Otin viime vuoden lopussa lopputilin koska kyllästyin silloiseen työhön. Nyt olen oleskellut kuukauden verran ja nyt pitäisi mennä uuteen työpaikkaan. Olen harkinnut ryhtymistä veturinkuljettajaksikin eli siis VR:lle. Tällä hetkellä ei kuitenkaan taida olla veturinkuljettajan koulutuksia joten pitää odotella, että sellainen taas alkaa ja mennä sinne sitten.
Kertokaas kuitenkin muitakin paikkoja. Ei kuitenkaan mitään siivoojan hommaa, se on niin raskasta ja huonosti palkattua hommaa, että ei kiitos. Eli mielellään sellaista vähintään 3000€ kuukausipalkkaa.
Olen ylioppilas ja työskennellyt metallialalla 15 vuotta (samassa työpaikassa vieläpä joten vaihtelu virkistää).
Mihin menisin töihin?
3
259
Vastaukset
- Ryhdy vaa jos pääset
Nykyään minnekään ei mennä vaan paikkoihin haetaan ja hyvässä lykyssä päästään. Veturinkuljettajaksi etenkään ei "mennä". Koulutukseen haetaan ja sinne pääsevät harvat ja valitut.
- Onhan näitä
Heillä kun on hyvät palkat niin hakijoita riittää. Varmastikin ihan ok työ kuka pääsee, muualle kun joutuu sen 3-8 vuotta ensin opiskeleen että töitä saa.
Koulutta pääsee Kanadaan tai Australiaan kaivokseen töihin. Palkat hyvät.
- Juna parempi
http://yle.fi/uutiset/veturimiehen_pesti_kiinnostaa/5641366
200 paikkaa, 3000 hakijaa
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Veturinkuljettajan ammatti houkuttaa tuhansia hakijoita/1135237879415
2500 hakijaa, 50 paikkaa
Olisiko lannistunut osa uudemmassa joka ylempi :D
http://www.vrkoulutuskeskus.fi/fi/index/koulutus__ja_kurssikuvaukset/Ratatoimialankoulutukset.html
Siellähän on muitakin töitä, en tiedä onko vaikeata muihin koulutuksiin päästä mutta eipä sitä menetä mitään jos koittaa.
Alemmassa (vanhassa) uutisessa kuitenkin:
" Rautateillä työvoimapula ei uhkaa, mutta kaikkiin VR:n avoimiin paikkoihin hakijoita ei riitä. Rekkamiesromantiikka on viime vuosina karissut, eivätkä satoja ihmisiä työllistävät maanteiden henkilö- ja tavarakuljetukset ole houkutelleet hakijoita.
Yksi syy voi olla palkassa. Kolme vuotta töissä ollut konduktööri tienaa noin 2 200 euroa ja veturinkuljettaja yli 3 000 euroa kuussa. Kaukoliikenteen linja-auton kuljettaja joutuu tyytymään vajaan 2 300 euron ansioon. "
Kovin uskottavaahan se ei ole ettei avoimiin paikkoihin olisi hakijoita, mutta niin höpölehti kertoo.
Olen muuten kuullut vähän muuta bussikuskin palkoista, mutta turha tässä kertoa. Enempi kuitenkin oli tutun puheitten mukaan, oli bussikuskina ollut kunnes vaihtoi rekkaan kun ei kiinnostanut jutella ihmisten kanssa. Palkka nousi mutta töitä enempi, ajelee ulkomaille pääasiassa.
Juna tietty parempi, kiskoilla pysyttelee se ja palkka ookoo. Ei tarvii pelätä ajavansa jorpakkoon.
Laivan kapteeni se upeaa olisi olla, katselisi merta päivästä toiseen.
http://www.kyamk.fi/Hakijalle/Nuorten haku/Tekniikan ja liikenteen ala/Merenkulku, merikapteeni
Ihtellä jo ikää niin ettei uusia kouluja käydä (vaikka kivaa se olisi, rahassa vain ei ole käydä) mutta jos nuorempi olisin niin tollanenhan se hyvä jopi oisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760