miehen napanuora äitiin

ei jaksa yhtään

Elikkäs ongelmana on ettei miehen napanuora äitiinsä ole vieläkään katkennut siinä määrin että perheen perustaminen olisi mahdollista, ilman ns. "kolmatta pyörää" söhläämässä kaikkia asioita maan ja taivaan väliltä. Pitäisikö lopettaa suhde vain kestää ja kärsiä? Neuvoja? Auttaisiko muutto toiselle paikkakunnalle?

78

6387

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti nyt vielä

      Älä ihmeessä ala perustamaan perhettä jos tuo kolmas pyörä on olemassa. Lapsenlapsistako tuollainen hössöttäjä menee viimeistään onnesta sekaisin! Silloin ei ole välimatkoilla enää merkitystä kun uus- mummu päättää tulla tekemään sinun hommasi ja kertomaan miten sinun lapsesi tulee kasvattaa. Kolmas pyörä on pian osa teidän arkea.
      Sano sille miehellesi että Man the fuck up tai vähintäänkin harkitse lähteväsi suhteesta.

    • Kiskisu

      Kannattaako sitä napanuoraa nyt enää katkaista. Kyllä se on parasta että äiti ja poika jatkaa kahdestaan tästä eteenpäin.

      • Huikulikuikuli

        Jos mies välittää enemmän äidistään kun sinusta, niin pakene.

        Olin suhteessa mieheen, joka oli hyvin kylmä minua kohtaan, kun olisin tarvinnut hänen tukeaan kiperissä kohdissa. Äitiään kyllä auttoi ja passasi. Päätösten teossa hän otti ennemmin äitinsä mielipiteen huomioon kuin minut. Jäin ulkopuolelle huolehtimaan itsestäni, en tuntenut olevani perheenjäsenen vertainen siitä huolimatta, että miehen ja minun suhde oli emotionaalisesti syvä. Hän vain yksinkertaisesti valitsi äidin minua tärkeämmäksi.

        Oli vaikeaa jättää mies, koska hän oli omalla tavallaan aivan ihana ja kiltti, niinkuin nyt voi mammanpojan kuvitellakkin olevan.

        Voin vaan kuvitella, millaiseksi tulevaisuus hänen kanssaan olisi muodostunut, vaikka olisinkin voittanut hänet itselleen. Olisi varmaan vetänyt sen vanhan ämmän esiin joka riidassa puolelleen ja/tai olisin ollut lopulta vain äidin korvike.

        Kannattaa suojella itseään vaikeilta tunnevammoilta ja valita mies, jolle oma vaimo on elämänsä nainen.


      • Anonyymi
        Huikulikuikuli kirjoitti:

        Jos mies välittää enemmän äidistään kun sinusta, niin pakene.

        Olin suhteessa mieheen, joka oli hyvin kylmä minua kohtaan, kun olisin tarvinnut hänen tukeaan kiperissä kohdissa. Äitiään kyllä auttoi ja passasi. Päätösten teossa hän otti ennemmin äitinsä mielipiteen huomioon kuin minut. Jäin ulkopuolelle huolehtimaan itsestäni, en tuntenut olevani perheenjäsenen vertainen siitä huolimatta, että miehen ja minun suhde oli emotionaalisesti syvä. Hän vain yksinkertaisesti valitsi äidin minua tärkeämmäksi.

        Oli vaikeaa jättää mies, koska hän oli omalla tavallaan aivan ihana ja kiltti, niinkuin nyt voi mammanpojan kuvitellakkin olevan.

        Voin vaan kuvitella, millaiseksi tulevaisuus hänen kanssaan olisi muodostunut, vaikka olisinkin voittanut hänet itselleen. Olisi varmaan vetänyt sen vanhan ämmän esiin joka riidassa puolelleen ja/tai olisin ollut lopulta vain äidin korvike.

        Kannattaa suojella itseään vaikeilta tunnevammoilta ja valita mies, jolle oma vaimo on elämänsä nainen.

        Mammelinpojun kuuluukin loisia äitinsä nurkissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mammelinpojun kuuluukin loisia äitinsä nurkissa.

        Kemiallinen lobotomia.
        Mamelo joi aivonsa ja muutti äitille loisimaan.


    • onko typerä

      Luo pojan äitiin hyvä suhde. Miksi äiti on huono? Vai oletko sinä typerä nainen joka haluatt tyhmiä päätöksiä. Tottakai poika kunnioittaa äitiäänkin ja enemmän sinuakin, jos osoitat ymmärrystä myös äidille.

      • tärkeysjärjestys!

        Omalla äitilläni karmiva kohtalo just moisesta, mistä johtuen jos itse havaitsisin ihastuksessani jotain samantapaista, ottaisin hatkat ja pian!

        Nimittäin meidän perheen tragedia kulminoituu just tuohon kuvioon. Kyllähän iskälle sitten äidin 20 vuotta jankutettua ja nalkutettua tuo kuvio avautui silmien edessä, millaisena sen alunperinkin olisi suonut näkevän.

        Eli jos perhettä on varsinkin, ja vaikka ei oliskaan, niin kyllä miehelle oman vaimon tulee olla (käytännössä ja henkisesti) se ykkösnainen!


      • hetkinen hei...

        Onko perhe-elämä suhdetoimintaa PR? en usko. Pitää tai ei pidä, kukin valitsee mitä haluaa, mitään ei oo pakko jos tökkii joku kuvio


      • Huikulikuikuli

        Varmaan moni on alussa koittanut, kuten minäkin antaa äidille reilusti tilaa oman lapsensa elämässä.

        Ei mitään merkitystä. En 20 vuotta ala odottelemaan hyvää kohtelua, kukaan mies ei ole sen arvoinen.

        Lopulta sanoin törkeästi, että pyytää sitten äidiltään sitäkin palvelua, kun minulta.


    • kdjf23

      Mikäli napanuora äidin ja miehesi välillä ei ole katkennut, eikä mies halua/kykene katkaisemaan sitä, suosittelen lämpimästi, omasta kokemuksesta, luopumaan suhteesta vaikka se ei helppoa ole. Perheen perustaminen ei ole järkevää jos kumppani ei ole aikuistunut/itsenäistynyt ja vanhemmissaan epäterveesti kiinni. Pitääkö/pitäisikö miehesi sinua ja perhettä tärkeimpänä elämässä? Keskustele miehesi kanssa.

    • ÄITIIIIIIII

      Ä I T I ! ! !

      • Anonyymi

        Haha, äitinsä perseestä napanuoran varassa roikkuva kasvain. Loinen.


      • Anonyymi

        Mammanpojan unelma on asua äitinsä helmoissa vielä 60 ikäisenäkin. Nainen on vain kulissi ettei tutut pidä hinurina.

        Moni vässykkä hankkii oman asunnon ettei tutut huomaa pojun loisivan äitinsä nurkissa housuun paskomassa.

        rapumies


      • Anonyymi

        Vässykän yleisimmät puheenaiheet:
        raha, raha, raha, viina ja äiti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mammanpojan unelma on asua äitinsä helmoissa vielä 60 ikäisenäkin. Nainen on vain kulissi ettei tutut pidä hinurina.

        Moni vässykkä hankkii oman asunnon ettei tutut huomaa pojun loisivan äitinsä nurkissa housuun paskomassa.

        rapumies

        Ei vitt - tunnen tämän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mammanpojan unelma on asua äitinsä helmoissa vielä 60 ikäisenäkin. Nainen on vain kulissi ettei tutut pidä hinurina.

        Moni vässykkä hankkii oman asunnon ettei tutut huomaa pojun loisivan äitinsä nurkissa housuun paskomassa.

        rapumies

        Totuutta ei käy kiistäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuutta ei käy kiistäminen.

        Ikinä ei pidä tunnustaa.


    • Suosittelen eroa

      Monilla naisilla napanuora omaan äitiinsä mutta siinä ei ole mitään ongelmaa.

      Jos et ole rakastunut eikä miehen jättäminen tee kipeetä niin kannattaa erota nyt vielä kun siinä ei ole lapsiakaan kärsimässä.

    • kaiken kokennut nain

      Kyllä se napanuora toimii myös naisen ja äidin välillä, kyllä vaan äidit ja tyttäret pitävät yhtä kyllä siinä mies jää toiseksi. Me naiset ei vaan huomata sitä ja taidetaan pitää sitä aivan normaalina. Hyvä se on miehelläkin olla jokin turvaverkko kun pannaan "hösseliksi" siinä mies on tosi "lirissä".

      • sfigjaofigf

        Näkisin hieman eri valossa tyttären ja äidin tai isän ja pojan läheiset välit, mikäli isä kykenee etäännyttämään poikaa kuitenkin omaan elämään, mitä äidit eivät pojilleen vapaehtoisesti tee mikäli ovat ripustautuvaa, lapsen omaksi osakseen kasvattaneita, pienen oman elämän omaavia, epäitsenäisiä mahdollisesti persoonallisuushäiriöisiä tarkertujia. Miehen tulee lentää pesästään mutta toki jos vanhempi näkee ettei mies tähän kykene, esim. jonkinasteisen kehitysvamman- tai häiriön vuoksi tilanne on eri.


      • mitähän tarkottaa

        Hyvä se on miehelläkin olla jokin turvaverkko kun pannaan "hösseliksi" siinä mies on tosi "lirissä".

        mitä tarkoittaa tämä onko parisuhde jokin kilpailu missä haetaan turvaa omilta vanhemmilta, haukutaan selän takana eihän tuossa ole mitään syytä ylläpitää suhdetta jos on noin vaikeaa, ei miehen tule paeta äidin helmoihin kuin ehkä jos maailmassa tulee nälänhätä tai vaimo yrittää tappaa, sittenkin voi mennä poliisille!


    • avusta kiitollinen

      Yritä vain luoda hyvät suhteet anoppiin, on nimittäin korvaamaton apu, jos/kun hankitte lapsia ja tarvitsette apua kun olette väsyneitä yövalvomisiin. Silloin on apu todella tarpeen ja mikäli välit eivät ole kunnossa on turhaa odotella apuakaan siltä suunnalta.

      • haloo hohhoh

        yövalvomisiin?anoppia? ei ikinä! lapset hoidetaan itse ja piste. ei kannata muuten hankkia.isommat lapset on eri asia ja voivat jo mennä mummolaan. toiseksi, yhdelläkään isovanhemmalla ei ole velvollisuutta hoitaa toisten kersoja jos tekee mieli vielä mennä tai vähän väsyttää, hoitajia on kuitenkin kaksi jos anoppi kerta olemassa, pientä vauvaa ei ulkopuolisille hoitoon edes anneta


      • avusta kiitollinen
        haloo hohhoh kirjoitti:

        yövalvomisiin?anoppia? ei ikinä! lapset hoidetaan itse ja piste. ei kannata muuten hankkia.isommat lapset on eri asia ja voivat jo mennä mummolaan. toiseksi, yhdelläkään isovanhemmalla ei ole velvollisuutta hoitaa toisten kersoja jos tekee mieli vielä mennä tai vähän väsyttää, hoitajia on kuitenkin kaksi jos anoppi kerta olemassa, pientä vauvaa ei ulkopuolisille hoitoon edes anneta

        Anoppi voi autella päivisin arkiaskareissa ja vauvan hoidossa niin sinä saat kerättyä voimia yövalvomisiin nukkumalla päivällä.. Meillä ainakin toimi hyvin. Ehkä minä olin onnistunut saamaan suurenmoisen anopin, jonka kanssa asiat luistivat hyvin puolin ja toisin.Kaikki isovanhemmat eivät ole omaan napaan tuijottajia vaan auttelevat ihan mielellään lastensa perheitä silloin kun apua pyydetään.


      • ehkä sinulla kiva
        avusta kiitollinen kirjoitti:

        Anoppi voi autella päivisin arkiaskareissa ja vauvan hoidossa niin sinä saat kerättyä voimia yövalvomisiin nukkumalla päivällä.. Meillä ainakin toimi hyvin. Ehkä minä olin onnistunut saamaan suurenmoisen anopin, jonka kanssa asiat luistivat hyvin puolin ja toisin.Kaikki isovanhemmat eivät ole omaan napaan tuijottajia vaan auttelevat ihan mielellään lastensa perheitä silloin kun apua pyydetään.

        ei kaikki varmaan ole mutta aloittaja aistii jotain epämiellyttävää ja omituista, joten miksi neuvot kun et tunne, aloittajalla on voinut olla muitakin enemmän normaaleita anoppeja joihin verrata joten aloittajan kannattaa kuunnella itseään oman ihmistuntemuksensa pohjalta, eikä ottaa automaationa neuvoja luoda hyvä ja liian läheinen suhde anoppiin josta koituu vain ahdistusta ja ongelmia, jokaisella on oikeus omiin rajoihin eiä anoppi kuulu mielestäni automaationa aikuisten ihmisten parisuhteisiin, etenkään jos kovin roikkuu kiinni ja kuvio ahdistaa, eihän anoppi ole ap:n kertomuksen mukaan vielä edes dementiaiässä vaan täysin kykenevä elämään omaa elämäänsä ja hoitamaan omat asiansa


      • oma koti kullan kall
        avusta kiitollinen kirjoitti:

        Anoppi voi autella päivisin arkiaskareissa ja vauvan hoidossa niin sinä saat kerättyä voimia yövalvomisiin nukkumalla päivällä.. Meillä ainakin toimi hyvin. Ehkä minä olin onnistunut saamaan suurenmoisen anopin, jonka kanssa asiat luistivat hyvin puolin ja toisin.Kaikki isovanhemmat eivät ole omaan napaan tuijottajia vaan auttelevat ihan mielellään lastensa perheitä silloin kun apua pyydetään.

        anoppi tiskaamassa yöllä ja tonkimassa kaappeja, nevör!!!!


      • respect or walk
        avusta kiitollinen kirjoitti:

        Anoppi voi autella päivisin arkiaskareissa ja vauvan hoidossa niin sinä saat kerättyä voimia yövalvomisiin nukkumalla päivällä.. Meillä ainakin toimi hyvin. Ehkä minä olin onnistunut saamaan suurenmoisen anopin, jonka kanssa asiat luistivat hyvin puolin ja toisin.Kaikki isovanhemmat eivät ole omaan napaan tuijottajia vaan auttelevat ihan mielellään lastensa perheitä silloin kun apua pyydetään.

        Riippuu TASAN anopista haluaako nurkkiinsa esimerkiksi ihmistä joka kuvittelee automaattisesti olevansa keskeinenkin osa nuorta perhettä.

        Itse pidän keskiluokkaisista anopeista jotka osaavat kultaisen käytöksen rajat, tällaisten kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa ja ymmärtävät kyllä rajat ja sen että autetaan tarvittaessa, ei tuppauduta tai tungeta toisten perheeseen.


    • lopeta suhde vaan.koska vaikutat olevasi itsekäs ämmä.miksi miehesi ei saisi olla tekemisessä oman äitinsä kanssa.äiti on yleensä se tärkein ihminen koko elämän ajan.entä oma äitisi?miten paljon olet hänen kanssa tekemisessä?turha sinun on perustaa perhettä jos et pysty hyväksymään miehesi äitiä.nyt sinulla on hyvä paikka katsoa peiliin.jos näet siellä oman P'rse reiän en yhtään ihmettele.

      • tunnen tyyppisi

        Onko äiti ainut nainen joka ei ole ämmä :D


    • Seis tai mamma ampuu

      Ensiksi anakonda81 älähän liioittele. Ja toisekseen jätä se luuseri jos liikaa äitinsä kanssa.

      • liioittele?häh?


      • Huikulikuikuli

        Vähän on häiriintynyt ehkä.:))))

        Oma äiti elämän tärkein ihminen..huh!!!

        No varmaan joo, jossei muita, terveitä aikuissuhteita ole? Tai jos vaan on tehnyt sen valinnan, et äityli on se elämäsi suurin rakkaus.. mikäs siinä, mut vähän epäoikeudenmukaista parisuhteessa, elkei toinenkin osapuoli ole yhtä jälkeenjäänyttä sorttia.

        Säälin sitä ihmistä joka joutuu tällaisen ikuisen lapsen imettäväksi....


      • Anonyymi

        Ei äitillä istuja aina ole mielenterveys onkelmainen alkoholisti.
        Voihan olla myös saamaton vätys.


    • joo jätä vaan se mies.taitaa olla kaikille parempi niin :-D

      • Ensaanutollaäiti

        Mulla oli "kiltti " anoppi ja poikansa riippui äidistään ihan hänen kuolemaansa saakka. Valitettavasti asui 30 km päässä. Rakas aviomieheni ajoi 3-4 kertaa viikossa äitinsä luo. Ei edes kertonut missä hän oli. (Hän muuttui viholliseksini äitinsä takia, koska sanoin siitä KERRAN). Ja pahinta oli, että hän sieppasi mukaansa lapsetkin, niin etten ikinä päässyt olemaan niiden kanssa kahdenkesken. En uskaltanut muuttaa anopin naapuriksi, vaikka asunnot olivatkin halvempia siellä, koska hän olisi kyllä näytellyt olevansa se oikea äiti. Anoppihan kuolee kuitenkin ennen minua ja miten sitten, jos lapsilta on kuollut "äiti" (lue anoppi) a oikeaan äitiin ei ole kunnon suhdetta? Aviomieheni suunnitteli äitnsä kanssa jopa meidän perhejuhlatkin ja minulle kerrottiin asiasta vasta päätöksen jälkeen. Otin nokkiini ja soitin, että kuule MINÄ olen se äiti. "Minä vain halusin auttaa". Vastasin, että huoh, joo, kiitos, mutta ei kiitos. Ja jostain syystä järjestin ne juhlat itse sitten kuitenkin, mutta ei ollut helppo asia. Puhuin hänen kanssaan niin monesti siitä, että älkää viekö lapsilta äitiä, please. Ei näyttänyt ymmärtävän. Oli tosi rikas ja osti lapsiani rahoilla. Katui kuolinvuoteellaan ja sanoi, että ei olisi pitänyt ostaa niin kalliita lahjoja. No, joo, joo. Ja mullahan ei ole yhtä paljon rahaa eli olen huono äiti lasten mielestä. "Äitiänsä" ikävöivät. Surullista. Voi herranen aika!


    • täysin totta

      Vaikka mies yrittäisi olla "hyvä poika" roikkuvalle äidilleen, jolle jostain syystä kokee olevansa OMAN ELÄMÄNSÄ VELKAA, on oman eprheen perustaminen täys mahdottomuus jos äiti roikkuu pojassaan ja soittelee joka päivä vieden kaikki henkiset resurssit ja miehen mielen myös apeaksi ja toivottomaksi. Kiukuttelu puretaan sitten omaan perheeseen, usko mua.

      Tällaiset miehet löytävät naisen vasta äidin kuoltua jos sittenkään, mutta aikuisiksi he eivät välttämättä kasva koskaan, mikäli äiti on vielä passannut pojan pilalle, mutta tämä on tapauskohtaista miten kuvio menee.

      Äidit osaavat nämä temput ja lahjovat itseensä sidottuja, omaksi osakseen kasvattamiaan poikia ja heidän perheitään, mutta samalla vaikeuttavat parisuhdetta, vanhemmuttta, avioliittoa parin välillä.

      Harva aikuinen, elämää nähnyt, itsenäinen nainen kestää tällaista kuviota, jossa vanhempi ei anna lapsen elää omaa elämää vaan roikkuu, kuitenkin vielä täysin työikäisenä omissa lapsissaan.

      Lapsilla (etenkin perheellisillä) tulee olla oma elämä ja yhteydenpoito kerran viikossa tai harvemmin pitäisi riittää, ja isovanhempien muistaa ettei häiriköisi omien lastensa elämää. Jos kyse jostain jatkuvista ongelmista, siinä pätee sama eli miksi vanehmpi ei itse hoida omia ongelmiaan, hanki apua jostain, jotta ansaitsisi lastensa ja heidän puolisoidensa kunnioituksen kun voisi selkä suorana ottaa vastuun omasta elämästään.

      Nuoren ihmisen elämä menee hukkaan vanhempien huolia kantaessa, eikä perheen kaikki asiat aikuistuneen lapsen vanhemmalle kuulu, yksityisyyttä tarvitaan tai parisuhde ei tule voimaan hyvin. Kannattaa tuossa kohdassa miettiä onko siinä miehessä(kin) sitten jotain valuvikaa, jos ei napanuora vain millään katkea! Itsenäistyminen ei ole koskaan liian myöhäistä, mutta oma elämä voi mennä nopeasti ohi, ellei lähde vanhempien nurkista sinne omaan elämään.

      • uhri

        Hyvä ja asiallinen kirjoitus nimimerkki "täysin totta".
        Paljon asiaa!!
        Itselläni oli pieni epäilys aikanaan,mutta en kuunnellut itseäni.Anoppi oli hienotunteinen mutta kiero.Mies ei nähnyt asioita niin,joten ero tuli.Mikä huvittavinta mies otti eron ja teki minusta "hirviön".Nyt on elämä mallillaan saa passata äitiään ja äiti saa paapoa pientä poikaansa.Ei ne muutu,luottakaa vaistoonne naiset.Siihen keskiöön kun joudutte niin järki meinaa lähteä.


      • kotiinvoiainatulla
        uhri kirjoitti:

        Hyvä ja asiallinen kirjoitus nimimerkki "täysin totta".
        Paljon asiaa!!
        Itselläni oli pieni epäilys aikanaan,mutta en kuunnellut itseäni.Anoppi oli hienotunteinen mutta kiero.Mies ei nähnyt asioita niin,joten ero tuli.Mikä huvittavinta mies otti eron ja teki minusta "hirviön".Nyt on elämä mallillaan saa passata äitiään ja äiti saa paapoa pientä poikaansa.Ei ne muutu,luottakaa vaistoonne naiset.Siihen keskiöön kun joudutte niin järki meinaa lähteä.

        ongelma taitanee syntyä siitä että äiti hyväksyy läheisyydenkaipuussaan lähes kaiken mitä poika sanoo tai tekee ja oikeastaan palkitsee poikaansa myös väärästä köytöksestä, ei koskaan säti, ojenna tai sano "menet nyt poika kotiisi ja hoidat perheesi kunnialla" vaan houkuttelee hoviinsa, toinen ongelma voi liittyä pojan pelkoihin siitä että oma tyttöystävä onkin liian itsenäinen ja saattaa hylätä, toisinkuin äiti joten on turvallisempaa elää äidin osana kuin aikuisena miehenä, naisensa rinnalla


    • Mammanpoikako?

      Itse en ymmärrä näitä naisia jotka eivät hyväksy miehelle äitiä ja isää. Mies on hyvä jos on vihoissaan vanhempiensa kanssa tai vanhemmat ovat kuolleet. Hyvät välit vanhempiin on yhtäkuin nössö luuseri mies. En vaan käsitä. Silti jokaisella naisella joiden kanssa olen seurustellut on käsittämättömän läheiset vanhempiinsa. Ja vanhemmat ovat yleensä se taloudellinen turva ja lastenhoitopaikka. Mutta nainenhan saa ilmeisesti olla se lapsi vanhemmilleen aikuisenakin?
      Mulla on hyvät suhteet vanhempiini ja ei se ainakaan minun naisystäviäni ole haitannut. Ja keitä haittaa niin saavat mun puolesta suksia mäkeen samantien. Välejä en lähisukulaisiini katkaise vaikka en ole heistä riippuvainen taloudellisesti saati muutenkaan hyväksikäytettävinä.

      • pahinta mit tiedän

        Eihän tuossa siitä ole kyse vaan naisen mukaan liiallisesta yhteydenpidosta ja suoranaisesta roikkumisesta ei hyväksymisestä ja sopivasta yhteydenpidosta.Lapsia ei kannattaisi tehdä omaksi osakseen vaan antaa lapsen elää oman näköistä itsenäistä elämää.


      • 12+8
        pahinta mit tiedän kirjoitti:

        Eihän tuossa siitä ole kyse vaan naisen mukaan liiallisesta yhteydenpidosta ja suoranaisesta roikkumisesta ei hyväksymisestä ja sopivasta yhteydenpidosta.Lapsia ei kannattaisi tehdä omaksi osakseen vaan antaa lapsen elää oman näköistä itsenäistä elämää.

        Hyvin monet "aikuiset" naiset ja puhun nyt 30 ikäisistä koska seurustelen oman ikäisteni kanssa ovat todella riippuvaisia vanhemmistaan. Isä remontoi, korjaa autoa, äiti siivoaa ja hoitaa lähes päivittäin lapsenlapsiaan ja tekee ruokaa sekä antavat rahaa tyttärelleen säännöllisesti. Miksi se napanuora sallitaan naisille mutta miehen ei ole soveliasta käyttää vanhempiaan hyödyksi?
        En itse hyötykäytä vanhempiani mutta nämä saman tyyliset keskustelut ovat niin yleisiä että jotain outoa tässä aiheessa on.


      • sama se
        12+8 kirjoitti:

        Hyvin monet "aikuiset" naiset ja puhun nyt 30 ikäisistä koska seurustelen oman ikäisteni kanssa ovat todella riippuvaisia vanhemmistaan. Isä remontoi, korjaa autoa, äiti siivoaa ja hoitaa lähes päivittäin lapsenlapsiaan ja tekee ruokaa sekä antavat rahaa tyttärelleen säännöllisesti. Miksi se napanuora sallitaan naisille mutta miehen ei ole soveliasta käyttää vanhempiaan hyödyksi?
        En itse hyötykäytä vanhempiani mutta nämä saman tyyliset keskustelut ovat niin yleisiä että jotain outoa tässä aiheessa on.

        no tässäpä ketjussa puhutaan nyt miehistä


      • Sathique

        Hyvä "mammanpoika", puhut kyllä oikeesti asiaa. Oon ihan samaa mieltä et terveet välit saa ja pitääkin olla vanhempiinsa niin tyttärellä kuin pojalla. Mutta alkuperäinen viesti meni näin:

        "Elikkäs ongelmana on ettei miehen napanuora äitiinsä ole vieläkään katkennut siinä määrin että perheen perustaminen olisi mahdollista, ilman ns. "kolmatta pyörää" söhläämässä kaikkia asioita maan ja taivaan väliltä. Pitäisikö lopettaa suhde vain kestää ja kärsiä? Neuvoja? Auttaisiko muutto toiselle paikkakunnalle?"

        Napanuora ei ole katkennut SIINÄ MÄÄRIN että perheen perustaminen olis mahdollista. Eli kyse ei oo mistään pikkujutusta varmastikaan jos puhutaan ihan jo kolmannesta pyörästä. Vai?

        Musta on tärkeää et kumpikin pitää vanhempiinsa yhteyttä, auttaa ja saa apua tarvittaessa. Meidän perheessä on hyvät suhteet. Kylällään silloin tällöin, kukaan ei puutu asioihin, lainaa saa pyytää ja toki maksaa pitää takaisin. Apua saa mutta niin autetaan mekin, pidetään talkoopäiviä. Me ja siskonkin perhe tulee pihatöihin yms. vanhemmilleni. Ja me saadaan taas myös paljon apua. Suurimmista hommista vävyt saa pikku palkkaakin, näin ei tule turhaa tunnettua rahaa ilman edestä. Homma toimii.

        Mutta mieheni äiti. Mua kohtaan ihana ja autan kovasti häntä. Todella, ihan liiaksikin. Mutta tahdon :)
        Niin,ne heidän välit. Äiti soittelee yhtenään, jos ollaan siellä (asuvat kauempana, joten olemme aina jonkin aikaa kerrallaan) tulee ja tonkii tavaroita, pesee pyykit, molempien, ilman lupaa (noloa kun kaivelee kaikkia stringejäni yms). Siivoaa, vaikka kieltää, lukee tasan joka lapun. Ei koputa, tulee milloin tahtoo. Juoksee väliin kun mieheni esim. leikkaa leipää ja sanoo että anna hän leikkaa ettei miehelleni tulisi haavaa puukosta. Äiti yli kuuskyt ja sairas.
        Katolle ei saisi mennä luomaan lumia (enon pitäisi, joka on 70v) ja toki mä saan mennä. Mieheni siis on 32v.
        Leivät tekee valmiiksi, kysyy aina mitä ruokaa mieheni haluaa syödä. Eikä usko mitään. Ja mieheni ottaa rahaa vastaan ja on kyllästynyt taistelemaan omasta aikuisuudestaan ja antaa äidin säheltää. Ja mä yritän selittää. Molemmille.

        Rakastan mieheni äitiä eikä me riidellä. Teemme asioita yhdessä ja yritän ymmärtää että mieheni isä on kuollut ja poika on kaikki mitä äidillä on jäljellä mutta silti. Rajansa kaikella!!!!!!!!!

        Joten "mammanpoika", kyllä kirjoituksesi oli asiaa, mutta kyse onkin tällaisista ongelmatapauksista jotka todella koettelevat suhdetta. Niinkuin tämä meidän tilanne. Niin raskasta, molemmille. Mutta äiti vain ei usko vaikka mieheni on niin monasti asiasta keskustellut fiksusti ja hartaasti ja sitten ihan hermojaankin menettänyt.

        Mieheni eno asuu samassa taloudessa, maatila kun on, ja hänkin on yrittänytpuhua järkeä. Ei auta. Että tällaista meillä!!!!


      • normaali nuori mies

        hyvät välit = soittelu silloin tällöin, näkeminen pari kertaa vuodessa kun on nuori :)


      • Anonyymi
        normaali nuori mies kirjoitti:

        hyvät välit = soittelu silloin tällöin, näkeminen pari kertaa vuodessa kun on nuori :)

        Mammelo juoksee äidillään joka päivä.
        Aina on "asiaa"


    • Moni kommentoija ei näy tietävän,miten pojan liika sitkeä napanuora saattaa vaikuttaa minijän ja anopin suhteeseen. Koska äiti pitää poikaansa pikkulapsena,ei anoppi anna minijälleen mitään arvoa,kun sekin on tietysti pikku lapsi. Alusta asti on otettava TIUKKA ote,muuten ei tule pärjäämään,näin sivusta seuranneena tiedän.

    • aatsipoppaaa

      Hyvin vaikea antaa ohjeita eroon tai yhdessä jatkamiseen. On varmasti paljon asioita punnittavana. Toisaalta jos ero tuntuu helposti olevan mielessä, niin toki itseään pitää ajatella.
      Exäni äiti oli lähes napanuoramaisesti kiinni. Mies tajusi asian vasta eromme jälkeen. Toisaalta hyvä näinkin. Parempi myöhään...
      Muistelen, että jonkin verran suhteen aikana asiasta puhuttiin. Yleensä asia se tuli puheeksi jonkin erimielisyyden yhteydessä. Hyvin nopeasti kuitenkin tajusin, että mies menee äitinsä mukaan melko pitkälti, enkä osannut sanoa asiaan mitään suurempaa. Toki se häiritsi ja ajoittain ärsytti suunnattomasti, mutta tyydyin katselemaan ja mielessäni ihmettelemään. Kyse ei kuitenkaan ollut onneksi jatkuvasta arjen häirinnästä, lähellä asumisesta huolimatta.
      Mutta jälkikäteen ajatellen, uskomaton heidän suhteensa oli. Erossa kävi tämäkin helpotuksena mielessä..

    • JotainRotia

      En ymmärrä miksi kukaan jaksaa pyöriä noiden mammanpoikien kanssa. Se ei tule siitä muuttumaan koskaan. Äiti antaa vielä "viikkorahaa" vaikka ukot olis 50w. Kannattaa antaa kenkää ja mahdollisimman äkkiä ettei ehdi enempää harmia tapahtumaan. Antaa pojan viritellä auto hifiä äitin autotallissa vaikka hautaan asti=)

      • myötähäpeä

        kun antaiskin rahaa mutta pummaa ainakin meillä rahaa ja valittaa vaikka normaalisti päivätöissä


    • ddddda

      Itse seurustelin joskus sellaisen idiootin kanssa joka kertoi äidilleen kaiken ja oli oikein mammanpoika muutenkin. Riidan aikanakin tämä sitten käyttäytyi kuin uhmaikäinen kakara.

      En todellakaan katsellut noin lapsellista, saamatonta paskaa kauaa.

      • Huikulikuikuli

        Joo mammanpojalta akka saa uhman, mitä ei äitille uskalleta antaa, nähty on.

        Varmaan oikein raamatullista se onkin kunnioittaa vanhempiaan, vaikka mitä paskaa niiltä olisi saanutkin ja olla epäkunnioittava sen sijaan omalle naiselleen!

        Keräs multakin tolkuttomat inho katkeruuspisteet.


    • fuksikuksi

      Mäkään en pysty enää haluamaan miestäni kun mietin milloin anoppi soittaa ja soittaahan se, usein. Tuntuu liian friikiltä tää kuvio, aika poistua?Mitä tällaisessa kuviossa voi olla taustalla, mietin usein vai onko ihan "normaalia". kaveri kävi kerran treffeillä, miehen mutsi soitti sen aikana 3x, kaveri ei päässyt enää treffeille.

    • Pojan Äiti

      Ilman sitä Äitiä ei sinulla olisi kutiavan kissimirrisi lohduttajaa. Kunnioita miehesi äitiä monestakin syystä!

      • huhhuhhöö

        Jos anoppi on noin paha suustaan kannattaa vaihtaa äkkiä miestä!


      • hyi helvetti

        ei kai anopin karvalaukkua tarvitse palvoa, jotenkin sairasta


    • tavallinen äiti

      Poikani oli kihloissa kaksi vuotta naisen kanssa, jota ärsytti ihan ekasta tapaamisesta saakka se, että minulla ja pojallani on läheiset välit. En oikein keksinyt mitään muuta syytä kuin sen, että nainen koki minut asemani takia (anoppi) ikäväksi ihmiseksi. Raha kyllä kelpasi (esim. annoin Välimeren reissua varten rahat pojalle ja lainasin rahat hänen avovaimolleen).

      Tyttäreni oli ollut kylässä veljensä luona ja kun satuin soittamaan sillä aikaa, niin avovaimo oli kuulemma heti alkanut mykkäkoulun ja mökötyksen. Mikä sitten olisi sopiva määrä yhteydenottoa? Pelkästään käteistä rahaa joululahjaksi vai?

      Onko tosiaan niin, että aikuiseen lapseen ei saisi pitää yhteyttä? Kyllä minä ja poika (kuten minä ja tyttärenikin) soittelemme toisillemme suunnilleen joka toinen päivä yleensä 5-10 minuutin puheluita ja samalla paikkakunnalla asuvat lapseni vierailevat luonani ainakin kerran viikossa usein syömässä tai sitten käyvät muuten vain esim. lainaamassa autoa.

      Minä pidän omiin vanhempiini yhteyttä lähes yhtä paljon kuin omat lapseni pitävät minuun yhteyttä. Tosin omaa yhteydenpitoani rajoittaa se, että vanhempani asuvat toisella paikkakunnalla.

      Mielestäni minä en ole liian utelias tai vaativa yhteydenpidossa. Lapseni eivät joudu tilittämään parisuhdeasioitaan, yöelämäänsä tms. minulle, mutta kuuntelen toki murheita, jos niitä on.

      Olen joskus miettinyt, että onkohan ehkä joskus joku jopa kateellinen siitä, että aikuisella lapsella on rakastavat vanhemmat, jotka tukevat hyvinä ja huonoina hetkinä?

      • koska olet kiero

        Sinä lahjot poikaasi, olisiko siinä syy. Odotat pojalta läehisyyttä rahaa vastaan, etkä päästä häntä silmistäsi.


      • lisäys...
        koska olet kiero kirjoitti:

        Sinä lahjot poikaasi, olisiko siinä syy. Odotat pojalta läehisyyttä rahaa vastaan, etkä päästä häntä silmistäsi.

        lisäys: Lisäksi olet Marttyyri eli hirviöanoppi. Sellaisia kannattaa juosta karkuun.


    • uusiosinkku2

      Et kerro minkä ikäisiä olette, mutta ehkä pitäisi olla aikuinen ja ymmärtää, että vain sinä itse voit tietää, onko ongelma ohimenevä vai onko paras juosta karkuun. Siinä ei auta muu kuin luottaa vaistoonsa, niin kuin ihmissuhteissa yleensäkin. Jos välttämättä haluat perheen, parhaiten se onnistuisi aikuisten kesken. Itse olen kokenut sen, että luulin miehen kasvaneen aikuiseksi, mutta hän halusikin palata äidin helmoihin. Ihmisen käytös antaa yleensä selviä merkkejä, ja niitä kannattaa lukea ja toimia sen mukaan. Rakasta itseäsi yhtä paljon...

    • mirtatsapiini

      mun napanuora katkes kätilöopistolla!äiti ei juuri ollut innostunut perheelämästä ja häipyi maisemista kun olin kouluikäinen!mun on tosi hankalaa tajuta tämmösiä ongelmia!on keksityn ongelman ongelma syndroomaakin olemassa!

    • tajuton shokki

      Mulle asia selvis vasta saman katon alla, ensin pidettiin känny äänettömällä ettei paljastu että mamma soittelee useaan kertaan päivässä!

    • niks ja naks

      Ei se katkeakaan ennenkuin sä katkaiset sen ja sitä mies alitajuntaisesti toivookin mutta ei uskalla sanoa!

    • väistynyt

      Onks teidän mielestä normaalia, että anoppi tulee mun ja mieheni jakamaan kotiin remppatarvikkeineen, ja rupeaa remppailemaan tosta vaan. Ja kun mä vaimon ominaisuudessa vetelen sitten maalarinteipit ei-maalattaviin kohtiin, repii anoppi teippini nauraen veks, että "nyt sä kyllä suutut, mut noi ei ole hyvin". No en suuttunut,anopille, vaan miehelle joka ylipäätään äitinsä meille päästi häärimään taas, ja äitinsä repiessä (tasan millilleen asettamiani teippejä) yhtyi äitinsä nauruun. Jäivät sitten keskenään nsuramaan, lähdin koiran kanssa lenkille. Mun mielestä anoppi vois myös edes kysyä ennen kuin täyttää nurkkamme "ihanilla" askarteluillaan. Mies ei ole ikinä edes jauhelihaa käristänyt. Ei oo tarvinnu, äiti on hoitanut kaiken. Jopa sisustellut poikansa asunnon ja maksellut myös mieleisensä mööpelit. Äiti laittaa jääkaappiimme hyvää, äiti vetelee silikonit saumoihin, äiti ompelee napit pöskyyn, äiti uskoutuu minulle kännipäissään että "eikö tuo xxxx olekin sitten ihana!?". On joo, niin ihana että ero tulee. Pitäkööt toisensa :)

      • no understanding

        vietätte liikaa aikaa keskenänne, anopilla pitäisi olla ihan oma elämä


    • mamamamamamama

      Vaikea tilanne, nuo mammanpojat ovat kyllä varsinaisia moniongelmia, ellei ole ollut isää joka pitää sentään roltia miten olla mies kunnolla.

    • vapaa6969

      Minä otin eron juuri yhdestä mammanpojasta. Elämäni parhaita päätöksiä.

      • Anonyymi

        Mammelon tunnusmerkit: ei kavereita, juoppo paska, ei harrastuksia... tuskin töissäkään.
        juoksee mamin helmoihin "auttelemaan"


    • ongelmatapaus?

      Jos anoppi ja poika roikkuvat toisissaan paeten oikeeta elämää ne kannattaakin jättää ihan kahdestaan. Jos pojan puheissa toistuu "äiti sitä" "äiti tätä" --> JÄTÄ. Normaali mies ottaa etäisyyden äitiinsä jo hyvin nuorena ja äiti kunnioittaa poikansa elämää jos tämä normaali eikä roiku ja hoitaa itse omat asiansa mitä pystyy.

    • Kenen.joukoissa.seisot

      Wanha aloitus mutta: ei kai se mies pidä siitä kontrolloivasta äidistä sen enempää. Miehestäsi voi tuntua, että olet sukupuolen takia samalla puolella, joten ehdotan täältä, että rohkaiset vähän naisena ja teet puolesi selväksi, niin kyllä se kohta heittää anopin hankeen.

      Näin kevättalven kunniaksi kaikille suomalaisille naisille.

    • Higjler

      Kateellisten, itselle tehtyjä ongelmia.

      • Vanhketju

        Äiti on hyvä olla tukena elämän kolhuissa. Äidin tai muun sukulaisen on hyvä kannustaa koko uutta perhettä eikä vaan sitä poikaa. Tällainen aina oman puolustaminen niitä ristiriitoja luo. Ei nähdä asiaa ihmisestä. Ei ole kiva olla altavastaajana ja musta lammas suvun silmis jos poika käy jatkuvasti äidin helmassa itkemässä. Syyttämässä omaa puolisoaan. Tästä kai se pahin anoppi viha tulee. Mammanpoikaa marinoida.


      • Vanhketju

        Mammanpojan marinoista 😄 tarkoitin


    • Evakkoi

      Eräällä miehellä on poikkeuksellisen tiivis ja läheinen suhde ätiinsä, he mm. käyvät yhdessä saunomassa ja pesevät toisensa ja tekevät kaikkea sitä mitä normistikin pari suhteessa mies ja nainen tekevät. asiaa hiukan varoen hämmästellen, ovat vastanneet sen olevan käytännöllistä ja tuiki tavallistakin karjalaisten keskuudessa.
      tämä miehen äiti ajaa kaikki pois poikansa elämästä, saadakseen pitää poikansa ikään kuin miehenään.

    • Anonyymi

      Itse olen 23 vuotias mies ja käyn saunassa äitini kanssa joka on 58 vuotias. Äitini on nähnyt useasti erektioni joka on täysin luonnollista. Joskus myös masturboin kun ollaan äidin kanssa saunassa, eikä siinäkään oo mitään erikoista kun ei se äidillekkää uus tieto ollut että runkkaan. Nyt kun en oo enää parisuhteessa, niin äidistä oon haaveillu taas enemmän.

      • Anonyymi

        Hyvin erikoinen tapaus että käydään saunassa tuon ikäisenä ja haaveillaan äidistä, huh huh.


      • Anonyymi

        Sinä voit reilusti pyytää äitiäsi hyväilemään penistäsi. Pitäisit siitä kun kalusi roiskisi äitisi käsille. Eihän kenenkään tarvitse tietää.


    • Anonyymi

      Minulla on samanlainen tilanne oman mieheni kanssa ja olen päätynyt siihen ratkaisuun, että feidaan niin miehen kuin hänen sukulaisensakkin siinä samalla, kun en jaksa niitä ja sitä uskomatonta sheiba shaizzen määrää mitä sieltä tulee kokoajan

    • Anonyymi

      Jos tunnet ilmapiirin olevan positiivinen, anna ajan kulua ja pikkuhiljaa yhteisiä juttuja. Jos taas tunnet jotain negatiivista, ulkopuolisuutta, mitätöimistä, halveksuntaa, mies viettää enemmän aikaa perheensä kanssa, salaa tekemisiään-ei kerro kaikkea...Silloin jatkat elämääsi yksin ja teet oikean päätöksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe