Laihtuminen on vain itsekuria ja matematiikkaa! Helppoa!

HelppoNakki_85

Olen kaksi kertaa eläessäni laihduttanut reilussa puolessa vuodessa noin 12 kiloa. Molemmilla kerroilla se oli hyvin helppoa! Painon pitäminen on vaan paljon vaikeampaa. Sitä laihtuu väkisin jos kuluttaa päivittäin n. 500 kaloria enemmän kuin syö, mutta huom. ei yhtään enempää! Nälkää ei tarvitse nähdä, mutta toki joutuu välillä tekemään valintoja. Itsekuria pitää olla ettei ala ahmimaan herkkuja tai ylipäätänsä mitään ruokaa! Annokset sopiviksi! Ei santsauksia! Ja ettei elämä olisi liian ankaraa, pitää päivittäin herkutella vähän, syödä vaikka kaksi palaa suklaata päiväkahvin kanssa. :)

58

1659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyhä yksinkertaisuus

Kunpa se olisikin noin yksinkertaista! Tietämyksesi ihmisen painonhallinnan fysiologiasta on nollan tasoa. Kuvitteletko tosiaan, että kaikki ylipainoiset eivät osaa laskea tai ettei heillä ole itsekuria? Mitenköhän se suu sitten pannaan, jos itse sairastut niin, että lihot tai sairautesi lääkitys saa sinut syömään itsesi lihavaksi.
      Voi pyhä yksinkertaisuus!

• Millaisessa

sairauksessa lihoo ?

Itselläni on ollut ties mitä sairauksia, mutta en ole niiden takia lihonut, vaan ahmimalla ruokaa liikaa.

Pudotin 7½kk 40kg painoa, vuonna 2012 toukokuusta > joulukuun 31 päivän mennessä, nyt olen pyrkinyt pitämän saavutettua painoani, mutta kyllä vaan tulee helposti syötyä liian paljon. No onneksi en ole saanut kun 5kg lisää painoa., joten olisikohan taas pieni pudotus paikallaan.

Tärkeintä on juoda paljon vettä (2-3 litraa/vrk) ja syödä niin usein kun kerkeä, eli viisi kertaa vuorokaudessa.

Ruokavalioani muutin sitten et, kaikki maitorasvat pois, samoin sokeri.
        Muuten syön kaikkea muuta, mutta maltin ja ajan kanssa, ja nythän sitä on kun pääsi eläkkeelle. ;)

• gkjgjkghkg

mikään lääkepilleri ei saa sinua pistämään sipsiä ja suklaata ja karkkia mahaan. Ylensyömisenkään syy ei ole sairaudessa eikä lääkkeessä. Esim. 50 kiloinen voi toki lihoa sairastuttuaan 60 kiloon, mutta jos sulla on 120 kiloo, en panisi kaikkea sairauden tai lääkkeen syyksi. Kortisoli kyllälihottaa, mutta sitä vastaankin voi taistella.

• Lähtöpaino 110 kg

Itse aloitin painonhallinnan loppiaisena perustuen nimenomaan matematiikkaan. Ongelmana insuliinivetoinen diabetes (2-tyypin), verenpainetauti, kolestroli, nivelrikko, sydämen vajaatoiminta ja pari muuta tautia. Paino on noussut tasaisesti viimeiset 5 vuotta ja BMI oli 35.

Ilmainen kiloklubi.fi on itselläni hallintatyökaluna kaloreiden laskemisessa. Normaalin liikunnan kanssa (4 x 30 min sauvakävelyä) noudatan tällä hetkellä itse itselleni laatimaa matemaattista ohjelmaa, jossa päivän kaloritarve jää 1500 kcal alle normaalin kulutuksen. Kilo läskiä on n. 7000 kcal. Eli oma ohjelma takaa aluksi n. 1,5 kg viikossa pois.

Syön monipuolisesti ja kiloklubin avulla näen onko se myös sitä. Voin seurata rasvoja, proteiineja, hiilihydraatteja, kuituja, kasvisten määrä etc.

Viikko sitten käytin insuliinia 335 yksikköä päivässä. Ja sokeriarvot olivat korkeita. Nyt käytän 140 yksikköä ja sokeriarvot ovat erinomaiset. Insuliinin määrä tulee tippumaan.

Jollakin lailla perustelin aiemmin itselleni, että kun syön aamulla ja illalla kourallisen pillereitä ja pistän insuliinia niin elimistön aineenvaihdunta on sekaisin. Sekaisin oli käyttäjä, joka söi enemmän kuin kulutti.

