Nutrilett ja lieväylipaino

luttta

Olen 23 vuotias nainen ja olen lihonut 10kg reilun puolenvuoden aikana.
Mittani on tällä hetkellä 171cm/83kg, tänään on ensimmäinen päivä nutrilett kuurilla mietin että mitkähän olisi realistiset laihtumis toiveet jos söisin pelkkää nutrilettiä muutaman kuudauden. Loppu tavoitteena olisin noin 65kg.

Olisiko jollain kokemuksia apuja?

24

1350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duzu

Älä lähe nutrilett linjalle kaikki tulee vaa moninkertaisesti takas

• mies.

Vi.tuik se menee. Mene salille ja ala urheilemaan kunnolla niin paino putoo ja saat oikeita tuloksia.

• ...

Itse olin viisi viikkoa nutrilett kuurilla ja 8 kiloa tippui.Ylipainoa oli aloittaessani 15 kiloa.Nyt painan 68 kiloa ja pituutta on 167 cm.Huomenna siirryn kiinteeseen ravintoon ja aloitan kevyesti.Pieniä aterioita muutaman tunnin välein ja joka aterialla proteiinia.

• En suosittele ENEDiä

Mikä on tilanne nyt runsaan kahden kuukauden kuluttua? Oletko niitä harvoja, jotka osaava syödä Nutrilet-kuurin jälkeen oikein eivätkä liho uudelleen? Tosin kaksi kuukautta on liian lyhyt aika päätellä onnistumista. Palataanko vuoden tai kahden kuluttua uudelleen asiaan? Silloin varmaan palaat näille sivuille uudelleen.

• Laihdut varmasti!

Varmaan laihdutusvalmisteista on kiritysapua, MUTTA niiden käytön loputtua on vaikea ylläpitää saavutettua painoa.

Kuten täällä jo joku suositteli, sinun kannattaisi laihduttaa urheilemalla ja syömällä järkevästi eli jättämällä ruokavaliostasi pois kaikki nopeat hiilihydraatit. Unohda herkkupäivät ja muut vippaskonstit.

Tsemppiä!

• En suosittele ENEDiä

Lihoit 10kg puolessa vuodessa?! Miten se tapahtui? Aloitko mässätä herkuilla vai miten muutit ruokailu- ja liikuntatapojasi? Olitko aikaisemmon laihduttanut paljon ja tuo 10kg oli palautuneita kiloja?

Jos lihoit tuon 10kg muuttamatta ruokavaliota epäterveellisemmäksi, sinun kannattaa mennä lääkäriin. Terve ihminen ei itsekseen liho noin paljon noin lyhyessä ajassa. Syynä voi olla sairastuminen kilpirauhasen vajaatoimintaan. Nutrilettiä tai vastaavia en suosittele kenellekään, mutta koska se hidastaa kilpirauhasen toimintaa, se on erityisen vahingollinen kilpirauhassairaalle. Jos epäilet kilpirauhasen vajaatoimintaa, tutustu sen lukuisiin oireisiin netissä esim www.kiloprauhasliitto.fi tai www.kilpirauhas.info. Yleisimpiä oireitä lihomisen lisäksi on paleleminen, väsymys, alakulo, kuiva iho, hidas pulssi ja ummetus.

Nutraamisella tai muilla ENE-dieetillä pudonneista viidestä ensimmäisestä kilosta on vettä, 1kg rasvaa ja 0,5kg lihasta! Kilot tulevat korkojen kanssa tosi helposti takaisin. Näin käy liki kaikille. Painon hallinta on jatkossa entistä vaikeampaa, koska ENE-dietillä kehon lihas-rasvakoostumus on heikentynyt. Hävittämällä rasvaa polttavaa lihaskudosta lihoo entistä helpommin.

Nutrauksen sijasta syö terveellisesti 5-6 kertaa päivässä, lisää proteiinin saantia, suosi kasviksia ja jätä karkit,sipsit, pitsat, leivät ym. nopeat hiilihydraatit pois. Juo 2l/vrk vettä. Lisää liikuntaa; salitreenejä ja pitkiä kävelylenkkejä.

• En suosittele ENEDiä

kirjoitusvirhekorjaus: www.kilpirauhasliitto.fi

ENE-dieetillä menetetyistä viidestä kilosta puuttui veden määrä. Se on peräti 3,5kg! Kiloja siis putoaa nopeasti, mutta nesteen menetys ei ole laihtumista. Kun kuuri loppuu, nesteet palautuvat ja paino nousee.

• 1+17

Minäkin lihoin n. vuodessa (tai alle vuodessa) 10kg. Söin suruuni ja meinasin antaa itseni repsahtaa. Mietin että vhittuakos millään on mitään väliä, seksielämäkin saa jäädä. Muutimme kaupunkiin jossa voi liikkua bussilla helposti. Laiskistuin niin paljon,että en viittiny kävellä 1km pidempää matkaa.

