Eli voinko päästä 12 vuotiaana Linnanmäelle kesätöihin?
Kiitos vastauksista! Minua ei haittaisi vaikka palkka olisi pieni!
Voiko 12v. Päästä linnanmäelle kesätöihin???
4
212
Vastaukset
- Ei lapsille....
Ei voi.
18-vuotta on ikäraja, mutta joitain poikkeuksia on.
Mutta silloinkin ikää pitää olla aika lähellä tuota 18-vuoden rajaa.
Ja 12-vuotias ei kyllä saa mitään muutakaan kesätöitä, koska suomen laki kieltää lapsityövoiman käytön.
Ikäisesi lapset vielä leikkivät kesäisin. - Avustajat.fi
Hei
Linnanmäki ilmoitti sivuillaan maksavansa palkkaa jopa alle 18-vuotiaille. Kuitenkin erilaisista työlaeista ym johtuen, uskon heidän palkkaavan enimmäkseen 18v täyttäneitä.
12-vuotias ei yleensä saa lain mukaan tehdä töitä. Rajana on yleensä 14v. Poikkeuksena on esiintyminen jossain TV-ohjelmassa, elokuvassa, mainoksessa tms. Googlaa "Finlex" ja siellä hae "Laki nuorista työntekijöistä".
Elokuvista voi saada palkkioksi elokuvalippuja tms. Pääasiassa kokemusta ja se on tärkeää, kun hakee jatkossa työtodistusta. Muista pyytää työtodistus, vaikka palkkio olisikin vain elokuvalippu.
Lisäksi voi kyllä kysyä esimerkiksi mainosten ja lehtien jakoa vanhempien luvalla. Tosin silloin usein kierretään lakia.
Yksi mahdollisuus on 4h-liitto ja koirien ulkoilutukset tai muuta sellaista. 4h-liitto on valtakunnallinen ja heillä on erilaista koulutusta mm. koirien ulkoilutukseen liittyen.- Haluaa Lintsille!!
Okei.. Kiitos vastauksista!
Mutta mä haluaisin tehdä kesätöitä ihan vapaaehtoisesti, ja olen yrittänyt hakea joka paikasta , mutta kun ei ikä riitä..:( - järki käteen
Haluaa Lintsille!! kirjoitti:
Okei.. Kiitos vastauksista!
Mutta mä haluaisin tehdä kesätöitä ihan vapaaehtoisesti, ja olen yrittänyt hakea joka paikasta , mutta kun ei ikä riitä..:(niin kun edelliset kommentoijat sano, niin ei sitä kesätyötä kannata edes hakea tuon ikäisenä kun et ole vielä laillisesti valmis tekemään töitä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446