• Lähtöpaino 110 kg

Tilanne 1 vkon jälkeen; painoa pois 2,2 kg ja vyötäröstä hävinnyt 2 cm.

• jep.jep....
        Lähtöpaino 110 kg kirjoitti:

Tilanne 1 vkon jälkeen; painoa pois 2,2 kg ja vyötäröstä hävinnyt 2 cm.

Ja ne ekat kilot on kylläkin nestettä ei läskiä

• Hiljaa hyvä tulee

Hiljaa hyvä tulee. Jos olet mies ja liikut joka päivä, 1500kilokalorin pudotus on OK, mutta jos olet nainen, on vaara, että menet pian liian alhaiselle energiatasolle. Painon aletessä energian kulutus vähenee. 1500kcal/vrk on se raja, jota ei pidä pienenkään ihmisen alittaa. Sitä pienemmällä kalorimäärällä et saa tarpeeksi välttämättömiä vitamiineja ja hivenaineita, joita tarvitset laihdutamiseenkin. Pienemmällä kalorimäärällä aineenvaihduntasi hidastuu, menetät rasvaa polttavaa lihasmassaa ja kehon lihas-rasva-suhde huononee. Laihdutus hidastuu, se voi jopa pysähtyä. Myöhemmin lihot helposti uudelleen - jopa yli entisen maksimin.

Laihduta hitaasti järkevästi ja pysyvästi. Onnea! :)

• diplomiliikkuja

Käyt 10-15km lenkeillä 6.kertaa viikossa ja syöt ihan normaalisti Ja laihdut siihen mikä on ihannepainosi, näin minä teen ja ei ongelmia. Ihan tyhjää kuilottaa jonkin ruokavalion kanssa. LIIKU JA SYÖ NORMAALISTI

• ex läski mies

Olen kerran elämässä laihduttanut 30 kg 6 kk aikana. Kiloakaan eiole takas tullu viimeisen 5 vuoden aikana, eikä tule. Sitä vaan pitää käydä salilla useinniin ei liho ja olenkin käynyt.

• Onneks olkoon

Onneks olkoon! Hieno saavutus, johon vain harva pääsee. Tilastot kertovat, että 95% laihduttajista lihoo takaisin entisiin mittoihinsa, usein jopa alkuperäistä suurempiin. Etenkin, kun laihduttaa vähäkalorisesti ja nopeasti.

Sinun lääkkeesi ei vaan päde kaikkiin. Jokainen on yksilö. Helpointa laihdutus on terveilllä miehille, joilla on normaali aineenvaihdunta, mutta jotka ovat lihottaneet itsensä ahmimalla paljon hiilihydraattimössöä ja rasvaa sekä juoneet limsaa ja olutta. Kun he ryhdistäytyvät, parantavat ruokavalionsa ja elämäntapansa, tuloksia syntyy. Esim. tuntemani aerobicohjaaja, joka teki aerobicohjausta päätyökseen ja teki kaikki liikkeet yleisön kanssa ( ei siis vain näyttänyt liikesarjaa), oli hyvin lihava eikä koskaan laihtunut. - Toisaalta lihavuus menee usein käsi kädessä sairauksien kanssa, jotka tekevät saliharjoittelun mahdottomaksi. Saleja ei myöskään ole kaikkien ulottuvilla maantieteellisesti, taloudellisista syistä tai aikataulullisesti. Pienten lasten yksinhuoltajaäidillä, jolla ei ole tukiverkostoa ja lastenvahteja lähellä, on varmasti vaikeuksia irottautua saliharjoittelun. Pieniä lapsia ei voi jättää yksin kotiin.

• 20+16
        Onneks olkoon kirjoitti:

Onneks olkoon! Hieno saavutus, johon vain harva pääsee. Tilastot kertovat, että 95% laihduttajista lihoo takaisin entisiin mittoihinsa, usein jopa alkuperäistä suurempiin. Etenkin, kun laihduttaa vähäkalorisesti ja nopeasti.

