Mikä mielisairaus on jos henkilö jatkuvasti vaihtelee nimimerkkiä jottei häntä tunnistettaisi?
Nimimerkkien vaihtelu
9
188
Vastaukset
- öööööööö
Psykiatri.
- _A_
Stalking — a contemporary challenge for forensic and clinical psychiatry
J. H. KAMPHUIS, PhD and P.M.G. EMMELKAMP, PhD
Abstract
Background Stalking is causing pervasive and intense personal suffering and is an area of psychiatry that is currently overlooked.
CURRENT DEFINITION
Partly as a result of publications in the media on stalking of celebrities, research into marital violence, and anti-stalking laws in some countries, mental health workers have recently started to study stalkers. It became apparent that a proportion of stalkers suffered from erotomania. Originally, erotomania (or de Clérambault's syndrome) was a term reserved for women who held the delusional belief that a man, typically of a higher social class or social esteem, was deeply in love with them. However, a delusional disorder of the erotomanic type, as it is currently classified in DSM-IV (American Psychiatric Association, 1994), only accounts for a very limited subset of episodes of stalking; stalking can result from many different motivations and constellations of psychopathological symptoms.
THE STALKER
Meloy (1996) reviewed the (10) empirical studies that had been conducted over the previous 25 years. Up to 1992, empirical research was limited to case reports or smallscale, uncontrolled studies (n - piiripieni O
Eli mikä mielisairaus ihmisellä on, jos ei esiinny netin keskustelupalstoilla tunnistettavasti omalla nimellään, naamallaan ja yhteystiedoillaan?
Hanki elämä netin ulkopuolelta.Noh, lukaisin kääntäjän avulla tuon englanninkielisen tekstin ja pitipä myös tarkistaa mitä tuo pseudonyymi tarkoittaa...
Tietyllä lailla aihe kiinnostaa siitäkin syystä ettei ole kuin joku päivä kun joku heitti kysymyksen (oli tietävinään)palstalla, että mistä syystä yhteenlaskutoimitus vaihtelee nimimerkkiään...
Että joo, tiedä sitten mitä tuonkin kysymyksen taustalla oli,
se kuuluisa projektioko? (itse toimii niin)
Pelkkää tahallista minuun kirjoittajana kohdistuvaa epäilyksen lietsontaako? (kirjoittaja toivoo ettei minuun uskottaisi)
Vaiko ihan oikeastiko ko. kirjoittaja uskoo minun tekevän niin, mikä jälkimmäinen tarkoittaisi minun näkemykseni mukaan katsoen jopa harhaisuutta...
Niinikään aikoinaan joku (ilkikurimus?) aikas pian palstalle tuloni jälkeen oli tietävinään, että minäkin olen saanut oman stalkkerin, sana jonka minun piti googlettaa, seuraaja?, vainoaja? ja tuostakin on lukuisia esimerkkejä, tyyliin, olen pitkään seurannut yhteenlaskutoimituksen kirjoituksia jne...
Noh, tuossa englannin kielisessä artikkelissa mainittiin muutamia syitä tuollaiseen seuraamiseen...toinen oli erotomia, joka käsittääkseni enemmänkin naisten vaiva ja toinen mahdollisuus oli että seurailijalla ja seurattavalla on ollut suhde, niinikään tyypillinen seuraaja profiloitui usein työttömäksi kolmikymppiseksi mieheksi...
No tää ny vaan tämmöstä pohdintaa, eikä oikeasti tämmösiin asioihin kannata liiaksi juuttua, kuhan ny otin esille, että itsekukin miettisi, että voiko omia pelkkiä luulojaan, ajatuksiaan "nettikirjoittajista" pitää totena ja uskoa niihin...
Jäin tuossa toisessakin, kirjaansa mainostaneen ketjussakin miettimään, kun joku heitti kysymyksen, että uskonko että kirja on oikeasti olemassa kun hän itse oli tietävinään ettei ole...
Että otin kantaa vain kirjoittajan tapaan markkinoida kirjaansa joka on mielestäni vähintäänkin kyseenalainen jos ei peräti lain vastainen...
Onko kirja oikeasti olemassa vaiko ei, sitä en tiedä, varma tieto siitä onko kirja oikeasti olemassa vaiko ei on ko. henkilöllä itsellään...kukaan muu ei sitäkään asiaa voi varmasti tietää jos ei nyt tunne ko. henkilöä ja ole nähnyt kirjaa itse...
Että kun tuossa edellä kehoitetaan hankkimaan elämä netin ulkopuolelta niin omasta puolestani sanoisin että kannattaa muistaa että se oikea elämä kyllä eletään/asiat tapahtuvat jossain muualla kuin netissä...
Että tämmösiä hajatelmia tässä kohtaa tähän aiheeseen liittyen...- En ole esittänyt
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Noh, lukaisin kääntäjän avulla tuon englanninkielisen tekstin ja pitipä myös tarkistaa mitä tuo pseudonyymi tarkoittaa...
Tietyllä lailla aihe kiinnostaa siitäkin syystä ettei ole kuin joku päivä kun joku heitti kysymyksen (oli tietävinään)palstalla, että mistä syystä yhteenlaskutoimitus vaihtelee nimimerkkiään...
Että joo, tiedä sitten mitä tuonkin kysymyksen taustalla oli,
se kuuluisa projektioko? (itse toimii niin)
Pelkkää tahallista minuun kirjoittajana kohdistuvaa epäilyksen lietsontaako? (kirjoittaja toivoo ettei minuun uskottaisi)
Vaiko ihan oikeastiko ko. kirjoittaja uskoo minun tekevän niin, mikä jälkimmäinen tarkoittaisi minun näkemykseni mukaan katsoen jopa harhaisuutta...
Niinikään aikoinaan joku (ilkikurimus?) aikas pian palstalle tuloni jälkeen oli tietävinään, että minäkin olen saanut oman stalkkerin, sana jonka minun piti googlettaa, seuraaja?, vainoaja? ja tuostakin on lukuisia esimerkkejä, tyyliin, olen pitkään seurannut yhteenlaskutoimituksen kirjoituksia jne...
Noh, tuossa englannin kielisessä artikkelissa mainittiin muutamia syitä tuollaiseen seuraamiseen...toinen oli erotomia, joka käsittääkseni enemmänkin naisten vaiva ja toinen mahdollisuus oli että seurailijalla ja seurattavalla on ollut suhde, niinikään tyypillinen seuraaja profiloitui usein työttömäksi kolmikymppiseksi mieheksi...
No tää ny vaan tämmöstä pohdintaa, eikä oikeasti tämmösiin asioihin kannata liiaksi juuttua, kuhan ny otin esille, että itsekukin miettisi, että voiko omia pelkkiä luulojaan, ajatuksiaan "nettikirjoittajista" pitää totena ja uskoa niihin...
Jäin tuossa toisessakin, kirjaansa mainostaneen ketjussakin miettimään, kun joku heitti kysymyksen, että uskonko että kirja on oikeasti olemassa kun hän itse oli tietävinään ettei ole...
Että otin kantaa vain kirjoittajan tapaan markkinoida kirjaansa joka on mielestäni vähintäänkin kyseenalainen jos ei peräti lain vastainen...
Onko kirja oikeasti olemassa vaiko ei, sitä en tiedä, varma tieto siitä onko kirja oikeasti olemassa vaiko ei on ko. henkilöllä itsellään...kukaan muu ei sitäkään asiaa voi varmasti tietää jos ei nyt tunne ko. henkilöä ja ole nähnyt kirjaa itse...
Että kun tuossa edellä kehoitetaan hankkimaan elämä netin ulkopuolelta niin omasta puolestani sanoisin että kannattaa muistaa että se oikea elämä kyllä eletään/asiat tapahtuvat jossain muualla kuin netissä...
Että tämmösiä hajatelmia tässä kohtaa tähän aiheeseen liittyen..."Onko kirja oikeasti olemassa vaiko ei, sitä en tiedä, varma tieto siitä onko kirja oikeasti olemassa vaiko ei on ko. henkilöllä itsellään...kukaan muu ei sitäkään asiaa voi varmasti tietää jos ei nyt tunne ko. henkilöä ja ole nähnyt kirjaa itse..."
En ole esittänyt varmaa tietoa, ettei kirjaa ole. Olen paheksunut ilmoitusta, joka voi olla ihan täydellisesti pelkkä huijaus.
Miksi pitäisi laittaa rahaa tuollaiseen pajatsoon, joita luultavasti alkaa ilmestyä tänne tuhkatiheään, jos tuollaiset sallitaan. Taitaa olla ihan laitonkin. Ainakin minun oikeustajuni sanoo niin.
- Dr. Philopsyko
En ole nähnyt aiemmin nimimerkkiänne, Pseudonyymi, joten mitä ilmeisimmin sairastatte kyseistä mielisairautta?
Miten lienee niiden ihmisten laita, joilla on otsaa vaatia muilta sellaista, mikä ei yllättäen kosketa mitenkään itseä. - sairaus se on tuokin
olisiko ihan kiusaajakyttääjäporukka taas liikenteessä? hankkikaa elämä kuulkaas, ihan OMA sellainen.
- Ihan selvästi
Kyseessähän on sairaus nimeltä monipersoonallisuushäiriö :)
- psy-ki-at-ri
Eli skitsofrenia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85872
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52811- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253667Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,9646Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk57629- 53594