Pakun tuonti

jopo1000

Hei onks kukaan tuonu uutta transporteria saksasta. Katsoin nota tulli päätöksiä siellä oli jopa yli 11000 veroa kun toi auton maahan. Onko tulkintani oikea.
Kokemuksia?

21

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turisti2013

      Katso hlömäärä. Jos yli 3 hlöä niin h-autovero.

    • silminnäkijä

      Mistäs sinä niin suuret päätökset löysit? Taulukoissa ei uusista ole mitään tietoa ja 2012 mallisestakin vero max 4000-5000 euroa

      • jopo1000

        Tåmän takia teiltä kysynkin jos noita veropäätöksiä katsoo siel ei oo uusia mut niihin lisää vähän extraa. Eiks kukaan ole tuonut uutta. Pyysin tarjouksen vv-autolta ja siinä arvioitu autovero on hieman yli 4800. Miten se voi olla noin pieni vv-autolla,


      • silminnäkijä
        jopo1000 kirjoitti:

        Tåmän takia teiltä kysynkin jos noita veropäätöksiä katsoo siel ei oo uusia mut niihin lisää vähän extraa. Eiks kukaan ole tuonut uutta. Pyysin tarjouksen vv-autolta ja siinä arvioitu autovero on hieman yli 4800. Miten se voi olla noin pieni vv-autolla,

        Onhan siellä tullin sivuilla uuden autonkin verojen laskuohjeet. Auton ostohintaan on muistettava lisätä kaikki hankintakustannukset (matkat, polttoaineet, yöpymiset ....).Js lisäksi uudesta autosta on saatva vähentää Saksassa sikäläinen alv 19 % ja sitten Suomessa maksasat alvia 24 ostohinnan päälle ja sitten pääset laskemaan veron määrää.
        Paljon yksinkertaisempi konsti on ostaa Sakasasta uusi Transporteri ja pyydä heitä rekisteröimään se liikkeen nimelle esim Vorfühwageniksi ja sanot, että haet sen vasta kuuden kuukauden kuluttua ja silloin mittarissa pitää olla noin 6000 km. Silloin sinulla on "uusi" auto "käytetyn auton verolla. Ei tarvi kikkailla alv:n kanssa. Onnea hankintaan...


      • hohhoijjaa
        silminnäkijä kirjoitti:

        Onhan siellä tullin sivuilla uuden autonkin verojen laskuohjeet. Auton ostohintaan on muistettava lisätä kaikki hankintakustannukset (matkat, polttoaineet, yöpymiset ....).Js lisäksi uudesta autosta on saatva vähentää Saksassa sikäläinen alv 19 % ja sitten Suomessa maksasat alvia 24 ostohinnan päälle ja sitten pääset laskemaan veron määrää.
        Paljon yksinkertaisempi konsti on ostaa Sakasasta uusi Transporteri ja pyydä heitä rekisteröimään se liikkeen nimelle esim Vorfühwageniksi ja sanot, että haet sen vasta kuuden kuukauden kuluttua ja silloin mittarissa pitää olla noin 6000 km. Silloin sinulla on "uusi" auto "käytetyn auton verolla. Ei tarvi kikkailla alv:n kanssa. Onnea hankintaan...

        Taas näitä urpoja liikenteessä.. unohda silminnäkijän idea. Jos ostat auton saksasta, maksat yksityisenä autosta cross hinnan, jos ostat auton yrityksen nimissä, maksat nettohinnan saksassa ja myöhemmin tulee sinun maksaa saksaan alv19% eikä 24%. Jos myyt auton täällä eteen päin niin ostaja maksaa sinulle auton alveineen, eli 24% alv suomessa myydystä autosta. Tämä sivusto on täynnä toloja... millon väitetään keltakilvillä ajosta ja millon mistäki.


      • silminnäkijä
        hohhoijjaa kirjoitti:

        Taas näitä urpoja liikenteessä.. unohda silminnäkijän idea. Jos ostat auton saksasta, maksat yksityisenä autosta cross hinnan, jos ostat auton yrityksen nimissä, maksat nettohinnan saksassa ja myöhemmin tulee sinun maksaa saksaan alv19% eikä 24%. Jos myyt auton täällä eteen päin niin ostaja maksaa sinulle auton alveineen, eli 24% alv suomessa myydystä autosta. Tämä sivusto on täynnä toloja... millon väitetään keltakilvillä ajosta ja millon mistäki.

        Mistähän "urpohohoijaa" noi alvi-maksut on keksinyt. Ota selvää ja kirjoittele vasta sitten.
        Ps. tulin juuri kaupoilta Saksasta. Väitän tietäväni pakukaupoista jotain.....


      • hohhoijjaaa
        silminnäkijä kirjoitti:

        Mistähän "urpohohoijaa" noi alvi-maksut on keksinyt. Ota selvää ja kirjoittele vasta sitten.
        Ps. tulin juuri kaupoilta Saksasta. Väitän tietäväni pakukaupoista jotain.....

        Alvi maksut keksinyt??? Suomalainen yritys ostaa auton saksasta nolla alvilla ja alv tulee yritykselle myöhemmin maksettavaksi! Mitä kohtaa sinä urpo et asiassa ymmärrä??? Toki saksassa on firmoja jotka vaativat alvin heti maksettavaksi, mutta yleisesti auto myydään saksasta muihin eu maihin myynti hetkellä nolla alvilla. Yksityisenä henkilönä
        henkilönä ei alvista tarvitse välittää, silloin maksat autosta täyden hinnan suoraan. Näyttäs siltä että tämä epäiliä "pakuostaja" on juuri näitä heppuja jotka käy kaverin mukana hakeen vanhoja mesejä saksasta ja pääsee vähä isommille estradeille ryypiskeleen, tänne tullaan sitten kerskumaan kuinka on ostettu kymmeniä autoja. :D Sanohan vielä että keltapäisillä kilvillä ei saa ajaa ruotsin läpi!? ;)


      • hohhoijjaa
        hohhoijjaaa kirjoitti:

        Alvi maksut keksinyt??? Suomalainen yritys ostaa auton saksasta nolla alvilla ja alv tulee yritykselle myöhemmin maksettavaksi! Mitä kohtaa sinä urpo et asiassa ymmärrä??? Toki saksassa on firmoja jotka vaativat alvin heti maksettavaksi, mutta yleisesti auto myydään saksasta muihin eu maihin myynti hetkellä nolla alvilla. Yksityisenä henkilönä
        henkilönä ei alvista tarvitse välittää, silloin maksat autosta täyden hinnan suoraan. Näyttäs siltä että tämä epäiliä "pakuostaja" on juuri näitä heppuja jotka käy kaverin mukana hakeen vanhoja mesejä saksasta ja pääsee vähä isommille estradeille ryypiskeleen, tänne tullaan sitten kerskumaan kuinka on ostettu kymmeniä autoja. :D Sanohan vielä että keltapäisillä kilvillä ei saa ajaa ruotsin läpi!? ;)

        Ja lisäys alviin. Eli yritys maksaa alvin myöhemmin saksaan ja jos auto jää yritykselle suomessa niin tottakai firma hakee täällä alvin pois.

        ja urpo hei, mikä sprinter maksaa suomen veholla n.54000e?


      • silminnäkijä
        hohhoijjaa kirjoitti:

        Ja lisäys alviin. Eli yritys maksaa alvin myöhemmin saksaan ja jos auto jää yritykselle suomessa niin tottakai firma hakee täällä alvin pois.

        ja urpo hei, mikä sprinter maksaa suomen veholla n.54000e?

        Hei "Urpohohhoijaa" laske itse Hinnastosta. Varustettu hinta hinnastosta 57108.89 € Kokonaishinta lisävarusteilla(kopioitu suoraan hinnastosta)
        Äläkä viitsi urpotella enää. Teinien vastauksiin en viitsi enää vastailla.


      • hohhoijjaa
        silminnäkijä kirjoitti:

        Hei "Urpohohhoijaa" laske itse Hinnastosta. Varustettu hinta hinnastosta 57108.89 € Kokonaishinta lisävarusteilla(kopioitu suoraan hinnastosta)
        Äläkä viitsi urpotella enää. Teinien vastauksiin en viitsi enää vastailla.

        Ei helvetti, sinähän paljastuit urpojen urpoksi. Nimesi on varmaan oikeestikkin Urpo! No, etkö kykene alv asiaan enää vastaamaan???

        Ja mitä Sprintteriin tulee, niin taidat olla juuri se tuulitakki tyyppi joka tyhmyyksissään osti Sprintterin Veholta :D IDIOOTTI!


      • Pertti.J
        silminnäkijä kirjoitti:

        Onhan siellä tullin sivuilla uuden autonkin verojen laskuohjeet. Auton ostohintaan on muistettava lisätä kaikki hankintakustannukset (matkat, polttoaineet, yöpymiset ....).Js lisäksi uudesta autosta on saatva vähentää Saksassa sikäläinen alv 19 % ja sitten Suomessa maksasat alvia 24 ostohinnan päälle ja sitten pääset laskemaan veron määrää.
        Paljon yksinkertaisempi konsti on ostaa Sakasasta uusi Transporteri ja pyydä heitä rekisteröimään se liikkeen nimelle esim Vorfühwageniksi ja sanot, että haet sen vasta kuuden kuukauden kuluttua ja silloin mittarissa pitää olla noin 6000 km. Silloin sinulla on "uusi" auto "käytetyn auton verolla. Ei tarvi kikkailla alv:n kanssa. Onnea hankintaan...

        Paljon yksinkertaisempi konsti on ostaa "Sakasasta uusi Transporteri ja pyydä heitä rekisteröimään se liikkeen nimelle esim Vorfühwageniksi ja sanot, että haet sen vasta kuuden kuukauden kuluttua ja silloin mittarissa pitää olla noin 6000 km. Silloin sinulla on "uusi" auto "käytetyn auton verolla. Ei tarvi kikkailla alv:n kanssa. Onnea hankintaan..."

        Tarkennatko tätä sinun ideaa? En ole tuollaisesta koskaan kuullut! Siis, miksi ihmeessä joku ostaa uuden auton, jättää sen Saksaan jonkun ajettavaksi puoleksi vuodeksi ja siten säästää siinä ehkä vaivaisen taskurahan!?


      • Pertti.J
        silminnäkijä kirjoitti:

        Onhan siellä tullin sivuilla uuden autonkin verojen laskuohjeet. Auton ostohintaan on muistettava lisätä kaikki hankintakustannukset (matkat, polttoaineet, yöpymiset ....).Js lisäksi uudesta autosta on saatva vähentää Saksassa sikäläinen alv 19 % ja sitten Suomessa maksasat alvia 24 ostohinnan päälle ja sitten pääset laskemaan veron määrää.
        Paljon yksinkertaisempi konsti on ostaa Sakasasta uusi Transporteri ja pyydä heitä rekisteröimään se liikkeen nimelle esim Vorfühwageniksi ja sanot, että haet sen vasta kuuden kuukauden kuluttua ja silloin mittarissa pitää olla noin 6000 km. Silloin sinulla on "uusi" auto "käytetyn auton verolla. Ei tarvi kikkailla alv:n kanssa. Onnea hankintaan...

        "Paljon yksinkertaisempi konsti on ostaa Saksasta uusi Transporteri ja pyydä heitä rekisteröimään se liikkeen nimelle esim Vorfühwageniksi ja sanot, että haet sen vasta kuuden kuukauden kuluttua ja silloin mittarissa pitää olla noin 6000 km. Silloin sinulla on "uusi" auto "käytetyn auton verolla. Ei tarvi kikkailla alv:n kanssa. Onnea hankintaan..."

        Tarkennatko tuota sinun ideaa? Mitä järkeä on ostaa uusi auto ja jättää se jonkun ajettavaksi puoleksi vuodeksi? Eihän siinä säästä mitään! Ja niinkuin näkyy jo joku sulle suomentaneen alvista, niin kerrotakoon vielä sekin että alv ei häviä mihinkään jos auto on yrityksen nimissä esim saksassa! Jos ostaa saksasta uuden auton yritykselle on se silloin alvillinen auto, ei sitä voi siitä miinustaa jättämällä se jonku ajettavaksi.


    • Eiollutvaraa

      No itse päädyin ostamaan Suomesta, kun on niin paljon halvempi. Tietysti jos sinä lämmität seteleillä etkä webastolla, niin anna mennä vaan.

      • jopo1000

        Niin minäkin, koska hinta on melkein sama saksassa kun uuden transporterin ostaa.


      • silminnäkijä
        jopo1000 kirjoitti:

        Niin minäkin, koska hinta on melkein sama saksassa kun uuden transporterin ostaa.

        Jaa, että sama hinta (melkein)
        Ilmoitus Saksassa 4 Motion Transporter (uusi) 29.950 EUR (Brutto) Suomessa 4 Motion (uusi) 44777.5 €
        Minkä laskuopin mukaan nämä ovat samanhintaisia (melkein).?


      • jopo1000
        silminnäkijä kirjoitti:

        Jaa, että sama hinta (melkein)
        Ilmoitus Saksassa 4 Motion Transporter (uusi) 29.950 EUR (Brutto) Suomessa 4 Motion (uusi) 44777.5 €
        Minkä laskuopin mukaan nämä ovat samanhintaisia (melkein).?

        Laskepa autovero siihen ja lisäksi sama varuste taso ja kuljetus tänne niin minä laskelmissani päädyin noin hiukan yli 2000e eroon. Otan edelleen mielelläni asiasta tietävien neuvoja voihan olla et mulla on virhe laskelmissa.

        Silmännäkijä kertoisitko kokemuksistasi. Minkä pakun hait.


      • silminnäkijä
        jopo1000 kirjoitti:

        Laskepa autovero siihen ja lisäksi sama varuste taso ja kuljetus tänne niin minä laskelmissani päädyin noin hiukan yli 2000e eroon. Otan edelleen mielelläni asiasta tietävien neuvoja voihan olla et mulla on virhe laskelmissa.

        Silmännäkijä kertoisitko kokemuksistasi. Minkä pakun hait.

        Tuo Saksan hinta on Saksassa perusvarasteltu: ilmastointi, radio, keskuslukko, väliseinä (ei webastoa), Suomen hinnan tietänet se on ilman mitään varusteita.
        Niin että minkäkö toin. Vähän aikaa sitten Sprinterin Vehon tarjous alv nolla n 54000 €. Saksasta samanlainen varusteita vähän enemmän esin kaksi webastoa, ajotietokone, bluetooth, radio ym. veroineen ja kulineen Suomessa noin 36000 €. Eihän siinä paljon eroa ollut. Ai niin olihan se vähän enemmän ajettu-vähän yli 6000 km.
        Aiheetta enempään - hyviä reissuja


      • Dddccc
        silminnäkijä kirjoitti:

        Tuo Saksan hinta on Saksassa perusvarasteltu: ilmastointi, radio, keskuslukko, väliseinä (ei webastoa), Suomen hinnan tietänet se on ilman mitään varusteita.
        Niin että minkäkö toin. Vähän aikaa sitten Sprinterin Vehon tarjous alv nolla n 54000 €. Saksasta samanlainen varusteita vähän enemmän esin kaksi webastoa, ajotietokone, bluetooth, radio ym. veroineen ja kulineen Suomessa noin 36000 €. Eihän siinä paljon eroa ollut. Ai niin olihan se vähän enemmän ajettu-vähän yli 6000 km.
        Aiheetta enempään - hyviä reissuja

        Unohtui kertoa että auto oli myös ns. Vuoden vanha siis edellisvuotiseen.


      • jopo1000
        Dddccc kirjoitti:

        Unohtui kertoa että auto oli myös ns. Vuoden vanha siis edellisvuotiseen.

        Minä katselin uusia 103kw transportereita kaikki pitkät oli ilman väliseinää.
        Varustetasosta riippuen ne oli 3kympin tienoilla ja siihen autovero päälle alvilla ei väliä senhän firma saa vähennettyä. Tuokohan vv-auto tarnsporterit riisuttuina koska heidän ilmoittama autovero on pieni noin 4800e. Jos itse tuot tulee vero helposti varustetasosta riippuen tuplat ja sen takia ero jää pieneksi.


    • Bryxelles expo

      Avaajan olisi suositeltavaa koettaa laittaa mahdollisimman samanlaiset automallit moottorivaihtoehtoineen jne. rinnakkain vertailuun.

      Riskeeraa saada edullisempaan kokonaishintaan varustellumman laitteen.

      Sitten sen lisäksi uusi vs. käytetty. Käytetty, joka voisi olla vaikkapa autoliikkeen esittelyauto tai sitten muutoin vähän ajettu eurooppatakuulla oleva malli.

      Ps. Kun kerrot katselleesi Saksan hintoja, niin olisihan se mukava kun laittaisit myös linkin ko. sivuille ja autoihin.

      PsPs. Brysselissä on auto-expo edelleen tämän kuun 26:n päivään saaka ja se siinä mielessä kiinnostava, että se on samalla myynti-expo, eli sieltä on saatavilla kiinnostavia ajalliseti rajallisia tarjouksia.

      - http://www.brusselsexpo.be/EXEN/site/calendar-detail.aspx?vPK=899&kt=0&ket=0&kc=0&s=&sd=1/01/0001&page=0

      - http://www.brusselsexpo.be/EXEN/site/index.aspx

      .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe