*huokaus*

Kyllä me saadaan se Guggenheim tänne. Ja verorahoilla...

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288642035150.html#comments-anchor

Olisiko tälle hankkeelle pitänyt järjestää rahankeräys ihmisiltä? Vähän niinku sille lastensairaalalle kerätään. Olis oikein perustettu pari säätiötä ja sellaista. Kokoomusräppäri Cheese(tai mikä se nyt olikaan) lahjoittamaan omista sata tonttua ja sen jälkeen pari stadikallista urpoja seuraamaan perässä...

Onko muuten olemassa jonkinlaista säätiötä tai rahastoa missä ei haisis kusetus?

62

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aIbatrossi

      Siihen tonttiin pitäisi rakentaa autoparkkitalo

      Jos käväisee Tallinnassa, maksaa eniten auton säilytyspaikka reissun ajaxi

      • Sinne tarvitse rakentaa mitään. Se on hyvä näin.


      • ....
        Genio.Mente kirjoitti:

        Sinne tarvitse rakentaa mitään. Se on hyvä näin.

        Ei ole teikäläisille. Roskaväeltä pääsy kielletty.


      • .... kirjoitti:

        Ei ole teikäläisille. Roskaväeltä pääsy kielletty.

        Roskaväkihän siellä juuri kävisi...


    • Rentukka

      Sehän on pelkkä varaus! Ei sinne mitään Guggenheim museota tule.
      Niin paljon "kustapäässä" ei voi päättäjilläkään olla!
      Yks parhaista paikoista lahjoitettaisiin silloin pois.

      Nämä päättäjät panee vain seuraajansa hylkäämään varaus!
      Silloin ei tule ikävää tahraa heille, Guggenheimin suuntaan!
      Politiikkaa sekin.

    • Guggenheimin tuoma julkisuus ja raha on hölmöin idea sitten Millenium-palkinnon.

      • Niin... Sinunkin mielestä jotain aika käsittämätöntä typeryyttä...

        Ei mulla sitä vastaan mitään ole, mutta rahoittakoon muulla kuin julkisella rahalla. Ja kaupunki saisi vielä periä käypää markkinahintaista vuokraakin siltä Guggenheim säätiöltä.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Niin... Sinunkin mielestä jotain aika käsittämätöntä typeryyttä...

        Ei mulla sitä vastaan mitään ole, mutta rahoittakoon muulla kuin julkisella rahalla. Ja kaupunki saisi vielä periä käypää markkinahintaista vuokraakin siltä Guggenheim säätiöltä.

        Ja sitten tämä lastensairaalahärdellikin... *huokaus* Sielläkin pari säätiötä taustalla hääräämässä...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Niin... Sinunkin mielestä jotain aika käsittämätöntä typeryyttä...

        Ei mulla sitä vastaan mitään ole, mutta rahoittakoon muulla kuin julkisella rahalla. Ja kaupunki saisi vielä periä käypää markkinahintaista vuokraakin siltä Guggenheim säätiöltä.

        Jos olisi pienikin mahdollisuus, että siitä tulisi Bilbaon Guggenheimin kaltainen vetonaula, joka toisi miljoona matkailijaa ja miljardin myyntitulot, sijoittajat olisivat jo avanneet rahahanat.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Jos olisi pienikin mahdollisuus, että siitä tulisi Bilbaon Guggenheimin kaltainen vetonaula, joka toisi miljoona matkailijaa ja miljardin myyntitulot, sijoittajat olisivat jo avanneet rahahanat.

        Niinpä...Eipä vaan näytä joitakin "sijoittajia" kiinnostaa kuin stadin julkiset rahat...


    • *huokaus*

      Jos vetäset ranteet auki reippaasti, kun kaikki on niin vaikeeta...

      • komppaajjat

        ei paskempi idea.kaikille paras niin


      • komppaajjat kirjoitti:

        ei paskempi idea.kaikille paras niin

        Mitäs tekemistä teille sitten enää jäis? Ei olisi enää Geniota, jonka palstalletuloa päivystää jotta pääsis haukkumaan sitä... :(


    • ei jaksa kirjautua

      Siitä vaan, kunhan on helsinkiläisten rahoja- savolaisia ei voisi vähempää kiinnostaa. Huono paikka vaan taidemuseolle. En nyt muista, missä rakennettiin museo meren rantaan ja kustannukset tulivat "odotettua suuremmiksi" kun kukaan ei ollut miettinyt taideteosten vaatimaa ilmastointia kostean meren äärellä. Toisaalta Guggiksessa ei säilytettäisi mitään kokoelmia, niin ongelma ei olis kovin suuri. Rantarakentamisesta voisi ottaa mallia tanskalaisilta ja niiden oopperasta:

      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/Opera_House_in_Copenhagen.jpg

      Maksoi aikoinaan vain reippaasti yli 500 miljoonaa taalaa, eli nykyrahassa meikäläisittäin ei paljon mitään. Sais kai sitä EU:lta muutaman latin tiristettyä, jos koettais.

      • Voisivat rakentaa sen vaikka jonnekin Lappiin. Jos toisi sinne lisää työpaikkoja ja tuloja...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Voisivat rakentaa sen vaikka jonnekin Lappiin. Jos toisi sinne lisää työpaikkoja ja tuloja...

        Niin ja jos vaikka se parempi ja varakkaampi väki muuttaisi perässä. Päästäisi niistäkin täältä...


    • Se tontti saisi minunkin mielestä jäätää rakentamatta. Ei kaikkea vapaata tilaa tarvitsisi täyteen rakentaa. Kaupunki tarvitsee tilaa ja avaruutta hengittääkseen. Liian tiiviiksi rakennettu ympäristö on ahdistava.

      Helsinki ei tarvitse Guggenheimia. Jotenkin tuntuu, että tässä heitetään rahaa tuuleen. Kävijämäärät jäävät pieniksi. Ei se tule menestymään.

      • Heh, Burger King oli paljon parempi idis. Eikä tarvittu julkista rahoitusta...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Heh, Burger King oli paljon parempi idis. Eikä tarvittu julkista rahoitusta...

        BK on pikaruokailijoiden paratiisi, eli rahasampo. Vaikka silloin ensimmäisellä yrityksellä (vuosia sitten) ei menestynytkään. Kuulemma nyt sinne jo mielellään jonotetaan ja kassa kilisee iloisesti.


      • tosi..typy kirjoitti:

        BK on pikaruokailijoiden paratiisi, eli rahasampo. Vaikka silloin ensimmäisellä yrityksellä (vuosia sitten) ei menestynytkään. Kuulemma nyt sinne jo mielellään jonotetaan ja kassa kilisee iloisesti.

        En ole käynyt ja tuskin tulen ihan heti menemään. Mutta kyllähän sille tilaus on ollut, jos jonot on kuin Venäjällä joskus ekan mäkkärin aikoihin...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        En ole käynyt ja tuskin tulen ihan heti menemään. Mutta kyllähän sille tilaus on ollut, jos jonot on kuin Venäjällä joskus ekan mäkkärin aikoihin...

        En minäkään ole siellä käynyt. Hampurilaispaikat ei ole mun juttu, vaikka näyttää ne hampparit isolle joukolle maistuvan.


      • tosi..typy kirjoitti:

        En minäkään ole siellä käynyt. Hampurilaispaikat ei ole mun juttu, vaikka näyttää ne hampparit isolle joukolle maistuvan.

        Kyllähän niitä hyviäkin hampurilaisia täältä saa. Ne ei vaan löydy akselilta nakkikiska, mäkkäri, hese tai burger king...


    • kannatetaan:

      Tää on tuottoisa homma

      • Kuulostaa Jykältä "ME TIENATAAN TÄLLÄ! FANTASTISTA"


    • sxgh

      Kyllä Hesaan turistirysille tilausta ja kävijöitä riittää. Joskus vaan tuntuu, että rahaa voisi käyttää heihin, jotka sitä tarvitsee.

      • Käy ne turistit täällä ilmankin eikä se Guggeli tule niitä mitenkään oleellisesti lisäämään. Kyllä mä luulen, et stadissa niitä turisteja kiinnostaa enemmän muut nähtävyydet kuin Guggeli...

        Ja on täällä niitä taidemuseoita ja kaikkea muuta skeidaa. Ei tänne tarvita lisää niitä. Musiikkitalokin on yks julkisella rahoituksella rakennettu iso turhake. Puhumatta kuin paljon esimeriksi Kansallisoopperaa vuosittain tuetaan. Oltais me täällä selvitty pienemmällä ja käyttökustannuksiltaan huomattavasti halvemmalla oopperatalolla. Ei tämä kaupunki nyt niiiiiiin ISO ole...


    • Rentukka

      Meillähän on Kiasma Helsingissä, nykytaiteen museo.
      Mitä eroa tällä Guggenheim museolla olisi Kiasmaan verrattuna?

      Eikö niitä kahta vois tavallaan yhdistää,
      siis molempien toiminnat ;saman katon alle?
      (kun sillä Kiasmallakaan ei hyvin mene)

      Olis munsta järkevää yhdistää ne.
      Yhdistetäähän nyt muutakin säästö toiveessa, kuntaliitokset pakolla!
      Eiks nämä museot vois esimerkikksi pakottaa samanlaiseen ratkaisuun.

      Joo, ei tarvitse kertoa ymmärrän kyllä!
      Tää vaan oli tällainen heitto jos tällaiseen museoon joutaa rahaa mut syrjäkylien asukkaille ei edes terveyspalveluita järjestettäisi. =((((

      Parasta olisi kerätä vastustuslista, koko maasta, ettei senttiäkään valtion tukea!

      Ja Hesalaisilta oma vastustuslista sekä joka ainoan kaupunginvaltuutetun mielipide asiasta julkiseksi.
      Äänestäjät voivat vaatimalla vaatia sitä, emme äänestä sitä valtuutettua joka puoltaa museon tuloa.
      Yksinkertainen painostus kansalta; päättäjille.

      • On meillä Ateneumkin. Ja kaikenmaailman taidegallerioita, jotka loistavat tyhjyyttään. Taiteen ystäviä niissä ei ihmeemmin näy, korkeintaan joissakin avajaisissa...


      • aIbatrossi

        jassåå

        rentukka perustaa Turkuun Kukenhemman gayklbixi

        ja savolaisetkin puppelit tulis Turkkuu


      • Rentukka
        aIbatrossi kirjoitti:

        jassåå

        rentukka perustaa Turkuun Kukenhemman gayklbixi

        ja savolaisetkin puppelit tulis Turkkuu

        Och också Ålands pojkarna! =)))))))))))) Min egen Albatrossi är här, också!


      • aIbatrossi
        Rentukka kirjoitti:

        Och också Ålands pojkarna! =)))))))))))) Min egen Albatrossi är här, också!

        Räntukka gillar åålendsk sjöman


    • Toi on kyllä hämärä hanke. Edes taiteilijat itse eivät kannata koko hanketta. Kuka siellä kävisi?

    • No nii.

      Kuka vielä äänestää nuorta koulutettua naista?

      • Rentukka

        Jasså, du inte förstår inte humorn. Det var till Kukkenhemman gayklubben!


      • aIbatrossi
        Rentukka kirjoitti:

        Jasså, du inte förstår inte humorn. Det var till Kukkenhemman gayklubben!

        höh skogshuggarefinne

        on Tosikkofemakko:DDDD

        täsä gemsu jatkaa monten duunia ja esittää itseänsä linkittämällä uutislehtiä ja roskamusaa

        ikään kuin muilla ei ole tuubia ja mahdollisuutta lukea itse lehtiä

        puliukolla ei muita keskustelun aiheita riitä

        kuhan saa tyydytyxen narsismiinsa minäminäminäminäminäblablablablablablall


      • aIbatrossi kirjoitti:

        höh skogshuggarefinne

        on Tosikkofemakko:DDDD

        täsä gemsu jatkaa monten duunia ja esittää itseänsä linkittämällä uutislehtiä ja roskamusaa

        ikään kuin muilla ei ole tuubia ja mahdollisuutta lukea itse lehtiä

        puliukolla ei muita keskustelun aiheita riitä

        kuhan saa tyydytyxen narsismiinsa minäminäminäminäminäblablablablablablall

        Tätä minä just tarkoitin, kumiankkaseni. Sinä et osaa lopettaa...

        Ps. Minä keskustelen aika helvetin monista aiheista sujuvasti. Sinusta ja joistakin muista palstalaisista ei vaan siihen ole. Ja on aiheita, joista en keskustele julkisesti. Siihen et sinä eikä moni muukaan ole vielä valmis. Tuskin tulette olemaankaan. Mutta sillehän en minä taas mitään voi...

        Mutta mä jätän sut nyt taas tänne yöksi keksimään kaikkea "nokkelaa" ja "älykästä". Ehkä vilkaisen aamulla ennen duuniin lähtöä aikaansaannoksiasi, ehkä en. Siinäpä sinulle pähkäilemistä taas seuraavaan kertaan...


