Eli kaksi päivää sitten illalla alkoi yhtäkkiä niska jumittaa ja se tuli tuosta vain kipeäksi, minkä lisäksi alkoi lievä päänsärkykin. Päätä pystyy kuitenkin kääntämään eteen, taakse ja sivuille. Sivuille kääntäessä sattuu eniten ja tuntuu eniten jäykkyyttä. Yö meni kuitenkin ihan jees, en heräillyt kertaakaan. Seuraavana aamuna niska tuntui olevan kunnossa, eikä päätä enää särkenyt, joten päätin lähteä töihin.
Eilinen työpäivä sujui hyvin ilman kipuja, mutta jälleen iltaa kohden niska kipeytyi ja jäykistyi yllättäen. Yöllä heräsin kuumeeseen, joka kuitenkin taas aamulla oli laskenut, eikä niskakaan ollut enää niin kipeä kuin eilen illalla.
- Eli tämä on nyt kolmas päivä, jolloin niska on kipeä/jäykkä.
- Kuumetta ollut eilen.
- Päänsärkyä esiintyi ensimmäisenä päivänä.
Kuten arvata saattaa, aivokalvontulehdushan tässä pelottaa, tosin mitään muita oireita ei ole ilmennyt kuin nuo kolme mainittua, mitään pahoinvointia, oksentelua, pilkkuja tai vastaavaa ei ole ilmennyt.
Mistähän mahtaa johtua? Voiko olla virusperäinen aivokalvontulehdus. Huomenna olen ajatellut mennä lääkäriin, jos tämä ilta on kahden edellisen kaltainen, eli oireet pahenevat iltaa kohden.
Yhtäkkinen niskajäykkyys/kipu
3
157
Vastaukset
- Mene neurolle
Neurologi on varmin osaaja tapauksessasi. Koska oireesi voimistuvat päivän aikana, voisi olla tensio tai lihasjännityspäänsärky. Molemmat löytyvät Migreeniyhdistyksen sivuilta. Vertaa niitä oireisiisi. Kausi-influenssaankin saattaa liittyä mainitsemiasi, mutta kokemattomana en ole varma.
Kotikonstina on niska-hartialihasten ja kaulan venyttäminen silloin tällöin päivän aikana.- Niskakipee
Nyt alkoi helpottamaan, niska on jo eilisestä illasta asti ollut huomattavasti parempi. Venyttelin sitä aina vähän väliä eilisen työpäivän aikana ja se ei enää kipeytynyt iltaa kohden. Todennäköisesti juurikin tuosta lihasjännityspäänsärystä oli kyse. Olen aktiivinen kuntosalilla kävijä, noin neljä kertaa viikossa, mutta joulun aikana tuli pidettyä kahden viikon tauko. Saattoi olla, että nyt tiistaina kun menin taas pitkästä aikaa salille, niska siellä kipeytyi kun ei pariin viikkoon ollut tehnyt mitään ja nyt yhtäkkiä taas paluu arkeen.
- heti huomenna
MENE LÄÄKÄRILLE
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348