Sinun lääkkeesi ei vaan päde kaikkiin. Jokainen on yksilö. Helpointa laihdutus on terveilllä miehille, joilla on normaali aineenvaihdunta, mutta jotka ovat lihottaneet itsensä ahmimalla paljon hiilihydraattimössöä ja rasvaa sekä juoneet limsaa ja olutta. Kun he ryhdistäytyvät, parantavat ruokavalionsa ja elämäntapansa, tuloksia syntyy. Esim. tuntemani aerobicohjaaja, joka teki aerobicohjausta päätyökseen ja teki kaikki liikkeet yleisön kanssa ( ei siis vain näyttänyt liikesarjaa), oli hyvin lihava eikä koskaan laihtunut. - Toisaalta lihavuus menee usein käsi kädessä sairauksien kanssa, jotka tekevät saliharjoittelun mahdottomaksi. Saleja ei myöskään ole kaikkien ulottuvilla maantieteellisesti, taloudellisista syistä tai aikataulullisesti. Pienten lasten yksinhuoltajaäidillä, jolla ei ole tukiverkostoa ja lastenvahteja lähellä, on varmasti vaikeuksia irottautua saliharjoittelun. Pieniä lapsia ei voi jättää yksin kotiin.

Olen vähän eri mieltä tuon saliharjoittelun osalta. Harvoilla on joku sairaus, joka estää salilla käymisen, se on kaikista helpointa treeniä (verrattuna esim. vaikka juoksuun tai jumppiin). Esimerkiksi liikuntaelinsairauksista (nivelrikkoiset, selkäongelmaiset) kärsivät hyötyvät juuri punttitreenistä, koska se vahvistaa lihaksia ja ylläpitää liikkuvuutta. Suurilla painoilla tehty puntitreeni kiihdyttää aineenvaihduntaa tehokkaammin kuin aerobinen, joten se on laihtumisen kannaltakin hyväksi.

Punttitreeniä voi tehdä helposti kotona ja vielä tehokkaasti. Säädettäviä käsipainoja saa monipuolisesti, kahvakuulia on kymmeniä erilaisia ja lisäksi on saatavilla kuminauhoja, kuntopalloja, jumppapalloja, foam rollereita tms. Kehonpainotreenillä pääsee alkuun.

• Ai on vai?

Joo, yleensä ihmisillä on tavoitteena myös pitää pois ne pudotetut kilot eikä vain pudottaa niitä. Jos olet joutunut pudottamaan kilot jo kahdesti, olet tehnyt jotain väärin.

• Lähtöpaino 110 kg

Kaksi viikkoa takana.

Paino on pudonnut 1,8 kg ja vyötäröltä lähtenyt 3 cm. Ekan viikon painonpudotukseen nähden on takaisin tullut 0,4 kg.

Päivittäinen keskimääräinen kalorimäärä 1. viikolla 1680, 2 vkolla 1750.

Insuliinimäärä pienentynyt edelleen ja on 120 yksikköä.

• Ei pelkkää matikkaa

Hyvä tulos tuokin, mutta todistaa, että laihtuminen on yksilöllistä eikä pelkkää matematiikkaa. Alussa poistuu nestetyä ja juuri alussa pitäisi pudota enemmänkin, mutta laskelmillasi odotetun kolmen kilon sijasta olet pudottanut 1,8kg. En tahdo masentaa tuloksesta, päinvastoin. Huomautan vaan, että laihduttaminen ei kaikille ole helppoa ja se vaatii kärsivällisyyttä.

Hienoa, että olet pystynyt parantamaan sokeriarvojasi liikuntaa lisäämällä ja ravintomuutoksilla. Se on jopa tärkeämpää kuin kilojen putoaminen, vaikka käsi kädessä kulkevatkin. Tätä elintapojen muutosta kannattaa jatkaa lopun elämää.

Tsemppiä jatkoon!

• -15 kiloo lähti
        Ei pelkkää matikkaa kirjoitti:

Hyvä tulos tuokin, mutta todistaa, että laihtuminen on yksilöllistä eikä pelkkää matematiikkaa. Alussa poistuu nestetyä ja juuri alussa pitäisi pudota enemmänkin, mutta laskelmillasi odotetun kolmen kilon sijasta olet pudottanut 1,8kg. En tahdo masentaa tuloksesta, päinvastoin. Huomautan vaan, että laihduttaminen ei kaikille ole helppoa ja se vaatii kärsivällisyyttä.

Hienoa, että olet pystynyt parantamaan sokeriarvojasi liikuntaa lisäämällä ja ravintomuutoksilla. Se on jopa tärkeämpää kuin kilojen putoaminen, vaikka käsi kädessä kulkevatkin. Tätä elintapojen muutosta kannattaa jatkaa lopun elämää.

Tsemppiä jatkoon!

se ON helppoa, mutta kukaan ei halua uskoa.
        1. hae kalorilaskurilla se kaloriraja jota noudattamalla et liho, etkä laihdu. Huom katso paljonko ihanne /tavoitepainoinen sinä saa syödä kun ei liiku ollenkaan. Mulla se on noin 1600 kcal/päivä. SIIS kun makoilee ja kattoo telkkaa. En liiku. Laihutin 15 kiloa muutamassa kuussa. Tahti oli 1 kilo /viikko. Kaikki ruuat on on punnittava vaalla, ja kalorit lasketaan kaikesta, kahvistakin yms. juustopala punnitaan, jne.pistät paperille kaikki suupalat ja ynnäät kalorit yhteen, lasket laskimellasi. kalorit lukee tuotteen pakkauksessa, tai saat esim. kalorilaskuri sivuilta. Pidät päivittäisen kalorirajan, toki joskus kun tuloksia alkoi tulla sai repsahtaa, eikä haitannu.

• on se vaikeeta
        -15 kiloo lähti kirjoitti:

se ON helppoa, mutta kukaan ei halua uskoa.
        1. hae kalorilaskurilla se kaloriraja jota noudattamalla et liho, etkä laihdu. Huom katso paljonko ihanne /tavoitepainoinen sinä saa syödä kun ei liiku ollenkaan. Mulla se on noin 1600 kcal/päivä. SIIS kun makoilee ja kattoo telkkaa. En liiku. Laihutin 15 kiloa muutamassa kuussa. Tahti oli 1 kilo /viikko. Kaikki ruuat on on punnittava vaalla, ja kalorit lasketaan kaikesta, kahvistakin yms. juustopala punnitaan, jne.pistät paperille kaikki suupalat ja ynnäät kalorit yhteen, lasket laskimellasi. kalorit lukee tuotteen pakkauksessa, tai saat esim. kalorilaskuri sivuilta. Pidät päivittäisen kalorirajan, toki joskus kun tuloksia alkoi tulla sai repsahtaa, eikä haitannu.

Voi älytön mitä touhua, laskea puntarilla mitä syö.

• h655h5
        on se vaikeeta kirjoitti:

Voi älytön mitä touhua, laskea puntarilla mitä syö.

no, tämä "älytön" on nyt ihanne painossa, ja ollu jo puoli vuotta laihtumiseni jälkeen. TÄmä myös pelasti minut rintojenpienennysleikkaukslta, jota epätoivoissani suunnittelin ennen laihtumistani.

• Lähtöpaino 110 kg

Kolme viikkoa takana.

Paino on pudonnut 2,6 kg ja vyötäröltä lähtenyt 4 cm. Viime viikosta alaspäin on tultu 0,8 kg ja 1 cm. Hitaasti....

Päivittäinen keskimääräinen kalorimäärä 3. viikolla 1760. Tässä voisi olla vähän parantamista.

Liikkuminen oli aika vähäistä.

Insuliinimäärä pienentynyt edelleen ja on 100 yksikköä. Tämä on mahtava juttu. Ennen loppiaista määrä oli 335 yksikköä.

• niinsevaanon

Suurimmalla osalla lihavista ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa tai lääkitystä, joka laittaa lihomaan. Onhan se ikävä sanoa, mutta aika pitkälti kyse on itsekurista. Itsekurista, joka pakottaa liikkumaan, jos muuten ei sitä halua tehdä ja itsekurista, joka estää ottamasta sitä santsilautasta ja ostamasta herkkuja kaappiin, joita mättää tv:n edessä.

Tiedän itse, että laihdutus ei siinä mielessä ole helppoa, koska itse koin olevani aluksi riippuvainen roskaruoasta. Se oli kuin koukku, josta piti taistella tiensä ja opetella syömään normaalisti ja oppia nauttimaan normaalista miedoista mauista. Se oli myös aluksi sitä, että piti vain kieltää itseään. Eihän se tietenkään mukavaa ole. koska ruoka toi turvallisuutta elämään. Mutta vanha koirakin oppii uusia temppuja ja hiljalleen terveellisesti syömisestä tuli tapa. Joskus testasin syödä itseni ähkyyn ja voin oikeasti pahoin ja mietin, miten olen voinut syödä niin paljon aiemmin sitä moskaa.

• 9+2

Itse en usko itsekuriin. Jos on vaikea olla syömättä liikaa, on kyse vääränlaisesta ruokavaliosta tai henkisen puolen ongelmista.

• Wakeupcall
        9+2 kirjoitti:

Itse en usko itsekuriin. Jos on vaikea olla syömättä liikaa, on kyse vääränlaisesta ruokavaliosta tai henkisen puolen ongelmista.

Ainoa asia, jonka näen yksinkertaisena on aloittajan viesti. Jos et ymmärrä ruokavalion pysyvän muutoksen olevan ratkaisu, niin se mitä luulet saavuttavasi on tuhoon tuomittua. Kovasti teet töitä turhaan jos pohja puuttuu. Eikai kasvitkaan kasva yhtä vihannoiviksi, jos siirrät ne ravinteikkaalta maalta vähemmän suotuisalle kasvipaikalle.
        Sanoisin, että ihminen joka puhuu ensin asioiden olevan yksinkertaisia ja on tehnyt pidemmälle väärän kaavan mukaan, on itse yksinkertainen.

• ghjgk
        Wakeupcall kirjoitti:

Ainoa asia, jonka näen yksinkertaisena on aloittajan viesti. Jos et ymmärrä ruokavalion pysyvän muutoksen olevan ratkaisu, niin se mitä luulet saavuttavasi on tuhoon tuomittua. Kovasti teet töitä turhaan jos pohja puuttuu. Eikai kasvitkaan kasva yhtä vihannoiviksi, jos siirrät ne ravinteikkaalta maalta vähemmän suotuisalle kasvipaikalle.
        Sanoisin, että ihminen joka puhuu ensin asioiden olevan yksinkertaisia ja on tehnyt pidemmälle väärän kaavan mukaan, on itse yksinkertainen.

Et sitten ymmärtänyt aloittajan viestiä.

• Lähtöpaino 110 kg

4.s viikko takana.

Painia tippunut alkupainosta 3,9 kg. Viime viikosta alaspäin on tultu 1.3 kg. Vyötärössä ei muutoksia. Keskimäärin syöty 1560 kcal/pvä.

Ei se matematiikka ihan ole toiminut, kuten arvelin, mutta tyytyväinen olen.

• diplomiliikkuja

Näin söin esim, eilen
      aamupala: korvapuusti, kahvi, kanamunaleipä
      lounas: lohi, potut ja 2 ruisleipää, tietenkin salaattia ruuan kans.
      päivällinen: lohta ja leipää salaattia.
      Iltapala: kanamunaleipiä 2kpl muutama mandariini ja karkkipussi meni elokuvaa katsellessa.

Näin suurinpiirtein syön joka päivä, poislukien tuon karkkipussi. olen kuitenkin kova karkin perään ja syön vähintään 2 päivänä karkkia ja paljon. Lonasruoka tietenkin vaihtelee parinpäivän välein. Paino kuitenkin tippunut kokoajan tuo kuntoilun ansiosta, enkä ole tehnyt mitään elämäntapamuutosta. Eihän ole vaikeaa ja syön tappiin asti noin. Eikä tarvitse punnita syömisiä.

• Lähtöpaino 110 kg

5.s viikko takana.

Painoa tippunut alkupainosta 5.4 kg. Viime viikosta alaspäin on tultu 1.5 kg. Vyötäröstä lähtenyt yhteensä 5 cm.. Keskimäärin syöty 1820 kcal/pvä.

Tätä viikkoa tehosti hoitokoira ja sen kanssa ulkoilu. Ja sallin itselleni kaksi isoa olutta.

• Lähtöpaino 110 kg

6.s viikko takana.

Painoa tippunut alkupainosta 7.4 kg. Viime viikosta alaspäin on tultu 2,0 kg. Vyötäröstä lähtenyt yhteensä 7 cm.. Keskimäärin syöty menneellä viikolla 1760 kcal/pvä.

Viikolla oli hyötyliikuntaa parina päivänä. Myös kaksi leivosta mahtui ruokavalioon. Alkoholia ei lainkaan.

• Lähtöpaino 110 kg

7.s viikko takana.

Painoa tippunut alkupainosta 7.7 kg. Viime viikosta alaspäin on tultu 0,3 kg. Vyötäröstä lähtenyt yhteensä 7 cm.. Keskimäärin syöty menneellä viikolla 2170 kcal/pvä.

Viikolla ei ollut hyötyliikuntaa juuri ollenkaan. Kisaoluita kului ja sen huomaa.

• Lähtöpaino 110 kg

8.s viikko takana.

Painoa tippunut alkupainosta 8.3 kg. Viime viikosta alaspäin on tultu 0,6 kg. Vyötäröstä lähtenyt yhteensä 8 cm.. Keskimäärin syöty menneellä viikolla 1800 kcal/pvä.

Viikolla ei ollut hyötyliikuntaa juuri ollenkaan.

• kohta normaalipaino

Enää pari viikkoa ja on jo kymppi täynnä! Upeeta! :) Jatka samaan malliin.

Itse olen myös todennut, että kaloreiden laskeminen kaikessa kurjuudessaan ja työläisyydeessään on kyllä aivan mahtava tapa. Eikä sitä tarvitse tehdä loputtomiin. Aika nopeasti oppii tietyt jutut, eikä tartte metsästää kaloreita paketin kyljestä tai netistä. Sitten kun paino ei taas tipukaan, on aika tarkistaa tilanne. Helposti ne annoskoot ym. kasvaa ihan huomaamatta kun kuvittelee jo osaavansa.

Kyllä laihdutus on matemaattisuudessaan juuri äärettömän helppoa. Kun syö vähemmän kuin kuluttaa, sitä laihtuu (oli aineenvaihdunta tai terveydentila mikä tahansa). Vielä kun syö monipuolisesti ja vähän miettii minkälaista tavaraa kitaansa pistää, sekä harrastaa aikataulujensa mukaan liikuntaa, niin hyvä tuloo. Mutta henkisesti se ei ole aina niin helppoa...

• Lähtöpaino 110 kg

9.s viikko takana.

Punnituspäivä vaihtui sunnuntaiksi, koska päätin palkita itseni luxushytillä ja risteilyllä Helsinki-Tukholma.

Painoa tippunut alkupainosta 9.3 kg. Viime viikosta alaspäin on tultu 1,0 kg. Vyötäröstä lähtenyt yhteensä 9 cm.. Keskimäärin syöty menneellä viikolla 1850 kcal/pvä.

Viikolla ei ollut hyötyliikuntaa juuri ollenkaan.

• ex läski-.

Minä olen kerran laihtunut 34 kg ja toista kertaa ei tule.

• kyllä tämä tästä

Mä olen laihduttanut kymmenen viikkoa. En ole laihtunut yhtään kiloa, koska vatsani ei ymmärrä matematiikkaa ja itsekurini kuluu opiskeluun.

Onneksi painoa ei ole tullut lisää.

• ngfnfgn

sinun vatsasi ei niitä kaloripommja suuhusi pistä. Kyllä se olet ihan sinä itse. Käy edes läpi kaikista ruoka-ostoksistasi niiden sisältämät kalorit, se lukee kaikissa elintarvikeissa pakkauksissa.

• 90kg=>80kg

Olet saanut muutaman peukun alaspäin, en ymmärrä miksi. Ajattelin kirjoitella suurinpirtein samanalisen viestin. Peukuttakaa minuakin sitten alas samantien.

Mulla on projektina 90kg=>80kg. Todella helpon tuntuista. Syö vain vähän ja liikkuu hiukan enemmän. Ymmärrän toki että se voi joskus tuntua helpolta vain teoriassa, tämä vaatii AIKAA. Jos turvallinen laihdutustahti on 0.5kg ... 1kg viikossa, on selvä että tarvitaan useita viikkoja jos vähennettävää on paljon.

En ymmärrä niitä tauteja jotka aiheuttaa lihoamista. Lihottavan taudin kanssa luulisi ruokalaskujen olevan hyvin pienet, jos sitä rasvaa tulee sitä taudista ilman että syö paljon.

Itse olen todennut, että säännöllinen elämänrytmi on itselleni ainakin tärkeää. Loma, työmatka yms meinaa sotkea hyvin alkaneen painonpudotusprojektin.

• Lähtöpaino 110 kg

10.s viikko takana.

ISO HUPS - KONTROLLI EI TOIMINUT LOMAVIIKOLLA!

Painoa tippunut alkupainosta 8.8 kg. Viime viikosta ylöspäin on tultu 0,5 kg. Vyötäröstä lähtenyt yhteensä 8 cm eli 1 cm lisää.

Tästä on taas hyvä jatkaa ja todeta talousvaakaa vielä tarvittavan. Menneellä viikolla ei aterioita punnittu ja olutta kului.

• 4+5=
    • Lähtöpaino 110 kg

11.s viikko takana.

20 VOIPAKETTIA KATEISSA

Painoa tippunut alkupainosta 10,0 kg. Viime viikosta ylöspäin on tultu 1,2 kg. Vyötäröstä lähtenyt yhteensä 9 cm. Keskimäärin syöty menneellä viikolla 1840 kcal/pvä.

Lomaviikon turvotukset on saatu pois.

• Diplomiliikkuja

Laihtuminen on pelkkää matematiikkaa. Liiku 6krt viikossa 15-20km. Niin homma hoituu sutjakkaasti ja ei tartte laskea kaloreita:))

• 90kg=>80kg

Hyvä trolli! Katso esimerkiksi oh linkki niin huomaat että sun painonhallintaohjelma on varmaan kaksi kertaa rankempi kuin maratontreeni. Viikon jälkeen kroppa on zippi ja nivelet sököt, siihen loppuu painonhallinta a'la diplomiliikkuja.

http://huippukuntoon.fi/liikunta/nä-treenaat-maratonille

• diplomiliikkuja
        90kg=>80kg kirjoitti:

Hyvä trolli! Katso esimerkiksi oh linkki niin huomaat että sun painonhallintaohjelma on varmaan kaksi kertaa rankempi kuin maratontreeni. Viikon jälkeen kroppa on zippi ja nivelet sököt, siihen loppuu painonhallinta a'la diplomiliikkuja.

http://huippukuntoon.fi/liikunta/nä-treenaat-maratonille

Onhan tässä jo kuukausikaupalla menty, eikä mitään vaivoja ja hyvin kulkee:)

• Lähtöpaino 110 kg

12.s viikko takana.

Paino on noussut ja vyötärö kaventunut.

Painoa tippunut alkupainosta 8,8 kg. Viime viikosta ylöspäin on tultu 1,2 kg. Vyötäröstä lähtenyt yhteensä 10 cm. Keskimäärin syöty menneellä viikolla 1990 kcal/pvä.

Liikunnalla kaloreita poltettiin 1250 yksikköä. Reisilihakset varmaan kasvaneet vajaan 50 km:n pyöräilystä.

• 90kg=>80kg

@Lähtöpaino 110kg : paljonko sinulla oli vyötärö alussa ja paljonko paino / vyötärö on nyt?

Minulla oli suoritusarvot alussa 90kg / 102cm, nyt jotain 85kg / 97cm.

• Lähtöpaino 110 kg

Alussa 110 kg / 119 cm. Nyt paino 101,2 kg / 109 cm.

Alimmillaan viime viikolla 100 kg / 110 cm.

Eiköhän painokäyrä tuosta lähde taas menemään alaspäin. Ensimmäinen välitavoite on 95 kg. Eihän tosin vielä ole lähelläkään ihannepainoa. Mutta pienin askelin, ettei pelästytä itseään. Ihannepainon yläraja taisi olla 79 kg.

• Lähtöpaino 110 kg

No niin.

Kyllä se paino jatkaa alaspäin menoa. Tiistaiaamun lukema 99,9 eli maanantain lukema oli normaalin vaihtelun rajoissa.

• 90kg=>80kg

@lähtöpaino110kg, eli hyvin menee. Alle 100! Tämä on todella matematiikkaa ja itsekuria, nyt itse olen "itsekuri-vaiheessa". Kahdessa viikossa painoni on tippunut kokonaista 0.1 kg. Mutta luovuttamaan en ala, päätin lisätä viikottaisia juoksulenkkejä kolmeen. Niitä oli kaksi, joka taitaa olla muutenkin liian vähän.

• 90kg=>80kg

... johon piti lisätä että kävelylenkkejä on mulla juoksulenkkien lisäksi. Yhteensä 4-5 kertaa hikoulua viikossa.

• Lähtöpaino 110 kg
        90kg=>80kg kirjoitti:

... johon piti lisätä että kävelylenkkejä on mulla juoksulenkkien lisäksi. Yhteensä 4-5 kertaa hikoulua viikossa.

@90kg=>80kg, onko sinun ruokailun kalorimääräsi kohdallaan? Toki keho toimii itsenäisesti ja välillä ei tapahdu mitään.

Sain vaakassani vihdoin leikkikalupuolen toimimaan eli kehon analysointi rasvan, veden ja lihasmassan osalta. Päätin vaihtaa punnituspäiväksi perjantaiaamut, kun kalenteria katsoen kesään saakka joka viikonloppu on jotakin. Ja vaikka ei ota kuin parit olut niin heti jollakin lailla turvottaa. Pitäisi oppia viinijuojaksi, mutta hyi. Viimeksi toin laivalta kohtuuhintaisen punaviinin, mutta ei maistunut. Viemäriin meni viikon jälkeen.

Huomenna siis lukemat tänne.

• diplomiliikkuja
        90kg=>80kg kirjoitti:

Nytkö se liikunta onkin pop. Kritisoit minua toisaalla. Eikö se nälkäkuuri laihduttanutkaan sitten? kirjoitit toisaalla: ( Mielestäni on paljon helpompaa liikkua kohtuullisesti, ja syödä vähän vähemmän. ) Nyt julistat niinkuin minäkin lenkkeilyn voimaan hyvä:) ( päätin lisätä viikottaisia juoksulenkkejä kolmeen. Niitä oli kaksi, joka taitaa olla muutenkin liian vähän.) ja sitten: ( johon piti lisätä että kävelylenkkejä on mulla juoksulenkkien lisäksi. Yhteensä 4-5 kertaa hikoulua viikossa. ) Nyt kullostaa hyvältä, jatka samaan malliin niin hyvä tulee ;D

• diplomiliikkuja
        diplomiliikkuja kirjoitti:

Nytkö se liikunta onkin pop. Kritisoit minua toisaalla. Eikö se nälkäkuuri laihduttanutkaan sitten? kirjoitit toisaalla: ( Mielestäni on paljon helpompaa liikkua kohtuullisesti, ja syödä vähän vähemmän. ) Nyt julistat niinkuin minäkin lenkkeilyn voimaan hyvä:) ( päätin lisätä viikottaisia juoksulenkkejä kolmeen. Niitä oli kaksi, joka taitaa olla muutenkin liian vähän.) ja sitten: ( johon piti lisätä että kävelylenkkejä on mulla juoksulenkkien lisäksi. Yhteensä 4-5 kertaa hikoulua viikossa. ) Nyt kullostaa hyvältä, jatka samaan malliin niin hyvä tulee ;D

Tämä viesti oli nimimerkille: 90kg-80kg

• Lähtöpaino 110 kg

13.s viikko takana

Vaihdettu pysyväksi punnituspäiväksi perjantaiaamu. Viikon hyötyliikunta 369 kcal.

Alussa 110 kg / vyötärö 119 cm
      Nyt 99,4 kg / vyötärö 109 cm

Kehonkoostumus nyt:

Rasva 26,8
      Vesi 50,3
      Lihas 37,8

• laihtuja mies 38 v

Söin 1660 kalorii päivä ja 30 kg lähti alle 6 kk ajassa- Eikä tehnyt edes tiukkaa.

• laihtuja mies 38 v

Housukoko oli ennen 40 ja nyt 34 et kyl jotain on lähtenyt

• diplomiliikkuja
        laihtuja mies 38 v kirjoitti:

Housukoko oli ennen 40 ja nyt 34 et kyl jotain on lähtenyt

No ei ole tehnyt tiukkaa kun itse sanot :) pojot sinne ja housukauppaan tie vie.

• Lähtöpaino 110 kg

14.s viikko takana

Päivässä syöty keskimäärin 2190 kcal (paljon!)
      Hyötyliikunta viikossa 685 kcal

Nyt 98,5 kg / vyötärö 108 cm

Kehonkoostumus nyt:

Rasva 26,5
      Vesi 50,5
      Lihas 37,9

• Lähtöpaino 110 kg

15.s viikko takana

Tukholman risteily takana ja se näkyy vaakassa. Ylöspäin on tultu.

Nyt 99,8 kg / vyötärö 110 cm

Kehonkoostumus nyt:

Rasva 26,7
      Vesi 50,3
      Lihas 37,8

• Lähtöpaino 110 kg

16.s viikko takana

Nyt 98,4 kg / vyötärö 107 cm

Kehonkoostumus nyt:

Rasva 26,4
      Vesi 50,6
      Lihas 38,0

• itunv

Mä vielä lisäisin, että on niitä lääkityksiä tosiaan, jotka lihottavat miltei jokaisen. Niitä ovat esimerkiksi jotkut psyykenlääkkeet ja kortisonia sisältävät lääkkeet.

• Lähtöpaino 110 kg

Nyt siirrytään kesätauolle ja ollaan ylläpidossa. Eli ruoka punnitaan edelleen ja kirjataan ylös.

Parvekkeelle tilasin Opan sähköisen kesäkeittiön ja pitää opetella käyttämään grillattuja vihanneksia kanan kanssa vartaassa.

Kuun lopussa 2 viikon loma Alaniaan all inclusive. Hotelli tuli valittua sillä perusteella, että se tarjoaa alkuperäistä turkkilaista ruokaa. Tarkoittanee sitä, että salaattipöytä on 10 metriä pitkä ja lämpimät ruuat mahtuu pariin astiaan. Rannalle matkaa 20 metriä :).

Oluen juontia pitää välttää, mutta kyllä muutaman viinilasillisen nautin päivittäin.

Hyvää kesää kaikille.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2999
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1147
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1122
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1015
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      31
      974
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      837
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Oletko älykkäämpi kuin kaivattusi

Pitääkö kaivattusi sinua älykkäämpänä teistä? Mitä luulet?
      Ikävä
      71
      770
    Aihe