      • aIbatrossi
        Genio.Mente kirjoitti:

        Tätä minä just tarkoitin, kumiankkaseni. Sinä et osaa lopettaa...

        Ps. Minä keskustelen aika helvetin monista aiheista sujuvasti. Sinusta ja joistakin muista palstalaisista ei vaan siihen ole. Ja on aiheita, joista en keskustele julkisesti. Siihen et sinä eikä moni muukaan ole vielä valmis. Tuskin tulette olemaankaan. Mutta sillehän en minä taas mitään voi...

        Mutta mä jätän sut nyt taas tänne yöksi keksimään kaikkea "nokkelaa" ja "älykästä". Ehkä vilkaisen aamulla ennen duuniin lähtöä aikaansaannoksiasi, ehkä en. Siinäpä sinulle pähkäilemistä taas seuraavaan kertaan...

        VOI JUKU!!!111!!!

        Spurgu on tosisaan itserakas narsku

        mistä se luulee puhuvansa sujuvasti?????????????????????????

        toistelee toimittajien tekstejä kuin papukaija---aina äänessä höpillänsä

        tölsän uutisist jo tympii kok Kukenhemma lässytys

        puhu vaik ratikan kumiämmästä


      • Ei oo ei tuu
        Genio.Mente kirjoitti:

        Tätä minä just tarkoitin, kumiankkaseni. Sinä et osaa lopettaa...

        Ps. Minä keskustelen aika helvetin monista aiheista sujuvasti. Sinusta ja joistakin muista palstalaisista ei vaan siihen ole. Ja on aiheita, joista en keskustele julkisesti. Siihen et sinä eikä moni muukaan ole vielä valmis. Tuskin tulette olemaankaan. Mutta sillehän en minä taas mitään voi...

        Mutta mä jätän sut nyt taas tänne yöksi keksimään kaikkea "nokkelaa" ja "älykästä". Ehkä vilkaisen aamulla ennen duuniin lähtöä aikaansaannoksiasi, ehkä en. Siinäpä sinulle pähkäilemistä taas seuraavaan kertaan...

        sano edes yksi aihe josta keskustelet muutenkin kuin väsyneitä kliseitä oma kehua tai persu marinaa papattamalla?

        niinpä,ei sellaisia ole


      • Suhinaqashi
        Ei oo ei tuu kirjoitti:

        sano edes yksi aihe josta keskustelet muutenkin kuin väsyneitä kliseitä oma kehua tai persu marinaa papattamalla?

        niinpä,ei sellaisia ole

        Nono, onhan lyhyt kasvuinen eestiläinen ystävämme yhddessä asiassa maailman luokan kyky: itsensä kehumisessa ;-))


      • Ei oo ei tuu kirjoitti:

        sano edes yksi aihe josta keskustelet muutenkin kuin väsyneitä kliseitä oma kehua tai persu marinaa papattamalla?

        niinpä,ei sellaisia ole

        Voin kertoa mistä en osaa keskustella. Esimerkiksi sinun keskustelutaidoista. Niistä ei vaan yksinkertaisesti pysty keskustelemaan, koska se on jotain mitä sinulla ei ole.

        Omista taas en sen enempää jaksa jauhaa. Jos sinä olet sitä mieltä, että olen totaalisen keskustelutaidoton ja -kyvytön, niin olkoon sitten niin. Tosin kaikki tuntemani ihmiset(enkä nyt tarkoita palstaa) ovat kanssasi eri mieltä. Taidanpa uskoa ennemmin niitä eikä sinua ja sinunkaltaisia katkeroituneita kitisijöitä...


      • albatrossi

        gempsun rating on jo negatiivinen luku.......alempana dazuakin

        gempsu itsekin luulee olevansa buddyn kaltainen älykkö ja tietoniekka

        vihaa ja yrittää ylittää Liskunkin widduilinikillä


      • Jdkdjdkzopp
        albatrossi kirjoitti:

        gempsun rating on jo negatiivinen luku.......alempana dazuakin

        gempsu itsekin luulee olevansa buddyn kaltainen älykkö ja tietoniekka

        vihaa ja yrittää ylittää Liskunkin widduilinikillä

        osuva kuvaus ten boints.


      • albatrossi kirjoitti:

        gempsun rating on jo negatiivinen luku.......alempana dazuakin

        gempsu itsekin luulee olevansa buddyn kaltainen älykkö ja tietoniekka

        vihaa ja yrittää ylittää Liskunkin widduilinikillä

        *huokaus*

        Ei mulla muuta kumiankalle...


      • ,,,,,,,,,,,,
        Genio.Mente kirjoitti:

        *huokaus*

        Ei mulla muuta kumiankalle...

        Leonid ei pärjää anzzyllekkaan ;-)


      • ,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Leonid ei pärjää anzzyllekkaan ;-)

        Missä asiassa pitäisi pärjätä? Tyhmyydessä? Mielenhäiriöissä? Spämmeissä?

        Kiitos, mut ei kiitos...


      • aIbatrossi
        ,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Leonid ei pärjää anzzyllekkaan ;-)

        Näin on närhen munat!!!111!!!

        Yx tosiaan lakitieteen guru, istuva raastuvanoikeuden jäsen juristi totesi kerran
        ei ollut mistään rikosasioista kysymys ollenkaan...sanoi minulle tärkeällä äänensävyllä

        :" Mitenkä sinä aina joudut näin hankaliin tilantesiin ja luottanusmiehenäkin?
        johtuuko siitä, että olet niin purevakielinen?"

        Hän oli Suomen parhaiksi luokiteltu asianajaja RIP

        Opin paljon häneltä..........saapi Viron puliukko ottaa vakavasti

        jatkaa widduiluansa itseään paremmille tai häipykööt iäksi palstalta

        Hävisi jopa blondiglamourämmällekin---buddykin tietää, ettei passa widduilla

        sille ämmälle...............toisexy jää


      • aIbatrossi kirjoitti:

        Näin on närhen munat!!!111!!!

        Yx tosiaan lakitieteen guru, istuva raastuvanoikeuden jäsen juristi totesi kerran
        ei ollut mistään rikosasioista kysymys ollenkaan...sanoi minulle tärkeällä äänensävyllä

        :" Mitenkä sinä aina joudut näin hankaliin tilantesiin ja luottanusmiehenäkin?
        johtuuko siitä, että olet niin purevakielinen?"

        Hän oli Suomen parhaiksi luokiteltu asianajaja RIP

        Opin paljon häneltä..........saapi Viron puliukko ottaa vakavasti

        jatkaa widduiluansa itseään paremmille tai häipykööt iäksi palstalta

        Hävisi jopa blondiglamourämmällekin---buddykin tietää, ettei passa widduilla

        sille ämmälle...............toisexy jää

        *huokaus* Vol.2


      • Äitisi
        Genio.Mente kirjoitti:

        *huokaus* Vol.2

        samanlaisia vuodotuksiahan sullta iteltä tulee. Dazusta,apina palstalaisista jne. Samaa kuonaa olette kumiankan kanssa


      • Äitisi kirjoitti:

        samanlaisia vuodotuksiahan sullta iteltä tulee. Dazusta,apina palstalaisista jne. Samaa kuonaa olette kumiankan kanssa

        *huokaus* Vol.4


      • aIbatrossi
        Genio.Mente kirjoitti:

        *huokaus* Vol.2

        pavolyymit kaakkoon vaan huaneees astmaattinen pultsari


      • albatrossi

        Saakelin pisshead!!!111!!!
        Torppaminen on seilorislangia ja tarkoittaa tiskaamista , siivoamista...yleensä pienipalkkaisten

        Politiikoina ehkäpä itse UKK otti sen käyttöön merkityksessä

        torpedodoida--------------torpeedot on jo anttiikkia merivoimissa

        vain natiivit virolaiset pitävät hätävarana , jos.............................


      • albatrossi kirjoitti:

        Saakelin pisshead!!!111!!!
        Torppaminen on seilorislangia ja tarkoittaa tiskaamista , siivoamista...yleensä pienipalkkaisten

        Politiikoina ehkäpä itse UKK otti sen käyttöön merkityksessä

        torpedodoida--------------torpeedot on jo anttiikkia merivoimissa

        vain natiivit virolaiset pitävät hätävarana , jos.............................

        *huokaus* Vol.3


    • Rentukka

      Hoh hoijaa.... jos typeränä blondina tunnettu hupakko saa kommentoida.
      niin en oikein ymmärrä; kumpikaan teistä ei halua Guggenheimia Suomeen.

      Jonka johdosta kannatta järjestää: juupas/eipäs lällällää..
      kukkotappelu siitä kumpi on lapsellisempi tai itserakkaampi. ???
      Voihan piru!
      Olkaa vaikka kansallisuudeltanne "vinku intiaaneja", mitä se tähän asiaan kuuluu ????

      Eiks tolla energia määrällä sais jo tehtyäkin asian eteen jotain?
      Kuten organisoitua kansalaisliike vastustamaan hanketta?

      Käydä pikku-Paavon juttusilla tai lähettää hänelle aloite!
      Onhan hän typerimpäänkin tempaukseen osallistunut kulttuuriministerinä!
      Meni Venäjälle sateenkaari kraka kaulassa.
      Ja diplomaati statuksen suojassa, ai miten rohkea teko,joidenkin mielestä!
      Jos mies ei olis ollut ministeri, mä olisin kyllä ihaillut tekoa.
      Nyt se oli typeryyttä, arvostelukyvyn puutetta! Mua hävettää.

      Vois kotimaassa vähän kohentaa imagoaan:
      Poliitikkona ja vasemmiston edustajana ja yksityishenkilönä tietenkin!
      Kun on jo ministeri; niin sopis opetella poliitiikan säännötkin! Luovien liikkua!
      Sitähän se medium-Paavo teki, kiristi ministerin paikan itselleen hallituksesta.
      Ja iso-Paavo kaatoi Suomen ensimmäisen naispääministerin,kepuli konstein!

      Ei niillä ole muillakaan ihan sallittuja keinoja ollut,
      ketunhäntä kainalossa pikku-Paavokin vois vähän operoida.
      Samalla oppis mitä politiikka on.

      Tehkää nyt jotain konkreettista tälle asialle, muuta kuin haukutte toisianne.

      • aIbatrossi

        ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHH

        cara mia


      • Rentukka
        aIbatrossi kirjoitti:

        ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHH

        cara mia

        Tämähän alkaa mennä mielenkiintoiseksi !

        Yritätkös sä uhkailla mua peitellysti? Mitä???
        Jos niin on, niin nyt sulle tuli huti!!
        Mä en satu pelästyyn ihan pienestä.
        Mut kiitti varoituksesta!!!
        Pitänee varautua, kaikkeen....ilmeisestikin.

        Vai kuoli sulla samanikäinen "fiksu kummityttö", 3 vuotta sitten.
        Kuule voin rauhoittaa sua, mä en aio kuolla.
        Se kun on peruuttamaton erehdys.
        Eikä sun tarvitse surra siis mun takia.

        Ja vanhimmalle veljelle mä ilmoitin jo,
        hakee munt ja vie aamulla kouluun!


      • aIbatrossi
        Rentukka kirjoitti:

        Tämähän alkaa mennä mielenkiintoiseksi !

        Yritätkös sä uhkailla mua peitellysti? Mitä???
        Jos niin on, niin nyt sulle tuli huti!!
        Mä en satu pelästyyn ihan pienestä.
        Mut kiitti varoituksesta!!!
        Pitänee varautua, kaikkeen....ilmeisestikin.

        Vai kuoli sulla samanikäinen "fiksu kummityttö", 3 vuotta sitten.
        Kuule voin rauhoittaa sua, mä en aio kuolla.
        Se kun on peruuttamaton erehdys.
        Eikä sun tarvitse surra siis mun takia.

        Ja vanhimmalle veljelle mä ilmoitin jo,
        hakee munt ja vie aamulla kouluun!

        Pärkkili sunt junttii GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

        HÄNe oli mun suasikkiflikka kunnolline ja kivaluanteine, älykäskin

        mut _KUALI_ ihan kokonaan, ku ei kysyny mult neuvoo

        viikko koomas ja henki pakeni

        ei sillon mittää hauskaa ollu kellään


    • Dazu.

      Sinne verolaariin ei taida paljoa sinun maksamia veroja kilahdella, itsekin elät toisten verovaroilla :D

      • Ratikkasuhari

        Kuka oisi maksanut vähemmän veroja, kuin dazu?

        Mielisairaan hoito dazun loppuelämän maksaa paljon


    • noniin,

      näkisin asian niin, että aina ja joka hetki ihminen tahi ihmisryhmittymä hamuaa omaa etuaan muiden kustannuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe