jumalaa, tai ainakin se on hyvin harvinaista.

Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja.

Mikä kokemus sinut on saanut uskomaan?

Minä olen rukoillut että Jumala antaisi itsestään minulle merkin että hän on olemassa.

Mitään ei ole vielä tapahtunut.

Ehkä tässä ketjussa... kerro jotain joka vahvistaisi uskoani jumalaan.

Mikä sinut, helluntailainen ja muut, on saanut uskomaan?

En halua mitään kristinuskoon liittyvää vaan ehkä jonkun oman kokemuksen.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en usko

      Mikään ei ole saanut minua uskomaan.
      Ajattelen näin. Jos Jumala on kaikkivoipa ja Jumala haluaa että uskon häneen, niin hän kyllä keksii tavan saada minut uskomaan.
      Vielä ei ole kuulunut mitään, joten oletan että hän ei ole olemassa, tai sit hän ei halua että uskon häneen.

    • No, mulla on sama juttu. Ei ole tapahtunut mitään.

      Siksi ihmettelenkin minkä vuoksi jotkut uskovat. Mikä on saanut heidät uskomaan.

      En kyllä kelpuuta mitä tahansa vastaukseksi.

      Esm.jaikla uskoo että jeesus on tehnyt hänelle betonia työmaalla.

      Ei kaikkiin harhoihin kannattas mennä mukaan...mutta monet uskoo että jaikal puhuu totta.

      Naurettavaa touhua.

      • en usko

        No, vastauksia on varmasti yhtä monta kuin uskovaa.
        Löytyy ihmisiä jotka uskovat kummituksiin, UFOihin, luonnonjumaliin, horoskooppeihin, homeopatiaan, telepatiaan, lumimiehiin, Loch Ness-hirviöihin ja muuhun huuhaahan.
        Eihän usko Jumalaan poikkea niistä oikeastaan mitenkään.


      • PS: jos joku haluaa kertoa uskoontulostaan niin sellainen että kerrotaan että esm.äiti kertoi jeesuksesta lapsena ja minä uskoin ei kelpaa todisteeksi jumalasta sillä siinä uskotaan ihmistä eikä jumalalla ole välttis koko prosessin kanssa mitään tekemistä.

        Kertokaa hei ihmiset siitä miten jumala on teitä kohdannut.

        Eikä myöskään kelpaa että raamatusta luin jumalasta sillä se on sama kuin joku kertoisi lukeneensa jotain hyvää ja vaikuttavaa kirjaston kirjaa.

        Mitä minä sellaisella tiedolla teen?

        Vaan mikä on ollut teille se suora todistus suoraan jumalasta?

        Taitaa olla niin ettei sellaista kellään ole vaan ketju jää yhden ystävällisen ateistin varaan.

        1 ainoa vastaus...ja sekin ateistilta.


      • en usko kirjoitti:

        No, vastauksia on varmasti yhtä monta kuin uskovaa.
        Löytyy ihmisiä jotka uskovat kummituksiin, UFOihin, luonnonjumaliin, horoskooppeihin, homeopatiaan, telepatiaan, lumimiehiin, Loch Ness-hirviöihin ja muuhun huuhaahan.
        Eihän usko Jumalaan poikkea niistä oikeastaan mitenkään.

        Niin, kristinusko on ellut erehtyväisten ihmisten keksintöä, samoin kuin muutkin uskonnot maailmassa.

        Mutta minua ihan oikeasti kiinnostaisi nyt ne jumal-kokemukset, jotka ei liity mihinkään uskontoon.


    • näin muinoin

      22. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
      23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
      24. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
      25. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
      26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
      27. Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
      28. - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
      29. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
      30. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
      31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

      • "Mutta Aabraham sanoi hänelle:"Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös."

        Aabraham oli väärässä! Minä takuulla uskoisin jos joku kuolleista nousisi ylös.

        Ja minä kyllä olen valmis uskomaan niitä profeettojakin. Odotan mitä heillä on kerrottavaa...jotain sellaista joka vahvistaisi uskoani jumalaan, tai saisi minut uskomaan kokonaan uudella tavalla.


      • tätä se on
        sarisusannass73 kirjoitti:

        "Mutta Aabraham sanoi hänelle:"Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös."

        Aabraham oli väärässä! Minä takuulla uskoisin jos joku kuolleista nousisi ylös.

        Ja minä kyllä olen valmis uskomaan niitä profeettojakin. Odotan mitä heillä on kerrottavaa...jotain sellaista joka vahvistaisi uskoani jumalaan, tai saisi minut uskomaan kokonaan uudella tavalla.

        Joo uskoist pari viikkoa, tai siihen asti että tulisi joku ateisti joka sanosi että ei se ollutkaan kuollut, ja sitten tulisi metrikaupalla linkkejä kuinka ihminen voi olla kuolleen oloinen ja sitten vaan virkoaa siitä eloon.

        Ja sitten vaadittaisiin todisteita siitä kuolemasta ja lääkärinlausuntoja ja vaikka mitä.

        näinhän se aina menee, ei epäuskolla ole peräseinää.

        Epäusko on Jumalan yläpuolelle nousemista, ylpeyttä ja suoraan karvajalan kartanosta kotoisin olevaa jUmalan vastustusta ja vihaamista.


      • tätä se on kirjoitti:

        Joo uskoist pari viikkoa, tai siihen asti että tulisi joku ateisti joka sanosi että ei se ollutkaan kuollut, ja sitten tulisi metrikaupalla linkkejä kuinka ihminen voi olla kuolleen oloinen ja sitten vaan virkoaa siitä eloon.

        Ja sitten vaadittaisiin todisteita siitä kuolemasta ja lääkärinlausuntoja ja vaikka mitä.

        näinhän se aina menee, ei epäuskolla ole peräseinää.

        Epäusko on Jumalan yläpuolelle nousemista, ylpeyttä ja suoraan karvajalan kartanosta kotoisin olevaa jUmalan vastustusta ja vihaamista.

        Tokihan se herättäisi sen verran mielenkiintoa että ainakin lääkärintodistus pyydettäisiin.

        "Epäusko on Jumalan yläpuolelle nousemista, ylpeyttä ja suoraan karvajalan kartanosta kotoisin olevaa Jumalan vastustusta ja vihaamista."

        Minkä Jumalan?

        Minä odottelen vastausta että hän kertoisi minulle onko hän olemassa, ilman vihaa.

        Toivoisin että sinä pystyisit kertomaan minulle jotain joka vahvistaisi uskoani jumalaan.

        Jotain joka ei mielellään liity kristinuskoon tai muihinkaan"valmiisiin"uskomuksiin.


      • Viisas Todistaja
        sarisusannass73 kirjoitti:

        Tokihan se herättäisi sen verran mielenkiintoa että ainakin lääkärintodistus pyydettäisiin.

        "Epäusko on Jumalan yläpuolelle nousemista, ylpeyttä ja suoraan karvajalan kartanosta kotoisin olevaa Jumalan vastustusta ja vihaamista."

        Minkä Jumalan?

        Minä odottelen vastausta että hän kertoisi minulle onko hän olemassa, ilman vihaa.

        Toivoisin että sinä pystyisit kertomaan minulle jotain joka vahvistaisi uskoani jumalaan.

        Jotain joka ei mielellään liity kristinuskoon tai muihinkaan"valmiisiin"uskomuksiin.

        >>>Tokihan se herättäisi sen verran mielenkiintoa että ainakin lääkärintodistus pyydettäisiin.


      • Viisas Todistaja kirjoitti:

        >>>Tokihan se herättäisi sen verran mielenkiintoa että ainakin lääkärintodistus pyydettäisiin.

        Saattaapa olla niin. Uskoisitko itse muitta mutkitta jos kuulisit jonkun heränneen kuolleista?


    • Eenokki 12

      Moro s.s.
      Todistat hyvin ettei ihminen voi ottaa mitään ellei sitä hänelle taivaasta anneta.

      Helluntailaiset sanovat tuosta vain ottaneet vastaan uskon ja uudestisyntyminenkin heille on hetkessä tapahtuva tunne ja mielenkuohunta.
      Mohikaani on eräs tämän harhan opettaja.

      Minä ainakin olin niin syntinen etten löytänyt itsestäni mitään hyvää en edes uusista hienoista kengistäni.

      Olen kertonut tavanneeni paholaisen rukoukseni aikana ja se kokemus ainakin minulle todistaa Jumalan olemassaolosta.
      En osaa vastata tilaasi auttavalla tavalla koska
      en tiedä elämästäsi mitään, mutta luulen sinun
      pääsevän selvyyteen kyselemällä ja miettimällä ja
      voit kyllä rukoilla Jumalaa että Hän näyttäisi sinulle missä se kaappi seisoo.

      • Olen nyt 1 kerran rukoillut ja ihan vilpittömästi että jumala näyttäisi minulle onko hän olemassa.

        Pirun en toivo ilmestyvän.

        Toista kertaa en aio rukoilla, koska mitä se asian jankkaaminen rukouksessa auttaisi. Joko jumala kuuli tai jumalaa ei ole tai se leikkii piilosta.

        Kiitos vastauksesta, eenokki.


      • 87KJ
        sarisusannass73 kirjoitti:

        Olen nyt 1 kerran rukoillut ja ihan vilpittömästi että jumala näyttäisi minulle onko hän olemassa.

        Pirun en toivo ilmestyvän.

        Toista kertaa en aio rukoilla, koska mitä se asian jankkaaminen rukouksessa auttaisi. Joko jumala kuuli tai jumalaa ei ole tai se leikkii piilosta.

        Kiitos vastauksesta, eenokki.

        Miksi sinä kysyt Jumalalta onko Hän olemassa?
        Sinähän olet ollut uskossa aikaisemmin? Etkö silloin
        tiennyt että Jumala on olemassa? Jos Hän oli silloin,
        ei Hän ole mihinkään kadonnut eikä muuttunut.
        Sinä vain olet muuttunut.


    • näin on asia

      Älä Eenokki viitsi aikamies puhua paskaa joka paikassa, kukaan uskova ei ota tuosta vaan mitään jUmalalta, vaan jokainen on käynyt omat tuskansa ja taistelunsa tiedostaen omat syntinsä ja kelvottomuutensa.

      Niin tein minäkin nuorena ihmisenä, ja JUmala vastasi huutooni, sain uudestisyntyä eikä asia ole yhtään miksikään muuttunut,se on yhtä tuore ja kirkas kuin kymmeniä vuosia taaksepäin.

      • Eenokki 12

        Ehkä huutosi oli sellaista huuhkajan huhuilua ja ollessasi tuskassa huomasit ettei Jumala sinua kuule ja siksi päätit itse "ratkaista" uskomalla siihen mitä
        olet päättänyt?
        Se tästä helluntailaisuudesta.
        ps. hyväksyitkö sen että Jumala saa luvan uudestisynnyttää sinut?


    • Aika ylilmielisestii sanottu, että evoluutioon maapallolla ei liity mitään yliluonnollista - arvioi vähän todennäköisyyksiä. Samoin voit arvioida elämän todennäköisyyksiä alkuräjähdyksestä alkaneesta maailmassa. Rinnakkaisia maailmankaikkeiksiakin on ääretön määrä, sillä matematiikka sen viisaille osoittaa. Kun tiedemiehiltä kysellään rinnakkaisista maailmankaikkeuksista, niin usein esitetään kysymys: "Olemmeko vain hahmoja kehittyneen sivilisaation tietokonepelissä?" Puntaroi Jumalan olemassaoloa näistä lähtökohdista, äläkä uskonnollisuuden näkökulmasta.

      Itse olin ateisti ja koin maailman yliluonnollisuuden esim. tietämällä joitain tapahtumia tulevaisuudestani etukäteen, Olen voinut tuon ansiosta auttaa muita ihmisiä ja ehkäpä pelastaa heidän henkesäkin. Nyt on edellisestä tuollaisesta kokemuksesta yli 15 vuotta, mutta jäljet näkyvät ajatusmaailmassani edelleenkin.

      Jumala on kansojen ja sukujen Jumala - yksittäisten persoonien kohtalot eivät paljoa paina. Me kaikki olemme alkuperäisesti osa... Jumalan rakkaus on uskollisuutta, kuten kaikki oikea rakkaus muutenkin.

    • jaikalii

      >>>Mikä kokemus sinut on saanut uskomaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe