ei yhtään lasta eikä vaimoa. Pelottaako muita miehiä yksinäinen vanhuus?
Yksinäinen vanhuus
32
199
Vastaukset
- Ikisinkku M
Minusta se on hyvä juttu. Kun ei ole itse taakkana kenellekään eikä kukaan muu ole itselle taakkana ei tarvitse ajatella kenenkään muiden tunteita siinä vaiheessa kun on aika tehdä päätös että tämä oli nyt tässä ja saa heittaa lusikan nurkkaan silloin kun se itselle sopii.
- Iloinen tulevaisuus
Juuri näin, en halua vanhaa vaimoa tai lapsia kuppaamaan rahojani sitten seniorina. Sen sijaan käytän rahani ystäviini ja palveluihin, intiimipalvelut mukaan lukien.
- sinkku.
Ei pelota koska olen jo tottunut.
- vetää hiljaiseksi
Vanhuus pistää kyllä ison ja ylpeän miehen hiljaiseksi. Nyt valtaa ja kunniaa mitä sitten kaikessa yksinäisyydessä? Hoitajat hoitavat ja tekevät näin työnsä, mutta kuka aidosti välittää
- Ikisinkku M
Luulenpa että aika moni perheellinenkin joutuu viimemetreillä katkerana toteamaan että se perillisten "aito" välittäminen on lähinnä niistä perinnöistä kiinni kun ukkia/mummia röijätään mahdollisimman halpaan hoitopaikkaan eikä sinnekään kuin vasta sitten kun on ihan pakko. Perillisetön sentään itse saa päättää minne menee omilla rahoillaan ja jos ne loppuu nakkaa vain sitten sellaiset tabletit huuleen ettei tarvitse aamulla enää herätä kitumaan.
- aito rakkaus
Ikisinkku M kirjoitti:
Luulenpa että aika moni perheellinenkin joutuu viimemetreillä katkerana toteamaan että se perillisten "aito" välittäminen on lähinnä niistä perinnöistä kiinni kun ukkia/mummia röijätään mahdollisimman halpaan hoitopaikkaan eikä sinnekään kuin vasta sitten kun on ihan pakko. Perillisetön sentään itse saa päättää minne menee omilla rahoillaan ja jos ne loppuu nakkaa vain sitten sellaiset tabletit huuleen ettei tarvitse aamulla enää herätä kitumaan.
En ihmettele jos ikisinkku olet, noin katkeralla olemuksella et parisuhteeseen pääse. Jos et usko aitoon välittämiseen
- Ikisinkku M
aito rakkaus kirjoitti:
En ihmettele jos ikisinkku olet, noin katkeralla olemuksella et parisuhteeseen pääse. Jos et usko aitoon välittämiseen
Uskon aitoon välittämiseen sitten kun se omalle kohdalle osuu, toistaiseksi kuitenkin menen näillä eväillä. Tiedän että on aidosti välittäviä ihmisiä, oman sukuni piirissä heitä on mutta tiedän että on, ei omassa suvussa onneksi, paljon myös niitä jotka välittää vain paapan/mummin omaisuudesta. Ei se ole katkeruuttaa olla selvillä asioista ja hyväksyä niitä selllaisina kuin ne ovat, paljon pahempi on valehdella itselleen ja huomata joutuneensa petetyksi siinä vaiheessa kun on myöhäistä.
- 10+11
Ikisinkku M kirjoitti:
Kuules Ikisinkku, voi siinä käydä niinkin, et jossain kohtaa et enää päätä itse.
Hoitokodin ehkä valitset itse, mut valta sulta voidaan viedä sielläkin ja etenkin jos rahaa on.
Hankkivat sulle virkaholhoojan, joka sitten päättää mitä hoitoa sulle annetaan sun rahoillas.
Virkaholhooja kun kävelee vielä hoitavan lääkärinkin yli, koska hänellä on sun kukkarosi nyörit käsissään.
Jos ei hyväksy kustannus arvioita hoidosta, niin jäät ilman lääkärin suosittelemaa hoitoa. Eikä siinä auta silloin edes sukulaisten tahto, et paapa hoidetaan näin ja näin. Jolleivat sit suostu maksamaan omistaan kyseistä hoitoa!
Koettu asia on. Ei mennyt pappa lonkka proteesin vaihtoon yksityissairaalaan, virkaholhoojasta se oli kohtuuttoman kallis operatio, ilman takuita et tilanne korjaantuisi leikkauksella.
Suku olis halunnut et olisi edes yritetty kohentaa pappan vointia. Rahaa pappalla oli, ainakin piti olla. Ikisinkku M kirjoitti:
"Mahdollisimman halpaan hoitopaikkaan"?
Suomessa tuskin on kovin montaa vanhusta, jotka viettävät viimeiset päivänsä yksityisissä hoitokodeissa tai sairaaloissa. Ei ainakaan perillisten rahoilla. Lähes kaikki ovat kunnallisessa hoidossa veroeuroilla kustannettuna.- Ikisinkku M
10+11 kirjoitti:
Kuules Ikisinkku, voi siinä käydä niinkin, et jossain kohtaa et enää päätä itse.
Hoitokodin ehkä valitset itse, mut valta sulta voidaan viedä sielläkin ja etenkin jos rahaa on.
Hankkivat sulle virkaholhoojan, joka sitten päättää mitä hoitoa sulle annetaan sun rahoillas.
Virkaholhooja kun kävelee vielä hoitavan lääkärinkin yli, koska hänellä on sun kukkarosi nyörit käsissään.
Jos ei hyväksy kustannus arvioita hoidosta, niin jäät ilman lääkärin suosittelemaa hoitoa. Eikä siinä auta silloin edes sukulaisten tahto, et paapa hoidetaan näin ja näin. Jolleivat sit suostu maksamaan omistaan kyseistä hoitoa!
Koettu asia on. Ei mennyt pappa lonkka proteesin vaihtoon yksityissairaalaan, virkaholhoojasta se oli kohtuuttoman kallis operatio, ilman takuita et tilanne korjaantuisi leikkauksella.
Suku olis halunnut et olisi edes yritetty kohentaa pappan vointia. Rahaa pappalla oli, ainakin piti olla.Tuo on ikävä kyllä tässä maassa mahdollista, siksipä ennen kuin joutuu noin holhottavaan kuntoon on ne ikiuninapit kiskaistava laadukkaan konjakin kera huiviin. Rahavaroista kannattaa sitä ennen tietysti mahdollisimman tarkoin hankkiutua eroon käyttämällä ne omaan hyvinvointiin.
- Ikisinkku M
Ratikkakuski kirjoitti:
Suomessa tuskin on kovin montaa vanhusta, jotka viettävät viimeiset päivänsä yksityisissä hoitokodeissa tai sairaaloissa. Ei ainakaan perillisten rahoilla. Lähes kaikki ovat kunnallisessa hoidossa veroeuroilla kustannettuna.Niinpä, en jaksa tähän kirjoittaa esimerkkiä yhdestä tietämästäni mummosta jonka perikunta jkoi perinnöt keskenään papan pötkähdettyä ja nyt nuukailevat hoidosta, totean vain että sääliksi vähän käy ja hämmästyttää lasten kiittämättömyys tässä vaiheessa.
Ratikkakuski kirjoitti:
Suomessa tuskin on kovin montaa vanhusta, jotka viettävät viimeiset päivänsä yksityisissä hoitokodeissa tai sairaaloissa. Ei ainakaan perillisten rahoilla. Lähes kaikki ovat kunnallisessa hoidossa veroeuroilla kustannettuna.Meidän mummo oli yksityisessä hoitokodissa ja kyllä se oli ihan täynnä.
Aika usea vanhus viettää yksityisessä hoitokodissa loppupäivät, siinä tulee omavastuuosuus vastaan.
Ei se tarkoita sitä jos on yksityinen paikka, että hoito olisi jotenkin hohdokasta.
Yksityisissä on vain mahdollisuus yksilölliseen asumiseen joka tarkoittaa omaa huonetta ja valvottua asumista, sekä sielläkin hoidetaan vain perustarpeet.
Meilläkin jaksotettiin sukulaisten kanssa apu, kun ei riittänyt henkilökunta.
Kuolema oli pitkä ja kivulias henkilökunnan vähyyden vuoksi, oli sinäyönä vain 1 hoitaja ja ei kuullut kivuliasta sairaskohtausta.
Toinen mummo kuuli valituksen omaan huoneeseensa ja huusi apua rollaattorillaan.
Apu tuli liian myöhään.
Se siitä yksityisen hienoudesta.fionatar34 kirjoitti:
Meidän mummo oli yksityisessä hoitokodissa ja kyllä se oli ihan täynnä.
Aika usea vanhus viettää yksityisessä hoitokodissa loppupäivät, siinä tulee omavastuuosuus vastaan.
Ei se tarkoita sitä jos on yksityinen paikka, että hoito olisi jotenkin hohdokasta.
Yksityisissä on vain mahdollisuus yksilölliseen asumiseen joka tarkoittaa omaa huonetta ja valvottua asumista, sekä sielläkin hoidetaan vain perustarpeet.
Meilläkin jaksotettiin sukulaisten kanssa apu, kun ei riittänyt henkilökunta.
Kuolema oli pitkä ja kivulias henkilökunnan vähyyden vuoksi, oli sinäyönä vain 1 hoitaja ja ei kuullut kivuliasta sairaskohtausta.
Toinen mummo kuuli valituksen omaan huoneeseensa ja huusi apua rollaattorillaan.
Apu tuli liian myöhään.
Se siitä yksityisen hienoudesta.Me taidetaan nyt puhua vähän eri asioita. Kuntahan ostaa palveluita myös yksityisten yritysten tai säätiöiden ylläpitämistä laitoksista, joissa hoidon taso ja mitoitukset ovat samalla tasolla kunnallisten kanssa.
Minä tarkoitin niitä harvoja ja rikkaita, jotka oikeasti kustantavat palvelut itse eivätkä ensin eläkkeellän ja loppuja kunnan palvelusetelillä. Kuten vaikkapa Aatos Erkon sanottiin viettäneen viimeiset päivänsä Eiran yksityissairaalassa. Tuskin oli hoidossa tai puitteissa moitittavaa.
Minun mummoni muuten on kunnallisessa vanhainkodissa, jossa sillä on oma yksiö ja hoitsut käyvät sitä yhtenään katsomassa. Mummo aina kehuu hoitoa ja minusta se näyttääkin olevan hyvää ja kiireetöntä. Pari tuttua lähäriä on tosin kertonut aivan päinvastaisia kauhutarinoita. Edellisestä päättelen, että erot ovat suuria.
Suomi on pullollaan yksinäisiä vanhuksia, jotka ovat olleet naimisissa ja jolla on lapsia. Ovat eronneet tai leskeytyneet. Lapset asuvat kaukana tai välit on poikki. Jos haluaa välttää yksinäistä vanhuutta, kannattaa hankkia laaja ystäväpiiri ja mielummin sellainen, jossa on itseään nuorempiakin.
- aIbatrossi
Hahhaa
Kun Ratikka joutuu ukkokotiin virkaholjoojan toimesta, eikä ole omaisholhoojana
muita, kuin kumivaimo, jota ei hyvksytä holhoojaxi, eikä tuhkamunalla ole
lapsenlapsiakaan, saati edes äpärää kasvattilapsenakaansa
rahastaa taskut todella syvältä ja jopa matrassin sisälle jemmatut ylikalliit eurot, joilla Suomen talous romahtaa kuitenkin--Suomen vihrä kulta--puutavara liian kallista kamaa ostaa Suomesta!!!111!!!
Parempi rakennekehitys Ratkalle kuolla maksakirroosiin turbokiljullansa
kuin joutua , jossa vain kaxi mamuhoitsua on vaihtamaamassa sadan dementikon vaippoja aIbatrossi kirjoitti:
Hahhaa
Kun Ratikka joutuu ukkokotiin virkaholjoojan toimesta, eikä ole omaisholhoojana
muita, kuin kumivaimo, jota ei hyvksytä holhoojaxi, eikä tuhkamunalla ole
lapsenlapsiakaan, saati edes äpärää kasvattilapsenakaansa
rahastaa taskut todella syvältä ja jopa matrassin sisälle jemmatut ylikalliit eurot, joilla Suomen talous romahtaa kuitenkin--Suomen vihrä kulta--puutavara liian kallista kamaa ostaa Suomesta!!!111!!!
Parempi rakennekehitys Ratkalle kuolla maksakirroosiin turbokiljullansa
kuin joutua , jossa vain kaxi mamuhoitsua on vaihtamaamassa sadan dementikon vaippojaMinäkin toivon, että kuolen mielummin pillun päälle tai pullo kädessä kuin sairaalan sänkyyn.
Noin muuten minulla on kyllä varaa palkata se mainostamani ukrainalainen hoitaja lusikoimaan soppaa suuhun ja vaihtamaan vaipat. Sinulla tässä on kurja vanhuus edessäsi.- ninnunnana
Ratikkakuski kirjoitti:
Minäkin toivon, että kuolen mielummin pillun päälle tai pullo kädessä kuin sairaalan sänkyyn.
Noin muuten minulla on kyllä varaa palkata se mainostamani ukrainalainen hoitaja lusikoimaan soppaa suuhun ja vaihtamaan vaipat. Sinulla tässä on kurja vanhuus edessäsi.Mielenkiintoinen ajatus.
Mitäs naiselle? Mä en välitä ukranainalaisesta naisesta?
Mutta kiinassahan on 40 miljoonaa joutavaa miessinkkua.
Nehän vois mennä lähäri kouluun ja tulla vanhusten hoitajiksi.
Menis sekin tehokkaasti kuin liukuhihnalta. - aIbatrossi
Ratikkakuski kirjoitti:
Minäkin toivon, että kuolen mielummin pillun päälle tai pullo kädessä kuin sairaalan sänkyyn.
Noin muuten minulla on kyllä varaa palkata se mainostamani ukrainalainen hoitaja lusikoimaan soppaa suuhun ja vaihtamaan vaipat. Sinulla tässä on kurja vanhuus edessäsi.Taas Ratikka arvioi minua väärin vain mustamaalataxensa kapitalismin vastustajaa
On jo liuta minialbatrossejakin ja jo ukonmökkikin valmiina
Ja muonituksessa voi jopa lihapullakin löytyä suuruskupista omin varoin
Kun poden vielä priapismia i. kestoståndistakin
niin kyllä ämmät jonon tulevat vaipat vaihtamaan ja kusisorsan tyhjäämään
Kaunis Rentukka on silloin jo saanut vankan kokemuksen ja tulee hieräsemaan kolttavia ja jäykistyneitä elimiäni ja lukee iltasadut
Jos ei ukko unta saa
iltasatu luetaan
jos iltasatu vain panettaa
pannaan iltasadux uudestaan
Vanhaa saituri Ratikasta ei välitä kukaan - 10+11
aIbatrossi kirjoitti:
Taas Ratikka arvioi minua väärin vain mustamaalataxensa kapitalismin vastustajaa
On jo liuta minialbatrossejakin ja jo ukonmökkikin valmiina
Ja muonituksessa voi jopa lihapullakin löytyä suuruskupista omin varoin
Kun poden vielä priapismia i. kestoståndistakin
niin kyllä ämmät jonon tulevat vaipat vaihtamaan ja kusisorsan tyhjäämään
Kaunis Rentukka on silloin jo saanut vankan kokemuksen ja tulee hieräsemaan kolttavia ja jäykistyneitä elimiäni ja lukee iltasadut
Jos ei ukko unta saa
iltasatu luetaan
jos iltasatu vain panettaa
pannaan iltasadux uudestaan
Vanhaa saituri Ratikasta ei välitä kukaanNon ni, tietty! Aina poikien pitää nokittaa toisiaan.
Ihan oikeesti, louskuttamatta leukoja, virkaholhoojalla/edunvalvojalla on mieletön valta päättää :holhottavansa rahoista!
Eikä sitä "liekaa" saa aivan pienellä näytöllä poikki edes lähisukulaisetkaan.
Sillä meillä ainakin se on vanhuksen kohdalla maistraatin asettama virkamies.
Ei kuten joskus aikoinaan kait on ollut "uskottumies", joku luotetava läheinen ihminen.
"Uskotunmiehen" sai vaihdettua, jos osottautui huonoksi vaihtoehdoksi.
Niin ainakin "vanhempi väki" on mun antanut ymmärtää!
Tilanne kun on sellainen et nykyään ei enää tiedetä miten paljon rahaa "pappalla" on tilillään.
Aikoinaan kun pappa hoitokotiin halus menä, rahaa oli tilillä, vaikka olis asunut 50 vuotta hoitokodissa.
Nyt ei muka ole varaa käyttää leikkaukseen rahaa, kun siitä ei ole "taattua toivottua" tulosta
Eikä se edunvalvoja taatusti ole perillinen, niin miks hänen pitää säästää kustannuksissa.
Ei sukukaan halua kitsasteltavan vanhuksen hoidossa,eikä koituis leikkaus yhteiskunnan maksettavaksikaan.
Omista rahoistaan vanhus ei tiedä mitään, ja kun suku niitä kysyy; ilmoittaa virkakoneisto ettei kuulu suvulle!
Ei tän näin pitäis mennä! - aIbatrossi
10+11 kirjoitti:
Non ni, tietty! Aina poikien pitää nokittaa toisiaan.
Ihan oikeesti, louskuttamatta leukoja, virkaholhoojalla/edunvalvojalla on mieletön valta päättää :holhottavansa rahoista!
Eikä sitä "liekaa" saa aivan pienellä näytöllä poikki edes lähisukulaisetkaan.
Sillä meillä ainakin se on vanhuksen kohdalla maistraatin asettama virkamies.
Ei kuten joskus aikoinaan kait on ollut "uskottumies", joku luotetava läheinen ihminen.
"Uskotunmiehen" sai vaihdettua, jos osottautui huonoksi vaihtoehdoksi.
Niin ainakin "vanhempi väki" on mun antanut ymmärtää!
Tilanne kun on sellainen et nykyään ei enää tiedetä miten paljon rahaa "pappalla" on tilillään.
Aikoinaan kun pappa hoitokotiin halus menä, rahaa oli tilillä, vaikka olis asunut 50 vuotta hoitokodissa.
Nyt ei muka ole varaa käyttää leikkaukseen rahaa, kun siitä ei ole "taattua toivottua" tulosta
Eikä se edunvalvoja taatusti ole perillinen, niin miks hänen pitää säästää kustannuksissa.
Ei sukukaan halua kitsasteltavan vanhuksen hoidossa,eikä koituis leikkaus yhteiskunnan maksettavaksikaan.
Omista rahoistaan vanhus ei tiedä mitään, ja kun suku niitä kysyy; ilmoittaa virkakoneisto ettei kuulu suvulle!
Ei tän näin pitäis mennä!Kun Turusakin virkaholhoojat ovat kokoomuslaisia
Tietää varmaxi, että pappan rahat kavalletaan
surullista :(
Mä en luultavasti elä niin vanhaksi, että kerkeen sitä yksinäisyyttä kokea. Se ei varsinasesti pelota, mutta harmittaa.
- Viesti
Raha ratkaisee loppupeleissä. Jos haluaa seesteisen ehtoon itselleen, täytyy olla kerättynä riittävästi fyrkkaa jotta sen voi kustantaa itselleen. Muuten saa mädäntyä mädätyslaitoksessa.
- Nasdaq
Ei huolettaisi ollenkaan. Asian laita on jo kohdallani kuin maito maassa, mutta voihan sitä aina ajatella tällaista vaihtoehtoa. Lähden liikkeelle siitä, että lapsia olisi paljon ja myös vaimoja paljon. Siinä olisi melkoinen hässäkkä päällä 24h. Eli kokisin varmaan käsittämätöntä eristyneisyyden tunnetta, koska olisin niin yksinäinen siinä itseni kanssa.
Ja jos taas ajatellaan, että olisin yksin, niin sehän tarkoittaisi, että voisin mennä ja tulla niin kuin huvittaa: matkustella ja harrastella, heilutella kuinka haluaa. ELi olisin vapaa.
Ihmettelen vaan tätä valituksen määrää.
(reps)- Nasdaq
Ja jos joku ei ymmärtänyt mitä tarkoitan sillä, että on hulinassa yksin, niin kokeilkoon. Siinä on kyse minuuden typistämisestä olemattomiin, omien halujen ja mielleyhtymien kastroinnista. Hulina on muistuttaa jollain tavalla häkkieläintä jolla on tavattoman pieni häkki, lähes pienempi kuin hän itse on.
Aivan kammottavaa.
(naurua)
- aIbatrossi
Ratikan ukrainalaisämmä on scammeri-Vasili Ivanoffin fact.
Venäläiset vastoin yleista luuloa eivät jäätyneet Raatteentiellä
vaan Ukraina 42. divisioona.
Vasili sieltä lähettelee kaxkymppisten "lääkräri"tyttöjen kuvia
Vievät Raikalta tuhkatkin pesästä
Parempi loppu Ratikalle läsähtää Wall Streetille ei pelota ollenkaa.
Heh, no ei pelota. Niin kauan kun on olemassa tietokone ja The Palsta. Onhan meidän kumiankka sen meille jo todistanut...
- aIbatrossi
Häivy kotiis Viroon , puliukko!!!111!!!
Vimevuonna oli yli 6kk poissa netistä, ja trollasit jotain feikkiä vaan
1500 kerta sanoit sen:heh aIbatrossi kirjoitti:
Häivy kotiis Viroon , puliukko!!!111!!!
Vimevuonna oli yli 6kk poissa netistä, ja trollasit jotain feikkiä vaan
1500 kerta sanoit sen:hehHeh, minusta on nyt vaan helvetin hauskaa saada kumiankka tolaltaan...
Ei mulla sinua vastaan mitään ole, mutta voisit joskus itsekin miettiä milloin liika on liikaa. Siitä huolimatta, että se sinulle aika vaikeaa on...
eI JÄÄ KETÄÄN SUREMAAN JA JOS TUURI KÄY, KUOLEE ENSIMMÄISEEN SYDÄNKOHTAUKSEEN, KUN EI KETÄÄN HÖSSÖTÄ AMBULANSSIN PERÄÄN TAI ALA ELVYTTÄMÄÄN. Kas cl meni päälle
- Hymyillenvaan
Tottahan tuo on, että nykyinen miesaines on täyttä paskaa. Mielummin tuotan itse omat orgasmini enkä käsiäni likaa mieheen. Nainen saa kaiken maailmassa ilman miestäkin. Onni alkaa siitä kun sen oivaltaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti28335449Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s854794Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos294644Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2583932Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori1003220Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös192789Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta612606En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122034Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi491916Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.4301680