Miten löytää oma tyyli?

- maalaistyttö

Olen 21 vuotias nuori nainen. En ole vieläkään täysin löytänyt omaa tyyliäni. Haluaisin vaatteeni ja asusteeni kertovan ihmisille elämäntavoistani ja luonteestani.

Olen luonteeltani rento, positiivinen ja rohkea. Pidän luonnosta ja toiveenani on tulevaisuudessani muuttaa maalle asumaan. Eläimet, ertiyisesti hevoset ovat vahva osa elämääni. Olen rempseä, eikä minulle ole välttämättä aina niin tärkeää, miten hiukseni ovat ja onko meikkiä naamassa vai ei, lähtiessäni esimerkiksi lähikauppaan ruokaostoksille. En ikinä mieti, mitä muut ajattelevat minusta, vaan haluan olla oma itseni, muuttamatta itseäni muiden toiveiden mukaan.

Olen lyhyt ja hoikka tyttönen. Minulla on punaiset hiukset, meikissä suosin maanläheisiä sävyjä. Haluaisin pukeutua naisellisiin, mutta silti mukaviin ja rentoihin vaatteisiin,

Kerro mielipteesi, minkä tyyliset vaatteet minulle sopisivat, linkkaile kuvia, blogeja saa myös linkitellä! Myös hius,- ja meikkivinkkejä saa laittaa!

Kiitos avusta, jo näin etukäteen :)

11

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jens1
    • ei mitään tyyliä

      "Kerro mielipteesi, minkä tyyliset vaatteet minulle sopisivat, linkkaile kuvia, blogeja saa myös linkitellä! Myös hius,- ja meikkivinkkejä saa laittaa!"

      Onko se sitten muka mitenkään sun oma tyylisi jos pukeudut miten muut neuvoo sinua pukeutumaan?

      Nämä "yksilölliset" "oman tyylin" etsijät on naurettavia tapauksia, jotka ottaa vaan mallia muista...

    • silikkiä vaan

      Jos guugleoi vähän punapäisten tyylitaiturien kuvia, eniten väreistä löytää tietenkin vihreitä sävyjä sekä myös runsaasti luonnonvalkoista, turkoosia ja jopa keltaista.
      Jos olet lyhyt ja hoikka, voit korostaa pituuttasi ei vain epäterveellisillä epäkäytännöllisillä ja epämukavilla koroilla, mutta myös pitkillä linjoilla ja välttää vaakatason leikkauksia, vaakakuvioita ja poimutuksia. Kovin tiukat vaatteet korostavat pikkuruisuuttasi, mutta vältä myös ylisuurta koska voit muuttua aika hupaisan näköiseksi sen sijaan, että näyttäisit kookkaammalta.
      Punaiset hiukset ovat niin epätavalliset, että ethän erehdy niitä värjäämään tai leikkaamaan ihan lyhyiksi, sellainen puolipitkä on kai helppohoitoisin ja hyvin pitkät hiukset taas korostavat pienikokoisuutta. Punatukkaiselle usein sopii myös persoonallinen tyyli, onneksi siinä on nykyään runsaasti valinnanvaraa. Voisin hyvin kuvitella farkkutyylin sopivan sinulle, ja luonnonmateriaaleja puuvillaa, villaa, pellavaa, nahkaa jne. Taottu vyönsolki, näyttävät pitkävartiset lännentyyliset säämiskäruskeat saappaat ja joku virkattu kassinyssykkä viimeistelee boheemisti tyylin. :)

      • 233123123123

        Suosittelen hommaamaan ihon myötäisen kumipuvun .


    • sdfsdfe3

      Tyylin löytää itsestään.

    • shagga

      Itse aloin löytää omaa tyyliäni n. 23-vuotiaana. Sitä ennen olin kokeillut vaikka mitä eri tyylejä, joihin kyllästyin aina vuodessa. Nykyinen tyylini on pysynyt, tosin kehittynyt, jo 3 vuotta, joten uskoisin löytäneeni oman tyylini.

      Etköhän sinäkin löydä oman tyylisi pikkuhiljaa itsestään. Osta vaatteita joista tykkäät, ja jotka sopivat toistensa kanssa käytettäviksi.

      Kannattaa ehkä aloittaa selailemalla tätä sivustoa: http://www.chictopia.com/browse/people
      Tuolla on paljon eri tyylejä, saatat löytää sieltä kivoja ideoita.

    • Max Martin

      Silloin aikoinaan pukeutumisen perusperiaatteet määriteltiin sen mukaan, missä sitä aikaansa sitten viettää eli pukeudutaan tilanteen mukaan ja sitten se seuraava vaihe olikin sitten se, että pukeudutaan tavoitteiden mukaan. Niissä rajoissa sitten pitäisi yrittää pysytellä. Sitten on tärkeää löytää ne omille mitoille sopivat mallit, eivätkä kaikki mahdu edes kaikkiin vaatteisiin, vaan vaatteet kuuluu valita sen oman koon ja mallin mukaan. Eikä siis niin, että käydään tässä kohtaa leikkauksissa, että pääsee tavoittelemiinsa vaatteisiin, vaan tässä kohtaa ne vaatteet joustavat aivan riittävästi.

      Vaatteissa on tärkeää juuri löytää se omalle vartalotyypille sopiva mallisto niin kukaan ei edes huomaa sitä, jos sitten käytätkin vain paria kolmea itsesi kokoista vaatetyyppiä.

    • otsoki

      - sinun väreihisi sopivat värit (jos olet aito punatukkainen etkä aio värjätä hiuksiasi, niin valitse virheää, luonnovalkoista jne)

      - sinun vartalolle sopivat mallit. Vältä isoja roikkuvia kaapumaisia vaatteita, jotka saa sinut näyttämään siltä kuin pikkutyttö pukeutuisi äitinsä liian isoihin vaatteisiin

      - mieti paljonko olet valmis miettimään ulkonäköä vai pitääkö vaatteen olla ensisijassa mukava. Tämä määrittelee paljon esim. käyttämiäsi kenkiä (korkkarit vai tennarit jne).

      - haluatko tulla huomatuksi vai olla enempi huomaamaton? Kaipaatko rohkeutta ja räväkkyyttä?

      - oletko valmis käyttämään aikaa vaatteiden silittämiseen (esim. pellava) tai pesemään niitä käsin? Vai oletko enemmän "pese ja pidä" tyyppinen?

      Omaa tyyliä voi rakentaa siltä pohjalta, että se perustuu tiettyihin perusväreihin ja tiettyyn tyyliin (esim. romanttisen rönsyilevä, klassinen, punk/rock, vauras, bling bling). Kannattaa muistaa, että harva on kuitenkaan 100 %:sesti tiettyä tyyliä (poikkeuksena ehkä Sofi Oksanen) vaan tyyli elää tilanteen mukaan esim. festareille bändipaitaa, kaupungilla kiertelyssä farkut ja tennarit, kesähelteillä vilpoinen kukkamekko jne.

      Tyylin määrittäminen auttaa siinä, että mahdollisimman monet vaatteet sopivat keskenään ja voit rakentaa erilaisia asukokonaisuuksia.

      Itse suosin käytännöllisiä ja mukavia perusvaatteita, joita piristän koruilla, huiveilla tai esim. röyhelöpaidoilla. Tyylini voisi määritellä mukavuudenhaluiseksi pröystäilemättömäksi ja hivenen romanttiseksi.

    • Silmä kädessä

      Miten löytää tyyli?-Ota nyt herra jumala silmä käteen ja ETSI!

    • Anonyymi

      Sinulle käy just jotkut rennot, farkun näköiset housut ja siihen huppari! Hiuksesi voisivat olla poninhännällä ja meikkisi olisi hento sisältäen: vaalean huulikiillon, ripsaria ja hieman jotain kulmaväriä, ei luomi!
      Täydellistä!

    • Anonyymi

      mie oon mies ja pukeuydun täysin oman tahtoni mukaan mikä ei välttämättä miellytä kaikkia ja jotkut pitää mua outona ja mysteerisenä ihmisenä koska pukeudun niin moniulotteisesti. Eli laitan ihan minkä tahansa vaatteen ylleni enkä mieti minne menen asusteessani sillä ei vois vähempää kiinnostaa. Voin mennä siis ihan vapaasti vaikka heavymusakeikalle vaaleanpunaisessa vaatteissa ja voin laittaa päähäni vaikka hankkija lippalakin joka monien mielestä ei sovi asukokonaisuuteen koska monien mielestä hankkijalippalakki ei svengaa yhtään vaaleanpunaisen koko asun kanssa mutta minä vähät välitän noille kannanotoille. Voin mennä kauppaan ihan huoletta iham miten haluan enkä mieti ollenkaan mitään tyylejä ja isojen massojen vaatimuksia. Voin mennä vaikka ihan verkkariasussa tai kangastakissa tai kesällä laitan ylleni kukkapaidan kun menen kauppaan.Aina käytän lenkkaritossuja.

      Sama asia musiikin kanssa eli kaikki käy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe