Mirtazapin ja lihoaminen?

Kuinka nopeasti Mirtazapin alkaa lihottaa? Itsellä uniongelmiin 7,5 mg per (puolikas 15 mg) ilta ja nyt pitäis pari viikkoo syödä ainaski ja kattoo jos loppuis toi katkonainen uni? Sit vähentää 3,75 mg ja taas pari viikkoo ja lopettaa kokonaan.... Kerkiikö tossa ajassa turvota vai vaatiiko lihoaminen lääkkeestä vuosien syömisen?
12335
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 12

Vanhimmat

Aiheuttaako myös haluttomuutto, vaikuttaako erektioon tai testotasoihin?

Äänestä
  • En ainakaa itse huomannu että olis seuraavana päivänä vaikuttanut mitenkään... iltaisin tietty pilleri kannattaa ottaa vasta petipuuhien jälkeen...

    Äänestä

  • Kaikki mielialalääkkeet voivat aiheuttaa impotenssin ja haluttomuuden, mutta kaikki ei sitä saa. Sinun täytyy joka tapauksessa hyväksyä riski sekä pitkäaikaisiin tai pysyviin neurologisiin että seksuaalielämän vaurioihin, jos lähdet kokeilemaan. Oireet tulevat joillekin esiin vasta käytön lopettamisen jälkeen eli et voi tietää lopputulosta edes käytön aikana.

    Äänestä

Lääke lisää ruokahalua ja sen takia lihottaa. Eli ihan omasta symisestä se lihominen on kiinni. Itse lihoin kyseisen lääkkeen kanssa 15 kg vuoden aikana. Lääkkeen oton jälkeen juoksin useamman kerran jääkaapilla. Nykyään käytän enää melatoniinia.

Äänestä

Juu itse sinä sitä ruokaa turpaasi työnnät ei kukaan muu.

Äänestä

Turvotusta tuo lääke aiheuttaa ja lihomista lähinnä ruokahalun lisääntymisen myötä. Jouduin lopettamaan lääkkeen turvotuksen takia, nilkat ja sääret turposivat ja mulla on jaloissa huono verenkierto muutenkin useiden verituklppien takia. Mirtaa sain unettomuuden hoitoon.

Äänestä

Mikään lääke tai sairaus EI lihota.

Koska vesi ei rasvakudokseksi kroppaan muutu.

Lihominen johtuu aina väärästä ruuasta.

Äänestä
  • Ei lihota, olen käyttänyt jo vuosia, eikä ole ollut ongelmia.

    Äänestä

käytin 6vkoa ja lihosin 4kg.masennukseen määrättiin 30mg,auttoi nukkumaan,mutta jääkaapin ovi rupesi käymään ylikierroksilla,lisäksi tuli jumalaton halu juoda alkoholia.näitä haluja ei voinut järkeistää,ruoka ei täyttäny,kokoajan piti jotain mussuttaa...normaalisti syön terveellisesti,olen hoikka ja en juurikaan käytä alkoa.aivan kummallinen lääke.olisi ehkä muuten sopinut,mutta en halunnut juopuneeksi siaksi,joten lopetin lääkkeen käytön

Äänestä
  • Puoli vuotta käytin, ja ruokahalu oli aivan hirveä ,koko ajan piti jotain syödä,lihoin yli 10kg,onneks tajusin lopettaa ton lääkkeen ,nyt normipaino....en suosittele tätä lääkettä ,paljon muitakin oireita tuli.

    Äänestä

Monet mielialalääkkeet lihottavat osaa käyttäjistä vaikka ruokavaliota ei vaihtaisikaan. Lihoaminen johtuu metabolian muutoksista, joita aineet aiheuttavat elinmistössä. Osa lihoaa vaikka karsisi ruokavaliotaan kevyemmäksi. Tämä on syytä tiedostaa jokaisen mielialalääkkeitä käyttävän. Erityisen tunnettuja metabolian sekoittajia ovat niin kutsutut neuroleptit, joista olantsapiini lienee pahamaineisin. Metabolian sekoittuminen ja tästä seuraava pitkään jatkuva lihoaminen voivat johtaa muun muassa diabeteekseen sekä erilaisiin sydän- ja verisuonisairauksiin. Mikäli olet huolissasi aineen lihottavasta vaikutuksesta, keskustele asiasta ihmeessä lääkärisi kanssa.

Äänestä

vesi ei lihota vaan väärä ruoka

Terveellisen ravinnon kivijalka koostuu kolmesta asiasta: proteiineista, väreistä ja rasvoista.

Lyhyesti: virallisten ravitsemussuositusten mukaan aikuinen tarvitsee n. 100 grammaa hyviä rasvoja ja proteiinia päivässä. Lisäksi vähintään 500 grammaa kasviksia, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, papuja, linssejä, herneitä ja marjoja. Vettä janoon 1,5-2 litraa. Ja jos nälkä jää (lähinnä huippu-urheilijat), niin perunaa, riisiä ja viljaa.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

Oikealla ruokavaliolla yleensä masennuskin katoaa kera terapian.

Eli lääkkeet on turhia.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


koukussa----- kirjoitti:

Kuinka nopeasti Mirtazapin alkaa lihottaa? Itsellä uniongelmiin 7,5 mg per (puolikas 15 mg) ilta ja nyt pitäis pari viikkoo syödä ainaski ja kattoo jos loppuis toi katkonainen uni? Sit vähentää 3,75 mg ja taas pari viikkoo ja lopettaa kokonaan.... Kerkiikö tossa ajassa turvota vai vaatiiko lihoaminen lääkkeestä vuosien syömisen?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu