Narsisti ja väittelytaito

oikeassa oleminen

Ovatko narsistit hävinneet väittelyitä?

19

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei alennuta

ei heidän tasolleen kannata edes yrittääkään.eivät näe itsensä sairasta persoonaa,ja jyräävät päälle ,ikäänkuin tahtovat aina sanoa sen viimeisen sanan,lapsekkaat narskut

• jaa-ei-ehkä

Juu, monta kertaa, mutta narsisti itselleen uskollisena pakenee hippulat vinkuen paikalta! Noissa tilanteissa, kun narsisti jää alakynteen, niin katoamistemppu tapahtuu "elokuva-tyyliin" eli haihtuu pieruna ilmaan.

• turhaa niin turhaa

Narsisti julistaa itsensä aina voittajaksi, koska ei tajua kuin oman näkökulmansa.

• nähty on
        turhaa niin turhaa kirjoitti:

Narsisti julistaa itsensä aina voittajaksi, koska ei tajua kuin oman näkökulmansa.

Narskuhan ei ota vastuuta teoistaan. Ollessaan väärässä, haihtuu paikalta, ja menee hovilleen valehtelemaan kääntäen asian päinvastaiseksi.

• kuvaus narskusta

Eräässä kirjassa, jonka nimeä en muista, oli hyvä kuvaus narsistista:

Mitä enemmän väittelin heidän kanssaan, sitä paremmin opin heidän väittelytapansa. Ensin he luottivat vastustajan tyhmyyteen, ja jos se ei auttanut, he esittivät itse tyhmää.

Aina kun sain otteen yhdestä tällaisesta valheen apostolista, käteni vain tavoitteli limaista ainetta joka valui sormien lävitse ja seuraavassa hetkessä oli kasautunut takaisin.

Jos sain vietyä perille kuolettavan iskun todistajien läsnäollessa, vastustajan oli pakko olla samaa mieltä kanssani, jolloin olin varma että olin päässyt askeleen pidemmälle mutta seuraavana päivänä hämmästys oli suuri.

Narsisti ei enää tiennyt mitään edellisestä päivästä ja toisti taas samoja vanhoja juttujaan aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Jos vielä tästä huolimatta yritin vihaisesti puolustaa kantaani, narsisti sanoi ettei muista muuta kuin että todisti jo eilen olleensa oikeassa.

Monta kertaa tämän tapahtuessa seisoin vain paikoillani suu auki hämmästyksestä.

En tiennyt kummasta pitäisi olla enemmän haltioissaan, heidän verbaaliakrobatiastaan vaiko heidän ällistyttävästä kyvystään valehdella.

Aloin pikkuhiljaa vihata heitä.

• 4+14=?

"Narsisti ei enää tiennyt mitään edellisestä päivästä ja toisti taas samoja vanhoja juttujaan aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut".

Kun narsistin valkopesuohjelma pyörähtää käyntiin, voit sanoa good bye kaikelle lialle ja tahroille! Jos yrität inttää vastaan, saat vain kuulla olevasi "paranoidinen", "hullu" tms. kivaa.

• Todellakin noin!

Siis tämä oli niin totta...!

Vaikka jäisi kiinni rysän päältä pettämisestä, väittävät jo seuraavana päivänä ettei mitään ole tapahtunut ja olet itse vaihoharhainen hullu. Siinä paikan päällä voivat vielä pyytää jopa anteeksi, jolleivät muuta voi... Tai sitten naurahtaa ja ihmetellä että mitä nyt, ai sä tulit jo (vetää vehjettään toisen sisältä samaan aikaan), eihän tässä mitään... Mikä sulle nyt tuli, älä viitsi.

Ja noihin vastaavanlaisiin juttuihin sitä meni monta kertaa. Ja luuli itse olevansa hullu...

• intto intto intto

Narsistin tunnistaa siitä, että saat siitä vaikka kuinka moneksi tunniksi väittelykaverin, jos kyseenalaistat narsistin tarkoitusperiä ja toimia. Narsisti jää kyllä inttämään vastaan, tai sitten ylpeästi valkoinen takin lieve viuhuen poistuu paikalta, jos siihen on mahdollisuus, "takkini kyllä kestää sen". Varmaa on kuitenkin, että narsisti ei harrasta itsetutkiskelua, ei etsi narsistisia piirteitä itsestään. Hänessä vain ei ole mitään vikaa.

• : )). Tuota en ole

"Narsistin tunnistaa siitä, että saat siitä vaikka kuinka moneksi tunniksi väittelykaverin, jos kyseenalaistat narsistin tarkoitusperiä ja toimia."

: )). Tuota en ole tiennytkään. En ole koskaan kyseenalaistanut. Olen jotenkin ajatellut, että todella turhaa. Kun en ole halunnut mennä mukaan narsistin joihinkin puuhiin, olen sen vain ilmoitusluontoisesti ilmoittanut. Ja on tietänyt sitten sen heti, että aha, se ei nyt tuota...

Miksi aikuisen ihmisen tekemisiä yleensä alkaisi kritisoimaan ja sillä tavalla ketään opettamaan? Kyllä ihminen itse asiansa on pohtinut. Ja kysyy jos haluaa pohdiskella. Narsisti ei juurikaan kysy. On joskus kysynyt kyllä jotain...

• vaahtopesu

Valkopesuohjelma toimii defenssinä, sillä pyyhitään kaikki liat ja tahrat pois itsestään. Valehtelua valehtelun päälle.
      Narsistista löytyy myös mustapesuohjelma, jota mustamaalaamiskampanjaksikin kutsutaan. Kun vain joku ihminen nostetaan tikun nokkaan, pihteihin, niin siitä revitään ja riepotellaan ja tongitaan ihan mitä vain. Mitä messevämpiä juttuja, sitä tyytyväisempi virne leviää narsistin kasvoille. Se on ivallinen hymy.
      Mustapesuohjelma toimii defenssinä, kun tämä käynnistetään, niin omat tahrat ja liat ovat taas piilossa. Valkopesuohjelma on siis jatkuvaa valehtelua, ja mustapesuohjelmalla tahrataan toinen.
      Muistakaa tämä, nämä kaksi tehokasta pesuohjelmaa narsistin sisäinen pesukone sisältää. Paljon puhutaan - suu vaahdossa.

• "Muistakaa tämä, nämä kaksi tehokasta pesuohjelmaa narsistin sisäinen pesukone sisältää. Paljon puhutaan - suu vaahdossa."

Omalla tavallaan hauska tämä sinun pesukone esimerkkisi...vaikka täällä palstalla on joskus diagnosoitu joku pesunkestäväksi narsistikin muutaman lauseen perusteella, sen kummemmin ihmistä tuntematta...

Mutta aiheeseen/väittelytaitoon liittyen mutu tuntumani on, että jos narsisti kokee jäävänsä tappiolle väittelyssä, hän joko muuttaa puheen aihetta tai siirtyy henk.koht. herjaamiseen...

• "Buahahahahaha..."
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Muistakaa tämä, nämä kaksi tehokasta pesuohjelmaa narsistin sisäinen pesukone sisältää. Paljon puhutaan - suu vaahdossa."

Omalla tavallaan hauska tämä sinun pesukone esimerkkisi...vaikka täällä palstalla on joskus diagnosoitu joku pesunkestäväksi narsistikin muutaman lauseen perusteella, sen kummemmin ihmistä tuntematta...

Mutta aiheeseen/väittelytaitoon liittyen mutu tuntumani on, että jos narsisti kokee jäävänsä tappiolle väittelyssä, hän joko muuttaa puheen aihetta tai siirtyy henk.koht. herjaamiseen...

... eli mustapesuohjelmaan.

• Valheiden valhe

Pokkana valehtelee päin naamaa vaikka olisi todistaja vieressä.Aivan viilipyttynä.Olen sen asianosaisena nähnyt ja kuullut kun minun sanomisiani kerrottiin toiselle mitä en milloinkaan ollut sanonut enkä kuullutkaan asiasta aikaisemmin mitään. Vaikka sanoin etten ole niin tehnyt niin vastaus vain :kyllä sanoit eilen niin.Hullua,hullua,hullua.Ketä uskotaan? Narsistia!!

• 6+2

"Narsisti ei enää tiennyt mitään edellisestä päivästä ja toisti taas samoja vanhoja juttujaan aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut”.

Sanasta sanaan totta. Pitkään ajattelin että hienoa että toisella ihmisellä on kyky unohtaa eilisen illan riitely (johon siis itse alennuin kun yritin setviä missä mennään ja miksi tunnen negatiivisia fiiliksiä, raivoakin ja minua yhtäkkiä syytetään kaikesta, kun osasin olla tiukka), pakkasin kamani ja ajoin omalle asunnolleni. Eihän se ollut kuin taito deletoida kaikki ikävä hänen päästänsä sekä siirtää vastuu tapahtuneesta riidasta plus ikävästä olosta ja konflikteista toiselle, siis minulle. Erittäin ovelasti toimittu. Pikkuhiljaa alan tajuta joskin vaikeasti ja pahoilla mielin, miten narsisti pystyy manipuloimaan ajatuksiani. Tämä on yhtä puolustustaistelua, joka ei johda mihinkään.

• julistaa itse itsens

Tietenkin ovat, mutta vain ulkopuolisten silmissä, ei heidän itsensä.

• karonkka

Väittely ja oikeassa oleminen. Tohtorit ovat varmasti kaikki narsisteja, hehän ovat väitelleet itsensä tohtoreiksi.

• Oletkos nyt ajat.
        karonkka kirjoitti:

Väittely ja oikeassa oleminen. Tohtorit ovat varmasti kaikki narsisteja, hehän ovat väitelleet itsensä tohtoreiksi.

"Tohtorit ovat varmasti kaikki narsisteja, hehän ovat väitelleet itsensä tohtoreiksi. "

Oletkos nyt ajatellut ihan loppuun asti...?

• kus tos
        Oletkos nyt ajat. kirjoitti:

"Tohtorit ovat varmasti kaikki narsisteja, hehän ovat väitelleet itsensä tohtoreiksi. "

Oletkos nyt ajatellut ihan loppuun asti...?

Jos tohtori on aina oikeassa, on vastaväittäjän oltava narsisti.

• Niin tuttua
        kus tos kirjoitti:

Jos tohtori on aina oikeassa, on vastaväittäjän oltava narsisti.

Narsisti tarvitsee kaaosta ja osaa luoda sitä. Väittelyt on yksi kaaoksen muoto.

Ainoa jotenkin toimiva neuvo on: ÄLÄ LÄHDE MUKAAN.

Usein myös sanon kun hän aloittaa syyttelyn ja syyllistämisen, että lopeta tuo. Tuo on väärää käytöstä, henkistä väkivaltaa.

Eihän hän sitä tajua, eikä usko, mutta jollakin tavalla tuo lause kuitenkin estää häntä pääsemästä "iholle".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1422
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      872
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      811
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      667
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      9
      646
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      330
      639
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      57
      629
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      594
    Aihe