Ylipaino on kuiteskii ruman näköstä ja vaikeuttaa liikkumista. Muutimme pieneen kaupunkiin jossa on pakko kävellä. Lähikauppa on kilometrien takana. Syön vähemmän. Olen jättänyt karkit ja suklaat pois. Painoa on kivasti pudonnut suunnilleen samalla vauhdilla mitä lihosin.

En suosittele litkuilla lutraamista koska kilot tulee nopeasti takaisin kun alottaa kiinteän ruuan syömisen. Laihiksen aikana voi syödä tuhteja ruokia kunhan hallitsee määrät ja laadun. Paljon kuituja... Hiilareita ei kannata jättää kokonaan pois. Esim. perunassa, makaronissa, leivässä ja riisissä on myös kuituja (varsinkin jos ostaa tummaa). Kuitujen puuttuminen aiheuttaa peräsuolen syöpää!

• ...fksrklvsqw

saaks nutrilettituotteita kaupasta vai netistä? ja ovatko laihutustuotteet kielletty esim. alle 18. v ? ja proteiinipatukoista sen verran että suositteleeks joku jotain tiettyjä protskupatukoita/jogurtteja yms?

• En suosittele ENEDiä

Luontaistuotekaupat ja apteekit niitä myy, mutta taitaavat olla sallittu vain 18v. vanhemmille. Vähäkalorisella dieetillä laihdutus on epäterveellistä ja tyhmää. Järkevää vain tilanteissa, kun lihava joutuu laihduttamaan nopeasti leikkausta varten. Nutralett on vain bisnestä. Proteiinipatukat ovat nekin humpuukia. Ne ovat pahanmakuisia kalliita suklaapatukoita, joissa on tavallista enemmän proteiinia. Niitä syömällä pidät yllä makean himoa, josta kannattaa pyrkiä eroon, jos aikoo laihtua. Raejuusto olisi terveellisempi proteiinipitoinen välipala.

Jos olet teini-ikäinen, vaikka ylipainoinenkin, sinun ei pidä laihduttaa vaan korjata ruokailutottumuksiasi terveellisemmiksi. Niin laihdut ilman huonoja seurauksia. Normaali- tai alipainoisen ei kannata laihduttaa edes aikuisena. Nutraamalla lihot takuulla kaiken pian takaisin korkojen kanssa ja lihot myöhemmin entistä helpommin. Laihduttavan teinin pituuskasvu voi keskeytyä ja hän altistuu syömishäiriöille. Seurauksena voi olla sydänvika, osteoporoosi ja pahimmillaan kuolema.

Valvominen lihottaa. Nuku 8-10 h/vrk.

• ...

Kyllä nutrilett tuotteita saa esim s-marketista ja robinhoodista.

• En suodittele ENEDiä

Hei, luttta,
      Kun aloittaa keskustelun kysymyksillä, olis toivottavaa, että aloittajakin osallistuis keskusteluun ja vastais hänelle esitettyihin kysymyksiin. On turhauttavaa, kun näkee vaivaa, mutta aloittaja ei viitsi kommentoida vastauksia mitenkään. 23-vuotiaalta sitä jo odottais.

• Luttta

Kiitos vastauksista, ja anteeksi että kesti näin kauan päästä koneelle. Eli siis nyt kaksiviikkoa nutrilettia takana ja painoa pudonnut noin 5kg,toki osa nesteitä..

Painoin vuosia n.55kg ja vuoden 2010 jalkeen paino vaivihkaan nousi 70 kiloon sitten tulin raskaaksi ja keväällä synnytyksen jälkeen paino oli n.80kg josta nopeasti putosi itsekseen 73 kiloon ja siitä sitten nousi... En pahemmin syö mitään herkkuja, vauvan jälkeen ruokailu pääsi unohtumaan ja söin vain illalla (paljon!) liikkunut olen lapsen syntymän jäljeen enemmän kuin vuosiin... Tiedä sitten mistä johtuu.. Tiedän että dieetin jälkeen en voi jatkaa samanlaista syömistä kuin ennen liityin kiloklubiin ja ajattelin sinne ruveta laskemaan kaloreita ja muita lisäämällä noin 200 kaloria viikko kunnes pääsen normaaliin.
        Hankin crosstrainerin kotiin ja sillä liikun plus lapsen kanssa, salille en pääse koska mies aina töissä ja lasta en saa hoitoon...

Anteeksi sekava kirjoitus, kirjoitan puhelimella.

• Luttta

Kiitos vastauksista, ja anteeksi että kesti näin kauan päästä koneelle. Eli siis nyt kaksiviikkoa nutrilettia takana ja painoa pudonnut noin 5kg,toki osa nesteitä..

Painoin vuosia n.55kg ja vuoden 2010 jalkeen paino vaivihkaan nousi 70 kiloon sitten tulin raskaaksi ja keväällä synnytyksen jälkeen paino oli n.80kg josta nopeasti putosi itsekseen 73 kiloon ja siitä sitten nousi... En pahemmin syö mitään herkkuja, vauvan jälkeen ruokailu pääsi unohtumaan ja söin vain illalla (paljon!) liikkunut olen lapsen syntymän jäljeen enemmän kuin vuosiin... Tiedä sitten mistä johtuu.. Tiedän että dieetin jälkeen en voi jatkaa samanlaista syömistä kuin ennen liityin kiloklubiin ja ajattelin sinne ruveta laskemaan kaloreita ja muita lisäämällä noin 200 kalora viikko kunnes pääsen normaaliin.
        Hankin crosstrainerin kotiin ja sillä liikun plus lapsen kanssa, salille en pääse koska mies aina töissä ja lasta en saa hoitoon...

Anteeksi sekava kirjoitus, kirjoitan puhelimella.

• diplomiliikkuja

Lenkille 6krt 10-15km viikossa ja normaalia kotiruokaa niin homma ok, Läskit lähtee eikä tartte kuilottaa.

• ensuosittele

Itse nutrasin painon 80 kilosta 68 kg:n ja olen 174senttiä pitkä. En tiedä olisiko noin kauan saanut edes nutrata... Kehoni oli stressaantunut, en jaksanut kunnolla liikkua ja yhdessä vaiheessa verenpaineeni ja sykkeeni oli tosi matalalla. Unensaannin kanssa oli usein ongelmia. Nutrauksen loputtua palasin normaaliin ruokaan ja paino putosi vielä pari kiloa pienen nousun jälkeen. Mitään ongelmaa siinä ei varsinaisesti ollut, mutta välillä sorruin ahmimiseen, sillä kroppani melkein huusi ruokaa. Huomasin, että monessa suhteessa nutraus ei ole terveellistä ja järkevämpää olisi opetella elämään terveellisesti.

• ...

Itselläni ei ollut nälkä viiden viikon nutrauksen aikana.Mutta näköjään useimmilla tulee ahmimista kuurin jälkeen.itse opin syömään tämän viiden viikon jälkeen terveellisesti ja nälkä ei ole vaivannut.ja pudotetut 8 kiloa eivät ole tulleet takaisin.Olen jopa laihtunut lisää.

• cuba libre

Palataan asiaan vuoden-parin päästä. Kahden vuoden päästä tiedät, onnistuiko vaiko ei. Tuliko jojotusta, eli uusintayrityksiä? Sen näkee sitten.

• En suosittele ENEDiä

Onneksi olkoon. Poikkeus vahvistaa säännön. Toivottavasti tulos on voimassa vielä vuoden, parin ja viidenkin vuoden kuluttua.

• ...

mä oon jo ainakin kolmatta kertaa pudottanut kymmeniä kiloja,joten tää saa olla viimeinen laihdutuskuuri.Olen jo lähellä normaalipainoa.

• Nutriletillahanlähtee

Oletko kenties se vitun idiootti Youtubesta? Ketä testaa Nutrilettiä Vomit- testissä?

Jos olet Misery-tyyppi niin jätä väliin. Osta äly ensin.

• ...

en ole valitettavasti.

• 6+17

On ihan mahdollista lihoa 10kg lyhyessä ajassa. Itse lihoin 10kg kuudessa viikossa aloitettuani antipsykootit. Noh kuitenkin olin nutriletin pussikuurilla viime kesänä 8 viikkoa ja paino tippui sinä aikana 7.9kg. Lähtöpaino oli 96kg että olin odottanut isompaa pudotusta. Kaikki on tulleet takaisin.

• En suosittele ENEDiä

Mitä tuli todistettua? Se, että Nutraletilla tai muilla ENE-dieeteillä ei saa pysyvää painon pudotusta.

10 kilon lihominen lyhyessä ajassa on mahdollista, jos taustalla on sairaus tai kuten tapauksessasi, sairauden lääkitys, joka vaikuttaa sokeriaineenvaihduntaan ja nälänhallintaa. Kilpirauhasen vajaatoimintaan sairastunut lihoo, vaikka söisi aivan samoin kuin ennen sairastumista, jolloin ei lihonut. Jos lapsesta saakka noudattanut tiettyjä ruokailutottumuksia, ei niitä yhtäkkiä osaa muuttaa. Siihen havahtuu vasta, kun on jo lihonut.

Tsemppiä sinulle 6 17 niin psyyke- kuin paino-ongelmien kanssa taisteluun! Toivottavasti mieli paranee ja paino laskee. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3486
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2727
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16